Ik heb op mijn D7000 een stille stand, alles klinkt wel zachter, maar foto's kun je minder snel achter elkaar makenquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:36 schreef polariteit het volgende:
[..]
Wat voor camera heb jij dan? Als ik met mijn 7D in de middle of nowhere zit met alleen het geluid van de wind en mijn adem, dan klinkt die opklappende spiegel echt als een kanonskogel
Leuk topic trouwens, ik herken er wel een hoop
De iphone heeft ook van die apps dat je meteen een vintagefilter ofzo over je foto kan plakken waardoor t nog mooier lijktquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zonder gein, die iphones 4 en 5 kunnen idd best redelijk kiekjes produceren.
Maar het is dan ook niet de camera dat een mooi plaatje maakt, maar uiteraard de fotonemer die er oog voor moet hebben.
Dat zie je ook vaak bij die toplui (zeg maar de 5% die het wel kan), met een lullig fototoestelletje maken ze er nog iets moois van.
Als er genoeg licht is ja, anders is mijn iPhone ook gewoon waardeloosquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zonder gein, die iphones 4 en 5 kunnen idd best redelijk kiekjes produceren.
Maar het is dan ook niet de camera dat een mooi plaatje maakt, maar uiteraard de fotonemer die er oog voor moet hebben.
Dat zie je ook vaak bij die toplui (zeg maar de 5% die het wel kan), met een lullig fototoestelletje maken ze er nog iets moois van.
Dan zul je ook het volgende weleens te horen hebben gekregenquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik fotografeer voor mezelf, heb dus eigenlijk met geen van deze comments wat. Ik zet ze niet op internet, verkoop niet, stel ze niet ten toon.
Nee, eigenlijk nietquote:Op zondag 11 november 2012 06:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan zul je ook het volgende weleens te horen hebben gekregen
- waarom fotografeer je dan (met zo'n duur/groot ding)
- kan je net zo goed met een compact doen
Snob. Als het een groep lekkere wijven was geweest had je dit niet geplaatst.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van de zomer op een festival, tegenzon inflitsen (volle zon):
- Waarom flits je? Het is toch niet donker?
- Je moet niet tegen de zon in fotograferen, dan krijg je donkere gezichten.
- Kunt u ook van ons een foto maken? *overhandigen eigen compact camera*
Ach, vervolgens maak ik een foto met eigen cameraquote:Op zondag 11 november 2012 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Snob. Als het een groep lekkere wijven was geweest had je dit niet geplaatst.
Ik had iets meerderjarigs in gedachtenquote:Op zondag 11 november 2012 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, vervolgens maak ik een foto met eigen cameraMaarre, in this case: 14/15 was/is echt te jong.
Och...ga dat eens vertellen tegen de Lomo fans..quote:
Waarom zou ik me bezig houden met waar andere mensen mee bezig zijn?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:57 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Och...ga dat eens vertellen tegen de Lomo fans..
Met elke camera kun je mooie foto's maken.
Een camera is gewoon een stukje gereedschap..niks meer niks minder
Een goeie fotograaf maakt mooie foto's met een kartonnen wegwerp-camera.
Met een canon 5D markiii maakt een goeie fotograaf ook mooie foto's .
Geef een totale nitwit een dure camera en de foto's zijn misschien mooi helder met weet ik hoeveel megapixel... maar als de compositie saai is, dan is het nog steeds een saaie nietszeggende foto.
Compositie en lichtmomenten worden niet beter met een goeie camera,
het werkt alleen makkelijker en lekkerder.
Ik vergelijk het altijd met iets waar ik wel verstand van heb.. basgitaar spelen.
Ik heb meerdere bassen variërend van 75 euri tot 3500 euri bespeeld.
Mijn spel en mijn bassskills veranderen niet zo veel, alleen op de bas van 3500 gaat het allemaal net iets lekkerder en vloeiender.
Klopt, genoeg fotografen die denken dat ze goed zijn omdat ze een dure camera hebben, maar ondertussen een portfoliosite hebben waar geen enkele foto je 'grijpt'.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:57 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Geef een totale nitwit een dure camera en de foto's zijn misschien mooi helder met weet ik hoeveel megapixel... maar als de compositie saai is, dan is het nog steeds een saaie nietszeggende foto.
Ik vergelijk het altijd met iets waar ik wel verstand van heb.. basgitaar spelen.
Mijn spel en mijn bassskills veranderen niet zo veel, alleen op de bas van 3500 gaat het allemaal net iets lekkerder en vloeiender.
Lichtmomenten worden niet beter met een betere camera, maar je kunt wel beter van het lichtmoment profiteren door meer dynamisch bereik. Inderdaad, een goede fotograaf kan ook met een wegwerpcamera iets moois doen, maar geef hem een specifieke opdracht mee en het lukt hem niet door de fysieke beperkingen van het toestel. Met een wegwerpcamera kun je geen portret met geringe scherptediepte maken, of een macro-opname waar alleen het hoofdje van een libelle scherp is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:57 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Het verschil tussen een basgitaar van 75 of 3500 euro is veel kleiner dan het verschil tussen een compact camera van 75 of een FF spiegelreflex. Allebei instrumenten, maar totaal verschillende mogelijkheden. Een vergelijking tussen een basgitaar en een viool gaat dan beter op, met allebei kun je muziek maken, maar het klinkt anders, het gevoel is anders en sommige basgitaarrifjes kun je gewoon niet overtuigend spelen op een viool.quote:Ik vergelijk het altijd met iets waar ik wel verstand van heb.. basgitaar spelen.
Vintagefilter.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
De iphone heeft ook van die apps dat je meteen een vintagefilter ofzo over je foto kan plakken waardoor t nog mooier lijkt
Jij speelt geen instrument ?quote:Op woensdag 14 november 2012 08:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lichtmomenten worden niet beter met een betere camera, maar je kunt wel beter van het lichtmoment profiteren door meer dynamisch bereik. Inderdaad, een goede fotograaf kan ook met een wegwerpcamera iets moois doen, maar geef hem een specifieke opdracht mee en het lukt hem niet door de fysieke beperkingen van het toestel. Met een wegwerpcamera kun je geen portret met geringe scherptediepte maken, of een macro-opname waar alleen het hoofdje van een libelle scherp is.
[..]
Daar ga je de mist in. Het verschil tussen een basgitaar van 75 of 3500 euro is veel kleiner dan het verschil tussen een compact camera van 75 of een FF spiegelreflex. Allebei instrumenten, maar totaal verschillende mogelijkheden. Een vergelijking tussen een basgitaar en een viool gaat dan beter op, met allebei kun je muziek maken, maar het klinkt anders, het gevoel is anders en sommige basgitaarrifjes kun je gewoon niet overtuigend spelen op een viool.
Gitaar. En er zijn veel verschillende. Maar de verschillen zijn kleiner dan bij fototoestellen.quote:
Was bij een kapperszaak aan het fotograferen, komt er een oude vrouw naar mij toe om te vragen voor welke krant ik werkquote:Op donderdag 8 november 2012 21:41 schreef einzeinz het volgende:
31. Voor welke televisiezender werk je?
32. Voor welke krant werk je?
38 vind ik wel een compliment als ze zeggen dat de foto bewerkt lijkt, dat betekent dat de foto goed gelukt is.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ultieme dooddoener (Ik heb er zo1 in de familie)
36. Ik bewerk mijn foto's niet na want ik maak ze in 1 keer goed
37. Bewerk jij je foto's in photoshop? Kan je ze beter in 1 keer goed maken!
38. Mooie foto, maar je ziet duidelijk dat hij in photoshop bewerkt is.
Meestal wordt er mee bedoeld dat door photoshop halen voor mensen is die geen verstand hebben van fotografie.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:08 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
38 vind ik wel een compliment als ze zeggen dat de foto bewerkt lijkt, dat betekent dat de foto goed gelukt is.
Daarbij is Photoshop goed gebruiken lastiger dan een camera goed gebruiken.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meestal wordt er mee bedoeld dat door photoshop halen voor mensen is die geen verstand hebben van fotografie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |