abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2012 @ 16:08:54 #101
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_119505864
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carrière ;) in mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.

29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel :).
Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.
Was weer genoeg, 11 blauwe bakken voor mijn autobestelling :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_119506349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carrière ;) in mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.

29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel :).
Ja ik zag dat velen het hier ook heel druk hadden. Maar bij mij was het gister druk (3 tassen ipv 1 op de woensdag) en vandaag normaal. Anderen hadden 7 tot 8 tassen, dus bij mij hebben ze het kennelijk gesplitst want ik had er maar 5 :)
pi_119507064
Die Djoserboeken zijn irritant. Verder waren het 5 tassen waarvan 1 met pakjes. Viel mee dus. Maar de zakken die ik op volgorde moest zetten waren wel heel veel. De chauffeur bleef ze maar uit de auto gooien. Denk dat ik wel 45 zakken neer heb gezet.

En ik hoorde van een collega dat mijn TC ontslagen is. Of nou ja, dat hij hier niet meer op de depots mag komen en ergens anders zijn contract vol maakt. :o
Reden: Hij zou teveel fouten maken.
Aldus de collega. Maar een officieel bericht hebben we nog niet gehad, ook zo handig. Lekker handig als er iets is of zo. :{
pi_119510498
Leuke quotes van de US postal service :)

The United States Postal Service has no official creed or motto.[1]
An inscription on the James Farley Post Office in New York City reads:

Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night stays these couriers from the swift completion of their appointed rounds.[1]

It derives from a quote from Herodotus' Histories, referring to the courier service of the ancient Persian Empire:

It is said that as many days as there are in the whole journey, so many are the men and horses that stand along the road, each horse and man at the interval of a day’s journey; and these are stayed neither by snow nor rain nor heat nor darkness from accomplishing their appointed course with all speed.
—Herodotus, Histories (8.98) (trans. A.D. Godley, 1924)

In 2001, the USPS created a television commercial edited to Carly Simon's song "Let the River Run".[2][3] The commercial, which ran after the September 11, 2001, attacks and the anthrax mailings, featured no voice over, only the following text interspersed on title cards. A portion of this variation also appeared without citation in the USPS 2001 Comprehensive Statement on Postal Operations (1.A-1):

We are mothers and fathers. And sons and daughters. Who every day go about our lives with duty, honor and pride. And neither snow, nor rain, nor heat, nor gloom of night, nor the winds of change, nor a nation challenged, will stay us from the swift completion of our appointed rounds. Ever.[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Postal_Service_creed
  donderdag 22 november 2012 @ 19:13:34 #105
110987 ErwinRommel
pi_119511877
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
Leuke quotes van de US postal service :)

The United States Postal Service has no official creed or motto.[1]
An inscription on the James Farley Post Office in New York City reads:

Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night stays these couriers from the swift completion of their appointed rounds.[1]

It derives from a quote from Herodotus' Histories, referring to the courier service of the ancient Persian Empire:

It is said that as many days as there are in the whole journey, so many are the men and horses that stand along the road, each horse and man at the interval of a day’s journey; and these are stayed neither by snow nor rain nor heat nor darkness from accomplishing their appointed course with all speed.
—Herodotus, Histories (8.98) (trans. A.D. Godley, 1924)

In 2001, the USPS created a television commercial edited to Carly Simon's song "Let the River Run".[2][3] The commercial, which ran after the September 11, 2001, attacks and the anthrax mailings, featured no voice over, only the following text interspersed on title cards. A portion of this variation also appeared without citation in the USPS 2001 Comprehensive Statement on Postal Operations (1.A-1):

We are mothers and fathers. And sons and daughters. Who every day go about our lives with duty, honor and pride. And neither snow, nor rain, nor heat, nor gloom of night, nor the winds of change, nor a nation challenged, will stay us from the swift completion of our appointed rounds. Ever.[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Postal_Service_creed
O+
pi_119512273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Weekend nu, tot dinsdag niet te werken *O*
Morgen lekker met de auto naar Engeland met m'n vriendin.
Spulletjes inkopen? Veel plezier! :)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119515148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.
Was weer genoeg, 11 blauwe bakken voor mijn autobestelling :')
We hadden veel post :| 7 tassen....en iets van 10 pakketjes :) Lang leve feestdagen :P
Enne veel plezier erwin :)
pi_119516613
Nou hier was het echt idioot druk. Heb wat leuke foto's gemaakt die ik straks zal uploaden als ik er aan denk.
Ik snap ook echt weer niet waarom het dan dinsdag (relatief) zo rustig was. En volgens de planning hebben we hier zaterdag de gamma erbij??? Dat terwijl we dinsdag maar 2 HAH hadden.
Ik wil niet weten wat ze voor volgende week dinsdag dan weer op het programma hebben staan.
pi_119517600
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
Nou hier was het echt idioot druk. Heb wat leuke foto's gemaakt die ik straks zal uploaden als ik er aan denk.
Ik snap ook echt weer niet waarom het dan dinsdag (relatief) zo rustig was. En volgens de planning hebben we hier zaterdag de gamma erbij??? Dat terwijl we dinsdag maar 2 HAH hadden.
Ik wil niet weten wat ze voor volgende week dinsdag dan weer op het programma hebben staan.
Wij hebben zaterdag de gamme en ah
pi_119518025
Gamma, AH, Deen en c1000. Ik geloof 160 gram, joepie!
pi_119522028
Zaterdag AH folder normaal of groot formaat?
Leuk, met Gamma erbij zit ik sowieso op 3 HAH en dus 6 tassen HAH.... En dan nog de gewone post zaterdag. Makro ook toch? Kijk er nu al naar uit...
pi_119524901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:57 schreef gelestipjes het volgende:
Iets boven het minimumloon zou ik ook wel reëel vinden, maar een paar euro er boven niet. Ik moet zeggen dat ik het werk zelf helemaal niet zo zwaar vind fysiek gezien, en ik heb echt niet zo'n goede conditie dus daar ligt het niet aan. En ja, het dient onder alle weersomstandigheden uitgevoerd te worden, maar dat hoort nu eenmaal bij het werk, daar kies je wel zelf voor. En in de 4,5 jaar dat ik er werk heb ik toch ook weer niet enorm veel dagen met extreme weersomstandigheden meegemaakt. Natuurlijk, ik baal ook flink als het 3 weken glad is, want ik ben niet bepaald een held met gladheid, maar die paar weken in een jaar lijken me niet echt genoeg reden om een paar euro bij het nettosalaris op te moeten doen.
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.

Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?

Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.

Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_119525774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.

Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?

Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.

Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_119527801
Ik vind ook dat postbezorgers wel iets meer zouden mogen verdienen, want behalve dat het fysiek best zwaar is, heb je ook een zekere verantwoordelijkheid, en daar mag ook iets tegenover staan vind ik!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119528883
Dit was dus gisteren.
Aan de linkerkant de post voor 16, 14 en 4 huizen van boven naar beneden.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.

En ja, zo neem ik vaak mijn post mee :)

pi_119529134
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:09 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.
Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_119529284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).
Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.
Ik snap precies wat ie bedoelt. Op een dag zoals gisteren heb ik zelfs in een wijk met de huizen ver uit elkaar amper genoeg tijd om iedere brief fatsoenlijk op het adres te controleren voordat ik bij de deur sta en het is wel de bedoeling dat ik er niet achterlijk over doe om te sorteren op adres als ik binnen mijn tijd wil blijven.
pi_119529664
Ik pleit voor een prestatiebeloning, kleine financiële stimulans om het werk goed te doen. Maar ja... hoe meet je prestatie? Dat er geen klachten zijn, hoeft niet te betekenen dat er geen fouten gemaakt worden. En andersom; een klacht hoeft niet te betekenen dat de postbezorger iets fout heeft gedaan. Ik heb bijvoorbeeld 10 klachten aan mijn broek hangen, maar die komen allemaal van 1 persoon en zijn post zit gewoon niet (op tijd) in mijn tassen....

Maar het idee op zich, bonusje voor perfecte bezorging, zou niet verkeerd zijn.
pi_119529767
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat je kiest er zelf voor sloeg meer op de weersomstandigheden. Dat vind ik niet direct een argument waarom je dan maar meer zou moeten verdienen. Als we heel vaak extreme omstandigheden zouden hebben was het natuurlijk wat anders.
Maar ik ben het wel met je eens hoor dat er wel iets bij mag. Niet persé bij het startsalaris maar nu zit je na 2 jaar of zo al aan je maximale salaris. Ik vind dat dat wel wat langer door mag stijgen. Maximaal 11 euro bruto lijkt me inderdaad wel redelijk voor mensen die er al vrij lang werken.
pi_119529818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.

[ afbeelding ]
pffff.... respect!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:04:01 #121
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_119531682
quote:
Dit was dus gisteren.

Hoe hou je in hemelsnaam de middelste tas in balans (ik zie geen snelbinders) met 2 gevulde schoudertassen? ^O^

Loop je ook met 2 schoudertassen, of is dat of om alleen zoveel mogelijk post mee te nemen?

Ik zat er zelf ook aan te denken om op piekdagen met 2 tassen te lopen, nu zit die extreem vol bij sommige straten, wat het sorteren uit bundels lastiger maakt = tijdverlies.
Divide et impera
pi_119531686
quote:
Dit was dus gisteren.

[ afbeelding ]
Haha, als ik zoiets probeer kan ik na een week spaken gaan rapen. Neem alleen soms wat extra hah mee op mijn bagagedrager (vooral op zaterdag). Hebben we morgen trouwens de Kampioen of alleen de Makro?
pi_119533837
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.
Ik snap precies wat ie bedoelt. Op een dag zoals gisteren heb ik zelfs in een wijk met de huizen ver uit elkaar amper genoeg tijd om iedere brief fatsoenlijk op het adres te controleren voordat ik bij de deur sta en het is wel de bedoeling dat ik er niet achterlijk over doe om te sorteren op adres als ik binnen mijn tijd wil blijven.
Ik denk dat je wel mag stellen dat het gebrekkig salaris (dus minimumloon) legitimeert dat je je werk minimaal doet. Als je zorgvuldig te werk wil gaan krijg je nooit genoeg tijd om je werk te doen. Dus dan maar iets minder zorgvuldig en met fouten zo nu en dan. Sowieso krijg ik geenszins het idee dat PostNL echt geeft om de kwaliteit, want sinds ik dit werk doe (nu ruim een jaar) heb ik de kwaliteit achteruit zien hollen.
pi_119533879
quote:
Dit was dus gisteren.

[ afbeelding ]
Dit was voor mijn tot voor kort gebruik op dinsdag. Maar dan had ik ook nog voorin een hoop in mijn bak. Dan gingen er zo'n 3 tassen post mee en 4 tassen HaH. Het heeft me weleens een spaakje gekost, maar dat is beter dan terug fietsen.
pi_119536123
blegh heb buikgriep....Maar goed dat de wijk die ik vandaag moest bezorgen vlakbij huis was....
Tegen TC gemeld, dat ik me toch graag ziek wilde melden.....ik moet morgen dus sowieso gewoon komen sorteren :S
pi_119536425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef gridjuh het volgende:
blegh heb buikgriep....Maar goed dat de wijk die ik vandaag moest bezorgen vlakbij huis was....
Tegen TC gemeld, dat ik me toch graag ziek wilde melden.....ik moet morgen dus sowieso gewoon komen sorteren :S
Als je echt ziek bent, mag je dat toch weigeren? Beterschap!

[ Bericht 0% gewijzigd door Selestha op 23-11-2012 13:55:33 ]
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:44:05 #127
110987 ErwinRommel
pi_119536482
pi_119536623
quote:
Getver, wat een pech! Sterkte morgen, misschien is het dan al wat beter!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119536644
quote:
Have fun en voorzichtig met links rijden!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:58:10 #130
177779 GeintegreerdePool
pi_119541397
Gewaagd en gewonnen! Ik hoopte dat de regen in de middag weg zou trekken en begon pas om 13.45. Mijn tas was de enige overgeblevene in het depot dus ik zal wel de enige zijn die droog is gebleven ;) Ging snel, 1,5 uur klaar.
Divide et impera
pi_119541939
Hier begon iedereen laat vandaag. Ik ben gelukkig ook droog gebleven.
pi_119543100
Ik ben helemaal plat geregend, want ik had gelezen dat het de hele dag zou regenen dus ik dacht dat het toch niet uitmaakte. Werd droog toen ik op weg naar huis ging :')
pi_119544252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

Als je echt ziek bent, mag je dat toch weigeren? Beterschap!
Yup dat wel inderdaad! Maar als je nu al ziek bent en toch gaat werken, kan de baas natuurlijk wel denken dat je toch niet zo ontzettend ziek bent misschien. Maar Gridjuh, Ik zou morgen anders gewoon bellen en zeggen dat je je bij deze ziek meldt. Je hebt gewoon het recht om je ziek te melden, als ze willen dat je toch komt laten ze maar een arbo arts kijken. Ze moeten een ziekmelding in eerste instantie iig wel accepteren (wel volgens de regels ziek melden natuurlijk!).

Zullen ze waarschijnlijk wel gaan lopen zeuren en tegen sputteren, deden ze bij mij ook de enkele keer dat ik ziek was. Gewoon vol gehouden dat ik niet kon, maar vervelend was het wel :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_119544630
quote:
Dit was dus gisteren.

[ afbeelding ]
Lol als ik dit zou doen dan steiger ik zo naar achter :')
pi_119545598
Ik heb wel eens klem gezeten met volle bepakking in een steegje :')
Kon niet meer voor of achteruit..
En daar sta je dan met je fiets ... :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_119546064
Morgen: 2 wijken, 5 uur lopen, 3 HAH (zwaar), dikke Makro,veel post en waarschijnlijk regen... KNJ begint bijna! :P

Sterkte morgen iedereen!
(al verbaas ik me altijd over de regionale verschillen, wanneer je het niet verwacht is het megadruk en wanneer je denkt dat 't druk wordt is het super rustig!)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 november 2012 @ 20:25:58 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119551045
morgen weer eens op voor mij nieuwe kasten gaan werken. Ben dus benieuwd hoe dat zal gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 november 2012 @ 20:26:39 #138
Maffe Fries
pi_119551073
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:49 schreef Selestha het volgende:
Ik ben helemaal plat geregend, want ik had gelezen dat het de hele dag zou regenen dus ik dacht dat het toch niet uitmaakte. Werd droog toen ik op weg naar huis ging :')
zul je altijd net zien _O-

of dat het de hele tijd droog was en dan op weg naar huis nog eens begint te stortregenen _O-
pi_119551910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Yup dat wel inderdaad! Maar als je nu al ziek bent en toch gaat werken, kan de baas natuurlijk wel denken dat je toch niet zo ontzettend ziek bent misschien. Maar Gridjuh, Ik zou morgen anders gewoon bellen en zeggen dat je je bij deze ziek meldt. Je hebt gewoon het recht om je ziek te melden, als ze willen dat je toch komt laten ze maar een arbo arts kijken. Ze moeten een ziekmelding in eerste instantie iig wel accepteren (wel volgens de regels ziek melden natuurlijk!).

Zullen ze waarschijnlijk wel gaan lopen zeuren en tegen sputteren, deden ze bij mij ook de enkele keer dat ik ziek was. Gewoon vol gehouden dat ik niet kon, maar vervelend was het wel :')
Nou ik had zoiets van, misschien doet buitenlucht mij goed.
Helaas een aantal keer terug naar huis moeten racen....
Moet wel zeggen....de wcpapier gaat hard :(
Alles komt goed, als het maar niet te lang duurt
pi_119552037
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:46 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nou ik had zoiets van, misschien doet buitenlucht mij goed.
Helaas een aantal keer terug naar huis moeten racen....
Moet wel zeggen....de wcpapier gaat hard :(
Alles komt goed, als het maar niet te lang duurt
Maar loop je niet krom van de buikkramp dan?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119554316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:48 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Maar loop je niet krom van de buikkramp dan?
Iedere stap die ik zette dreunde aardig door....
Maar 2x ibuprofen 400 hielp een beetje.
Het voordeel was, de wijk die ik moest lopen is een straat achter waar ik zelf woon.
Maar zolang ik nog niet overgeef, hoef ik nog niet naar het ziekenhuis(en ik was niet van plan om dat zover te laten komen)
Het komt wel goed, maar het vergt gewoon eventjes veel energie
pi_119554928
Ben dinsdag opgebeld voor een sollicitatie gesprek voor vrijdag 30 november. Maar nu is de vacaturen van de site gehaald. Kom ik daar nou straks voor niks? :s
pi_119556323
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:40 schreef LFV het volgende:
Ben dinsdag opgebeld voor een sollicitatie gesprek voor vrijdag 30 november. Maar nu is de vacaturen van de site gehaald. Kom ik daar nou straks voor niks? :s
Denk ik niet hoor, maar ze hebben waarschijnlijk genoeg reacties gehad. Daarom hebben ze de vacatures van de site gehaald.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119556647
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Hoe hou je in hemelsnaam de middelste tas in balans (ik zie geen snelbinders) met 2 gevulde schoudertassen? ^O^

Loop je ook met 2 schoudertassen, of is dat of om alleen zoveel mogelijk post mee te nemen?

Ik zat er zelf ook aan te denken om op piekdagen met 2 tassen te lopen, nu zit die extreem vol bij sommige straten, wat het sorteren uit bundels lastiger maakt = tijdverlies.
Voor die middelste tas zorg ik ervoor dat de post boven de fietstassen uitkomt zodat ie er soort van tussen wordt geklemd en daarnaast zet ik hem vast met een elastiekje aan de quick release van mijn zadel. Die is gevormd als een soort haakje. Nog nooit fout gegaan :D

Ik loop altijd met twee tassen. Voorheen propte ik alles in een tas maar dan hangt al het gewicht aan een kant en dat gaat na een tijd echt pijn doen. Risico is wel dat je zoveel meeneemt zoals op donderdag dat het pijn doet aan je knieën als je bijvoorbeeld trapjes moet lopen.

Dit waren trouwens 4.5 posttassen. Ik zou op deze manier nog maximaal een halve extra kunnen meenemen.
pi_119556785
quote:
Hier is de buikgriep alweer een tijdje geleden langsgekomen. Toen kwam het bij mij echt uit alle gaten :P

Als jij nu hetzelfde hebt zou ik echt morgen niet gaan werken hoor. Het begint beschaafd maar na een dag ontplof je letterlijk. Als je gewoon 's ochtends vroeg belt moeten ze het er maar mee doen!
pi_119557679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier is de buikgriep alweer een tijdje geleden langsgekomen. Toen kwam het bij mij echt uit alle gaten :P

Als jij nu hetzelfde hebt zou ik echt morgen niet gaan werken hoor. Het begint beschaafd maar na een dag ontplof je letterlijk. Als je gewoon 's ochtends vroeg belt moeten ze het er maar mee doen!
Ja ik dacht gewoon sociaal te zijn, maar ik kan niet gaan overgeven, dan is het verplicht een rondje eerste hulp :S Zover ga ik het hopelijk niet laten komen.
Maar ik zie vannacht wel wat ik morgen doe, kan wel gaan sorteren en meermalen naar de wc racen, maar dan heeft mn tc daar zelf voor gekozen....
pi_119557872
Zijn er bijzondere eisen om pakketbezorger te worden? Buiten een rijbewijs en misschien een VOG kan het me namelijk niet voorstellen.
pi_119557913
Die TC moet zich even gaan realiseren dat je andere mensen aan kunt steken ;)
pi_119558541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Pannenkoeken het volgende:
Die TC moet zich even gaan realiseren dat je andere mensen aan kunt steken ;)
Dat kan ik je garanderen, mijn vriend had het van de week,
Ik had feestjes en kraambezoek op planning staan, ook al zou ik me morgen wel beter voelen, ga ik nog niet.

Maar uhm...niet mijn probleem dan verder als er van de week meer ziek zijn dan.
pi_119559924
quote:
Je TC heeft helemaal niks te zeggen over jouw ziekmelding, als jij je ziek meld moet hij dat accepteren.
Die trucjes proberen ze altijd, want blijkbaar durven mensen er niet tegen in te gaan.
En ik zou ook niet blij zijn als mijn collega toch kwam werken met de buikgriep. Steek je mij aan en ik mijn man en kinderen. Sorry hoor, maar het is maar post en er is heus wel iemand die jouw werk kan overnemen.
pi_119559992
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Je TC heeft helemaal niks te zeggen over jouw ziekmelding, als jij je ziek meld moet hij dat accepteren.
Die trucjes proberen ze altijd, want blijkbaar durven mensen er niet tegen in te gaan.
En ik zou ook niet blij zijn als mijn collega toch kwam werken met de buikgriep. Steek je mij aan en ik mijn man en kinderen. Sorry hoor, maar het is maar post en er is heus wel iemand die jouw werk kan overnemen.
Ik meld mij morgenochtend zodra ik wakker ben(rond 7 hoop ik) gewoon ziek, ik ren nu nog steeds op en neer naar de wc, dus ben maar weer op de bank gaan zitten tv kijken, ben ik mijn vriend niet tot last :(
pi_119560234
Goed zo! Beterschap! Ik heb het vorige week gehad, het is ff heftig, maar duurt niet lang. Beterschap!!
pi_119560415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:24 schreef Troeta het volgende:
Goed zo! Beterschap! Ik heb het vorige week gehad, het is ff heftig, maar duurt niet lang. Beterschap!!
Het is alleen niet goed voor mijn diabetes, maar ik heb een vriend die nu goed voor me zorgt.
Ik ben gisteren bijna heel de nacht wakker geweest, maar ik had echt zoiets van, ik moet het gewoon proberen, buitenlucht kan ook goed zijn.
Maar ja een aantal keer terug geraced naar huis, echt blij dat het een straat achter mij was om te bezorgen.
Ik heb nu iets minder aandrang om hele tijd naar de wc te gaan, maar heb amper gegeten vandaag, en zodra ik dit doe, krijg ik pijnlijke steken en krampen in mijn buik en begint het gezeur....
Dank jullie wel voor jullie beterschap.

Ik bel hem gewoon op van, ik meld mij bij deze ziek, aangezien ik nog steeds last heb van diaree en buikgriep besmettelijk is.
pi_119560822
Dan zou ik zeker thuis blijven. Je gezondheid is veel belangrijker hoor! fijn dat er voor je gezorgd word en hou het goed in de gaten allemaal.
pi_119560876
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:35 schreef Troeta het volgende:
Dan zou ik zeker thuis blijven. Je gezondheid is veel belangrijker hoor! fijn dat er voor je gezorgd word en hou het goed in de gaten allemaal.
Ja ik sta op scherp.....ooh nee toch niet meer, de ibuprofen begint te werken....
Ga maar weer eens een poging trachten om op bed te blijven liggen
pi_119566666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:38 schreef posje het volgende:
Ik pleit voor een prestatiebeloning, kleine financiële stimulans om het werk goed te doen. Maar ja... hoe meet je prestatie? Dat er geen klachten zijn, hoeft niet te betekenen dat er geen fouten gemaakt worden. En andersom; een klacht hoeft niet te betekenen dat de postbezorger iets fout heeft gedaan. Ik heb bijvoorbeeld 10 klachten aan mijn broek hangen, maar die komen allemaal van 1 persoon en zijn post zit gewoon niet (op tijd) in mijn tassen....

Maar het idee op zich, bonusje voor perfecte bezorging, zou niet verkeerd zijn.
vandaar die 14/15 euro
want met 5 euro kun je niet eens een pakje sigaretten kopen
pi_119566716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

ja trucjes hebben ze altijd,er moet door hun, weer moeite gedaan worden om vervangers te zoeken,
dit willen ze niet(liever lui dan moe)
pi_119567803
quote:

[..]

Ja , vind ik ook, minimumloon is eigenlijk vragen om moeilijkheden,
want de werknemers hebben dan altijd het besef dat ze voor hetzelfde geld ergens binnen kunnen gaan zitten, en wanneer dr iets tegenzit [bv mensen in je wijk die naar buiten komen en je helemaal terug roepen om post terug te geven van iemand die daar niet woont omdat de oranje brievenbus zo'n eind lopen is] [of mensen die informeren naar hun weekblad, terwijl jij altijd alles wat in de tassen zit bezorgt]
[of je moet nog eens op en neer omdat de voorbereider kennelijk geen tijd had om alles correct te zetten]
en al met al zie je de buien naderen, terwijl je juist krankzinnig veel tegelijk had meegenomen om de buien voor te blijven, maarja, toch neem je nog de moeite de post zo droog mogelijk te houden, al met al heb je dr langer over gedaan dan de tijd die je TC in zn hoofd had, en je komt thuis ,ben je nog niet klaar, want daar is de salarisstrook en jahoor ,er zal [alweer] contact moeten worden opgenomen met TC om dit minimumloon dan ook volledig uitbetaald te krijgen....
Eerlijk gezegd heb ik het met de TC te doen hoor , wat een kutbaan moet dat zijn zeg, de pbz's hun minimumloontje zo veel mogelijk afpakken. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat hij wel iets boven het minimumloon verdient, want anders zouden de TC's zelf wel de post met bezorgmapjes en al in de gracht flikkeren.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_119567818
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vandaar die 14/15 euro
want met 5 euro kun je niet eens een pakje sigaretten kopen
Die prestatiebeloning bestaat ook, medewerkers die zich extra inzetten kunnen met de kerst een extra gratificatie krijgen. Ik heb wel eens EUR 200 (netto) gehad van mijn TC!
pi_119567854
dubbel, die quote- en editknoppen zitten ook zo dicht bij elkaar!
pi_119568480
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die prestatiebeloning bestaat ook, medewerkers die zich extra inzetten kunnen met de kerst een extra gratificatie krijgen. Ik heb wel eens EUR 200 (netto) gehad van mijn TC!
ik heb me extra ingezet om mijn salarisadministratie op orde te krijgen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 november 2012 @ 13:45:57 #162
Maffe Fries
pi_119570714
Viel mee met de drukte moet ik zeggen. Zat vandaag bij een ander team dan normaal en dat ging prima. Heb trouwens wel voor zes verschillende kasten gezeten :')
pi_119571248
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Viel mee met de drukte moet ik zeggen. Zat vandaag bij een ander team dan normaal en dat ging prima. Heb trouwens wel voor zes verschillende kasten gezeten :')
Dus dat schoot lekker op zeker! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119574540
Ik had 9 tassen (incl HaH) , er weer de gebruikelijke fouten.. Zo langzamerhand kan ik er op zaterdag wel van uit gaan dat ik minimaal een uur langer loop dan er voor staat vanwege alle sorteerfouten.. :{
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:43:41 #165
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119576432
Lekker een uur op een depot in het buitengebied moeten wachten op een fiets, die één of andere knakker van het autobedrijf mee zou nemen in z'n busje. Ik kreeg het kleine Citroëntje van m'n baas mee waar geen fiets in kan. Ging die dude vrolijk eerst een deel van z'n autoroute bestellen in plaats van de fiets op het depot zetten waar hij zowat langskomt.

Echt, dat autobedrijf is de grootste ellende die ze ooit in het leven hebben geroepen. Nog altijd wordt er naast elkaar heengewerkt. In plaats van dat ze mij gewoon een busje meegeven waar ik zelf m'n fiets in kan meenemen, maar nee dat mag niet want alleen mensen van het autobedrijf mogen nog een busje aanraken. :')

Pluspunt, al die uren worden wel mooi betaald.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_119576750
Waarom vertrek je ook niet tegelijk met die gast?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119577576
Ik op het depot: "Ook niet veel post vandaag!" (12 zakken voor meerdere wijken). Zijn er gewoon 5 voor alleen mijn wijk :')
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:28:20 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119577879
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:52 schreef Jesse_ het volgende:
Waarom vertrek je ook niet tegelijk met die gast?
Omdat ik nog moest voorbereiden
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:29:23 #169
177779 GeintegreerdePool
pi_119579638
PostNL ziet nog geen bodem in de markt

http://www.rtl.nl/compone(...)odem-in-de-markt.xml

Grappig, ik wist niet dat PostNL een negatief eigen vermogen heeft. Daar gaat onze winstdeling.
Divide et impera
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 november 2012 @ 19:31:53 #170
Maffe Fries
pi_119579726
Ze hebben nog wel geld genoeg hoor, alleen boekhoudkundig gezien even niet. En de truc komt hen nu wel goed uit, omdat er plots geen winstdeling meer plaats hoeft te vinden.
pi_119580338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:29 schreef GeintegreerdePool het volgende:
PostNL ziet nog geen bodem in de markt

http://www.rtl.nl/compone(...)odem-in-de-markt.xml

Grappig, ik wist niet dat PostNL een negatief eigen vermogen heeft. Daar gaat onze winstdeling.
We haddden nieuwe mensen die niet goed genoeg waren ingewerkt. We deden eigenlijk acht reorganisaties tegelijk en door het keteneffect ging het mis. Aan het begin van de keten hadden we problemen

mooi verhaal maar je komt naar iedereen in ieder geval ongeloofwaardig over.
weggooier 1e klasse die zgn ceo
pi_119580679
10 tassen vandaag... Kampioen zat er blijkbaar al bij.
Werkt echt goed hoor dat piek/dalsysteem: gisteren amper één tasje post, vandaag dus 10 zakken. En PostNL maar met moeite het systeem aan iedereen uitleggen. :N Kan me niet voorstellen dat het efficiënt werkt, ook al bereid je een deel van de post voor zaterdag al op vrijdag voor.

KNJ worden daldagen een soort piekdagen want dan gaan de kerstkaartjes etc. mee. Maar toch zal het mij niet verbazen dat je straks gewoon loodzware piekdagen hebt en nutteloze daldagen.... :P

En wat er is er toch aan de hand met de HSM's? Worden die dingen oud? De laatste tijd komt echt heel veel post er verkreukeld en zowat kapot uit. Schaam me soms echt wat ik moet rondbrengen. Moet alles er in een recordtempo doorheen worden gejaagd?
pi_119584374
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik heb me jaren extra ingezet voor dit prachtige (ahem) bedrijf. Jarenlang iedere dag minstens twee wijken gelopen en zelfs geregeld wanneer er iets was blijven staan 's avonds nog gelopen vele malen. Hier heb ik nooit, maar dan ook nooit iets voor gekregen behalve gezeik als ik een keer niet extra wilde werken. Ik denk dat jij hier de enig bent die dan ooit zo'n gratificatie heeft gekregen.

Feit is dat de leiding in dit bedrijf liever zichzelf verrijkt en geen enkele aandacht heeft voor de (extra) hardwerkende medewerkers.

Dit is een van de redenen dat ik nu weiger om ook maar een wijk extra te lopen. Veel mensen krijgen niet de waardering die zij verdienen. En nee, ik pleit niet voor een belachelijke loonsverhoging.
pi_119584560
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:43 schreef Szura het volgende:
Lekker een uur op een depot in het buitengebied moeten wachten op een fiets, die één of andere knakker van het autobedrijf mee zou nemen in z'n busje. Ik kreeg het kleine Citroëntje van m'n baas mee waar geen fiets in kan. Ging die dude vrolijk eerst een deel van z'n autoroute bestellen in plaats van de fiets op het depot zetten waar hij zowat langskomt.

Echt, dat autobedrijf is de grootste ellende die ze ooit in het leven hebben geroepen. Nog altijd wordt er naast elkaar heengewerkt. In plaats van dat ze mij gewoon een busje meegeven waar ik zelf m'n fiets in kan meenemen, maar nee dat mag niet want alleen mensen van het autobedrijf mogen nog een busje aanraken. :')

Pluspunt, al die uren worden wel mooi betaald.
Wees blij dat ze bij jou überhaupt nog bereid zijn om je fiets voor je te vervoeren en je nog en auto mee krijgt ook.
Als hier je fiets naar zijn grootje gaat tijdens het lopen heb je pech en kunnen ze niks voor je betekenen. Dan zeggen ze simpelweg dat ze je niet kunnen helpen omdat ze geen vervoer meer hebben vanwege het autobedrijf en ze zullen voor een persoon echt niet het autobedrijf inschakelen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:29:57 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119587153
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wees blij dat ze bij jou überhaupt nog bereid zijn om je fiets voor je te vervoeren en je nog en auto mee krijgt ook.
Als hier je fiets naar zijn grootje gaat tijdens het lopen heb je pech en kunnen ze niks voor je betekenen. Dan zeggen ze simpelweg dat ze je niet kunnen helpen omdat ze geen vervoer meer hebben vanwege het autobedrijf en ze zullen voor een persoon echt niet het autobedrijf inschakelen.
Dan is het toch heel simpel, dan ga ik toch niet naar dat buitengebied. Ze moeten blij zijn dat er iemand zo gek is om erheen te gaan en een wijk te bestellen. Dan zien ze maar hoe ze daar de bezetting rondkrijgen.
pi_119592352
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:29 schreef Szura het volgende:

[..]

Dan is het toch heel simpel, dan ga ik toch niet naar dat buitengebied. Ze moeten blij zijn dat er iemand zo gek is om erheen te gaan en een wijk te bestellen. Dan zien ze maar hoe ze daar de bezetting rondkrijgen.
Waarom doe jij sowieso een buitengebied dan? Die worden toch tegenwoordig door het autobedrijf gedaan?

Tijd voor mijn zondagwandeling op deze prachtige dag!
  zondag 25 november 2012 @ 11:24:23 #177
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_119593022
Morgen maar me laatste poging doen om een sollicitatiegesprek te plannen. Anders houd het voor mij ook op hoor, als er nooit iemand beschikbaar is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2012 @ 11:35:50 #178
Maffe Fries
pi_119593256
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Waarom doe jij sowieso een buitengebied dan? Die worden toch tegenwoordig door het autobedrijf gedaan?
Grappig dat je dat zegt, want ik heb gisteren een wijk voorbereid die deels in het buitengebied ligt, maar toch door een postbezorger gedaan wordt.

De huizen die aan die weg lagen werden door de bezorger gedaan en alles wat van de weg af lag door een chauffeur van het autobedrijf

[ Bericht 9% gewijzigd door Peterselieman op 25-11-2012 11:46:43 ]
pi_119593444
Ik bood gisteren aan om een extra wijk te lopen, zit er een trombosekaart in :{ nou weet ik niet wat er gebeurd was als ik het niet had aangeboden, maar hoogstwaarschijnlijk bleef het dan staan, aangezien ik pas rond 14.15 klaar was met mijn eerste wijk. Nou lekker dan, maar vind sowieso het systeem van trombosekaarten een beetje retarded, waarom gaat dat niet per e-mail bijv?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_119593479
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik bood gisteren aan om een extra wijk te lopen, zit er een trombosekaart in :{ nou weet ik niet wat er gebeurd was als ik het niet had aangeboden, maar hoogstwaarschijnlijk bleef het dan staan, aangezien ik pas rond 14.15 klaar was met mijn eerste wijk. Nou lekker dan, maar vind sowieso het systeem van trombosekaarten een beetje retarded, waarom gaat dat niet per e-mail bijv?
Veel oude mensen hebben dat niet.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_119593892
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn vader krijgt ze ook regelmatig maar voor zover ik weet zijn die kaarten helemaal niet zo belangrijk. Als er rare veranderingen zijn worden ze gewoon opgebeld, als de waardes niet of nauwelijks veranderen maakt dat over het algemeen toch niet (veel) uit.
pi_119594805
http://postnlsurf.cendris(...)_2012/bericht_column

Gelukkig gaan de processen op de CVL’s steeds beter; we hebben als directie van Productie een dagje mee mogen werken op de CVL Den Bosch. We hebben een prima indruk gekregen over hoe de processen daar nu meer geordend zijn dan een paar maanden geleden. Dat geeft vertrouwen voor een goede kerst!

Zeker een daldag? :D :') _O-
pi_119596255
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:45 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Veel oude mensen hebben dat niet.
Of per telefoon?
pi_119596257
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Deezertje het volgende:

Gelukkig gaan de processen op de CVL’s steeds beter; we hebben als directie van Productie een dagje mee mogen werken op de CVL Den Bosch. We hebben een prima indruk gekregen over hoe de processen daar nu meer geordend zijn dan een paar maanden geleden. Dat geeft vertrouwen voor een goede kerst!

Zou me niets verbazen. Elk jaar lopen er ook altijd een aantal bobo's van het hoofdkantoor een bestelling om te "ervaren hoe het is". Die komen ook altijd als het lekker rustig is.

Hier ook, afgelopen zomer. Hebben ze met z'n tweeën 1 klein wijkje gelopen. Op een woensdag, en in het zomerdal. En na afloop schreven ze in de nieuwsbrief dat ze echt geschrokken waren hoe weinig post er was. Ja, duh!

De volgende keer stel ik voor dat ze met de KNJ komen, of een donderdag in september. En dan gewoon PER PERSOON een complete bestelling lopen, dus een ochtend EN een middagwijk. Dan hebben ze een realistischer beeld.
pi_119596276
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:01 schreef Jippie90 het volgende:

[..]

Mijn vader krijgt ze ook regelmatig maar voor zover ik weet zijn die kaarten helemaal niet zo belangrijk. Als er rare veranderingen zijn worden ze gewoon opgebeld, als de waardes niet of nauwelijks veranderen maakt dat over het algemeen toch niet (veel) uit.
Ohhh, dacht dat die kaarten wel belangrijk waren :')
pi_119596288
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Of per telefoon?
Dat is een stuk duurder dan per brief.
pi_119597306
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Deezertje het volgende:

het lijkt wel een stuk uit Wo2 van de duitsers die even de Sovjet-Unie gingen veroveren :)
pi_119597355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:46 schreef Deezertje het volgende:
Zaterdag AH folder normaal of groot formaat?
Leuk, met Gamma erbij zit ik sowieso op 3 HAH en dus 6 tassen HAH.... En dan nog de gewone post zaterdag. Makro ook toch? Kijk er nu al naar uit...
6 zakken dat is nogal wat 700 afgiftepunten?
pi_119597453
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:42 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

6 zakken dat is nogal wat 700 afgiftepunten?
Ja, 2 wijken en amper nee-nee stickers
pi_119611263
Ik denk dat ik weer beter ben....al een aantal uur niet extreem veel last meer....
Nu hopen dat ze van de woningbouw eens snel terug bellen, aangezien ik de rioollucht in de kelder ruik en een grote plas met water heb(pffftttt had de kleinigheidjes voor sinterklaas gelukkig op een pallet staan) Maar wat een lucht baaaaaaaaahbaaaaaaaah
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2012 @ 19:45:07 #191
Maffe Fries
pi_119612301
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, 2 wijken en amper nee-nee stickers
dan is 6 tassen HAH idd niet overdreven. Gelukkig heb ik nooit zoveel afgiftepunten gehad op één dag. Kwam natuurlijk ook doordat ik ook voor moest bereiden en daardoor later de weg op ging dan de auto die mijn wijk meenam :P
  zondag 25 november 2012 @ 19:55:59 #192
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119612722
Ik werk ook bij PostNL dus laat ik me hier ook maar eens melden.
VBG Bilthoven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
Lol. Vanmorgen echt iets belachelijks meegemaakt.
Moest iemand inwerken, (eerste keer voor mij dat ik iemand moest inwerken,) dus ik vertel een of ander lul verhaal over hoe het voorbereiden in elkaar zit en wat je allemaal moet doen en blablabla.
Dus met zn tweeen die blauwe bakken gedaan en daarna laten zien hoe de post gezet moest worden.

Meneer heeft 4 vakjes gedaan, tot ie ineens opstond; mij bedankte en vertelde dat dit écht niets voor hem was en dat ie nu zichzelf ging afmelden.

:')
Dat komt omdat je dat ook helemaal verkeerd uitgelegd hebt ;). En die arme man aan z'n lot overgelaten hebt en zelf achter een andere kast ging zitten :P
Wat een mafkees was dat. Had er al geen goed gevoel bij toen die binnen kwam. Snap niet dat de recruiter hem aangenomen heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door dud0r op 25-11-2012 20:17:13 ]
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119613868
Vrienden van PostNL! Ik heb een vraagje. Ik heb iets online besteld en volgens de track&trace wordt het morgen bezorgd. Ik dacht dat Postnl alleen bij 2e pakketbezorgingen op maandag bezorgd. Het gaat hier namelijk om de 1e pakketbezorging. Iemand die duidelijkheid kan verschaffen? Vriendelijk bedankt.
  zondag 25 november 2012 @ 20:56:36 #194
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_119615574
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:01 schreef Jippie90 het volgende:

[..]

Ja, maar dat boeit toch in feite niets, het moet gewoon bezorgd worden!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 25 november 2012 @ 20:57:25 #195
341900 Atmosphere82
pi_119615617
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:41 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het lijkt wel een stuk uit Wo2 van de duitsers die even de Sovjet-Unie gingen veroveren :)
Dat snap ik niet helemaal... ;)
  zondag 25 november 2012 @ 21:07:17 #196
341900 Atmosphere82
pi_119616174
Ik heb gisteren definitief besloten om vanaf nu niet langer dan nog een half jaar bij PostNL te werken. Er was zonder een enkele mededeling (zoals gebruikelijk) besloten om o.a. mijn normtijd te verlagen. Vorige maand miste ik dus 1 1/2 uur en de maand daarvoor 30 minuten. Dat lijkt misschien niet zo veel maar in verhouding tot wat ik werk (alleen op zaterdag) is het best wat. Mijn nieuwe TC had niet doorgegeven dat ik ook de rode boekjes voor de postbezorgers (met begin- en eindtijden) moet invullen, ondanks dat ik officieel geen postbezorger maar een ZAPO ben (al vele, vele jaren). Ik hoor drie volle meeruren per maand te krijgen, nu was het dus anders.

Volgens mijn TC voert hij de uren niet meer op maar doet een andere TC dat...
Jaja, een lekker vaag verhaal weer! :{w

Ook al zoiets: ik heb al jaren een contract van 3.35u per maand maar ik loop ook al jaren meer dan dat. Ondanks dat ik elke keer meeruren heb willen ze het contract niet aanpassen! :(
Dat mag juridisch gezien toch helemaal niet of wel? De argumenten van mijn TC en de
VBG-manager waren dat het 'nergens contractaanpassing meer werd gedaan bij PostNL' en dat ik 'meer verlof zou opbouwen met meeruren dan met een contract met meer uren'. Ik geloof er allemaal niets van, vooral niet van dat eerste!

Ik kan die grote wijk echt niet in vier uur lopen. Ik moet namelijk ook twee keer bij bunkeren, en dan moet ik twee keer heen en terug naar een depot rijden. Dat kost me sowieso al een half uur.

Nou ja, ik zie wel of ze de volgende keer de uren goed uitbetalen. Ik heb alle begin- en eindtijden van de afgelopen twee maanden in het boekje van vorige week gekalkt! :')

Ik overweeg anders de OR te bellen als ze niet normaal betalen, dat zal niet de eerste keer zijn! :(
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2012 @ 21:10:02 #197
Maffe Fries
pi_119616318
je kunt een oranje kaart invullen.

Verder heb je wel degelijk recht op opwaardering van het contract. Er wordt gekeken naar de laatste drie maanden waarin je gewerkt hebt. Is het overwerk structureel dan heb je recht op meer contracturen. Daar kan echt geen TC omheen, zelfs als hij niet mee wil werken
  zondag 25 november 2012 @ 21:20:44 #198
341900 Atmosphere82
pi_119616921
Wat houdt een oranje kaart in Peterselieman? :)

Zie je, ik wist het wel...
  zondag 25 november 2012 @ 21:23:36 #199
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119617108
quote:
13s.gif Op zondag 25 november 2012 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb gisteren definitief besloten om vanaf nu niet langer dan nog een half jaar bij PostNL te werken. Er was zonder een enkele mededeling (zoals gebruikelijk) besloten om o.a. mijn normtijd te verlagen. Vorige maand miste ik dus 1 1/2 uur en de maand daarvoor 30 minuten. Dat lijkt misschien niet zo veel maar in verhouding tot wat ik werk (alleen op zaterdag) is het best wat. Mijn nieuwe TC had niet doorgegeven dat ik ook de rode boekjes voor de postbezorgers (met begin- en eindtijden) moet invullen, ondanks dat ik officieel geen postbezorger maar een ZAPO ben (al vele, vele jaren). Ik hoor drie volle meeruren per maand te krijgen, nu was het dus anders.

Volgens mijn TC voert hij de uren niet meer op maar doet een andere TC dat...
Jaja, een lekker vaag verhaal weer! :{w

Ook al zoiets: ik heb al jaren een contract van 3.35u per maand maar ik loop ook al jaren meer dan dat. Ondanks dat ik elke keer meeruren heb willen ze het contract niet aanpassen! :(
Dat mag juridisch gezien toch helemaal niet of wel? De argumenten van mijn TC en de
VBG-manager waren dat het 'nergens contractaanpassing meer werd gedaan bij PostNL' en dat ik 'meer verlof zou opbouwen met meeruren dan met een contract met meer uren'. Ik geloof er allemaal niets van, vooral niet van dat eerste!

Ik kan die grote wijk echt niet in vier uur lopen. Ik moet namelijk ook twee keer bij bunkeren, en dan moet ik twee keer heen en terug naar een depot rijden. Dat kost me sowieso al een half uur.

Nou ja, ik zie wel of ze de volgende keer de uren goed uitbetalen. Ik heb alle begin- en eindtijden van de afgelopen twee maanden in het boekje van vorige week gekalkt! :')

Ik overweeg anders de OR te bellen als ze niet normaal betalen, dat zal niet de eerste keer zijn! :(
Dat dikgedrukte is wel zo. Voor elk uur wat je boven je contract werkt krijg je 6 minuten verlof. Per jaar krijg je als pbz 4 x je contracturen in verlof. Als ZAW, DTW en VTW 5 x als ik me niet vergis.
Verder wat Peterselieman zegt klopt. Als jij kan aantonen dat je in de afgelopen 3 maanden elke keer boven je contracturen loopt mag je claimen.
Dit kan trouwens niet meer als er een sluitingsdatum bekend is van je (V)BG.(Zolang alles nog stil ligt qua reorganisatie nog geen probleem dus) Ik durf alleen niet te zeggen of dat ook als PBZ geldt.

De oranje kaart hoor je ooit gekregen te hebben. Deze kan je gebruiken als je er met je TC en VM niet uit komt wat betreft je uren.
Je kan een belletje plegen naar de OC contactpersoon die kan je verder helpen. Op alle depots hoort een kaart te hangen wie dat zijn voor jouw gebied.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zondag 25 november 2012 @ 21:24:52 #200
341900 Atmosphere82
pi_119617196
Oké bedankt! Overigens heb ik wel de namen van de contactpersonen van de OC hoor.
Nou jullie het zeggen, ik heb die oranje kaart inderdaad wel gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')