Zowaar laatst een fatsoenlijke bezorgert: op een 50km/u weg (zonder inhaalmogelijkheden) reed de beste man 40km/u met zijn brommert en hield het hele zooitje op. Dat zag hij in zijn spiegel en stuurde even een bushalte in om de rij auto's te laten passeren.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voeg daar ook maar bezorgers op brommers aan toe![]()
Hoe vaak ik al niet bijna een dozijn pizza's en een kilo shoarma onder mijn auto heb gehad
Zou je dan niet eens je grootlicht uit kunnen zetten?quote:Op vrijdag 30 november 2012 03:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Mensen die gewoon met groot licht blijven rijden terwijl er tegenliggers aankomen (waarvan ik er één was).
Jep, zeker nu men steeds vaker de kwiklamp in zet om werkzaamheden te verlichten. Daar moet je echt niet inkijken. Witte vlekken in je gezichtsveld (dus blind) gegarandeerd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:
Wegwerkers met bouwlampen die er voor zorgen dat je verblind wordt
Was laatst een heel topic over in GC volgens mij.quote:Op vrijdag 30 november 2012 05:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, zeker nu men steeds vaker de kwiklamp in zet om werkzaamheden te verlichten. Daar moet je echt niet inkijken. Witte vlekken in je gezichtsveld (dus blind) gegarandeerd.
Andere verschikking: die bouwlampen die je af en toe ziet. Ze geven groenig licht af. Men zegt dat het rustgevend werkt, maar voor zover ik het kan zien is het monochromatisch licht, hetzelfde als een laser. Dus het zal wel een soort energiebesparend licht zijn. Ik ga ff googlen...
Die van ons is vies (maar wel zichtbaar!) maar ik zag er gisteren een in de parkeergarage staan... Een antraciete auto (van zichzelf) met een nummerplaat in dezelfde kleur. En die had wit moeten zijn (was een Duitser). Zelfs van heel dichtbij (ik liep erachter langs) kon je de nummerplaat zelfs bijna niet lezen...quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die met een dusdanig vieze wagen rondrijden dat de kentekenplaat en de verlichting niet meer te onderscheiden zijn van de rest van de auto
Ik heb er deze week echt tientallen zien rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Die van ons is vies (maar wel zichtbaar!) maar ik zag er gisteren een in de parkeergarage staan... Een antraciete auto (van zichzelf) met een nummerplaat in dezelfde kleur. En die had wit moeten zijn (was een Duitser). Zelfs van heel dichtbij (ik liep erachter langs) kon je de nummerplaat zelfs bijna niet lezen...
Gek he, als men weer gaat strooien. Op en neertje naar Oostenrijk over een week of 2 en je hebt hetzelfde resultaat. Nu op en neer blijft nog enigszins leesbaar.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb er deze week echt tientallen zien rijden.
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek he, als men weer gaat strooien. Op en neertje naar Oostenrijk over een week of 2 en je hebt hetzelfde resultaat. Nu op en neer blijft nog enigszins leesbaar.
Da fuq maakt mij die kentekenplaat van een ander nou uit. Alleen verlichting voor en achter is boeiend, de rest niet zo.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?
Het schijnt een overtreding te zijn, verder maakt mij die plaat van een ander ook niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Da fuq maakt mij die kentekenplaat van een ander nou uit. Alleen verlichting voor en achter is boeiend, de rest niet zo.
Hij weet dat 'ie fout zit, maar wil dat niet toegeven. Hij eet nog liever z'n tong op...quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege uruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Is zelfs verplicht. Ik heb wel eens eentje zijn kenteken zien poetsen. Politie stond erbij, dus ik betwijfel of het vrijwillig was...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee niet gek. Maar is het zo gek om ervoor te zorgen dat je kentekenplaat en je achterlichten een beetje schoon blijven?
Goed gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege ruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Dat is nou een typisch gevalletje ego, versterkt doordat jij een vrouw bent.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Vandaag op een weg waar aan één kant auto's geparkeerd staan. Er komt iemand aan in een wit/grijze Renault Mégane (zo een met een kontje) die mij al ziet aankomen. Aan mijn kant staan geen auto's dus hij moet aan de kant. En hij heeft welgeteld 4 keer de kans gehad om dat te doen omdat er telkens ruimte tussen de geparkeerde auto's was. Maar nee, meneer rijdt net zo lang door totdat hij me tegenkomt en gaat dan lopen gebaren dat ik maar aan de kant moet. Nou, dat dacht ik niet. Dus ik ben uitgestapt en even uitgelegd dat hij voldoende kans gehad heeft om aan de kant te gaan en dat hij toch echt ruimte voor mij zal moeten maken en niet andersom. Dan moet hij me toch gelijk geven.
Dus ik stap weer in, en wat doet hij? Hij rijdt niet even achteruit en zet hem tussen één van die geparkeerde auto's (waar er meer dan genoeg ruimte voor was). Nee, hij rijdt bijna helemaal achteruit de straat uit en wijst dan naar een lege ruimte tussen twee auto's aan de linkerkant van de weg. Of ik daar even in wil gaan staan zodat meneer er langs kan. Dat dacht ik niet dus ik reed zo ver mogelijk naar rechts zodat hij zelf maar mooi in dat vak kon gaan staan. En toen begreep hij de hint en reed zelf maar die lege ruimte in totdat ik voorbij was.
Ik begrijp nog steeds niet wat nou zijn probleem was. Durfde hij nou niet met zijn auto in te parkeren of begreep hij het echt niet?
Natuurlijk had ik hem de ruimte kunnen geven, maar hij zag me al ver van tevoren aankomen en ik vind dat hij dan ook wel even aan de kant had kunnen gaan in plaats van net zolang doorrijden tot hij mij tegenkomt.
Vooral die lui aan je voorbumper zeker?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Ben er ook een keer voor aangehouden. Om mijn voorstel: "doe jij de achterkant, dan doe ik de voorkant" werd wel gelachen, maar ik mocht het toch beide kanten zelf doen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 01:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Is zelfs verplicht. Ik heb wel eens eentje zijn kenteken zien poetsen. Politie stond erbij, dus ik betwijfel of het vrijwillig was...
Gister daardoor nog bijna een aanrijding veroorzaakt tussen de auto achter mij en een bus.. ik remde namelijk wegens een zebrapad, auto achter me verwachtte dat niet, dus gooide hem vol remmend naar rechts, de busbaan op waar net een bus reed.. was voor hem dat of achterop mijn taxi knallen..quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Laat me raden: 'We zijn geen schoonmaakbedrijf'quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ben er ook een keer voor aangehouden. Om mijn voorstel: "doe jij de achterkant, dan doe ik de voorkant" werd wel gelachen, maar ik mocht het toch beide kanten zelf doen.
Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad. Een bestelbusje is met ruim 60km achterop mijn auto geknald.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral die lui aan je voorbumper zeker?![]()
Nee, zonder geintjes, het komt op mij over alsof je hier constant last van hebt. Klopt dit of is het slechts nu en dan?
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gister daardoor nog bijna een aanrijding veroorzaakt tussen de auto achter mij en een bus.. ik remde namelijk wegens een zebrapad, auto achter me verwachtte dat niet, dus gooide hem vol remmend naar rechts, de busbaan op waar net een bus reed.. was voor hem dat of achterop mijn taxi knallen..
Een BK-sticker wil niet zeggen dat die auto van BK dan wel een BK-medewerker is. Kan net zo goed een fanboy zijn (die zijn er ook genoeg). Los daarvan mag je zo'n auto w.m.b. gewoon subtiel van z'n plek duwenquote:Op zondag 2 december 2012 09:57 schreef Ridocar het volgende:
Ik dacht even wat te eten bij Burger King langs de A13, richting R'dam. Natuurlijk geen ruimte, want een vrachtautoparkeervak werd ingenomen door een Fiat Punto, notabene van BK zelf (sticker achterop). Dan ga ik wel naar de Mac...
Dit was een typische auto-van-de-zaak. Vrij recent kenteken, niet gewassen, en de sticker was niet zo van het type Julianatoren of Duinrell.quote:Op zondag 2 december 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een BK-sticker wil niet zeggen dat die auto van BK dan wel een BK-medewerker is.
Ik zou me kapot lachen als iemand vrijwillig zo'n sticker op z'n auto heeft zitten...quote:Kan net zo goed een fanboy zijn (die zijn er ook genoeg).
Als het mocht...quote:Los daarvan mag je zo'n auto w.m.b. gewoon subtiel van z'n plek duwen
Is dat ongeluk dan te wijden aan drankrijden of aan bumperkleven? Sowieso heeft iemand die gedronken heeft meer reactietijd nodig (en overschat deze gene zichzelf).quote:Op zondag 2 december 2012 16:29 schreef Infinity55 het volgende:
Dit heeft toch wel een soort angst voor bumperkleven veroorzaakt alhoewel de bestuurder had ook gedronken.
Ik erger me meer aan mensen die je inhalen en te vroeg naar rechts gaan (afsnijden). Ik hou altijd flink afstand, dus er komt wel eens iemand tussen. En dan moet ik weer het gas loslaten omdat ik zo dicht erop zit. Waarom gaan mensen niet wat later naar rechts, als er echt ruimte is?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Infinity55 het volgende:
Voor mij blijft de grootste irritatie toch wel bumperkleven.
Mogen ze meer op controleren wat mij betreft, asociaal egoïstisch gedrag.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Viezze het volgende:
Zojuist in de file (A12). Al een ruimte kilometer voor de afslag begonnen de eerste automobilisten over de vluchtstrook te rijden. En ook met een hoge snelheid er langs razen. Wacht toch gewoon even...of rij er op z'n minst langzaam langs.
Hmmm, ligt eraan hoe. Als iemand rustig langs de file de afrit op rijdt én niet vervolgens weer de oprit op gaat, heb ik er niet zoveel problemen mee.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mogen ze meer op controleren wat mij betreft, asociaal egoïstisch gedrag.
Totdat jij er staat met je auto met pech...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:06 schreef Actaeon het volgende:
Hmm als het rustig gebeurd inderdaad en die persoon er ook daadwerkelijk afgaat vind ik het ook niet zo erg.
Als er iemand met pech staat is de vluchtstrook bezet en kan er ook niemand overheen? Dus dan doet de situatie zich doorgaans niet voor. Dus ik vind je argument niet zo relevant.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Totdat jij er staat met je auto met pech...
Daarom moet het rustig, dan kan de ander het beremmen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vind het rustig of niet vreselijk asociaal gedrag! Kom op zich, überhaupt wat maken die 5 minuten extra nu uit en je zou er maar net staan of op moeten met pech.. Nee hoe je het ook doet ik vind het helemaal niks!
Jij staat met je auto op de vluchtstrook. Naast een file. 500m voor de afslag. Iemand besluit een kilometer voor die afslag al "af te slaan" (dus via de vluchtstrook) en ziet ineens een auto voor z'n neus staan. Dan mag hij dus ineens behoorlijk afremmen (en maar hopen dat hij niet echt hard reed).quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als er iemand met pech staat is de vluchtstrook bezet en kan er ook niemand overheen? Dus dan doet de situatie zich doorgaans niet voor. Dus ik vind je argument niet zo relevant.
Ja dat zie je wel toch op 1000 meter afstand? Ik vind het echt allemaal niet zo'n probleem hoor. Zeker dus niet als het gewoon rustig gebeurt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Jij staat met je auto op de vluchtstrook. Naast een file. 500m voor de afslag. Iemand besluit een kilometer voor die afslag al "af te slaan" (dus via de vluchtstrook) en ziet ineens een auto voor z'n neus staan. Dan mag hij dus ineens behoorlijk afremmen (en maar hopen dat hij niet echt hard reed).
Als je in een file staat, kun je meestal geen 1000 meter vooruit kijken. Zeker niet op de Nederlandse snelwegen waar de rechterbaan met name gevuld is door vrachtwagens. Dus jij gaat naar de vluchtstrook. En tenzij je rustig rijdt (dus niet veel harder dan die file, en zeker geen 120!) heb je wel tijd zat (en moet je maar weer proberen op de baan te komen) om te remmen, maar 500m heb je zo afgelegd hoor... 50km/h is bijna 14/m seconden dus, je hebt dan ongeveer 35 seconden om af te remmen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat zie je wel toch op 1000 meter afstand? Ik vind het echt allemaal niet zo'n probleem hoor. Zeker dus niet als het gewoon rustig gebeurt.
Als je uitbreekt uit de file kom je van stilstand/zeer langzaamrijdend. Als je dan op de vluchtstrook komt kun je wel vooruit kijken en zie je dat er iets staat. En je rijdt ook niet meteen 120 als je op de vluchtstrook komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als je in een file staat, kun je meestal geen 1000 meter vooruit kijken. Zeker niet op de Nederlandse snelwegen waar de rechterbaan met name gevuld is door vrachtwagens. Dus jij gaat naar de vluchtstrook. En tenzij je rustig rijdt (dus niet veel harder dan die file, en zeker geen 120!) heb je wel tijd zat (en moet je maar weer proberen op de baan te komen) om te remmen, maar 500m heb je zo afgelegd hoor... 50km/h is bijna 14/m seconden dus, je hebt dan ongeveer 35 seconden om af te remmen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |