Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien...quote:Op donderdag 15 november 2012 20:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, als het een belangrijk evenement is waar je accreditatie voor hebt moet de organisatie zorgen dat je in alle rust een foto kan maken en is het niet de schuld van omstanders
eigenlijk alleen die.. alsnog irritant, daar niet vanquote:Op donderdag 8 november 2012 21:15 schreef Stefan het volgende:
http://www.photofacts.nl/(...)UJuS8KmtGoI.facebook
Wat een grote camera, die maakt vast mooie foto's!
Dat kun je toch wel even Photoshoppen?
Wil je op mijn -belangrijk evenement invoegen- komen? Neem je dan je camera mee?
Waarom is de achtergrond zo onscherp?
Kun je de foto omzetten in zwart-wit met een accent in kleur?
Ik laat ze wel afdrukken bij het Kruidvat
Jij hebt lekker makkelijk werk; een beetje de hele dag op die knop drukken.
Kun je me de RAW bestanden sturen, ik bewerk ze zelf wel.
Kun je jouw watermerk van de foto's op Facebook halen? Mijn moeder wil ze graag printen.
Je fotografeert toch digitaal, dan kosten die foto's toch niks?
Ik wil ook alle andere (minder geslaagde) foto's hebben die je genomen hebt.
Als ik ook zo'n dure camera had kon ik ook zulke foto's nemen.
We hebben geen budget, maar het is mooi voor je portfolio.
Jij hebt verstand van camera's. Wat voor een camera moet ik kopen als ik goede foto's wil maken?
Ik hou niet op foto's
Hoeveel keer zoom is dat?
Hebbie wat te compenseren...?
De jouwe is groter dan die van hij-daar
Kun je aan de kant gaan zodat ik deze foto ook kan nemen?
Als je dit gratis fotografeert beveel ik je aan bij al mijn vrienden.
Mijn neefje doet het voor niks.
Die van mij heeft meer megapixels!
... [stilte].. Wat vind je er zélf van?
Mooie foto's gemaakt?
Oh ja, zo'n foto heb ik ook een keer gemaakt.
iPhones zijn prima geschikt om foto's te maken van mensen met anorexia. Heel smal.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:50 schreef Stefan het volgende:
39: de iphone 4s maakt ook mooie HD video's/foto's
precies, iedereen kan beats maken op een computer maar of het goed is.. is een tweede. Rembrandt erbij halen vind ik een beetje borstklopperij. Het talent wat hij had zit bij een fotograaf niet in z'n vingers en z'n hoofd maar voornamelijk in z'n hoofd en daarom zijn schilderen en fotograferen verschillende werelden. Hem erbij halen is jezelf op een hoog voetstuk zetten. Bescheidenheid past ook bij een goede fotograaf.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel want iedereen kan een foto maken maar of dat een goede foto is is een tweede
7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeftquote:
Dat zegt ook niemand, Pipoquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
7d (en volgens mij ook 40d/50d) hebben deze modus al lang, dus is niet echt iets vernieuwends wat alleen de 5d3 heeft
Bokeh vs geen bokeh..quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:45 schreef Stefan het volgende:
Iemand heeft me na het zien van de 5D wel eens dit filmpje opgestuurd
En nu nog een vergelijking met de lichtgevoeligheid.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bokeh vs geen bokeh..
iphone 4 loses round 1 to infinity.
Was dat zo erg?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Oftewel: Geen b-pop Haarlem (allemaal vips in het fotografendeel die gaan staan klappen en springen en zwaaien...![]()
![]()
Stond helemaal vol voor het hoofdpodium... Echt heel irritant dat je als fotograaf eerst door een rij mensen moet die staan te wachten om een meter voor het podium te mogen gaan staan terwijl jij wel mag doorlopen.quote:
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bokeh vs geen bokeh..
iphone 4 loses round 1 to infinity.
Mwah vind ik altijd beetje een dooddoener.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.
Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
Nog leuker als je er een prime op hebt zittenquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef Doodkapje het volgende:
"Heeft die maar drie keer zoom? Nog niet eens? Dat is wel een hele slechte lens (over een 70-200mm 2.8). Mijn powershot heeft meer dan 30x zoom!"
![]()
[ afbeelding ]
Hamilton in een kart tegen Hamilton in een F1? ...quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat schijn je met externe lenzen wel te kunnen oplossen. Wat het buiten de discussie pro / niet pro interessant maakt is dat je kunt zien tot hoever de telefoons tegenwoordig kunnen gaan. Het komt wel met zo'n vaart dichtbij dat er mogelijk ooit eens een punt is dat ze echt bij elkaar komen.
Wat het voor mij laat zien is dat je als pro met een iPhone redelijk ver kunt komen. Voor mij is een pro iemand die zelfs met minder goed materiaal nog iets fatsoenlijks kan neerzetten zoals hier in dit filmpje blijkt. De Hamilton die het maximale uit een kart perst. Geef een pro een iPhone en een beginner een professionele camera en het iPhone filmpje zou beter moeten zijn. Het vergt wat voorbereiding maar 't laat wel mooi zien dat je niet perse het beste nodig hebt om iets fatsoenlijks te produceren want fatsoenlijk is het zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |