Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je die eerder overeengekomen co-ouderschapsverklaring nog op papier staan?
En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..
Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...
Vrouw verdient minder... Als ze wilt kan ze hem behoorlijk leegtrekken...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.
De rechter zal kijken of het verwijtbaar is en indien ja, gewoon uitgaan van mijn oude salaris.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Baan opzeggen, van een kale kip valt niks te plukken!
Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.
Ze werkte tot vorige maand 3 dagen in de week. Ik kan 2 dagen thuiswerken en 2 dagen kunnen opgevangen worden door (schoon) ouders.. ze kan dus makkelijk 4 tot 5 dagen werken.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:13 schreef nietzman het volgende:
Dat krijg je een beetje met al die vrouwen die hun eigen leven op pauze zetten zodra ze aan de koters gaan. Natuurlijk zuigen ze je leeg, wat moeten ze anders?
Co-ouderschap is niet zo onredelijk omdat papa al thuis werkt. Co-ouderschap raakt steeds meer in zwang en ook rechters vinden dat belangrijk. Vaak heeft papa echter een baan van 40 uur p/week en dan is co-ouderschap onhaalbaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...
Echt, je maakt geen schijn van kans hoor.. Vrouwen staan zo enorm sterk als het gaat om kinderen...
Ik heb nog geen advocaat. Haar advocaatkosten zijn beperkt tot 127,- (toevoeging RvR) , ik mag gewoon tegen de 200,- per uur aftikken, daar wilde ik dus zolang mogelijk mee wachten..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zelf ook een advocaat?
Volgens mij kan ze heus niet zomaar eisen dat jij de woning verlaat... Jullie zijn beiden eigenaar...
Jullie hebben ook samen ouderlijk gezag, dus je kan de eis ook terugleggen... Dat je dochter bij jou blijft, tot zij een eigen woning heeft gevonden?
Het probleem met voorlopige voorzieningen is dat dit ongeacht de scheiding eenzijdig aangevraagd wordt...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
Heeft'ie gedaan. Alsnog gezeik.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.
Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
Dat heeft hij ook gedaan.... alleeen: hij heeft een kind gekregen. Dus zou hij nu 12 jaar partneralimentatie moeten betalen. Dit is niet afgevangen met het trouwen in gemeenschap van goederen. Er is hier eerder ook geen afspraak over gemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.
Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
We hebben het co-ouderschap inderdaad aangemaakt via de site van de Raad voor Rechtsbijstand, maar bij co-ouderschap moeten beide partijen er achter staan.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je die eerder overeengekomen co-ouderschapsverklaring nog op papier staan?
En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Het is dan ook de beste beslissing in mn leven geweest om te gaan scheiden ja...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen gaan trouwen.Het brengt alleen ellende...
ja het ergste van alles is ook zo dat de vrouw er altijd beter van af komt financieel terwijl de man zn leven schaamteloos geruineerd wordtquote:Op woensdag 28 november 2012 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is dan ook de beste beslissing in mn leven geweest om te gaan scheiden ja...
Hoeft niet, maar je moet wel nadenken over de consequenties. Zeker als je een kind krijgt met iemand die nog geen vaste baan weet te behouden, zelf een eigen zaak wil beginnen en er daarna vrij snel alweer de stekker uit trekt... etc. etc.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen gaan trouwen.Het brengt alleen ellende...
Serieus?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
We hebben het co-ouderschap inderdaad aangemaakt via de site van de Raad voor Rechtsbijstand, maar bij co-ouderschap moeten beide partijen er achter staan.
De logeerkamer is helaas vergeven aan haar katten, de bank gebruik ik al om het eerste beetje slaap binnen te hebben voordat ik naar bed ga.. maar is niet echt een slaapbare bank..
Fixed.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen gaan trouwen.Het brengt alleen ellende als je uit elkaar gaat.
Dat ben ik niet met je eens...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja het ergste van alles is ook zo dat de vrouw er altijd beter van af komt financieel terwijl de man zn leven schaamteloos geruineerd wordt
Nee hoor, heb het even goed ook andersom gezien. Vrouwen zijn ook weleens hoofdkostwinner.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja het ergste van alles is ook zo dat de vrouw er altijd beter van af komt financieel terwijl de man zn leven schaamteloos geruineerd wordt
kan best maar als ik zo de OP lees. (en het met vrienden/familie mee gemaakt hebt).quote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar je moet wel nadenken over de consequenties. Zeker als je een kind krijgt met iemand die nog geen vaste baan weet te behouden, zelf een eigen zaak wil beginnen en er daarna vrij snel alweer de stekker uit trekt... etc. etc.
Dat is nooit anders geweest en je weet het donders goed als je gaat trouwen... dan moet je niet gaan zeiken als het gebeurt..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dan moet je dat, in je huwelijkse voorwaarden e.d. afvangen.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
kan best maar als ik zo de OP lees. (en het met vrienden/familie mee gemaakt hebt).
De altijd 'ohhh zo lieve vrouw' transformeert naar een verschrikkellijke gemene geld bewuste kut hoer zodra het op scheiden aan komt. ik vindt dat zo in en in slecht
Ja vaak opgehitst... Moeder heeft namelijk aangegeven dat ze zelf een advocaat moet zoeken... Tot die tijd wilde ze samen tot een oplossing komen..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
kan best maar als ik zo de OP lees. (en het met vrienden/familie mee gemaakt hebt).
De altijd 'ohhh zo lieve vrouw' transformeert naar een verschrikkellijke gemene geld bewuste kut hoer zodra het op scheiden aan komt. ik vindt dat zo in en in slecht
Daarom zeg ik; 'ik snap niet dat mensen trouwen'quote:Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is nooit anders geweest en je weet het donders goed als je gaat trouwen... dan moet je niet gaan zeiken als het gebeurt..
Klinkt bekend. Mijn ex zit al 14 jaar in de bijstand en besloot een paar jaar geleden dat het wel tijd werd om voor haar kinderen te zorgen - toen ze al bijna zelfstandig waren. Daarvoor had ik de meeste zorg op me genomen; het had natuurlijk niets te maken met het feit dat ik na 6 jaar een nieuwe relatie had. Ze begon toen ook een rechtszaak om mij mijn kinderen te ontnemen en extra geld van me te krijgen. Zij hoefde maar 96 euro af te tikken en ik uiteindelijk 6500 euro. Al mijn tegeneisen zijn ingewilligd door de (vrouwelijke!) rechter, maar om mijn gelijk echt te krijgen zou ik nog verder moeten doorprocederen. Ik ben er toen maar mee gestopt, ook om mijn dochters verder te ontzien. Ik ben - in tegenstelling tot mijn ex - niet iemand die over lijken gaat.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:31 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Ik heb nog geen advocaat. Haar advocaatkosten zijn beperkt tot 127,- (toevoeging RvR) , ik mag gewoon tegen de 200,- per uur aftikken, daar wilde ik dus zolang mogelijk mee wachten..
Ik zal inderdaad aandragen dat mijn dochter bij mij kan blijven, draaien we de situatie om..
Ik snap niet dat mensen de boel niet beter regelen. Hij is nu kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, maar dat mag je dus gewoon weggeven hoor, als partner. Niet elke ex-partner maakt er gebruik van...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:44 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; 'ik snap niet dat mensen trouwen'
Iedereen moet het voorzich weten uiteraard. Maar ik snap sowieso de meerwaarde van een huwelijk niet.
Meestal weet de vrouw in kwestie nergens van, maar kloppen de instanties altijd automatisch bij de ex partner aan, als er bijv een uitkering word aangevraagd, word dat betaald door de ex, zonder dat de vrouw in kwestie daar hoogte van heeft...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Compleet onnodig ook vind ik, als je gewoon een eigen inkomen hebt... Ja dat je het met minder moet doen, tja... Logisch gevolg van scheiden denk ik dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen de boel niet beter regelen. Hij is nu kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, maar dat mag je dus gewoon weggeven hoor, als partner. Niet elke ex-partner maakt er gebruik van...
Degene die het minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten rondom alimentatie.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja het is echt heel erg logisch.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:48 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Degene die het minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten rondom alimentatie.
zoals vele dingen is nederland gewoon een graf land.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Mijn ex zit al 14 jaar in de bijstand en besloot een paar jaar geleden dat het wel tijd werd om voor haar kinderen te zorgen - toen ze al bijna zelfstandig waren. Daarvoor had ik de meeste zorg op me genomen; het had natuurlijk niets te maken met het feit dat ik na 6 jaar een nieuwe relatie had. Ze begon toen ook een rechtszaak om mij mijn kinderen te ontnemen en extra geld van me te krijgen. Zij hoefde maar 96 euro af te tikken en ik uiteindelijk 6500 euro. Al mijn tegeneisen zijn ingewilligd door de (vrouwelijke!) rechter, maar om mijn gelijk echt te krijgen zou ik nog verder moeten doorprocederen. Ik ben er toen maar mee gestopt, ook om mijn dochters verder te ontzien. Ik ben - in tegenstelling tot mijn ex - niet iemand die over lijken gaat.
Met andere woorden: zolang de wet en de maatschappij vrouwen voortrekken boven mannen, ben je genaaid.
Want je denkt toch niet dat je als man 14 jaar in de bijstand zou kunnen zitten - zelfs als je de zorg voor je kinderen hebt? Oh, en breek me de bek niet open over jeugdzorg
Die wetten zijn zo krom als de pest zoals we kunnen lezen in dit topic en andere topics.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:48 schreef Anyanka het volgende:
minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten
Wat is daar dan krom aan? Het is dom, zeker als zelfs de notaris zegt dat het niet verstandig is zo.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die wetten zijn zo krom als de pest zoals we kunnen lezen in dit topic en andere topics.
Mijn pa moet ook voor 5 jaar 1500 euro per maand partner alemenatie betalen aan een ex waarmee hij maar 1 jaar heeft samengewoond.We hadden hem al gewaarschuwd om geen samenlevingscontract met zijn huidige ex te tekenen, maar helaas had zei toch meer invloed op hem en is hij toch daarvoor gezwicht. Nog bizarder bij de eerste notaris waar ze waren maakte de notaris de opmerking zo mevrouwtje wil er lekker warm bijzitten en is ze op hoge poten vertrokken en mijn pa meenemend. Helaas is mijn pa in zulke zakelijk emotionele zaken geen ster en snapte hij dit allemaal niet.
fixedquote:Op woensdag 28 november 2012 12:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Het kan heel prima geregeld worden allemaal, maar dan moet je dat wel doen, doe je dat niet dan moet je op de blaren zitten, zo werkt dat bij alles in het leven. zo werkt dat in dit zieke kut land.
Kun jij niet beter in klaagbaak een potje gaan janken?quote:
Nee, gewoon in het leven...als je dom doet bloed je daarvoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |