Door het gewoon niet meer te eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:45 schreef silly87 het volgende:
Ik eet dus veel meer dan de 2000kcal die volgens de richtlijnen hoort voor een vrouw.
Niet dat ik het vaak uitreken maar volgens mij kan ik best 5000kcal eten op een dag, lijkt me ook niet echt normaal?
Ik heb wel een 'normaal' eetpatroon ernaast dus door honger komt het ook niet echt. Het is echte vraatzucht.
Ik heb overigens wel een normaal gewicht.
Hebben meer mensen hier last van?
Hoe leer je normale porties te eten zonder door te slaan? ( als in alles opeten wat in huis ligt of naar de supermarkt om vreetbui spul te kopen)
Praat eens met een voedingsdeskundige of psycholoog.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef silly87 het volgende:
Ja ik heb periodes gehad dat ik zo'n zak brood ineens leeg eet ( 24 stuks geloof ik)
puur uit soort van dwang want lekker is het niet eens meer na een paar.. maar dan heb ik echt het MOET op :S, daarom koop ik nu nooit geen heel brood meer maar losse broodjes per dag of een halve zak want okal leg ik het in de vriezer dan nog moet het op.
Maar als ik bij een ander op bezoek ben of logeer is dat wel heel lastig me in te houden niet hun eten op te eten...
Ik heb het sinds ik op mezelf woon ruim 3 jaar nu. ( ene periode meer dan de ander).
Ik wil gewoon eten in huis kunnen hebben zonder meteen door te slaan...
In plaats van al deze onzin, helemaal geen chips meer in huis halen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef frien het volgende:
Ik heb misschien wel een tip:
Doe de chips in een schaaltje en leg de zak direct terug in de kast. Als het recht voor je staat, is het verleidelijker alles meteen op te eten. Hetzelfde met het brood. Leg een paar sneeën op een bord voor je en doe de rest direct terug in de kast.
Als je het nog makkelijker wilt maken:
In plaats van een hele grote zak chips koop je zo'n uitdeelzak met allemaal kleine zakjes erin. Dan eet je gewoon 1 zo'n zakje, dat is een heel kleine hoeveelheid. Als er producten zijn waar geen kleinere hoeveelheden van bestaan, dan alles zelf in kleinere zakjes of doosjes doen als je thuis komt met de boodschappen. Dus boterhammenzakjes maken met een paar boterhammen erin en pepernoten in kleine tupperware bakjes doen.
Succes!
Een hele zak brood noem jij trek?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:05 schreef Laser. het volgende:
Is het niet gewoon trek?![]()
Veel water drinken schijnt goed te helpen.
Suiker is zeker wel een trigger inderdaad! Ik ga het proberen maar lijkt me wel heel lastig hoor!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Door het gewoon niet meer te eten.
Ban eerst alle suikers maar eens voor de volle 100% uit je dieet. En hou dit gedurende lange tijd vol. Ook niet een koekje of een snoepje of een gebakje of een ijsje. Helemaal niks. Dan verdwijnt vanzelf die drang naar suiker.
Verder gewoon goed ontbijten. Liefst met flink wat Brinta zodat je genoeg energie hebt gedurende de dag, en mindersnel een drang krijgt naar zooi, en verder gewoon regelmatig eten overdag.
Reken het maar eens echt uit elke dag voor een paar weken. Echt alles wat er in gaat.
Ik weet zeker dat je niet aan de 5000kcal per dag komt consequent. Dat lukt je niet zomaar.
Ook gezien je wel een normaal gewicht hebt. Ik denk zo dat je nog niet eens aan de 3000 komt.
Of doe je e.o.a. duursport 3 uur per dag? Zonder serieuse sport, wordt iedereen modder vet op 5000kcal
Nee dat lukt me niet want ik weet dat het er ligt... ik heb dat wel al heel vaak geprobeerd maar dan word de drang alleen maar erger als ik weet dat het in huis ligt en ik het niet mag.. haha erg pff.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef frien het volgende:
Ik heb misschien wel een tip:
Doe de chips in een schaaltje en leg de zak direct terug in de kast. Als het recht voor je staat, is het verleidelijker alles meteen op te eten. Hetzelfde met het brood. Leg een paar sneeën op een bord voor je en doe de rest direct terug in de kast.
Als je het nog makkelijker wilt maken:
In plaats van een hele grote zak chips koop je zo'n uitdeelzak met allemaal kleine zakjes erin. Dan eet je gewoon 1 zo'n zakje, dat is een heel kleine hoeveelheid. Als er producten zijn waar geen kleinere hoeveelheden van bestaan, dan alles zelf in kleinere zakjes of doosjes doen als je thuis komt met de boodschappen. Dus boterhammenzakjes maken met een paar boterhammen erin en pepernoten in kleine tupperware bakjes doen.
Succes!
Een voedingsdeskundige kan mij niet helpen lijkt mij?> want ik heb een gezond eetpatroon naast de eetbuieen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Praat eens met een voedingsdeskundige of psycholoog.
Dan discipline.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef silly87 het volgende:
[..]
Een voedingsdeskundige kan mij niet helpen lijkt mij?> want ik heb een gezond eetpatroon naast de eetbuieen?
psycholoog heb ik geen geld voor en ik hou daar niet zo van.. doe het liever zelf.
Ik drink altijd groene thee ( 2 liter ongeveer)quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:05 schreef Laser. het volgende:
Is het niet gewoon trek?![]()
Veel water drinken schijnt goed te helpen.
Je vergeet dat die zak brood NAAST een normale lijst is.. dus trek kun je dat zeker niet noemenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een hele zak brood noem jij trek?
Denk dat dat inderdaad de oplossing is alleen brood en 'normale' producten is lastig hoorquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
In plaats van al deze onzin, helemaal geen chips meer in huis halen.
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:13 schreef silly87 het volgende:
[..]
Denk dat dat inderdaad de oplossing is alleen brood en 'normale' producten is lastig hoor
bv beleg heb ik het dus ook bij.. vooral kaas koop ik zon pakje eet ik dat helemaal op ( los) en dat is vrij vet... 1 pak vla? ook.. eigenlijk alles dus.
Dit idd. Ik weet uit ervaring dat dat zeer goed werkt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ban eerst alle suikers maar eens voor de volle 100% uit je dieet. En hou dit gedurende lange tijd vol. Ook niet een koekje of een snoepje of een gebakje of een ijsje. Helemaal niks. Dan verdwijnt vanzelf die drang naar suiker.
Wat is er mis met gewoon bruin brood. Nog altijd gezonder dan Brinta.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.
En dan niet een miezerig bakje van 2 scheppen, maar gewoon 100 of 150gram droog afgewogen.
De standaard suikerloze brinta.
Ook al lust je het nu niet. Je kan het ook gewoon waterig aan maken en naar binnen gieten.
Het zorgt ervoor dat je gedurende de dag gewoon op een gelijkmaterige manier je energie opneemt
Waar haal je vandaan dat brood gezonder is dan brinta? Dat zou ik wel eens willen weten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon bruin brood. Nog altijd gezonder dan Brinta.
Je wilt juist voorkomen dat je de hele dag alles gelijkmatig opneemt. Beter zijn 3 pieken op een dag en de rest van de dag nagenoeg niks.
Voeg voor je energie ook eens flnk wat noten toe aan je dieet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Brood is voor mij ook beter van niet hoor! ( gezien dat een eetbui trigger is en een normale portie niet vult bij mij)
Ik zeg ook niet dat ze geen Brinta mag etenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat brood gezonder is dan brinta. Dat zou ik wel eens willen weten.
Ik zeg niet dat ze geen brood meer mag eten en dat dat het enige is.
Brinta is juist relatief grof en niet compleet vermalen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze geen Brinta mag etenMaar ze lust het simpelweg niet. Als je dan stelselmatig blijft beweren dat het gezond is (dat ontken ik ook niet) dan durf ik te beweren dat bruinbrood gezonder is. De reden is simpel. Brinta is compleet vermalen graan en je lichaam hoeft totaal geen moeite te doen om het af te breken. Goed bruinbrood bevat zemelen en ongemalen granen en dat is juist goed voor je darmen (omdat die moeite gaan doen om het af te breken).
Tjonge, ja, wat een geweldig idee!! Vooral niet meer genieten van eten. Dan krijgt ze natuurlijk helemaal niet de aandrang om naar de winkel te lopen en iets te halen wat ze wel lekker vindt en zo weer doorslaatquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.
En dan niet een miezerig bakje van 2 scheppen, maar gewoon 100 of 150gram droog afgewogen.
De standaard suikerloze brinta.
Ook al lust je het nu niet. Je kan het ook gewoon waterig aan maken en naar binnen gieten.
Ik probeer over het algemeen eiwitrijke producten op mijn brood te eten. Meestal een paar plakjes kipfilet (met bieslook). Soms ook kaas of pindakaas.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:29 schreef silly87 het volgende:
Nouja zal dalijk maar brinta bij de jumbo halen dan..
Eet je ook die zelfde brinta bij de lunch?
Kunnen aardappels+ketchup wel bij het avond eten of is dat ook teveel suiker? ik hou niet zo van pasta/rijst namelijk.
Wat eet jij op je brood? 3 maaltijden is voor mij mischien ook beter!
eet je dan ook geen fruit ernaast? ik eet namelijk 4 stuks fruit ofzo savonds.
Gebakken eieren met spek!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Brood is voor mij ook beter van niet hoor! ( gezien dat een eetbui trigger is en een normale portie niet vult bij mij)
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tjonge, ja, wat een geweldig idee!! Vooral niet meer genieten van eten. Dan krijgt ze natuurlijk helemaal niet de aandrang om naar de winkel te lopen en iets te halen wat ze wel lekker vindt en zo weer doorslaat
Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.
Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
Ik zeg ook totaal helemaal nergens dat TS alleen maar vieze dingen mag eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:56 schreef mirannie het volgende:
[..]
Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.
Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.
Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.
Jij suggereert dat jij perfect weet hoe het menselijk lichaam werkt en dus weet wat je het beste moet eten en dat mensen die het oneens met je zijn er dus wel de ballen verstand van moeten hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.
Mijn reactie daar was op dat mirannie niet leek te willen geloven dat suikers uitbannen nuttig is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:12 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Jij suggereert dat jij perfect weet hoe het menselijk lichaam werkt en dus weet wat je het beste moet eten en dat mensen die het oneens met je zijn er dus wel de ballen verstand van moeten hebben.
Genoeg mensen die ook verstand van het lichaam hebben, maar stellen dat tarwe juist slecht is voor je lichaam, en drie keer raden waar brinta voornamelijk uit bestaat.
De meningen zijn juist sterk verdeeld over wat goed is qua eten, dus waarom zou juist jij dan wel gelijk hebben?
Mirannie leek mij juist te willen zeggen dat je iemand niet haast moet 'verplichten' iets te eten wat ze niet lekker vinden, alleen omdat het een wonderproduct schijnt te zijn, maar dat er vast ook andere opties zijn die wel weg te krijgen zijn voor TS. Ik zie haar nergens beweren dat je juist wel suiker moet blijven eten ofzo.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mijn reactie daar was op dat mirannie niet leek te willen geloven dat suikers uitbannen nuttig is.
Hoe goed of slecht tarwe voor het menselijk lichaam is is heelmaal nog niet uitgekristaliseerd nee.
Maar dat wit brood rotter voor je is dan grofvolkoren of brinta, dat weet men al decenia.
Je wil langzame koolhydraten en geen snelle
Dat staat er helemaal niet. Ik vond (vind) het gewoon een slecht advies dat iemand maar iets moet wat zij niet lekker vindt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mijn reactie daar was op dat mirannie niet leek te willen geloven dat suikers uitbannen nuttig is.
Het enige waar ik stellig over ben is dat TS haar insuline pieken moet vermijden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:20 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Mirannie leek mij juist te willen zeggen dat je iemand niet haast moet 'verplichten' iets te eten wat ze niet lekker vinden, alleen omdat het een wonderproduct schijnt te zijn, maar dat er vast ook andere opties zijn die wel weg te krijgen zijn voor TS. Ik zie haar nergens beweren dat je juist wel suiker moet blijven eten ofzo.
Is dat zo? Dacht men niet ook decennialang dat asbest een geweldig product was met enkel praktische eigenschappen. Daar zijn ze ook op terug moeten komen, dus waarom zou men niet terug kunnen komen op of tarwe wel zo goed voor je is? Niemand kan in de toekomst kijken, er komen steeds nieuwe inzichten bij, het punt waar we nu staan is niet per se een punt waarin wij weten wat het beste is voor het lichaam. Wie weet wat men over 20 jaar zegt? Just saying, dat je erg stellig bent in iets waar eigenlijk nog geen duidelijkheid over is. Wie weet heb jij helemaal gelijk, maar wie weet ook niet. Misschien dat jij dan ook open kan staan voor andere opmerkingen in plaats van zeggen 'jij hebt ongelijk want jij bent geen topsporter en dus overduidelijk geen verstand van zaken' of iets dergelijks.
En juist omdat je niet in de toekomst kan kijken, is het misschien een idee om TS meer dan één optie te bieden (brinta) zodat ze zelf haar eigen weloverwogen keuzes kan maken.
Jij moet echt leren begrijpend lezen...quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Het enige waar ik stellig over ben is dat TS haar insuline pieken moet vermijden.
En dat doe je niet met gele vla en hele broden.
En waar haal jij vandaan dat ik geen topsporter ben?
Dat is het punt dan ook helemaal niet, maar je lijkt wat moeite te hebben met begrijpend lezen, gezien ook je misinterpretatie van mirannie's post. Kan uiteraard ook allemaal aan ons liggen, maar als ik iets onduidelijk verwoord heb wil ik dat best voor je ophelderen hoor.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Het enige waar ik stellig over ben is dat TS haar insuline pieken moet vermijden.
En dat schrijf je zo?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:26 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jij moet echt leren begrijpend lezen...
Leuke edit hoor, er meteen weer vanuit gaan dat ik 0,0 verstand heb van voeding. Kom toch op zeg, als je niet wil lezen ga je maar ergens anders spelen dan ga je het toch niet willen snappen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat een miepen hier![]()
Lees eens een paar maanden mee in het bodybuild topic als je meer over voeding wilt weten.![]()
ja ik ga idd. gauw ergens anders heen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:28 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Leuke edit hoor, er meteen weer vanuit gaan dat ik 0,0 verstand heb van voeding. Kom toch op zeg, als je niet wil lezen ga je maar ergens anders spelen dan ga je het toch niet willen snappen.
Wat voor brood eet jij dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Precies. Slow acting carb, slow acting protein.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat voor brood eet jij dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.
Maar als je donkerbruin brood eet, met kaas dan heb je uren geen trek.
Hier ben ik het mee eens. Ze kan inderdaad beter op zoek gaan naar de oorzaak. Maar TS heeft al aangegeven niet naar een huisarts of psycholoog te willen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:39 schreef moneyfornothing het volgende:
Ontopic: Ts, ik denk dat het niet onverstandig is te kijken of dit gedrag wel aan het eten zelf ligt en niet aan dwangmatige neigingen. Het gevoel dat alles op moet lijkt vooral te overheersen, waarbij het je niet uitmaakt of je het nog wel lekker vindt aangezien je zelf al aangeeft van jezelf door te moeten eten ook als het je tegen is gaan staan.
De kans bestaat dat je het probleem alleen verschuift door je eten te vervangen. Straks moet de hele zak appels leeg in plaats van een hele zak chips, of moet het pak brinta perse schoon op. Daar schiet je ook niets mee op natuurlijk.
Helaas inderdaad, denk zelf dat ze daar de sleutel gaat vinden. Niet in haar voeding zelf.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ze kan inderdaad beter op zoek gaan naar de oorzaak. Maar TS heeft al aangegeven niet naar een huisarts of psycholoog te willen.
Pardon, wáár beweer ik dat je fast carbs en proteins móet eten? En dat je weg moet blijven van langzame koolhydraten? Nou? Nee precies, nergens.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Precies. Slow acting carb, slow acting protein.
Even samen gevat voor een paar dames hier
En daar gaan we weer.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:46 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Pardon, wáár beweer ik dat je fast carbs en proteins móet eten? En dat je weg moet blijven van langzame koolhydraten? Nou? Nee precies, nergens.
I rest my case.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En daar gaan we weer.
Wat voor schoen maat heb jij?
Dat werkt gewoon echt. 'sochtends eet ik er twee met kaas, dan bij de koffie om half tien weer 1 en tussen de middag 2. Het is heel saai maar ik heb op deze manier nooit trek in andere dingen. Ook geen koekjes en chocolade terwijl dat in een trommel wel op tafel staat.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Precies. Slow acting carb, slow acting protein.
Even samen gevat voor een paar dames hier
Lees gerust een paar maanden mee in het bodybuild forum.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat werkt gewoon echt. 'sochtends eet ik er twee met kaas, dan bij de koffie om half tien weer 1 en tussen de middag 2. Het is heel saai maar ik heb op deze manier nooit trek in andere dingen. Ook geen koekjes en chocolade terwijl dat in een trommel wel op tafel staat.
Waar heb jij gepost in een ander topic over langzame koolhydraten?
Ik wil er graag wat meer over weten als het gaat om avondeten. I.v.m. veel fysieke inspanning en slapeloosheid. Ik doe iets niet goed met het avondeten.
Bruine pasta en rijst zou ik normaliter echt nooit kopen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Lees gerust een paar maanden mee in het bodybuild forum.![]()
Daar komt regelmatig e.e.a. langs m.b.t. voeding, en wat wel en wat niet te eten.
Hier hebben heeeeel veel mensen iets aan in hun dagelijkse leven.
Voor w.b.t. avond eten:
Bruine rijst (geen witte rijst)
zoete aardappel (geen witte aardappel)
bruine pasta (geen witte)
Voor w.b.t je slapeloosheid, het ligt er helemaal aan wat je precies ervaart.
Bij wakker worden halverwege de nacht en niet meer verder kunnen slapen:
Uur of 2 voor je naar bed gaat niet meer eten, en geen enorme maaltijd in de avond maar liever meer overdag.
Zeker geen suikers voor je naar bed gaat.
Geen alcohol
Je kan eens magnesium en zink supplementeren.
Ook kun je 5-htp eens proberen.
5-htp is een supplement wat je seretonine niveau verhoogt, en ook melatomine aanmaak. Hier zul je zeker iets van merken m.b.t. dieper slapen en beter uitgerust wakker worden.
Vergeet de groene groentes ook niet. Spinazie, bonen, broccoli bijv.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Bruine pasta en rijst zou ik normaliter echt nooit kopen.
Maar goed inslapen en toch niet meer dan vier uur per nacht slapen put je na maanden.
Neem je advies ter harte. Straks even e.e.a. kopen en verder dan maar apart eten om te proberen of het helpt.
Bedankt in ieder geval. Zal over een maand ook wel even laten weten of het werkt.
Ik eet altijd volkoren broodquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:
dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.Maar als je donkerbruin brood eet, met kaas dan heb je uren geen trek.
Verse groenten at ik al iedere dag. Alleen ook witte pasta, aardappelen, witte rijst etc. en dat moet anders. Die bonen las ik voor vertrek en goed idee, dus ga zo een pan Chili con Carne maken. Ik kook nooit uit pakjes maar de bruine basterdsuiker laat ik weg uit het recept.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Vergeet de groene groentes ook niet. Spinazie, bonen, broccoli bijv.
Luister dan ook naar dit soort reacties. Die heb je hierboven ook al gehad en daar ga je helaas niet op in.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:29 schreef silly87 het volgende:
[..]
Ik eet altijd volkoren broodhet is niet zo dat ik een ongezond eetpatroon heb met wit brood enzo.
ik lees jullie reacties ff door hoor thanks !
TS, bij dit soort problemen is het geen schande om er hulp voor te zoeken. Het is niet normaal dat je maar blijft dooreten zelfs als je maagpijn krijgt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:00 schreef Noek het volgende:
Voordat jezelf od't met brinta lijkt het me handig om jezelf eens flink onder de loep te nemen. Je bent zo dwangmatig als een ijsbeer in Artis. Je weet het ook van jezelf maar je wil geen hulp omdat je het zelf wil doen. Hoezo open je dan een topic op FOK!? Als je dat kan, kun je de vraagstelling ook bij mensen leggen die dieper in jouw problematiek kunnen duiken. Want met een bak brinta en een boterham kaas ben jij niet geholpen. Kusjekroel verder hoor.
Ik denk dat het enige wat echt helpt is uitzoeken waarom je eetbuien hebt en waarom je het niet kan laten staan/ophouden met eten. Daar zijn redenen voor, je kan er alleen nooit achter komen wat die redenen zijn zolang je gelooft dat het door het eten komt, terwijl het komt door iets innerlijks.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:12 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb het ook met snoep, chips, koekjes etc. Het enige wat echt helpt is het niet in huis hebben.
Ach, ik heb er geen problemen mee. Ik koop alleen nooit snoep in de supermarkt of op andere plaatsen omdat ik dan weet dat het zakje per direct op is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige wat echt helpt is uitzoeken waarom je eetbuien hebt en waarom je het niet kan laten staan/ophouden met eten. Daar zijn redenen voor, je kan er alleen nooit achter komen wat die redenen zijn zolang je gelooft dat het door het eten komt, terwijl het komt door iets innerlijks.
die zweverige onzin hebben mensen met obesitas niks aan, geeft ze alleen maar excuses om zich achter te verschuilenquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige wat echt helpt is uitzoeken waarom je eetbuien hebt en waarom je het niet kan laten staan/ophouden met eten. Daar zijn redenen voor, je kan er alleen nooit achter komen wat die redenen zijn zolang je gelooft dat het door het eten komt, terwijl het komt door iets innerlijks.
Ik heb geen overgewicht... weeg iets van 56kg bij 1.70.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
die zweverige onzin hebben mensen met obesitas niks aan, geeft ze alleen maar excuses om zich achter te verschuilen
geen troep in huis halen, dan kun je het ook niet eten
zo simpel is het
TS heeft geen last van obesitas. Ze vreet alleen zonder remmingen en wel zo ongecontroleerd dat het tot pijnen leidt. Uiteindelijk zal het wel tot obesitas leiden als ze ouder wordt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
die zweverige onzin hebben mensen met obesitas niks aan, geeft ze alleen maar excuses om zich achter te verschuilen
zo simpel is het
Mensen met obesitas krijgen ook voornamelijk psychologische ondersteuning als ze eten om emotionele redenen en nooit ander gedrag geleerd hebben. Dan kan je het eten wegnemen maar is er niks veranderd terwijl je in combinatie met uit vinden waarom de eetbuien er zijn wel blijvende veranderingen kunt bewerkstelligen. Doen alsof het door het eten komt is juist schuilen voor wat er echt speelt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
zo simpel is het
quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:16 schreef Staal het volgende:
Ik heb absoluut niks met dat eeuwig geneuzel uit zelfhulpboekjes van Canillas maar wat hij schrijft is hier wel waar natuurlijk.
Het bewijs. Jammer dat eten er altijd zo ruk uit ziet op foto's.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Verse groenten at ik al iedere dag. Alleen ook witte pasta, aardappelen, witte rijst etc. en dat moet anders. Die bonen las ik voor vertrek en goed idee, dus ga zo een pan Chili con Carne maken. Ik kook nooit uit pakjes maar de bruine basterdsuiker laat ik weg uit het recept.
Als ik in een keer met volkoren en zilvervliesrijst aankom, dan weet ik hier de reacties wel. En met dit soort recepten hebben ze niet eens door dat ze met mij mee diëten.
Heb verder Vitamine C, vitamine B hoog gedoseerd, en Calcium, magnesium en zink gehaald.
Het gaat niet half..
Hier heb je inderdaad een punt.. want ik eet wel graag dingen die ik lekker vind,quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tjonge, ja, wat een geweldig idee!! Vooral niet meer genieten van eten. Dan krijgt ze natuurlijk helemaal niet de aandrang om naar de winkel te lopen en iets te halen wat ze wel lekker vindt en zo weer doorslaat
Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voeg voor je energie ook eens flnk wat noten toe aan je dieet.
amandelen, walnoten.
Gezond, lekker, en veel calorieën
Kaas eet ik al best wel veel.. alleen krijg ik ook eetdrang door.. ik vind dat TE lekker ofzo.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik probeer over het algemeen eiwitrijke producten op mijn brood te eten. Meestal een paar plakjes kipfilet (met bieslook). Soms ook kaas of pindakaas.
Bij mijn middageten eet ik één stuk fruit, niet meer omdat daar ook snelle suikers in zitten.
En ik eet daar zo'n babybelkaasje bij.
Dat klinkt goed hahaquote:
Heb jij mischien nog een ander idee ipv brinta? iets waar meer uh smaak aan zit?:Pquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik zeg ook totaal helemaal nergens dat TS alleen maar vieze dingen mag eten.
Maar als ze i.p.v. brinta/havermout gele vla gaat zitten eten Tja, dan werkt het systeem niet.
De insuline pieken, en de gewenning aan insuline maakt het waarschijnlijk dat TS zulke vreetbuien heeft.
Als eerst moet het lekker zijn maar als er bv niks lekkers is ga ik voor de uh minder lekkere dingen uit 'wanhoop'.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:39 schreef moneyfornothing het volgende:
Ontopic: Ts, ik denk dat het niet onverstandig is te kijken of dit gedrag wel aan het eten zelf ligt en niet aan dwangmatige neigingen. Het gevoel dat alles op moet lijkt vooral te overheersen, waarbij het je niet uitmaakt of je het nog wel lekker vindt aangezien je zelf al aangeeft van jezelf door te moeten eten ook als het je tegen is gaan staan.
De kans bestaat dat je het probleem alleen verschuift door je eten te vervangen. Straks moet de hele zak appels leeg in plaats van een hele zak chips, of moet het pak brinta perse schoon op. Daar schiet je ook niets mee op natuurlijk.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat voor brood eet jij dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.
Als je niet naar de huisarts wilt. Tja, dan zit er weinig anders op dan onbeperkt groente in huis te halen en geen hele broden maar een halfje en geen chips en snoep.
Desnoods laat je iemand anders boodschappen voor je doen zodat je niet in de verleiding kan komen.
Ik eet altijd volkoren broodquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je niet naar de huisarts wilt. Tja, dan zit er weinig anders op dan onbeperkt groente in huis te halen en geen hele broden maar een halfje en geen chips en snoep.
Desnoods laat je iemand anders boodschappen voor je doen zodat je niet in de verleiding kan komen.
Toen ik ging minderen met suikers, merkte ik dat ik van ander eten beter de echte smaak proef. Ik denk dat je sommig eten best wel eens lekkerder kunt gaan vinden. Je moet idd geen dingen tegen je zin gaan eten. Zo ben ik eens gaan proberen om muesli te eten, maar dat vind ik echt niet lekker.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:27 schreef silly87 het volgende:
[..]
Hier heb je inderdaad een punt.. want ik eet wel graag dingen die ik lekker vind,
en dingen zoals brinte of magere yoghurt enzo vind ik dus vies en een grote kans op een eetbui later.
Terwijl die dingen juist wel beter vullen.. en gezonder zijn. Maar mischien is dat na een tijdje wel lekker?
[..]
Thanks voor de tip!
Heb je ook nog een voorkeur welke noten het gezondst zijn?
[..]
Kaas eet ik al best wel veel.. alleen krijg ik ook eetdrang door.. ik vind dat TE lekker ofzo.
Pindakaas eet ik liever niet om dezelfde reden eigenlijk. Daar heb ik echt al heel veel eetbuieen mee gehad helaas.
Kipfilet is zeker een poging waard
Dat fruit ook! vult inderdaad goed.
[..]
Dat klinkt goed haha
Maar uh eet je daar nooit brood bij dan?
oja ik las dat in allison en zuurdesum ( ofzoiets) brood geen suiker zit?
1 ding moet ik voorop stellen omdat ik denk dat het ook voor jou geldt; mensen zijn niet ongelukkig omdat ze een eetprobleem( of wat voor probleem dan ook) hebben; ze hebben een eetprobleem omdat ze ongelukkig zijn. Er is 1 gemis wat altijd en voor iedereen tot verdriet leidt en dat is niet vrij je echte zelf kunnen zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef silly87 het volgende:
Ik weet het niet precies..
Ik denk een soort leegte/gemis ofzo kan het niet zo goed verwoorden.
Het laat wel de spanning zakken, denk dat dat het is als ik bv ruzie heb met iemand of iemand doet/zegt iets richting mij waar ik het niet mee eens ben dan reageer ik daarop met bv savonds een eetbui en dan kan ik dat weer vergeten/negeren?
Ik heb geen mens om me heen die mij begrijpt kwa gevoel en dat kan welleens frustrerend zijn waardoor ik me onbegrepen voel en eten helpt dan voor een tijdje als afleiding.
Ik heb een verleden met depressie/stemmingsstoornis ( opname) dus heb zeker wel in de hulpverlening gezeten alleeen dat werkt gewoon niet voor mij.
Nouja lastig uit te leggen allemaal..
Ik heb nooit geleerd mijn gevoel te uiten , boosheid/verdriet dus zeg maar altijd een pokerface op
als ik vroeger dus huilde dan werd dat meteen afgeleerd door bv te zeggen dat mensen me uit gingen lachen of ik een zwakkeling ben etc... blijheid was er ook niet echt bij dan moest ik normaal doen, nouja zoiets elke dag te horen krijgen dan krijg je moeite met emoties.
Ik probeer het wel steeds meer maar het blijft lastig mezelf te uitten dus op een normale manier. Nu ik volwassen ben lukt het wel steeds beter alleen vlot zal het nooit gaan geloof ik.
Gewoon omdat je steeds dat van je verleden in je kop te horen krijgt.
Wat is er mis met bonen? Ik las gisteren juist dat die wel goed zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:00 schreef Rebubbled het volgende:
Suikervrijdieet en Brinta in één post durven noemen.Wil je een koolhydraatarmdieet, en dan niet zo'n watjesdieet, met toch volkeren pasta, zoete aardappel etc., is het heel simpel. Je mag noten, vlees, vis, ei, paddenstoelen en groentes. Geen mais en bonen. Geen zuivel, want lactose. Eiwitshakes en eiwitpannenkoeken erbij en gaan. Het is kut en afzien en ik kan persoonlijk geen vlees meer zien. Maar het werkt al een tierelier.
Heb je niet gewoon een lintworm ofzo?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef silly87 het volgende:
Ja ik heb periodes gehad dat ik zo'n zak brood ineens leeg eet ( 24 stuks geloof ik)
puur uit soort van dwang want lekker is het niet eens meer na een paar.. maar dan heb ik echt het MOET op :S, daarom koop ik nu nooit geen heel brood meer maar losse broodjes per dag of een halve zak want okal leg ik het in de vriezer dan nog moet het op.
Maar als ik bij een ander op bezoek ben of logeer is dat wel heel lastig me in te houden niet hun eten op te eten...
Ik heb het sinds ik op mezelf woon ruim 3 jaar nu. ( ene periode meer dan de ander).
Ik wil gewoon eten in huis kunnen hebben zonder meteen door te slaan...
Hoog in koolhydraten voor een groente. 18gr koolhydraten per 100 gr, mais 22gr, ten opzichte van sperziebonen 6gr, spinazie 0,6gr.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:09 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat is er mis met bonen? Ik las gisteren juist dat die wel goed zijn.
TS wil helemaal geen koolhydraat arm dieet. TS heeft juist al haar energie nodig.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:00 schreef Rebubbled het volgende:
Suikervrijdieet en Brinta in één post durven noemen.Wil je een koolhydraatarmdieet, en dan niet zo'n watjesdieet, met toch volkeren pasta, zoete aardappel etc., is het heel simpel. Je mag noten, vlees, vis, ei, paddenstoelen en groentes. Geen mais en bonen. Geen zuivel, want lactose. Eiwitshakes en eiwitpannenkoeken erbij en gaan. Het is kut en afzien en ik kan persoonlijk geen vlees meer zien. Maar het werkt al een tierelier.
quote:Op donderdag 29 november 2012 07:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
TS wil helemaal geen koolhydraat arm dieet. TS heeft juist al haar energie nodig.
TS heeft een langzaam koolhydraat dieet nodig.
En die 4 gram suiker die er in naturel brinta zit, die kun je 's ochtends mooi gebruiken, en vallen in het niets bij het naar binnen schuiven van een hele zak chips of een heel pak gele vla...
En dan haalt ze eiwitshakes aan terwijl ze problemen heeft met 4 gram suiker in 100gram birnta.![]()
Als je ergens een insulinespike van krijgt dan is het wel van een shake.
Jouw eerste post. Zie je dat staan? 'Alle suikers 100% uit je dieet'? Het was jouw advies liefje. Ik reageer daar enkel op door te zeggen dat Brinta en een 100% suikervrijdieet twee totaal tegengestelde dingen zijn, ik zeg nergens dat TS een koolhydraatarmdieet moet doen. In Brinta zit 65g koolhydraten per 100gr, waarvan 4g in de vorm van suiker. Die andere 61gr is in de vorm van zetmeel. Beide worden omgezet naar glucose, juist hetgeen je niet binnen wil krijgen tijdens je suikervrijedieet. En wat denk je van de melk waarmee je je brinta klaarmaakt? Of schuif jij het droog naar binnen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Door het gewoon niet meer te eten.
Verder gewoon goed ontbijten. Liefst met flink wat Brinta zodat je genoeg energie hebt gedurende de dag, en mindersnel een drang krijgt naar zooi, en verder gewoon regelmatig eten overdag.
het omzetten van dat zetmeel duurt wel even hoor schattebout.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:27 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[..]
Jouw eerste post. Zie je dat staan? 'Alle suikers 100% uit je dieet'? Het was jouw advies liefje. Ik reageer daar enkel op door te zeggen dat Brinta en een 100% suikervrijdieet twee totaal tegengestelde dingen zijn, ik zeg nergens dat TS een koolhydraatarmdieet moet doen. In Brinta zit 65g koolhydraten per 100gr, waarvan 4g in de vorm van suiker. Die andere 61gr is in de vorm van zetmeel. Beide worden omgezet naar glucose, juist hetgeen je niet binnen wil krijgen tijdens je suikervrijedieet. En wat denk je van de melk waarmee je je brinta klaarmaakt? Of schuif jij het droog naar binnen?Lactose is ook een suikersoort. In één eiwitshake klaargemaakt met water zit 0.6gr koolhydraat. Nou nou, poehpoeh, dat wordt stuiteren hoor.
Leek. Maar goed, succes met mensen verkeerd advies geven verder.
Het probleem van Ts heeft niks met eten te maken, dus waar gaat jouw post dan over?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef RaymondK het volgende:
Blijkbaar willen jullie het probleem van TS niet inzien.
Nee, inmiddels is dat steeds duidelijker aan het worden. Dat was het nog niet in de eerst paar post van dit topic. Het had het zomaar wel kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het probleem van Ts heeft niks met eten te maken, dus waar gaat jouw post dan over?
Watvoor nut heeft het om enkel de suikersuikers uit je eten te halen?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
het omzetten van dat zetmeel duurt wel even hoor schattebout.
In boontjes zitten ook suikers, in brood ook, in kaas ook.
Als je perse niet wil begrijpen wat ik met suikers uit je dieet bannen bedoel, dan houdt het gewoon op natuurlijk.
Waarom denk je dat bodybuilders en atleten op grote schaal ontbijten met havermout/brinta?
I.i.g. niet omdat het binnen 5 minuten opgebruikt is.
Ik schuif het met water naar binnen, niet met melk, maar dat heeft een heel andere reden.
Volle melk is ook een uitstekende vorm van energie.
Mag jij me verder eens uitleggen waarom je dan toch een enorme dip kan krijgen na een proteine shake.
Waarom veel mensen het niet vlak voor hun training nemen omdat ze anders niet optimaal kunnen functioneren tijdens de training.
Blijkbaar willen jullie het probleem van TS niet inzien.
Ik zou geen kant en klaar potje halen. Maak je bonen lekker klaar met een paprika, ui, tomaat en spekjes en roerbakken maar. Veel gezonder en net zo lekker. Eventueel wat chilipeper enzo toevoegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:06 schreef silly87 het volgende:
Suikervrij eten valt nog niet mee pfff... nooit zo'n behoefte gehad aan chocolade vlokken....
Ik heb gister wel veel ( zelfgeraapte)walnoten op savonds en dat bevalt opzich wel ( al blijft de drang naar suiker) Geen idee of die gezond zijn
Volle melk drink ik liever niet ivm mijn huid
Bonen ga ik straks eens kopen die heb je van Hak ook zon chilli con carne mix ( of zal dat heel ongezond zijn?)
Lintworm haha hoop ik niet zegpas nog iets van op tv gezien dat ze die eruit moesten halen brrrrr..
Mijn god. Echt he. Gewoon vol blijven houden.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:11 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Watvoor nut heeft het om enkel de suikersuikers uit je eten te halen?Doe dan niks. Ik ging ervan uit dat je minder dom was, maar nee dus. Je haalt 'suikers' uit je dieet om je glucosespiegel op één lijn te krijgen. Als je lekker zetmeel blijft vreten gebeurt dit niet.
Bodybuilders en atleten eten koolhydraten, omdat ze niet op een suikervrijdieet zijn zoals jij voorstelt. Ik kickboks vijf dagen per week en lees veel over voeding e.d. op bodybuildfora. Veel bodybuilders nemen een shake voor de training en één na, veel mensen met wie ik train doen dit ook. Fijn voor je herstel. Godverdomme wat een hoeveelheid nonkennis heb jij.Maar gelukkig heb je besloten wat nuttigers met je leven te gaan doen. Wellicht je nog eens inlezen in dit onderwerp?
Nee, dat weet ik allemaal niet, dus ik basseer me volledig op jouw posts en tot nog toe zijn die niet bijsterend intelligent.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mijn god. Echt he. Gewoon vol blijven houden.
Als ik zeg dat TS suikers uit haar dieet moet halen, dan bedoel ik een pot appelmoes, gebakjes, liter vla, koekjes tot de trommel leeg is.
Van bergen zoete zooi, krijg je die cravings.
Heel veel zetmeel is idd. ook niet goed nee. Dat heb ik al eerder geschreven. En ook waarom.
Doe nou niet alsof ik niks van voeding weet a.u.b. Je weet nog niet half wat ik doe, hoe ik er uit zie, en wat daar voor nodig is.
Misschien moet je dan eens beginnen met lezen zonder oogkleppen op.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik allemaal niet, dus ik basseer me volledig op jouw posts en tot nog toe zijn die niet bijsterend intelligent.
Gewoon volhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:06 schreef silly87 het volgende:
Suikervrij eten valt nog niet mee pfff... nooit zo'n behoefte gehad aan chocolade vlokken....
Ik heb gister wel veel ( zelfgeraapte)walnoten op savonds en dat bevalt opzich wel ( al blijft de drang naar suiker) Geen idee of die gezond zijn
Volle melk drink ik liever niet ivm mijn huid
Bonen ga ik straks eens kopen die heb je van Hak ook zon chilli con carne mix ( of zal dat heel ongezond zijn?)
Lintworm haha hoop ik niet zegpas nog iets van op tv gezien dat ze die eruit moesten halen brrrrr..
Ik begrijp niet waarom je Raymond de hele tijd zit aan te vallen. Het is hier geen wedstrijd. TS hoeft helemaal niet op een suikerloos dieet. Het gaat er volgens mij meer om dat ze haar smaak veranderd.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:11 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Watvoor nut heeft het om enkel de suikersuikers uit je eten te halen?Doe dan niks. Ik ging ervan uit dat je minder dom was, maar nee dus. Je haalt 'suikers' uit je dieet om je glucosespiegel op één lijn te krijgen. Als je lekker zetmeel blijft vreten gebeurt dit niet.
Bodybuilders en atleten eten koolhydraten, omdat ze niet op een suikervrijdieet zijn zoals jij voorstelt. Ik kickboks vijf dagen per week en lees veel over voeding e.d. op bodybuildfora. Veel bodybuilders nemen een shake voor de training en één na, veel mensen met wie ik train doen dit ook. Fijn voor je herstel. Godverdomme wat een hoeveelheid nonkennis heb jij.Maar gelukkig heb je besloten wat nuttigers met je leven te gaan doen. Wellicht je nog eens inlezen in dit onderwerp?
Kijk dit is iemand die het begrijpt.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je Raymond de hele tijd zit aan te vallen. Het is hier geen wedstrijd. TS hoeft helemaal niet op een suikerloos dieet. Het gaat er volgens mij meer om dat ze haar smaak veranderd.
Als je jezelf hebt wijsgemaakt dat alleen koekjes, chips, ijs en chocoladevlokken lekker zijn dan is het moeilijk om bijv. een banaan lekker te vinden. Maar er is niets mis met het eten van een banaan zo nu en dan.
Als jij iemand op een keihard zetmeelloos dieet wil gaan zetten, dat helemaal niet nodig is ook, maak je het alleen maar nog moeilijker voor TS om dat vol te houden.
Het valt me nog mee dat de sportschoolbillies nog niet langs zijn geweest om TS te vertellen dat eiwitshakes, fanatiek sportschoolbezoek en een fascinatie met het eigen lichaam de enig mogelijke weg naar geluk zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je Raymond de hele tijd zit aan te vallen. Het is hier geen wedstrijd. TS hoeft helemaal niet op een suikerloos dieet. Het gaat er volgens mij meer om dat ze haar smaak veranderd.
Als je jezelf hebt wijsgemaakt dat alleen koekjes, chips, ijs en chocoladevlokken lekker zijn dan is het moeilijk om bijv. een banaan lekker te vinden. Maar er is niets mis met het eten van een banaan zo nu en dan.
Als jij iemand op een keihard zetmeelloos dieet wil gaan zetten, dat helemaal niet nodig is ook, maak je het alleen maar nog moeilijker voor TS om dat vol te houden.
Dat is wel gewoon zo natuurlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat de sportschoolbillies nog niet langs zijn geweest om TS te vertellen dat eiwitshakes, fanatiek sportschoolbezoek en een fascinatie met het eigen lichaam de enig mogelijke weg naar geluk zijn.
Gelukkig zijn met hoe je bent is jezelf waarderen om wie je bent, zoals je bent. Met de insteek iets aan jezelf willen veranderen vanuit het idee dat je dan 'goed' zou zijn is daar het tegenovergestelde van; je neemt dan actief actie om jezelf te laten zien dat je jezelf niet goed vind zoals je bent. En ja, dan kunnen je dingen ''bereiken'' die tijdelijk afleiding geven van het feit dat je jezelf eigenlijk niet goed genoeg vind en kan je vluchten voor wat er werkelijk dwars zit, een gebrek aan oprechte waardering voor jezelf, wat een naar en negatief gevoel is maar je op die manier wel op de achtergrond blijft beïnvloeden.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:01 schreef RaymondK het volgende:
Dat is wel gewoon zo natuurlijk![]()
Squats and Deadlifts heals everything.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |