Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carrièrein mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.
29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel.
Ja ik zag dat velen het hier ook heel druk hadden. Maar bij mij was het gister druk (3 tassen ipv 1 op de woensdag) en vandaag normaal. Anderen hadden 7 tot 8 tassen, dus bij mij hebben ze het kennelijk gesplitst want ik had er maar 5quote:Op donderdag 22 november 2012 16:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was een van de top 5 drukste dagen sinds het begin van mijn carrièrein mei bij PostNL: 6 tassen N24U, 2 tassen 24U. Libelle, Margriet, Elsevier, Plus Magazine en nog wat reisgidsen combo's plus een Staatsloterij mailing.
29km in 4 uur afgelegd volgens Runkeeper, lekker gevoel in de benen dat wel.
quote:Op donderdag 22 november 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
Leuke quotes van de US postal service
The United States Postal Service has no official creed or motto.[1]
An inscription on the James Farley Post Office in New York City reads:
Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night stays these couriers from the swift completion of their appointed rounds.[1]
It derives from a quote from Herodotus' Histories, referring to the courier service of the ancient Persian Empire:
It is said that as many days as there are in the whole journey, so many are the men and horses that stand along the road, each horse and man at the interval of a day’s journey; and these are stayed neither by snow nor rain nor heat nor darkness from accomplishing their appointed course with all speed.
—Herodotus, Histories (8.98) (trans. A.D. Godley, 1924)
In 2001, the USPS created a television commercial edited to Carly Simon's song "Let the River Run".[2][3] The commercial, which ran after the September 11, 2001, attacks and the anthrax mailings, featured no voice over, only the following text interspersed on title cards. A portion of this variation also appeared without citation in the USPS 2001 Comprehensive Statement on Postal Operations (1.A-1):
We are mothers and fathers. And sons and daughters. Who every day go about our lives with duty, honor and pride. And neither snow, nor rain, nor heat, nor gloom of night, nor the winds of change, nor a nation challenged, will stay us from the swift completion of our appointed rounds. Ever.[4]
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Postal_Service_creed
Spulletjes inkopen? Veel plezier!quote:Op donderdag 22 november 2012 16:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Weekend nu, tot dinsdag niet te werken![]()
Morgen lekker met de auto naar Engeland met m'n vriendin.
We hadden veel post :| 7 tassen....en iets van 10 pakketjesquote:Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier hadden we die dikke pillen van Djozer, veel roddelbladen, elsevier, Plus magazine.
Was weer genoeg, 11 blauwe bakken voor mijn autobestelling
Wij hebben zaterdag de gamme en ahquote:Op donderdag 22 november 2012 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
Nou hier was het echt idioot druk. Heb wat leuke foto's gemaakt die ik straks zal uploaden als ik er aan denk.
Ik snap ook echt weer niet waarom het dan dinsdag (relatief) zo rustig was. En volgens de planning hebben we hier zaterdag de gamma erbij??? Dat terwijl we dinsdag maar 2 HAH hadden.
Ik wil niet weten wat ze voor volgende week dinsdag dan weer op het programma hebben staan.
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:57 schreef gelestipjes het volgende:
Iets boven het minimumloon zou ik ook wel reëel vinden, maar een paar euro er boven niet. Ik moet zeggen dat ik het werk zelf helemaal niet zo zwaar vind fysiek gezien, en ik heb echt niet zo'n goede conditie dus daar ligt het niet aan. En ja, het dient onder alle weersomstandigheden uitgevoerd te worden, maar dat hoort nu eenmaal bij het werk, daar kies je wel zelf voor. En in de 4,5 jaar dat ik er werk heb ik toch ook weer niet enorm veel dagen met extreme weersomstandigheden meegemaakt. Natuurlijk, ik baal ook flink als het 3 weken glad is, want ik ben niet bepaald een held met gladheid, maar die paar weken in een jaar lijken me niet echt genoeg reden om een paar euro bij het nettosalaris op te moeten doen.
Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.
Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?
Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.
Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoogte van het salaris vooral afhangt van de schaarsheid van mensen die het werken willen en kunnen doen. Dus in ons geval hebben we gewoon de pech dat schaarste niet zo'n probleem is.
Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Schaarste is een relatief begrip. Want ook hier geldt "if you pay peanuts, you get monkeys". Er worden geregeld mensen aangenomen die het dit werk wel willen maar niet kunnen (zijn bijv. niet zorgvuldig of snel genoeg) of die wel kunnen, maar niet willen (lees: snel afhaken omdat de omstandigheden tegenvallen).
Dat je kiest er zelf voor sloeg meer op de weersomstandigheden. Dat vind ik niet direct een argument waarom je dan maar meer zou moeten verdienen. Als we heel vaak extreme omstandigheden zouden hebben was het natuurlijk wat anders.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor vind ik een non-argument. Dan zou je bij elke baan hetzelfde moeten verdienen, ongeacht de aard van het werk, want de meeste mensen kiezen voor bepaald werk.
Waarom verdient de MP 2 ton per jaar? Tuurlijk, je bent verantwoordelijk voor een heel land, en je maakt lange dagen, maar daar kies je toch zelf voor?
Uiteraard is postbezorgen niet het zwaarste wat er is, maar het is wel een fysiek beroep, en zwaarder dan een kantoorbaantje.
Ik zeg ook niet dat er heel veel bij moet, maar een eurootje of 11 bruto per uur maximaal lijkt me toch best redelijk.
pffff.... respect!quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
Aan de linkerkant de post voor 16, 14 en 4 huizen van boven naar beneden.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.
En ja, zo neem ik vaak mijn post mee
[ afbeelding ]
Hoe hou je in hemelsnaam de middelste tas in balans (ik zie geen snelbinders) met 2 gevulde schoudertassen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
De hoeveelheid op mijn fiets is nog niet eens alles want allebei mijn schoudertassen zaten ook nog vol.
Haha, als ik zoiets probeer kan ik na een week spaken gaan rapen. Neem alleen soms wat extra hah mee op mijn bagagedrager (vooral op zaterdag). Hebben we morgen trouwens de Kampioen of alleen de Makro?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
[ afbeelding ]
Ik denk dat je wel mag stellen dat het gebrekkig salaris (dus minimumloon) legitimeert dat je je werk minimaal doet. Als je zorgvuldig te werk wil gaan krijg je nooit genoeg tijd om je werk te doen. Dus dan maar iets minder zorgvuldig en met fouten zo nu en dan. Sowieso krijg ik geenszins het idee dat PostNL echt geeft om de kwaliteit, want sinds ik dit werk doe (nu ruim een jaar) heb ik de kwaliteit achteruit zien hollen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Schaarste in kwaliteit misschien inderdaad. Niet in kwantiteit want ze nemen iedereen tegenwoordig aan. Maar ik kwam gisteren bijvoorbeeld een old skool postbode tegen die vond dat het steeds moeilijker gemaakt wordt om je werk fatsoenlijk te doen.
Ik snap precies wat ie bedoelt. Op een dag zoals gisteren heb ik zelfs in een wijk met de huizen ver uit elkaar amper genoeg tijd om iedere brief fatsoenlijk op het adres te controleren voordat ik bij de deur sta en het is wel de bedoeling dat ik er niet achterlijk over doe om te sorteren op adres als ik binnen mijn tijd wil blijven.
Dit was voor mijn tot voor kort gebruik op dinsdag. Maar dan had ik ook nog voorin een hoop in mijn bak. Dan gingen er zo'n 3 tassen post mee en 4 tassen HaH. Het heeft me weleens een spaakje gekost, maar dat is beter dan terug fietsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
Dit was dus gisteren.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |