Als zij de enige initiator is voor de scheiding, absoluut.quote:Op maandag 3 december 2012 20:02 schreef Alec690 het volgende:
Uit mijn naaste omgeving ken ik diverse gevallen waar de ene partij het geluk had om een goede baan te krijgen. De ex was niet zo gelukkig, ondanks vele pogingen. Moet die ex dan maar in de kou blijven staan, terwijl er geen werkgever meer is die mensen van 50+ zonder werkervaring nog aanneemt - zeker in deze tijd?
Lezen is echt een vak. Begrijpend lezen is voor hooggeschooldenquote:Op maandag 3 december 2012 14:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geweldig dit, tief lekker op joh met je eenzijdige feminisme.
Achterlijk dit soort zaken als waarin TS verkeerd, maar omdat hij een man is mag hij daar niet over klagen?
Mannen mogen niet klagen want dan zijn het mietjes ofzo?![]()
Ik vind het wel knap dat je zo volhardend probeert om er samen uit te komen, maar het lijkt erop alsof je toekomstige ex-vrouw wat andere, sterkere invloeden ondervindt.quote:Op maandag 3 december 2012 13:37 schreef ADVBiker het volgende:
Overigens ben ik pas nadat ze een afspraak had gemaakt bij haar advocaat begonnen met mijn blog. Tot aan dat moment verwachtte ik dat we er samen goed uit zouden komen.
Dat denigrerende van je is gewoon achterlijk om zulke kwalijke kwesties.quote:Op maandag 3 december 2012 20:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Lezen is echt een vak. Begrijpend lezen is voor hooggeschoolden
Houdoe ej
Nee, jij trekt volle zalen met je respect-showquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
Dat denigrerende van je is gewoon achterlijk om zulke kwalijke kwesties.
Daar is geen niveau voor wat laag genoeg is om in jouw straatje te spelen.![]()
Het is hooguit achterlijk dat ie het aankaart, want het is gewoon niet waarquote:Als een man aankaart dat het achterlijk is dat vrouwen meer rechten hebben dan mannen dan is uitlachen wel een beetje triest niet?
Hoeveel mannen gaan er uit wanhoop wel niet in superman pak de big ben beklimmen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, jij trekt volle zalen met je respect-show
[..]
Het is hooguit achterlijk dat ie het aankaart, want het is gewoon niet waar
Kweenie. Ik heb er nog nooit een gezien eigenlijk. Gokje: 8 of zoquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:35 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel mannen gaan er uit wanhoop wel niet in superman pak de big ben beklimmen tegenwoordig?
Ik kan met tientallen voorbeelden komen die het tegengestelde kunnen aantonen. Maar daar gaat het helemaal niet om. De opmerking was dat vrouwen meer rechten hebben dan mannen. En dat is gewoon onjuist.quote:Maargoed,ik heb ergens anders wel eens een onderzoek gelezen over ongelijke behandeling tussen mannen en vrouwen.... Vrouwen krijgen bij strafrechtzaken structureel lagere straffen voor dezelfde misdaad als de man, daar is gewoon onderzoek naar geweest en kun je best op internet opzoeken...
Verder geloof ik wat betreft waar de kinderen heen gaan dat je als man ook wat minder sterk staat als de vrouw, puur gebaseerd op het geslacht...
Nee, wat dat betreft doe jij het allemaal een stuk netter. Chapeauquote:En dan hoef je dat verder allemaal niet te geloven.... Maar om dan een persoon uit te lachen en zielig te vinden als hij aankaart dat het zo scheef is als de neten allemaal dan vind ik dat gewoon niet heel netjes...
Positieve discriminatie is ook gericht op allochtonen en hoowmoows en ouderen. Zeg maar op verschillende groepen die op verschillende gebieden al lange tijd een beetje achterlopen op de rest.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:40 schreef kingtoppie het volgende:
Alleen omdat ik een beetje over jouw woorden heen viel ElisaB...
Ik reageerde inderdaad ook scherp.
Meer rechten lijkt me onzin, maar bevooroordeeld..
Tuurlijk wel, positieve discriminatie is allemaal gericht op vrouwen tegenwoordig...
Pietje die uitermate geschikt is voor een bepaalde baan wordt minder snel verkozen dan Anja die redelijk geschikt is voor de baan, puur omdat men een vrouwen quotum moet halen.
Mijn buurman heeft een paar maanden terug zijn vrouw bezwangerd. Hij wilde dolgraag vader worden. Zij wilde geen kind. Dag papa.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kweenie. Ik heb er nog nooit een gezien eigenlijk. Gokje: 8 of zo
[..]
Ik kan met tientallen voorbeelden komen die het tegengestelde kunnen aantonen. Maar daar gaat het helemaal niet om. De opmerking was dat vrouwen meer rechten hebben dan mannen. En dat is gewoon onjuist.
[..]
Nee, wat dat betreft doe jij het allemaal een stuk netter. Chapeau
Tegen de tijd dat ze wat hebben uitgevonden waardoor de man dat kind ook draagt mag de man daar vast geheel en al zelf over beslissen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een paar maanden terug zijn vrouw bezwangerd. Hij wilde dolgraag vader worden. Zij wilde geen kind. Dag papa.
Wil je het helemaal eerlijk? Dan heeft papa net zoveel te zeggen over een zwangerschap die ontstaat uit consensuele seks. Zeker als hij in een omgekeerde situatie wel verantwoordelijk gehouden kan worden voor de gevolgen.
Verder heb je wel gelijk, ongelijk(waardig)heid is niet tof, maar het is nu eenmaal soms zo.
Het zou wel eerlijk zijn om als papa dan ook te kunnen zeggen dat je geen papa wil zijn en geen verantwoordelijkheid wil. Keuzes zouden niet alleen voor de vrouwen mogen zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze wat hebben uitgevonden waardoor de man dat kind ook draagt mag de man daar vast geheel en al zelf over beslissen.
Tot die tijd blijft dat ene dan ongelijk, want iemand dwingen een ongewenste zwangerschap uit te zitten is niet niets.
Die keuze heb je als man vooraf he, je kan gewoon ook niet neuken of een rubber gebruiken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het zou wel eerlijk zijn om als papa dan ook te kunnen zeggen dat je geen papa wil zijn en geen verantwoordelijkheid wil. Keuzes zouden niet alleen voor de vrouwen mogen zijn.
Dat betwist ik ook niet. Maar imho mag heel dat recht een keer gemoderniseerd worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Die keuze heb je als man vooraf he, je kan gewoon ook niet neuken of een rubber gebruiken.
Ik wil het niet helemaal eerlijk hoor. Hoewel... Ik bedoel misschien meer: ik wil het niet helemaal gelijk. Want volgens mij is dat om een aantal redenen in sommige situaties onhandig en onwenselijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:29 schreef probeer het volgende:
Mijn buurman heeft een paar maanden terug zijn vrouw bezwangerd. Hij wilde dolgraag vader worden. Zij wilde geen kind. Dag papa.
Wil je het helemaal eerlijk? Dan heeft papa net zoveel te zeggen over een zwangerschap die ontstaat uit consensuele seks. Zeker als hij in een omgekeerde situatie wel verantwoordelijk gehouden kan worden voor de gevolgen.
Verder heb je wel gelijk, ongelijk(waardig)heid is niet tof, maar het is nu eenmaal soms zo.
Nee, dat gaat niet. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend gebouwd en daar hebben we het maar mee te doen. Maar je kan als man niet zomaar afzien van je verantwoordelijkheid. Wel richting de moeder (wat mij betreft; geen moeite mee), maar niet richting het kind dat je mede in elkaar gezet hebt (en daarmee in de praktijk ook niet richting de moeder).quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:57 schreef bijdehand het volgende:
Het zou wel eerlijk zijn om als papa dan ook te kunnen zeggen dat je geen papa wil zijn en geen verantwoordelijkheid wil. Keuzes zouden niet alleen voor de vrouwen mogen zijn.
Daar zijn we het dan niet over eensquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend gebouwd en daar hebben we het maar mee te doen. Maar je kan als man niet zomaar afzien van je verantwoordelijkheid. Wel richting de moeder (wat mij betreft; geen moeite mee), maar niet richting het kind dat je mede in elkaar gezet hebt (en daarmee in de praktijk ook niet richting de moeder).
En wie zijn daar dan de lul van?quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet. Maar imho mag heel dat recht een keer gemoderniseerd worden.
Ik heb me voor mijn opleiding een keer verdiept in dat soort dingen, heb er ook jurisprudentie bij gelezen waarin je echte casussen kan zien. Dat zou je ook eens moeten doen. Ik ben serieus heel erg geschrokken van hoe onrechtvaardig dit 'recht' is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:25 schreef erodome het volgende:
[..]
En wie zijn daar dan de lul van?
Want het recht op kinderalimentatie is er niet voor de vrouw he, maar voor het kind.
Wat een onzin, over het algemeen genomen gaat dat om mannen die het heel prima vonden om zonder enige bescherming te wippen, dan kunnen er kinderen van komen, dat weet iedereen van boven de 10 jaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb me voor mijn opleiding een keer verdiept in dat soort dingen, heb er ook jurisprudentie bij gelezen waarin je echte casussen kan zien. Dat zou je ook eens moeten doen. Ik ben serieus heel erg geschrokken van hoe onrechtvaardig dit 'recht' is.
Ik heb het over het omgangsrecht, omdat jij op een gegeven moment over alimentatie begon. Er zitten zoveel schrijnende gevallen tussen en als je dan de uitkomst van die rechtszaken ziet dan snap je wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een onzin, over het algemeen genomen gaat dat om mannen die het heel prima vonden om zonder enige bescherming te wippen, dan kunnen er kinderen van komen, dat weet iedereen van boven de 10 jaar.
Wil je dat niet, neuk niet of gebruik een rubber, probleem opgelost!
Wat je eens moet doen is in het verleden kijken, toen de man zomaar weg mocht lopen, wat dat voor kinderen betekende in de praktijk.
Die keuze heb je als vrouw ook vooraf hequote:Op dinsdag 4 december 2012 09:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Die keuze heb je als man vooraf he, je kan gewoon ook niet neuken of een rubber gebruiken.
Men is zo makkelijk vergeten hoe het was, dat het een ramp was dat mannen geen verantwoordelijkheid hoefde te nemen, een ramp voor de kinderen die geboren werden, een ramp voor de vrouwen die die kinderen moesten baren.
Ben ik met je eens. Zelfs als je het zou willen, het kan in dat geval gewoonweg niet. En dat is, helaas, oneerlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil het niet helemaal eerlijk hoor. Hoewel... Ik bedoel misschien meer: ik wil het niet helemaal gelijk. Want volgens mij is dat om een aantal redenen in sommige situaties onhandig en onwenselijk.
Ten aanzien van het krijgen van kinderen houden we er dan een beetje een verschillend idee op na. Want dat is nou net een van de dingen waar de man imho niet een even grote stem in kán hebben. Maar ja, daar gaat het topic heul niet over, so let's not go there
Klopt dat je die keuze ook als vrouw hebt en naar mijn mening moet ieder daar zijn eigen verantwoordelijkheid in nemen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Die keuze heb je als vrouw ook vooraf he(maar idd, ik weet, baas in eigen buik)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |