Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je die eerder overeengekomen co-ouderschapsverklaring nog op papier staan?
En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..
Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...
Vrouw verdient minder... Als ze wilt kan ze hem behoorlijk leegtrekken...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.
De rechter zal kijken of het verwijtbaar is en indien ja, gewoon uitgaan van mijn oude salaris.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Baan opzeggen, van een kale kip valt niks te plukken!
Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.
Ze werkte tot vorige maand 3 dagen in de week. Ik kan 2 dagen thuiswerken en 2 dagen kunnen opgevangen worden door (schoon) ouders.. ze kan dus makkelijk 4 tot 5 dagen werken.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:13 schreef nietzman het volgende:
Dat krijg je een beetje met al die vrouwen die hun eigen leven op pauze zetten zodra ze aan de koters gaan. Natuurlijk zuigen ze je leeg, wat moeten ze anders?
Co-ouderschap is niet zo onredelijk omdat papa al thuis werkt. Co-ouderschap raakt steeds meer in zwang en ook rechters vinden dat belangrijk. Vaak heeft papa echter een baan van 40 uur p/week en dan is co-ouderschap onhaalbaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...
Echt, je maakt geen schijn van kans hoor.. Vrouwen staan zo enorm sterk als het gaat om kinderen...
Ik heb nog geen advocaat. Haar advocaatkosten zijn beperkt tot 127,- (toevoeging RvR) , ik mag gewoon tegen de 200,- per uur aftikken, daar wilde ik dus zolang mogelijk mee wachten..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zelf ook een advocaat?
Volgens mij kan ze heus niet zomaar eisen dat jij de woning verlaat... Jullie zijn beiden eigenaar...
Jullie hebben ook samen ouderlijk gezag, dus je kan de eis ook terugleggen... Dat je dochter bij jou blijft, tot zij een eigen woning heeft gevonden?
Het probleem met voorlopige voorzieningen is dat dit ongeacht de scheiding eenzijdig aangevraagd wordt...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
Heeft'ie gedaan. Alsnog gezeik.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.
Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
Dat heeft hij ook gedaan.... alleeen: hij heeft een kind gekregen. Dus zou hij nu 12 jaar partneralimentatie moeten betalen. Dit is niet afgevangen met het trouwen in gemeenschap van goederen. Er is hier eerder ook geen afspraak over gemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.
Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
We hebben het co-ouderschap inderdaad aangemaakt via de site van de Raad voor Rechtsbijstand, maar bij co-ouderschap moeten beide partijen er achter staan.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je die eerder overeengekomen co-ouderschapsverklaring nog op papier staan?
En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |