abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 22:17:10 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119256908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:42 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, als het een belangrijk evenement is waar je accreditatie voor hebt moet de organisatie zorgen dat je in alle rust een foto kan maken en is het niet de schuld van omstanders
Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien... :X }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119263596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:15 schreef Stefan het volgende:
http://www.photofacts.nl/(...)UJuS8KmtGoI.facebook

Wat een grote camera, die maakt vast mooie foto's!

Dat kun je toch wel even Photoshoppen?

Wil je op mijn -belangrijk evenement invoegen- komen? Neem je dan je camera mee?

Waarom is de achtergrond zo onscherp?

Kun je de foto omzetten in zwart-wit met een accent in kleur?

Ik laat ze wel afdrukken bij het Kruidvat

Jij hebt lekker makkelijk werk; een beetje de hele dag op die knop drukken.

Kun je me de RAW bestanden sturen, ik bewerk ze zelf wel.

Kun je jouw watermerk van de foto's op Facebook halen? Mijn moeder wil ze graag printen.

Je fotografeert toch digitaal, dan kosten die foto's toch niks?

Ik wil ook alle andere (minder geslaagde) foto's hebben die je genomen hebt.

Als ik ook zo'n dure camera had kon ik ook zulke foto's nemen.

We hebben geen budget, maar het is mooi voor je portfolio.

Jij hebt verstand van camera's. Wat voor een camera moet ik kopen als ik goede foto's wil maken?

Ik hou niet op foto's

Hoeveel keer zoom is dat?

Hebbie wat te compenseren...?

De jouwe is groter dan die van hij-daar

Kun je aan de kant gaan zodat ik deze foto ook kan nemen?

Als je dit gratis fotografeert beveel ik je aan bij al mijn vrienden.

Mijn neefje doet het voor niks.

Die van mij heeft meer megapixels!

... [stilte].. Wat vind je er zélf van?

Mooie foto's gemaakt?

Oh ja, zo'n foto heb ik ook een keer gemaakt.
eigenlijk alleen die.. alsnog irritant, daar niet van :')
pi_119263699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:50 schreef Stefan het volgende:
39: de iphone 4s maakt ook mooie HD video's/foto's
iPhones zijn prima geschikt om foto's te maken van mensen met anorexia. Heel smal.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_119267521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:38 schreef Stefan het volgende:

[..]

Jawel want iedereen kan een foto maken maar of dat een goede foto is is een tweede
precies, iedereen kan beats maken op een computer maar of het goed is.. is een tweede. Rembrandt erbij halen vind ik een beetje borstklopperij. Het talent wat hij had zit bij een fotograaf niet in z'n vingers en z'n hoofd maar voornamelijk in z'n hoofd en daarom zijn schilderen en fotograferen verschillende werelden. Hem erbij halen is jezelf op een hoog voetstuk zetten. Bescheidenheid past ook bij een goede fotograaf.
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:45:25 #230
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119268666
Iemand heeft me na het zien van de 5D wel eens dit filmpje opgestuurd

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:52:52 #231
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_119280854
quote:
7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeft :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:23:33 #232
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119281969
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef Susteren het volgende:

[..]

7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeft :D
Dat zegt ook niemand, Pipo
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_119282906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:45 schreef Stefan het volgende:
Iemand heeft me na het zien van de 5D wel eens dit filmpje opgestuurd

Bokeh vs geen bokeh..

iphone 4 loses round 1 to infinity.
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:32:03 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_119292903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Bokeh vs geen bokeh..

En nu nog een vergelijking met de lichtgevoeligheid.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:41:54 #235
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_119293489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien... :X }:|
Was dat zo erg? :D
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 november 2012 @ 21:51:10 #236
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119293947
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Was dat zo erg? :D
Stond helemaal vol voor het hoofdpodium... Echt heel irritant dat je als fotograaf eerst door een rij mensen moet die staan te wachten om een meter voor het podium te mogen gaan staan terwijl jij wel mag doorlopen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119295286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Bokeh vs geen bokeh..

Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.

Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
pi_119295624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.

Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
Mwah vind ik altijd beetje een dooddoener.

Het klopt dat de toplui mooie kiekjes kunnen maken, maar die hebben dan ook jaren aan ervaring met het duurdere spul.
Dan heb je niet persé het duurdere nog nodig om iets interessants te kieken op de gevoelige (digitale) plaat.

Anyway ja ook ik vind dat bijv. iphones best een eind komen met redelijke fotos en videos te maken.

Persoonlijk als ik moet kiezen kies ik toch echt voor een dslr.
pi_119296005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef Doodkapje het volgende:
"Heeft die maar drie keer zoom? Nog niet eens? Dat is wel een hele slechte lens (over een 70-200mm 2.8). Mijn powershot heeft meer dan 30x zoom!"

:|W :') [ afbeelding ]
Nog leuker als je er een prime op hebt zitten :+
pi_119296058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hamilton in een kart tegen Hamilton in een F1? ...
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:29:45 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119296138
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nog leuker als je er een prime op hebt zitten :+
Hoezo geen zoom?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119296221
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo geen zoom?
Niet in de zin dat je even wat dichterbij haalt zonder je lens om te wisselen :P
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:32:32 #243
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_119296275
Wat ik zelf altijd erg irritant vind: als mensen in mijn gezelschap me gaan aanwijzen waar ik foto's van moet maken. En dan vooral in de gebiedende wijs praten. 'Maak hier een foto van.' of 'Hier moet je een foto van maken. Kom dan!' Aaaargh!
Life is what you make it.
pi_119296441
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik zelf altijd erg irritant vind: als mensen in mijn gezelschap me gaan aanwijzen waar ik foto's van moet maken. En dan vooral in de gebiedende wijs praten. 'Maak hier een foto van.' of 'Hier moet je een foto van maken. Kom dan!' Aaaargh!
Ik ben heel dwars, dan richt ik de camera op iets anders :P
pi_119296534
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mwah vind ik altijd beetje een dooddoener.

Het klopt dat de toplui mooie kiekjes kunnen maken, maar die hebben dan ook jaren aan ervaring met het duurdere spul.
Dan heb je niet persé het duurdere nog nodig om iets interessants te kieken op de gevoelige (digitale) plaat.

Anyway ja ook ik vind dat bijv. iphones best een eind komen met redelijke fotos en videos te maken.

Persoonlijk als ik moet kiezen kies ik toch echt voor een dslr.
Ja natuurlijk maar dat is niet helemaal hetgeen wat ik bedoel. Het was geen advies om voor een iPhone te gaan.

Wat ik bedoel is dat als je een pro op pad stuurt met een iPhone dat hij met interessantere kiekjes terug komt dan een amateur die je op pad stuurt met een professionele camera. Zo'n uitdaging is zoiets als wat een paar filmmakers een paar jaar terug deden met de Lumiere camera. Als je gepassioneerd filmmaker of fotograaf bent dan zou 't werken met 'gehandicapte' apparatuur juist je creativiteit naar boven moeten kunnen halen.

pi_119296734
iPhone

vs

Canon 20D met budget kitlensje

vrijdag 16 november 2012 @ 22:40:58 #247
45206 Pietverdriet
pi_119296762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet in de zin dat je even wat dichterbij haalt zonder je lens om te wisselen :P
Hoezo begrijp je geen ironie?
pi_119296815
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo begrijp je geen ironie?
Faal van mijn kant :@
  zondag 25 november 2012 @ 16:10:52 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119603238
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nee, maar het is storend als je tegen je deadline aan zit en net die foto aan het maken bent :Y
Verkeerde planning van uw kant, is nog geen aanpassing van mijn kant. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 25 november 2012 @ 17:58:24 #250
45206 Pietverdriet
pi_119607806
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
Fotograaf? Sinds wanneer is dat nog een echt beroep dan? Elke kluns kan op een knopje duwen, niet elke kluns kan de Nachtwacht schilderen.
Kardinaal? Sinds wanneer is dat een echt beroep dan? Iedereen kan hypocriet glunderen
  zondag 25 november 2012 @ 20:56:43 #251
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_119615580
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
iPhone

[ afbeelding ]

vs

Canon 20D met budget kitlensje

[ afbeelding ]
Idd... een telefoon is om mee te bellen en een fototoestel om (serieus) mee te fotograferen. :P
  FOK!fotograaf zondag 25 november 2012 @ 22:28:51 #252
18921 freud
Who's John Galt?
pi_119621347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef Doodkapje het volgende:
Fotograaf is geen beschermde titel, dus iedereen kan zich fotograaf noemen. Het kaf van koren scheiden gebeurt steeds vaker op basis van portfolio. Een vriend van mij zit in de reclamewereld als creative director en stuurt fotografen aan. Ook hij zegt steeds minder te kijken naar diploma.

Het is ook een moeilijke tijd voor fotografen en snap dat het frustrerend moet zijn als je na een dure opleiding opdrachten misloopt, omdat de schoolvriend van de buurman van het neefje van de baas het voor de helft doet.

Sprak met een beroepsfotograaf die in onderhandeling was met een autogarageketen, waar hij een heel jaar zoet mee kon zijn voor een halve ton. Uiteindelijk werd het op het laatste moment afgeketst omdat de vader van één van de garagehouders het ook wel even voor minder wilde doen. Wie moet je dan de schuld geven?

OT: Wat je als fotograaf ook niet wil horen op een bruiloft is: In welke camera moet ik kijken?
Ik merk juist dat bedrijven liever een professioneel iemand hebben. afspraken etc over afleveren en prijs zijn dingen waar men best iets extra voor wil betalen. Professionele fotografen moeten nu erg hun meerwaarde laten zien, en dat is voor een hoop even wennen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf zondag 25 november 2012 @ 22:39:14 #253
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119622036
Grappig dat je dat zegt, ik denk dat dit in veel takken geldt. In deze tijden zijn papiertjes heel belangrijk.

Overigens, wat mij net te binnen schiet: Paar maanden terug trouwde mijn voormalig buurmeisje, die hadden ook een fotograaf ingehuurd (semi pro). Ik was uitgenodigd op de ceremonie, net als mijn ouders. Toevallig was ik 's ochtends ook daar toen ze werd opgehaald. Ben dus naar boven gelopen en heb wat foto's van bovenaf gemaakt, maar ook later op (liever gezegd, ervoor en erna) de ceremonie. Totaal een foto of 35 gemaakt. Wat die fotograaf niet wil horen, maar wat dus wel gebeurt is: "Ik vind de foto's van Pizza_Boom toch mooier, de momenten zijn mooier." Oftewel, het moment dat ik de duifjes op de foto zette, zaten ze leuker, ik had ze leuker in de camera kijkend met duifjes in hun hand, etc. Nu vraag ik mij alleen dus af of dat mijn bedoeling ook is. Ik heb op dit moment niets met trouwerijen e.d.
Wel leuk, meteen die foto's bewerkt, in twee drieluiken gezet en op fotopapier afgedrukt en die in de cadeauronde gegeven (zat een uurtje tussen ceremonie en ontvangst thuis) én direct laten uitpakken. Heel ongebruikelijk, meteen uitpakken, maar de foto's zijn het hele gezelschap rond geweest. :P
The summer is magic!

FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 00:37:26 #254
18921 freud
Who's John Galt?
pi_119626898
Het gaat niet eens om het papiertje. Ik heb ook geen fotovak gedaan bijv. Het was meer dat je professioneel werkt, en je je aan de afspraken houdt, en gestructureerd werkt.

Wel mooi compliment trouwens over je foto's. Leuk om ook direct afdrukken te gegen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:49:55 #255
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130032425
*Schop*

Ik had er op het laatste festival nog eentje: 4 meisjes op de foto, meisje 1: "Ik vind hem niet leuk, kan het nog een keer?" Nou, vooruit, ik ben de beroerdste niet, dus nog een foto. Toen vond meisje 2 hem niet leuk, vervolgens 3 en daarna vond ik het wel prima. Trek dan ook niet zo'n raar gezicht.
The summer is magic!

FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2013 @ 21:04:38 #256
18921 freud
Who's John Galt?
pi_130070265
Bij een bruiloft op de ochtend dat je aankomt bij de bruid: "We hebben besloten om te trouwen bij kaarslicht, romantisch hè?"
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:15:03 #257
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130070777
"hoeveel megapixel is die lens wel niet" vroeg iemand eens over de 70-200 _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2013 @ 21:22:26 #258
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130071163
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:04 schreef freud het volgende:
Bij een bruiloft op de ochtend dat je aankomt bij de bruid: "We hebben besloten om te trouwen bij kaarslicht, romantisch hè?"
Dodelijk! :X
The summer is magic!

pi_130071366
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:04 schreef freud het volgende:
Ik snap hem niet... alsof je bij kaarslicht geen mooie foto's kan maken, of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Je kan altijd nog een stuk of 4 flitskoppen van 1500w/s neerzetten, als invullicht :)
  FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27:05 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130071409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik snap hem niet... alsof je bij kaarslicht geen mooie foto's kan maken, of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Je kan altijd nog een stuk of 4 flitskoppen van 1500w/s neerzetten, als invullicht :)
Iets met voorbereiding, gear meezeulen en dergelijke.
The summer is magic!

woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27:12 #261
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130071415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]
Wow, daar zullen ze blij van worden. Tevens, 1500ws? Wil je foto's op f16 en iso 100 maken? _O-
pi_130071585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Iets met voorbereiding, gear meezeulen en dergelijke.
Heb je toch altijd bij als je een trouwerij gaat doen ;) En wat voorbereiden? Gewoon je spullen kennen en schieten, alsof een een donkere kerk zoveel andere voorbereiding nodig heeft dan een diner bij kaarslicht of zo.
pi_130071617
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:27 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wow, daar zullen ze blij van worden. Tevens, 1500ws? Wil je foto's op f16 en iso 100 maken? _O-
Ik hou van heldere foto's ;)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:33:41 #264
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130071855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik hou van heldere foto's ;)
Zelfs 800ws zal waarschijnlijk ervoor zorgen dat je flink moet afstoppen :P
pi_130071898
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Zelfs 800ws zal waarschijnlijk ervoor zorgen dat je flink moet afstoppen :P
Ach, niets wat een beetje zonnebril niet kan regelen ;)
pi_130071917
Het geluid van een polarisatiefilter dat uit het raam valt :'(
Meh
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:35:26 #267
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130071941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:35 schreef NorgeT het volgende:
Het geluid van een polarisatiefilter dat uit het raam valt :'(
Enne, sup? :o
pi_130072298
Maar goed, om on topuc te blijven een beetje...

Een van de ergste dingen die ik wel eens te horen krijg ( meestal van bekenden )

Kan jij wel "even" doen hé, of als het weer voor anderen is bestemd klinkt het achter mijn rug om van: Dat kan hij wel "even" doen..

Yep, ik kan alles "even" en uiteraard geheel vanzelfsprekend natuurlijk...

Het ergste wat ik de laatste jaren meemaak is nog geeneens wat er gezegd word, maar hoe er soms gekeken word door sommigen.
Als ik bijvoorbeeld in mijn vrije tijd met mijn dochter naar een speeltuin of park ga, en dan van anderen daar aanwezig vaak blikken krijg alsof ik de nieuwe Marc Dutroux ben... Of ik wel helemaal normaal ben dat ik in een speeltuin foto's ga zitten maken van mijn dochter, nichtje, vriendinnetje oid.

Ben er zelfs eens ooit op aangesproken of dat wat ik deed wel koosjer was, want "je weet het niet tegenwoordig" Word je gvd daar als pedo neergezet... Waanzin...
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:44:27 #269
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130072440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Shaggy8675 het volgende:
zelfs eens ooit op aangesproken of dat wat ik deed wel koosjer was, want "je weet het niet tegenwoordig" Word je gvd daar als pedo neergezet... Waanzin...
True, al weet ik natuurlijk niet of je in een trenchcoat en hoed rondliep _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 10:24:18 #270
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130088086
'D_A maakt de familie foto's wel".

9.gif
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_130088505
"Moet je niet flitsen?"
- Wanneer je een nachtopname maakt met statief en alles :')
- Wanneer je binnenshuis foto's maakt
Meh
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:48:08 #272
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130088646
Dat moment waarop je een foto wilt maken met een lensdop op je objectief :'(
pi_130092850
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:32 schreef trigt013 het volgende:
Sommige mensen willen niet snappen dat:

A. Het een vak is.
B. Tevens je inkomen.
Nou...als het ANP alle vaste contracten gecanceld heeft en zijn fotografenploeg heeft gedecimeerd dan kun je niet echt meer spreken van een echt vak met bijbehorend inkomen. Een enkeling verdiend er echt goed mee en dat heb ik het over types als Edwin Smulders.

De meesten die ik zie spelen dat ze een echte fotograaf zijn met alle bij elkaar gekochte kleding en fotospullen om zo "professioneel"mogelijk over te komen. Ze hebben het als hobby/nevenactiviteit en niet als hoofdactiviteit,logisch gezien de verwaterde grenzen van het vak fotografie.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:18:36 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130095154
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:48 schreef Susteren het volgende:
Dat moment waarop je een foto wilt maken met een lensdop op je objectief :'(
en er daarna achterkomen dat. Je camera uitstaat :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130095683
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Om er vervolgens achter te komen dat de SD kaarten nog in je computer zitten :')
Meh
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 14:42:53 #276
18921 freud
Who's John Galt?
pi_130096003
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou...als het ANP alle vaste contracten gecanceld heeft en zijn fotografenploeg heeft gedecimeerd dan kun je niet echt meer spreken van een echt vak met bijbehorend inkomen. Een enkeling verdiend er echt goed mee en dat heb ik het over types als Edwin Smulders.

De meesten die ik zie spelen dat ze een echte fotograaf zijn met alle bij elkaar gekochte kleding en fotospullen om zo "professioneel"mogelijk over te komen. Ze hebben het als hobby/nevenactiviteit en niet als hoofdactiviteit,logisch gezien de verwaterde grenzen van het vak fotografie.
Er zijn meer branches waar je fotografen vindt ;). Je kan in de reclame en online wereld prima je brood verdienen als fotograaf, maar men is wel steeds kritischer en marges staan onder druk. Fotograferen voor nieuwsmedia is idd steeds lastiger, omdat voor de nieuwswaarde een foto niet perfect hoeft te zijn. Vaak merk ik dat zaken als afspraken maken en je er aan houden belangrijker is dan een mooie babbel en portfolio. Iemand die professioneel is, heeft meer ervaring vaak met het goed afspreken en afhandelen van opdrachten dan amateurfotografen. Qua kunnen en kwaliteit van fotograferen is er weinig verschil meer.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:33 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Om er vervolgens achter te komen dat de SD kaarten nog in je computer zitten :')
En dan erachter komen dat het niet eens je eigen camera is, want de cam in je hand gebruikt CF!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 18:45:37 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130103826
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:42 schreef freud het volgende:
En dan erachter komen dat het niet eens je eigen camera is, want de cam in je hand gebruikt CF!
Mijn hoofdcamera heeft CF en pro duo. Ik heb mijzelf aangeleerd eentje erin te stoppen als ik de ander eruit haal. Ik haal dus zelden beide kaarten gelijktijdig uit de camera.
The summer is magic!

pi_130106904
Als ik geen kaart in mijn camera heb steken krijg ik daar een melding van en kan geen foto's trekken. Mocht ik vergeten zijn een kaartje in te steken ( wat me sterk lijkt ) heb ik altijd meerdere kaartjes in mijn tas zitten om meteen door te kunnen.
pi_130106982
quote:
18s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
'D_A maakt de familie foto's wel".

[ afbeelding ]
Idd, en dan je familie nog gepikeerd/beledigd kijken als je met de rekening van Profotonet komt met alleen de kosten van het afdrukken... ( toevallig vorige week nog gebeurt :{w )
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:19:45 #280
45206 Pietverdriet
pi_130107046
Vraag de loodgieters etc in de familie of ze bij jou even je badkamer komen doen als jij de materialen betaald
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 20:22:38 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130107145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:15 schreef Shaggy8675 het volgende:
Als ik geen kaart in mijn camera heb steken krijg ik daar een melding van en kan geen foto's trekken. Mocht ik vergeten zijn een kaartje in te steken ( wat me sterk lijkt ) heb ik altijd meerdere kaartjes in mijn tas zitten om meteen door te kunnen.
Ik krijg een melding, maar kan wel gewoon foto's maken.
The summer is magic!

pi_130108289
"Mooie foto's, ik moet ook maar eens zo'n camera kopen"
Meh
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 20:56:23 #283
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_130108449
"wow, wat een lens! Daar kun je zeker ver mee inzoomen?"

...Hoor ik wel eens als ik mijn 14-24 op m'n camera heb...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_130108770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik krijg een melding, maar kan wel gewoon foto's maken.
Ik niet, optie heb ik uitgezet in mijn menu. Geen kaart, geen klik.
pi_130108874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:56 schreef Xilantof het volgende:
"wow, wat een lens! Daar kun je zeker ver mee inzoomen?"

...Hoor ik wel eens als ik mijn 14-24 op m'n camera heb...
Ja... Ik hoor nog wel eens, "sow wat een kanon" als ik de 70-200 VRII erop heb hangen. Of mensen die lachen dat ik maar een 70-200 heb terwijl zij wel een "18-270" er op hebben zitten en dus "veel" dichterbij kunnen komen...
pi_130109774
Bij mij staat "krak" toch wel op één.
pi_130111846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:33 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Of je batterij leeg is op een actie moment en dus weer net te laat bent.
Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 augustus 2013 @ 22:46:48 #288
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_130113094
Wat je echt niet wilt horen op het moment van 'de' actie is
piep....piep....piep.....pieppieppieppiepklik :(
en dan heb je dat in beeld wat er twee seconde na de actie is te zien...of tien seconden

Van sommige camera's activeer je de zelfontspanner nét iets te makkelijk en die enkele keer dat het gebeurt is het steevast bij iets waarin je timing een vrij cruciale rol speelt :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2013 @ 23:39:43 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130115527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef Ouwesok het volgende:

Van sommige camera's activeer je de zelfontspanner nét iets te makkelijk en die enkele keer dat het gebeurt is het steevast bij iets waarin je timing een vrij cruciale rol speelt :')
Daarom ben ik zo blij dat mijn A700 zich op remote mode gewoon nog laat bedienen met de knopjes en direct afdrukt, terwijl de IR remote een 2 sec timerfunctie kent, naast direct afdrukken. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:21 schreef Fotografie.vink het volgende:
Of je batterij leeg is op een actie moment en dus weer net te laat bent.
Vertical grip met 2 accus for the win :)
The summer is magic!

pi_130131253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:53 schreef Mascleta het volgende:
42. niet zo dichtbij!! (bij portret met groothoeklens)
43. kun je een foto van mij maken ( gaan ze voor je camera staan terwijl je een 70-200 er op hebt zitten)
hehehe fotografie op festivals met een fisheye , heel herkenbaar
en nr 43 ook erg herkenbaar, ja geen probleem. Ga jij aan de andere kant van het terrein staan?
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_130134165
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:51 schreef x-tremed het volgende:

hehehe fotografie op festivals met een fisheye , heel herkenbaar

Uberhaubt mensen die steeds aan je lopen te trekken op een festival of je een foto wilt maken... :( Ik ben niet van partyflock ofzo :{w
pi_130134805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Uncle het volgende:

[..]

Uberhaubt mensen die steeds aan je lopen te trekken op een festival of je een foto wilt maken... :( Ik ben niet van partyflock ofzo :{w
ik heb meestal een goede vriend mee die mensjes schieten geweldig vindt, dus die loopt naast me om die mensen dan erop te zetten. Kan ik weer verder met andere dingen
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_130137946
Ach, weer eens wat anders.
Ik krijg net het verwijt naar mijn kop gegooid dat ik agressief overkom op een andere fotowebsite omdat ik een standpunt van mij nogal duidelijk verwoord _O-

Die had ik nog niet gehoord :)
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:13:53 #294
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130142518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Uncle het volgende:

[..]

Hebben wij het over hetzelfde? :D Irritant ja, als we je fotogeniek vinden, zetten we jou erop!
The summer is magic!

FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:45:28 #295
18921 freud
Who's John Galt?
pi_130143645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:09 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ach, weer eens wat anders.
Ik krijg net het verwijt naar mijn kop gegooid dat ik agressief overkom op een andere fotowebsite omdat ik een standpunt van mij nogal duidelijk verwoord _O-

Die had ik nog niet gehoord :)
Doe eens rustig man!

:P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_130143939
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:45 schreef freud het volgende:

[..]

Doe eens rustig man!

:P
^T%)*#&87$()*’‘¤¼¤
  FOK!fotograaf maandag 19 augustus 2013 @ 22:39:29 #297
73911 ultra_ivo
pi_130255811
Komt iemand na 3 jaar met de vraag of je van een repo haar foto's kunt verwijderen, ze is niet meer tevreden hoe ze er toen uitzag. Verder dan het verwijderen van de facebooktags ga ik dan niet. Er is ook nog zoiets als archiefvervalsing.
pi_130298476
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

..Of je batterij leeg is.
  Redactie Frontpage zondag 9 maart 2014 @ 11:38:41 #299
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_137539394
Dit :D :')

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:13 schreef djkoelkast het volgende:
Je noemt jezelf filmgeek maar gaat staan filmen met een fotocamera...
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 11:39:46 #300
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137539426
Oh wat dacht je, ik vind in dit topic nog wel meer mensen die het niet met hem eens zijn, kunnen we hem met z'n allen gaan afzeiken?
Wat ben jij diep gezonken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')