abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:51:01 #31
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119670299
Als je eenmaal een stuk minder suikers eet, ga je het andere eten veel meer waarderen!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119670455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.

Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
:Y
Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:02:41 #33
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119670622
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:56 schreef mirannie het volgende:

[..]

Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.
Ik zeg ook totaal helemaal nergens dat TS alleen maar vieze dingen mag eten.
Maar als ze i.p.v. brinta/havermout gele vla gaat zitten eten Tja, dan werkt het systeem niet.

De insuline pieken, en de gewenning aan insuline maakt het waarschijnlijk dat TS zulke vreetbuien heeft.
pi_119670715
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.

Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
:Y
Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:06:45 #35
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119670744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.
wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.
pi_119670869
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.
Jij suggereert dat jij perfect weet hoe het menselijk lichaam werkt en dus weet wat je het beste moet eten en dat mensen die het oneens met je zijn er dus wel de ballen verstand van moeten hebben.
Genoeg mensen die ook verstand van het lichaam hebben, maar stellen dat tarwe juist slecht is voor je lichaam, en drie keer raden waar brinta voornamelijk uit bestaat.

De meningen zijn juist sterk verdeeld over wat goed is qua eten, dus waarom zou juist jij dan wel gelijk hebben?
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:14:29 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119670917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:12 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Jij suggereert dat jij perfect weet hoe het menselijk lichaam werkt en dus weet wat je het beste moet eten en dat mensen die het oneens met je zijn er dus wel de ballen verstand van moeten hebben.
Genoeg mensen die ook verstand van het lichaam hebben, maar stellen dat tarwe juist slecht is voor je lichaam, en drie keer raden waar brinta voornamelijk uit bestaat.

De meningen zijn juist sterk verdeeld over wat goed is qua eten, dus waarom zou juist jij dan wel gelijk hebben?
Mijn reactie daar was op dat mirannie niet leek te willen geloven dat suikers uitbannen nuttig is.

Hoe goed of slecht tarwe voor het menselijk lichaam is is heelmaal nog niet uitgekristaliseerd nee.
Maar dat wit brood rotter voor je is dan grofvolkoren of brinta, dat weet men al decenia.
En voor TS haar probleem wil langzame koolhydraten en geen snelle
pi_119671081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Mijn reactie daar was op dat mirannie niet leek te willen geloven dat suikers uitbannen nuttig is.

Hoe goed of slecht tarwe voor het menselijk lichaam is is heelmaal nog niet uitgekristaliseerd nee.
Maar dat wit brood rotter voor je is dan grofvolkoren of brinta, dat weet men al decenia.
Je wil langzame koolhydraten en geen snelle
Mirannie leek mij juist te willen zeggen dat je iemand niet haast moet 'verplichten' iets te eten wat ze niet lekker vinden, alleen omdat het een wonderproduct schijnt te zijn, maar dat er vast ook andere opties zijn die wel weg te krijgen zijn voor TS. Ik zie haar nergens beweren dat je juist wel suiker moet blijven eten ofzo.

Is dat zo? Dacht men niet ook decennialang dat asbest een geweldig product was met enkel praktische eigenschappen. Daar zijn ze ook op terug moeten komen, dus waarom zou men niet terug kunnen komen op of tarwe wel zo goed voor je is? Niemand kan in de toekomst kijken, er komen steeds nieuwe inzichten bij, het punt waar we nu staan is niet per se een punt waarin wij weten wat het beste is voor het lichaam. Wie weet wat men over 20 jaar zegt? Just saying, dat je erg stellig bent in iets waar eigenlijk nog geen duidelijkheid over is. Wie weet heb jij helemaal gelijk, maar wie weet ook niet. Misschien dat jij dan ook open kan staan voor andere opmerkingen in plaats van zeggen 'jij hebt ongelijk want jij bent geen topsporter en dus overduidelijk geen verstand van zaken' of iets dergelijks.

En juist omdat je niet in de toekomst kan kijken, is het misschien een idee om TS meer dan één optie te bieden (brinta) zodat ze zelf haar eigen weloverwogen keuzes kan maken.
pi_119671126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. Ik vond (vind) het gewoon een slecht advies dat iemand maar iets moet wat zij niet lekker vindt.
Ben echt niet achterlijk (ook al schijn jij te denken dat iedereen die jouw mening niet deelt geen verstand heeft van wat wel en niet goed is voor het menselijk lichaam), snap ook wel dat suikers niet goed zijn.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:24:37 #40
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119671179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:20 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Mirannie leek mij juist te willen zeggen dat je iemand niet haast moet 'verplichten' iets te eten wat ze niet lekker vinden, alleen omdat het een wonderproduct schijnt te zijn, maar dat er vast ook andere opties zijn die wel weg te krijgen zijn voor TS. Ik zie haar nergens beweren dat je juist wel suiker moet blijven eten ofzo.

Is dat zo? Dacht men niet ook decennialang dat asbest een geweldig product was met enkel praktische eigenschappen. Daar zijn ze ook op terug moeten komen, dus waarom zou men niet terug kunnen komen op of tarwe wel zo goed voor je is? Niemand kan in de toekomst kijken, er komen steeds nieuwe inzichten bij, het punt waar we nu staan is niet per se een punt waarin wij weten wat het beste is voor het lichaam. Wie weet wat men over 20 jaar zegt? Just saying, dat je erg stellig bent in iets waar eigenlijk nog geen duidelijkheid over is. Wie weet heb jij helemaal gelijk, maar wie weet ook niet. Misschien dat jij dan ook open kan staan voor andere opmerkingen in plaats van zeggen 'jij hebt ongelijk want jij bent geen topsporter en dus overduidelijk geen verstand van zaken' of iets dergelijks.

En juist omdat je niet in de toekomst kan kijken, is het misschien een idee om TS meer dan één optie te bieden (brinta) zodat ze zelf haar eigen weloverwogen keuzes kan maken.
Het enige waar ik stellig over ben is dat TS haar insuline pieken moet vermijden.
En dat doe je niet met gele vla en hele broden.

En waar haal jij vandaan dat ik geen topsporter ben?

Wat een miepen hier :')
Lees eens een paar maanden mee in het bodybuild topic als je meer over voeding wilt weten. :Y
pi_119671225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Het enige waar ik stellig over ben is dat TS haar insuline pieken moet vermijden.

Jij moet echt leren begrijpend lezen...
pi_119671250
quote:

[..]

Dat is het punt dan ook helemaal niet, maar je lijkt wat moeite te hebben met begrijpend lezen, gezien ook je misinterpretatie van mirannie's post. Kan uiteraard ook allemaal aan ons liggen, maar als ik iets onduidelijk verwoord heb wil ik dat best voor je ophelderen hoor.

Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat jij geen topsporter bent?
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:26:50 #43
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119671297
quote:

[..]

Wat een miepen hier :')
Lees eens een paar maanden mee in het bodybuild topic als je meer over voeding wilt weten. :Y
Leuke edit hoor, er meteen weer vanuit gaan dat ik 0,0 verstand heb van voeding. Kom toch op zeg, als je niet wil lezen ga je maar ergens anders spelen dan ga je het toch niet willen snappen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:35:48 #45
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119671546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:28 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Leuke edit hoor, er meteen weer vanuit gaan dat ik 0,0 verstand heb van voeding. Kom toch op zeg, als je niet wil lezen ga je maar ergens anders spelen dan ga je het toch niet willen snappen.
ja ik ga idd. gauw ergens anders heen.
Hier wordt ik moe van. Mensen die per direct op veel te lange tenen getrapt zijn.
En waar gaat het over :')

TS:

Suc6, je weet wat je te doen staat ;)
pi_119671648
Ontopic: Ts, ik denk dat het niet onverstandig is te kijken of dit gedrag wel aan het eten zelf ligt en niet aan dwangmatige neigingen. Het gevoel dat alles op moet lijkt vooral te overheersen, waarbij het je niet uitmaakt of je het nog wel lekker vindt aangezien je zelf al aangeeft van jezelf door te moeten eten ook als het je tegen is gaan staan.
De kans bestaat dat je het probleem alleen verschuift door je eten te vervangen. Straks moet de hele zak appels leeg in plaats van een hele zak chips, of moet het pak brinta perse schoon op. Daar schiet je ook niets mee op natuurlijk.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:40:53 #47
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119671706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Brood is voor mij ook beter van niet hoor! ( gezien dat een eetbui trigger is en een normale portie niet vult bij mij)
Wat voor brood eet jij dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.
Maar als je donkerbruin brood eet, met kaas dan heb je uren geen trek.

Als je niet naar de huisarts wilt. Tja, dan zit er weinig anders op dan onbeperkt groente in huis te halen en geen hele broden maar een halfje en geen chips en snoep.
Desnoods laat je iemand anders boodschappen voor je doen zodat je niet in de verleiding kan komen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:42:38 #48
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119671766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat voor brood eet jij dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.
Maar als je donkerbruin brood eet, met kaas dan heb je uren geen trek.

Precies. Slow acting carb, slow acting protein.

Even samen gevat voor een paar dames hier ;)
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:43:00 #49
42366 Staal
pi_119671778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:39 schreef moneyfornothing het volgende:
Ontopic: Ts, ik denk dat het niet onverstandig is te kijken of dit gedrag wel aan het eten zelf ligt en niet aan dwangmatige neigingen. Het gevoel dat alles op moet lijkt vooral te overheersen, waarbij het je niet uitmaakt of je het nog wel lekker vindt aangezien je zelf al aangeeft van jezelf door te moeten eten ook als het je tegen is gaan staan.
De kans bestaat dat je het probleem alleen verschuift door je eten te vervangen. Straks moet de hele zak appels leeg in plaats van een hele zak chips, of moet het pak brinta perse schoon op. Daar schiet je ook niets mee op natuurlijk.
Hier ben ik het mee eens. Ze kan inderdaad beter op zoek gaan naar de oorzaak. Maar TS heeft al aangegeven niet naar een huisarts of psycholoog te willen.
Un certain jeune homme
pi_119671854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ze kan inderdaad beter op zoek gaan naar de oorzaak. Maar TS heeft al aangegeven niet naar een huisarts of psycholoog te willen.
Helaas inderdaad, denk zelf dat ze daar de sleutel gaat vinden. Niet in haar voeding zelf.
pi_119671884
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Pardon, wáár beweer ik dat je fast carbs en proteins móet eten? En dat je weg moet blijven van langzame koolhydraten? Nou? Nee precies, nergens.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:47:49 #52
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119671919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:46 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Pardon, wáár beweer ik dat je fast carbs en proteins móet eten? En dat je weg moet blijven van langzame koolhydraten? Nou? Nee precies, nergens.
En daar gaan we weer.
Wat voor schoenmaat heb jij?
pi_119671931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En daar gaan we weer.
Wat voor schoen maat heb jij?
I rest my case.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:49:22 #54
42366 Staal
pi_119671971
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat werkt gewoon echt. 'sochtends eet ik er twee met kaas, dan bij de koffie om half tien weer 1 en tussen de middag 2. Het is heel saai maar ik heb op deze manier nooit trek in andere dingen. Ook geen koekjes en chocolade terwijl dat in een trommel wel op tafel staat.

Waar heb jij gepost in een ander topic over langzame koolhydraten?
Ik wil er graag wat meer over weten als het gaat om avondeten. I.v.m. veel fysieke inspanning en slapeloosheid. Ik doe iets niet goed met het avondeten.
Un certain jeune homme
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:55:24 #55
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119672151
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat werkt gewoon echt. 'sochtends eet ik er twee met kaas, dan bij de koffie om half tien weer 1 en tussen de middag 2. Het is heel saai maar ik heb op deze manier nooit trek in andere dingen. Ook geen koekjes en chocolade terwijl dat in een trommel wel op tafel staat.

Waar heb jij gepost in een ander topic over langzame koolhydraten?
Ik wil er graag wat meer over weten als het gaat om avondeten. I.v.m. veel fysieke inspanning en slapeloosheid. Ik doe iets niet goed met het avondeten.

Lees gerust een paar maanden mee in het bodybuild forum. ;)
Daar komt regelmatig e.e.a. langs m.b.t. voeding, en wat wel en wat niet te eten.
Hier hebben heeeeel veel mensen iets aan in hun dagelijkse leven.

Voor w.b.t. avond eten:

Bruine rijst (geen witte rijst)
zoete aardappel (geen witte aardappel)
bruine pasta (geen witte)

Voor w.b.t je slapeloosheid, het ligt er helemaal aan wat je precies ervaart.

Bij wakker worden halverwege de nacht en niet meer verder kunnen slapen:
Uur of 2 voor je naar bed gaat niet meer eten, en geen enorme maaltijd in de avond maar liever meer overdag.
Zeker geen suikers voor je naar bed gaat.
Geen alcohol

Je kan eens magnesium en zink supplementeren.
Ook kun je 5-htp eens proberen.
5-htp is een supplement wat je seretonine niveau verhoogt, en ook melatomine aanmaak. Hier zul je zeker iets van merken m.b.t. dieper slapen en beter uitgerust wakker worden.
pi_119672382
Waarom denk je dat je de eetbui in gaat? Maw; wat levert het je op? Wat is het resultaat? Demp je er iets mee? Loop je er voor bepaalde gedachtes/gevoelens mee weg? Hoe ziet de situatie en aanloop naar de eetbui eruit?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:05:47 #57
42366 Staal
pi_119672452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Lees gerust een paar maanden mee in het bodybuild forum. ;)
Daar komt regelmatig e.e.a. langs m.b.t. voeding, en wat wel en wat niet te eten.
Hier hebben heeeeel veel mensen iets aan in hun dagelijkse leven.

Voor w.b.t. avond eten:

Bruine rijst (geen witte rijst)
zoete aardappel (geen witte aardappel)
bruine pasta (geen witte)

Voor w.b.t je slapeloosheid, het ligt er helemaal aan wat je precies ervaart.

Bij wakker worden halverwege de nacht en niet meer verder kunnen slapen:
Uur of 2 voor je naar bed gaat niet meer eten, en geen enorme maaltijd in de avond maar liever meer overdag.
Zeker geen suikers voor je naar bed gaat.
Geen alcohol

Je kan eens magnesium en zink supplementeren.
Ook kun je 5-htp eens proberen.
5-htp is een supplement wat je seretonine niveau verhoogt, en ook melatomine aanmaak. Hier zul je zeker iets van merken m.b.t. dieper slapen en beter uitgerust wakker worden.
Bruine pasta en rijst zou ik normaliter echt nooit kopen.
Maar goed inslapen en toch niet meer dan vier uur per nacht slapen put je na maanden.
Neem je advies ter harte. Straks even e.e.a. kopen en verder dan maar apart eten om te proberen of het helpt.

Bedankt in ieder geval. Zal over een maand ook wel even laten weten of het werkt.
Un certain jeune homme
pi_119673083
Ach meid, je moet wel blijven genieten hoor. Een tompoes of zakkie chips bij de film savonds kan echt geen kwaad.
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:12:35 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_119674657
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Bruine pasta en rijst zou ik normaliter echt nooit kopen.
Maar goed inslapen en toch niet meer dan vier uur per nacht slapen put je na maanden.
Neem je advies ter harte. Straks even e.e.a. kopen en verder dan maar apart eten om te proberen of het helpt.

Bedankt in ieder geval. Zal over een maand ook wel even laten weten of het werkt.
Vergeet de groene groentes ook niet. Spinazie, bonen, broccoli bijv.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_119675133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:40 schreef Staal het volgende:
dan? Als het witbrood met jam of Nutella is dan is het nog wel te verklaren.Maar als je donkerbruin brood eet, met kaas dan heb je uren geen trek.
Ik eet altijd volkoren brood ;) het is niet zo dat ik een ongezond eetpatroon heb met wit brood enzo.

ik lees jullie reacties ff door hoor thanks !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')