Jammer dat er in dit geval geen andere mogelijkheid was. Vanaf het parkeerterrein waar ik vandaan kwam mag je alleen naar rechts richting de rotonde. Als je naar links wilt moet je de rotonde volledig nemen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan was je niet te ver gereden en had je niet op die rotonde hoeven komen
Mwah. Als je gefrustreerd wil raken inderdaad.quote:
Ja, bijna goed.quote:
Nee ik heb nog proberen te stoppen, alleen dat gaat niet als hij vlak voor je erop schiet. Ik heb geen voorrang genomen. Alleen als je dat soort stunts als dat figuur gaat uithalen krijg je ongelukken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, bijna goed.
Ik mag aannemen (ja, eigen invulling) dat je gewoon doorgereden bent, gewoon omdat je voorrang hebt.
Verrassing voor jou: Je mag geen voorrang nemen. Je hebt immers nooit recht op een aanrijding.
Dan had tegenpartij tegen jou aan moeten rijden. Op het moment dat jij bij hem naar binnen komt op een rotonde vind ik het verhaal al twijfelachtig. Ik maak het af en toe ook mee dat er iemand voor mij de rotonde op schiet, maar zelfs op korte afstand is het altijd mogelijk om te stoppen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:05 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nee ik heb nog proberen te stoppen, alleen dat gaat niet als hij vlak voor je erop schiet. Ik heb geen voorrang genomen. Alleen als je dat soort stunts als dat figuur gaat uithalen krijg je ongelukken.
4 jaar je rijbewijs.. Bij hoeveel km per jaar? 200?quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:25 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nee, niet joepie. Vervelend dat ik niet over m'n eigen auto kan beschikken.
De schade is ontstaan na een botsing op een rotonde. Ik reed de rotonde op en moest hem volledig nemen want ik wilde dezelfde weg terug als waar ik vandaan kwam. Ik had mijn knipperlicht naar links aan, zodat het duidelijk was dat ik op de rotonde bleef. Iemand reed vlak voor mij langs de rotonde op waardoor ik m'n auto in zijn zijkant rij. Toen kreeg ik nog verwijten ook dat het mijn schuld was haha
Ongeveer 45000 km per jaar. Ach een ongeluk zit in een klein hoekje. Hij nam voorrang en ik reed in z'n zijkant. Kan gebeuren. Alleen blikschade, geen gewonden. Gelukkig wordt het netjes opgelost.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
4 jaar je rijbewijs.. Bij hoeveel km per jaar? 200?
Met relevante ervaring krijg je dat soort ongelukken niet, namelijk, los van wie er schuld heeft. Dan wéét je dat dat kan gebeuren, omdat velen er nou eenmaal geen rekening mee houden dat iemand helemaal rond gaat op een rotonde.
Daarom dashcam. Ken een filmpje, kan het helaas niet vinden, waar iemand in een klein autotje een rotonde op schiet, de auto waarvanuit gefilmd wordt toetert en gaat vol in de remmen waarna diegene in dat kleine autotje een brake test geeft. Zonder remmen was het al krap geworden, maar nu zat hij er bovenop. Autotje dat de rotonde op schoot was dus de klos.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan had tegenpartij tegen jou aan moeten rijden. Op het moment dat jij bij hem naar binnen komt op een rotonde vind ik het verhaal al twijfelachtig. Ik maak het af en toe ook mee dat er iemand voor mij de rotonde op schiet, maar zelfs op korte afstand is het altijd mogelijk om te stoppen.
Verzekeringstechnisch was je in het voordeel. In de praktijk vind ik het niet gek dat tegenpartij jou heeft aangewezen heeft als schuldige.
Ja, want hardrijden is per definitie gevaarlijk. Mensen die zonder spiegelen van rijstrook veranderen, met 60 invoegen, met drank op achter het stuur kruipen, 70 gaan rijden op de snelweg of mensen die van allerlei andere dingen aan het doen zijn, zijn natuurlijk niet gevaarlijk. Man, je lijkt wel op Koos Spee. Hardrijden is gevaarlijk en een hardrijder is altijd schuldig aan een ongeluk, ook als dat niet zo is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Had je maar niet te hard moeten rijden
En jij maakt mij uit voor een troll terwijl je keer op keer in elk topic van deze reeks het hardrijden en rechtsinhalen verdedigt en afdoet als ongevaarlijk iets.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, want hardrijden is per definitie gevaarlijk. Mensen die zonder spiegelen van rijstrook veranderen, met 60 invoegen, met drank op achter het stuur kruipen, 70 gaan rijden op de snelweg of mensen die van allerlei andere dingen aan het doen zijn, zijn natuurlijk niet gevaarlijk. Man, je lijkt wel op Koos Spee. Hardrijden is gevaarlijk en een hardrijder is altijd schuldig aan een ongeluk, ook als dat niet zo is.
Dat geloof je toch zelf niet he? Als je een beetje oplet nadert de pakkans 0, enkel een VROS zou je nog kunnen pakken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hardrijden heeft de grootste pakkans binnen Nederland. Alcohol (wel gevaarlijk!) is vaak gewoon bijvangst na staande houding.
Heb je al eens overwogen om de wegbeheerders aan te spreken over de toegestane snelheid? Wie weet krijg je de wegbeheerder zo ver dat ze de limiet aanpassen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Grapjas
We vinden gewoon overal de toegestane snelheid te laag en de bekeuringen zijn zonde van het geld maar verder geen probleem.
On nom nom nomquote:Op woensdag 28 november 2012 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, want hardrijden is per definitie gevaarlijk. Mensen die zonder spiegelen van rijstrook veranderen, met 60 invoegen, met drank op achter het stuur kruipen, 70 gaan rijden op de snelweg of mensen die van allerlei andere dingen aan het doen zijn, zijn natuurlijk niet gevaarlijk. Man, je lijkt wel op Koos Spee. Hardrijden is gevaarlijk en een hardrijder is altijd schuldig aan een ongeluk, ook als dat niet zo is.
Hij vindt het overal te laag, dat soort schreeuwtokkies krijg je toch nooit tevreden.quote:Op woensdag 28 november 2012 06:55 schreef Light het volgende:
Heb je al eens overwogen om de wegbeheerders aan te spreken over de toegestane snelheid? Wie weet krijg je de wegbeheerder zo ver dat ze de limiet aanpassen.
Volg het nieuws is. "De man viel op door zijn hoge snelheid. Na een blaastest bleek dat hij teveel gedronken had." Zomaar een stukje uit een willekeurig nieuwsbericht. Zo actief als er op snelheid gecontroleerd wordt, wordt het niet op alcohol. Wat mij betreft mogen er meer VROSjes komen, die letten namelijk ook op andere dingen (geen voorrang geven bij veranderen rijstrook, gevaarlijk rijgedrag, etc.).quote:Op woensdag 28 november 2012 01:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet he? Als je een beetje oplet nadert de pakkans 0, enkel een VROS zou je nog kunnen pakken.
Ik rij ook structureel te hard (vind mezelf ook heel stoer ja) op de bebouwde kom na, en om nou te zeggen dat de pakkans groot isNee.. Heb er om de paar maanden één voor een mobiele controle, meer niet.
Een weg die van 100 met inhalen naar 80 (of 60(!)) zonder inhalen verandert wordt, puur door een nieuwe laag asfalt en een extra stukje groene en witte verf en als je daar dan over klaagt ben je een schreeuwtokkie? Of een weg waar een woonwijk tegenaan gebouwd wordt en dat je daar vervolgens 20 km/h minder hard mag omdat de wijk er last van heeft?quote:Op woensdag 28 november 2012 08:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Hij vindt het overal te laag, dat soort schreeuwtokkies krijg je toch nooit tevreden.
Van mij mag ie hoor, geen probleem, maar kom dan niet stoer lopen doen hoeveel boetes ze binnen hebben gekregen. Dat is het toppunt van snobisme.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hier spreekt een schoolmeester
quote:Nieuwe verkeersboetes per 2013
Papieren
Geen geldig APK keuringsbewijs ¤ 110,-
Verlopen rijbewijs ¤ 110,-
Het kentekenbewijs of rijbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen ¤ 55,-
Rijden zonder rijbewijs ¤ 260,-
Rijden zonder APK keuringsbewijs ¤ 110,-
Rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen ¤ 1500,-
Rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na ondeugdelijk herstel ¤ 100,-
Onverzekerd rijden ¤ 650,-
Kentekenbewijs met foutieve gegevens ¤ 220,-
Ondeugdelijke kentekenplaten ¤ 240,-
Verkeersgedrag
Inhalen waar verboden ¤ 250,-
Overschrijding doorgetrokken streep ¤ 275,-
Onnodig links rijden ¤ 185,-
Door rood bij een verkeerslicht rijden ¤ 230,-
Inhalen vlak voor of op een zebrapad ¤ 325,-
Rechts inhalen ¤ 275,-
Parkeren op een invalidenparkeerplaats ¤ 200,-
Op de vluchtstrook stilstaan ¤ 200,-
Over de vluchtstrook rijden ¤ 320,-
Geen gebruik maken van autogordels ¤ 150,-
Ondeugdelijke verlichting ¤ 90,-
Niet handsfree bellen ¤ 350,-
Geen richting aangeven bij zijwaartse verplaatsingen van uw voertuig ¤ 250,-
Deze bedragen zijn exclusief administratie kosten van ¤ 12.50
Wordt al weggestreept als een hoax hier:quote:Op woensdag 28 november 2012 09:33 schreef Kloonhommel het volgende:
Geen officiële bron, kwam dit tegen in NWS:
[..]
Ja en ik ben het volledig met hem eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:10 schreef Kloonhommel het volgende:
Godver, alsof iemand de moeite zou nemen PizzaBoom zijn postje helemaal te lezen?![]()
Ff jouw postje omdraaien: Als iemand links wilt rijden, laat hem dan gewoon. Je kan zo bij de asopolitie met die opmerkingen van je.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:14 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Ja en ik ben het volledig met hem eens.
Waarom zoveel moeite doen en je storen aan het weggedrag van anderen, nobody cares wat jij zegt en wat jij denkt en wat jij vind. Als iemand te hard wil rijden, láát hem dan gewoon. Je kan zo bij de fatsoenpolitie met die opmerkingen van je.
Nee jouwe getuigt van een onmetelijk hoog IQquote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ff jouw postje omdraaien: Als iemand links wilt rijden, laat hem dan gewoon. Je kan zo bij de asopolitie met die opmerkingen van je.
Jouw postje is net zo loos als die van hem, en je bent ook nog eens een moderator op een ander forum waar je wel voorbeeldig kan gedragen
Mijn god, wat klink jij buitengewoon gefrustreerd.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ff jouw postje omdraaien: Als iemand links wilt rijden, laat hem dan gewoon. Je kan zo bij de asopolitie met die opmerkingen van je.
Nobody cares wat jij en andere hardrijders zeggen en wat jullie denken en wat jullie vinden.
Jouw postje is net zo loos als die van hem, en je bent ook nog eens een moderator op een ander forum waar je wel voorbeeldig kan gedragen
Ook een grote irritatie ja, dan heb je gelukkig nog de stoep.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:59 schreef Tijn het volgende:
Geen parkeerplek, is die frustratie al eens langsgekomen? Zo nee, bij deze.
volgens mij ben je gewoon aan het trollen.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ook een grote irritatie ja, dan heb je gelukkig nog de stoep.
Oh ja hoor, jij welquote:Op woensdag 28 november 2012 11:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ook een grote irritatie ja, dan heb je gelukkig nog de stoep.
Even een vraagje, heel eerlijk: Hoeveel last heb jij van iemand die hard rijdt? En dus alleen hard rijdt, niet rechts inhaalt, niet met groot licht seint, niemand afsnijdt en niet bumper kleeft. En dan dus geen sjonnie met een riooluitlaat o.i.d., maar gewoon iemand met een normale stille auto.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ff jouw postje omdraaien: Als iemand links wilt rijden, laat hem dan gewoon. Je kan zo bij de asopolitie met die opmerkingen van je.
Nobody cares wat jij en andere hardrijders zeggen en wat jullie denken en wat jullie vinden.
Jouw postje is net zo loos als die van hem, en je bent ook nog eens een moderator op een ander forum waar je wel voorbeeldig kan gedragen
Maargoed het boeit natuurlijk niemand ook maar iets wat jij vindt.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ff jouw postje omdraaien: Als iemand links wilt rijden, laat hem dan gewoon. Je kan zo bij de asopolitie met die opmerkingen van je.
Nobody cares wat jij en andere hardrijders zeggen en wat jullie denken en wat jullie vinden.
Jouw postje is net zo loos als die van hem, en je bent ook nog eens een moderator op een ander forum waar je wel voorbeeldig kan gedragen
Jouwe? Kom aub niet met het IQ verschil tussen ons want daar verlies jij idd op vergeleken met mij. En nee, ik ben niet de allerslimste hier, dat beweer ik ook weer niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:20 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Nee jouwe getuigt van een onmetelijk hoog IQ![]()
gooi jezelf weg alsjeblieft.
Met zo'n profielfoto ben je overduidelijk een trollquote:Op woensdag 28 november 2012 00:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En jij maakt mij uit voor een troll terwijl je keer op keer in elk topic van deze reeks het hardrijden en rechtsinhalen verdedigt en afdoet als ongevaarlijk iets.
Gast, jij vindt zelfs Russische roulette ongevaarlijk want dan heb je 6 kansen waarvan 5 niet gevaarlijk zijn en dat is meer dan afdoende voor jou.
Ben je mal, omdat ik het probeer om te keren om jullie te laten zien dat het andersom net zo dom klinkt? Hardrijders wordt veroorzaakt door traag verkeer, rechtsinhalen wordt veroorzaakt doordat linksrijders niet snel genoeg opzij gaan, zo kan je echt alles recht lullen joh.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:47 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Mijn god, wat klink jij buitengewoon gefrustreerd.
Nee dan schiet je niet op. En het is ook gewoon leuk om een beetje door te rijden.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ben je mal, omdat ik het probeer om te keren om jullie te laten zien dat het andersom net zo dom klinkt? Hardrijders wordt veroorzaakt door traag verkeer, rechtsinhalen wordt veroorzaakt doordat linksrijders niet snel genoeg opzij gaan, zo kan je echt alles recht lullen joh.
Ik wil ook graag mijn maximumsnelheid kunnen halen op de snelweg, maar het kan en mag niet. Jammer, dan rij ik maar de toegestane snelheid. Easy toch?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 01:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet he? Als je een beetje oplet nadert de pakkans 0, enkel een VROS zou je nog kunnen pakken.
Ik rij ook structureel te hard (vind mezelf ook heel stoer ja) op de bebouwde kom na, en om nou te zeggen dat de pakkans groot isNee.. Heb er om de paar maanden één voor een mobiele controle, meer niet.
Tuurlijk is dat zo, schreef ik ergens van niet dan? Men legt steeds woorden in mijn mond. Ik leg uit dat rechtsinhalen feitelijk gevaarlijker is dan linksklevers, vandaar het verschil in boetebedrag, dan word ik een troll genoemd, of een leeghoofd. Tuurlijk jongens...quote:Op woensdag 28 november 2012 13:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan schiet je niet op. En het is ook gewoon leuk om een beetje door te rijden.
Jouwe is daar gewoon correct.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jouwe? Kom aub niet met het IQ verschil tussen ons want daar verlies jij idd op vergeleken met mij. En nee, ik ben niet de allerslimste hier, dat beweer ik ook weer niet.
Moeten jullie eens horen, deze jongeman beweert dat die bij met kloten mijn profielfoto is. Ik leg hem uit dat dat geen profielfoto is maar een UI of een Avatar, antwoord ie dat dat 1 pot nat is, nee zeg ik want profielfoto is echt wat anders, ben ik ineens een trollende betweter...quote:Op woensdag 28 november 2012 13:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Met zo'n profielfoto ben je overduidelijk een troll
Nou je zei dat je dan maar de toegestane snelheid rijdt omdat je niet harder kan en mag. En dan denk ik van als het kan waarom niet? Schiet je lekker op.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, schreef ik ergens van niet dan? Men legt steeds woorden in mijn mond. Ik leg uit dat rechtsinhalen feitelijk gevaarlijker is dan linksklevers, vandaar het verschil in boetebedrag, dan word ik een troll genoemd, of een leeghoofd. Tuurlijk jongens...
Om nog ff op PizzaBoom te reageren: of ik last heb van hard rijders die verder geen asociaal rijgedrag vertonen, in principe niet, ik kom ze werkelijk dagelijks overal tegen tenzij er een politieauto meerijdt.
Ik vind je gefrustreerd overkomen, omdat Pizzaboom eerder een lange, maar weldoordachte post maakte. Hier ging je helemaal niet inhoudelijk op in en maakte je alleen een one-liner.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ben je mal, omdat ik het probeer om te keren om jullie te laten zien dat het andersom net zo dom klinkt? Hardrijders wordt veroorzaakt door traag verkeer, rechtsinhalen wordt veroorzaakt doordat linksrijders niet snel genoeg opzij gaan, zo kan je echt alles recht lullen joh.
Ik wil ook graag mijn maximumsnelheid kunnen halen op de snelweg, maar het kan en mag niet. Jammer, dan rij ik maar de toegestane snelheid. Easy toch?
Dus omdat ik een oneliner maak kom ik gefrustreerd over? Gast, hoor je wel wat je zegt?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:50 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik vind je gefrustreerd overkomen, omdat Pizzaboom eerder een lange, maar weldoordachte post maakte. Hier ging je helemaal niet inhoudelijk op in en maakte je alleen een one-liner.
Het is jammer, dat het er bij jou niet in wil, dat iets harder rijden dan toegestaan vrijwel nooit een probleem is. Het is juist het overtreden van veeeeel belangrijkere regels, dat meer problemen veroorzaken.
Ik heb helaas een aantal ongelukken meegemaakt en geen enkele was veroorzaakt door te hard rijden.
Overigens denk jij verkeerd zoals een groot deel van de mensheid. Jij gelooft in het sterker aanpakken van vervolgacties in plaats van oorzaakacties. Als je de oorzaak aanpakt, dan los je een heleboel problemen op als gevolg van die actie.
Voeg daar ook maar bezorgers op brommers aan toequote:Op woensdag 28 november 2012 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom denken al die arrogante kutfietsers toch altijd dat verkeersregels niet voor hun gelden?
Geen licht aan, fietsen op plekken waar ze het niet mogen, verkeer van rechts geen voorrang geven etc...
Die ongelukken van mij hadden niks te maken met snelheid. Eentje was maar mijn schuld, maar ik reed op de snelheidslimiet en het kwam door een domme fout aan mijn kant. De andere 2 ongelukken ware niet mijn schuld en ik reed bij ze allemaal onder de snelheidslimiet. Nu ga je waarschijnlijk counteren met: je reed niet langzaam genoeg. Feit is, dat ik graag wat harder rij dan toegestaan wanneer mogelijk, maar rij ook net zo goed erg traag als de situatie er om vraagt. Ik heb zoveel ongelukken vermeden door anticipatie, dat wil je niet weten. Maar soms is het onmogelijk, zoals wanneer iemand op jouw weghelft rijdt in een blinde bocht. Dan kun je stilstaan en dan nog bestaat een grote kans, dat je aangereden wordt.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:37 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dus omdat ik een oneliner maak kom ik gefrustreerd over? Gast, hoor je wel wat je zegt?
Ik heb in het verleden langere goed onderbouwde postjes geschreven omdat PB zo zat te klagen dat ik kort door de bocht ging en niet onderbouwde postjes schreef. Wat denk je wat hij deed? Hij ging er niet op in.![]()
Die aantal ongelukken van jou wijt jij niet aan je snelheid, ik ben geneigd je niet meteen te geloven. Als je rustiger had gereden of geduldiger was was het misschien nooit tot een ongeluk gekomen? Maar daar kan jij niet zelf over oordelen. Dat moet je terug zien op video.
Ik heb wel eens een ongeluk zien aankomen en heb goed erop gereageerd waardoor het niet op een ongeluk uitliep maar wat als ik ongeduldiger was geweest en net zo gek op racen als jullie? Ff voor de duidelijkheid: Ik weet niet wat ik zou doen met een auto met 200PK, zou ik het beest vrijlaten of toch braaf blijven rondrijden?
Volgens mij was dat eerder andersom...quote:Op woensdag 28 november 2012 18:37 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb in het verleden langere goed onderbouwde postjes geschreven omdat PB zo zat te klagen dat ik kort door de bocht ging en niet onderbouwde postjes schreef. Wat denk je wat hij deed? Hij ging er niet op in.![]()
Ik vind het jammer dat ik vandaag net te laat mijn camera inschakelde. Reed 130 (A1, mocht gewoon) en een bouwvakkersbusje zat al even achter een vrachtwagen (wel flink erachter, maar reed aardig langzaam) en toen ik aardig dichtbij was, flikkerde hij hem naar links (op het moment dat de auto die hem inhaalde juist naar rechts ging... Die kwam aardig dichtbij.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:37 schreef Kloonhommel het volgende:
Maar daar kan jij niet zelf over oordelen. Dat moet je terug zien op video.
Volgens jou ja, gelukkig heb ik feiten doordat je terug kan lezen. Feit wint het van aannames. Ben je dat wel met mij eens of wil je ook hier tegenin gaan?quote:Op woensdag 28 november 2012 23:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerder andersom...
Zowaar laatst een fatsoenlijke bezorgert: op een 50km/u weg (zonder inhaalmogelijkheden) reed de beste man 40km/u met zijn brommert en hield het hele zooitje op. Dat zag hij in zijn spiegel en stuurde even een bushalte in om de rij auto's te laten passeren.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voeg daar ook maar bezorgers op brommers aan toe![]()
Hoe vaak ik al niet bijna een dozijn pizza's en een kilo shoarma onder mijn auto heb gehad
Zou je dan niet eens je grootlicht uit kunnen zetten?quote:Op vrijdag 30 november 2012 03:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Mensen die gewoon met groot licht blijven rijden terwijl er tegenliggers aankomen (waarvan ik er één was).
Jep, zeker nu men steeds vaker de kwiklamp in zet om werkzaamheden te verlichten. Daar moet je echt niet inkijken. Witte vlekken in je gezichtsveld (dus blind) gegarandeerd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:
Wegwerkers met bouwlampen die er voor zorgen dat je verblind wordt
Was laatst een heel topic over in GC volgens mij.quote:Op vrijdag 30 november 2012 05:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, zeker nu men steeds vaker de kwiklamp in zet om werkzaamheden te verlichten. Daar moet je echt niet inkijken. Witte vlekken in je gezichtsveld (dus blind) gegarandeerd.
Andere verschikking: die bouwlampen die je af en toe ziet. Ze geven groenig licht af. Men zegt dat het rustgevend werkt, maar voor zover ik het kan zien is het monochromatisch licht, hetzelfde als een laser. Dus het zal wel een soort energiebesparend licht zijn. Ik ga ff googlen...
Die van ons is vies (maar wel zichtbaar!) maar ik zag er gisteren een in de parkeergarage staan... Een antraciete auto (van zichzelf) met een nummerplaat in dezelfde kleur. En die had wit moeten zijn (was een Duitser). Zelfs van heel dichtbij (ik liep erachter langs) kon je de nummerplaat zelfs bijna niet lezen...quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die met een dusdanig vieze wagen rondrijden dat de kentekenplaat en de verlichting niet meer te onderscheiden zijn van de rest van de auto
Ik heb er deze week echt tientallen zien rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Die van ons is vies (maar wel zichtbaar!) maar ik zag er gisteren een in de parkeergarage staan... Een antraciete auto (van zichzelf) met een nummerplaat in dezelfde kleur. En die had wit moeten zijn (was een Duitser). Zelfs van heel dichtbij (ik liep erachter langs) kon je de nummerplaat zelfs bijna niet lezen...
Gek he, als men weer gaat strooien. Op en neertje naar Oostenrijk over een week of 2 en je hebt hetzelfde resultaat. Nu op en neer blijft nog enigszins leesbaar.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb er deze week echt tientallen zien rijden.
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek he, als men weer gaat strooien. Op en neertje naar Oostenrijk over een week of 2 en je hebt hetzelfde resultaat. Nu op en neer blijft nog enigszins leesbaar.
Da fuq maakt mij die kentekenplaat van een ander nou uit. Alleen verlichting voor en achter is boeiend, de rest niet zo.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?
Het schijnt een overtreding te zijn, verder maakt mij die plaat van een ander ook niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Da fuq maakt mij die kentekenplaat van een ander nou uit. Alleen verlichting voor en achter is boeiend, de rest niet zo.
Hij weet dat 'ie fout zit, maar wil dat niet toegeven. Hij eet nog liever z'n tong op...quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege uruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Is zelfs verplicht. Ik heb wel eens eentje zijn kenteken zien poetsen. Politie stond erbij, dus ik betwijfel of het vrijwillig was...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?
Goed gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege ruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Dat is nou een typisch gevalletje ego, versterkt doordat jij een vrouw bent.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege ruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Vooral die lui aan je voorbumper zeker?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Ben er ook een keer voor aangehouden. Om mijn voorstel: "doe jij de achterkant, dan doe ik de voorkant" werd wel gelachen, maar ik mocht het toch beide kanten zelf doen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 01:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Is zelfs verplicht. Ik heb wel eens eentje zijn kenteken zien poetsen. Politie stond erbij, dus ik betwijfel of het vrijwillig was...
Gister daardoor nog bijna een aanrijding veroorzaakt tussen de auto achter mij en een bus.. ik remde namelijk wegens een zebrapad, auto achter me verwachtte dat niet, dus gooide hem vol remmend naar rechts, de busbaan op waar net een bus reed.. was voor hem dat of achterop mijn taxi knallen..quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Laat me raden: 'We zijn geen schoonmaakbedrijf'quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ben er ook een keer voor aangehouden. Om mijn voorstel: "doe jij de achterkant, dan doe ik de voorkant" werd wel gelachen, maar ik mocht het toch beide kanten zelf doen.
Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad. Een bestelbusje is met ruim 60km achterop mijn auto geknald.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral die lui aan je voorbumper zeker?![]()
Nee, zonder geintjes, het komt op mij over alsof je hier constant last van hebt. Klopt dit of is het slechts nu en dan?
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gister daardoor nog bijna een aanrijding veroorzaakt tussen de auto achter mij en een bus.. ik remde namelijk wegens een zebrapad, auto achter me verwachtte dat niet, dus gooide hem vol remmend naar rechts, de busbaan op waar net een bus reed.. was voor hem dat of achterop mijn taxi knallen..
Een BK-sticker wil niet zeggen dat die auto van BK dan wel een BK-medewerker is. Kan net zo goed een fanboy zijn (die zijn er ook genoeg). Los daarvan mag je zo'n auto w.m.b. gewoon subtiel van z'n plek duwenquote:Op zondag 2 december 2012 09:57 schreef Ridocar het volgende:
Ik dacht even wat te eten bij Burger King langs de A13, richting R'dam. Natuurlijk geen ruimte, want een vrachtautoparkeervak werd ingenomen door een Fiat Punto, notabene van BK zelf (sticker achterop). Dan ga ik wel naar de Mac...
Dit was een typische auto-van-de-zaak. Vrij recent kenteken, niet gewassen, en de sticker was niet zo van het type Julianatoren of Duinrell.quote:Op zondag 2 december 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een BK-sticker wil niet zeggen dat die auto van BK dan wel een BK-medewerker is.
Ik zou me kapot lachen als iemand vrijwillig zo'n sticker op z'n auto heeft zitten...quote:Kan net zo goed een fanboy zijn (die zijn er ook genoeg).
Als het mocht...quote:Los daarvan mag je zo'n auto w.m.b. gewoon subtiel van z'n plek duwen
Is dat ongeluk dan te wijden aan drankrijden of aan bumperkleven? Sowieso heeft iemand die gedronken heeft meer reactietijd nodig (en overschat deze gene zichzelf).quote:Op zondag 2 december 2012 16:29 schreef Infinity55 het volgende:
Dit heeft toch wel een soort angst voor bumperkleven veroorzaakt alhoewel de bestuurder had ook gedronken.
Ik erger me meer aan mensen die je inhalen en te vroeg naar rechts gaan (afsnijden). Ik hou altijd flink afstand, dus er komt wel eens iemand tussen. En dan moet ik weer het gas loslaten omdat ik zo dicht erop zit. Waarom gaan mensen niet wat later naar rechts, als er echt ruimte is?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Mogen ze meer op controleren wat mij betreft, asociaal egoïstisch gedrag.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Viezze het volgende:
Zojuist in de file (A12). Al een ruimte kilometer voor de afslag begonnen de eerste automobilisten over de vluchtstrook te rijden. En ook met een hoge snelheid er langs razen. Wacht toch gewoon even...of rij er op z'n minst langzaam langs.
Hmmm, ligt eraan hoe. Als iemand rustig langs de file de afrit op rijdt én niet vervolgens weer de oprit op gaat, heb ik er niet zoveel problemen mee.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mogen ze meer op controleren wat mij betreft, asociaal egoïstisch gedrag.
Totdat jij er staat met je auto met pech...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:06 schreef Actaeon het volgende:
Hmm als het rustig gebeurd inderdaad en die persoon er ook daadwerkelijk afgaat vind ik het ook niet zo erg.
Als er iemand met pech staat is de vluchtstrook bezet en kan er ook niemand overheen? Dus dan doet de situatie zich doorgaans niet voor. Dus ik vind je argument niet zo relevant.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Totdat jij er staat met je auto met pech...
Daarom moet het rustig, dan kan de ander het beremmen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vind het rustig of niet vreselijk asociaal gedrag! Kom op zich, überhaupt wat maken die 5 minuten extra nu uit en je zou er maar net staan of op moeten met pech.. Nee hoe je het ook doet ik vind het helemaal niks!
Jij staat met je auto op de vluchtstrook. Naast een file. 500m voor de afslag. Iemand besluit een kilometer voor die afslag al "af te slaan" (dus via de vluchtstrook) en ziet ineens een auto voor z'n neus staan. Dan mag hij dus ineens behoorlijk afremmen (en maar hopen dat hij niet echt hard reed).quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als er iemand met pech staat is de vluchtstrook bezet en kan er ook niemand overheen? Dus dan doet de situatie zich doorgaans niet voor. Dus ik vind je argument niet zo relevant.
Ja dat zie je wel toch op 1000 meter afstand? Ik vind het echt allemaal niet zo'n probleem hoor. Zeker dus niet als het gewoon rustig gebeurt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Jij staat met je auto op de vluchtstrook. Naast een file. 500m voor de afslag. Iemand besluit een kilometer voor die afslag al "af te slaan" (dus via de vluchtstrook) en ziet ineens een auto voor z'n neus staan. Dan mag hij dus ineens behoorlijk afremmen (en maar hopen dat hij niet echt hard reed).
Als je in een file staat, kun je meestal geen 1000 meter vooruit kijken. Zeker niet op de Nederlandse snelwegen waar de rechterbaan met name gevuld is door vrachtwagens. Dus jij gaat naar de vluchtstrook. En tenzij je rustig rijdt (dus niet veel harder dan die file, en zeker geen 120!) heb je wel tijd zat (en moet je maar weer proberen op de baan te komen) om te remmen, maar 500m heb je zo afgelegd hoor... 50km/h is bijna 14/m seconden dus, je hebt dan ongeveer 35 seconden om af te remmen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat zie je wel toch op 1000 meter afstand? Ik vind het echt allemaal niet zo'n probleem hoor. Zeker dus niet als het gewoon rustig gebeurt.
Als je uitbreekt uit de file kom je van stilstand/zeer langzaamrijdend. Als je dan op de vluchtstrook komt kun je wel vooruit kijken en zie je dat er iets staat. En je rijdt ook niet meteen 120 als je op de vluchtstrook komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als je in een file staat, kun je meestal geen 1000 meter vooruit kijken. Zeker niet op de Nederlandse snelwegen waar de rechterbaan met name gevuld is door vrachtwagens. Dus jij gaat naar de vluchtstrook. En tenzij je rustig rijdt (dus niet veel harder dan die file, en zeker geen 120!) heb je wel tijd zat (en moet je maar weer proberen op de baan te komen) om te remmen, maar 500m heb je zo afgelegd hoor... 50km/h is bijna 14/m seconden dus, je hebt dan ongeveer 35 seconden om af te remmen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |