abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119241499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Is iemand die zegt dat je mooie foto's maakt irritant? Dat snap ik ff niet. :?

Ik bedoelde mensen die dat zeggen omdat ik een grote camera heb. Hebben nog nooit een foto van mij gezien. Even voor de beeldvorming, ik ben 18 en dol op foto's maken,maar ik ben geen fotografe.
#TeamMiley
pi_119241623
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:45 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik de reacties zo mag geloven is de gemiddelde fotograaf toch een vrij verzuurd persoon
Idd, pretentieus volkje is het.
pi_119241728
Hullie sijn self versuurt
-
pi_119241995
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:54 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik bedoelde mensen die dat zeggen omdat ik een grote camera heb. Hebben nog nooit een foto van mij gezien. Even voor de beeldvorming, ik ben 18 en dol op foto's maken,maar ik ben geen fotografe.
Ah op die fiets, dat is wel raar..

Ik heb ook geen foto's gezien maar je moet jezelf ook weer niet 'onder'schatten natuurlijk. Als je ergens mee begint is er altijd een weg omhoog in dingen die je bij kunt leren in theorie en in de praktijk door vooral veel te doen en veel fouten te maken. Cliche wellicht maar waar
  donderdag 15 november 2012 @ 16:12:13 #205
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_119242212
Fotograaf is geen beschermde titel, dus iedereen kan zich fotograaf noemen. Het kaf van koren scheiden gebeurt steeds vaker op basis van portfolio. Een vriend van mij zit in de reclamewereld als creative director en stuurt fotografen aan. Ook hij zegt steeds minder te kijken naar diploma.

Het is ook een moeilijke tijd voor fotografen en snap dat het frustrerend moet zijn als je na een dure opleiding opdrachten misloopt, omdat de schoolvriend van de buurman van het neefje van de baas het voor de helft doet.

Sprak met een beroepsfotograaf die in onderhandeling was met een autogarageketen, waar hij een heel jaar zoet mee kon zijn voor een halve ton. Uiteindelijk werd het op het laatste moment afgeketst omdat de vader van één van de garagehouders het ook wel even voor minder wilde doen. Wie moet je dan de schuld geven?

OT: Wat je als fotograaf ook niet wil horen op een bruiloft is: In welke camera moet ik kijken?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_119242302
Mensen die awkward in de camera kijken :') vooral in videos
-
  donderdag 15 november 2012 @ 16:38:30 #207
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119243166
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen die achter de computer beats in elkaar draait kan zichzelf met Mozart vergelijken naar degenen toe die nog maar net komen kijken, maar daarmee is de vergelijking nog niet helemaal zuiver.
Jawel want iedereen kan een foto maken maar of dat een goede foto is is een tweede
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 15 november 2012 @ 16:41:36 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119243299
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:38 schreef Stefan het volgende:

[..]

Jawel want iedereen kan een foto maken maar of dat een goede foto is is een tweede
Dat ben ik wel met je eens hoor, maar het doen alsof je gezegend met een godstalent moet zijn om uberhaupt een redelijke foto te maken is echt bloedirritant tegenwoordig. Het is zo'n ontplofte "hobby" de laatste tijd. je ziet zoveel van die overtrokken types met een dikke camera lopen die interessant lopen te doen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 15 november 2012 @ 16:54:41 #209
360327 whoppenbrouwers
Google: wim hoppenbrouwers 3D
pi_119243759
Ding no:26 Ik heb geen anaglyphen brilletje.
anaglyphen met een rood/cyan brilletje.
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 17:02:55 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119244018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef Doodkapje het volgende:
Fotograaf is geen beschermde titel, dus iedereen kan zich fotograaf noemen. Het kaf van koren scheiden gebeurt steeds vaker op basis van portfolio. Een vriend van mij zit in de reclamewereld als creative director en stuurt fotografen aan. Ook hij zegt steeds minder te kijken naar diploma.

Het is ook een moeilijke tijd voor fotografen en snap dat het frustrerend moet zijn als je na een dure opleiding opdrachten misloopt, omdat de schoolvriend van de buurman van het neefje van de baas het voor de helft doet.

Sprak met een beroepsfotograaf die in onderhandeling was met een autogarageketen, waar hij een heel jaar zoet mee kon zijn voor een halve ton. Uiteindelijk werd het op het laatste moment afgeketst omdat de vader van één van de garagehouders het ook wel even voor minder wilde doen. Wie moet je dan de schuld geven?

OT: Wat je als fotograaf ook niet wil horen op een bruiloft is: In welke camera moet ik kijken?
Maar mensen boeit het tegenwoordig niet als de foto niet perfect is. Als ze maar een kiekje hebben, de standaard gaat omlaag. Kijk maar naar een doorsnee facebook foto o.i.d. Mensen willen ook nergens meer voor betalen. Ik had na een van de festivals deze zomer een vraag om een grootformaat foto van een van de bezoekers. Dus ik terug gemaild dat/of ik goed begreep dat ze graag een groot afgedrukte foto willen hebben en sindsdien niets meer gehoord. Het moet allemaal gratis en iedereen kan zelf goed afdrukken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 15 november 2012 @ 17:04:45 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119244076
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar mensen boeit het tegenwoordig niet als de foto niet perfect is. Als ze maar een kiekje hebben, de standaard gaat omlaag. Kijk maar naar een doorsnee facebook foto o.i.d. Mensen willen ook nergens meer voor betalen. Ik had na een van de festivals deze zomer een vraag om een grootformaat foto van een van de bezoekers. Dus ik terug gemaild dat/of ik goed begreep dat ze graag een groot afgedrukte foto willen hebben en sindsdien niets meer gehoord. Het moet allemaal gratis en iedereen kan zelf goed afdrukken.
Je had toch ook gewoon voor 5,- een hoge resolutie foto door kunnen sturen? had je tenminste wat verdiend :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 17:06:33 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119244150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je had toch ook gewoon voor 5,- een hoge resolutie foto door kunnen sturen? had je tenminste wat verdiend :)
En dan komen ze de volgende keer weer voor 5 euro. Nee, zo werkt het niet. Zelfde geldt voor vage kennissen enzo, niet gratis werken, want ze bevelen je wel aan hoor, maar niet op de manier die jij wilt: "Je moet Pizza_boom even vragen, die doet het wel gratis." En je wilt graag dat ze zeggen: "Je moet Pizza_boom even vragen, die zet goede series neer."
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 15 november 2012 @ 17:10:36 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119244296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan komen ze de volgende keer weer voor 5 euro. Nee, zo werkt het niet. Zelfde geldt voor vage kennissen enzo, niet gratis werken, want ze bevelen je wel aan hoor, maar niet op de manier die jij wilt: "Je moet Pizza_boom even vragen, die doet het wel gratis." En je wilt graag dat ze zeggen: "Je moet Pizza_boom even vragen, die zet goede series neer."
Als je rond gaat foto's maken van festivalgangers die geposeerd op de foto gaan dan ben je ook gewoon een kiekjesmaker in mijn ogen, daar is weinig artistieks aan. 'goede series' misschien voor partyflock ja ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 15 november 2012 @ 17:13:55 #214
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119244417
Het gaat om de compositie, het idee, etc, perfecte techniek is leuk maar voor mij minder belangrijk
  donderdag 15 november 2012 @ 17:18:58 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119244608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:13 schreef Stefan het volgende:
Het gaat om de compositie, het idee, etc, perfecte techniek is leuk maar voor mij minder belangrijk
dat je denkt 'wow alles klopt aan deze foto' ipv 'jej dat is een vettuh fotow van me vrienduh'
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 15 november 2012 @ 17:20:43 #216
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119244659
Anton Corbijn maakt meestal imperfecte foto's, tikje onscherp, korrelig. Als je een niche vindt heb je geluk. Anne Geddes is vreselijk maar nog steeds populairder.
pi_119244995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:14 schreef denaamishenk het volgende:
Mensen die awkward in de camera kijken :') vooral in videos
Of als je een video aan het maken bent mensen die vragen: "Ben je aan het filmen?"
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 15 november 2012 @ 17:38:26 #218
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_119245279
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:29 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Of als je een video aan het maken bent mensen die vragen: "Ben je aan het filmen?"
The horror, dat ze überhaupt tegen je praten. Houd je snavel :r
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_119247991
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nee, maar het is storend als je tegen je deadline aan zit en net die foto aan het maken bent :Y
oneigenlijk argument, tenzij jij het alleenrecht gekocht hebt om op dat moment die foto te maken.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 18:59:58 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119248046
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je rond gaat foto's maken van festivalgangers die geposeerd op de foto gaan dan ben je ook gewoon een kiekjesmaker in mijn ogen, daar is weinig artistieks aan. 'goede series' misschien voor partyflock ja ;)
Serie staat hier op Fok en is een impressie van het festival. Tsja, twee mensen die in het zonnetje innig staan te zoenen op een van de festivaldagen hoort ook bij deze impressie, net als kinderen die watergevechten houden, mensen die in de modder gaan liggen en tenten die geplaatst worden/afgebroken worden. Juist dat geeft de charmes aan een meerdaags festival. En ja, artiesten genoeg, maar daar draait het lang niet allemaal om. Het gaat om het totaalbeeld.
The summer is magic!

donderdag 15 november 2012 @ 19:11:41 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119248483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Serie staat hier op Fok en is een impressie van het festival. Tsja, twee mensen die in het zonnetje innig staan te zoenen op een van de festivaldagen hoort ook bij deze impressie, net als kinderen die watergevechten houden, mensen die in de modder gaan liggen en tenten die geplaatst worden/afgebroken worden. Juist dat geeft de charmes aan een meerdaags festival. En ja, artiesten genoeg, maar daar draait het lang niet allemaal om. Het gaat om het totaalbeeld.
Okay, hoeveel betaalt FOK! je voor die serie?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 19:16:09 #222
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119248652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Okay, hoeveel betaalt FOK! je voor die serie?
Wil je dat echt weten? :N :X
The summer is magic!

donderdag 15 november 2012 @ 19:16:42 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119248672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wil je dat echt weten? :N :X
Niets?
Dus je opmerking was eigenlijk een stille hint naar FOK! :D
i c what you did there :P
Een gedicht over Maanvis
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 19:47:14 #224
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119250184
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niets?
Dus je opmerking was eigenlijk een stille hint naar FOK! :D
i c what you did there :P
Meeste sites hè ;) Partyflok hetzelfde hoor...
The summer is magic!

donderdag 15 november 2012 @ 20:42:35 #225
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119252580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

oneigenlijk argument, tenzij jij het alleenrecht gekocht hebt om op dat moment die foto te maken.
Dat ben ik wel met je eens, als het een belangrijk evenement is waar je accreditatie voor hebt moet de organisatie zorgen dat je in alle rust een foto kan maken en is het niet de schuld van omstanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')