Nou je het zegt...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Zie ik daar een duckface in de pic van Norah?
Actaeon kom er maar in met het recht van eendenkooi.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Geen idee wat je precies wilt weten maar de website van De Slegte heeft dacht ik een rekenvoorbeeldje.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef KOG het volgende:
Weet iemand wat een normale prijs is van een boek dat tweedehands is? Bijv. 50% of 70% van de winkelprijs?
PS: Het gaat om boeken waar niet in is geschreven e.d.
Stel je wilt een boek verkopen aan een student, hoeveel vraag je ervoor? Bijv. de helft van de prijs (voor 100 euro ingekocht, voor 50 euro verkopen)? Wat is gebruikelijk?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geen idee wat je precies wilt weten maar de website van De Slegte heeft dacht ik een rekenvoorbeeldje.
Zoiets zei ik ook al een keer maar toen werd ze een beetje narig volgens mijquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Wat is dat gedoe met recht van eendenkooi? Ik heb het vaker gelezen, maar ik vat het niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Actaeon kom er maar in met het recht van eendenkooi.
http://www.deslegte.com/onze-winkels/rotterdam/quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef KOG het volgende:
[..]
Stel je wilt een boek verkopen aan een student, hoeveel vraag je ervoor? Bijv. de helft van de prijs (voor 100 euro ingekocht, voor 50 euro verkopen)? Wat is gebruikelijk?
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Mooi, taaltoets ook gehaald.![]()
Er is iemand met een score van 17/70. Autch.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Actaeon kom er maar in met het recht van eendenkooi.
Een winkel biedt minder dan een student. Stel jij verkoopt een studieboek aan mij, wat is het gebruikelijke dat je kan vragen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
http://www.deslegte.com/onze-winkels/rotterdam/
De Slegte betaalt bij hoge uitzondering 25 procent, dus dan weet je wat ruwweg je speelruimte is om de verkoop niet af te laten ketsen
Wat is het gevolg als je hem niet haalt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef VonBallusseck het volgende:
Mooi, taaltoets ook gehaald.![]()
Er is iemand met een score van 17/70. Autch.
Rechten van afpaling en eendenkooi zijn oude zakelijke rechten ( pre Oud BW, dus pre 1838) die nog steeds kunnen bestaan. Het geeft je kort gezegd het recht om binnen een bepaald gebied eenden op de voorgeschreven wijze (eisen aan de kooi etc) te vangen en dat gebied 'af te palen' zodat je activiteiten niet gestoord kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:06 schreef KOG het volgende:
[..]
Wat is dat gedoe met recht van eendenkooi? Ik heb het vaker gelezen, maar ik vat het niet.
Niet zo boeiend dus.quote:De Taaltoets kan niet worden herkanst. Tijdens het afsluitende B1-werkstuk zal opnieuw worden getoetst op Spelling, Grammatica en Woordgebruik. Studenten die een positief bindend studieadvies krijgen, maar onvoldoende hebben gescoord voor de Taaltoets en het taalgebruik in het B1-werkstuk, worden in het B2 verplicht een intensief remediërend taaltraject te volgen.
Klinkt wel interessant eigenlijk. Hoe kom je hier überhaupt op?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechten van afpaling en eendenkooi zijn oude zakelijke rechten ( pre Oud BW, dus pre 1838) die nog steeds kunnen bestaan. Het geeft je kort gezegd het recht om binnen een bepaald gebied eenden op de voorgeschreven wijze (eisen aan de kooi etc) te vangen en dat gebied 'af te palen' zodat je activiteiten niet gestoord kunnen worden.
Razend interessante materie.
Misschien ben ik niet de goede persoon om dat aan te vragen. Vooral bij studieboeken is wat gebruikelijk is namelijk niet zo belangrijk. Als de koper afhaakt blijf je met je studieboeken zitten en zo vreselijk courant zijn die boeken nou ook weer niet. Het gaat er dus ook om hoe graag je er echt af wil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef KOG het volgende:
[..]
Een winkel biedt minder dan een student. Stel jij verkoopt een studieboek aan mij, wat is het gebruikelijke dat je kan vragen?
Ik bewaar mijn studieboeken gewoon, dus ik heb hier geen problemen mee. Iemand vroeg of ik kon helpen met het verkopen van zijn boeken, aangezien hij er niet vanaf kan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Misschien ben ik niet de goede persoon om dat aan te vragen. Vooral bij studieboeken is wat gebruikelijk is namelijk niet zo belangrijk. Als de koper afhaakt blijf je met je studieboeken zitten en zo vreselijk courant zijn die boeken nou ook weer niet. Het gaat er dus ook om hoe graag je er echt af wil.
Dan zou ik niet te hoog in de boom gaan zittenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:17 schreef KOG het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn studieboeken gewoon, dus ik heb hier geen problemen mee. Iemand vroeg of ik kon helpen met het verkopen van zijn boeken, aangezien hij er niet vanaf kan.
Is weleens voorbij gekomen tijdens een HC en ik schrijf een rechtshistorische scriptie (die pre Oud BW materie behandelt) en ik vind dat soort dingen interessantquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef KOG het volgende:
[..]
Klinkt wel interessant eigenlijk. Hoe kom je hier überhaupt op?
Over wat gaat je scriptie? Filosofie/geschiedenis van het recht is wel interessant.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is weleens voorbij gekomen tijdens een HC en ik schrijf een rechtshistorische scriptie (die pre Oud BW materie behandelt) en ik vind dat soort dingen interessantTbh is rechtsgeschiedenis het enige wat ik ècht interessant vind.
Nu heb ik geen combobreaker meerquote:
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrelquote:
Ik was om 10:00 al toe aan sterke drankquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrel.
Man man, wat een zwaar leven. Zo borrelen en daarna weekend, vervelendquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier misschien nog wel langer. Het is al zo'n zware dag, maar dan moet ik zo alweer aan de borrel.
Dat neigt toch een beetje naar alcoholismequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik was om 10:00 al toe aan sterke drank
? Technische achterstand?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef KOG het volgende:
Het rechtentopic is de enige plek waar ik kom, dus mijn excuses voor mijn technische achterstand. Ik snap helemaal niets van FOK!, maar gelukkig kan ik wel normaal posten.
Ik weet niet hoe dit forum in elkaar zit, dus buiten het posten weet ik amper hoe alles werktquote:
Je moet minsten ir. zijn, wil je hier fatsoenlijk kunnen postenquote:
Ah. Gaat prima zo tochquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef KOG het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dit forum in elkaar zit, dus buiten het posten weet ik amper hoe alles werkt
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht vanquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat neigt toch een beetje naar alcoholisme
Je bent de ontkenningsfase in ieder geval al voorbij, gaat de goede kant opquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht van
De intocht? dan ben je toch echt een week te laat geloof ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Morgen rond 10:00 zal ik me wel precies zo voelen want dan moet ik naar de intocht van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |