Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien...quote:Op donderdag 15 november 2012 20:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, als het een belangrijk evenement is waar je accreditatie voor hebt moet de organisatie zorgen dat je in alle rust een foto kan maken en is het niet de schuld van omstanders
eigenlijk alleen die.. alsnog irritant, daar niet vanquote:Op donderdag 8 november 2012 21:15 schreef Stefan het volgende:
http://www.photofacts.nl/(...)UJuS8KmtGoI.facebook
Wat een grote camera, die maakt vast mooie foto's!
Dat kun je toch wel even Photoshoppen?
Wil je op mijn -belangrijk evenement invoegen- komen? Neem je dan je camera mee?
Waarom is de achtergrond zo onscherp?
Kun je de foto omzetten in zwart-wit met een accent in kleur?
Ik laat ze wel afdrukken bij het Kruidvat
Jij hebt lekker makkelijk werk; een beetje de hele dag op die knop drukken.
Kun je me de RAW bestanden sturen, ik bewerk ze zelf wel.
Kun je jouw watermerk van de foto's op Facebook halen? Mijn moeder wil ze graag printen.
Je fotografeert toch digitaal, dan kosten die foto's toch niks?
Ik wil ook alle andere (minder geslaagde) foto's hebben die je genomen hebt.
Als ik ook zo'n dure camera had kon ik ook zulke foto's nemen.
We hebben geen budget, maar het is mooi voor je portfolio.
Jij hebt verstand van camera's. Wat voor een camera moet ik kopen als ik goede foto's wil maken?
Ik hou niet op foto's
Hoeveel keer zoom is dat?
Hebbie wat te compenseren...?
De jouwe is groter dan die van hij-daar
Kun je aan de kant gaan zodat ik deze foto ook kan nemen?
Als je dit gratis fotografeert beveel ik je aan bij al mijn vrienden.
Mijn neefje doet het voor niks.
Die van mij heeft meer megapixels!
... [stilte].. Wat vind je er zélf van?
Mooie foto's gemaakt?
Oh ja, zo'n foto heb ik ook een keer gemaakt.
iPhones zijn prima geschikt om foto's te maken van mensen met anorexia. Heel smal.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:50 schreef Stefan het volgende:
39: de iphone 4s maakt ook mooie HD video's/foto's
precies, iedereen kan beats maken op een computer maar of het goed is.. is een tweede. Rembrandt erbij halen vind ik een beetje borstklopperij. Het talent wat hij had zit bij een fotograaf niet in z'n vingers en z'n hoofd maar voornamelijk in z'n hoofd en daarom zijn schilderen en fotograferen verschillende werelden. Hem erbij halen is jezelf op een hoog voetstuk zetten. Bescheidenheid past ook bij een goede fotograaf.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel want iedereen kan een foto maken maar of dat een goede foto is is een tweede
7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeftquote:
Dat zegt ook niemand, Pipoquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeft
Bokeh vs geen bokeh..quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:45 schreef Stefan het volgende:
Iemand heeft me na het zien van de 5D wel eens dit filmpje opgestuurd
En nu nog een vergelijking met de lichtgevoeligheid.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bokeh vs geen bokeh..
iphone 4 loses round 1 to infinity.
Was dat zo erg?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien...![]()
![]()
Stond helemaal vol voor het hoofdpodium... Echt heel irritant dat je als fotograaf eerst door een rij mensen moet die staan te wachten om een meter voor het podium te mogen gaan staan terwijl jij wel mag doorlopen.quote:
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bokeh vs geen bokeh..
iphone 4 loses round 1 to infinity.
Mwah vind ik altijd beetje een dooddoener.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.
Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
Nog leuker als je er een prime op hebt zittenquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef Doodkapje het volgende:
"Heeft die maar drie keer zoom? Nog niet eens? Dat is wel een hele slechte lens (over een 70-200mm 2.8). Mijn powershot heeft meer dan 30x zoom!"
![]()
[ afbeelding ]
Hamilton in een kart tegen Hamilton in een F1? ...quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.
Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
Hoezo geen zoom?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog leuker als je er een prime op hebt zitten
Ik ben heel dwars, dan richt ik de camera op iets andersquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik zelf altijd erg irritant vind: als mensen in mijn gezelschap me gaan aanwijzen waar ik foto's van moet maken. En dan vooral in de gebiedende wijs praten. 'Maak hier een foto van.' of 'Hier moet je een foto van maken. Kom dan!' Aaaargh!
Ja natuurlijk maar dat is niet helemaal hetgeen wat ik bedoel. Het was geen advies om voor een iPhone te gaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah vind ik altijd beetje een dooddoener.
Het klopt dat de toplui mooie kiekjes kunnen maken, maar die hebben dan ook jaren aan ervaring met het duurdere spul.
Dan heb je niet persé het duurdere nog nodig om iets interessants te kieken op de gevoelige (digitale) plaat.
Anyway ja ook ik vind dat bijv. iphones best een eind komen met redelijke fotos en videos te maken.
Persoonlijk als ik moet kiezen kies ik toch echt voor een dslr.
Hoezo begrijp je geen ironie?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet in de zin dat je even wat dichterbij haalt zonder je lens om te wisselen
Faal van mijn kantquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo begrijp je geen ironie?
Verkeerde planning van uw kant, is nog geen aanpassing van mijn kant.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee, maar het is storend als je tegen je deadline aan zit en net die foto aan het maken bent
Kardinaal? Sinds wanneer is dat een echt beroep dan? Iedereen kan hypocriet glunderenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
Fotograaf? Sinds wanneer is dat nog een echt beroep dan? Elke kluns kan op een knopje duwen, niet elke kluns kan de Nachtwacht schilderen.
Idd... een telefoon is om mee te bellen en een fototoestel om (serieus) mee te fotograferen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
iPhone
[ afbeelding ]
vs
Canon 20D met budget kitlensje
[ afbeelding ]
Ik merk juist dat bedrijven liever een professioneel iemand hebben. afspraken etc over afleveren en prijs zijn dingen waar men best iets extra voor wil betalen. Professionele fotografen moeten nu erg hun meerwaarde laten zien, en dat is voor een hoop even wennen...quote:Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef Doodkapje het volgende:
Fotograaf is geen beschermde titel, dus iedereen kan zich fotograaf noemen. Het kaf van koren scheiden gebeurt steeds vaker op basis van portfolio. Een vriend van mij zit in de reclamewereld als creative director en stuurt fotografen aan. Ook hij zegt steeds minder te kijken naar diploma.
Het is ook een moeilijke tijd voor fotografen en snap dat het frustrerend moet zijn als je na een dure opleiding opdrachten misloopt, omdat de schoolvriend van de buurman van het neefje van de baas het voor de helft doet.
Sprak met een beroepsfotograaf die in onderhandeling was met een autogarageketen, waar hij een heel jaar zoet mee kon zijn voor een halve ton. Uiteindelijk werd het op het laatste moment afgeketst omdat de vader van één van de garagehouders het ook wel even voor minder wilde doen. Wie moet je dan de schuld geven?
OT: Wat je als fotograaf ook niet wil horen op een bruiloft is: In welke camera moet ik kijken?
Dodelijk!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:04 schreef freud het volgende:
Bij een bruiloft op de ochtend dat je aankomt bij de bruid: "We hebben besloten om te trouwen bij kaarslicht, romantisch hè?"
Ik snap hem niet... alsof je bij kaarslicht geen mooie foto's kan maken, of wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:04 schreef freud het volgende:
Bij een bruiloft op de ochtend dat je aankomt bij de bruid: "We hebben besloten om te trouwen bij kaarslicht, romantisch hè?"
Iets met voorbereiding, gear meezeulen en dergelijke.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik snap hem niet... alsof je bij kaarslicht geen mooie foto's kan maken, of wat moet ik me hierbij voorstellen?
Je kan altijd nog een stuk of 4 flitskoppen van 1500w/s neerzetten, als invullicht
Wow, daar zullen ze blij van worden. Tevens, 1500ws? Wil je foto's op f16 en iso 100 maken?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een stuk of 4 flitskoppen van 1500w/s neerzetten, als invullicht
Heb je toch altijd bij als je een trouwerij gaat doenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Iets met voorbereiding, gear meezeulen en dergelijke.
Ik hou van heldere foto'squote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wow, daar zullen ze blij van worden. Tevens, 1500ws? Wil je foto's op f16 en iso 100 maken?
Zelfs 800ws zal waarschijnlijk ervoor zorgen dat je flink moet afstoppenquote:
Ach, niets wat een beetje zonnebril niet kan regelenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zelfs 800ws zal waarschijnlijk ervoor zorgen dat je flink moet afstoppen
Enne, sup?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:35 schreef NorgeT het volgende:
Het geluid van een polarisatiefilter dat uit het raam valt
True, al weet ik natuurlijk niet of je in een trenchcoat en hoed rondliepquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Shaggy8675 het volgende:
zelfs eens ooit op aangesproken of dat wat ik deed wel koosjer was, want "je weet het niet tegenwoordig" Word je gvd daar als pedo neergezet... Waanzin...
Nou...als het ANP alle vaste contracten gecanceld heeft en zijn fotografenploeg heeft gedecimeerd dan kun je niet echt meer spreken van een echt vak met bijbehorend inkomen. Een enkeling verdiend er echt goed mee en dat heb ik het over types als Edwin Smulders.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:32 schreef trigt013 het volgende:
Sommige mensen willen niet snappen dat:
A. Het een vak is.
B. Tevens je inkomen.
en er daarna achterkomen dat. Je camera uitstaatquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:48 schreef Susteren het volgende:
Dat moment waarop je een foto wilt maken met een lensdop op je objectief
Om er vervolgens achter te komen dat de SD kaarten nog in je computer zittenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
en er daarna achterkomen dat. Je camera uitstaat
Er zijn meer branches waar je fotografen vindtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou...als het ANP alle vaste contracten gecanceld heeft en zijn fotografenploeg heeft gedecimeerd dan kun je niet echt meer spreken van een echt vak met bijbehorend inkomen. Een enkeling verdiend er echt goed mee en dat heb ik het over types als Edwin Smulders.
De meesten die ik zie spelen dat ze een echte fotograaf zijn met alle bij elkaar gekochte kleding en fotospullen om zo "professioneel"mogelijk over te komen. Ze hebben het als hobby/nevenactiviteit en niet als hoofdactiviteit,logisch gezien de verwaterde grenzen van het vak fotografie.
En dan erachter komen dat het niet eens je eigen camera is, want de cam in je hand gebruikt CF!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:33 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Om er vervolgens achter te komen dat de SD kaarten nog in je computer zitten
Mijn hoofdcamera heeft CF en pro duo. Ik heb mijzelf aangeleerd eentje erin te stoppen als ik de ander eruit haal. Ik haal dus zelden beide kaarten gelijktijdig uit de camera.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:42 schreef freud het volgende:
En dan erachter komen dat het niet eens je eigen camera is, want de cam in je hand gebruikt CF!
Idd, en dan je familie nog gepikeerd/beledigd kijken als je met de rekening van Profotonet komt met alleen de kosten van het afdrukken... ( toevallig vorige week nog gebeurtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
'D_A maakt de familie foto's wel".
[ afbeelding ]
Ik krijg een melding, maar kan wel gewoon foto's maken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:15 schreef Shaggy8675 het volgende:
Als ik geen kaart in mijn camera heb steken krijg ik daar een melding van en kan geen foto's trekken. Mocht ik vergeten zijn een kaartje in te steken ( wat me sterk lijkt ) heb ik altijd meerdere kaartjes in mijn tas zitten om meteen door te kunnen.
Ik niet, optie heb ik uitgezet in mijn menu. Geen kaart, geen klik.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik krijg een melding, maar kan wel gewoon foto's maken.
Ja... Ik hoor nog wel eens, "sow wat een kanon" als ik de 70-200 VRII erop heb hangen. Of mensen die lachen dat ik maar een 70-200 heb terwijl zij wel een "18-270" er op hebben zitten en dus "veel" dichterbij kunnen komen...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:56 schreef Xilantof het volgende:
"wow, wat een lens! Daar kun je zeker ver mee inzoomen?"
...Hoor ik wel eens als ik mijn 14-24 op m'n camera heb...
Of je batterij leeg is op een actie moment en dus weer net te laat bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:33 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Om er vervolgens achter te komen dat de SD kaarten nog in je computer zitten
Daarom ben ik zo blij dat mijn A700 zich op remote mode gewoon nog laat bedienen met de knopjes en direct afdrukt, terwijl de IR remote een 2 sec timerfunctie kent, naast direct afdrukken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef Ouwesok het volgende:
Van sommige camera's activeer je de zelfontspanner nét iets te makkelijk en die enkele keer dat het gebeurt is het steevast bij iets waarin je timing een vrij cruciale rol speelt
Vertical grip met 2 accus for the winquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:21 schreef Fotografie.vink het volgende:
Of je batterij leeg is op een actie moment en dus weer net te laat bent.
hehehe fotografie op festivals met een fisheye , heel herkenbaarquote:Op donderdag 8 november 2012 21:53 schreef Mascleta het volgende:
42. niet zo dichtbij!! (bij portret met groothoeklens)
43. kun je een foto van mij maken ( gaan ze voor je camera staan terwijl je een 70-200 er op hebt zitten)
Uberhaubt mensen die steeds aan je lopen te trekken op een festival of je een foto wilt maken...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:51 schreef x-tremed het volgende:
hehehe fotografie op festivals met een fisheye , heel herkenbaar
ik heb meestal een goede vriend mee die mensjes schieten geweldig vindt, dus die loopt naast me om die mensen dan erop te zetten. Kan ik weer verder met andere dingenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
Uberhaubt mensen die steeds aan je lopen te trekken op een festival of je een foto wilt maken...Ik ben niet van partyflock ofzo
Hebben wij het over hetzelfde?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
Uberhaubt mensen die steeds aan je lopen te trekken op een festival of je een foto wilt maken...Ik ben niet van partyflock ofzo
Doe eens rustig man!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:09 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ach, weer eens wat anders.
Ik krijg net het verwijt naar mijn kop gegooid dat ik agressief overkom op een andere fotowebsite omdat ik een standpunt van mij nogal duidelijk verwoord![]()
Die had ik nog niet gehoord
..Of je batterij leeg is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
en er daarna achterkomen dat. Je camera uitstaat
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:13 schreef djkoelkast het volgende:
Je noemt jezelf filmgeek maar gaat staan filmen met een fotocamera...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |