LOL! Je zult wel heel raar gekeken hebben!quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
Lol. Vanmorgen echt iets belachelijks meegemaakt.
Moest iemand inwerken, (eerste keer voor mij dat ik iemand moest inwerken,) dus ik vertel een of ander lul verhaal over hoe het voorbereiden in elkaar zit en wat je allemaal moet doen en blablabla.
Dus met zn tweeen die blauwe bakken gedaan en daarna laten zien hoe de post gezet moest worden.
Meneer heeft 4 vakjes gedaan, tot ie ineens opstond; mij bedankte en vertelde dat dit écht niets voor hem was en dat ie nu zichzelf ging afmelden.
Maar op welke manier kan de fout dan bij de Rabobank liggen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet zomaar aangetekenden maar zelfs legitimatiezendingen, die mogen dus echt alleen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs door de geadresseerde aangenomen worden. Dus ook niet door familie. Leverde altijd vermoeiende gesprekken op aan de deur van de minder begripvolle/domme medemens.![]()
Er kwam vanochtend bij ons ook een TC langs met in zijn hand een stapel van die dingen. Waar ik benieuwd naar ben is of de fout bij ons of bij de rabobank ligt. Bij ons zou wel erg pijnlijk zijn, die zendingen kosten iets van 13 euro per stuk geloof ik
quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
Moest iemand inwerken, (eerste keer voor mij dat ik iemand moest inwerken,) dus ik vertel een of ander lul verhaal over hoe het voorbereiden in elkaar zit en wat je allemaal moet doen en blablabla.
Dus met zn tweeen die blauwe bakken gedaan en daarna laten zien hoe de post gezet moest worden.
Meneer heeft 4 vakjes gedaan, tot ie ineens opstond; mij bedankte en vertelde dat dit écht niets voor hem was en dat ie nu zichzelf ging afmelden.
Hoewel iemand anders heeft geantwoord, wil ik ook graag even de vragen beantwoorden... Ik ben nu ongeveer een jaar postbezorger.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef HeyMrPostman het volgende:
Hallo beste mensen,
Via een werktraject ben ik bezig me te oriënteren op een geschikte (bij)baan. Werken als bezorger is daar een van en daarvoor moet ik "interviews" houden. Bij een aantal mag ik dat via internet doen. Als iemand dit onderstaande lijstje (hoeft echt niet te lang) zou willen invullen zou ik daar erg erkentelijk voor zijn. Misschien zie ik jullie later terug als collega
Ik heb een contract voor 10 uur per week.....ik verdien geen 500 euro per maand, en ik ben 25 jaar dus....quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Aanvullend op bovenstaande: Qua uren werken, ze proberen mensen zoveel mogelijk een contract te geven van 3 uur per week volgens mij. Heb ik zelf ook, helaas. Kan wel meer uren werken en doe dat meestal ook, maar kan er geen aanspraak op maken. Er zijn er dus ook wel die echt maar 3 uur per week werken.
500 per maand is al wel redelijk wat voor bezorgers volgens mij, dan moet je al best wat uren maken. Denk dat de mensen met 1 wijkje dat nog niet eens halen, zeker als ze de zaterdag niet doen
Pauze houden is voor bezorgers een beetje een keuze. Als ik twee wijken heb, neem ik meestal wel een forse pauze tussendoor, maar dat is gewoon in mijn eigen tijd. Maar als ik 5 uur moet bezorgen, vind ik het persoonlijk best wel 'nodig' om even pauze te houden.
En bezorgen kan ook met een karretjeheb ik ook liever dan fiets
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
dit heb ik even van de site van de vakbond gehaald:quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:33 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg vandaag een brief over de nieuwe werktijdenregeling. De wijken worden aangepast (alweer!!!) aan het piek/dalsysteem. Ze golden blijkbaar al vanaf 29 oktober en of ik er even mee akkoord wou gaan, anders staan ze vast. Volgens de brief was dit al reeds besproken met alle medewerkers...
Mijn TC heeft echter helemaal niets gezegd over nieuwe wijktijden!![]()
Kreeg er trouwens ook een flyer bij die geldt voor postbezorgers, alleen ben ik zaterdagbesteller. Blijkbaar noemen ze iedereen voortaan gewoon postbezorger?
Heb maar snel gemaild over de nieuwe wijktijden. Meer tijd kan er gewoon echt niet af, dan stop ik ermee. Sinds ik begonnen ben paar jaar gelden is er al langzaamaan een uurtje vanaf gehaald...
En ik ben een van de snelste hier, en zelfs ik haal het tegenwoordig nog maar net of zelfs vaak niet. En dan nog maar niet te spreken over de TC zelf...![]()
Mijn ervaring is omgekeerd: Tegenwoordig ligt het werktempo (en dan bedoel ik dus het werkelijke tempo uit de praktijk) veel lager dan vroeger. Dat komt omdat de oudgedienden die meestal behoorlijk snel waren langzaamaan vertrekken, en de nieuwelingen (hier althans) over het algemeen een stuk trager zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,
het gros van de mensen denkt dat het bij ons echt rozegeur en maneschijn is
Dat ben ik niet geheel met je eens, zeker niet op mijn vestiging. Ik werk echt hard door (voor zover ik weet) maar ik vind dat ze behoorlijk veel van je verwachten. Oke ik geef toe dat nieuwe mensen niet altijd de snelste zijn maar na een paar weken/maanden zijn ze meestal wel een stuk sneller.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn ervaring is omgekeerd: Tegenwoordig ligt het werktempo (en dan bedoel ik dus het werkelijke tempo uit de praktijk) veel lager dan vroeger. Dat komt omdat de oudgedienden die meestal behoorlijk snel waren langzaamaan vertrekken, en de nieuwelingen (hier althans) over het algemeen een stuk trager zijn.
De werktijden staan tegenwoordig wel veel krapper dan vroeger (dus het gewenste tempo ligt hoger), maar het daadwerkelijke behaalde tempo ligt lager.
Vroeger had je ook alle vrijheid,niet snel ben je laat klaar,quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:58 schreef Jippie90 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens, zeker niet op mijn vestiging. Ik werk echt hard door (voor zover ik weet) maar ik vind dat ze behoorlijk veel van je verwachten. Oke ik geef toe dat nieuwe mensen niet altijd de snelste zijn maar na een paar weken/maanden zijn ze meestal wel een stuk sneller.
En daarbij gaan ze volgens mij een stuk makkelijker met mensen om, ik ben zelf een vrij flexibele werknemer maar wat ze mij af en toe laten doen gaat soms ook wel te ver...quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Vroeger had je ook alle vrijheid,niet snel ben je laat klaar,
en iedereen deed z n eigen wijken,deze regie had je helemaal zelf in handen.
Nu gaat het alleen maar om geld te besparen.
Hetzelfde werk betaald overall gewoon 30-40% minder(en dat is een heleboel)
Qua rode bakken had je 16jaar geleden per wijk (2-250 adressen,een stuk of 4-6)
nu is het aantal blauwe en hah enorm toegenomen,per saldo veel zwaarder,
in de voorbereiding en uitvoering ervan.
Dat sowieso, maar dat komt zeker ook door die belachelijk vrolijke reclame die ze tegenwoordig uitzenden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,
het gros van de mensen denkt dat het bij ons echt rozegeur en maneschijn is
Staat morgen pas op je rekeningquote:Op woensdag 21 november 2012 09:09 schreef Selestha het volgende:
Nog geen loon. Laat zijn ze deze maandNormaal staat het er de 20e al op.
Ja dat denk ik ook, maar dan nogquote:Op woensdag 21 november 2012 09:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Staat morgen pas op je rekening
Je weet toch dat als je structureel meer uren maakt, je mag vragen om een vergroting van je contract? Toen ik begon had ik een contract voor 6 uur maar liep standaard meer dan het dubbele. Toen hebben ze het in ieder geval verhoogd naar 10 uur per week. Je moet er wel flink om zeuren maar is zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Aanvullend op bovenstaande: Qua uren werken, ze proberen mensen zoveel mogelijk een contract te geven van 3 uur per week volgens mij. Heb ik zelf ook, helaas. Kan wel meer uren werken en doe dat meestal ook, maar kan er geen aanspraak op maken. Er zijn er dus ook wel die echt maar 3 uur per week werken.
500 per maand is al wel redelijk wat voor bezorgers volgens mij, dan moet je al best wat uren maken. Denk dat de mensen met 1 wijkje dat nog niet eens halen, zeker als ze de zaterdag niet doen
Pauze houden is voor bezorgers een beetje een keuze. Als ik twee wijken heb, neem ik meestal wel een forse pauze tussendoor, maar dat is gewoon in mijn eigen tijd. Maar als ik 5 uur moet bezorgen, vind ik het persoonlijk best wel 'nodig' om even pauze te houden.
En bezorgen kan ook met een karretjeheb ik ook liever dan fiets
Ja, maar niet op mn rekeningquote:Op woensdag 21 november 2012 09:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Staat wel online op mijnpostnl. Meer dan ik verwachtte
Deze maand is de 21ste de betaaldag, dus staat het pas de 22ste op je rekening. Dus nog 1 dagje krap zitten!quote:Op woensdag 21 november 2012 09:09 schreef Selestha het volgende:
Nog geen loon. Laat zijn ze deze maandNormaal staat het er de 20e al op.
Stuur maar weer terug, staat je niet!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze net gekocht
http://www.megagadgets.nl/borat-mankini.html
[ afbeelding ]
Ik heb ook ING, bij mij is het ook altijd een dag later dan op de PostNL site staat.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef Postgek het volgende:
en als je ing hebt, krijg je je salaris dan niet vandaag? ik ben in september begonnen en heb eerste betaling ontvangen op 22 oktober, maar dit omdat de betaaldag in het weekend lag. En omdat PostNL zelf ING gebruikt, vroeg ik me af of ik het ook vandaag zou moeten hebben? want betaaldag is 21e en dat is het vandaag, en alle bedragen die op dezelfde dag worden overgemaakt staan dezelfde dag op de rekening ( onderling van ING naar ING ) . dus vraag me af wanneer het dan binnen is.
Ook ING, denk dat het met de betaal mutaties te maken heeft van PostNL. De 20ste gestord na 1500, dan pas de dag daarna op de rekening.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb ook ING, bij mij is het ook altijd een dag later dan op de PostNL site staat.
Ik heb daar wel mee te doen,dat mensen het allemaal maar net redden,quote:Op woensdag 21 november 2012 09:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook, maar dan nogNormaal zijn ze wel eerder en ik zit even best krap
Erwin ik ben een groot fan van Forro,dat ken je wel,alleen is er niet elke dag tijd voor om dat te beluisteren.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn favo Braziliaanse duo, waar ik 9 jaar gewoond heb![]()
als je het te laat binnen hebt kun je rente incasseren.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef Postgek het volgende:
en als je ing hebt, krijg je je salaris dan niet vandaag? ik ben in september begonnen en heb eerste betaling ontvangen op 22 oktober, maar dit omdat de betaaldag in het weekend lag. En omdat PostNL zelf ING gebruikt, vroeg ik me af of ik het ook vandaag zou moeten hebben? want betaaldag is 21e en dat is het vandaag, en alle bedragen die op dezelfde dag worden overgemaakt staan dezelfde dag op de rekening ( onderling van ING naar ING ) . dus vraag me af wanneer het dan binnen is.
Bedoel je qua werk of het gesprek op zich?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:04 schreef LFV het volgende:
Hallo,
Ik heb volgende week een groeps sollicitatie voor postbezorger.
Zijn er hier mensen met ervaring, wat kan ik verwachten?
Alvast bedankt
altijd op de 22equote:
Bij mij hetzelfde! Heb wel altijd de salarisstrook een paar dagen eerder in mijn Finnbox. Op de 19de was het deze maand. Maar ja, daar koop je ook niks voor!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb ook ING, bij mij is het ook altijd een dag later dan op de PostNL site staat.
Het gesprek, sorry had ik er niet duidelijk bij vermeldquote:Op woensdag 21 november 2012 13:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Bedoel je qua werk of het gesprek op zich?
ik denk dat dit weer een soort van een bezuinigingsoperatie is,een hele groep ipv een mens individueel.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:24 schreef LFV het volgende:
[..]
Het gesprek, sorry had ik er niet duidelijk bij vermeld
Ja klopt! Heb het ook wel overwogen iddquote:Op woensdag 21 november 2012 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je weet toch dat als je structureel meer uren maakt, je mag vragen om een vergroting van je contract? Toen ik begon had ik een contract voor 6 uur maar liep standaard meer dan het dubbele. Toen hebben ze het in ieder geval verhoogd naar 10 uur per week. Je moet er wel flink om zeuren maar is zeker de moeite waard.
3 uur per week is toch te achterlijk voor woorden! Ik zie het er nog wel van komen dat ze met 0 uren contracten gaan werken.
Verkeerd afvoeren oid. Dat iemand zo'n stapel legitimaties bij de 'gewone' uitgaande post gooit bijvoorbeeld. Het logistieke proces begint al voordat wij de brief aangeboden krijgen dus kan er daar ook altijd al iets fout gaanquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:01 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Maar op welke manier kan de fout dan bij de Rabobank liggen?
Oke op die manier. Maar waar het nu precies fout is gegaan kom je niet zo snel achter lijkt me?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Verkeerd afvoeren oid. Dat iemand zo'n stapel legitimaties bij de 'gewone' uitgaande post gooit bijvoorbeeld. Het logistieke proces begint al voordat wij de brief aangeboden krijgen dus kan er daar ook altijd al iets fout gaan.
Ik kom net van de vergadering over de KNJ op onze vestiging en ik ben er niet vrolijker op geworden overigens... Er is namelijk géén extra machinecapaciteit beschikbaar tijdens de KNJ. Dus ik hoop voor je dat je een vroege wijk hebt, anders verwacht ik weer september-achtige taferelen. Niet dat ik jou of wie dan ook 'bang' wil maken overigens
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijkquote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel mee te doen,dat mensen het allemaal maar net redden,
krijg je ook nog die"aanbieding" bij de mail laatst(moet een gem mens 4 jaar voor sparen)
Die lonen moeten echt wel richting de 14/15 netto met de tijd,7/8 kun je niks mee.
Misschien een massale staking,als alle pbz er een dag of 3 mee stoppen ligt het zooitje plat
Verder die Linda mag er wel uit,want wat er zonet allemaal bijzat(megaveel/en zwaar)
mooi zoquote:Op woensdag 21 november 2012 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, mijn halfjaars contract is weer verlengd. kan ik nog langer de wegen onveilig maken.
Dat valt wel mee, ik wil graag werken bij postNL. Maar sta nu al heel lang op een lijst om een gesprek te krijgen. Heb al paar x gebeld maar schiet niet op. Erg jammer want ik wil graag beginnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, dat aannemen kan best snel gaan hoor, hier is het zo dat ze de dag na het gesprek vaak al aan de slag kunnen. Die opleiding stelt meestal weinig voor, ze sturen je maximaal 2 keer mee, dus in principe kan het binnen een week wel rond zijn zo'n beetje.
Tja, dat verschilt natuurlijk per vestiging. Als ze heel dringend mensen nodig hebben kan het snel gaan. Hier zie ik althans geregeld mensen op dinsdag komen voor een gesprek of zo, en die dan op donderdag al meegaan in opleiding.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:35 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik wil graag werken bij postNL. Maar sta nu al heel lang op een lijst om een gesprek te krijgen. Heb al paar x gebeld maar schiet niet op. Erg jammer want ik wil graag beginnen.
Iemand een idee hoelang ik op die lijst moet staan.
Ja ze zoeken mensen genoeg. Maar helaas is de gene die het gesprek moet doen nooit beschikbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, dat verschilt natuurlijk per vestiging. Als ze heel dringend mensen nodig hebben kan het snel gaan. Hier zie ik althans geregeld mensen op dinsdag komen voor een gesprek of zo, en die dan op donderdag al meegaan in opleiding.
Ja zo'n ding als die TV in de aanbieding kan ik niet eens éen keer per jaar kopenquote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel mee te doen,dat mensen het allemaal maar net redden,
krijg je ook nog die"aanbieding" bij de mail laatst(moet een gem mens 4 jaar voor sparen)
Die lonen moeten echt wel richting de 14/15 netto met de tijd,7/8 kun je niks mee.
Misschien een massale staking,als alle pbz er een dag of 3 mee stoppen ligt het zooitje plat
Verder die Linda mag er wel uit,want wat er zonet allemaal bijzat(megaveel/en zwaar)
Hier ook geen echte daldag, mailing van de Rabobank en idd veel Linda's.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:22 schreef Selestha het volgende:
Ik had 3 zakken vandaag! En dat ging voor daldag door..Maar ja, veel Linda's en belachelijk veel paketten. Ben bijna zo lang als op donderdag bezig geweest..
Veel ''plezier''quote:Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook geen echte daldag, mailing van de Rabobank en idd veel Linda's.
Morgenochtend werkoverleg, het zal mij benieuwen. Moet ik nog vroeg mijn bed uit ook
quote:Op woensdag 21 november 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi zo
Nu moeten we nog wat langer uit gaan kijken
Nee, gaat in de zakken van de topmannen en vrouwen, die hebben dat schijnbaar harder nodig dan ons.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:03 schreef Tietmans het volgende:
Krijgen wij trouwens een 13 e maand ?
ik ben het maar deels met je eens,ik ken genoeg mensen die 22 of meer pakken,zelfs een met 30,quote:Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijk). Dat mensen er niet van rond kunnen komen lijkt me vrij logisch, het is immers geen fulltime functie. Met een uurtje of 10 per week heb je het meestal wel gehad.
Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja klopt! Heb het ook wel overwogen iddmaar het aantal uren wisselt toch heel erg (dus vraag me af hoeveel ik eruit kan slepen) en ik ben ook op zoek naar wat anders
Ben natuurlijk wel begonnen als zaterdagbezorger!
EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waarom zou het richting de 14/15 euro netto moeten? Dat is toch totaal niet reëel? Het is gewoon een baantje tegen minimumloon, net als genoeg andere baantjes. Het is natuurlijk ook vrij simpel werk wat iedereen in principe zou moeten kunnen (en dan zeg ik dus duidelijk: in principe want in de praktijk gaat er nogal eens wat mis natuurlijk). Dat mensen er niet van rond kunnen komen lijkt me vrij logisch, het is immers geen fulltime functie. Met een uurtje of 10 per week heb je het meestal wel gehad.
Ja, zoiets als dit inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2012 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
EUR 14/15 per uur zou wel erg veel zijn, dat verdienen die oude postbodes nog niet eens. Maar meer dan het minimumloon zou wel reëel zijn. Weliswaar is het geen moeilijk werk, maar het is fysiek zwaar en dient onder ALLE weersomstandigheden uitgevoerd te worden. Als de mussen dood van het dak vallen, maar ook als het -15 is en de bouwvakkers vorstverlet hebben. Daar mag dus best iets tegenover staan.
Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doenquote:Op woensdag 21 november 2012 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voordeel voor mij als bezorger is dat minuren worden weggestreept. Als ze voor mij niet genoeg werk zouden hebben (nog nooit gebeurd) moeten ze me gewoon mijn contracturen betalen zelfs als ik maar de helft daarvan heb gewerkt.
En wie hier is er niet op zoek naar iets anders
Ik was ook van plan om het als tijdelijk werk te doen totdat ik iets anders zou vinden. Nu is het 5 jaar later...
Wat voor studie heb je gedaan?quote:Op donderdag 22 november 2012 08:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha ja zou goed kunnen dat meer mensen dat doenhoor ik collega's ook wel over! Maar ben net afgestudeerd en alles, dus ik hoop toch ook wel wat anders te gaan vinden nog
. Zit ook bijna op 5 jaar nu
En wel eens met Kramerica-Industries. Iets meer zou terecht zijn, maar het genoemde bedrag was niet erg realistisch.. maar ja, het gaat toch niet meer worden.
Wat.. geen kerstpakket?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakketquote:
volgens mij mag dat wel. Overigens moet je op de 24e geen extreem grote hoeveelheden meer verwachten. Wel de reclame, maar de hoeveelheid post zal dan echt meevallenquote:Op donderdag 22 november 2012 09:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik zit te overwegen om de auto van mijn stiefvader te lenen voor de 24ste december, aangezien het midden van mijn wijk op 3km van het depot zit (heuvel op ook nog). Stel dat er 9-12 tassen zijn, dan zou ik 3 keer heen en weer moeten. Mag je eigenlijk post met de auto meenemen van het depot en dan verder met de fiets bezorgen?
Heb jij die opties al gezien dan?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakket
nope. Heb alleen gelezen dat er meerdere opties zouden komenquote:Op donderdag 22 november 2012 10:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb jij die opties al gezien dan?
Aha, ben benieuwd !quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt uit allerlei opties kiezen, waaronder een traditioneel kerstpakket
De baas was wel een beetje teleurgesteld dat ik de 24e niet wil werken en of dat wel kon. Maar goed, alles boven die 3 uurtjes op zaterdag is voor mij al extra. Meesten doordeweekse bezorgers hier komen wel gewoon werken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ik snap vooral niet dat ze voor 17 en 24 december niet iets extra's doen. Ze hebben hier de grootste moeite om mensen voor die dagen te vinden maar ze stellen er ook niks tegenover. Waarom zou iemand dan zijn gebruikelijke vrije dag opofferen.
Vind het ook ieder jaar weer zo grappig hoe ze op het VBG altijd complete catering hebben terwijl de postbezorgers het moeten doen met een paar smerige ijskoude oliebollen die al minsten een week op kantoor hebben gelegen en die niemand wilde opvreten.
Ben ook benieuwd wat we straks allemaal kunnen kiezen voor het kerstpakket, of eigenlijk de vervanging daarvan. We zouden er in december een brief over moeten krijgen.
quote:We doen het dit jaar anders. Dat betekent dat je in december geen traditioneel kerstpakket ontvangt, maar dat je zelf je eigen geschenk mag uitzoeken.
Hoe werkt het?
Begin december ontvang je een persoonlijke brief op je huisadres. In die brief staat een unieke code waarmee je kunt inloggen op een speciale website voor PostNL-medewerkers. Op die website kun je zelf een keuze maken voor jouw geschenk. Binnen een aantal werkdagen wordt jouw cadeau dan bij je thuisbezorgd.
Joepie, een Bongo-bon!quote:Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef KatrienDuck het volgende:
Dit staat op mijnpostnl over het kerstpakket:
[..]
Dat zijn de overuren van 01-10 tot 28-10. In november krijg je gewoon het salaris van november.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:36 schreef ellenatmars het volgende:
Even echt een hele domme vraag he... Over de salarisstrook.
Deze van november, daar staat TV 01-10 - 28-10 op. Slaat het salaris hier op, of zijn dit juist de overuren? Of zijn de overuren dan nog van TV 27-08 - 30-09? Dat laatste, toch?
Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carričrein mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.
29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel.
Ja ik zag dat velen het hier ook heel druk hadden. Maar bij mij was het gister druk (3 tassen ipv 1 op de woensdag) en vandaag normaal. Anderen hadden 7 tot 8 tassen, dus bij mij hebben ze het kennelijk gesplitst want ik had er maar 5quote:Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carričrein mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.
29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel.
quote:Op donderdag 22 november 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
Leuke quotes van de US postal service
The United States Postal Service has no official creed or motto.[1]
An inscription on the James Farley Post Office in New York City reads:
Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night stays these couriers from the swift completion of their appointed rounds.[1]
It derives from a quote from Herodotus' Histories, referring to the courier service of the ancient Persian Empire:
It is said that as many days as there are in the whole journey, so many are the men and horses that stand along the road, each horse and man at the interval of a day’s journey; and these are stayed neither by snow nor rain nor heat nor darkness from accomplishing their appointed course with all speed.
—Herodotus, Histories (8.98) (trans. A.D. Godley, 1924)
In 2001, the USPS created a television commercial edited to Carly Simon's song "Let the River Run".[2][3] The commercial, which ran after the September 11, 2001, attacks and the anthrax mailings, featured no voice over, only the following text interspersed on title cards. A portion of this variation also appeared without citation in the USPS 2001 Comprehensive Statement on Postal Operations (1.A-1):
We are mothers and fathers. And sons and daughters. Who every day go about our lives with duty, honor and pride. And neither snow, nor rain, nor heat, nor gloom of night, nor the winds of change, nor a nation challenged, will stay us from the swift completion of our appointed rounds. Ever.[4]
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Postal_Service_creed
Spulletjes inkopen? Veel plezier!quote:Op donderdag 22 november 2012 16:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Weekend nu, tot dinsdag niet te werken![]()
Morgen lekker met de auto naar Engeland met m'n vriendin.
We hadden veel post :| 7 tassen....en iets van 10 pakketjesquote:Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.
Was weer genoeg, 11 blauwe bakken voor mijn autobestelling
Wij hebben zaterdag de gamme en ahquote:Op donderdag 22 november 2012 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
Nou hier was het echt idioot druk. Heb wat leuke foto's gemaakt die ik straks zal uploaden als ik er aan denk.
Ik snap ook echt weer niet waarom het dan dinsdag (relatief) zo rustig was. En volgens de planning hebben we hier zaterdag de gamma erbij??? Dat terwijl we dinsdag maar 2 HAH hadden.
Ik wil niet weten wat ze voor volgende week dinsdag dan weer op het programma hebben staan.
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:57 schreef gelestipjes het volgende:
Iets boven het minimumloon zou ik ook wel reëel vinden, maar een paar euro er boven niet. Ik moet zeggen dat ik het werk zelf helemaal niet zo zwaar vind fysiek gezien, en ik heb echt niet zo'n goede conditie dus daar ligt het niet aan. En ja, het dient onder alle weersomstandigheden uitgevoerd te worden, maar dat hoort nu eenmaal bij het werk, daar kies je wel zelf voor. En in de 4,5 jaar dat ik er werk heb ik toch ook weer niet enorm veel dagen met extreme weersomstandigheden meegemaakt. Natuurlijk, ik baal ook flink als het 3 weken glad is, want ik ben niet bepaald een held met gladheid, maar die paar weken in een jaar lijken me niet echt genoeg reden om een paar euro bij het nettosalaris op te moeten doen.
Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.
Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?
Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.
Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.
Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).
Dat je kiest er zelf voor sloeg meer op de weersomstandigheden. Dat vind ik niet direct een argument waarom je dan maar meer zou moeten verdienen. Als we heel vaak extreme omstandigheden zouden hebben was het natuurlijk wat anders.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.
Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?
Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.
Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
pffff.... respect!quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
Aan de linkerkant de post voor 16, 14 en 4 huizen van boven naar beneden.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.
En ja, zo neem ik vaak mijn post mee
[ afbeelding ]
Hoe hou je in hemelsnaam de middelste tas in balans (ik zie geen snelbinders) met 2 gevulde schoudertassen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.
Haha, als ik zoiets probeer kan ik na een week spaken gaan rapen. Neem alleen soms wat extra hah mee op mijn bagagedrager (vooral op zaterdag). Hebben we morgen trouwens de Kampioen of alleen de Makro?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
[ afbeelding ]
Ik denk dat je wel mag stellen dat het gebrekkig salaris (dus minimumloon) legitimeert dat je je werk minimaal doet. Als je zorgvuldig te werk wil gaan krijg je nooit genoeg tijd om je werk te doen. Dus dan maar iets minder zorgvuldig en met fouten zo nu en dan. Sowieso krijg ik geenszins het idee dat PostNL echt geeft om de kwaliteit, want sinds ik dit werk doe (nu ruim een jaar) heb ik de kwaliteit achteruit zien hollen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.
Ik snap precies wat ie bedoelt. Op een dag zoals gisteren heb ik zelfs in een wijk met de huizen ver uit elkaar amper genoeg tijd om iedere brief fatsoenlijk op het adres te controleren voordat ik bij de deur sta en het is wel de bedoeling dat ik er niet achterlijk over doe om te sorteren op adres als ik binnen mijn tijd wil blijven.
Dit was voor mijn tot voor kort gebruik op dinsdag. Maar dan had ik ook nog voorin een hoop in mijn bak. Dan gingen er zo'n 3 tassen post mee en 4 tassen HaH. Het heeft me weleens een spaakje gekost, maar dat is beter dan terug fietsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
[ afbeelding ]
Als je echt ziek bent, mag je dat toch weigeren? Beterschap!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef gridjuh het volgende:
blegh heb buikgriep....Maar goed dat de wijk die ik vandaag moest bezorgen vlakbij huis was....
Tegen TC gemeld, dat ik me toch graag ziek wilde melden.....ik moet morgen dus sowieso gewoon komen sorteren :S
Getver, wat een pech! Sterkte morgen, misschien is het dan al wat beter!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef gridjuh het volgende:
blegh heb buikgriep....Maar goed dat de wijk die ik vandaag moest bezorgen vlakbij huis was....
Tegen TC gemeld, dat ik me toch graag ziek wilde melden.....ik moet morgen dus sowieso gewoon komen sorteren :S
Have fun en voorzichtig met links rijden!quote:
Yup dat wel inderdaad! Maar als je nu al ziek bent en toch gaat werken, kan de baas natuurlijk wel denken dat je toch niet zo ontzettend ziek bent misschien. Maar Gridjuh, Ik zou morgen anders gewoon bellen en zeggen dat je je bij deze ziek meldt. Je hebt gewoon het recht om je ziek te melden, als ze willen dat je toch komt laten ze maar een arbo arts kijken. Ze moeten een ziekmelding in eerste instantie iig wel accepteren (wel volgens de regels ziek melden natuurlijk!).quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als je echt ziek bent, mag je dat toch weigeren? Beterschap!
Lol als ik dit zou doen dan steiger ik zo naar achterquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
[ afbeelding ]
zul je altijd net zienquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:49 schreef Selestha het volgende:
Ik ben helemaal plat geregend, want ik had gelezen dat het de hele dag zou regenen dus ik dacht dat het toch niet uitmaakte. Werd droog toen ik op weg naar huis ging
Nou ik had zoiets van, misschien doet buitenlucht mij goed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yup dat wel inderdaad! Maar als je nu al ziek bent en toch gaat werken, kan de baas natuurlijk wel denken dat je toch niet zo ontzettend ziek bent misschien. Maar Gridjuh, Ik zou morgen anders gewoon bellen en zeggen dat je je bij deze ziek meldt. Je hebt gewoon het recht om je ziek te melden, als ze willen dat je toch komt laten ze maar een arbo arts kijken. Ze moeten een ziekmelding in eerste instantie iig wel accepteren (wel volgens de regels ziek melden natuurlijk!).
Zullen ze waarschijnlijk wel gaan lopen zeuren en tegen sputteren, deden ze bij mij ook de enkele keer dat ik ziek was. Gewoon vol gehouden dat ik niet kon, maar vervelend was het wel
Maar loop je niet krom van de buikkramp dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:46 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou ik had zoiets van, misschien doet buitenlucht mij goed.
Helaas een aantal keer terug naar huis moeten racen....
Moet wel zeggen....de wcpapier gaat hard
Alles komt goed, als het maar niet te lang duurt
Iedere stap die ik zette dreunde aardig door....quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:48 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Maar loop je niet krom van de buikkramp dan?
Denk ik niet hoor, maar ze hebben waarschijnlijk genoeg reacties gehad. Daarom hebben ze de vacatures van de site gehaald.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:40 schreef LFV het volgende:
Ben dinsdag opgebeld voor een sollicitatie gesprek voor vrijdag 30 november. Maar nu is de vacaturen van de site gehaald. Kom ik daar nou straks voor niks? :s
Voor die middelste tas zorg ik ervoor dat de post boven de fietstassen uitkomt zodat ie er soort van tussen wordt geklemd en daarnaast zet ik hem vast met een elastiekje aan de quick release van mijn zadel. Die is gevormd als een soort haakje. Nog nooit fout gegaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hoe hou je in hemelsnaam de middelste tas in balans (ik zie geen snelbinders) met 2 gevulde schoudertassen?![]()
Loop je ook met 2 schoudertassen, of is dat of om alleen zoveel mogelijk post mee te nemen?
Ik zat er zelf ook aan te denken om op piekdagen met 2 tassen te lopen, nu zit die extreem vol bij sommige straten, wat het sorteren uit bundels lastiger maakt = tijdverlies.
Hier is de buikgriep alweer een tijdje geleden langsgekomen. Toen kwam het bij mij echt uit alle gatenquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef gridjuh het volgende:
Ja ik dacht gewoon sociaal te zijn, maar ik kan niet gaan overgeven, dan is het verplicht een rondje eerste hulp :S Zover ga ik het hopelijk niet laten komen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is de buikgriep alweer een tijdje geleden langsgekomen. Toen kwam het bij mij echt uit alle gaten
Als jij nu hetzelfde hebt zou ik echt morgen niet gaan werken hoor. Het begint beschaafd maar na een dag ontplof je letterlijk. Als je gewoon 's ochtends vroeg belt moeten ze het er maar mee doen!
Dat kan ik je garanderen, mijn vriend had het van de week,quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Pannenkoeken het volgende:
Die TC moet zich even gaan realiseren dat je andere mensen aan kunt steken
Je TC heeft helemaal niks te zeggen over jouw ziekmelding, als jij je ziek meld moet hij dat accepteren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef gridjuh het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |