Dat is helemaal niet vreemd. Het toont wel aan dat jij echt te dom bent om te poepen. In de VS zijn er bijvoorbeeld diverse zaken geweest waarin er vals DNA is geplaatst om de politie op een dwaalspoor te brengen. Nu zeg ik niet dat dit hier aan de hand is, maar het toont wel aan waarom het NIET vreemd is om iemand niet enkel te veroordelen op een 100% DNA match.quote:Op maandag 19 november 2012 12:23 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat is dan vreemd.
Want er is een 100 procent match, en daar daarom vanmiddag die persconferentie.
Zou kunnen. Bedankt voor de reacties iig, ik vind het al beter te begrijpen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef Re het volgende:
[..]
kan ook een stuk arrogantie zijn natuurlijk, of ongeloof over de huidige wetenschap... verder, iemand die een daad pleegt zoals deze heeft natuurlijk geen denkpatroon als iemand met common sense
Wellusquote:
Lieverd, het ENIGE dat ze/we zeggen is dat zelfs met een 100% match van DNA nog niet waterdicht bewezen is dat hij degene is die de moord gepleegd heeft. Ja, vást wel, het is aannemelijk, maar als jij mij krabt en je hebt DNA van mij onder je nagels, dan heb ik je daarmee toch nog niet vermoord?quote:Ik vertrouw nl. op de politie en het OM. Die zullen het echt wel beter weten dan wie dan ook hier.
En iedereen die hier aan twijfelt, zeker met wat er over DNA bekend is, zal hun eigen redenen wel hebben.
Hoe dan ook hebben die redenen niets met het oplossen van de moord van Marianne Vaatstra te maken, want waarom zouden zij anders hieraan twijfelen? Daar is nl. geen reden voor.
Om dat meteen duidelijk te maken: dat was ze niet. Heb dat lang geleden al eens van mensen gehoord die uit haar buurt kwamen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:23 schreef RetepV het volgende:
Maar Marianne ophemelen alsof ze de maagd Maria was, daar zou ik ook erg voorzichtig mee zijn...
Parels voor de zwijnen dit.quote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Wellus
[..]
Lieverd, het ENIGE dat ze/we zeggen is dat zelfs met een 100% match van DNA nog niet waterdicht bewezen is dat hij degene is die de moord gepleegd heeft. Ja, vást wel, het is aannemelijk, maar als jij mij krabt en je hebt DNA van mij onder je nagels, dan heb ik je daarmee toch nog niet vermoord?
Dus de kans is in deze uiteraard heel erg groot dat ie het is, maar tot hij bekend heeft en het onderzoek afgerond is kan je gewoon niet zeggen dat hij 100% de dader is. Ondanks het matchende DNA.
En dan roep jij 'laat dat nou aan de politie over!!!' maar da's PRECIES wat we doenWe wachten tot het onderzoek klaar is. Dat is 'aan de politie overlaten'. Dus ergens begrijp jij het niet en loop je maar wat te brullen met 'internethelden'.
quote:Op maandag 19 november 2012 12:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat is er toch mis met die man? Hij houdt nog steeds vast aan zijn theorie dat prins Friso de dader is in opdracht van Koningin Beatrix of zo?
PEER PRESSURE!111!1!quote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Jojoortje het volgende:
Mag van mij een TTchange hoor. Onder groepsdruk deed ik gewoon dezelfde TT
Roddelroddelroddelquote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Om dat meteen duidelijk te maken: dat was ze niet. Heb dat lang geleden al eens van mensen gehoord die uit haar buurt kwamen.
Ach ik had er nog een paar overquote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Parels voor de zwijnen dit.
IDDquote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
PEER PRESSURE!111!1!![]()
![]()
![]()
Lees je mee Hofstadgruppe?
Zo bekeken kan je ook nooit zeggen dat je een 100% DNA match hebt want een wetenschappelijke methode kent altijd een zekere mate van onbetrouwbaarheid. Hoe klein ook. Je zal een wetenschapper nooit horen zeggen dat iets 100% zeker is.quote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Wellus
[..]
Lieverd, het ENIGE dat ze/we zeggen is dat zelfs met een 100% match van DNA nog niet waterdicht bewezen is dat hij degene is die de moord gepleegd heeft. Ja, vást wel, het is aannemelijk, maar als jij mij krabt en je hebt DNA van mij onder je nagels, dan heb ik je daarmee toch nog niet vermoord?
Dus de kans is in deze uiteraard heel erg groot dat ie het is, maar tot hij bekend heeft en het onderzoek afgerond is kan je gewoon niet zeggen dat hij 100% de dader is. Ondanks het matchende DNA.
En dan roep jij 'laat dat nou aan de politie over!!!' maar da's PRECIES wat we doenWe wachten tot het onderzoek klaar is. Dat is 'aan de politie overlaten'. Dus ergens begrijp jij het niet en loop je maar wat te brullen met 'internethelden'.
was jij ook naar Friesland gereden om DNA af te staan maar werd je weggestuurd terwijl men je uitlachte omdat je niet opgeroepen was?quote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Jojoortje het volgende:
Mag van mij een TTchange hoor. Onder groepsdruk deed ik gewoon dezelfde TT
"maar maar maar 98% match is toch ook bijna 100%?quote:Op maandag 19 november 2012 12:23 schreef Re het volgende:
[..]
er is nooit een 100% match, want dat kan helemaal niet
Interessante invalshoek. Dat zal ondervraging dan mogelijk uitwijzen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef Nielsch het volgende:
Iemand heeft ook geopperd dat de man misschien niet eens meer wist dat hij het heeft gedaan omdat hij:
- te dronken was
- een psychopaat is die het hele voorval heeft weggestopt
Hoewel er inderdaad voorbeelden zijn van mensen die hun daden zijn écht zijn vergeten, is die kans wel heel erg klein.
Nog meer reden om niet meteen 'we hebben hem, stop maar hoor!' te roepen dus, precies wat ik Robijn wilde uitleggenquote:Op maandag 19 november 2012 12:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zo bekeken kan je ook nooit zeggen dat je een 100% DNA match hebt want een wetenschappelijke methode kent altijd een zekere mate van onbetrouwbaarheid. Hoe klein ook. Je zal een wetenschapper nooit horen zeggen dat iets 100% zeker is.
Verder heb je wel gelijk natuurlijk.
Dat je er nog op ingaat, ben er doodmoe van.quote:Op maandag 19 november 2012 12:28 schreef Doodloper het volgende:
[..]
"maar maar maar 98% match is toch ook bijna 100%?"
En dan nog? Dan zou ze er om hebben gevraagd?quote:Op maandag 19 november 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas pindakaas. Het was de waarheid.
oh ik vind het nog wel een soortvan grappigquote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat je er nog op ingaat, ben er doodmoe van.
Dat gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Hij is op zoek naar een advocaat en er gaat ene proces komen. Ben zeer benieuwd naar wat hij te zeggen heeft.quote:Op maandag 19 november 2012 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog meer reden om niet meteen 'we hebben hem, stop maar hoor!' te roepen dus, precies wat ik Robijn wilde uitleggen
nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ze niet maagd maria was.quote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef henkde_j het volgende:
[..]
En dan nog? Dan zou ze er om hebben gevraagd?
Je kunt ook overdrijvenquote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef henkde_j het volgende:
[..]
En dan nog? Dan zou ze er om hebben gevraagd?
Mwah, de domheid breekt me op.quote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef Doodloper het volgende:
[..]
oh ik vind het nog wel een soortvan grappig
quote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef Disorder het volgende:
Een Fries? Dan is het dus tóch een buitenlander!
Het gebeurde híer welquote:Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren natuurlijk.
Ik ook...quote:Hij is op zoek naar een advocaat en er gaat ene proces komen. Ben zeer benieuwd naar wat hij te zeggen heeft.
quote:Op maandag 19 november 2012 12:31 schreef Jojoortje het volgende:
Misschien is het wel een boer uit 'Boer zoekt vrouw' ?
Internetdetectives?quote:Op maandag 19 november 2012 12:31 schreef alors het volgende:
Ik zocht even het verhaal van een meisje dat jarenlang gestalkt is door die smerige internetdetectives, maar het is onvindbaar door al die pulp die zij het net op hebben geslingertNiet dat ze nu zullen stoppen, de hele wereld is immers gek, zij niet.
Hihaho zelfbedacht?quote:Op maandag 19 november 2012 12:31 schreef Jojoortje het volgende:
Misschien is het wel een boer uit 'Boer zoekt vrouw' ?
Second love?quote:Op maandag 19 november 2012 12:32 schreef alors het volgende:
[..]Ja vast, hij is al minimaal 21 jaar samen met zijn vrouw.
Ownee dat zou hij natuurlijk nooooit doen maar een meisje verkrachten en vermoordenquote:Op maandag 19 november 2012 12:32 schreef alors het volgende:
[..]Ja vast, hij is al minimaal 21 jaar samen met zijn vrouw.
Ja mensen die denken dat alles een complot is en dat alles wat de normale journalistiek schrijft propaganda is van de overheid en het OM. Daarbij voelen ze zich niet gehinderd om mensen die er niets mee te maken hebben jarenlang te stalken en allemaal kolder over deze personen op hun sites te zetten.quote:
Nou, dat laatste kan je stiekem doen, naar BZV kijken 4 miljoen mensen, grote kans dat deelnemen aan dat programma op zou vallen....quote:Op maandag 19 november 2012 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ownee dat zou hij natuurlijk nooooit doen maar een meisje verkrachten en vermoorden
Dat soort figuren zouden keihard aangepakt moeten worden. De schade die zij veroorzaken is verschrikkelijk grootquote:Op maandag 19 november 2012 12:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja mensen die denken dat alles een complot is en dat alles wat de normale journalistiek schrijft propaganda is van de overheid en het OM. Daarbij voelen ze zich niet gehinderd om mensen die er niets mee te maken hebben jarenlang te stalken en allemaal kolder over deze personen op hun sites te zetten.
het zou kunnen dat ze elkaar kenden van het uitgaan en dat ze besloten hebben om een nummertje met elkaar te maken. Hierbij is het gruwelijk misgegaan. Het is wel een theorie die nu waarschijnlijk wel onder de loep zal worden genomen.quote:
Omdat 'ie een opgeblazen naar mannetje is, daarom.quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom eist De Vries de credits op? Hij is toch nooit met deze verdachte op de proppen gekomen?
hij zat wel achter de zaak aan en heeft daamee aangestuurd op dit DNA onderzoek (hij beredeneerde nav de feiten dat het om een "bekende" zou moeten gaan, niet een Irakeese asielzoeker of Duitse Einzelgangerquote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom eist De Vries de credits op? Hij is toch nooit met deze verdachte op de proppen gekomen?
Ik weet nog goed hoe al die inteelt josti's stonden te schreeuwen in '99.quote:Op maandag 19 november 2012 12:37 schreef Re het volgende:
[..]
hij zat wel achter de zaak aan en heeft daamee aangestuurd op dit DNA onderzoek (hij beredeneerde nav de feiten dat het om een "bekende" zou moeten gaan, niet een Irakeese asielzoeker of Duitse Einzelganger
Oh je bedoelt die gekken van klokkenluideronline? Behoorlijk tragisch ook dat die mensen werkelijk denken dat de overheid DNA vervalst, om zo een zaak op te lossen door een onschuldig iemand de bak in te laten draaien. Over vergezocht gesproken. En dan vinden ze het ongeloofwaardig dat een dader z'n eigen DNA zou afstaan.quote:Op maandag 19 november 2012 12:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja mensen die denken dat alles een complot is en dat alles wat de normale journalistiek schrijft propaganda is van de overheid en het OM. Daarbij voelen ze zich niet gehinderd om mensen die er niets mee te maken hebben jarenlang te stalken en allemaal kolder over deze personen op hun sites te zetten.
Ja... oké... nou heb ik de beste man heel hoog, maar dit is niet opgelost door zijn speurwerk.quote:Op maandag 19 november 2012 12:37 schreef Re het volgende:
[..]
hij zat wel achter de zaak aan en heeft daamee aangestuurd op dit DNA onderzoek (hij beredeneerde nav de feiten dat het om een "bekende" zou moeten gaan, niet een Irakeese asielzoeker of Duitse Einzelganger
Hij eist nergens de credits op...quote:Op maandag 19 november 2012 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat 'ie een opgeblazen naar mannetje is, daarom.
iets met peer pressure denk ikquote:Op maandag 19 november 2012 12:39 schreef RingBewoner het volgende:
Ik schakel net in dus misschien is het al tientallen keren gevraagd maar als je dit gedaan hebt, waarom sta je dan DNA af? Terwijl het niet verplicht is/was.
Dat zegt ie ook nergens volgens mij?quote:Op maandag 19 november 2012 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja... oké... nou heb ik de beste man heel hoog, maar dit is niet opgelost door zijn speurwerk.
NEE. Ik ben geen internetheld die maar meelult, en iedereen af loopt te kraken. Zoals er om beroemdheden, tv series, nieuws, wat dan ook gedaan wordt.quote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Wellus
[..]
En dan roep jij 'laat dat nou aan de politie over stelletje internethelden!!!!!' maar da's PRECIES wat we doenWe wachten tot het onderzoek klaar is. Dat is 'aan de politie overlaten'. Dus ergens begrijp jij het niet.
Hij was toevallig de eerste die het nieuws twitterde.quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Het was dat homo dorp hiernaast!quote:Op maandag 19 november 2012 12:39 schreef Caland het volgende:
Lol, domme boer op nederland 1 vindt het vooral geweldig dat de dader niet uit zijn dorp komt.
Ok je kunt niet zeggen dat ik niet normaal met je in discussie ging.quote:Op maandag 19 november 2012 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
NEE. Ik ben geen internetheld die maar meelult, en iedereen af loopt te kraken. Zoals er om beroemdheden, tv serieus, nieuws, wat dan ook gedaan wordt.
Verder: wacht eerst maar eens de persconferentie af. Punt.
Zou kunnen, maar als ze naakt gevonden is dan wordt die kans al kleiner. En als er verkrachtingssporen waren, zou hij minstens schuldig zijn aan verkrachting. Puur hypothetisch zou hij seks met haar kunnen hebben gehad, waarna ze vervolgens verkracht en vermoord is door een ander met een condoom om. Maar een verkrachter met een condoom, meh.quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Desunoto het volgende:
Een andere mogelijkheid is nog dat hij wel seks met haar heeft gehad die dag, maar dat ze later door iemand anders is vermoord. En dat hij niets heeft gezegd simpelweg omdat hij bang was om voor moord op te draaien. Kleine kans natuurlijk, maar zoiets blijft wel een mogelijkheid met de informatie die er naar buiten gebracht is.
Opgelost met enkel een DNA match is het in elk geval nog niet. Ze zullen meer moeten hebben.
Maar ze zullen wel meer weten dan wat naar buiten gebracht is.
Is goed, ik denk dat men gaat zeggen dat ze een.... verdachte... hebben aangehouden.quote:Op maandag 19 november 2012 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
Verder: wacht eerst maar eens de persconferentie af. Punt.
Vorige topic, pagina 6. Ik vroeg hetzelfde, kwamen wel goede reacties op.quote:Op maandag 19 november 2012 12:39 schreef RingBewoner het volgende:
Ik schakel net in dus misschien is het al tientallen keren gevraagd maar als je dit gedaan hebt, waarom sta je dan DNA af? Terwijl het niet verplicht is/was.
Ik vind mensen die overal wat over te roddelen hebben eerder een zeikstraal. Dus over beroemdheden, tv series, nieuws, overal hebben ze een mening over. En die is meestal niet positief.quote:
En gelukkig heb jij zelf nooit ergens een mening over en is die altijd positief (quote:Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik vind mensen die overal wat over te roddelen hebben eerder een zeikstraal. Dus over beroemdheden, tv series, nieuws, overal hebben ze een mening over. En die is meestal niet positief.
Ik vind het nieuws als eerste bekend maken toch echt wel een vorm van credits opeisen en laten zien hoe zeer je tot de incrowd hoort, maar dat kan aan mij liggen. En nee, met 'ik heb het opgelost' kijkt 'ie wel uit sinds het 'ik heb de moord op Holloway opgelost zie de beelden van Joran maar'-incidentje, maar dat maakt hem natuurlijk niet minder een ego-tripper.quote:Op maandag 19 november 2012 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij eist nergens de credits op...
En opgeblazen naar mannetje of niet, dankzij zijn gedram en vasthoudendheid kwám het DNA onderzoek er uberhaupt. En nog steeds zegt ie niet 'IK HEB HET OPGELOST'. Dat zegt ie nergens.
Denk dat ze meer zeggen want dit was eerder op de dag ook al op de radio en door het OM uitgebracht.quote:Op maandag 19 november 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is goed, ik denk dat men gaat zeggen dat ze een.... verdachte... hebben aangehouden.
De tij dat Micha Kat nog ENIGE credibiliteit had...................is echt over...quote:Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Coos het volgende:
Ja hoor, complotgekkies zien nog steeds de hand van Demmink. Je kon er op wachten!![]()
http://www.klokkenluidero(...)vast-inzake-vaatstra
de haar op de aansteker was van dezelfde persoon als het sperma... of de aansteker van hem was moet nog blijkenquote:Op maandag 19 november 2012 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hmm, dan was de aansteker dus ook van deze man.
Tja, wie weet heeft hij haar van tevoren lastig gevallen en is ze afgestapt van de fiets ofzo? Of misschien ging hij wel eens uit en kende hij haar wel een beetje en wilde een sigaret met hem roken ofzo?quote:Op maandag 19 november 2012 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben zo ontzéttend benieuwd hoe het nou gegaan is die avond. Dat rare begin al, dat zij in d'r eentje wegfietste en het binnen 1 km. geloof ik, al fout ging. En die twee fietsen die in de greppel hadden gestaan, dat soort dingen. Gewoon de hele toedracht.
Maar hoe dan ook: al was ze de maagd Maria(nne) of spreidde ze haar benen wekelijks tijdens het lokale gangbang-uurtje: WTF doet dat ertoe?quote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Om dat meteen duidelijk te maken: dat was ze niet. Heb dat lang geleden al eens van mensen gehoord die uit haar buurt kwamen.
Dit heeft niets met SHO te maken, ik weet niet waar je het over hebtquote:Op maandag 19 november 2012 12:44 schreef Greys het volgende:
[..]
En gelukkig heb jij zelf nooit ergens een mening over en is die altijd positief ().
Maar dat gedoe van je nu heeft geen ene moer met NWS te maken, je wilt gewoon een potje zeuren over SHO
Maar dat moet je niet hier doen. Dus kappen.
Peer pressurequote:Op maandag 19 november 2012 12:56 schreef ChronoVisor het volgende:
Ik snap het niet. Als hij echt de dader is, WAAROM geeft hij dan vrijwillig zijn dna af?
Nou, er is een raar iets op die avond: zij was met die jongens uit, en wat ik begrepen heb is dat die knullen wég wilden uit die uitgaansgelegenheid. Zij had willen blijven. Dus is een afspraakje midden in die nacht, niet logisch.quote:Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, wie weet heeft hij haar van tevoren lastig gevallen en is ze afgestapt van de fiets ofzo? Of misschien ging hij wel eens uit en kende hij haar wel een beetje en wilde een sigaret met hem roken ofzo?
Waarom is het vreemd dat alleen naar huis fietst? Het gebeurd vaak genoeg hoor. Ik vind het ook niet slim, maar zo uitzonderlijk is het niet dat jonge meiden alleen naar huis fietsen snachts.
Ja, enkel gespeculeer.quote:Op maandag 19 november 2012 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, er is een raar iets op die avond: zij was met die jongens uit, en wat ik begrepen heb is dat die knullen wég wilden uit die uitgaansgelegenheid. Zij had willen blijven. Dus is een afspraakje midden in die nacht, niet logisch.
Wat weet jij nou in élke post wat wij niet zouden weten...quote:Op maandag 19 november 2012 12:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met SHO te maken, ik weet niet waar je het over hebtIk zit al eeuwen niet meer in SHO, en niet zomaar.
Ik zeg simpel dat het gelul voor de persconferentie over Marianne Vaatstra dat de dader gepakt is onzin is.
En dat zal je wel zien ook.
Ik zei alleen dat ze niet helemaal gewoon was. Het kan een rol hebben gespeeld, maar dat moet uitgezocht worden.quote:Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook: al was ze de maagd Maria(nne) of spreidde ze haar benen wekelijks tijdens het lokale gangbang-uurtje: WTF doet dat ertoe?
Ze is op brute wijze vermoord.
Nee, ik zeg ook niet dat het een afspraakje was. Maar misschien dat ze hem onderweg tegenkwam en is afgestapt.quote:Op maandag 19 november 2012 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, er is een raar iets op die avond: zij was met die jongens uit, en wat ik begrepen heb is dat die knullen wég wilden uit die uitgaansgelegenheid. Zij had willen blijven. Dus is een afspraakje midden in die nacht, niet logisch.
Nee haar toenmalige vriend had vooraf beloofd in het bijzijn van Marianne's ouders een taxi voor haar te bellen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoezo ze was niet gewoon? Gewoon een normale meid die in het eindexamenjaar van de mavo zat.quote:Op maandag 19 november 2012 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat ze niet helemaal gewoon was. Het kan een rol hebben gespeeld, maar dat moet uitgezocht worden.
Veel opties.quote:
Ja, da's dom. Misschien was ie dronken en het vergeten te doen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:59 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Nee haar toenmalige vriend had vooraf beloofd in het bijzijn van Marianne's ouders een taxi voor haar te bellen.
Echter op de avond zelf besloot hij samen met nog een vriend dit niet te doen en haar op de fiets te laten gaan. Destijds was iedereen nog niet in het bezit van een mobiel etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |