abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119705682
Om het topic Huis op naam van mij of beiden? niet verder te vervuilen ben ik hier dan toch maar een eigen topic gestart.

Ik probeer hier kort samen te vatten wat momenteel allemaal speelt.

Op een dag nadat we onze dochter van 2 in bed gestopt hadden meldde mijn vrouw dat ze geen gevoelens meer voor mij had en dat ze wilde vertrekken. Ze is toen een weekje bij haar moeder gebleven waarbij we onze dochter om en om bij ons hadden. Na die week wilde ze terugkomen omdat het bij haar moeder ook allemaal niet zo geweldig ging. Weer een week later meldde ze dat ze toch wilde scheiden. We zijn toen samen bezig geweest om een ouderschapsplan op te stellen en we hebben het gehad over het financiele plaatje. We zijn onder huwelijkse voorwaarden met algehele uitsluiting getrouwd en ik heb nagenoeg alles aangeschaft (huis, inrichting, auto's, enz.).
Voor mijn vrouw ging het blijkbaar allemaal niet snel genoeg, want ze had ineens een afspraak gemaakt bij een advocaat om te horen waar ze recht op had. Op aanraden van haar moeder moest ze maar niet beginnen aan een mediator of gezamelijke advocaat..

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb gisteren een concept verzoekschrift voorlopige beschikkingen gezien waarin ze naast af te wijken van het eerder overeengekomen co-ouderschap (waardoor ze meer alimentatie kan vangen) nu ook nog eens verzoekt om mij de toegang tot mijn huis te laten ontzeggen tot de scheiding.. En dat onze dochter tot aan de scheiding bij mijn vrouw blijft..

Voor wat meer achtergrondinfo, zie ook mijn blog..

Hier zijn gegarandeerd mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten.. ben erg benieuwd naar de afwikkeling in jullie geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door ADVBiker op 28-11-2012 12:09:02 ]
pi_119705887
Baan opzeggen, van een kale kip valt niks te plukken!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:11:27 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119705952
Ik heb (gelukkig) geen ervaringen met scheiden (ook niet met trouwen) Maar wat ik om mij heen hoor qua scheidingen klopt de TT wel.
De vrouwen die willen scheiden staan hun ex harder af te persen en uit te knijpen dan Willem Holleeder.

stelletje ratten :r
pi_119706016
Dat krijg je een beetje met al die vrouwen die hun eigen leven op pauze zetten zodra ze aan de koters gaan. Natuurlijk zuigen ze je leeg, wat moeten ze anders?
Ik ga naar huis.
pi_119706115
Heb je zelf ook een advocaat?
Volgens mij kan ze heus niet zomaar eisen dat jij de woning verlaat... Jullie zijn beiden eigenaar...

Jullie hebben ook samen ouderlijk gezag, dus je kan de eis ook terugleggen... Dat je dochter bij jou blijft, tot zij een eigen woning heeft gevonden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119706223
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
pi_119706258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Is het een idee om je poot stijf te houden en niet te willen scheiden? Weet niet of je hiermee ook sterker staat in je rechten.
Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..
pi_119706282
Heb je die eerder overeengekomen co-ouderschapsverklaring nog op papier staan?

En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_119706323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:

En het zou van de gekke zijn als ze je toegang tot je eigen huis kan ontzeggen tot de scheiding. Ik zou haar overigens ook lekker in de logeerkamer of op de bank laten slapen eigenlijk. Heb je al een advocaat?
Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...
pi_119706341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kun je volgens mij ook behoorlijk lang uithouden ja... Maar uiteindelijk is je handtekening niet nodig om toch te kunnen scheiden..
Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.
pi_119706359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je daar niets aan... Het is niet ondertekend enzo...
Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_119706375
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar vraag me af of je in dat geval ook nog de man kan leegplukken. Heb me niet in verdiept, maar er is een kleine 2% in mijn hoofd dat zegt dat je misschien minder hoeft te betalen.
Vrouw verdient minder... Als ze wilt kan ze hem behoorlijk leegtrekken...

Mooi he? Je geeft aan te willen scheiden en vervolgens zadel je je ex partner nog even op met dikke financiele ellende...
pi_119706384
Het is me niet helemaal duidelijk of dit de situatie is, maar goed, zo niet, dan hoor ik het wel.

Er zijn huwelijke voorwaarden + koude uitsluiting + huis op jouw naam. Er was al min of meer een ouderschapsplan.

Ze vordert waarschijnlijk in huis blijven wonen o.a. omdat ze bij je dochter wil blijven en langere tijd voor haar wil zorgen. Volgens mij stond in je ouderschapsplan dat jullie een 50%/50% co-ouderschap nastreven.

Ga hier tegenin, o.a. omdat je kan bewijzen dat jij ook voor je dochter kan zorgen en dat je ex ook bij haar moeder terecht kan. Een plekje vinden is niet zo moeilijk hoor. Blijf hameren op dat co-ouderschap, anders heb je best kans dat de rechter het huis tijdelijk aan haar gaat toewijzen. Een moeder met kind op straat zetten wordt nauwelijks gedaan.

Wat betreft de kinderalimentatie: dat klonk niet zo onredelijk.

Wat betreft partneralimentatie: helaas wist je volgens mij in de relatie al dat Mw. niet zo'n zin had in werken. Het kan best dat ze de situatie blijft traineren totdat je 12 jaar voor d'r hebt betaald. Lekker makkelijk voor haar.

Kijk, als je je partner echt kwaad wil doen, dan kan je idd heel vieze trucjes uithalen. Wel een nieuwe relatie, maar niet samenwonen zodat de ex maar moet blijven dokken. De boel heel lang rekken etc. etc.

Jij kan dat andersom ook, maar de vraag is of je dat gaat winnen. Mijn inziens niet, want het kost je veel te veel tijd en energie. Bovendien heeft zij betere kaarten, aangezien je ten tijde van de relatie niet het e.e.a. beter hebt geregeld.

Ik zou dus inzetten persoonlijk, op co-ouderschap, want dit is wat je wil. Je huis behouden en verder dus dokken.
pi_119706394
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Baan opzeggen, van een kale kip valt niks te plukken!
De rechter zal kijken of het verwijtbaar is en indien ja, gewoon uitgaan van mijn oude salaris.
pi_119706431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ze hebben een overeenkomst. Dus dan neem ik aan dat die co-ouderschapsverklaring ondertekend is. En zo niet, een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.
Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...

Echt, je maakt geen schijn van kans hoor.. Vrouwen staan zo enorm sterk als het gaat om kinderen...
pi_119706444
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:13 schreef nietzman het volgende:
Dat krijg je een beetje met al die vrouwen die hun eigen leven op pauze zetten zodra ze aan de koters gaan. Natuurlijk zuigen ze je leeg, wat moeten ze anders?
Ze werkte tot vorige maand 3 dagen in de week. Ik kan 2 dagen thuiswerken en 2 dagen kunnen opgevangen worden door (schoon) ouders.. ze kan dus makkelijk 4 tot 5 dagen werken.
pi_119706481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moeder kan gewoon zeggen dat het de intentie was om op die manier de regeling aan te gaan maar dat zij tot ander inzicht is gekomen... Blablabla, dat ze van mening is dat het niet in het voordeel is van het kind om deze regeling aan te gaan...

Echt, je maakt geen schijn van kans hoor.. Vrouwen staan zo enorm sterk als het gaat om kinderen...
Co-ouderschap is niet zo onredelijk omdat papa al thuis werkt. Co-ouderschap raakt steeds meer in zwang en ook rechters vinden dat belangrijk. Vaak heeft papa echter een baan van 40 uur p/week en dan is co-ouderschap onhaalbaar.

Dan wint mama die al thuis op d'r reet zat. Alleen heeft mama na een paar jaar een fiks probleem, want als de alimentatie ophoudt, dan heeft ze een fiks arbeidsgat + pensioensgat.
pi_119706523
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zelf ook een advocaat?
Volgens mij kan ze heus niet zomaar eisen dat jij de woning verlaat... Jullie zijn beiden eigenaar...

Jullie hebben ook samen ouderlijk gezag, dus je kan de eis ook terugleggen... Dat je dochter bij jou blijft, tot zij een eigen woning heeft gevonden?
Ik heb nog geen advocaat. Haar advocaatkosten zijn beperkt tot 127,- (toevoeging RvR) , ik mag gewoon tegen de 200,- per uur aftikken, daar wilde ik dus zolang mogelijk mee wachten..

Ik zal inderdaad aandragen dat mijn dochter bij mij kan blijven, draaien we de situatie om..
  woensdag 28 november 2012 @ 12:31:34 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119706542
Gewoon zelf het voogdijschap van je kind eisen, jij kan haar onderhouden met je geld.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_119706546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Het probleem met voorlopige voorzieningen is dat dit ongeacht de scheiding eenzijdig aangevraagd wordt...
pi_119706557
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.

Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119706585
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Imo ben je gewoon ook een domme kloskop als je gaat trouwen en zegt de helft is van jou als we scheiden.

Trouwen ben ik al geen voorstander van, maar als je het dan doet doe dan gewoon dat ieder krijgt wat van hem/haar is. Dan heb je daar verder ook geen gezeik mee.
Heeft'ie gedaan. Alsnog gezeik.
pi_119706629
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef vosss het volgende:

Dat heeft hij ook gedaan.... alleeen: hij heeft een kind gekregen. Dus zou hij nu 12 jaar partneralimentatie moeten betalen. Dit is niet afgevangen met het trouwen in gemeenschap van goederen. Er is hier eerder ook geen afspraak over gemaakt.

De partneralimentatieregeling is best ruim, fijn voor vrouwen die na 25 jaar huwelijk aan de kant worden gezet voor een jonger ding. Rot voor de mannen die na 10 jaar op straat worden gegooid en veel meer verdienden en een koe als vrouw hebben die liever op d'r reet zit dan werkt.

Uiteindelijk komen die kortzichtige koeien ook wel in de problemen hoor. Je bouwt immers geen pensioen op en als je geen nieuwe partner tegenkomt om op te teren zit je dus uiteindelijk toch wel in de problemen als je niet je best doet om een fijne baan te zoeken en zelf wat op te bouwen.
pi_119706650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:23 schreef Snapcount2 het volgende:

We hebben het co-ouderschap inderdaad aangemaakt via de site van de Raad voor Rechtsbijstand, maar bij co-ouderschap moeten beide partijen er achter staan.
De logeerkamer is helaas vergeven aan haar katten, de bank gebruik ik al om het eerste beetje slaap binnen te hebben voordat ik naar bed ga.. maar is niet echt een slaapbare bank..
  woensdag 28 november 2012 @ 12:35:33 #25
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119706660
Ik snap echt niet dat mensen gaan trouwen. :') Het brengt alleen ellende...
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 28 november 2012 @ 12:37:38 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119706730
Je hebt besloten te trouwen in Nederland, dan moet je dus nu ook op de blaren zitten... hoe lullig het ook klinkt...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119706736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
Het is dan ook de beste beslissing in mn leven geweest om te gaan scheiden ja...
  woensdag 28 november 2012 @ 12:39:26 #28
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119706792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is dan ook de beste beslissing in mn leven geweest om te gaan scheiden ja...
ja het ergste van alles is ook zo dat de vrouw er altijd beter van af komt financieel terwijl de man zn leven schaamteloos geruineerd wordt
pi_119706807
quote:
Hoeft niet, maar je moet wel nadenken over de consequenties. Zeker als je een kind krijgt met iemand die nog geen vaste baan weet te behouden, zelf een eigen zaak wil beginnen en er daarna vrij snel alweer de stekker uit trekt... etc. etc.
pi_119706814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:35 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

We hebben het co-ouderschap inderdaad aangemaakt via de site van de Raad voor Rechtsbijstand, maar bij co-ouderschap moeten beide partijen er achter staan.
De logeerkamer is helaas vergeven aan haar katten, de bank gebruik ik al om het eerste beetje slaap binnen te hebben voordat ik naar bed ga.. maar is niet echt een slaapbare bank..
Serieus?

Lijkt me niet moeilijk om gewoon een klapbed daar neer te zetten en te zeggen, je mag hier best blijven, maar liever niet in mijn bed.

Ik snap sowieso niet, dat als je weg wilt als vrouw, dat je dan toch bij je ex blijft wonen... Het zorgt alleen maar voor meer irritatie en ellende.
Spullen pakken en op de blaren zitten...
pi_119706828
quote:
Ik snap echt niet dat mensen gaan trouwen. :') Het brengt alleen ellende als je uit elkaar gaat.
Fixed.

Bovendien, er zijn ook mensen die niet hun ex proberen uit te zuigen. Walgelijk gedrag. Vaak opgehitst door het advocaatje en/of de familie: "Meid, ben jij gek, je wilt toch gewoon in dat huis blijven wonen? Je hebt er recht op, hoor.". :r
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119706843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

ja het ergste van alles is ook zo dat de vrouw er altijd beter van af komt financieel terwijl de man zn leven schaamteloos geruineerd wordt
Dat ben ik niet met je eens...

Ik krijg niets van mn ex, geen alimentatie, geen kinderalimentatie... Hij woont in onze woning... Hij houdt ook alle inboedel want dat hoort bij de woning...

Ik wilde weg, ik heb mn kleding gepakt en dat was het.
pi_119706844
quote:

[..]

Nee hoor, heb het even goed ook andersom gezien. Vrouwen zijn ook weleens hoofdkostwinner.

Daarnaast heb ik ook gezien hoe iemand na meer dan 30 jaar huwelijk aan de kant werd gezet. Aangezien hij geen inkomen had, kreeg zij niets. Schulden 50/50 verdeelt en daar zat ze dan in de bijstand. Op d'r 55ste.

Oh, en hij kluste vrolijk bij zwart en ging op vakantie.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:41:28 #34
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119706852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar je moet wel nadenken over de consequenties. Zeker als je een kind krijgt met iemand die nog geen vaste baan weet te behouden, zelf een eigen zaak wil beginnen en er daarna vrij snel alweer de stekker uit trekt... etc. etc.
kan best maar als ik zo de OP lees. (en het met vrienden/familie mee gemaakt hebt).
De altijd 'ohhh zo lieve vrouw' transformeert naar een verschrikkellijke gemene geld bewuste kut hoer zodra het op scheiden aan komt. ik vindt dat zo in en in slecht :N
  woensdag 28 november 2012 @ 12:41:54 #35
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119706866
quote:

[..]

Dat is nooit anders geweest en je weet het donders goed als je gaat trouwen... dan moet je niet gaan zeiken als het gebeurt..
pi_119706916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

kan best maar als ik zo de OP lees. (en het met vrienden/familie mee gemaakt hebt).
De altijd 'ohhh zo lieve vrouw' transformeert naar een verschrikkellijke gemene geld bewuste kut hoer zodra het op scheiden aan komt. ik vindt dat zo in en in slecht :N
Dan moet je dat, in je huwelijkse voorwaarden e.d. afvangen.

Ik ken ook het verhaal van een manupulatieve engerd die z'n vrouw met kindje van 1 liet weten dat hij wilde gaan scheiden op de crematie van haar moeder. En bedankt, ***

Vervolgens bij de mediation telkens haar het idee gaf dat het misschien nog wel goed zou komen (terwijl hij al bij iemand anders in bed lag :{ ) en met een welgemeende mediator erbij zich liet ontvallen "Je wil toch niet afhankelijk blijven van mij", zodat zij in al haar trots en woede haar partneralimentatie-rechten liet varen' :X
pi_119706928
quote:

[..]

Ja vaak opgehitst... Moeder heeft namelijk aangegeven dat ze zelf een advocaat moet zoeken... Tot die tijd wilde ze samen tot een oplossing komen..

Het is gewoon dik gezeik..
  woensdag 28 november 2012 @ 12:44:19 #38
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119706941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat is nooit anders geweest en je weet het donders goed als je gaat trouwen... dan moet je niet gaan zeiken als het gebeurt..
Daarom zeg ik; 'ik snap niet dat mensen trouwen'

Iedereen moet het voorzich weten uiteraard. Maar ik snap sowieso de meerwaarde van een huwelijk niet.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:45:05 #39
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_119706967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:31 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Ik heb nog geen advocaat. Haar advocaatkosten zijn beperkt tot 127,- (toevoeging RvR) , ik mag gewoon tegen de 200,- per uur aftikken, daar wilde ik dus zolang mogelijk mee wachten..

Ik zal inderdaad aandragen dat mijn dochter bij mij kan blijven, draaien we de situatie om..
Klinkt bekend. Mijn ex zit al 14 jaar in de bijstand en besloot een paar jaar geleden dat het wel tijd werd om voor haar kinderen te zorgen - toen ze al bijna zelfstandig waren. Daarvoor had ik de meeste zorg op me genomen; het had natuurlijk niets te maken met het feit dat ik na 6 jaar een nieuwe relatie had. Ze begon toen ook een rechtszaak om mij mijn kinderen te ontnemen en extra geld van me te krijgen. Zij hoefde maar 96 euro af te tikken en ik uiteindelijk 6500 euro. Al mijn tegeneisen zijn ingewilligd door de (vrouwelijke!) rechter, maar om mijn gelijk echt te krijgen zou ik nog verder moeten doorprocederen. Ik ben er toen maar mee gestopt, ook om mijn dochters verder te ontzien. Ik ben - in tegenstelling tot mijn ex - niet iemand die over lijken gaat.

Met andere woorden: zolang de wet en de maatschappij vrouwen voortrekken boven mannen, ben je genaaid.

Want je denkt toch niet dat je als man 14 jaar in de bijstand zou kunnen zitten - zelfs als je de zorg voor je kinderen hebt? Oh, en breek me de bek niet open over jeugdzorg
The sky is no limit
pi_119706968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:44 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Daarom zeg ik; 'ik snap niet dat mensen trouwen'

Iedereen moet het voorzich weten uiteraard. Maar ik snap sowieso de meerwaarde van een huwelijk niet.
Ik snap niet dat mensen de boel niet beter regelen. Hij is nu kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, maar dat mag je dus gewoon weggeven hoor, als partner. Niet elke ex-partner maakt er gebruik van...
  woensdag 28 november 2012 @ 12:45:13 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119706973
quote:

[..]

Meestal weet de vrouw in kwestie nergens van, maar kloppen de instanties altijd automatisch bij de ex partner aan, als er bijv een uitkering word aangevraagd, word dat betaald door de ex, zonder dat de vrouw in kwestie daar hoogte van heeft...

Zo werkt het gewoon in Nederland..
pi_119707053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen de boel niet beter regelen. Hij is nu kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, maar dat mag je dus gewoon weggeven hoor, als partner. Niet elke ex-partner maakt er gebruik van...
Compleet onnodig ook vind ik, als je gewoon een eigen inkomen hebt... Ja dat je het met minder moet doen, tja... Logisch gevolg van scheiden denk ik dan?
  woensdag 28 november 2012 @ 12:48:30 #43
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119707076
quote:

[..]

Degene die het minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten rondom alimentatie.
...as always
  woensdag 28 november 2012 @ 12:49:59 #44
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119707112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:48 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Degene die het minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten rondom alimentatie.
ja het is echt heel erg logisch.

deze reactie al gelezen?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef freeDragon het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Mijn ex zit al 14 jaar in de bijstand en besloot een paar jaar geleden dat het wel tijd werd om voor haar kinderen te zorgen - toen ze al bijna zelfstandig waren. Daarvoor had ik de meeste zorg op me genomen; het had natuurlijk niets te maken met het feit dat ik na 6 jaar een nieuwe relatie had. Ze begon toen ook een rechtszaak om mij mijn kinderen te ontnemen en extra geld van me te krijgen. Zij hoefde maar 96 euro af te tikken en ik uiteindelijk 6500 euro. Al mijn tegeneisen zijn ingewilligd door de (vrouwelijke!) rechter, maar om mijn gelijk echt te krijgen zou ik nog verder moeten doorprocederen. Ik ben er toen maar mee gestopt, ook om mijn dochters verder te ontzien. Ik ben - in tegenstelling tot mijn ex - niet iemand die over lijken gaat.

Met andere woorden: zolang de wet en de maatschappij vrouwen voortrekken boven mannen, ben je genaaid.

Want je denkt toch niet dat je als man 14 jaar in de bijstand zou kunnen zitten - zelfs als je de zorg voor je kinderen hebt? Oh, en breek me de bek niet open over jeugdzorg
zoals vele dingen is nederland gewoon een graf land. :N
pi_119707137
Kan je niet gewoon met haar om de tafel gaan en kijken of je dit in redelijkheid op kan lossen?
Wil ze bv het huis omdat ze nog geen vaste verblijfplaats heeft en het kind niet teveel heen en weer wil schuiven?
Waarom wil ze die verandering in het ouderschapsplan?

Het lijkt me erg handig om het hoe en wat te weten, misschien dat je er dan anders tegenaan kijkt. Al met al lijkt het me van het grootste belang dat jullie hier samen op een redelijke manier uit gaan komen, al is het alleen voor jullie kind, want die zal het slachtoffer zijn van een vechtscheiding en als je hier op het internet al zo over je vrouw praat gaat het niet de goede kant op.

Partneralimentatie moet je niet over huilen, jullie zijn samen overeen gekomen dat zij meer thuis zou zijn, dat vond je zelf ook erg handig met de kleine, want jij was het niet die thuis bleef(dan kreeg jij nu partner alimentatie namelijk). Dat hoort er gewoon bij en zij kan niet zomaar zeggen dat ze dat niet aanneemt, dat heeft vergaande gevolgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_119707241
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:48 schreef Anyanka het volgende:
minst verdient komt er relatief beter af, en dat is meestal - maar niet altijd - de vrouw. Het staat je als man vrij om ervoor te kiezen huisman te worden, dan kom jij er beter af. Anders niet zeuren. Het is gewoon een logisch gevolg van de wetten
Die wetten zijn zo krom als de pest zoals we kunnen lezen in dit topic en andere topics.

Mijn pa moet ook voor 5 jaar 1500 euro per maand partner alemenatie betalen aan een ex waarmee hij maar 1 jaar heeft samengewoond. :') We hadden hem al gewaarschuwd om geen samenlevingscontract met zijn huidige ex te tekenen, maar helaas had zei toch meer invloed op hem en is hij toch daarvoor gezwicht. Nog bizarder bij de eerste notaris waar ze waren maakte de notaris de opmerking zo mevrouwtje wil er lekker warm bijzitten en is ze op hoge poten vertrokken en mijn pa meenemend. Helaas is mijn pa in zulke zakelijk emotionele zaken geen ster en snapte hij dit allemaal niet.
pi_119707312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die wetten zijn zo krom als de pest zoals we kunnen lezen in dit topic en andere topics.

Mijn pa moet ook voor 5 jaar 1500 euro per maand partner alemenatie betalen aan een ex waarmee hij maar 1 jaar heeft samengewoond. :') We hadden hem al gewaarschuwd om geen samenlevingscontract met zijn huidige ex te tekenen, maar helaas had zei toch meer invloed op hem en is hij toch daarvoor gezwicht. Nog bizarder bij de eerste notaris waar ze waren maakte de notaris de opmerking zo mevrouwtje wil er lekker warm bijzitten en is ze op hoge poten vertrokken en mijn pa meenemend. Helaas is mijn pa in zulke zakelijk emotionele zaken geen ster en snapte hij dit allemaal niet.
Wat is daar dan krom aan? Het is dom, zeker als zelfs de notaris zegt dat het niet verstandig is zo.
Als je een aankoop doet waarvoor je je dik in de schulden steekt is dat toch ook niet krom, dan is het gewoon je eigen domme schuld.

Het kan heel prima geregeld worden allemaal, maar dan moet je dat wel doen, doe je dat niet dan moet je op de blaren zitten, zo werkt dat bij alles in het leven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:58:59 #48
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_119707379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kan heel prima geregeld worden allemaal, maar dan moet je dat wel doen, doe je dat niet dan moet je op de blaren zitten, zo werkt dat bij alles in het leven. zo werkt dat in dit zieke kut land.
fixed
  woensdag 28 november 2012 @ 13:00:03 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119707408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:58 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

fixed
Kun jij niet beter in klaagbaak een potje gaan janken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119707417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:58 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

fixed
Nee, gewoon in het leven...als je dom doet bloed je daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')