Door het gewoon niet meer te eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:45 schreef silly87 het volgende:
Ik eet dus veel meer dan de 2000kcal die volgens de richtlijnen hoort voor een vrouw.
Niet dat ik het vaak uitreken maar volgens mij kan ik best 5000kcal eten op een dag, lijkt me ook niet echt normaal?
Ik heb wel een 'normaal' eetpatroon ernaast dus door honger komt het ook niet echt. Het is echte vraatzucht.
Ik heb overigens wel een normaal gewicht.
Hebben meer mensen hier last van?
Hoe leer je normale porties te eten zonder door te slaan? ( als in alles opeten wat in huis ligt of naar de supermarkt om vreetbui spul te kopen)
Praat eens met een voedingsdeskundige of psycholoog.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef silly87 het volgende:
Ja ik heb periodes gehad dat ik zo'n zak brood ineens leeg eet ( 24 stuks geloof ik)
puur uit soort van dwang want lekker is het niet eens meer na een paar.. maar dan heb ik echt het MOET op :S, daarom koop ik nu nooit geen heel brood meer maar losse broodjes per dag of een halve zak want okal leg ik het in de vriezer dan nog moet het op.
Maar als ik bij een ander op bezoek ben of logeer is dat wel heel lastig me in te houden niet hun eten op te eten...
Ik heb het sinds ik op mezelf woon ruim 3 jaar nu. ( ene periode meer dan de ander).
Ik wil gewoon eten in huis kunnen hebben zonder meteen door te slaan...
In plaats van al deze onzin, helemaal geen chips meer in huis halen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef frien het volgende:
Ik heb misschien wel een tip:
Doe de chips in een schaaltje en leg de zak direct terug in de kast. Als het recht voor je staat, is het verleidelijker alles meteen op te eten. Hetzelfde met het brood. Leg een paar sneeën op een bord voor je en doe de rest direct terug in de kast.
Als je het nog makkelijker wilt maken:
In plaats van een hele grote zak chips koop je zo'n uitdeelzak met allemaal kleine zakjes erin. Dan eet je gewoon 1 zo'n zakje, dat is een heel kleine hoeveelheid. Als er producten zijn waar geen kleinere hoeveelheden van bestaan, dan alles zelf in kleinere zakjes of doosjes doen als je thuis komt met de boodschappen. Dus boterhammenzakjes maken met een paar boterhammen erin en pepernoten in kleine tupperware bakjes doen.
Succes!
Een hele zak brood noem jij trek?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:05 schreef Laser. het volgende:
Is het niet gewoon trek?![]()
Veel water drinken schijnt goed te helpen.
Suiker is zeker wel een trigger inderdaad! Ik ga het proberen maar lijkt me wel heel lastig hoor!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Door het gewoon niet meer te eten.
Ban eerst alle suikers maar eens voor de volle 100% uit je dieet. En hou dit gedurende lange tijd vol. Ook niet een koekje of een snoepje of een gebakje of een ijsje. Helemaal niks. Dan verdwijnt vanzelf die drang naar suiker.
Verder gewoon goed ontbijten. Liefst met flink wat Brinta zodat je genoeg energie hebt gedurende de dag, en mindersnel een drang krijgt naar zooi, en verder gewoon regelmatig eten overdag.
Reken het maar eens echt uit elke dag voor een paar weken. Echt alles wat er in gaat.
Ik weet zeker dat je niet aan de 5000kcal per dag komt consequent. Dat lukt je niet zomaar.
Ook gezien je wel een normaal gewicht hebt. Ik denk zo dat je nog niet eens aan de 3000 komt.
Of doe je e.o.a. duursport 3 uur per dag? Zonder serieuse sport, wordt iedereen modder vet op 5000kcal
Nee dat lukt me niet want ik weet dat het er ligt... ik heb dat wel al heel vaak geprobeerd maar dan word de drang alleen maar erger als ik weet dat het in huis ligt en ik het niet mag.. haha erg pff.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:59 schreef frien het volgende:
Ik heb misschien wel een tip:
Doe de chips in een schaaltje en leg de zak direct terug in de kast. Als het recht voor je staat, is het verleidelijker alles meteen op te eten. Hetzelfde met het brood. Leg een paar sneeën op een bord voor je en doe de rest direct terug in de kast.
Als je het nog makkelijker wilt maken:
In plaats van een hele grote zak chips koop je zo'n uitdeelzak met allemaal kleine zakjes erin. Dan eet je gewoon 1 zo'n zakje, dat is een heel kleine hoeveelheid. Als er producten zijn waar geen kleinere hoeveelheden van bestaan, dan alles zelf in kleinere zakjes of doosjes doen als je thuis komt met de boodschappen. Dus boterhammenzakjes maken met een paar boterhammen erin en pepernoten in kleine tupperware bakjes doen.
Succes!
Een voedingsdeskundige kan mij niet helpen lijkt mij?> want ik heb een gezond eetpatroon naast de eetbuieen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Praat eens met een voedingsdeskundige of psycholoog.
Dan discipline.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef silly87 het volgende:
[..]
Een voedingsdeskundige kan mij niet helpen lijkt mij?> want ik heb een gezond eetpatroon naast de eetbuieen?
psycholoog heb ik geen geld voor en ik hou daar niet zo van.. doe het liever zelf.
Ik drink altijd groene thee ( 2 liter ongeveer)quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:05 schreef Laser. het volgende:
Is het niet gewoon trek?![]()
Veel water drinken schijnt goed te helpen.
Je vergeet dat die zak brood NAAST een normale lijst is.. dus trek kun je dat zeker niet noemenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een hele zak brood noem jij trek?
Denk dat dat inderdaad de oplossing is alleen brood en 'normale' producten is lastig hoorquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
In plaats van al deze onzin, helemaal geen chips meer in huis halen.
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:13 schreef silly87 het volgende:
[..]
Denk dat dat inderdaad de oplossing is alleen brood en 'normale' producten is lastig hoor
bv beleg heb ik het dus ook bij.. vooral kaas koop ik zon pakje eet ik dat helemaal op ( los) en dat is vrij vet... 1 pak vla? ook.. eigenlijk alles dus.
Dit idd. Ik weet uit ervaring dat dat zeer goed werkt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ban eerst alle suikers maar eens voor de volle 100% uit je dieet. En hou dit gedurende lange tijd vol. Ook niet een koekje of een snoepje of een gebakje of een ijsje. Helemaal niks. Dan verdwijnt vanzelf die drang naar suiker.
Wat is er mis met gewoon bruin brood. Nog altijd gezonder dan Brinta.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.
En dan niet een miezerig bakje van 2 scheppen, maar gewoon 100 of 150gram droog afgewogen.
De standaard suikerloze brinta.
Ook al lust je het nu niet. Je kan het ook gewoon waterig aan maken en naar binnen gieten.
Het zorgt ervoor dat je gedurende de dag gewoon op een gelijkmaterige manier je energie opneemt
Waar haal je vandaan dat brood gezonder is dan brinta? Dat zou ik wel eens willen weten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon bruin brood. Nog altijd gezonder dan Brinta.
Je wilt juist voorkomen dat je de hele dag alles gelijkmatig opneemt. Beter zijn 3 pieken op een dag en de rest van de dag nagenoeg niks.
Voeg voor je energie ook eens flnk wat noten toe aan je dieet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Brood is voor mij ook beter van niet hoor! ( gezien dat een eetbui trigger is en een normale portie niet vult bij mij)
Ik zeg ook niet dat ze geen Brinta mag etenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat brood gezonder is dan brinta. Dat zou ik wel eens willen weten.
Ik zeg niet dat ze geen brood meer mag eten en dat dat het enige is.
Brinta is juist relatief grof en niet compleet vermalen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze geen Brinta mag etenMaar ze lust het simpelweg niet. Als je dan stelselmatig blijft beweren dat het gezond is (dat ontken ik ook niet) dan durf ik te beweren dat bruinbrood gezonder is. De reden is simpel. Brinta is compleet vermalen graan en je lichaam hoeft totaal geen moeite te doen om het af te breken. Goed bruinbrood bevat zemelen en ongemalen granen en dat is juist goed voor je darmen (omdat die moeite gaan doen om het af te breken).
Tjonge, ja, wat een geweldig idee!! Vooral niet meer genieten van eten. Dan krijgt ze natuurlijk helemaal niet de aandrang om naar de winkel te lopen en iets te halen wat ze wel lekker vindt en zo weer doorslaatquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Begin toch maar eens alle suikers te vermijden, en brinta leren eten.
En dan niet een miezerig bakje van 2 scheppen, maar gewoon 100 of 150gram droog afgewogen.
De standaard suikerloze brinta.
Ook al lust je het nu niet. Je kan het ook gewoon waterig aan maken en naar binnen gieten.
Ik probeer over het algemeen eiwitrijke producten op mijn brood te eten. Meestal een paar plakjes kipfilet (met bieslook). Soms ook kaas of pindakaas.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:29 schreef silly87 het volgende:
Nouja zal dalijk maar brinta bij de jumbo halen dan..
Eet je ook die zelfde brinta bij de lunch?
Kunnen aardappels+ketchup wel bij het avond eten of is dat ook teveel suiker? ik hou niet zo van pasta/rijst namelijk.
Wat eet jij op je brood? 3 maaltijden is voor mij mischien ook beter!
eet je dan ook geen fruit ernaast? ik eet namelijk 4 stuks fruit ofzo savonds.
Gebakken eieren met spek!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef silly87 het volgende:
Brood is voor mij ook beter van niet hoor! ( gezien dat een eetbui trigger is en een normale portie niet vult bij mij)
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tjonge, ja, wat een geweldig idee!! Vooral niet meer genieten van eten. Dan krijgt ze natuurlijk helemaal niet de aandrang om naar de winkel te lopen en iets te halen wat ze wel lekker vindt en zo weer doorslaat
Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.
Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
Ik zeg ook totaal helemaal nergens dat TS alleen maar vieze dingen mag eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:56 schreef mirannie het volgende:
[..]
Wat ik er mee bedoel is dat gezond eten echt niet bestaat uit het eten van dingen die je niet lekker vindt. Op die manier maak je het gezond eten niet bepaald aantrekkelijk. Er zijn echt wel manieren om gezond te eten en het ook nog lekker te vinden.
Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je geen doorzettingsvermogen hebt niet idd.
Als je niet weet hoe het menselijk lichaam werkt, kraak dan niet iets af wat misschien "vreemd" voor je klinkt, maar wat elke sportman prima weet, en al tientalen jaren met succes wordt toegepast.
wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Onzin, ook daar zijn (zoals met haast al het eten) de meningen sterk over verdeelt.
Jij suggereert dat jij perfect weet hoe het menselijk lichaam werkt en dus weet wat je het beste moet eten en dat mensen die het oneens met je zijn er dus wel de ballen verstand van moeten hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wat is precies onzin, want in het gequote beweer ik helemaal niks behalve waarheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |