quote:Op donderdag 22 november 2012 08:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit idd![]()
Ik open iedere keer met goede hoop, maar helaas..
Zo lang de overheid zegt dat het om veiligheid gaat en Opstelten de A2 nog steeds geen melkkoe vindt, blijf ik de heksenjacht op snelrijders hekelen. Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
En toch kiezen automobilisten er zelf voor om harder te rijden dan toegestaan, dus ze naaien zich zelf een oor aan.
Het is een heel andere discussie of het een gepaste snelheid is op een bepaalde weg.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar alsnog is het de automobilist die zich zelf niet aan de regels houd.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang de overheid zegt dat het om veiligheid gaat en Opstelten de A2 nog steeds geen melkkoe vindt, blijf ik de heksenjacht op snelrijders hekelen. Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar alsnog is het de automobilist die zich zelf niet aan de regels houd.
Linksrijden veroorzaakt geen ongelukken, rechtsinhalen wel. Vandaar de boeteverschil. Voel je hem? Voel je mijn handen op je harige kloten? Ja? Oke.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.
en toch zit er iemand achter het stuur van de auto die rechts inhaalt, gek he?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas wordt naleving van bijna alle andere regels weinig gecontroleerd. Ander voorbeeldje: Boete onnodig links rijden is 120 euro en rechts inhalen is 220... Terwijl dat rechts inhalen 99 van de 100 keer veroorzaakt wordt door iemand die onnodig links rijdt.
Snelheid is het enige waar actief en veel op gecontroleerd wordt en dat irriteert mij, want snel rijden an sich is helemaal niet gevaarlijk.
En toch zit er iemand achter het stuur van de auto die onnodig links rijdt, gek he?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Deetch het volgende:
[..]
en toch zit er iemand achter het stuur van de auto die rechts inhaalt, gek he?
tja jij stelt dat het rechts inhalen wordt veroorzaakt door een ander maar uiteindelijk is de recht inhaler zelf verantwoordelijk voor zijn overtreder en is hij ook zelf de veroorzaker van het rechts inhalen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zit er iemand achter het stuur van de auto die onnodig links rijdt, gek he?
Moet je eerst door mijn overall heen... Het is vrij simpel. Word je op een normale manier ingehaald, maar over rechts (dus niet door zo'n mongool die zigzaggend en iedereen afsnijdend door het verkeer gaat), dan zit je te lang links. Maargoed, ingaan op jou heeft toch geen zin, jij bent een van de grootste trollen (of kneus die denkt te kunnen rijden) binnen PTA...quote:Op donderdag 22 november 2012 09:13 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Linksrijden veroorzaakt geen ongelukken, rechtsinhalen wel. Vandaar de boeteverschil. Voel je hem? Voel je mijn handen op je harige kloten? Ja? Oke.
En degene die onnodig links rijdt dan? Wat doen we daar mee? Die heeft immers niet door dat hij onnodig links rijdt. Het feit dat je dat niet door hebt, betekent vaak ook dat je niet voldoende bij het verkeer zit met je hoofd.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
tja jij stelt dat het rechts inhalen wordt veroorzaakt door een ander maar uiteindelijk is de recht inhaler zelf verantwoordelijk voor zijn overtreder en is hij ook zelf de veroorzaker van het rechts inhalen.
Ook dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Snelheid is het enige waar actief en veel op gecontroleerd wordt en dat irriteert mij, want snel rijden an sich is helemaal niet gevaarlijk.
die krijgt een boete mar ik reageerde ook alleen op je opmerking dat de linkrijder het rechts inhalen veroorzaakt en dat is niet zo. Daar zit namelijk nog een keuzemoment tussen voor een andere bestuurder om wel of niet rechts in te gaan halen waarmee de oorzaak gevolg keten wordt onderbroken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En degene die onnodig links rijdt dan? Wat doen we daar mee? Die heeft immers niet door dat hij onnodig links rijdt. Het feit dat je dat niet door hebt, betekent vaak ook dat je niet voldoende bij het verkeer zit met je hoofd.
Dit. Maar ja, daar valt niet genoeg aan te verdienen... (dat hebben ze bij de gemeente Delfzijl gezegd toen mensen bij ons in de straat gevraagd hadden om eens een snelheidscontrole te houden) Niet genoeg verkeer. Ergo, je mag veel te hard rijden (30km zone waar vaak genoeg meer dan 60 wordt gereden, ook door grote vrachtwagens op een weg die niet breder is dan die vrachtwagen) als je het maar op een weg doet die niet zo druk is omdat het niet (meer) de doorgaande weg is.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral omdat de gevaarlijkere punten, woonwijken e.d. niet/nauwelijks gecontroleerd wordt.
En het grappige daarvan is, dat de buurtbewoners die zoiets aanvragen, massaal zelf te hard rijden in hun eigen wijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dit. Maar ja, daar valt niet genoeg aan te verdienen... (dat hebben ze bij de gemeente Delfzijl gezegd toen mensen bij ons in de straat gevraagd hadden om eens een snelheidscontrole te houden) Niet genoeg verkeer. Ergo, je mag veel te hard rijden (30km zone waar vaak genoeg meer dan 60 wordt gereden, ook door grote vrachtwagens op een weg die niet breder is dan die vrachtwagen) als je het maar op een weg doet die niet zo druk is omdat het niet (meer) de doorgaande weg is.
Ons dorp heeft drie straten. Twee daarvan zijn doodlopend, de derde (waar wij dus aan wonen) was de doorgaande weg totdat de N33 aangelegd is. Hier moeten ook grote vrachtwagens en trekkers door kunnen, dus snelheidsbeperkende maatregelen zijn niet mogelijk. Er zijn dus ook nog steeds een heleboel mensen die gewoon alleen het dorp door hoeven om naar het volgende dorp te gaan, en deze rijden bijna allemaal te hard.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En het grappige daarvan is, dat de buurtbewoners die zoiets aanvragen, massaal zelf te hard rijden in hun eigen wijk.
Dat hebben ze hier een keer gedaan namelijk, en 75% van de overtreders kwam toen uit de wijk zelf.
Een dorp aan de N33 met drie straten?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ons dorp heeft drie straten. Twee daarvan zijn doodlopend, de derde (waar wij dus aan wonen) was de doorgaande weg totdat de N33 aangelegd is. Hier moeten ook grote vrachtwagens en trekkers door kunnen, dus snelheidsbeperkende maatregelen zijn niet mogelijk. Er zijn dus ook nog steeds een heleboel mensen die gewoon alleen het dorp door hoeven om naar het volgende dorp te gaan, en deze rijden bijna allemaal te hard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |