Ik heb wel 's een 3 (of 4, geen idee meer) jaar oude Kluwer gebruikt voor een tentamen. Ik weigerde elk jaar een nieuwe te halen, helemaal voor privaatrechtelijke vakken waarin amper ooit iets verandert.quote:Op maandag 26 november 2012 09:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik heb nog de Kluwer van vorig jaar. Als een cheapskate baas.
Herkenbaar. Alle positief-rechtelijke vakken zitten erop en voor de rest van het jaar is het sociologie, geschiedenis en filosofie. Daar ga ik geen nieuwe bundel voor kopen.quote:Op maandag 26 november 2012 09:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wel 's een 3 (of 4, geen idee meer) jaar oude Kluwer gebruikt voor een tentamen. Ik weigerde elk jaar een nieuwe te halen, helemaal voor privaatrechtelijke vakken waarin amper ooit iets verandert.
Ikquote:Op maandag 26 november 2012 09:18 schreef VonBallusseck het volgende:
Welke held(in) heeft de Vermande weer terug getoverd?
M'n tweede kop dubbele cappuccino opdrinken, m'n lichaam vervloeken omdat het op dit moment voelt alsof ik 80 ben en verder aan het werk.quote:
Studeren. Maar zo eerst even een bak koffie halenquote:
De eerste 10 minuten zijn action packed.quote:Op maandag 26 november 2012 02:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Truste!
Nog een SOG iets, morgen ochtend komt de nieuwe aflevering van Boardwalk Empire uit (mijn favoriete running serie op dit moment), even kijken of ik de aflevering kan inpassen in het programma. Anders moet ik hem 's avonds kijken.
quote:
Naar het hoorcollege van Materieel Strafrecht gaan, werkgroep van Materieel Strafrecht maken en aan de onderzoeksnotitie werken van Oefenrechtbank.quote:
ik haat dat soort mensen echt. Of die roepen dat onze regering corrupt is omdat ze geen miljoenen krijgen, ofzo.quote:Op maandag 26 november 2012 11:59 schreef Paxcon het volgende:
De reacties op NuJij bij de Facebookmoord
Rechters zijn blijkbaar corrupt omdat ze minderjarigen niet volgens het volwassenenrecht berechten
quote:"Kijkend naar de ernst en de omstandigheden waaronder de moord werd gepleegd vinden wij het zwaar genoeg voor een veroordeeling volgens het volwassenstrafrecht", laat het OM in een reactie weten.
Ik weet niet hoe oud die twee waren.quote:Artikel 77b
1 Ten aanzien van degene die ten tijde van het begaan van een strafbaar feit de leeftijd van zestien jaren doch nog niet die van achttien jaren heeft bereikt, kan de rechter de artikelen 77g tot en met 77gg buiten toepassing laten en recht doen overeenkomstig de bepalingen in de voorgaande titels vervat, indien hij daartoe grond vindt in de ernst van het begane feit, de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het feit is begaan.
2 Bij toepassing van het eerste lid kan levenslange gevangenisstraf niet worden opgelegd.
Kan ook zijn dat nu.nl dat heeft gedaan, met regelmaat moet ik wel eens huilen van de fouten in de berichten.quote:
Is overigens bij elke nieuwssite wel zo.quote:Op maandag 26 november 2012 12:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat nu.nl dat heeft gedaan, met regelmaat moet ik wel eens huilen van de fouten in de berichten.
Ik vk.nl, ik Turkquote:De Spanjaard blijft erbij dat hij ten onrechte werd veroordeeld. Een besmette stuk vlees zou de boosdoener zijn geweest.
quote:
quote:Op maandag 26 november 2012 10:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
M'n tweede kop dubbele cappuccino opdrinken, m'n lichaam vervloeken omdat het op dit moment voelt alsof ik 80 ben en verder aan het werk.
Ik ben eigenlijk veel te positief voor een maandagochtend. Ik hoor chagerijnig te zijn.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Studeren. Maar zo eerst even een bak koffie halen
Succes iedereen.quote:Op maandag 26 november 2012 11:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Naar het hoorcollege van Materieel Strafrecht gaan, werkgroep van Materieel Strafrecht maken en aan de onderzoeksnotitie werken van Oefenrechtbank.
Wat is er gebeurd?quote:Op maandag 26 november 2012 13:46 schreef N0rah het volgende:
Ben net terug van de kapper.. ruzie gekregen, ben niet meer welkom in de salon. Prutsers.
Vast niet over rechtsgeschiedenis.quote:Op maandag 26 november 2012 13:57 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb weer geen zinmoet eigenlijk weer verder gaan schrijven aan m'n scriptie. Net wel leuk kantoorbezoek en gesprek met een partner gehad though.
Nee over Vpb en IBquote:Op maandag 26 november 2012 14:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vast niet over rechtsgeschiedenis.
Care to elaborate welk kantoor?
Heb je nu een 8? Hartstikke goed toch?quote:Op maandag 26 november 2012 13:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
kutzooi.
43 uit 60 punten voor het eindtentamen + 40 punten van het deeltentamen.
Ga wel naar de nabespreking dus, kijken of er een 9 van valt te maken.
Ik had nog recht op een korting van 15 euro, omdat ze voorheen mijn haar hadden vergald. Daar wilde ik dit keer gebruik van maken, maar de manager zei dat hij het niet kon terugvinden in het "systeem" en dus niks voor mij kon betekenen. Waarop ik (terecht) mijn ongenoegen uitte, dit bij hem in het verkeerde keelgat schoot en hij mij uitmaakte voor een "probleemveroorzaker" (pardon? ik eis alleen hetgeen waar ik recht op heb omdat een onbekwame medewerker mijn haar had vernieldquote:
Nou ja, als je met een oranje kop moest rondlopen was je denk ik niet zo nonchalant geweest.quote:Op maandag 26 november 2012 14:32 schreef Maharbal het volgende:
Heerlijk om een man te zijn dan:
'Gvd mijn haar is verneukt. Nouja, dan wacht ik wel een week of 2 totdat het er weer enigszins acceptabel uitziet'
Goed punt.quote:Op maandag 26 november 2012 14:36 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nou ja, als je met een oranje kop moest rondlopen was je denk ik niet zo nonchalant geweest.
En makkelijk uitwasbaar is dan!quote:Op maandag 26 november 2012 14:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed punt.
Tenzij het bijna koninginnedag is.
Dus ik mag je geen Pipi noemen?quote:Op maandag 26 november 2012 14:44 schreef N0rah het volgende:
Zucht, m'n haar is weer zacht en mooi donker.
Ik ben al heel lang geen Pipi meer hoor, dat vuurtorengebeuren is van een half jaar terug, godzijdank.quote:
Te wattes?quote:Op maandag 26 november 2012 14:50 schreef N0rah het volgende:
Ik verveel me.. wie durft het hier aan te tinychatten?
??quote:Op maandag 26 november 2012 14:50 schreef N0rah het volgende:
Ik verveel me.. wie durft het hier aan te tinychatten?
Nee, maar je mag me wel een dm sturen.quote:Op maandag 26 november 2012 14:53 schreef N0rah het volgende:
[..]
[..]![]()
Privé chat met webcamoptie. Klinkt ondeugender dan het is.
Coward. Een dm van wat precies?quote:Op maandag 26 november 2012 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, maar je mag me wel een dm sturen.
Het klinkt zo sec inderdaad een beetje fout. Maar ik geloof je meteen.quote:Op maandag 26 november 2012 14:53 schreef N0rah het volgende:
[..]
[..]![]()
Privé chat met webcamoptie. Klinkt ondeugender dan het is.
Ik denk dat m'n kamergenoot me raar aan zou kijken als ik nu zou webcammen met Pipi tijdens het werk.quote:
Ik ben geen Pipi.quote:Op maandag 26 november 2012 14:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat m'n kamergenoot me raar aan zou kijken als ik nu zou webcammen met Pipi tijdens het werk.
Jij verveelt je, en ik moet nu onderwerpen gaan bedenken?![]()
Ik ben niet zo goed met vrouwelijk contact, sorry Imane.quote:Op maandag 26 november 2012 15:01 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik ben geen Pipi.![]()
Tja, jij wijst mijn uitnodiging af, lafaard.
quote:Op maandag 26 november 2012 15:04 schreef Maharbal het volgende:
Tenzij je nu een rare broek aan hebt. Dan weet ik wel iets.
Dan kan ik je niet aanspreken.quote:Op maandag 26 november 2012 15:04 schreef N0rah het volgende:
[..]Weirdo! Nee, heb gewoon een normale broek aan.
Scherp.quote:Op maandag 26 november 2012 15:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Eigenlijk doen jullie nu blijkbaar aan tinychatten, zij het zonder webcam
Had ik die scherpte maar bij het maken van wat opdrachtenquote:
Nee hoor. Misschien een beetje.quote:Op maandag 26 november 2012 15:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je gaat nu niet weer de probleemveroorzaker uithangen omdat ik niet met je wil chatten he?
Ja, maar het gaat juist om het cammen he..quote:Op maandag 26 november 2012 15:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Eigenlijk doen jullie nu blijkbaar aan tinychatten, zij het zonder webcam
Ik kan in ieder geval nergens korting voor geven.quote:
Er is trouwens schot in de zaak die wij hebben besproken. Nu even geen tijd om het goed uit de doeken te doen, maar ik houd je wel even op de hoogtequote:Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Had ik die scherpte maar bij het maken van wat opdrachten
Mooi! Ik hoor het graag van jequote:Op maandag 26 november 2012 15:20 schreef Maharbal het volgende:
Er is trouwens schot in de zaak die wij hebben besproken. Nu even geen tijd om het goed uit de doeken te doen, maar ik houd je wel even op de hoogte
Of van die foute smerige 60+'ers voor wie dat nog alles is.quote:Op maandag 26 november 2012 15:27 schreef Speedy_T het volgende:
Is dat niet cammen niet meer voor iets in de brugklas?
Dan nog eerder op ''dat salon'', maar gewoon als ik me die hele scėne zo inbeeldquote:
Ja oke ik had ook zoiets ja. De situatie.quote:Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan nog eerder op ''dat salon'', maar gewoon als ik me die hele scėne zo inbeeld![]()
quote:Op maandag 26 november 2012 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja oke ik had ook zoiets ja. De situatie.
Strakke ninja-edit trouwens Pax.
Nee joh, nog hartstikke leuk soms.quote:Op maandag 26 november 2012 15:27 schreef Speedy_T het volgende:
Is dat niet cammen niet meer voor iets in de brugklas?
Zit je me nou uit te lachen?quote:Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan nog eerder op ''dat salon'', maar gewoon als ik me die hele scėne zo inbeeld![]()
Zijn genoeg mensen die op zulke momenten hun bek niet open durven te trekken. Dus hulde voor jouquote:
Balen, maar ja 102 VWEU verschilt toch behoorlijk van 101 VWEUquote:Op maandag 26 november 2012 15:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik had mijn cijfer voor Europees Recht gekregen. Ik kan redelijk tevreden zijn met een 7,2 (31 punten voor het deeltentamen en 41 punten voor het eindtentamen). Alleen kan ik me een klein beetje voor mijn kop slaan omdat ik een goed antwoord op het deeltentamen had veranderd in een fout antwoord. Met dat goede antwoord had ik precies een 7,5 gehad. Ik heb net het antwoordenmodel doorgespit en ik zag dat ik veel punten heb laten liggen doordat ik bij een vraag van het verkeerde artikel uitging (102 VWEU in plaats van 101 VWEU.)
In ieder geval gefeliciteerd.quote:Op maandag 26 november 2012 15:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik had mijn cijfer voor Europees Recht gekregen. Ik kan redelijk tevreden zijn met een 7,2 (31 punten voor het deeltentamen en 41 punten voor het eindtentamen). Alleen kan ik me een klein beetje voor mijn kop slaan omdat ik een goed antwoord op het deeltentamen had veranderd in een fout antwoord. Met dat goede antwoord had ik precies een 7,5 gehad. Ik heb net het antwoordenmodel doorgespit en ik zag dat ik veel punten heb laten liggen doordat ik bij een vraag van het verkeerde artikel uitging (102 VWEU in plaats van 101 VWEU.)
Breaking Bad moet ik nog steeds eens gaan kijken. Vanavond maar even de nieuwe Dexter en Homeland kijkenquote:Op maandag 26 november 2012 15:57 schreef Bananenman het volgende:
Ik ga even Breaking Bad kijken.
We kijken aardig wat series hier met z'n allen.
Dat is waar.quote:Op maandag 26 november 2012 16:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Balen, maar ja 102 VWEU verschilt toch behoorlijk van 101 VWEU
Dank je wel.quote:Op maandag 26 november 2012 16:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In ieder geval gefeliciteerd.![]()
We hebben allemaal wel 's van dat soort momentjes gehad.
Kan gebeuren, evengoed een prima resultaat toch?quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is waar.Ik heb die vraag echt verkeerd gelezen. Ik zag in de vraag iets staan over producten die het andere product konden vervangen.
Dank.quote:Op maandag 26 november 2012 15:51 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die op zulke momenten hun bek niet open durven te trekken. Dus hulde voor jou
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 26 november 2012 15:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Kan gebeuren, evengoed een prima resultaat toch?
Heb je eigenlijk nog wel tijd om te studeren?quote:Op maandag 26 november 2012 17:20 schreef Boterbartje het volgende:
Goedenavond, weer een dag kapot
Nog even van 6 tot 22 werken en dan de laatste trein richting Nijmegen, half 1 thuis
En nog steeds hoofdpijn, ja al 2 week lang
En moe
En gesneden aan een doos hele vinger los
Hoi hoe is het met iedereen
Wat was je eigenlijk van plan dan?quote:Op maandag 26 november 2012 17:23 schreef Ryon het volgende:
Vandaag weer een lekker ouderwets van negen tot vijf studiedagje gehad. Alle oorlogsmisdaden in Sierra Leone zijn mij nu weer goed bekend. Zware verkoudheid opgelopen, dus vanavond blijf ik lekker thuis.
Er wordt elke avond wel ergens geborreld, wat normaal ook een prima manier is om even stoom af te blazen na een hele dag in de boeken te hebben gezeten. Maar soms is het handiger om even de rust te pakken i.p.v morgen doodziek op te moeten staan.quote:Op maandag 26 november 2012 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat was je eigenlijk van plan dan?
Eigen veel te weinig.. Ik hoop dat ik Inleiding haal 19 december.. maar vanaf 19e is het kerstseizoen ook afgelopen dus dan ga ik heel veel inhalen en vol aan de bak. Anders maar een paar herkansingen maken helaas..quote:Op maandag 26 november 2012 17:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog wel tijd om te studeren?
Cijfer IBK gehad ?quote:Op maandag 26 november 2012 17:20 schreef Boterbartje het volgende:
Goedenavond, weer een dag kapot
Nog even van 6 tot 22 werken en dan de laatste trein richting Nijmegen, half 1 thuis
En nog steeds hoofdpijn, ja al 2 week lang
En moe
En gesneden aan een doos hele vinger los
Hoi hoe is het met iedereen
Jup niet gehaald natuurlijkquote:
Oh op die manier. Inderdaad dan.quote:Op maandag 26 november 2012 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er wordt elke avond wel ergens geborreld, wat normaal ook een prima manier is om even stoom af te blazen na een hele dag in de boeken te hebben gezeten. Maar soms is het handiger om even de rust te pakken i.p.v morgen doodziek op te moeten staan.
Voor welk vak is dat dan?quote:Op maandag 26 november 2012 17:33 schreef Ryon het volgende:
En morgen mag ik om negen uur 's ochtends ook een schitterende presentatie gaan houden over Sierra Leone, en waarom het daar zo'n ongelooflijk feest is.
Inleiding ANWBquote:
Een antropologisch vak vanuit sociale wetenschappen. Gaat over mensenrechten, oorlogsvoering en dergelijke. Ik heb vorig jaar heel veel mensenrechten, internationaal recht, burgerrecht en vreemdelingenrecht gedaan en dit is dan een beetje de wetenschappelijke verdieping erop.quote:
Ah oke, is het leuk? Is echt totaal niet mijn ding maar snap wel waarom sommige mensen dit boeiend vinden.quote:Op maandag 26 november 2012 17:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een antropologisch vak vanuit sociale wetenschappen. Gaat over mensenrechten, oorlogsvoering en dergelijke. Ik heb vorig jaar heel veel mensenrechten, internationaal recht, burgerrecht en vreemdelingenrecht gedaan en dit is dan een beetje de wetenschappelijke verdieping erop.
Tjah, leuk is een moeilijk begrip. Het is lastig om het uit te leggen, maar mensenrechten (o.a vreemdelingenrecht etc.) is het meest afschuwelijkste rechtsgebied wat er bij zit. Vrolijk wordt niemand ervan. Ik ben vorig jaar naar een aantal zaken geweest (in Nederland) met betrekking tot oorlogsmisdadigers (o.a Rwanda) die in Nederland zitten en dat is buitengewoon fascinerend, maar ook tegelijk ook buitengewoon gruwelijk. Hoewel het heel erg aantrekt en uitdaagt, weet je ook dat je er liever niets mee te maken wil hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, is het leuk? Is echt totaal niet mijn ding maar snap wel waarom sommige mensen dit boeiend vinden.
quote:Artikel 120
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.
Neequote:Op maandag 26 november 2012 18:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon toe dat staatsrecht ook wel zo z'n leuke kanten heeft
quote:Op maandag 26 november 2012 18:11 schreef N0rah het volgende:
Opening eerste Starbucks Rotterdam cs.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ah sweet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind N0rah een toevoeging aan dit topic
Klinkt bekend. Ik heb dus de eerder al genoemde speciaalbieravond waar ik veel te vaak naartoe ga op maandag ondanks dat ik dinsdag half zeven op moetquote:Op maandag 26 november 2012 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er wordt elke avond wel ergens geborreld, wat normaal ook een prima manier is om even stoom af te blazen na een hele dag in de boeken te hebben gezeten. Maar soms is het handiger om even de rust te pakken i.p.v morgen doodziek op te moeten staan.
Dus het is meer de complexiteit en de grote/ingrijpende belangen die je aanspreken bij die mensenrechtenzaken?quote:Op maandag 26 november 2012 17:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, leuk is een moeilijk begrip. Het is lastig om het uit te leggen, maar mensenrechten (o.a vreemdelingenrecht etc.) is het meest afschuwelijkste rechtsgebied wat er bij zit. Vrolijk wordt niemand ervan. Ik ben vorig jaar naar een aantal zaken geweest (in Nederland) met betrekking tot oorlogsmisdadigers (o.a Rwanda) die in Nederland zitten en dat is buitengewoon fascinerend, maar ook tegelijk ook buitengewoon gruwelijk. Hoewel het heel erg aantrekt en uitdaagt, weet je ook dat je er liever niets mee te maken wil hebben.
Mensenrechten in het algemeen is dankzij het EVRM trouwens wel erg interessant en ook binnen regulier (bestuurs)recht goed toepasbaar. Maar in Nederland kom je dan al redelijk snel uit op vrij 'normale' zaken.
Zou je hier nog een zakcentje aan overhouden?quote:AMSTERDAM - Een 25-jarige student uit Kampen heeft van zijn bank ABN Amro een bedrag van bijna 1 miljoen euro op zijn rekening gestort gekregen.
Door een fout van de bank werd er eind vorige week 934.608,06 euro overgemaakt naar de beleggingsrekening van Kris Koop.
Misschien niet alleen de belangen, maar ook de fundamentele waarden en vraagstukken die het consequent aanraakt. Er komt heel veel maatschappij en politiek kijken bij dergelijke zaken en de vraagstukken zijn inderdaad dusdanig complex en omvangrijk dat zij letterlijk het maximale vragen. Het is niet alleen maar toepassen van positief recht, aangezien dat vaak ontbreekt.quote:Op maandag 26 november 2012 18:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dus het is meer de complexiteit en de grote/ingrijpende belangen die je aanspreken bij die mensenrechtenzaken?
Hmm ik hou niet zo van dat Oud-Nederlandsquote:Op maandag 26 november 2012 18:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kijk ook eens in de Wet AB dan. Staat vol met mooie bepalingen.
Een goede nabespreking is een vak opzich. Ik ging daarnaartoe om te winnen. Hele tactieken en psychologische oorlogsvoering. 9 maal mijn cijfer opgehoogd.quote:Op maandag 26 november 2012 19:10 schreef NotGuilty het volgende:
Staatsrecht was stiekem wel leuk toen ik het eenmaal af had. Nabespreking was ook wel boeiend, de nieuwe leerdoelen ook. Straks wordt dit nog wat
Hmm ja juist die enorme en duidelijke verwevenheid met politieke en maatschappelijke belangen is denk ik waardoor het niet zo mijn ding is.quote:Op maandag 26 november 2012 19:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Misschien niet alleen de belangen, maar ook de fundamentele waarden en vraagstukken die het consequent aanraakt. Er komt heel veel maatschappij en politiek kijken bij dergelijke zaken en de vraagstukken zijn inderdaad dusdanig complex en omvangrijk dat zij letterlijk het maximale vragen. Het is niet alleen maar toepassen van positief recht, aangezien dat vaak ontbreekt.
Maar je wordt er uiteindelijk ook heel erg zuur van. Een absolute vorm (of iets wat daar bij in de buurt komt) van rechtvaardigheid is er niet te vinden. Mooie recent voorbeeld is de situatie bij de Notweg met de asielzoekers. De kwestie splijt letterlijk de samenleving, maar is tegelijkertijd dusdanig complex dat 99% van de burgers geen flauw benul heeft van wat er allemaal bij komt kijken. Het is een interessante situatie, maar tegelijkertijd een waar je liever ver weg van blijft.
quote:Op maandag 26 november 2012 19:11 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hmm ik hou niet zo van dat Oud-Nederlands
Tuurlijk niet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou je hier nog een zakcentje aan overhouden?
Wat voor kantoor?quote:Op maandag 26 november 2012 19:15 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand ongeveer wat je kan verwachten als kandidaat-notaris bij een kantoor? Ook qua start salaris
En waar let men op behalve studieresultaten?
Is nog lang niet zo ver maar ik probeer een beetje een idee te krijgen..
Dit zijn de cijfers die op mijn goedkeuring kunnen rekenen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:33 schreef VonBallusseck het volgende:
Muahaha. Nu toch een 7,0/8,0 op basis van de meerkeuze, aangezien er 5 vragen worden goedgerekend en
ik weet welke.Met nog 20 puntjes uit het open deel te gaan is die 9 dichterbij dan ik dacht.
Misschien moet ik ook vaker cijfers posten zodat ik òok jouw goedkeuring kan verkrijgen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit zijn de cijfers die op mijn goedkeuring kunnen rekenen.
Als ik een hoed zou dragen nam ik hem af voor jequote:Op maandag 26 november 2012 19:38 schreef VonBallusseck het volgende:
Dank!Voor de mensen van de EUR die graag de antwoorden willen weten, vraag gerust zou ik zeggen.
Ik zou zeer graag willen weten welke extra antwoorden op welke vragen er extra goed worden gerekend! (vergeet niet om rekening met de versie te houden s.v.p)quote:Op maandag 26 november 2012 19:38 schreef VonBallusseck het volgende:
Dank!Voor de mensen van de EUR die graag de antwoorden willen weten, vraag gerust zou ik zeggen.
Bij de UvA maakt het tegenwoordig uit of je in het 8-8-4 systeem zit of niet. Zo ja, dan kan het best zijn dat je na blok 1 maar 1 vak (6 punten) hebt afgerond.quote:Op maandag 26 november 2012 19:45 schreef Paxcon het volgende:
Hoeveel studiepunten hebben jullie tot nu toe eigenlijk maximaal kunnen verdienen? Hier op de RuG nog maar 3
15 van de 65 hier. Tot nog toe het maximale voor waar ik me heb ingeschrevenquote:Op maandag 26 november 2012 19:45 schreef Paxcon het volgende:
Hoeveel studiepunten hebben jullie tot nu toe eigenlijk maximaal kunnen verdienen? Hier op de RuG nog maar 3
Jaquote:Op maandag 26 november 2012 19:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk je P gehaald in je eerste jaar?
Er worden vrijdag op de EUR cijfers gepubliceerd , als je die meerekent zijn dat er max 15 ECTS, anders 7,5.quote:Op maandag 26 november 2012 19:45 schreef Paxcon het volgende:
Oh best al veel...quote:Op maandag 26 november 2012 19:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
15 van de 65 hier. Tot nog toe het maximale voor waar ik me heb ingeschreven
Baas. Veel vakken in de herkansing moeten doen?quote:
Zo uit m'n hoofd waren het er 3, best netjes vond ikquote:Op maandag 26 november 2012 19:54 schreef Paxcon het volgende:
Baas. Veel vakken in de herkansing moeten doen?
Oh ja zeker. Ze zeiden aan het begin dat vorig jaar 15% in het eerste jaar z'n P haaldequote:Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zo uit m'n hoofd waren het er 3, best netjes vond ik
343.quote:Op maandag 26 november 2012 19:45 schreef Paxcon het volgende:
Bij notarieel ligt de nuance iets anders. Studieresultaten zijn daarbij ook weer (marginaal, maar toch) belangrijker. Notarieel op dit moment is best wel waardeloos om een baan te krijgen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor kantoor?
Studieresultaten moet je niet overschatten trouwens. Een stage met goede beoordeling weegt zwaarder
Hangt van het kantoor af. De Zuidas: precies hetzelfde als de fiscalisten en de advocaten. Daarbuiten: kleinere kantoren zit je rond de €2.400/€2.500quote:Op maandag 26 november 2012 19:15 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand ongeveer wat je kan verwachten als kandidaat-notaris bij een kantoor? Ook qua start salaris
En waar let men op behalve studieresultaten?
Is nog lang niet zo ver maar ik probeer een beetje een idee te krijgen..
Eigenlijk doelde ik op eerstejaars, ter vergelijkingquote:Op maandag 26 november 2012 19:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
343.
[..]
Bij notarieel ligt de nuance iets anders. Studieresultaten zijn daarbij ook weer (marginaal, maar toch) belangrijker. Notarieel op dit moment is best wel waardeloos om een baan te krijgen.
[..]
Hangt van het kantoor af. De Zuidas: precies hetzelfde als de fiscalisten en de advocaten. Daarbuiten: kleinere kantoren zit je rond de €2.400/€2.500
En wat bedoel je verder met verwachten? De werkzaamheden? Hangt van je praktijk af uiteraard.
Bijna onmogelijk om een baan in te krijgen als ik het zo hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 19:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
343.
[..]
Bij notarieel ligt de nuance iets anders. Studieresultaten zijn daarbij ook weer (marginaal, maar toch) belangrijker. Notarieel op dit moment is best wel waardeloos om een baan te krijgen.
[..]
Hangt van het kantoor af. De Zuidas: precies hetzelfde als de fiscalisten en de advocaten. Daarbuiten: kleinere kantoren zit je rond de €2.400/€2.500
En wat bedoel je verder met verwachten? De werkzaamheden? Hangt van je praktijk af uiteraard.
Ik wilde met mijn opmerkingen niet alle hoop vernietigen, maar het is in kano-land inderdaad erg lastig momenteel (al een aantal jaren). Overigens weet ik wel een groot kantoor dat op zoek is naar kano's, geheel tegen de markttendens inquote:Op maandag 26 november 2012 19:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bijna onmogelijk om een baan in te krijgen als ik het zo hoor.
quote:Op maandag 26 november 2012 20:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wilde met mijn opmerkingen niet alle hoop vernietigen, maar het is in kano-land inderdaad erg lastig momenteel (al een aantal jaren). Overigens weet ik wel een groot kantoor dat op zoek is naar kano's, geheel tegen de markttendens in
Ik heb drie vakken gevolgd dat blok, dus dan schiet het wel op. Enige jammere is dat het allemaal 5 punts vakken zijn...quote:
Oh sorry heb ik al jouw goede bedoelingen weer om zeep geholpen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wilde met mijn opmerkingen niet alle hoop vernietigen, maar het is in kano-land inderdaad erg lastig momenteel (al een aantal jaren). Overigens weet ik wel een groot kantoor dat op zoek is naar kano's, geheel tegen de markttendens in
Maar hoe lang duurt zo'n blok dan? Bij ons is dat pas in januari voorbijquote:Op maandag 26 november 2012 20:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb drie vakken gevolgd dat blok, dus dan schiet het wel op. Enige jammere is dat het allemaal 5 punts vakken zijn...
Een langwerpig bootje waarmee je je over het water voortbeweegtquote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:
Wat de fuck is een kano? In juridische zin
Kandi....quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:
Wat de fuck is een kano? In juridische zin
Krijgen we a.s. vrijdag al de cijfers?quote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er worden vrijdag op de EUR cijfers gepubliceerd , als je die meerekent zijn dat er max 15 ECTS, anders 7,5.
Onder andere, ja. Maar ook vanwege de 'gewone' economische crisis uiteraard (het één hangt dan wel weer samen met het ander).quote:Op maandag 26 november 2012 20:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]oh nee toch
Vanwege de huizenmarkt zeker
7 weken. Echter zijn er sinds de invoering van de 8-8-4 regeling dit jaar nog twee kleine blokken toegevoegd in ik meen januari en juni, maar dat gaat voor mij gelukkig niet op.quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar hoe lang duurt zo'n blok dan? Bij ons is dat pas in januari voorbij
Dat lijkt me toch zó'n onzin zegquote:Op maandag 26 november 2012 20:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
7 weken. Echter zijn er sinds de invoering van de 8-8-4 regeling dit jaar nog twee kleine blokken toegevoegd in ik meen januari en juni, maar dat gaat voor mij gelukkig niet op.
Goed man! Echt heel chill.quote:Op maandag 26 november 2012 20:30 schreef Keyos het volgende:
Heb berekend dat ik in plaats van een 4,3 nu een 5,1 heb uit de multiple choice, goed nieuws dit , een zekere voldoende dus nu en met een beetje geluk nog een 7 !
In plaats van zo'n saai huiswerktopic begint zich een echte rechten-gefundeerde SC te ontwikkelenquote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef Paxcon het volgende:
In een maand meer dan 20 delen van dit topic
De Fokkers groeien gewoon mee natuurlijk.quote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
In plaats van zo'n saai huiswerktopic begint zich een echte rechten-gefundeerde SC te ontwikkelen
Ben benieuwd of het over 5-6 maanden nog steeds zo druk is hier.quote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben er pas sinds september ofzo dus ik weet niet echt hoe het hier ''vroeger'' wasquote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
In plaats van zo'n saai huiswerktopic begint zich een echte rechten-gefundeerde SC te ontwikkelen
Sinds jij rechten studeert is het topic met een rotvaart vooruit gegaanquote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef Paxcon het volgende:
Jaren geleden was het in ieder geval een stuk 'serieuzer', dat wil zeggen er werd veel meer inhoudelijk gepost. Daarbij was het dan ook een stukje minder 'levendig'.quote:Op maandag 26 november 2012 20:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben er pas sinds september ofzo dus ik weet niet echt hoe het hier ''vroeger'' was
Is het ook, hoe lang is het dan? Een week of 2 á 3?quote:
Was best goed voorbereid voor dit tentamen dus ik baal best dat dit cijfer niet richting de 8 zal gaan, maarja ik heb gewoon teveel stomme fouten gemaakt. Ben best blij dat een 6 er nu zeker in zit als dit allemaal klopt, toch een aardige opluchting want ik wil absoluut niet herkansen in de kerstvakantie.quote:
Nouja, de dames kunnen er anders ook wat van.quote:Op maandag 26 november 2012 20:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sinds jij rechten studeert is het topic met een rotvaart vooruit gegaan
3 weken onderwijs met in de 4e week tentamens.quote:Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Is het ook, hoe lang is het dan? Een week of 2 á 3?
Nouja, vier weken onderwijs waarvan een tentamenweekquote:Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Is het ook, hoe lang is het dan? Een week of 2 á 3?
Dat is toch nauwelijks te doen man.quote:Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, vier weken onderwijs waarvan een tentamenweekDus drie lijkt me.
Als ik de UvA was had ik in plaats van 8-8-4 gewoon een 10-10 regeling ingevoerd. Dan heb je veel meer tijd onderwerpen uit te diepen en plaats voor twee deeltoetsen per vak. Maar hey, wie ben ik.quote:Op maandag 26 november 2012 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is toch nauwelijks te doen man.
Wat kan je in godsnaam leren in 3 weken? Zal niet erg inhoudelijk zijn, me dunkt.quote:Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
3 weken onderwijs met in de 4e week tentamens.
Chill! Welke antwoorden worden goed gerekend?quote:Op maandag 26 november 2012 20:30 schreef Keyos het volgende:
Heb berekend dat ik in plaats van een 4,3 nu een 5,1 heb uit de multiple choice, goed nieuws dit , een zekere voldoende dus nu en met een beetje geluk nog een 7 !
Het zijn dan ook kleine vakken. Komend vierwekenblok heb ik 'grondrechten' als vak, geloof ik.quote:Op maandag 26 november 2012 20:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat kan je in godsnaam leren in 3 weken? Zal niet erg inhoudelijk zijn, me dunkt.
Tweedejaarsvak, toch? Dat was ooit 7 weken. Zal wel een hoop geschrapt zijn dan.quote:Op maandag 26 november 2012 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn dan ook kleine vakken. Komend vierwekenblok heb ik 'grondrechten' als vak, geloof ik.
Versie 1:quote:Op maandag 26 november 2012 20:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Chill! Welke antwoorden worden goed gerekend?
Oh, vergiste me. Komend blok heb ik bestuursrecht I.quote:Op maandag 26 november 2012 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tweedejaarsvak, toch? Dat was ooit 7 weken. Zal wel een hoop geschrapt zijn dan.
Goed tentamenquote:Op maandag 26 november 2012 20:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Versie 1:
Vraag 4 - alles goed
Vraag 8 - a en b goed
Vraag 25 - a en b goed
Vraag 29 - alles goed
Vraag 32 - b en d goed
Credits gaan naar VB.
Leonard Cohen - Show me the place voor de eckte ecktequote:Op maandag 26 november 2012 20:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar even een oldschool ISOS-mixje aangezet voor tijdens het maken van opdrachten (waar ik maar niet doorheen kom). Wellicht helpt het
Jammer, heb hier alleen versie 2 liggen. Dan maar ff afwachten.quote:Op maandag 26 november 2012 20:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Versie 1:
Vraag 4 - alles goed
Vraag 8 - a en b goed
Vraag 25 - a en b goed
Vraag 29 - alles goed
Vraag 32 - b en d goed
Credits gaan naar VB.
You're kiddin' right?quote:Op maandag 26 november 2012 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat Juridische Vaardigheden 1 is helemaal geweldigLeuk zo'n doe-vak.
Je kan het tentamen versie 1 van Lawweb halen en dan de vraag bekijken bij versie 2. Ik had ook versie 2 namelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 20:42 schreef N0rah het volgende:
[..]
Jammer, heb hier alleen versie 2 liggen. Dan maar ff afwachten.
Dit meen je ?quote:Op maandag 26 november 2012 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat Juridische Vaardigheden 1 is helemaal geweldigLeuk zo'n doe-vak.
Ja kijk, ondanks ik dat soort muziek erg goed kan waarderen, draagt dat nu niet echt bij aan het focussen op mijn werk. Sterker nog, ik zal in slaap vallen. Derhalve, trance van een jaar of 8 terugquote:Op maandag 26 november 2012 20:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Leonard Cohen - Show me the place voor de eckte eckte
Jij hebt toch fiscaal en notarieel gedaan?quote:Op maandag 26 november 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
Opzich kan ik mij wel voorstellen dat mensen dat een 'verfrissend' vak vinden. Je bent 'eindelijk' een beetje concreet bezig met wat je hebt geleerd. Helemaal voor Spotless die over het algemeen iets enthousiaster is dan de gemiddelde student
Ja, en nee. Vooralsnog geen civiel effect omdat ik het te druk had met die dingen tegelijkertijd te doen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij hebt toch fiscaal en notarieel gedaan?
Deed je daar ook civiel effect bij?
Ik mag jou steeds meer.quote:Op maandag 26 november 2012 20:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja kijk, ondanks ik dat soort muziek erg goed kan waarderen, draagt dat nu niet echt bij aan het focussen op mijn werk. Sterker nog, ik zal in slaap vallen. Derhalve, trance van een jaar of 8 terug
Klinkt als een enorme flop dat onderwijs daarquote:Op maandag 26 november 2012 20:47 schreef Keyos het volgende:
Wat een grafwijf trouwens die tutor van vorig blok, heb ik een 6.3 gekregen voor mijn 'professionele houding', alleen maar omdat ik wel zo beleefd ben om niet constant door iedereen heen te kakelen om mijn zegje te doen. Damn wat kan ik hier boos om worden terwijl ik elke week mijn werk heb gemaakt.
Lekker raven!quote:
Sowieso. PGO is gewoon een epic fail.quote:Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Klinkt als een enorme flop dat onderwijs daar
Sowieso is zijn enthousiasme altijd geweldig. Eigenlijk alle studenten die dat hebben. Vind ik wel mooi om te zien, ik heb dat niet echt snel bij rechten namelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
Opzich kan ik mij wel voorstellen dat mensen dat een 'verfrissend' vak vinden. Je bent 'eindelijk' een beetje concreet bezig met wat je hebt geleerd. Helemaal voor Spotless die over het algemeen iets enthousiaster is dan de gemiddelde student
Hmm oke toch te druk dusquote:Op maandag 26 november 2012 20:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, en nee. Vooralsnog geen civiel effect omdat ik het te druk had met die dingen tegelijkertijd te doen.
Komend jaar ga ik nog even 1 vak halen aan de UvA, en dan krijg ik m'n civiel effect er ook bij.
Gewoon Notarieel en Fiscaal doen. Als een eckte eckte baas.quote:Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm oke toch te druk dus
Ik doe nu notarieel met wat vakken voor civiel effect, is al redelijk druk moet ik zeggen
Maar vind belasting eigenlijk best interessant alhoewel het wel erg pittig is.
Het verhoogt in ieder geval je kansen op de arbeidsmarkt, vooral fiscaal. Alhoewel ik ook een aantal mensen ken dat fiscaal erbij deed puur voor de kansen op de arbeidsmarkt. Ze vonden er zelf geen hol aan, en dat zag je meteen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm oke toch te druk dus
Ik doe nu notarieel met wat vakken voor civiel effect, is al redelijk druk moet ik zeggen
Maar vind belasting eigenlijk best interessant alhoewel het wel erg pittig is.
Yesquote:Beste studenten,
Onlangs hebben medestudenten de mailvoorzieningen in Blackboard gebruikt om reclame te maken voor een bijlesbedrijf. Dat is niet alleen onbetamelijk misbruik van onderwijsvoorzieningen, het is ook nog eens in strijd met de wetgeving rond elektronische reclame.
Tegen de betrokken studenten zal worden opgetreden. Voor de zekerheid melden wij jullie dat de faculteit, en meer in het bijzonder de staf van het vak Aansprakelijkheidsrecht, niet verantwoordelijk is voor de cursussen waarvoor werd geadverteerd. Voor de goede orde melden wij tevens dat er auteursrecht rust op het onderwijsmateriaal en de collegeopnames die op Blackboard zijn geplaatst. Het is dus niet toegestaan dit elders toegankelijk te maken. Het maken van kopieën voor eigen gebruik is vanzelfsprekend wel toegestaan.
Met vriendelijke groet,
Edgar du Perron
Ik zie nu pas dat er in je ondertitel (of hoe dat ook heet) Mr² staatquote:Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Raven op trance? Op trance zweef je!
O, ik luister gewoon thuis naar trance.quote:Op maandag 26 november 2012 20:53 schreef Speedy_T het volgende:
Trance.. gasten, echt?
Echte mannen luisteren techno.
quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat er in je ondertitel (of hoe dat ook heet) Mr² staatIk dacht altijd vierkante meter. Snapte hem al niet.
Probleem is een beetje dat mijn werkgroep gewoon vol zat met meiden die gewoon extreem veel opschreven en extreem blij waren als ze aan het woord waren. Ik heb nooit de neiging om door iedereen heen te gaan praten waardoor het net lijkt alsof ik niets doen. In de meeste werkgroepen had ik bij de mensen gezeten die minder voorbereid zouden zijn dan deze groep.quote:Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Klinkt als een enorme flop dat onderwijs daar
Op hbo was PGO in mijn ogen een echte kwelling met onder andere elkaar feedback geven, vergaderingen voorbereiden, groepswerk, SLB en POP. Het klinkt in mijn ogen als een kleuterschool. Alleen las ik helaas dat PGO bij rechten op de EUR een succes was.quote:Op maandag 26 november 2012 20:47 schreef Keyos het volgende:
Wat een grafwijf trouwens die tutor van vorig blok, heb ik een 6.3 gekregen voor mijn 'professionele houding', alleen maar omdat ik wel zo beleefd ben om niet constant door iedereen heen te kakelen om mijn zegje te doen. Damn wat kan ik hier boos om worden terwijl ik elke week mijn werk heb gemaakt.
quote:
quote:Op maandag 26 november 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon Notarieel en Fiscaal doen. Als een eckte eckte baas.
Ja had het graag gedaan maar ben nu al bezigquote:Op maandag 26 november 2012 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het verhoogt in ieder geval je kansen op de arbeidsmarkt, vooral fiscaal. Alhoewel ik ook een aantal mensen ken dat fiscaal erbij deed puur voor de kansen op de arbeidsmarkt. Ze vonden er zelf geen hol aan, en dat zag je meteen.
Progressive house vind ik ook zeer goed te doen. Techno dan weer wat minder. In aanzien gestegen?quote:Op maandag 26 november 2012 20:53 schreef Speedy_T het volgende:
Trance.. gasten, echt?
Echte mannen luisteren techno.
Formeel Belastingrecht! Wat een geweldig vak is dat. Awr.quote:Op maandag 26 november 2012 20:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Ja had het graag gedaan maar ben nu al bezighad dan bijvoorbeeld Formeel Belastingrecht al moeten volgen
Kan ik niet na het halen van mijn notarieel alsnog fiscaal gaan doen of is dat ontzettend omslachtig en gaat dat lang duren?
Je kunt, aan de RuG, al na je bachelor beginnen met het schakelprogramma. Tot die tijd kun je gewoon voor jezelf alvast vakken gaan halen die bij fiscaal horen. Die resultaten blijven wel staan en kun je later gebruiken in/voor het schakelprogramma.quote:Op maandag 26 november 2012 20:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Ja had het graag gedaan maar ben nu al bezighad dan bijvoorbeeld Formeel Belastingrecht al moeten volgen
Kan ik niet na het halen van mijn notarieel alsnog fiscaal gaan doen of is dat ontzettend omslachtig en gaat dat lang duren?
Heb er in ieder geval één extra goed.quote:Op maandag 26 november 2012 20:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je kan het tentamen versie 1 van Lawweb halen en dan de vraag bekijken bij versie 2. Ik had ook versie 2 namelijk.
Dat is tegenwoordig op veel (volgens mij zelfs alle) universiteiten een dure grap geworden. Het schakelprogramma moet je dan al hebben afgerond voordat je de bachelor diploma aanvraagt.quote:Op maandag 26 november 2012 20:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt, aan de RuG, al na je bachelor beginnen met het schakelprogramma. Tot die tijd kun je gewoon voor jezelf alvast vakken gaan halen die bij fiscaal horen. Die resultaten blijven wel staan en kun je later gebruiken in/voor het schakelprogramma.
Zeker. beste docent die ik ooit heb gehad.quote:Op maandag 26 november 2012 20:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat een amicale toon heeft die man.
quote:Op maandag 26 november 2012 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker. beste docent die ik ooit heb gehad.
quote:onbetamelijk misbruik van onderwijsvoorzieningen
Top vak. AWR en invorderingswet is mooie materie.quote:Op maandag 26 november 2012 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Formeel Belastingrecht! Wat een geweldig vak is dat. Awr.![]()
Ongetwijfeld is er een of ander schakelprogramma wat je kan doen. Check anders eens bij de studieadviseur?
Zeer zeker inderdaad. Zeker als je zo'n fantastische docent daarvoor hebt als ik.quote:Op maandag 26 november 2012 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Top vak. AWR en invorderingswet is mooie materie.
jij doceert ?quote:Op maandag 26 november 2012 21:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zeer zeker inderdaad. Zeker als je zo'n fantastische docent daarvoor hebt als ik.
Geldt de regeling dat je ze wel tegelijkertijd kunt doen niet meer dan?quote:Op maandag 26 november 2012 21:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig op veel (volgens mij zelfs alle) universiteiten een dure grap geworden. Het schakelprogramma moet je dan al hebben afgerond voordat je de bachelor diploma aanvraagt.
mag ik ook een keertjequote:Op maandag 26 november 2012 21:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ik heb. Bedoel ik. Natuurlijk.
Maar wel scherp.
Vind je het gek? Muzikaal gezien is trance ( samen commerciele house als afrojack etc.) het afvoerputje van de dance en wordt door geen één (serieuze) partyganger serieus genomen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Of house, of andere varianten van techno. Ook omdat er niet zoveel 'gewone' trancefeesten zijn, of clubs for that matter.
Deze ekte ekte baas hapt toch niet.quote:Op maandag 26 november 2012 21:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Vind je het gek? Muzikaal gezien is trance ( samen commerciele house als afrojack etc.) het afvoerputje van de dance en wordt door geen één (serieuze) partyganger serieus genomen.
Deep House, Tech Housequote:Op maandag 26 november 2012 21:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Vind je het gek? Muzikaal gezien is trance ( samen commerciele house als afrojack etc.) het afvoerputje van de dance en wordt door geen één (serieuze) partyganger serieus genomen.
Ik probeer ook geenszins een reactie bij je uit te lokken. Ik geef enkel de feiten. Zeker voor iemand die in Amsterdam woont moet dat gesneden koek zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 21:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Deze ekte ekte baas hapt toch niet.
Ja verdomme, nu komt Eifel 65 weer te bovenquote:Op maandag 26 november 2012 21:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb een zeer slechte muzieksmaak met mijn Italo- en Eurodisco uit de jaren 80 en 90.
Hou ooooooop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja verdomme, nu komt Eifel 65 weer te boven
Mij treft geen blaamquote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hou ooooooop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sowieso is techno, door de beat, iets fijner om op te dansen tijdens een avond stappen. Dat is de voornaamste reden ook dat het niet echt in clubs wordt gedraaid, het is geen clubmuziek omdat mensen er niet 'goed' op kunnen dansen. Om het een afvoerputje te noemen is dan ook erg kort door de bocht. Trance is één van de exportproducten van Nederland op muzikaal gebied.quote:Op maandag 26 november 2012 21:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik probeer ook geenszins een reactie bij je uit te lokken. Ik geef enkel de feiten. Zeker voor iemand die in Amsterdam woont moet dat gesneden koek zijn.
quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Actaeon het volgende:
Jij nam het E-woord met bijpassende getallen in de mond.
MDMA is sowieso troep. Alleen maar slecht voor je hart.quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sowieso is techno, door de beat, iets fijner om op te dansen tijdens een avond stappen. Dat is de voornaamste reden ook dat het niet echt in clubs wordt gedraaid, het is geen clubmuziek omdat mensen er niet 'goed' op kunnen dansen. Om het een afvoerputje te noemen is dan ook erg kort door de bocht. Trance is één van de exportproducten van Nederland op muzikaal gebied.
Maar dat zweverige gevoel (in before MDMA grappen) van Trance kan techno voor mij niet evenaren. Dat is voor mij de reden dat ik thuis constant naar Trance (veel progressive en/of vocal) luister, en op stap eigenlijk altijd bij house/techno/minimaal/deep house en ga zo maar door feestjes te vinden ben.
Dat is waarquote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij nam het E-woord met bijpassende getallen in de mond.
MDMA is geweldig spul.quote:Op maandag 26 november 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
MDMA is sowieso troep. Alleen maar slecht voor je hart.
Durf jij nou net te beweren dat drugs slecht voor je zijn?quote:Op maandag 26 november 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit wellicht iets?quote:Op maandag 26 november 2012 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar even iTunes doorspitten naar een nummer om het te verdrijven dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Fiscalisten hebben geen hart. Jammer voor je.quote:Op maandag 26 november 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ieder pro heeft z'n con. Maar de cons in dezen vallen in het niet bij de pro's.quote:Op maandag 26 november 2012 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja man, beetje je tanden verneuken en de volgende dag jezelf verhangen, heerlijk.
quote:Op maandag 26 november 2012 21:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fiscalisten hebben geen hart. Jammer voor je.
Junkquote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ieder pro heeft z'n con. Maar de cons in dezen vallen in het niet bij de pro's.![]()
![]()
Ben ik het wel mee eens, house en techno is ook liever wat ik hoor tijdens feestjes maar gewoon op mezelf luister ik ook wel naar die afgezaagde vocal trance eind jaren 90quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sowieso is techno, door de beat, iets fijner om op te dansen tijdens een avond stappen. Dat is de voornaamste reden ook dat het niet echt in clubs wordt gedraaid, het is geen clubmuziek omdat mensen er niet 'goed' op kunnen dansen. Om het een afvoerputje te noemen is dan ook erg kort door de bocht. Trance is één van de exportproducten van Nederland op muzikaal gebied.
Maar dat zweverige gevoel (in before MDMA grappen) van Trance kan techno voor mij niet evenaren. Dat is voor mij de reden dat ik thuis constant naar Trance (veel progressive en/of vocal) luister, en op stap eigenlijk altijd bij house/techno/minimaal/deep house en ga zo maar door feestjes te vinden ben.
Kijk, daar ga je al!quote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Een maatje van me heeft, op zijn verjaardag nog wel, een gat in zijn maag gekregen door het gebruik van MDMA.
quote:Op maandag 26 november 2012 21:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit wellicht iets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kijk nog even verder als je het niet erg vindt.![]()
Mochten we ooit allebei op die meet komen doe dan geen Eiffel dingen oke?![]()
Er is weinig nieuws aan A&Bquote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, house en techno is ook liever wat ik hoor tijdens feestjes maar gewoon op mezelf luister ik ook wel naar die afgezaagde vocal trance eind jaren 90![]()
Nieuwe dingen als Above en Beyond enzo vind ik ook wel leuk. Heb alleen het gevoel dat de trance scene totaal niet meer leeft, paar jaar geleden was het echt booming, maar toen kwam die afgrijselijk dirty house op
Ik maak maar een grapje joh.quote:
En dit is onzinquote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Een maatje van me heeft, op zijn verjaardag nog wel, een gat in zijn maag gekregen door het gebruik van MDMA.
Lekker de hele nacht in het ziekenhuis gelegen. Wat zullen zijn ouders trots zijn geweest.
Hoe the fuck heeft ie dat voor elkaar gekregen?quote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Lekker de hele nacht in het ziekenhuis gelegen. Wat zullen zijn ouders trots zijn geweest.
Dat is ook niet helemaal waar.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik maak maar een grapje joh.MDMA is totaal ongevaarlijk.
[..]
En dit is onzin
Maar ik heb een donkerblauw pakquote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]![]()
Ik kijk nog even verder als je het niet erg vindt.![]()
Mochten we ooit allebei op die meet komen doe dan geen Eiffel dingen oke?![]()
Hij had niets gegeten, en het gecombineerd met flink wat alcohol om te vieren dat hij 18 werd.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef N0rah het volgende:
[..]
Hoe the fuck heeft ie dat voor elkaar gekregen?
Vergeleken met vrijwel alle andere drugs wel. Sterker nog, ik ken donuts die gevaarlijker zijn.quote:
Ik danste net op Dance Into The Light terwijl ik een appel at.quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 november 2012 21:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik danste net op Dance Into The Light terwijl ik een appel at.
Tot zover de inhoudelijke mededelingen.
quote:Voordat je reageert
Apple, banaan of peer: voor fruitgerelateerde computerdiscussies is geen plaats meer!
Hmm dan moet het maar.quote:Op maandag 26 november 2012 21:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar ik heb een donkerblauw pak
Nou, bij MDMA zitten toch wel risico's aan vast, vooral bij hoge dosissen en frequent gebruik. En er is toch nog relatief weinig onderzoek naar gedaan en de onderzoeken die bekend zijn, bevatten vaak tegenstrijdige conclusies. Er zijn wel bepaalde drugs die nagenoeg ongevaarlijk zijn, zoals LSD of paddo's.quote:Op maandag 26 november 2012 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vergeleken met vrijwel alle andere drugs wel. Sterker nog, ik ken donuts die gevaarlijker zijn.
quote:
quote:
quote:
quote:
Kijk ze haten.quote:
Nouja, relatief ongevaarlijk. En bij verstandig gebruik, maar dat geldt natuurlijk voor alles en iedereen. Vooral Eriksd.quote:Op maandag 26 november 2012 21:28 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nou, bij MDMA zitten toch wel risico's aan vast, vooral bij hoge dosissen en frequent gebruik. En er is toch nog relatief weinig onderzoek naar gedaan en de onderzoeken die bekend zijn, bevatten vaak tegenstrijdige conclusies. Er zijn wel bepaalde drugs die nagenoeg ongevaarlijk zijn, zoals LSD of paddo's.
Maar goed, denk dat als je weet wat je doet, je niet zo veel last zal hebben van je MDMA gebruik, nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |