abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119473297
Ik zeg ook niet dat 8 euro veel geld is, maar 14/15 euro netto als postbezorger vind ik vrij absurd. Dan kost het versturen van een brief straks 3 euro of meer, want het geld moet toch ergens vandaan komen.
pi_119483897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:35 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja klopt! Heb het ook wel overwogen idd :) maar het aantal uren wisselt toch heel erg (dus vraag me af hoeveel ik eruit kan slepen) en ik ben ook op zoek naar wat anders :P

Ben natuurlijk wel begonnen als zaterdagbezorger!
Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.

En wie hier is er niet op zoek naar iets anders :P
Ik was ook van plan om het als tijdelijk werk te doen totdat ik iets anders zou vinden. Nu is het 5 jaar later...
pi_119484417
Ja, dat van die minuren wegstrepen klopt wel, totdat het iets te vaak voorkomt, dan geven ze je een contractsverkleining. Is hier ook al bij meerdere bezorgers gebeurd.
pi_119486957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijk :P). Dat mensen er niet van rond kunnen komen lijkt me vrij logisch, het is immers geen fulltime functie. Met een uurtje of 10 per week heb je het meestal wel gehad.
EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_119487629
Iets boven het minimumloon zou ik ook wel reëel vinden, maar een paar euro er boven niet. Ik moet zeggen dat ik het werk zelf helemaal niet zo zwaar vind fysiek gezien, en ik heb echt niet zo'n goede conditie dus daar ligt het niet aan. En ja, het dient onder alle weersomstandigheden uitgevoerd te worden, maar dat hoort nu eenmaal bij het werk, daar kies je wel zelf voor. En in de 4,5 jaar dat ik er werk heb ik toch ook weer niet enorm veel dagen met extreme weersomstandigheden meegemaakt. Natuurlijk, ik baal ook flink als het 3 weken glad is, want ik ben niet bepaald een held met gladheid, maar die paar weken in een jaar lijken me niet echt genoeg reden om een paar euro bij het nettosalaris op te moeten doen.
pi_119491267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.
Ja, zoiets als dit inderdaad :)
En 14-15 e. zou ook niet reeel zijn.
pi_119493595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.

En wie hier is er niet op zoek naar iets anders :P
Ik was ook van plan om het als tijdelijk werk te doen totdat ik iets anders zou vinden. Nu is het 5 jaar later...
Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doen ;) hoor ik collega's ook wel over! Maar ben net afgestudeerd en alles, dus ik hoop toch ook wel wat anders te gaan vinden nog :). Zit ook bijna op 5 jaar nu :P

En wel eens met Kramerica-Industries. Iets meer zou terecht zijn, maar het genoemde bedrag was niet erg realistisch.. maar ja, het gaat toch niet meer worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_119494212
Ik snap vooral niet dat ze voor 17 en 24 december niet iets extra's doen. Ze hebben hier de grootste moeite om mensen voor die dagen te vinden maar ze stellen er ook niks tegenover. Waarom zou iemand dan zijn gebruikelijke vrije dag opofferen.

Vind het ook ieder jaar weer zo grappig hoe ze op het VBG altijd complete catering hebben terwijl de postbezorgers het moeten doen met een paar smerige ijskoude oliebollen die al minsten een week op kantoor hebben gelegen en die niemand wilde opvreten.

Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
pi_119494283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doen ;) hoor ik collega's ook wel over! Maar ben net afgestudeerd en alles, dus ik hoop toch ook wel wat anders te gaan vinden nog :). Zit ook bijna op 5 jaar nu :P

En wel eens met Kramerica-Industries. Iets meer zou terecht zijn, maar het genoemde bedrag was niet erg realistisch.. maar ja, het gaat toch niet meer worden.
Wat voor studie heb je gedaan?

Ik hoop dat je snel een "echte" baan kan vinden. Ik ben zelf zonder specifieke opleiding (grootste fout uit mijn leven :D) al achterlijk lang op zoek naar iets anders.
Ik ben bang dat ik nu toch echt al mijn spaargeld aan een rijbewijs moet gaan uitgeven want tegenwoordig heeft zelfs de cassière bij buurtsuper al een rijbewijs nodig.
pi_119494470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:

Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
Wat.. geen kerstpakket?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 22 november 2012 @ 09:39:48 #86
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_119494779
Ik zit te overwegen om de auto van mijn stiefvader te lenen voor de 24ste december, aangezien het midden van mijn wijk op 3km van het depot zit (heuvel op ook nog). Stel dat er 9-12 tassen zijn, dan zou ik 3 keer heen en weer moeten. Mag je eigenlijk post met de auto meenemen van het depot en dan verder met de fiets bezorgen?

Salaris is ook binnen, weer een mooi bedrag van 5 cijfers... en een komma ertussen ;)
Divide et impera
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 09:43:24 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119494839
quote:
15s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat.. geen kerstpakket?
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakket
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 09:44:22 #88
Maffe Fries
pi_119494866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik zit te overwegen om de auto van mijn stiefvader te lenen voor de 24ste december, aangezien het midden van mijn wijk op 3km van het depot zit (heuvel op ook nog). Stel dat er 9-12 tassen zijn, dan zou ik 3 keer heen en weer moeten. Mag je eigenlijk post met de auto meenemen van het depot en dan verder met de fiets bezorgen?
volgens mij mag dat wel. Overigens moet je op de 24e geen extreem grote hoeveelheden meer verwachten. Wel de reclame, maar de hoeveelheid post zal dan echt meevallen
pi_119496305
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb jij die opties al gezien dan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 10:54:41 #90
Maffe Fries
pi_119496518
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Heb jij die opties al gezien dan?
nope. Heb alleen gelezen dat er meerdere opties zouden komen
pi_119496540
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Aha, ben benieuwd !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_119497514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ik snap vooral niet dat ze voor 17 en 24 december niet iets extra's doen. Ze hebben hier de grootste moeite om mensen voor die dagen te vinden maar ze stellen er ook niks tegenover. Waarom zou iemand dan zijn gebruikelijke vrije dag opofferen.

Vind het ook ieder jaar weer zo grappig hoe ze op het VBG altijd complete catering hebben terwijl de postbezorgers het moeten doen met een paar smerige ijskoude oliebollen die al minsten een week op kantoor hebben gelegen en die niemand wilde opvreten.

De baas was wel een beetje teleurgesteld dat ik de 24e niet wil werken en of dat wel kon. Maar goed, alles boven die 3 uurtjes op zaterdag is voor mij al extra. Meesten doordeweekse bezorgers hier komen wel gewoon werken.

Als ik het toen straks goed hoorde, kunnen we ook een 'gewoon' kerstpakket kiezen, naast een aantal andere zaken. Het kookboek wat je normaal altijd in het pakket kreeg, moet je nu zelf kopen als je die wil. Dat vonden een aantal hier wel erg jammer!

Ik heb Informatiedienstverlening & Management gestudeerd, beetje een van alles wat studie: wat communicatie, wat webdesign, beetje ondernemen.. Nadeel is dat je bij de 2 jarige variant die ik gedaan heb, eigenlijk nergens echt in verdiept. En veel functies zijn wel heel specifiek op 1 ding gericht en daar mis je dan de 'skills' voor. Wil me daarom wat meer gaan verdiepen in webdevelopment om daar dan in aan de slag te kunnen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_119501010
Dit staat op mijnpostnl over het kerstpakket:

quote:
We doen het dit jaar anders. Dat betekent dat je in december geen traditioneel kerstpakket ontvangt, maar dat je zelf je eigen geschenk mag uitzoeken.
Hoe werkt het?

Begin december ontvang je een persoonlijke brief op je huisadres. In die brief staat een unieke code waarmee je kunt inloggen op een speciale website voor PostNL-medewerkers. Op die website kun je zelf een keuze maken voor jouw geschenk. Binnen een aantal werkdagen wordt jouw cadeau dan bij je thuisbezorgd.
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:39:12 #94
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119501121
Pas om 1315 van alleen binnenwerk :P
Vanaf 6u non-stop bezig geweest. Was me een lading post en s dan ook nog een van de twee machines kapot is, zit je aan het eind van de ochtend met een dikke achterstand. In totaal 28 binnentassen gevuld :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 22 november 2012 @ 14:47:20 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119503402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef KatrienDuck het volgende:
Dit staat op mijnpostnl over het kerstpakket:

[..]

Joepie, een Bongo-bon!

:{
pi_119504739
Even echt een hele domme vraag he... Over de salarisstrook.
Deze van november, daar staat TV 01-10 - 28-10 op. Slaat het salaris hier op, of zijn dit juist de overuren? Of zijn de overuren dan nog van TV 27-08 - 30-09? Dat laatste, toch?
pi_119504838
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:36 schreef ellenatmars het volgende:
Even echt een hele domme vraag he... Over de salarisstrook.
Deze van november, daar staat TV 01-10 - 28-10 op. Slaat het salaris hier op, of zijn dit juist de overuren? Of zijn de overuren dan nog van TV 27-08 - 30-09? Dat laatste, toch?
Dat zijn de overuren van 01-10 tot 28-10. In november krijg je gewoon het salaris van november.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 15:39:41 #98
Maffe Fries
pi_119504856
het salaris bestaat uit een standaardmaand aan contracturen plus de overuren die je in de maand ervoor hebt gewerkt, dus die van oktober (01-10 tot 28-10)
  donderdag 22 november 2012 @ 16:00:52 #99
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_119505581
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carrière ;) in mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.

29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel :).
Divide et impera
  donderdag 22 november 2012 @ 16:06:01 #100
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_119505751
Weekend nu, tot dinsdag niet te werken *O*
Morgen lekker met de auto naar Engeland met m'n vriendin.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')