ik denk dat dit weer een soort van een bezuinigingsoperatie is,een hele groep ipv een mens individueel.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:24 schreef LFV het volgende:
[..]
Het gesprek, sorry had ik er niet duidelijk bij vermeld
Ja klopt! Heb het ook wel overwogen iddquote:Op woensdag 21 november 2012 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je weet toch dat als je structureel meer uren maakt, je mag vragen om een vergroting van je contract? Toen ik begon had ik een contract voor 6 uur maar liep standaard meer dan het dubbele. Toen hebben ze het in ieder geval verhoogd naar 10 uur per week. Je moet er wel flink om zeuren maar is zeker de moeite waard.
3 uur per week is toch te achterlijk voor woorden! Ik zie het er nog wel van komen dat ze met 0 uren contracten gaan werken.
Verkeerd afvoeren oid. Dat iemand zo'n stapel legitimaties bij de 'gewone' uitgaande post gooit bijvoorbeeld. Het logistieke proces begint al voordat wij de brief aangeboden krijgen dus kan er daar ook altijd al iets fout gaanquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:01 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Maar op welke manier kan de fout dan bij de Rabobank liggen?
Oke op die manier. Maar waar het nu precies fout is gegaan kom je niet zo snel achter lijkt me?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Verkeerd afvoeren oid. Dat iemand zo'n stapel legitimaties bij de 'gewone' uitgaande post gooit bijvoorbeeld. Het logistieke proces begint al voordat wij de brief aangeboden krijgen dus kan er daar ook altijd al iets fout gaan.
Ik kom net van de vergadering over de KNJ op onze vestiging en ik ben er niet vrolijker op geworden overigens... Er is namelijk géén extra machinecapaciteit beschikbaar tijdens de KNJ. Dus ik hoop voor je dat je een vroege wijk hebt, anders verwacht ik weer september-achtige taferelen. Niet dat ik jou of wie dan ook 'bang' wil maken overigens
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijkquote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel mee te doen,dat mensen het allemaal maar net redden,
krijg je ook nog die"aanbieding" bij de mail laatst(moet een gem mens 4 jaar voor sparen)
Die lonen moeten echt wel richting de 14/15 netto met de tijd,7/8 kun je niks mee.
Misschien een massale staking,als alle pbz er een dag of 3 mee stoppen ligt het zooitje plat
Verder die Linda mag er wel uit,want wat er zonet allemaal bijzat(megaveel/en zwaar)
mooi zoquote:Op woensdag 21 november 2012 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, mijn halfjaars contract is weer verlengd. kan ik nog langer de wegen onveilig maken.
Dat valt wel mee, ik wil graag werken bij postNL. Maar sta nu al heel lang op een lijst om een gesprek te krijgen. Heb al paar x gebeld maar schiet niet op. Erg jammer want ik wil graag beginnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, dat aannemen kan best snel gaan hoor, hier is het zo dat ze de dag na het gesprek vaak al aan de slag kunnen. Die opleiding stelt meestal weinig voor, ze sturen je maximaal 2 keer mee, dus in principe kan het binnen een week wel rond zijn zo'n beetje.
Tja, dat verschilt natuurlijk per vestiging. Als ze heel dringend mensen nodig hebben kan het snel gaan. Hier zie ik althans geregeld mensen op dinsdag komen voor een gesprek of zo, en die dan op donderdag al meegaan in opleiding.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:35 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik wil graag werken bij postNL. Maar sta nu al heel lang op een lijst om een gesprek te krijgen. Heb al paar x gebeld maar schiet niet op. Erg jammer want ik wil graag beginnen.
Iemand een idee hoelang ik op die lijst moet staan.
Ja ze zoeken mensen genoeg. Maar helaas is de gene die het gesprek moet doen nooit beschikbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, dat verschilt natuurlijk per vestiging. Als ze heel dringend mensen nodig hebben kan het snel gaan. Hier zie ik althans geregeld mensen op dinsdag komen voor een gesprek of zo, en die dan op donderdag al meegaan in opleiding.
Ja zo'n ding als die TV in de aanbieding kan ik niet eens éen keer per jaar kopenquote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel mee te doen,dat mensen het allemaal maar net redden,
krijg je ook nog die"aanbieding" bij de mail laatst(moet een gem mens 4 jaar voor sparen)
Die lonen moeten echt wel richting de 14/15 netto met de tijd,7/8 kun je niks mee.
Misschien een massale staking,als alle pbz er een dag of 3 mee stoppen ligt het zooitje plat
Verder die Linda mag er wel uit,want wat er zonet allemaal bijzat(megaveel/en zwaar)
Hier ook geen echte daldag, mailing van de Rabobank en idd veel Linda's.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:22 schreef Selestha het volgende:
Ik had 3 zakken vandaag! En dat ging voor daldag door..Maar ja, veel Linda's en belachelijk veel paketten. Ben bijna zo lang als op donderdag bezig geweest..
Veel ''plezier''quote:Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook geen echte daldag, mailing van de Rabobank en idd veel Linda's.
Morgenochtend werkoverleg, het zal mij benieuwen. Moet ik nog vroeg mijn bed uit ook
quote:Op woensdag 21 november 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi zo
Nu moeten we nog wat langer uit gaan kijken
Nee, gaat in de zakken van de topmannen en vrouwen, die hebben dat schijnbaar harder nodig dan ons.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:03 schreef Tietmans het volgende:
Krijgen wij trouwens een 13 e maand ?
ik ben het maar deels met je eens,ik ken genoeg mensen die 22 of meer pakken,zelfs een met 30,quote:Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijk). Dat mensen er niet van rond kunnen komen lijkt me vrij logisch, het is immers geen fulltime functie. Met een uurtje of 10 per week heb je het meestal wel gehad.
Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja klopt! Heb het ook wel overwogen iddmaar het aantal uren wisselt toch heel erg (dus vraag me af hoeveel ik eruit kan slepen) en ik ben ook op zoek naar wat anders
Ben natuurlijk wel begonnen als zaterdagbezorger!
EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijk). Dat mensen er niet van rond kunnen komen lijkt me vrij logisch, het is immers geen fulltime functie. Met een uurtje of 10 per week heb je het meestal wel gehad.
Ja, zoiets als dit inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2012 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.
Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doenquote:Op woensdag 21 november 2012 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.
En wie hier is er niet op zoek naar iets anders
Ik was ook van plan om het als tijdelijk werk te doen totdat ik iets anders zou vinden. Nu is het 5 jaar later...
Wat voor studie heb je gedaan?quote:Op donderdag 22 november 2012 08:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doenhoor ik collega's ook wel over! Maar ben net afgestudeerd en alles, dus ik hoop toch ook wel wat anders te gaan vinden nog
. Zit ook bijna op 5 jaar nu
En wel eens met Kramerica-Industries. Iets meer zou terecht zijn, maar het genoemde bedrag was niet erg realistisch.. maar ja, het gaat toch niet meer worden.
Wat.. geen kerstpakket?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakketquote:
volgens mij mag dat wel. Overigens moet je op de 24e geen extreem grote hoeveelheden meer verwachten. Wel de reclame, maar de hoeveelheid post zal dan echt meevallenquote:Op donderdag 22 november 2012 09:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik zit te overwegen om de auto van mijn stiefvader te lenen voor de 24ste december, aangezien het midden van mijn wijk op 3km van het depot zit (heuvel op ook nog). Stel dat er 9-12 tassen zijn, dan zou ik 3 keer heen en weer moeten. Mag je eigenlijk post met de auto meenemen van het depot en dan verder met de fiets bezorgen?
Heb jij die opties al gezien dan?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakket
nope. Heb alleen gelezen dat er meerdere opties zouden komenquote:Op donderdag 22 november 2012 10:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb jij die opties al gezien dan?
Aha, ben benieuwd !quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakket
De baas was wel een beetje teleurgesteld dat ik de 24e niet wil werken en of dat wel kon. Maar goed, alles boven die 3 uurtjes op zaterdag is voor mij al extra. Meesten doordeweekse bezorgers hier komen wel gewoon werken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ik snap vooral niet dat ze voor 17 en 24 december niet iets extra's doen. Ze hebben hier de grootste moeite om mensen voor die dagen te vinden maar ze stellen er ook niks tegenover. Waarom zou iemand dan zijn gebruikelijke vrije dag opofferen.
Vind het ook ieder jaar weer zo grappig hoe ze op het VBG altijd complete catering hebben terwijl de postbezorgers het moeten doen met een paar smerige ijskoude oliebollen die al minsten een week op kantoor hebben gelegen en die niemand wilde opvreten.
Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
quote:We doen het dit jaar anders. Dat betekent dat je in december geen traditioneel kerstpakket ontvangt, maar dat je zelf je eigen geschenk mag uitzoeken.
Hoe werkt het?
Begin december ontvang je een persoonlijke brief op je huisadres. In die brief staat een unieke code waarmee je kunt inloggen op een speciale website voor PostNL-medewerkers. Op die website kun je zelf een keuze maken voor jouw geschenk. Binnen een aantal werkdagen wordt jouw cadeau dan bij je thuisbezorgd.
Joepie, een Bongo-bon!quote:Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef KatrienDuck het volgende:
Dit staat op mijnpostnl over het kerstpakket:
[..]
Dat zijn de overuren van 01-10 tot 28-10. In november krijg je gewoon het salaris van november.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:36 schreef ellenatmars het volgende:
Even echt een hele domme vraag he... Over de salarisstrook.
Deze van november, daar staat TV 01-10 - 28-10 op. Slaat het salaris hier op, of zijn dit juist de overuren? Of zijn de overuren dan nog van TV 27-08 - 30-09? Dat laatste, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |