quote:Op donderdag 22 november 2012 08:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit idd![]()
Ik open iedere keer met goede hoop, maar helaas..
Zo lang de overheid zegt dat het om veiligheid gaat en Opstelten de A2 nog steeds geen melkkoe vindt, blijf ik de heksenjacht op snelrijders hekelen. Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
En toch kiezen automobilisten er zelf voor om harder te rijden dan toegestaan, dus ze naaien zich zelf een oor aan.
Het is een heel andere discussie of het een gepaste snelheid is op een bepaalde weg.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar alsnog is het de automobilist die zich zelf niet aan de regels houd.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang de overheid zegt dat het om veiligheid gaat en Opstelten de A2 nog steeds geen melkkoe vindt, blijf ik de heksenjacht op snelrijders hekelen. Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar alsnog is het de automobilist die zich zelf niet aan de regels houd.
Linksrijden veroorzaakt geen ongelukken, rechtsinhalen wel. Vandaar de boeteverschil. Voel je hem? Voel je mijn handen op je harige kloten? Ja? Oke.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.
en toch zit er iemand achter het stuur van de auto die rechts inhaalt, gek he?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.
Snelheid is het enige waar actief en veel op gecontroleerd wordt en dat irriteert mij, want snel rijden an sich is helemaal niet gevaarlijk.
En toch zit er iemand achter het stuur van de auto die onnodig links rijdt, gek he?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Deetch het volgende:
[..]
en toch zit er iemand achter het stuur van de auto die rechts inhaalt, gek he?
tja jij stelt dat het rechts inhalen wordt veroorzaakt door een ander maar uiteindelijk is de recht inhaler zelf verantwoordelijk voor zijn overtreder en is hij ook zelf de veroorzaker van het rechts inhalen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zit er iemand achter het stuur van de auto die onnodig links rijdt, gek he?
Moet je eerst door mijn overall heen... Het is vrij simpel. Word je op een normale manier ingehaald, maar over rechts (dus niet door zo'n mongool die zigzaggend en iedereen afsnijdend door het verkeer gaat), dan zit je te lang links. Maargoed, ingaan op jou heeft toch geen zin, jij bent een van de grootste trollen (of kneus die denkt te kunnen rijden) binnen PTA...quote:Op donderdag 22 november 2012 09:13 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Linksrijden veroorzaakt geen ongelukken, rechtsinhalen wel. Vandaar de boeteverschil. Voel je hem? Voel je mijn handen op je harige kloten? Ja? Oke.
En degene die onnodig links rijdt dan? Wat doen we daar mee? Die heeft immers niet door dat hij onnodig links rijdt. Het feit dat je dat niet door hebt, betekent vaak ook dat je niet voldoende bij het verkeer zit met je hoofd.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
tja jij stelt dat het rechts inhalen wordt veroorzaakt door een ander maar uiteindelijk is de recht inhaler zelf verantwoordelijk voor zijn overtreder en is hij ook zelf de veroorzaker van het rechts inhalen.
Ook dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.
Snelheid is het enige waar actief en veel op gecontroleerd wordt en dat irriteert mij, want snel rijden an sich is helemaal niet gevaarlijk.
die krijgt een boete mar ik reageerde ook alleen op je opmerking dat de linkrijder het rechts inhalen veroorzaakt en dat is niet zo. Daar zit namelijk nog een keuzemoment tussen voor een andere bestuurder om wel of niet rechts in te gaan halen waarmee de oorzaak gevolg keten wordt onderbroken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En degene die onnodig links rijdt dan? Wat doen we daar mee? Die heeft immers niet door dat hij onnodig links rijdt. Het feit dat je dat niet door hebt, betekent vaak ook dat je niet voldoende bij het verkeer zit met je hoofd.
Dit. Maar ja, daar valt niet genoeg aan te verdienen... (dat hebben ze bij de gemeente Delfzijl gezegd toen mensen bij ons in de straat gevraagd hadden om eens een snelheidscontrole te houden) Niet genoeg verkeer. Ergo, je mag veel te hard rijden (30km zone waar vaak genoeg meer dan 60 wordt gereden, ook door grote vrachtwagens op een weg die niet breder is dan die vrachtwagen) als je het maar op een weg doet die niet zo druk is omdat het niet (meer) de doorgaande weg is.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.
En het grappige daarvan is, dat de buurtbewoners die zoiets aanvragen, massaal zelf te hard rijden in hun eigen wijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dit. Maar ja, daar valt niet genoeg aan te verdienen... (dat hebben ze bij de gemeente Delfzijl gezegd toen mensen bij ons in de straat gevraagd hadden om eens een snelheidscontrole te houden) Niet genoeg verkeer. Ergo, je mag veel te hard rijden (30km zone waar vaak genoeg meer dan 60 wordt gereden, ook door grote vrachtwagens op een weg die niet breder is dan die vrachtwagen) als je het maar op een weg doet die niet zo druk is omdat het niet (meer) de doorgaande weg is.
Ons dorp heeft drie straten. Twee daarvan zijn doodlopend, de derde (waar wij dus aan wonen) was de doorgaande weg totdat de N33 aangelegd is. Hier moeten ook grote vrachtwagens en trekkers door kunnen, dus snelheidsbeperkende maatregelen zijn niet mogelijk. Er zijn dus ook nog steeds een heleboel mensen die gewoon alleen het dorp door hoeven om naar het volgende dorp te gaan, en deze rijden bijna allemaal te hard.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En het grappige daarvan is, dat de buurtbewoners die zoiets aanvragen, massaal zelf te hard rijden in hun eigen wijk.
Dat hebben ze hier een keer gedaan namelijk, en 75% van de overtreders kwam toen uit de wijk zelf.
Een dorp aan de N33 met drie straten?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ons dorp heeft drie straten. Twee daarvan zijn doodlopend, de derde (waar wij dus aan wonen) was de doorgaande weg totdat de N33 aangelegd is. Hier moeten ook grote vrachtwagens en trekkers door kunnen, dus snelheidsbeperkende maatregelen zijn niet mogelijk. Er zijn dus ook nog steeds een heleboel mensen die gewoon alleen het dorp door hoeven om naar het volgende dorp te gaan, en deze rijden bijna allemaal te hard.
Het is idd vrij simpel, rechts inhalen=gevaarlijker omdat de linksrijder besluit naar rechts te gaan en niet verwacht dat ie rechts ingehaald wordt=ongeluk.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je eerst door mijn overall heen... Het is vrij simpel. Word je op een normale manier ingehaald, maar over rechts (dus niet door zo'n mongool die zigzaggend en iedereen afsnijdend door het verkeer gaat), dan zit je te lang links. Maargoed, ingaan op jou heeft toch geen zin, jij bent een van de grootste trollen (of kneus die denkt te kunnen rijden) binnen PTA...
Niet zeuren, dan reed je op de teller ongeveer 17 km/u te hard.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:02 schreef kikoooooo het volgende:
En weer eens een gecorrigeerde 9km/u te hard a 61 euro
Lol mooie tellerafwijking heb jij. Zoveel wijkt mijne echt niet af.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet zeuren, dan reed je op de teller ongeveer 17 km/u te hard.
mijn oldtimer doet 5 meer dan werkelijkheid... Verschilt per auto.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet zeuren, dan reed je op de teller ongeveer 17 km/u te hard.
Nee maar dat is tellerafwijking + standaard correctie.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Lol mooie tellerafwijking heb jij. Zoveel wijkt mijne echt niet af.
Dus daarna ging jij er vlakvoor even in de ankers natuurlijk? Of ging je huilend en duimzuigend snel naar huis om een topic op FOK te openen.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:20 schreef Sexy_Steve het volgende:
vanmorgen op de A7 van amsterdam naar purmerend:
ondergetekende rijdt netjes op de cc 130km/u op de linkbaan. Voor mij haalt een rijtje auto's een vrachtwagen in, ik ben de laatste van het rijtje en rij net zo snel als de rest. achter de vrachtwagen hobbelt een MRB ontduikende 'oldtimerliefhebber' met ca. 80km/u. op het moment dat ik bijna naast de vrachtwagen rij vindt deze grote verkeershufter in zijn krokante gebakje (import Benz 190D) die achter de vrachtwagen reed, het nodig om, vergezeld van 1 lullig knippertje en een rookpluim waar ze bij tractor pulling alleen maar jaloers op kunnen zijn, al slingerend zijn roestige hok op de linkerbaan te slingeren; pardoes voor mijn neus.
Ik gooi het anker uit, ga bovenop de rem staan en weet met een elftal engeltjes op mijn schouder een aanrijding te voorkomen.
Als meneer dan in 3 dagen en 2 uur de vrachtwagen heeft ingehaald en eindelijk weer naar rechts gaat haal ik hem in... en.....
*tromgeroffel*
...jawel hoor: het middelvingertje was voor mij!
Als jou zoiets zou overkomen zou je vlak voor diegene hard gaan remmen? Apart.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus daarna ging jij er vlakvoor even in de ankers natuurlijk? Of ging je huilend en duimzuigend snel naar huis om een topic op FOK te openen.
Ja, als jij voor hem rijdt is zijn zicht wel ernstig belemmerd ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:27 schreef Marco001 het volgende:
vanochtend de hele tijd op de N33 een Megane achter me gehad met dimlicht, stadslicht en jawel; mistlicht aan.
paar keer lopen seinen met het mistachterlicht, maar hij snapte de hint niet.
Jup, na al 20 minuten te hebben rondgereden, was het dak nog kleddernat..quote:Op donderdag 22 november 2012 15:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, als jij voor hem rijdt is zijn zicht wel ernstig belemmerd ja.
En misschien vlogen er nog wat druppels van je dak af die dienst deden als regen voor hem.
Ja dan vraag je bij mij wel op een tegenreactie. Flikker dan maar op met je oldtimer.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:28 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als jou zoiets zou overkomen zou je vlak voor diegene hard gaan remmen? Apart.
quote:Op donderdag 22 november 2012 15:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus daarna ging jij er vlakvoor even in de ankers natuurlijk? Of ging je huilend en duimzuigend snel naar huis om een topic op FOK te openen.
Nee dan word het veiliger..phh dan ben jij net zo hard een tokkiequote:Op donderdag 22 november 2012 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan vraag je bij mij wel op een tegenreactie. Flikker dan maar op met je oldtimer.
Oké, ik zou dat nooit doen. Ik denk bij asociale weggebruikers altijd maar dat ze vast een hele moeilijke jeugd gehad hebben en/of geen seks krijgen thuis.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan vraag je bij mij wel op een tegenreactie. Flikker dan maar op met je oldtimer.
Precies dat heb ik ook, maar sommige (onder ons) moeten duidelijk laten zien dat ze een langere hebben.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:50 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Oké, ik zou dat nooit doen. Ik denk bij asociale weggebruikers altijd maar dat ze vast een hele moeilijke jeugd gehad hebben en/of geen seks krijgen thuis.
Waarom zou je zoiets doen? Het is gevaarlijk en je schiet er niks mee op.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan vraag je bij mij wel op een tegenreactie. Flikker dan maar op met je oldtimer.
Is een discussie wat al heel vaak langs is geweest door snelheidsfanaten, men claimt hier zelfs met 55-65 langs een flitspaal te kunnen scheuren omdat dat volgens hun GPS amper 50 is of zo en de flitspaal flitst dan ook niet.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Lol mooie tellerafwijking heb jij. Zoveel wijkt mijne echt niet af.
Alsof je hem zijn ogen kan openen...quote:Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets doen? Het is gevaarlijk en je schiet er niks mee op.
Ik heb fabrieksstandaard velgen van mazda zelf (14inch).quote:Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ligt ook aan je wielen etc.
bij mij is 88 ongeveer 80, 109 ongeveer 100, 130 ongeveer 120.
Vooral je bandenmaat.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ligt ook aan je wielen etc.
bij mij is 88 ongeveer 80, 109 ongeveer 100, 130 ongeveer 120.
Sterker nog, het ligt zelfs aan de mate waarin je banden afgesleten zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vooral je bandenmaat.
Heb 195/60 winterbanden i.p.v. de voorgeschreven 195/55 en mijn tellerafwijking is daardoor 0. ben een keer geflitst toen ik exact 100 reed op de teller, en ook exact hetzelfde reed volgens de bekeuring.
Dat is nou niet direct een snelheid waarbij ik van 'scheuren' zou spreken.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is een discussie wat al heel vaak langs is geweest door snelheidsfanaten, men claimt hier zelfs met 55-65 langs een flitspaal te kunnen scheuren omdat dat volgens hun GPS amper 50 is of zo en de flitspaal flitst dan ook niet.
Ik ben al 1 keer geflitst en weet dus dat mijn snelheidsteller vrij accuraat is, sterker nog, ik zou zweren dat er geen afwijking inzit maar aangezien dit wettelijk verplicht is zal de afwijking dus erg minimaal zijn bij mij.
Mierenneukerquote:Op donderdag 22 november 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is nou niet direct een snelheid waarbij ik van 'scheuren' zou spreken.
Bij mij is die anders verrekte precies... Met verschillende GPSen getest en ook zo'n "U rijdt nu" borden komen behoorlijk overeen met de snelheid op mijn teller.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:16 schreef lipjes het volgende:
Elke teller wijkt standaard rond de 5km/h af.
Dus als jij 50 rijd, rijd je ongeveer 45.
Geen enkele teller (digitaal of analoog) is 100% goed ge-eikt.
Dat heb ik nou dus ook!! En toen werd mij verteld dat dit niet kon want wettelijk vastgelegd dat kmtellers moeten afwijken. Helaas kon er niet meer bronnen gevonden worden dan slechts 1 nietofficiele website.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij mij is die anders verrekte precies... Met verschillende GPSen getest en ook zo'n "U rijdt nu" borden komen behoorlijk overeen met de snelheid op mijn teller.
Waar zag je dat bord?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Laatst zag ik zo'n bord die niet alleen je snelheid liet zien, maar ook het bijbehorende boetebedrag als je te hard reed. Heel slim en erg confronterend!
En nu is de vraag natuurlijk: wat was het boetebedrag!quote:Op donderdag 22 november 2012 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Laatst zag ik zo'n bord die niet alleen je snelheid liet zien, maar ook het bijbehorende boetebedrag als je te hard reed. Heel slim en erg confronterend!
quote:Op donderdag 22 november 2012 22:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat heb ik nou dus ook!! En toen werd mij verteld dat dit niet kon want wettelijk vastgelegd dat kmtellers moeten afwijken. Helaas kon er niet meer bronnen gevonden worden dan slechts 1 nietofficiele website.
Nee hoor, ik laat me niet verleiden tot dat kinderachtige gedrag. Bovendien heb ik dit topic niet geopend. En over huilend topics openen gesproken, ik kan me die kansloze verhaaltjes van je over dat witte gedrocht nog wel herinneren zeg hahahaquote:Op donderdag 22 november 2012 15:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus daarna ging jij er vlakvoor even in de ankers natuurlijk? Of ging je huilend en duimzuigend snel naar huis om een topic op FOK te openen.
GPS is ook niet bepaald accuraat, loopt eigenlijk altijd wel achter.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij mij is die anders verrekte precies... Met verschillende GPSen getest en ook zo'n "U rijdt nu" borden komen behoorlijk overeen met de snelheid op mijn teller.
Tadaa...quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Overigens is het flauwekul dat een teller altijd afwijkt. Door aanpassing van de bandenmaat, bandenspanning, slijtage van de banden, enz... Kan de afwijking die eventueel door de fabrikant is aangebracht ongedaan gemaakt worden.
Hoe het nu wettelijk zit, durf ik ook niet te zeggen. Die ene bron was natuurlijk de grootste flauwekul.
Heel irritant, inderdaad.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:22 schreef powerflux het volgende:
Man in de -notabene dikke- BMW. Als je de linkerstrook pakt op een N-weg om niet achter een vrachtwagen te hoeven rijden, wees dan ook bereid om het gaspedaal degelijk in te trappen zodat de mensen achter je ook nog ervoor kunnen. En niet jij alleen.
Goed, de teller mag dus nooit minder aangeven dan de daadwerkelijk snelheid. Is dat ook weer opgelost. Een teller die het dus exact aangeeft is toegestaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tadaa...
Alles over de snelheidsmeter, schaalverdeling, meetmethoden, bandenmaat en -spanning
quote:Eisen
Personenautos die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van Keuren
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Ik ging ook in de mist met die 0x100. Daarom had ik die even genegeerd. Ik had zelf bedacht dat de maximale afwijking 1/10 van de werkelijke snelheid + 4 moest zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
V1 = 110 (af te lezen snelheid)
V2 = 100 (daadwerkelijke snelheid)
0 * 110 - 100 * 100 / 10 + 4
Even haakjes toevegen volgens de regels van "Meneer Van Dale":
(0 * 100) - (100 * 100 / 10) + 4
Daar komt uit:
0 - 1000 + 4 = -996
Ik denk dat die formule niet klopt.
Heb ik ook hoor.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat heb ik nou dus ook!! En toen werd mij verteld dat dit niet kon want wettelijk vastgelegd dat kmtellers moeten afwijken. Helaas kon er niet meer bronnen gevonden worden dan slechts 1 nietofficiele website.
Why use foglights?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:58 schreef lipjes het volgende:
Mensen die zonder licht aan rijden
Op 0.15 en 2.02
goed opletten, staan al aan voor die de bocht inzet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Why use foglights?
Op 0.30 ongeveer.
Toen klikt ik weg. Blijkbaar ben je er nog niet van op de hoogte dat heel erg veel nieuwe auto's worden ingericht met bochtverlichting. En dan gaat een "mistlicht" aan.
Bij mijn weten doen ze dat wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
goed opletten, staan al aan voor die de bocht inzet.
En naar mijn weten gaan ze niet aan als je je knipperlicht aanzet.
Zo een systeem ken ik niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bij mijn weten doen ze dat wel.
Dat jij het niet kent, wil niet zeggen dat het niet betsaat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zo een systeem ken ik niet.
Alleen dat ze aangaan zodra jij je stuur draait.
Even opgezocht, 1e hit:quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat jij het niet kent, wil niet zeggen dat het niet betsaat.
Kat, spek.. Niet dweilen met de kraan open -> linksrijders aanpakken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:22 schreef Deetch het volgende:
[..]
die krijgt een boete mar ik reageerde ook alleen op je opmerking dat de linkrijder het rechts inhalen veroorzaakt en dat is niet zo. Daar zit namelijk nog een keuzemoment tussen voor een andere bestuurder om wel of niet rechts in te gaan halen waarmee de oorzaak gevolg keten wordt onderbroken.
Verder is onnodig links rijden of te langzaam rijden wel heeeeeeel irritant.
idd, kapot mistlicht dat ik een paar jaar geleden ook toen het voor het eerst op auto's voorkwam. Nu vind ik het nog wel eens verwarrend, omdat ik het interpreteer als knipperlicht, terwijl dat niet altijd zo is. Bijv. als een auto een rotonde opdraait dan gaat het rechter licht aan. Het lijkt dat alsof ie er de eerste afslag weer afgaat, maar dat is niet zo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:19 schreef JackLucifer het volgende:
Ik vind dat soms nogal verwarrend die bochtverlichting. Ik heb dan eerst altijd het idee dat er iemand met kapot mistlicht rijdt ofzo, voordat ik denk: 'oja, bochtverlichting!'
Ja, linksrijders moet je ook aanpakken, maar rechtsinhalers ook. Dat de een een overtreding maakt praat de andere overtreding nog niet goed. Het blijft een gevaarlijke actie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kat, spek.. Niet dweilen met de kraan open -> linksrijders aanpakken.
Is het zo moeilijk?
Inderdaad, maar de ene overtreding is een uitlokking voor de volgende. Immers, het rechts inhalen dat zo gevaarlijk is, is iemand afsnijden en slalommend door het verkeer, weer naar links, auto voorbij, weer naar rechts, etc.quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, linksrijders moet je ook aanpakken, maar rechtsinhalers ook. Dat de een een overtreding maakt praat de andere overtreding nog niet goed. Het blijft een gevaarlijke actie.
Klopt, maar je moet nog steeds beide bestraffen. Niet iemand geen boete geven omdat zijn overtreding werd uitgelokt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de ene overtreding is een uitlokking voor de volgende. Immers, het rechts inhalen dat zo gevaarlijk is, is iemand afsnijden en slalommend door het verkeer, weer naar links, auto voorbij, weer naar rechts, etc.
Ik kwam er maar 1 tegen die zijn achtermistlicht aan had staan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:
En vanmorgen weer iedereen zijn achtermistlichten aan.. kan hier niet weer een keer een voorlichtingscampagne over gevoerd worden?
Ik reed rond 6u over de a4, zo goed als iedereen had em aan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik kwam er maar 1 tegen die zijn achtermistlicht aan had staan.
Ik had er echter wel 1 (vrij dicht) achter mij die zijn voormistlichten aan had staan, dat is ook niet fijn.
En natuurlijk een groot gedeelte wat bij een beetje mist gelijk als een kudde 80 gaan rijden op een 120 snelweg.
Mensen nemen 50 meter nogal ruim.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:
En vanmorgen weer iedereen zijn achtermistlichten aan.. kan hier niet weer een keer een voorlichtingscampagne over gevoerd worden?
in de auto, er zit zelfs een speciaal vakje onderin mn handschoenenkastje voor. En het deel wat je thuis moet houden heb ik thuis.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:03 schreef Kloonhommel het volgende:
Vraagje: waar laat iedereen de kentekenpapieren van de auto? De 1 claimt het altijd bij zich te hebben, de ander laat het in de handschoenenvakje, weer een ander verstopt het ergens in de auto.
Ikzelf laat het ook in handschoenenvakje. Ik ben niet bang voor dat ze gejat worden want dat deel om te verkopen zit er heus niet bij hoor en heb je feitelijk niks eraan.
In mijn laptoptas als ik naar het werk ga, anders zitten ze in mijn jas of broekzak. Maar nooit in de auto.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:03 schreef Kloonhommel het volgende:
Vraagje: waar laat iedereen de kentekenpapieren van de auto? De 1 claimt het altijd bij zich te hebben, de ander laat het in de handschoenenvakje, weer een ander verstopt het ergens in de auto.
Ikzelf laat het ook in handschoenenvakje. Ik ben niet bang voor dat ze gejat worden want dat deel om te verkopen zit er heus niet bij hoor (bewaar ik thuis) en heb je feitelijk niks eraan.
Terwijl je het op de snelweg zo mooi kan zien aan de hectometerpaaltjes.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mensen nemen 50 meter nogal ruim.
Ik heb ze altijd in mijn tas zitten. De garage heeft mij destijds een reden vertelt waarom je je papieren beter niet in je auto kan laten zitten (zelfs al heb je dat deel dat voor de verkoop nodig is er niet bij zitten). Reden ben ik vergeten, maar het is erin blijven zitten dat ik de papieren niet in de auto laat.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:03 schreef Kloonhommel het volgende:
Vraagje: waar laat iedereen de kentekenpapieren van de auto? De 1 claimt het altijd bij zich te hebben, de ander laat het in de handschoenenvakje, weer een ander verstopt het ergens in de auto.
Ikzelf laat het ook in handschoenenvakje. Ik ben niet bang voor dat ze gejat worden want dat deel om te verkopen zit er heus niet bij hoor (bewaar ik thuis) en heb je feitelijk niks eraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |