Zoiets zei ik ook al een keer maar toen werd ze een beetje narig volgens mijquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Zie ik daar een duckface in de pic van Norah?
Wat is dat gedoe met recht van eendenkooi? Ik heb het vaker gelezen, maar ik vat het niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Actaeon kom er maar in met het recht van eendenkooi.
http://www.deslegte.com/onze-winkels/rotterdam/quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef KOG het volgende:
[..]
Stel je wilt een boek verkopen aan een student, hoeveel vraag je ervoor? Bijv. de helft van de prijs (voor 100 euro ingekocht, voor 50 euro verkopen)? Wat is gebruikelijk?
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Mooi, taaltoets ook gehaald.![]()
Er is iemand met een score van 17/70. Autch.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Actaeon kom er maar in met het recht van eendenkooi.
Een winkel biedt minder dan een student. Stel jij verkoopt een studieboek aan mij, wat is het gebruikelijke dat je kan vragen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
http://www.deslegte.com/onze-winkels/rotterdam/
De Slegte betaalt bij hoge uitzondering 25 procent, dus dan weet je wat ruwweg je speelruimte is om de verkoop niet af te laten ketsen
Wat is het gevolg als je hem niet haalt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Rechten van afpaling en eendenkooi zijn oude zakelijke rechten ( pre Oud BW, dus pre 1838) die nog steeds kunnen bestaan. Het geeft je kort gezegd het recht om binnen een bepaald gebied eenden op de voorgeschreven wijze (eisen aan de kooi etc) te vangen en dat gebied 'af te palen' zodat je activiteiten niet gestoord kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:06 schreef KOG het volgende:
[..]
Wat is dat gedoe met recht van eendenkooi? Ik heb het vaker gelezen, maar ik vat het niet.
Niet zo boeiend dus.quote:De Taaltoets kan niet worden herkanst. Tijdens het afsluitende B1-werkstuk zal opnieuw worden getoetst op Spelling, Grammatica en Woordgebruik. Studenten die een positief bindend studieadvies krijgen, maar onvoldoende hebben gescoord voor de Taaltoets en het taalgebruik in het B1-werkstuk, worden in het B2 verplicht een intensief remediërend taaltraject te volgen.
Klinkt wel interessant eigenlijk. Hoe kom je hier überhaupt op?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechten van afpaling en eendenkooi zijn oude zakelijke rechten ( pre Oud BW, dus pre 1838) die nog steeds kunnen bestaan. Het geeft je kort gezegd het recht om binnen een bepaald gebied eenden op de voorgeschreven wijze (eisen aan de kooi etc) te vangen en dat gebied 'af te palen' zodat je activiteiten niet gestoord kunnen worden.
Razend interessante materie.
Misschien ben ik niet de goede persoon om dat aan te vragen. Vooral bij studieboeken is wat gebruikelijk is namelijk niet zo belangrijk. Als de koper afhaakt blijf je met je studieboeken zitten en zo vreselijk courant zijn die boeken nou ook weer niet. Het gaat er dus ook om hoe graag je er echt af wil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef KOG het volgende:
[..]
Een winkel biedt minder dan een student. Stel jij verkoopt een studieboek aan mij, wat is het gebruikelijke dat je kan vragen?
Ik bewaar mijn studieboeken gewoon, dus ik heb hier geen problemen mee. Iemand vroeg of ik kon helpen met het verkopen van zijn boeken, aangezien hij er niet vanaf kan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Misschien ben ik niet de goede persoon om dat aan te vragen. Vooral bij studieboeken is wat gebruikelijk is namelijk niet zo belangrijk. Als de koper afhaakt blijf je met je studieboeken zitten en zo vreselijk courant zijn die boeken nou ook weer niet. Het gaat er dus ook om hoe graag je er echt af wil.
Dan zou ik niet te hoog in de boom gaan zittenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:17 schreef KOG het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn studieboeken gewoon, dus ik heb hier geen problemen mee. Iemand vroeg of ik kon helpen met het verkopen van zijn boeken, aangezien hij er niet vanaf kan.
Is weleens voorbij gekomen tijdens een HC en ik schrijf een rechtshistorische scriptie (die pre Oud BW materie behandelt) en ik vind dat soort dingen interessantquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef KOG het volgende:
[..]
Klinkt wel interessant eigenlijk. Hoe kom je hier überhaupt op?
Over wat gaat je scriptie? Filosofie/geschiedenis van het recht is wel interessant.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is weleens voorbij gekomen tijdens een HC en ik schrijf een rechtshistorische scriptie (die pre Oud BW materie behandelt) en ik vind dat soort dingen interessantTbh is rechtsgeschiedenis het enige wat ik ècht interessant vind.
Nu heb ik geen combobreaker meerquote:
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrelquote:
Ik was om 10:00 al toe aan sterke drankquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrel.
Man man, wat een zwaar leven. Zo borrelen en daarna weekend, vervelendquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrel.
Dat neigt toch een beetje naar alcoholismequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik was om 10:00 al toe aan sterke drank
? Technische achterstand?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef KOG het volgende:
Het rechtentopic is de enige plek waar ik kom, dus mijn excuses voor mijn technische achterstand. Ik snap helemaal niets van FOK!, maar gelukkig kan ik wel normaal posten.
Ik weet niet hoe dit forum in elkaar zit, dus buiten het posten weet ik amper hoe alles werktquote:
Je moet minsten ir. zijn, wil je hier fatsoenlijk kunnen postenquote:
Ah. Gaat prima zo tochquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef KOG het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dit forum in elkaar zit, dus buiten het posten weet ik amper hoe alles werkt
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht vanquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat neigt toch een beetje naar alcoholisme
Je bent de ontkenningsfase in ieder geval al voorbij, gaat de goede kant opquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht van
De intocht? dan ben je toch echt een week te laat geloof ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht van
Alcohol hequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De intocht? dan ben je toch echt een week te laat geloof ik
Nu nog?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Iemand vroeg me een dagje met een camera rond te lopen. Ik heb hem Leaving Las Vegas opgestuurd en hij had niets gemerkt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je bent de ontkenningsfase in ieder geval al voorbij, gaat de goede kant op
Nee, hier is het echt morgen pas. Ik weet niet wat Mark en Diederik besproken hebben, maar het lijkt erop dat wij buiten de boot (pun intended) gaan vallen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De intocht? dan ben je toch echt een week te laat geloof ik
Die zijn ook erg lekker.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik heb helemaal niets met Sinterklaas, maar toch heb ik vanmiddag even chocoladepepernoten gekocht
Stiekem heb ik 2 zakken gehaaldquote:
Van de week was er iemand die op een dag over 1000 posts was gegaan. Bizar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ah, een memorabel moment. Post #16.000 alweer
16.000 stelt dan ook weinig voor in vergelijking met sommige users jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Van de week was er iemand die op een dag over 1000 posts was gegaan. Bizar.
Lekkerquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Stiekem heb ik 2 zakken gehaald
Wel als je gister al een feestje (met kantoor) had en nog steeds niet thuis bent geweest.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Man man, wat een zwaar leven. Zo borrelen en daarna weekend, vervelend
Jaquote:
Drinken is een keuzequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wel als je gister al een feestje (met kantoor) had en nog steeds niet thuis bent geweest.
Vandaag was dus ook zwaaar.
De link chocoladepepernoten-spare ribs ontgaat me een beetje, maar spare ribsquote:
Hele nacht doorgehaald als een echte baas?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wel als je gister al een feestje (met kantoor) had en nog steeds niet thuis bent geweest.
Vandaag was dus ook zwaaar.
Er is niet echt een link maar ik heb hongerquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De link chocoladepepernoten-spare ribs ontgaat me een beetje, maar spare ribs
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat stadium ben ik al lang voorbij.
Ja updaten ging wat haperend.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Doet FOK! bij jullie ook wat moeilijk?
Goede arbo-omstandigheden welquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er is niet echt een link maar ik heb hongerDe airco is hier te ijverig dus aan het einde van de dag ben je echt verkleumd en toe aan warm eten.
Lange discussiequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Goede arbo-omstandigheden wel
Vaak wil in ieder geval even naar huis gaan wel helpen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat stadium ben ik al lang voorbij.
Laat die Zuid-Europese mentaliteit maar lekker thuisquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vaak wil in ieder geval even naar huis gaan wel helpen.Eigenlijk zou je gewoon tijdens je werk even moeten slapen zodat je 's avonds weer fit bent.
Was te laat voor OV, geen cash mee voor taxiquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vaak wil in ieder geval even naar huis gaan wel helpen.Eigenlijk zou je gewoon tijdens je werk even moeten slapen zodat je 's avonds weer fit bent.
Goed geregeld danquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lange discussiehet heeft te maken met twee airco's die tegen elkaar inwerken. Hoe kouder het doorgaans wordt, hoe beter ook de airco zijn best doet.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Laat die Zuid-Europese mentaliteit maar lekker thuis
Het is niet geweldig nee. Gelukkig werk ik twee dagen thuis en kan ik ook op de overige drie dagen redelijk zelfstandig beslissen waar ik werk.quote:
Geniaalquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Speedy_T het volgende:
Via huisgenoot alle thunderbirds afleveringen binnengehaald.
Wat een sentiment
Beetje warme invloeden met die kou kan geen kwaad toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Laat die Zuid-Europese mentaliteit maar lekker thuis
Ah dat verklaart. Heb je uberhaupt wel geslapen dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was te laat voor OV, geen cash mee voor taxi
Iets. Bedacht me later dat iemand die ik kende in de buurt woonde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Beetje warme invloeden met die kou kan geen kwaad toch?
[..]
Ah dat verklaart. Heb je uberhaupt wel geslapen dan?
Lucky you.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Iets. Bedacht me later dat iemand die ik kende in de buurt woonde.
Wtf, waar zie je dat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Narig?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:06 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zoiets zei ik ook al een keer maar toen werd ze een beetje narig volgens mij
Nee, da's m'n gewone face.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Zie ik daar een duckface in de pic van Norah?
Had je hem voorbereid?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:12 schreef N0rah het volgende:
Oh yeah, ook gehaald. Minstens 70% goed.
Ditquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
Ik heb hem natuurlijk niet gemaakt, maar 70% lijkt me best weinig
Ik weet niet hoeveel ik exact heb gehaald, krijg alleen te weten hoeveel procent je goed hebt en ik zit in de hoogste categorie van minstens 70% goed?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
Ik heb hem natuurlijk niet gemaakt, maar 70% lijkt me best weinig
Ik vind het voor een taaltoets niet veel, sorryquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ik heb gehaald, krijg alleen te weten hoeveel procent je 'm goed hebt en ik zit in het de hoogste categorie van minstens 70% goed?
70% is bovendien niet weinig, als je erbij nadenkt dat de toets vrij groot was.
Wel een grappige beredenering zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ik exact heb gehaald, krijg alleen te weten hoeveel procent je goed hebt en ik zit in het hoogste categorie van minstens 70% goed?
Je hoeft geen sorry te zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het voor een taaltoets niet veel, sorry
Vind je?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wel een grappige beredenering zo
Retorischquote:
Niet mee eens, aangezien hier je taalvaardigheid van de Nederlandse taal wordt getest. Toen ik de taaltoets moest maken lag bij drie van de vier onderdelen de lat op 75% of hoger en bij een onderdeel moest je afgerond zelfs 92% van de antwoorden goed hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:26 schreef N0rah het volgende:
Wat natuurlijk ook niet zo raar is. Als je 30% van de stof niet kent is dat geen enorm drama, als je net zo veel taalfouten maakt sta je voor lul.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet mee eens, aangezien hier je taalvaardigheid van de Nederlandse taal wordt getest. Toen ik de taaltoets moest maken lag bij drie van de vier onderdelen de lat op 75% of hoger en bij een onderdeel moest je afgerond zelfs 92% van de antwoorden goed hebben.
Mwah, bepaalde onderdelen/vragen uit de toets vond ik toch niet zo relevant en hadden meer met je taalgevoel te maken dan met de cruciale onderdelen van de taal die iedere jurist wel onder de knie moet hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet mee eens, aangezien hier je taalvaardigheid van de Nederlandse taal wordt getest. Toen ik de taaltoets moest maken lag bij drie van de vier onderdelen de lat op 75% of hoger en bij een onderdeel moest je afgerond zelfs 92% van de antwoorden goed hebben.
Wat vond je niet relevant?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef N0rah het volgende:
[..]
Mwah, bepaalde onderdelen/vragen uit de toets vond ik toch niet zo relevant en hadden meer met je taalgevoel te maken dan met de cruciale onderdelen van de taal die iedere jurist wel onder de knie moet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |