Ik heb de slurf met 2 afzonderlijke toeren vast gemaakt. Maar die toeren moesten direct na elkaar.....Tenminste als ik goed gelezen heb.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:58 schreef trui het volgende:
[..]
wow, mooi garen! maar wel valt me weer de platgedrukte slurf op. heb je 'm dicht vastgehaakt aan de kop of in 2 afzonderlijke toeren?
heel mooi die kersthanger, spuuglokje! is dat het patroon van craftvalley?
oooooh die is echt geweldig!!!quote:Op woensdag 14 november 2012 14:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik heb de slurf met 2 afzonderlijke toeren vast gemaakt. Maar die toeren moesten direct na elkaar.....Tenminste als ik goed gelezen heb.
Hier heeft ie een dikkere slurf....tis net hoe je hem vormt volgens mij
[ afbeelding ]
Nee ik heb hem idd niet gevuld....stond niet in het patroon en ook niet aan gedacht eigenlijk. Maar idd een dikkere slurf is eigenlijk leuker.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef trui het volgende:
heb je 'm ook gevuld? ik vind 't wel leuk als ie bij de aanzet een beetje dikker is, zoals hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Dat is inderdaad echt een heel leuk patroon! Weet jij zo of het een lastig patroon is? Of is hij vrij simpel?quote:Op woensdag 14 november 2012 15:10 schreef Angelof9 het volgende:
Dottey, wat is ie goed gelukt! Ik vond dat ding een ramp om te maken en de mijne was niet goed gelukt.
Binky is ook een leuk patroon voor multi-garen.
voor een net beginner is hij lastig. Je moet zelf veel tellen en berekenen. Maar als je al vaker beestjes enzo maakt en het in je vingers zit is hij oke om te maken.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt een heel leuk patroon! Weet jij zo of het een lastig patroon is? Of is hij vrij simpel?
Het idee is dat je bij de 2e rij alleen door de slurf steken haakt, niet door de steken die eronder zitten. Dan blijft ie open. Duurde bij mij ook 2 padma's voor ik dat door hadquote:Op woensdag 14 november 2012 15:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
ja maar....als ik rij 6 de onderkant vast moet maken en bij rij 7 de bovenkant dan komt daar toch geen gat?! want je moet hem aan het lijf vastmaken....je werkt niet met losse ofzo om daar een gat te krijgen.
of snap ik het nu helemaal niet?
euh jaquote:Op woensdag 14 november 2012 16:04 schreef Angelof9 het volgende:
Of wat Lijnloos zegt.
Ik vraag me af of er iemand is die het meteen goed heeft gedaan!!
Oh ja! Dat probleem had ik ook. Zelfs een paar keer uitgehaald omdat ik maar bleef denken dat ik het verkeerd deedquote:Op woensdag 14 november 2012 16:22 schreef trui het volgende:
watik de eerste keer ook heel lastig vond was het vasthaken van de buik aan de poten. ik zat maar te draaien en kwam er pas na een hele tijd achter dat de buik gewoon met de 'verkeerde' kant naar buiten toe mag/moet.
ja dit!quote:Op woensdag 14 november 2012 16:22 schreef trui het volgende:
watik de eerste keer ook heel lastig vond was het vasthaken van de buik aan de poten. ik zat maar te draaien en kwam er pas na een hele tijd achter dat de buik gewoon met de 'verkeerde' kant naar buiten toe mag/moet.
Ja dat is het leuke van deze sneeuwman....hij is ook echt zo, net alsof je hem zelf buiten hebt gemaakt (ja je snapt wat ik bedoel, wortel als neus, stokke als armen)quote:Op woensdag 14 november 2012 17:21 schreef Dottey het volgende:
die sneeuwman kan prima zonder mond! Erg leuk ook met die muts zo. Vind het ook leuk dat die armen net stokken lijken ^^. zo maak ik de sneeuwpop altijd hihi.. zin in sneeuw! Laat maar komen!
Als je toch een mond wilt maken.. Je kunt misschien ook kleine knopjes (french knot) erop borduren als soort knopen mond of kleine knoopjes.. maar ik zou het weglaten. Het is hardstikke leuk zo.
Leuke padma en sneeuwman!quote:Op woensdag 14 november 2012 17:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja dat is het leuke van deze sneeuwman....hij is ook echt zo, net alsof je hem zelf buiten hebt gemaakt (ja je snapt wat ik bedoel, wortel als neus, stokke als armen)
Andere sneeuwmannen zijn al gauw echte mannen..:D
Maar ik ga de mond idd weglaten. De orginele mond is ook leuk, maar wordt te veel....
Oh die is ook leuk, weer wat om op mijn haaklijstje te schrijven. Om eerlijk te zijn vind ik de jouwe mooier met die 6 puntenquote:Op woensdag 14 november 2012 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuke padma!
Ik heb een kerststerretje voor in de boom gehaakt:
[ afbeelding ]
Jaa, nog meer padma's!quote:Op woensdag 14 november 2012 13:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Padma's
Ik wil er ook een gaan maken met voetjes en oren in een andere kleur dan het lijf
Wat een leuke kleurtjes! Ik had het de eerste keer ook niet goed gedaan hoorquote:Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
je had gelijk trui, ik heb net genoeg! heb nog denk ik 5gram ofzo over
mijn Padma is dus af! gisteravond aan begonnen. ik snap nu ook waarom sommige een hele padma familie hebben, ze is leuk en makkelijk om te maken
[ afbeelding ]
meer foto's op ravelry
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/padma
Ja, ga ook haken! Quilten wil ik ook nog is een keer gaan proberen, lijkt mij erg leuk om te doenquote:Op woensdag 14 november 2012 12:43 schreef Moeraskat het volgende:
[..]wat leuk!!!
Ik heb zulke dingen echt nog noooooit gemaakt... maar nu ik al die foto's zie ( ook in vorige delen ) denk ik er over om het ook eens te proberen, maar ik ben zelf eerst bezig met een Quilt
Mijn wat legen? Ik ben goed met computers, maar die termen zeggen mij niks hoorquote:Op woensdag 14 november 2012 11:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
even je cache legen en t werkt weer
Als ik jouw woorden gebruik, is het wellicht duidelijker:quote:Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
maakt mizzenroe geen halve vaste. zoals ik het lees, steekt ze door, draad overslaan en dan direct door twee lussen halen.
een vaste is toch doorsteken, draad overslaan, terug, draad overslaan, door twee lussen (heb je nog twee lussen op je naald) weer draad overslaan en dan weer soor twee lussen. en eindig je met 1lus....
of ben ik nu gek?
mocht je kijken naar de muts....de eerste rijen moesten in stokjes, dus das idd een andere steek met nog meer doorhalen en lussen enzo.
Geeft niks hoor, al doende leert men. Maar dat verklaart wel waarom jouw werkjes er anders uitzien!quote:Op woensdag 14 november 2012 18:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
oke dan heb ik dus al die tijd fout gedaan :0 ik schaam me diep.
dat zgen jullie dus toen met mijn uiltje.....
hoe heb ik zo stom kunnen zijn....ik weet ook echt niet hoe ik hier bij kom....:s
ik ben helemaal in de war....
Had je het idee dat de armpjes van Sniffle er achteraf opgenaaid waren of dat het lijfje inderdaad een driehoek was met de hoeken als armen?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:15 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
oooooh die is echt geweldig!!!
Beetjequote:Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
maakt mizzenroe geen halve vaste. zoals ik het lees, steekt ze door, draad overslaan en dan direct door twee lussen halen.
een vaste is toch doorsteken, draad overslaan, terug, draad overslaan, door twee lussen (heb je nog twee lussen op je naald) weer draad overslaan en dan weer soor twee lussen. en eindig je met 1lus....
of ben ik nu gek?
mocht je kijken naar de muts....de eerste rijen moesten in stokjes, dus das idd een andere steek met nog meer doorhalen en lussen enzo.
zag er niet naar uit of ze erop genaaid waren geloof k.. Zal nog eend goed kijken momentquote:Op woensdag 14 november 2012 19:04 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Had je het idee dat de armpjes van Sniffle er achteraf opgenaaid waren of dat het lijfje inderdaad een driehoek was met de hoeken als armen?
Oke dan probeer ik dat ook!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
zag er niet naar uit of ze erop genaaid waren geloof k.. Zal nog eend goed kijken moment
Op die foto dat hij voor t raam zit en je hem dus op de rug kijkt... Lijkt het 1 stuk te zijn of?
hahaha en bedankt hequote:Op woensdag 14 november 2012 19:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Beetje![]()
Een stokje is overslaan, doorsteken, doorhalen (nu heb je er drie), omslaan en doorhalen door twee lussen, (nu heb je er twee), weer overhalen en door laatste lussen halen, vaste is doorsteken, doorhalen, omslaan en door de twee lussen halen. Halve vaste is idoorsteken, doorhalen en meteen doorhalen door de lus die je op de naald hebt staan.
Nee hoor, je deed heel hip gewoon een foundation chain ipv vastequote:Op woensdag 14 november 2012 19:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
mijn vaste was een een verzinsel tussen een vaste en stokje...(stokjes gaan wel goed trouwens).
Zoiets ja...ach toen ik na jaren weer begon bleek mijn stokje ook een zelf verzonnen verzinsel te zijn...zat er ook een beetje tussenin.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahaha en bedankt he
maar ik maakte dus de half vaste als een vaste....en mijn vaste was een een verzinsel tussen een vaste en stokje...(stokjes gaan wel goed trouwens).
ben nu bezif met een rij vaste bezig...moet nog ff omschakelen.
ik weet wel dat de banden op de rug (dat kruis) los zatquote:
Een slip stitchquote:Op woensdag 14 november 2012 18:53 schreef MarinaJozina het volgende:
Volgens mij deed ik een vaste eerst ook zo. Ik geloof dat Jumpsje zei dat dat een foundation chain is
En dat noemen we in Nederland weer een halve vaste.quote:
het geheugen zegmaar van je browserquote:Op woensdag 14 november 2012 18:45 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Oh die is ook leuk, weer wat om op mijn haaklijstje te schrijven. Om eerlijk te zijn vind ik de jouwe mooier met die 6 punten
[..]
Jaa, nog meer padma's!
[..]
Wat een leuke kleurtjes! Ik had het de eerste keer ook niet goed gedaan hoor
[..]
Ja, ga ook haken! Quilten wil ik ook nog is een keer gaan proberen, lijkt mij erg leuk om te doen
[..]
Mijn wat legen? Ik ben goed met computers, maar die termen zeggen mij niks hoor
Handig linkjequote:Op woensdag 14 november 2012 18:45 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Mijn wat legen? Ik ben goed met computers, maar die termen zeggen mij niks hoor
Nog een update!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik weet wel dat de banden op de rug (dat kruis) los zat
Zo zijn de meeste patronen idd ook. Maar niet bij deze. Op de foto's zie je de horizontale lijnen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:03 schreef B.ertha het volgende:
Zodat de magic circle op de neus zit, zeg maar.
Lijkt me makkelijker om zo en puntige neus te maken dan met meerderen en minderen.
omg sniffle!!!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:41 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Nog een update!
Koppie heb ik al tig keer uitgehaald
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 november 2012 21:17 schreef Lyssa het volgende:
Zo laatste update voor vandaag! Ik ga morgen weer verder:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
ook dat maar ook omdat het koppie wat ovaal is. Ik had eerst teveel in t midden, toen te hoog snoetje en nu issie wel goed, beetje klein, maar oren komen er ook nog opquote:Op woensdag 14 november 2012 21:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
omg sniffle!!!![]()
![]()
![]()
!!! Hij lijkt echt super erg op hem
Ja Ist kopje lastig? Omdat hij wat naar opzij kijkt of?
ik zit hier met een big smile ! Ik vind em geweldig!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[..]
ook dat maar ook omdat het koppie wat ovaal is. Ik had eerst teveel in t midden, toen te hoog snoetje en nu issie wel goed, beetje klein, maar oren komen er ook nog opDie staat ook niet even duidelijk op de foto
Ik ga mn best doen
Goedzo! Daar doe ik het voor!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik zit hier met een big smile ! Ik vind em geweldig!
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:14 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Zo zijn de meeste patronen idd ook. Maar niet bij deze. Op de foto's zie je de horizontale lijnen.
Je tip voor het driehoeks bovenlijf heeft me wel goed geholpen om het lijfje te maken. Dus thanx!quote:
Ik zal hier ook eens bij de wibra kijken!quote:Op woensdag 14 november 2012 21:29 schreef CREADO het volgende:
Dottey gaaf die eenhoorn, tyler girl zonder mond is nu leuker en wat een gave wol voor die muts is dat catania?
Wild rose ik heb de china naalden van ebay vandaag gekregen! Jippie...en ze zijn geweldig.
Heeft er iemand van jullie bij een wibra nog rode saskiawol gezien en kan me hieraan helpen? :-(
En lyssa respect. Wat ontzetend goed dat konijntje!
Ben zelf nog met weer andere slofjes bezig. Heb gister grijze met wit gemaakt, vandaag weer andere met de blauwe gemeleerde wol van zeeman en mijn haasje/konijntje wacht nog op een gezichtje en mijn dekentje komt ook iedere keer weer een rij verder ;-). Al met al alles tegelijk hahhaha.
Hoe veel uurtjes haken jullie eigenlijk op een dag?
Ik stel je eerlijkheid op prijs!quote:Op woensdag 14 november 2012 18:45 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Oh die is ook leuk, weer wat om op mijn haaklijstje te schrijven. Om eerlijk te zijn vind ik de jouwe mooier met die 6 punten
Wauw, hoef je tussen thuiskomen en slapen niks meer te doen dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:42 schreef 16021988 het volgende:
Ik haak als ik thuis kom tot t eten en erna tot t slapen. Dat is zo'n 2 a 3 uur denk ik (19.00 thuis, 20.00u eten en 22.00 naar bed meestal.. Uurtje eten ertussen..)
Nope, met een werkdag van 7 tot 18u ben ik het meestal wel zat. Boodschappen doe ik voor ik naar huis ga. Opruimen doe ik onder t koken, en alleen voor t slapen gaan nog met de hond lopen. Op donderdag sport ik om 21.00u, dus dan is het haken wat minder. Maar ik denk dat ik 3 door de weekse avonden zeker wel 3 uur aan het haken ben..quote:Op donderdag 15 november 2012 07:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wauw, hoef je tussen thuiskomen en slapen niks meer te doen dan?ik kom ook om 19:00 uur thuis, maar op maandag en woensdag moet ik dan nog hardlopen, en ook nog koken en eten. En nog de dagelijkse dingen in huis (lapje over de wc, keuken opruimen, dat soort dingen). Ik houd echt niet veel haaktijd over.
Vaak in het weekend welmaar ook dat heb ik niet echt een vaste tijd
quote:Op donderdag 15 november 2012 07:40 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik stel je eerlijkheid op prijs!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |