als je veel dubbele artiesten hebt dan heb je misschien ook snel een top 20 vol?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
Ik heb juist heel veel artiesten twee keer in mijn top 10 staan maar goed hier een aangepaste
Mag ik dan bijvoorbeeld twee keer dezelfde artiest in de top tien plaatsen of eentje in de top 10 en de andere in de 10 t/m 20?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:55 schreef ranja het volgende:
[..]
als je veel dubbele artiesten hebt dan heb je misschien ook snel een top 20 vol?
2 in de top 10 mag dan welquote:Op woensdag 7 november 2012 16:27 schreef datismijnmening het volgende:
Mag ik dan bijvoorbeeld twee keer dezelfde artiest in de top tien plaatsen of eentje in de top 10 en de andere in de 10 t/m 20?
Goede versie... Gemma Hayes ken ik wel, dit nummer zou ik nooit gevonden hebben (op Spotify staat Gemma niet bij de uitvoerenden).quote:Op woensdag 7 november 2012 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
18. Magnet ft. Gemma Hayes-Lay Lady Lay
Spannend!quote:Op woensdag 7 november 2012 21:36 schreef cafca het volgende:
Tof!
Ik heb besloten dat ik compleet van scratch ga beginnen met een nieuwe shortlist, dus het gaat wel even duren...
Ik ben bij de J, 75 and counting........quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
heb een shortlist van 193 nummers, moet 'm nog even afmaken. Hopelijk morgen.
lekker wijfquote:Op woensdag 7 november 2012 20:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Goede versie... Gemma Hayes ken ik wel, dit nummer zou ik nooit gevonden hebben (op Spotify staat Gemma niet bij de uitvoerenden).
Lost in the Floodquote:Op woensdag 7 november 2012 23:21 schreef Shadow_NL het volgende:
Zeer moeilijke klus dit, aangezien de volgorde van favoriete nummers vaak veranderd.
Heb geprobeerd om nummers erin te zitten die ik al een langere tijd kan waarderen en daar is deze lijst (naar veel wikken en wegen) uitgekomen:
1) Bruce Springsteen: Jungleland
2) Radiohead - Climbing up the Walls
3) My Morning Jacket - Dondante
4) Interpol - The New
5) Fleet Foxes - Mykonos
6) The Doors: When the music`s over
7) Bruce Springsteen - Lost in the Flood (Wel live versie van Hammersmith Odeon 75)
8) The Beatles - A Day in the Life
9) Radiohead - Exit Music (For a film)
10) Band of Horses - The Funeral
11) Arctic Monkeys - A Certain Romance
12)Pink Floyd - The Great gig in the Sky
13) The Boxer Rebellion - Flashing red lights means Go
14) The Cure - Disintegration
15) The Doors - Not to touch the Earth
16) Interpol - Not Even Jail
17) Led Zeppelin - Thank You
18) Joy Division - Decades
19) Nick Drake - Day is Done
20) Pearl Jam - Release
21) Placebo - The Bitter End
22) David Bowie - Five Years
23) Soundgarden - Head Down
24) Pearl Jam - Given to Fly
25) The National - Slow Show
De eerste 5 houden wel al langere tijd die positie vast, voor de rest verschilt het heel veel.
Wel is het niet een geheel representatieve lijst omdat ik me moet houden aan de regel van maximaal 2 nummers per artiest. In de "echte" lijst waren Bruce (New York City Serenade, Youngstown en Backstreets) en Radiohead (You and Whose Army, Fake Plastic Trees, Let Down, HTTC en Lucky) anders veel meer vertegenwoordigd geweest.
Volgend jaar zal, dat hoop ik in ieder geval, de lijst er weer totaal anders uitzien. Ben namelijk relatief gezien nog niet echt lang actief muziek aan het luisteren en ga dus nog een hoop mooie dingen ontdekken.
quote:Op woensdag 7 november 2012 17:11 schreef The_Substitute het volgende:
* Top 100 *
- max 2 per band/project
01 | Sasha - 'Xpander'
02 | Air - 'All I Need'
03 | Metallica - 'Fade To Black'
04 | Boards Of Canada - 'Everything You Do Is A Balloon'
05 | Way Out West - 'Killa'
06 | Autechre - 'Rsdio'
07 | Massive Attack - 'Angel'
08 | Sufjan Stevens - 'Casimir Pulaski Day'
09 | Alan Parsons - 'Mr Time'
10 | Junkie XL & Metropole Orkest - 'Zerotonine'
11 | Moby - 'God moving over the face of the waters'
12 | Leftfield - 'Swords'
13 | Common ft. Kanye West & The Last Poets - 'The Corner'
14 | Andain - 'Beautiful Things' (Gabriel & Dresden Unplugged Mix)
15 | Secret Cinema - 'Timeless Altitude'
16 | Hybrid - 'Break My Soul'
17 | Josh Ritter - 'Thin Blue Flame'
18 | Paul Oakenfold - 'Southern Sun' (Tiesto remix)
19 | Tool - 'Lateralus'
20 | DJ Shadow - 'Napalm Brain/Scatter Brain'
21 | Junkie XL & Metropole Orkest - 'Saturday Teenage Kick'
22 | Duncan Browne - 'The Wild Places'
23 | Eric B & Rakim - 'I Know You Got Soul'
24 | Leftfield - 'Dusted'
25 | Massive Attack - 'Teardrop'
26 | System F - 'Mode Confusion'
27 | Bart Claessen - 'Hartseer'
28 | Madonna - 'Drowned World/Substitute for Love'
29 | José Gonzalez - 'Crosses'
30 | Chakra - 'Home'
31 | Robert Babicz - 'Dark Flower' (Joris Voorn remix)
32 | Lucien Foort - 'Vivid Skies'
33 | Stardust - 'The Music Sounds Better With You'
34 | Dire Straits - 'Brothers In Arms'
35 | Gouryella - 'Ligaya' (Instrumental Mix)
36 | Joris Voorn - 'MPX309'
37 | Pete Philly & Perquisite - 'Empire'
38 | CJ Bolland - 'Camargue'
39 | Tool - 'Reflection'
40 | Sasha - 'Coma'
41 | Al Green - 'Let's Stay Together'
42 | Amon Tobin - 'The Clean Up'
43 | Tom Waits - 'I Hope I Don't Fall in Love with You'
44 | Editors - 'Munich'
45 | Autechre - 'Drane'
46 | Hybrid - 'Finished Symphony'
47 | BT - 'Mercury & Solace' (Quivver's Transatlantic remix)
48 | Bruce Springsteen - 'The River'
49 | Quazar - 'The Seven Stars'
50 | Max Cooper - 'Harmonisch Serie'
51 | Way Out West - 'Secret'
52 | Foo Fighters - 'Let it Die'
53 | Sander Kleinenberg - 'My Lexicon'
54 | Joe T. Vanelli - 'Prelude'
55 | Arcade Fire - 'Rebellion (Lies)'
56 | Breakfast - 'Slow Motion'
57 | Felix - 'Don't You Want Me'
58 | Public Enemy - 'Rebel Without A Pause'
59 | Yahel - 'Devotion'
60 | Sander Kleinenberg ft Miss Montreal - 'Wish I Said'
61 | Ferry Corsten - 'Hearts Connected'
62 | Talk Talk - 'Life's What You Make It'
63 | Paganini Traxx - 'Zoe'
64 | Slam - 'Positive Education'
65 | Sufjan Stevens - 'Chicago'
66 | DJ Shadow - 'You Can't Go Home Again'
67 | Three Drives On A Vinyl - 'Greece 2000'
68 | Nirvana - 'Lithium'
69 | LL Cool J - 'Momma Said Knock You Out'
70 | St. Germain - 'Rose Rouge'
71 | Aphex Twin - 'Blue Calx'
72 | Dave Ramirez & Mark Knight vs Underworld - 'Downpipe'
73 | Everlast - 'What It's Like'
74 | Foo Fighters - 'Everlong'
75 | Portishead - 'Roads'
76 | VDM - 'Magnetic'
77 | Deepsky - 'Talk Like a Stranger' (Markus Schulz' Back to Coldharbour Mix)
78 | Red Hot Chili Peppers - 'Scar Tissue'
79 | U2 - 'One'
80 | Tom Glass - 'Naive'
81 | Motorcycle - 'As The Rush Comes'
82 | Louis Armstrong - 'A Kiss To Build A Dream On'
83 | David Gray - 'Sail Away'
84 | Fatboy Slim - 'Right Here, Right Now'
85 | Fleetwood Mac - 'Go Your Own Way'
86 | Secret Cinema - 'Kurzweil'
87 | The Ambush - 'Rain'
88 | Pulser - 'My Religion'
89 | Damien Jurado - 'Go First'
90 | Roxy Music - 'Avalon'
91 | Deadmau5 - 'Strobe'
92 | Alan Parsons Project - 'Psychobabble'
93 | Vincent de Moor - 'Flowtation'
94 | My Morning Jacket - 'Off the Record'
95 | Tom Glass - 'She Shines'
96 | Lynyrd Skynyrd - 'Sweet Home Alabama'
97 | M.U.S.E. vs DJ San - 'Dendera'
98 | Low - 'Lullaby'
99 | Schöneberg - 'Marmion'
00 | BT - 'Hip Hop Phenomenon'
Dat had je al beloofd, dus daar wilde ik je ook aan gaan houden.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:00 schreef Kadafi het volgende:
Ok, ik gooi er dit jaar ook veel electronic in, en dan vooral trance classics.
10.45 ja, vind de snellere versie wat fijner.quote:Die nummer 1 van je is toch wel de lange versie hè, van 11:30?
Als je tijd hebt, check dan ook Saturday Teenage Kick en Power of Big Slacks (met Metropole).quote:En is er een opname van Zerotonine met orkest erbij??
Ben ook zeer benieuwd naar jouwn lijstje, aangezien we geloof ik wel ongeveer dezelfde soort muzieksmaak hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lost in the Flood
Held! Sowieso fijn lijstje
New York City Serenade staat altijd op #1 bij mij, en ik doe maar 1 nummer per artiestquote:Op donderdag 8 november 2012 13:50 schreef Shadow_NL het volgende:
[..]
Ben ook zeer benieuwd naar jouwn lijstje, aangezien we geloof ik wel ongeveer dezelfde soort muzieksmaak hebben.
Gaat Kitty`s Back de hoogste Bruce notering krijgen of heb je nu een ander nummer op het oog?
Wat een schitterende namenquote:Op donderdag 8 november 2012 00:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
1. Band of Horses - The Funeral
3. The National - Fake Empire
4. Okkervil River - Black
6. Damien Rice - 9 Crimes
7. Sigur Rós - Hoppípolla
8. Bright Eyes - First Day of My Life
9. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
10. The National - Slow Show
13. Sufjan Stevens - Chicago
16. The Antlers - Bear
17. Radiohead - No Surprises
19. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
20. Songs: Ohia - The Lioness
24. Bon Iver - Re: Stacks
25. Shearwater - Rooks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 nummer per artiest, en daarom dubbelen van artiesten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:03 schreef Gillingham het volgende:
1. Neu! - Hallogallo
2. Low - Dinosaur Act
3. Boards of Canada - Sixtyten
4. Nina Simone - Sinnerman
5. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
6. Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen the Rain?
7. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
8. Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi
9. Tom Waits - Tom Traubert's Blues
10. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
11. Bill Withers - Ain't No Sunshine
12. Led Zeppelin - Babe, I'm Gonna Leave You
13. The Stooges - I Wanna Be Your Dog
14. Massive Attack - Angel
15. The National - Mr. November
16. Autechre - Parhelic Triangle
17. The Beach Boys - Good Vibrations
18. Link Wray - Rumble
19. The Velvet Underground - Sunday Morning
20. Nick Cave and the Bad Seeds - There She Goes, My Beautiful World
21. David Bowie - Space Oddity
22. Bob Dylan - Shelter from the Storm
23. Talking Heads - Once in a Lifetime
24. U2 - Sunday Bloody Sunday
25. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
26. TV on the Radio - Wolf Like Me
27. Boards of Canada - Amo Bishop Roden
28. LCD Soundsystem - Losing My Edge
29. Portishead - The Rip
30. Four Tet - Hands
31. Dick Dale - Misirlou
32. The Dave Brubeck Quartet - Take Five
33. Jefferson Airplane - White Rabbit
34. The Doors - The End
35. Cream - White Room
36. Curtis Mayfield - Move on Up
37. The Rolling Stones - Gimme Shelter
38. Brian Eno - Golden Hours
39. Björk - Jóga
40. Jacques Brel - Amsterdam
41. Jimi Hendrix - Hey Joe
42. Creedence Clearwater Revival - Ramble Tamble
43. Beach House - Take Care
44. Burial - Archangel
45. Low - Lazy
46. Slim Harpo - Baby, Scratch My Back
47. Fleetwood Mac - Need Your Love so Bad
48. David Bowie - Changes
49. Leonard Cohen - Master Song
50. Autechre - C/Pach
51. Radiohead - Karma Police
52. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
53. Massive Attack - Teardrop
54. Moby - Extreme Ways
55. Moody Blues - Forever Afternoon (Tuesday?)
56. M.I.A. - Paper Planes
57. Captain Beefheart - Sure 'Nuff 'n' Yes, I Do
58. John Lennon - Working Class Hero
59. James Brown - It's a Man's Man's Man's World
60. Neil Young - Southern Man
61. Van Morrison - And it Stoned Me
62. Peter Gabriel - Solsburry Hill
63. Damien Rice - Eskimo
64. PJ Harvey - To Bring You My Love
65. The Stranglers - Golden Brown
66. Miles Davis - So What
67. Chuck Berry - Johnny B. Goode
68. Donovan - Atlantis
69. Aphrodite's Child - Rain and Tears
70. Crosby, Stills, Nach & Young - Helpless
71. Brian Eno - By This River
72. Paul Simon - Diamonds on the Soles of Her Shoes
73. Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
74. The National - Fake Empire
75. Godspeed You! Black Emperor - Sleep
76. Boards of Canada - Happy Cycling
77. Bob Dylan - Blind Willie McTell
78. Al Green - Let's Stay Together
79. The Velvet Underground - Pale Blue Eyes
80. The Rolling Stones - Salt of the Earth
81. Marvin Gaye - What's Going On
82. Radiohead - You and Whose Army?
83. College - A Real Hero
84. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
85. Counting Crows - Mr. Jones
86. Deep Purple - Child in Time
87. Public Image Ltd. - This Is Not a Lovesong
88. Live - Lightning Crashes
89. Plaid - Abla Eedio
90. Boards of Canada - Music Is Math
91. Neu! - Isi
92. The Doors - Riders on the Storm
93. Lou Reed - Satellite of Love
94. Pink Floyd - On the Run
95. Tom Waits - In the Neighborhood
96. Rob Dougan - Clubbed to Death (Kurayamino Mix)
97. Radiohead - Everything in it's Right Place
98. The Rolling Stones - Let it Loose
99. Yeah Yeah Yeahs - Maps
100. Basement Jaxx - Where's Your Head at
Staat nog steeds op 76.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:50 schreef On het volgende:
[..]
Toffe lijst weer. Wat is er met Happy Cycling gebeurd?
quote:Op donderdag 8 november 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
58 -- -- ::: Silver Jews ::: Random Rules
95 90 120 ::: Yo La Tengo ::: Autumn Sweater
Van Silver Jews staat er elke jaar wel een andere in geloof ik, maar ik denk dat Random Rules wel de meeste eeuwigheids-waarde heeft nuquote:
Why? Volgens mij ken ik dat nummer helemaa niet. Onze nummersmaak loopt veel meer uit een dan die van albums.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
Zozo...Ik had niet verwacht mijn lijstje al klaar te hebben. Maar het is toch wel makkelijk als je je shortlist het hele jaar door een beetje bijhoudt1 nummer per artiest. Dat was uiteraard bij sommige lastig, en daar heb ik geprobeerd het meest representatieve nummer te nemen...meestal...maar ook dat was moeilijk...dus dan was het ook vaak op nostalgie geprobeerd. Nou, ik ben er in ieder geval wel weer blij mee. Deze lijst is echt fantastisch leuk, want deze kan je namelijk lekker goed luisteren en in playlists stoppen.
Zoals zo:
Spotify lijstje (hoe maak je dit? Doe dat hier! http://www.ivyishere.org/ivy/ )
Spotify top 100 2012
-------------------------------
36 18 24 ::: Andrew Bird ::: Why?
Dit vind ik de meest opvallende keus. Dat zou bij mij niet eens in de top 20 van beste nummers van The National staan.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
72 73 -- ::: The National ::: Afraid of Everyone
quote:88 50 44 ::: Marco Borsato ::: Margherita
quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit vind ik de meest opvallende keus. Dat zou bij mij niet eens in de top 20 van beste nummers van The National staan.
[..]
Mijn nummer-smaak is denk ik ook erg specifiekquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Why? Volgens mij ken ik dat nummer helemaa niet. Onze nummersmaak loopt veel meer uit een dan die van albums.
Bij Andrew Birds Bowl of Hour ken ik sowieso geen specifieke nummers, denk dat het daar aan ligt. Swimming hour, het album waar het nummer op staat, ken ik natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn nummer-smaak is denk ik ook erg specifiekEn Why? (is eigenljk van Andrew Bird's Bowl of Fire) niet kennen vind ik wel raar, dat is bij uitstek het bekendste Bird nummer. Doet ie ook bijna altijd als toegift
in mijn shortlist heb ik al hetzelfde nummer van radiohead en van deus staan, opvallend want beiden toch niet de meest populaire (maar wel de beste)quote:Op donderdag 8 november 2012 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Van Silver Jews staat er elke jaar wel een andere in geloof ik, maar ik denk dat Random Rules wel de meeste eeuwigheids-waarde heeft nuMaar zo zijn er wel meer met eeuwige wisselingen van nummers. Dat is het nadeel (en het voordeel
) van maar 1 nummer per artiest.
Vooral bij Radiohead is het echt onmogelijk om de 1 nummer per artiest te handhaven. Zij hebben zoveel verschillende werkquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
in mijn shortlist heb ik al hetzelfde nummer van radiohead en van deus staan, opvallend want beiden toch niet de meest populaire (maar wel de beste)
Ik zou dan eerder naar Vanderlyle Crybaby Geeks neigenquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:05 schreef Norrage het volgende:
[..]die blijft wel dalen elk jaar....maar vind ik toch stiekem wel een heel mooi nummer
en die haat naar die Nederlandse artiesten van de meesten kan ik nooit begrijpen, Marco heeft echt veel goede nummers gemaakt. Tot een bepaald moment, daarna is alles crap.
en wb the National...tsja, als je dat nummer eens live meemaakt
dEUS heeft inderdaad 3 of 4 nummers die er echt bovenuit steken. (vind ik dan ook erg jammer) Fell of the Floor vind ik dan ook een logische keuze. De Radiohead-keuze vind ik wel een verrassende om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vooral bij Radiohead is het echt onmogelijk om de 1 nummer per artiest te handhaven. Zij hebben zoveel verschillende werkDan maar het meest uptempo nummer gekozen dat ik altijd kan opzetten, en niet alleen maar als je in de goede mood bent
Maar zeker de beste nummers. Vooral bij dEUS steekt deze er met kop en schouder bovenuit.
Ik heb dus There There ook gekozen vanwege het "wegluister-gehalte". Het is gewoon mijn meest geluisterde Radiohead nummer dat altijd lekker blijft, maar niet per definitie het beste Radiohead nummer. Als ik mijn favoriete beste nummer in de lijst had willen zetten was dat denk ik Life in a Glasshouse geweest, maar die vind ik weer te specifiek (niet direct representatief voor Radiohead ofzo) genoeg en kan ik niet altijd luisteren...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder naar Vanderlyle Crybaby Geeks neigendat is mijn favoriet van de 'trage' nummers van The National, ook door de live-ervaring. Wel opvallend dat het ook betekent dat het ook betekent dat je England niet het beste nummer van High Violet vindt, wat ik toch érg vaak hoor.
[..]
dEUS heeft inderdaad 3 of 4 nummers die er echt bovenuit steken. (vind ik dan ook erg jammer) Fell of the Floor vind ik dan ook een logische keuze. De Radiohead-keuze vind ik wel een verrassende om eerlijk te zijnThere There vind ik geen bijzonder slecht liedje, maar ik zou er niet aan denken bij een toplijstje. Maar misschien mis ik er net dat beetje extra in wat jij er wel in hoort
Ah, op die manier. Moet wel toekennen dat als ik bij Radiohead werkelijk voor de gemene deler zou kiezen ik ook op Hail To The Thief/In Rainbows uit zo komen maar dan zou ik nog niet aan There There denken, dat nummer valt me gewoon écht niet opquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb dus There There ook gekozen vanwege het "wegluister-gehalte". Het is gewoon mijn meest geluisterde Radiohead nummer dat altijd lekker blijft, maar niet per definitie het beste Radiohead nummer. Als ik mijn favoriete beste nummer in de lijst had willen zetten was dat denk ik Life in a Glasshouse geweest, maar die vind ik weer te specifiek (niet direct representatief voor Radiohead ofzo) genoeg en kan ik niet altijd luisteren...
Met de bedoeling om een seks/sex discussie op te laten komen?quote:27 | Cansei de ser Sexy - Music is my hot hot seks
There There is natuurlijk wel een crowd-favoriete bij radiohead concerten (maar goed, eigenlijk al hun nummers welquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Moet wel toekennen dat als ik bij Radiohead werkelijk voor de gemene deler zou kiezen ik ook op Hail To The Thief/In Rainbows uit zo komen maar dan zou ik nog niet aan There There denken, dat nummer valt me gewoon écht niet op
Maar ik kies gewoon voor het beste nummer van de beste artiest, want anders moet ik ook nog gaan denken aan strategisch stemmen en wat past en dat is moeilijk
[..]
Met de bedoeling om een seks/sex discussie op te laten komen?
Mij nooit echt opgevallen eigenlijk. Ik weet het vooral van Myxomatosis en Where I End And You Begin (The Sky Is Falling In). Die springen er bij mij ook wel uit samen met 2+2=5quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
There There is natuurlijk wel een crowd-favoriete bij radiohead concerten (maar goed, eigenlijk al hun nummers wel). Zit wel echt heel vaak in de set. Een van hun betere "rocknummers".
Heb 'm FOK!specifiek nog nooit meegemaakt (maar kan me niet voorstellen dat die nog nooit hier is geweest), maar ik heb de issue wel vaker meegemaakt met vrienden die er een hekel aan hebben als je in het Nederlands 'sex' spelt.quote:
Ik had trouwens voorgaande jaren (behalve vorig jaar, maar daarvoor) juist Punchup at A Wedding in mijn top 10 staan zelfs....Mijn Radiohead smaak is sowieso vrij uniek als ik dat vergelijk met de rest in dit forum geloof ik. Ik waardeer Radiohead echt doorgaans om volstrekt andere redenen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mij nooit echt opgevallen eigenlijk. Ik weet het vooral van Myxomatosis en Where I End And You Begin (The Sky Is Falling In). Die springen er bij mij ook wel uit samen met 2+2=5
[..]
Heb 'm FOK!specifiek nog nooit meegemaakt (maar kan me niet voorstellen dat die nog nooit hier is geweest), maar ik heb de issue wel vaker meegemaakt met vrienden die er een hekel aan hebben als je in het Nederlands 'sex' spelt.
en live gewoon machtigquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb dus There There ook gekozen vanwege het "wegluister-gehalte". Het is gewoon mijn meest geluisterde Radiohead nummer dat altijd lekker blijft, maar niet per definitie het beste Radiohead nummer. Als ik mijn favoriete beste nummer in de lijst had willen zetten was dat denk ik Life in a Glasshouse geweest, maar die vind ik weer te specifiek (niet direct representatief voor Radiohead ofzo) genoeg en kan ik niet altijd luisteren...
quote:Op woensdag 7 november 2012 17:11 schreef The_Substitute het volgende:
* Top 100 *
- max 2 per band/project
05 | Way Out West - 'Killa'
07 | Massive Attack - 'Angel'
11 | Moby - 'God moving over the face of the waters'
32 | Lucien Foort - 'Vivid Skies'
97 | M.U.S.E. vs DJ San - 'Dendera'
Angel scoort weer lekker dit jaarquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:01 schreef Gitank2 het volgende:
[..]die had ik op zich ook in mijn lijstje kunnen plaatsen (als het een top 200 zou zijn )
Een paar tranceplaten waarvan ik dacht dat ik de enige was die ze kent/waardeert en uiteraard twee mooie tracks van Massive attack en Moby.
Ik ga hem nu in mijn spotify lijst gooien en luisterenquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef cafca het volgende:
Hier is-ie dan. Nieuwe shortlist van scratch opgebouwd, 1 nummer per artiest.
Opvallend: re-entry van de nummer 1 uit de allereerste top 100 allertijden die ik ooit samenstelde (30-jaar geleden)
1 Duncan Browne – The wild places
2 Talk Talk – Life's what you make it
3 Waterboys – Don't bang the drum
4 Langhorne Slim – Hummingbird
5 Little Feat – Willin'
6 Hothouse Flowers – Don't Go
7 Blue Oyster Cult – Don't fear the reaper
8 David Bowie – Life on Mars?
9 Joe Jackson – Is she really going out with him? (Niet de oehoe-versie!)
10 The Chills – Pink Frost
11 Depeche Mode – Enjoy the Silence
12 Del Amitri – Nothing ever happens
13 Cranberries – Linger
14 Jacques Brel – Ne me quitte pas
15 10000 Maniacs – Jezebel
16 Dream Academy – Life in a northern town
17 The Police – Can't stand losing you
18 Jackson C Frank – Milk and Honey
19 Leonard Cohen – Who by Fire
20 John Wesley Harding – It Stays
21 Bob Dylan – Tangled up in blue
22 Brandi Carlile – Dreams
23 Belle and Sebastian – The Blues are still blue
24 Darren Hanlon – House
25 Echo & the Bunnymen – The Killing Moon
26 Elliott Smith – Waltz #2
27 Motorhead – Ace of Spades
28 Robyn Hitchcock – Television
29 Polly Paulusma – Dark Side
30 Led Zeppelin – Battle of Evermore
31 Del Shannon – Runaway
32 Bruce Springsteen – 4th of July, Asbury Park
33 The Kinks – Celluloid Heroes
34 Records – Starry Eyes
35 Bauhaus – Crowds
36 Indigo Girls – Closer to fine
37 Shearwater – Rooks
38 Love – Aone Again Or
39 Suzanne Vega – Marlene on the wall
40 Soft Boys – Queen of Eyes
41 Who – Magic Bus
42 Tom Waits – Invitation to the blues
43 Flaming Lips – In the morning of the magicians
44 Otis Redding – I've been loving you too long
45 Lyle Lovett – She's no lady
46 Undertones – Teenage Kicks
47 Prefab Sprout – Faron Young
48 Romantics – What I like about you
49 Rod Stewart – Gasoline Alley
50 Silver Jews – San Francisco BC
51 The Cure – A Forest
52 Ben Folds – Landed
53 The Cult – Rain
54 Billy Bragg – Waiting for the great leap forwards
55 Bonnie 'Prince' Billy – I See a Darkness
56 Jam – Going Underground
57 Bon Iver – Re; Stacks
58 Kayak – Ruthless Queen
59 Elvis Costello – I want you
60 The Nits – Red Tape
61 Lori McKenna – Still Down Here
62 Marillion – Script for a Jester's Tear
63 Martha Wainwright – Bloody motherfucking asshole
64 Loudon Wainwright III – A hard day on the planet
65 Nick Lowe – So it Goes
66 REM – So central rain
67 Walker Brothers – No Regrets
68 T.Rex – Hot Love
69 Gert Vlok Nel – Tuesday
70 Public Image Ltd. – Rise
71 Crowded House – Better be home soon
72 Dar Williams – February
73 Mumford & Sons – The Cave
74 Marike Jager – Hide and Seek
75 Joe Pug – Not so sure
76 Joni Mithcell – All I Want
77 Levellers – Another man's cause
78 Lucinda Williams – Drunken Angel
79 Faithless – Insomnia
80 TC Matic – Oh La La La
81 Rolling Stones – Let it Bleed
82 Suicide – Frankie Teardrop
83 TemptaTions – Cloud Nine
84 Posies – Please return it
85 Housemartins – Build
86 King Crimson – Epitaph
87 First Aid Kit – Ghost Town
88 Civil Wars – 20 Years
89 Golden Earring – Weekend Love
90 Joseph Arthur – Nuclear Daydream
91 Pulp – Babies
92 Steve Winwood – While You See a chance
93 Nick Drake – The toughts of Mary Jane
94 Pearls Before Swine – Another Time
95 Question Mark and the Mysterians – 96 tears
96 Lovin' Spoonful – Darling be home soon
97 Psychedelic Furs – Sister Europe
98 U2 – Tomorrow
99 This Mortal Coil – Song to the Siren
100 Big Country – Chance
welke was dat?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef cafca het volgende:
Opvallend: re-entry van de nummer 1 uit de allereerste top 100 allertijden die ik ooit samenstelde (30-jaar geleden)
49 Rod Stewart – Gasoline Alleyquote:
die is toch wel dubbelquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Kadafi het volgende:
75 | White Lies - Is love
86 | White Lies - Is Love
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik zet 'm er volgend jaar wellicht in, ten koste van Save From Harm.quote:
Och, d'r staat tenminste geen Aurora van Nova inquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef Norrage het volgende:
Mijn top 100 van 7 jaar geleden, geen indie in te vinden![]()
![]()
met Marco op 10
quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, d'r staat tenminste geen Aurora van Nova in
Die hoorde ik van de week weer eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, d'r staat tenminste geen Aurora van Nova in
En wat te denken van deze:quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die hoorde ik van de week weer eens.
Mèn, wat een draak is dat toch. Intro is wel ok, though.
quote:Deze video is niet beschikbaar in Duitsland omdat deze muziek kan bevatten waarvoor GEMA de respectieve muziekrechten niet heeft verleend.
Het spijt ons.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef Norrage het volgende:
Mijn top 100 van 7 jaar geleden, geen indie in te vinden![]()
![]()
met Marco op 10
Ha, ik wist helemaal niet dat jij van zo ver komt. Dat nummer van Marco kende ik niet, op YouTube kwam ik dit filmpje tegen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het volgende bijschrift:quote:In my opinion one of the best songs of Riccardo Cocciante/Marco Borsato. This little movie is, besides my musical demo for starting a symfo-cover band, also my personal tribute to a brilliant musician, the Amadeus of modern times: John Ewbank.
Stay on my arm, you little charmer
quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:05 schreef tim. het volgende:
[..]
Ha, ik wist helemaal niet dat jij van zo ver komt. Dat nummer van Marco kende ik niet, op YouTube kwam ik dit filmpje tegen:
Met het volgende bijschrift:
[..]
Ik vind het nog steeds een fantastisch nummer, ik had hem denk ik wat hoger moeten zettenquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:19 schreef DO2 het volgende:
Zolang je naar nieuwe muziek blijft luisteren komt onvermijdelijk ook de dag dat Marco Borsato voorgoed uit je top 100 allertijden is verdwenen, Norrage.
En dan drinken we er 'n biertje op.
Norrage heeft liever een Margarita.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:19 schreef DO2 het volgende:
Zolang je naar nieuwe muziek blijft luisteren komt onvermijdelijk ook de dag dat Marco Borsato voorgoed uit je top 100 allertijden is verdwenen, Norrage.
En dan drinken we er 'n biertje op.
Maak van de onderste maarquote:
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.quote:
Oh, dus dit...quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Kadafi het volgende:
Bam! Hij is weer af. Dit jaar heb ik bewust meer indiespul, trance en elektronische muziek in de lijst vertegenwoordigd. De layout is van The_Substitute.
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammerquote:
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.Parhelic Triangle (en Uviol bvb) hadden er bij mij ook in kunnen staan. Leuke BoC-keuzes ook.
Daarnaast Mr Jones en Child in Time - stonden vorig jaar gewoon in m'n lijst - compleet vergeten.
Dat compliment op je lijst had je al gehadquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Oh, dus dit...
[..]
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammer
Je lijst is trouwens wel een stuk afwisselender geworden dan die van mij. Staan een aantal dingen in die ik nog niet ken, Bola bijvoorbeeld. Ga ik maar 's een keer checken.
Fyuti is ook fijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:03 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Dat compliment op je lijst had je al gehad. Ik heb er een veelzijdige lijst van gemaakt, ja. Dan raad ik je het hele album aan: Bola - Soup (1998), erg fijne ambient.
Dat album van Bola heb ik nog nooit beluisterd, maar zal ik eens doenquote:
Nee joh, iedereen hier kent ze. Ze zijn ze gewoon vergeten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:01 schreef Gitank2 het volgende:
die had ik op zich ook in mijn lijstje kunnen plaatsen (als het een top 200 zou zijn )
Een paar tranceplaten waarvan ik dacht dat ik de enige was die ze kent/waardeert en uiteraard twee mooie tracks van Massive attack en Moby.
Huh? Zit toch veel meer karakter in met 100 artiesten dan met alleen maar dezelfde? Precies de reden waarom ik het zo doequote:Op zaterdag 10 november 2012 11:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.
En volgend jaar beter opletten dan.
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastischquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:13 schreef methodmich het volgende:
Met het gevaar dat ik nummers vergeet, gewoon de 100 voor dit jaar:
6 dEUS - Serpentine
12 Pavement - Gold Soundz
32 Van Morrison - Caravan
40 Bright Eyes - Haligh, Haligh, A Lie Haligh
71 PJ Harvey - Send His Love To Me
76 Magnolia Electric Co. - O! Grace
Ja ik wilde ze handmatig doen, maar hij doet moeilijk met de cijfers ervoorquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg (ik had artiest en nummer in dezelfde cel staan met een hyphen ertussen)quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de handquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.
Haha, heb je hem niet in de cloud?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 15:24:11 ]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef cafca het volgende:
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.
Ik heb mezelf juist de 1 nummer per artiest regel opgelegd, zodat de lijst gevarieerder en leuker wordt
Dat is ook de versie in mijn lijstje inderdaadquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:55 schreef female81 het volgende:
Dank je.
Die bovenste twee staan wel echt muurvast, al sinds 2005 of zo.
En die van Cappella betreft deze versie (er zijn meerdere bekende):
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.Met het maximum van vijf per top 100 ben ik het sowieso eens. Vorig jaar had ik ook één nummer per band/project. Dit jaar een max van 2 en ik vind m'n lijst nu een stuk representatiever. Hetzelfde voor andere lijstjes, ik vind het op die manier leukere, persoonlijkere lijstjes worden.
Variatie probeer ik er uiteraard altijd in te houden. Alleen selecteer ik dan eerder op genre, dan individuele artiesten. Want als ik het op artiesten zou doen, dan zou mijn lijst, denk ik, totáál uit elektronisch gaan bestaan.
Een sterke lijst. Vooral het koppel Fake Empire en The First Day of Spring is geweldig. Van The Hold Steady heb ik dit jaar het album Boys and Girls in America ontdekt. Staat vol topnummers en Stuck Between Stations is het beste nummer van het albumquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:39 schreef oNail het volgende:
22. National – Fake Empire
23. Noah & The Whale – The First Days Of Spring
25. Tom Waits – Martha
33. Band Of Horses – The Funeral
48. The Hold Steady – Stuck Between Stations
71. Paolo Nutini – Candy
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:41 schreef Norrage het volgende:
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ik
Maar misschien doe ik het de volgende keer wel weer met 5 nummers max, want dan krijg ik toch weer een ander en nieuw lijstje, en dat is ook wel weer leuk. Nu was ik eigenlijk in 10 minuten klaar met het maken want hij was praktisch al hetzelfde als vorig jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Veel punten voor Miles iz Ded dit jaar
Hopen dat WeezerButler ook nog een lijstje inlevert
Overgens hebben The Shins geen nieuwe sling.
En Stay Useless in iets te recent.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Daar twijfelde ik ook niet aanquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.
Doe je 'm er volgend jaar inquote:Cloud Nothings is uit de lijst gehaald (vind het wel een heerlijk nummer overigens)
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:41 schreef Norrage het volgende:
Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten.
Goed punt. Ik ga niet beginnen over dat ik een enorme muziekkennis zou hebben, maar ja, hetgene wat ik leuk vind bestrijkt wel een redelijk groot gebied (een alleseter ben ik niet, daarvoor is er teveel dat ik kut vind, maar een véélvraat... dat zeker).quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.
Zal de komende jaren wel anders worden.
Opvallend in welke zin? Dat je die niet had verwacht bij die artiesten of dat je ze niet zo goed kende en nu wel?quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastisch
Leuke lijst, uiteraard
*gaat ook zijn lijst in spotify gooienquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
eenschquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
Are U sure?quote:
Somebody to love ? Hot right now kwam op youtube op 25 december 2011. En je gaat gelijk hebben over somebody to love. Vreemd, dan ontdekte ik het lied op de releasedatum zelf.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Are U sure?
Zeker Somebody to love en Hot right now bijvoorbeeld. Op zijn hoogst 31 december 2011, volgens mij.
Ok. Hij is pas als single verschenen in februari, maar ik weet de richtlijnen tegenwoordig ook niet meer precies.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:18 schreef Vahnstad het volgende:
[..]
Somebody to love ? Hot right now kwam op youtube op 25 december 2011. En je gaat gelijk hebben over somebody to love
Ik zie het eigenlijk niet zitten om ieder nummer te gaan veranderenquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ok. Hij is pas als single verschenen in februari, maar ik weet de richtlijnen tegenwoordig ook niet meer precies.
Wel een lekkere frisse moderne poplijst, trouwens.
Hoe bedoel je ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:22 schreef D. het volgende:
Mooie lijsten hier, en sommige lijsten die wel sarcastisch lijken
Benieuwd of het me gaat lukken ook een lijstje samen te stellen
Gelukkig maar, anders had iedereen zo'n mooie lijst als ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:37 schreef D. het volgende:
[..]
Ik overdrijf enigzins
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen
Wat artiesten die ik pas onlangs had ontdekt of waarvan ik niet wist dat jij ze leuk vondquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Opvallend in welke zin? Dat je die niet had verwacht bij die artiesten of dat je ze niet zo goed kende en nu wel?
@Beregd: Ik heb geen spotify, maar ik zie dat Norrage er al een heel mooi lijstje van had gemaakt, al vallen er dan kennelijk wel 32 weg.
woooooeh leuke lijstquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:38 schreef Beregd het volgende:
en mijn lijst, het wordt elke keer moeilijker, maar ook steeds beter:
001) Karen Dalton - something on your mind
002) tom waits - I hope that I don't fall in love with you
003) joni mitchell - river
004) Nick Cave and the bad seeds - The mercy seat
005) The innocence mission - tomorrow on the runway
006) Band of Horses - No one's gonne love you
007) Madou - Niets is Voor Altijd
008) Bob Dylan - I'm not there
009) Richard Buckner - Ariel Ramirez
010) Sun kil Moon - Salvador Sanchez
011) Ray Lamontagne - Shelter
012) Ray Lamontagne - Lessson Learned
013) Nina Nastasia - Superstar
014) Placebo - Nancy Boy
015) Lambchop - Caterpillar
016) Neil young - Out on the weekend
017) Okkervil River - For real
018) Whiskeytown - The ballad of Carol Lynn
019) Wilco - Hesitating Beauty
020) Wilco - Via Chicago
021) Wilco - Handshake Drugs
022) Lucinda Williams - I lost it
023) Elliott Smith - Waltz #2
024) Sufjan Stevens - Chicago
025) Radiohead - There there
026) Yo la tengo - Pass the hatchet, I tink I'm goodkind
027) Fleetwood Mac - Landslide
028) The divine comedy - The perfect love song
029) Steve Harley & Cockney Rebel - Make me mile (come up and see me)
030) tindersticks - sweet release
031) Mercury Rev - goddess on a highway
032) Stereophonics - Local Boy in a photograph
033) neutral milk hotel - song against sex
034) neutral milk hotel - in an aeroplane over the sea
035) Pavement - Summer Babe - Winter Version
036) Robert Palmer - Johnny and Mary
037) Micah P Hinson - When we embraced
038) Red house Painters - Katy Song
039) Leonard Cohen - Hey that's no way to say goodbye
040) AC Newman - Miracle Drug
041) The libertines - The likely Lads
042) Smog - I Break Horses
043) The Plan - Mon Amour
044) The shins - new slang
045) dEUS - Instant Street
046) dEUS - Fell of the floor, man
047) Dinosaur Jr - Feel the pain
048) Pixies - Gouge Away
049) Sonic Youth - Teenage Riot
050) The Clash - Tommy Gun
051) The wave pictures - I love you like a mad man
052) The replacements - unsatisfied
053) Big Star - Thirteen
054) My Morning Jacket - Off the Record
055) Cake - The distance
056) Jackson C. Frank - Blues Run the Game
057) Jacques Brel - Amsterdam
058) Rilo Kiley - A better son/daughter
059) Arcade fire - Intervention
060) beck - Lost Cause
061) The Cardigans - Lovefool
062) Queens of the stone age - Regular John
063) Grinderman - No Pussy Blues
064) Ryan Adams and The Cardinals - The End
065) Travelling Wilburys - Handle With Care
066) Ben E King - Stand By Me
067) Silver Jews - San Francicso BC
068) Brigh Eyes - Lua
069) Patti Smith - Rock 'n Roll nigger
070) Brenda Lee - Dynamite
071) Joanna Newsom - Peach, Plum, Pear
072) Rachael Yamagata - Even So
073) Camera Obscura - Let's Get Out Of The Country
074) Peter, Björn & John - Writer's Block
075) Chemical Brothers ft Wayne Coyne - The Golden Path
076) Clap Your Hands Say Yeah - Satan Said Dance
077) Day One - Bedroom Dancing
078) The Von Bondies - C'mon C'mon
079) Eels - My Beloved Monster
080) Elvis Presley - Always On My Mind
081) Feist - The Park
082) The Fiery Furnaces - Benton Harbour Blues
083) Soulwax - NY Excuse
084) Great Lake Swimmers - Still
085) J Tillman - My Waking Days
086) JJ Cale - Magnolia
087) Matthew Ryan - Me & My Lover
088) Millionaire - Champagne
089) The strokes - Last Nite
090) The velvet Underground - Pale Blue Eyes
091) Bonnie Prince Billy - Wolf among Wolves
092) Flip Kowlier - Kwestie van Organisatie
093) Spinvis - Bagagedrager
094) Tom Mcrae - Bloodless
095) Casiotone for the painully alone - new year's kiss
096) Martha Wainwright - Bloody motherfucking asshole
097) Josh Ritter - Snow Is Gone
098) The Zombies - She's not there
099) Damien Jurado - Maybe I'll come around
100) Fountains of Wayne - Leave The Biker
Nou, zo is de mijne zéker niet bedoeld.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:22 schreef D. het volgende:
Mooie lijsten hier, en sommige lijsten die wel sarcastisch lijken
Okee, dus dan staan er 32 niet op, aangezien ik denk dat Norrage het gewoon goed over kan tikken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:20 schreef Beregd het volgende:
[..]
Die nummers die wegvallen is normaal, mich, niet alles staat op spotify, en een kleine typo en hij vind niks.
Zeer zeker ja!quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:53 schreef The_Substitute het volgende:
En leuke lijsten weer, female81.
Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..quote:Op zondag 11 november 2012 14:16 schreef cafca het volgende:
Ondanks dat we maar 7 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Fijne lijst.quote:
quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..
Dank je.quote:
quote:Ondanks dat we maar 4 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Ondanks dat we maar 7 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Likewise.quote:Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..
Dankje! The First Days Of Spring is ook een prachtig album. Bij the Hold Steady heb ik getwijfeld tussen dit nummer en First Night. Toch maar voor deze gekozen omdat ik hem persoonlijk net is fijner vind, maar het hele album is inderdaad top!quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:37 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Een sterke lijst. Vooral het koppel Fake Empire en The First Day of Spring is geweldig. Van The Hold Steady heb ik dit jaar het album Boys and Girls in America ontdekt. Staat vol topnummers en Stuck Between Stations is het beste nummer van het album
Hij staat in mijn lijst, op een bescheiden 97e plaats.quote:Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Shortlist in de loop van volgende week maar even afwerken. In elk geval gaat er dit jaar meer Röyksopp in.
Kan het kloppen dat ik Somebody I Used To Know van Gotye nog niet heb gezien? Hij mag dit jaar, mensen
Jouw lijst is juist één van de favorietenquote:Op zondag 11 november 2012 02:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Nou, zo is de mijne zéker niet bedoeld.
(Gezien de mate waarin de mijne van 'de norm' afwijkt, kan ik me zo voorstellen dat dat er eentje van is.)
dat is zo 2011quote:Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kan het kloppen dat ik Somebody I Used To Know van Gotye nog niet heb gezien? Hij mag dit jaar, mensen
Heb geen Spotify, of iets vergelijkbaars. En mijn 'verzameling' is niet echt zó te noemen. Een aantal verzamelalbums van de laatste +/- 15 jr (klinkt uitgebreider dan 't is) en een aantal mp3's (450MB). Over het algemeen moet ik 't meer van m'n geheugen hebben. Dus ik heb niet echt iets wat ik je kan laten zien.quote:Op zondag 11 november 2012 14:03 schreef Kadafi het volgende:
En The_Substitute, gezien de hoeveelheid gave trance die je in je lijst hebt, ben ik zeer benieuwd geraakt naar jouw trance verzameling. Heb je in spotify een lijst die je met me kan en wil delen? Wat is je username?
Ik kan je geen pm sturen, je inbox is niet beschikbaar??
Leuk.quote:Op zondag 11 november 2012 23:04 schreef D. het volgende:
[..]
Jouw lijst is juist één van de favorieten
Wat mij betreft bijna elke willekeurige Adele-single, naar hedendaagse Top 40-maatstaven dan.quote:Op zondag 11 november 2012 23:27 schreef Kadafi het volgende:
Tja, héél soms heb je van die hits die eigenlijk niet top 40 waardig (lees: te goed) zijn zoals "Somebody that I used to know", dat was de verrassing van 2011, dit jaar was het Major Lazer met "Get Free".
Vaak is het zo, of lijkt het, dat hoe recenter de muziek hoe meer albumtracks of onbekende songs in de lijst gezet worden. Dat levert trouwens ok een enorme diversiteit op aan genoemde songs en die gaan vaak de eindlijst ook niet halen. Hoe ouder de muziek hoe bekender de songs en ook hoe vaker dezelfde songs van een band genoemd worden.quote:Op maandag 12 november 2012 04:17 schreef female81 het volgende:
De meeste lijsten zijn toch wat donkerder van toon, en/of meer gitaargericht, en/of er staat gewoon wat minder bekend materiaal in, dat bedoel ik met 'van de norm afwijken'.
Ben je lijstje aan het luisterenquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:18 schreef cafca het volgende:
naja, spotify-lijstje:
http://open.spotify.com/u(...)x8yI6cLLpAAZpH0uthl1
Staan er 86 inquote:Op maandag 12 november 2012 10:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Is er nog wat van overgebleven in Spotify? Bij mij lijkt ie alles vanaf lokaal af te spelen.
Die telt bij mij als dubbele... kan 'm laten staan maar als iemand anders die titel gebruikt weet ik niet bij welke ik die op moet tellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:46 schreef female81 het volgende:
5. Air – Kelly watch the stars (album version) (1998)
11. Air – Kelly watch the stars (radio version) (1998)
die is dubbel..quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben op het volgende uitgekomen:
009. System Of A Down - Chop Suey
036. System Of A Down - Chop Suey
Ja, dat snap ik, dat het uiteindelijk als één nummer geteld wordt. Geen probleem. Maar voor een realistische weergave van m'n lijst had ik ze maar apart genoteerd (er zit productioneel gezien een duidelijk verschil tussen de twee).quote:Op maandag 12 november 2012 20:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Die telt bij mij als dubbele... kan 'm laten staan maar als iemand anders die titel gebruikt weet ik niet bij welke ik die op moet tellen.
Nou ja, dan maak je alvast een lijst voor nu en heb je wat te luisteren voor de lijst van volgend jaarquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:23 schreef Cee het volgende:
En ja ik kan ze ook stuk voor stuk gaan beluisteren maar dan ben ik daarmee klaar tegen de tijd dat de deadline overschreden is.
Het is gewoon een momentopname.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:23 schreef Cee het volgende:
Ik ga vanavond ook knutselen aan m'n lijstje. Nummer 1 en 2 staan roestvast op hun plaatsen en de rest is echt een wirwar die van links naar rechts stuitert.
Dat heb ik dus ook met die top100. Het wordt zo'n cliche top100. Vooral voor mezelf dan. De grote hits van bands heb je zo vaak gehoord dat je andere favo's krijgt. Wat soms een truc is om een nummer echt proberen fris te luisteren, dus je gevoel een beetje uitzetten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:50 schreef female81 het volgende:
[..]
Het is gewoon een momentopname.
Op elk moment zijn er wel nummers die hoger zouden kunnen staan, maar net nú lijden aan het heb-ze-de-laatste-tijd-nét-teveel-gehoord-syndroom.
Eventjes met rust laten, en misschien staat zo'n liedje volgend jaar dan wel weer hoger.
Gewoon een keer een top 100-lijst maken en je hebt een basis voor je lijst voor volgende jaren. Dan is het simpelweg een kwestie van bijstellen en nieuwe nummers toevoegen. Dit topic staat sowieso nog zo'n maand open, dus je kunt je lijst sowieso nog aanvullen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Een top 100 wordt een helse opgave. Geweldig dat velen van jullie dat voor elkaar krijgen.
Er staan in mijn lijst wel een aantal nummers die ik pas dit jaar heb ontdekt. Anders zou het voor mij veel minder leuk zijn om zo'n lijst te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Inderdaad, als je liedjes in de lijst zou gooien die je nav andere lijsten net ontdekt hebt, dan kunnen we de 2012 nummers ook wel toelaten. Ze moeten eerst bezinken.
Ik ga de lijst niet controleren, dus voorlopig tel ik 'm even niet mee. Als de nummer 1 al van 2012 is...quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:21 schreef Vahnstad het volgende:
Ik zie het eigenlijk niet zitten om ieder nummer te gaan veranderen
Bedankt.
Dat is ook mijn plan. Inmiddels begonnen aan een shortlist.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:56 schreef AgeEll het volgende:
Dit weekend maak ik m.
verkapte schop
Kheb ook een shortlist maar ben er nog niet uit met mijzelf of ik 1song per artiest doe of niet.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is ook mijn plan. Inmiddels begonnen aan een shortlist.
jaja, ik geloof er niks van!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is ook mijn plan. Inmiddels begonnen aan een shortlist.
Ik ook niet, maar ik blijf er hoop in houden dat ik er tijd voor vrij maak.quote:
Extreem hoeft voor mezelf niet, 'kabbelende' deuntjes kunnen heel mooi zijn (afhangend van melodie en instrumentatie), maar inwisselbaar mogen ze in ieder geval níet zijn - als het om absolute topfavorieten gaat, waar we het hier toch over hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:21 schreef Cee het volgende:
...ik houd ervan. idem #59 Van bombast, oorwurm-melodieën en extremen. Melodrama en ultieme blijheid. Het moet niet voortkabbelen in ieder geval.
Waarom deel je niet je hip-hop.quote:Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef andreas612 het volgende:
Te weinig Stevie Wonder hier![]()
1. Stevie Wonder - Superstition
2. The Doors - Roadhouse Blues
3. Jack Johnson - Go On
4. John Legend - Ordinary People
5. Stevie Wonder - Living for the city
6. Mobb Deep - Shook Ones Pt. 2
7. Syl Johnson - Is it because I'm black
8. Montell Jordan - Something 4 da honeyz
9. Bob Marley - Roots, rock, reggea
10. Bob Marley - Three little birds
11. UB40 - Red red wine
12. The Doors - L.A. Woman
13. Michael Jackson - Break of dawn
14. Willie Nelson - City of New Orleans
15. Diddy - I'll be missing you
16. Al Green - How can you mend a broken heart
17. Johnny Hodges/ Gerry Mulligan - Bunny
18. B.B. King - The thrill is gone
19. Andrea Bocelli - Time to say goodbye
20. Marvin Gaye - lets get it on
21. Michael Jackson - whatever happens
22. Santana - Maria Maria
23. Jack Johnson - What you thought you need
24. Michael Kiwanuka - I'm getting ready
25. Andre Hazes - Zij gelooft in mij
Verder veel hip-hop dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen
S Club 7quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:38 schreef female81 het volgende:
Jouw nummer 36 vind ik een grappige keuze.
Ik gok hierbij op jeugdsentiment.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:46 schreef female81 het volgende:
Zo, hier is m'n lijst. Geen +/- 400 zoals verleden jaar, maar toch een stuk langer dan ik dacht (heb het afgerond op 300, in de uiteindelijke lijst stonden eigenlijk maar een paar nummers meer), gezien de mislukte poging tot het maken van een lijst halverwege dit jaar. Ik heb qua selectie nu de lat wat hoger gelegd, zodat ik door de bomen het bos nog kon blijven zien.
En ja, dat alleen de bovenste 100 tellen, weet ik.
Hij is weer gemaakt aan de hand van de afzonderlijke jaarlijstjes zoals die op m'n site staan. Daarom kan ik er ook zo makkelijk de jaartallen bij zetten.
En net als vorig jaar is 'ie niet heel doorsnee, dat weet ik best.
lijst
En de rest in een spoiler:Veel Jackson 5. Ga je nog heen als de komende tour ook naar Nederland komt. Zijn volgens mij gister bevestigt in België.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bang dat ze niet komen, of dat er ruzie is. Weet niet of het wel een goede show zal zijn.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:19 schreef Maxerazzi het volgende:
1. Nick Drake - From the Morning
2. The Beatles - Here Comes the Sun
3. Wilco - I Am Trying to Break Your Heart
4. The Beach Boys - God Only Knows
5. Radiohead - Let Down
6. The Velvet Underground - Sunday Morning
7. Neil Young - Down By the River
8. John Martyn - Small Hours
9. George Harrison - All Things Must Pass
10. Big Star - Thirteen
11. Tom Waits - I Hope I Don't Fall in Love With You
12. Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair
13. The Rolling Stones - Wild Horses
14. Sigur Rós - Olsen Olsen
15. David Bowie - Station to Station
16. Interpol - Untitled
17. Sparklehorse - Painbirds
18. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
19. Elliott Smith - Pitseleh
20. Tallest Man on Earth - Love Is All
21. Bon Iver - Re: Stacks
22. Ramses Shaffy - 't is Stil in Amsterdam
23. Smog - Ex-Con
24. Syd Barrett - Octopus
25. The Doors - Yes, the River Knows
Volstrekt onmogelijk. Ik heb maar 1 nummer per artiest gedaan (oké, Harrison twee keer. Young ook, maar die heeft Almost Cut My Hair niet geschreven) en heb op associatie gekozen, oftewel welke herinneringen zijn mij het meest dierbaar. Veel te veel mooie liedjes weg moeten laten, maar ik vind een Top 100 geen beginnen aan. Albums zijn al verschrikkelijk moeilijk, maar nog steeds veel makkelijker dan liedjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Norrage op 16-11-2012 09:30:40 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Live zo mooiquote:
invincible vind ik wel een goed album jaquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:35 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Waarom deel je niet je hip-hop.
Ben je fan van Invincible?!
2 toppers van een onderschat album![]()
![]()
Goede lijst.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:00 schreef fripper het volgende:
1. King Crimson - Red
2. King Crimson - Starless
3. Pink Floyd - Dogs
4. Marillion - Script for a Jesters tear
5. Genesis - The Cinema Show
6. Marillion - Incubus
7. Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
8. Peter Hammill - Traintime
9. Van Der Graaf Generator - Still Life
10. Rush - The Camera Eye
12. IQ - The Last Human Gateway
13. Genesis - Supper's Ready
14. Yes - Close to the Edge
16. King Crimson - 21st Century Schizoid Man
17. Peter Gabriel - Here Comes the Flood
20. Roxy Music - In Every Dream Home a Heartache
21. King Crimson - Larks Tongues in Aspic pt1
22. IQ - Widow's Peak
23. Pink Floyd - Time
24. King Crimson - thela hun ginjeet
26. Pink Floyd - Echoes
27. Rush - The Trees
29. Pink Floyd - Atom Heart Mother
30. Genesis - Firth of Fifth
31. Jethro Tull - Locomitive Breath
32. Peter Gabriel - Biko
34. Pink Floyd - Wish You Were Here
35. IQ - It All Stops Here
36. Miles Davis - Recollections
37. Faith no More - Epic
38. Jethro Tull - Aqualung
39. Peter Gabriel - San Jacinto
44. UK - Rendezvous 6:02
45. Camel - Never let go
48. Boudewijn de Groot - Als de rook om je hoofd is verdwenen
49. Fleetwood Mac - Landslide
51. 10CC - Feel the Benefit
52. Neil Young - Cowgirl in the Sand
53. Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile)
55. Leonard Cohen - Everybody Knows
56. The Doors - The End
57. Renaissance - Mother Russia
58. Supertramp - Fool's Overture
59. The Doors - When the Music's over
60. Vangelis - Memories of Green
61. Brian Eno - Baby's on Fire
62. Frank Zappa - Zoot Allures
63. David Bowie - Five Years
67. The Who – Baba O’Riley
69. Rolling Stones - Gimme Shelter
70. U2 - Bullet the Blue Sky
71. Roy Harper- Me and My Woman
72. Cure - A Forest
73. Kate Bush - Wuthering Heights
74. REM - Drive
80. Japan - Ghosts
86. Beatles - A Day in the Life
90. Simon & Garfunkel - Scarborough Fair
95. Led Zeppelin - Since I've Been Loving You
99. Emerson Lake and Palmer - Karn Evil 9
100. Bob Dylan - Tangled Up in Blue
dan tel ik de eerste wel gewoon. Samenvoegen is lastig aangezien er ook dubbele in staan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:49 schreef andreas612 het volgende:
Wat jij wilt, dr werd gevraagd naar hiphop lijst, voor mijn part voeg je ze samen..
Dr staan geen dubbele inquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:55 schreef ranja het volgende:
[..]
dan tel ik de eerste wel gewoon. Samenvoegen is lastig aangezien er ook dubbele in staan.
Shook onesquote:
Staat bij beiden nog wat achter.quote:
Verrek.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Staat bij beiden nog wat achter.
omdat die dus anders dubbel zou zijnquote:Op zaterdag 17 november 2012 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Verrek.
Wel vreemd dat de ene in de ene lijst staat en de ander in de hiphoplijst weer helemaal niet voorkomt.
Dat samenvoegen was dus al de hele tijd de bedoeling.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
omdat die dus anders dubbel zou zijn
ja, stop eens met janken... ik plaatste expres geen hiphop omdat daar in eerste instantie altijd op gebasht wordt .. als er dan toch interesse in is dan plaats ik 'm gewoon.. als dat zo'n probleem voor je is bekijk je ze maar samen.. dat lijstje interesseert toch 80% niemand dus doet niet eens mee voor de top 100..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat samenvoegen was dus al de hele tijd de bedoeling.
Er wordt hier niet gebasht en als jij gewoon je eerdere lijst aangevuld had, van 26-75, was het direct duidelijk geweest.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:54 schreef andreas612 het volgende:
ja, stop eens met janken... ik plaatste expres geen hiphop omdat daar in eerste instantie altijd op gebasht wordt .. als er dan toch interesse in is dan plaats ik 'm gewoon.. als dat zo'n probleem voor je is bekijk je ze maar samen.. dat lijstje interesseert toch 80% niemand dus doet niet eens mee voor de top 100..
QFTquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:58 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Er wordt hier niet gebasht en als jij gewoon je eerdere lijst aangevuld had, van 26-75, was het direct duidelijk geweest.
Hem eventjes bewerkt, en mijn goede liedje van 2012 van Somebody To Love ligt eruit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:59 schreef Vahnstad het volgende:
Alles is van voor 2012. Bij twijfel liet ik het achterwegeDrum & Bass is mijn lievelingsgenre maar Hardstyle en Hardcore en andere soorten muziekstijlen hou ik ook nog wel van. Maar er zijn nog veel liedjes van 2012 dusja, de top 100 slonk. Toch een zeer brede top 100 met hardcore en mashcore als de top, 1 metalsound, 1 bewerkte reggaesong, 1 rapsong, wat techno hier en daar, veel pop, soms rustige pop, wat rock en om af te sluiten zelfs klassiek op 100.
1) Rusko - Everyday (Netsky Remix)
2) Modestep - Sunlight
3) Modestep - To The Stars (Break The Noise & Autobots Remix)
4) Faithless - God is a DJ
5) Camo & Krooked - Watch It Burn (ft. Ayah Marar)
6) The Black Eyed Peas - Meet Me Halfway
7) Aloha From Hell - Walk Away
8) Lily Allen - Smile
9) Pendulum - Witchcraft
10) Camo & Krooked - Can't get Enough
11) Camo & Krooked - Climax
12) Futurebound ft. Metrik - Brave New World
13) Netsky - Eyes Closed
14) Deadmau5 - I Remember
15) Fenech Soler - Demons (Sigma Remix)
16) Nirvana - Smells like teen spirit
17) Sandro Silva ft. Quintana - EPIC
18) Katy B - On a mission
19) Chase & Status - Flashing Lights (ft. Sub Focus en Takura)
20) Sean Kingston ft. Michael Mind Project - Ready or not (ft. Jenna G en Futurebound)
21) Netsky - Smile
22) Camo & Krooked - In The Future
23) Tantrum Desire - Reach
24) AC/DC - Thunderstruck
25) Camo & Krooked - Make the call
26) Shameboy - Strobot (Netsky Remix)
27) Nero - Crush On You
28) Captain Jack - Heyo captain Jack
29) Netsky - Tomorrow's another day
30) Blackmill - Embrace
31) Lykke Li - I follow rivers (The Magican Remix)
32) DJ Fresh - Hot Right Now
33) Within Temptation - Ice Queen
34) Sigma - The Jungle (Funtcase Remix)
35) Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger/Around The World
36) Emalkay - When i look to you
37) Feint - Learning To Cope
38) Birdy - Skinny Love
39) Inna - Hot
40) Cobra Starship - You make me feel
41) Chase & Status - No Problem
42) B-Complex - Beautiful Lies
43) Deadmau5 - Raise your weapon
44) Xilent - Step One
45) Gemelli Diversi - Tu Corri!
46) Blue Stahli - Scrape
47) Is Tropical - The Greeks
48) Pendulum - Blood Sugar
49) Wiz Khalifa & Snoop Dogg ft. Bruno Mars - Young, Wild & Free
50) Crystal Fighters - In The Summer (Brookes Brothers Remix)
51) Magnetic Man - I Need Air
52) Editors - Papillon
53) Caesars - Jerk It Out
54) Snow Patrol - Just Say Yes
55) DJ Otzi - Ein Starn
56) Robbie Williams - She's the one
57) Minnie Riperton - Lovin You
58) 2 Unlimited - No Limit
59) Oasis - Lyla
60) Far East Movement - Like a G6
61) Feint - Atlas
62) Michael Jackson - Billie Jean
63) Jakwob ft. Smiler - Right Beside You
64) Bingo Players - Cry Just a little (Olav Basoski Remix)
65) Sigma - Stronger
66) Blur - Song 2
67) Basic Element - Touch you right now
68) M83 - Midnight City
69) Ou est le Swimming Pool - Dance the way i feel
70) Swedish House Mafia - One
71) Avril Lavigne - Smile
72) Gossip - Heavy Cross
73) The Underdog Project - Summer Jam
74) Robert Miles - Children (liefst 2012)
75) Selena Gomez - Round & Round
76) Bob Marley - Sun is shining (dubstep remix)
77) The Bloody Beetrots - Warp 1.9 (ft. Steve Aoki)
78) Snow Patrol - Chasing Cars
79) Avril Lavigne - What The Hell
80) Michael Jackson - Beat It
81) Rihanna - Only Girl
82) Rihanna - Unfaithful
83) No Doubt - Don't speak
84) Esmee Denters - Outta Here
85) Enrique Iglesias ft. Pitbull - I Like It
86) AleX Tune - What is a mashup
87) Sonata Arctica - Full Moon
88) Freemasons - Uninvited (ft. Bailey Tzuke)
89) Paradisio - Bailando
90) Eskobar ft. Heather Nova - Someone New
91) Emiliana Torrini - Jungle Drum
92) Lily Allen - LDN
93) Owl City - Fireflies
94) Modestep - Feel Good (The Prototypes Remix)
95) Blackmill - My Love
96) Netsky - Let's Leave Tomorrow
97) Nero - Must Be The Feeling
98) Skream - Anticipate
99) Mohombi - Bumpy Ride
100) Iyaz - Replay
Jammer dat mijn lievelinsgliedje eruit moet, mar het is de regel. Major lazer met Get Free vind ik goddelijk.
Daarnaast veel liedjes van Camo & Krooked overboord moeten zwiepen. Netsky juist genoeg
Ik neem aan dat je Underworld bedoelt?quote:Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Lijstjeng
22 - Underground - Born Slippy Nuxx
fixedquote:Op maandag 19 november 2012 18:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Underworld bedoelt?
Omdat die een voorselectie hebben, dat maakt het makkelijker. Dat zie je bij de Top 5's ook vaak. Plus een kleiner aantal nummers, dus minder werk.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:15 schreef Norrage het volgende:
En dat terwijl er in het top 2000 topic wel 50+ lijstjes al staan ofzo, waarom doen die mensen niet hier mee?
Van mij mogen ze die lijstjes gewoon kopieren en hier ingooien hoor, maar misschien vinden ze dat niet representatief genoegquote:Op woensdag 21 november 2012 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Omdat die een voorselectie hebben, dat maakt het makkelijker. Dat zie je bij de Top 5's ook vaak. Plus een kleiner aantal nummers, dus minder werk.
en dat terwijl er zoveel kritiek is op die voorselectiequote:Op woensdag 21 november 2012 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Omdat die een voorselectie hebben, dat maakt het makkelijker. Dat zie je bij de Top 5's ook vaak. Plus een kleiner aantal nummers, dus minder werk.
Nee, maar bij kortere lijstjes word je genaaid in de puntentelling.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:20 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat terwijl er zoveel kritiek is op die voorselectie
Bovendien is 100 niet verplicht hier...
Ja, wij kunnen toch ook een behoorlijk representatieve lijst maken met een volledig vrije keus? Daar is echt een groot gedeelte aan bias uit, en dat zijn maar 50 deelnemers ofzo! Als er voor de top 2000 door hetzelfde aantal mensen (ok, misschien dan minder omdat ze geen keuzelijst meer hebben en het moeilijker wordt) gestemd wordt met een vrije keuze, dan komt daar zeker iets moois uit. Ik begrijp de argumenten niet van radio 2 uberhaupt waarom ze het met een keuzelijst doen...quote:Op woensdag 21 november 2012 16:25 schreef pipster het volgende:
Die voorselectie haalt juist de lol weg voor mij, hoe kun je nu een representatieve lijst maken als programmamaker als je al driekwart gaat zitten voorkauwen per stemmer. Ik vind dat die lijst daardoor al veel te veel een bepaalde kant op wordt geduwd
en ja ik snap wel dat het zo toegankelijker wordt voor het gros van de stemmers, en ja er komen elk jaar erg veel leuke nummers langs op de radio, maar erg spannend is het allemaal niet (die top 2000 dan he)
Ben wel benieuwd waar we hier op uit gaan komen.
Misschien wil ranja die paar honderdduizend vrije keuzes ook wel op spelfouten en verschillende schrijfwijzes gaan controleren?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, wij kunnen toch ook een behoorlijk representatieve lijst maken met een volledig vrije keus? Daar is echt een groot gedeelte aan bias uit, en dat zijn maar 50 deelnemers ofzo! Als er voor de top 2000 door hetzelfde aantal mensen (ok, misschien dan minder omdat ze geen keuzelijst meer hebben en het moeilijker wordt) gestemd wordt met een vrije keuze, dan komt daar zeker iets moois uit. Ik begrijp de argumenten niet van radio 2 uberhaupt waarom ze het met een keuzelijst doen...
Ik weet niet zozeer wat de argumenten van Radio 2 zijn, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat radiozenders die zonder voorgeprogrammeerde lijsten werken een veel grotere kans hebben om van de ether te verdwijnen. Heeft niet zozeer direct te maken met de Top 2000, maar misschien moeten er gewoon voorgekauwde lijsten zijn om zo veel mogelijk potentiële luisteraars/stemmers aan te trekken.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik begrijp de argumenten niet van radio 2 überhaupt waarom ze het met een keuzelijst doen...
quote:Op woensdag 21 november 2012 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Misschien wil ranja die paar honderdduizend vrije keuzes ook wel op spelfouten en verschillende schrijfwijzes gaan controleren?
Is toch niet te doen man.
Ik zeg niet dat ranja dat moet doen, maar dat radio 2 dat moet doen.gewoon vrije keuze lijst of keuzelijst op basis van singles. Ze hebben vast wel ergens een singleslijst die ze gewoon in een keuze-menu om kunnen toveren. Lijkt me echt geen probleem.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Misschien wil ranja die paar honderdduizend vrije keuzes ook wel op spelfouten en verschillende schrijfwijzes gaan controleren?
Is toch niet te doen man.
Mwoah, de nummers die jij noemt zijn wel zo'n beetje de grootste gemene deler van de gemiddelde muzieksmaak van gemiddelde radioluisteraar. Op zich prima nummers. Ik heb veel meer moiete met 2x Adele en 2x Coldplay in de top 10, omdat die toevallig het afgelopen jaar veel op de radio zijn geweest.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:00 schreef methodmich het volgende:
Dat hier eens wat andere nummers genoemd worden dan altijd en eeuwig die Boheemse rhapsodie, dat zes minuten gillen in Child In Time, het ontmaagdingslied van Meat Loaf en natuurlijk dat gekweel over een bordeel in California vind ik juist het leuke van deze lijst ten opzichte van de Top 2000.
Ja, dat is ook niks inderdaad. Net als dat nummer waarin Borsato zijn financiële positie bezingt.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Mwoah, de nummers die jij noemt zijn wel zo'n beetje de grootste gemene deler van de gemiddelde muzieksmaak van gemiddelde radioluisteraar. Op zich prima nummers. Ik heb veel meer moiete met 2x Adele en 2x Coldplay in de top 10, omdat die toevallig het afgelopen jaar veel op de radio zijn geweest.
zodat de doelgroep van mannen van middelbare leeftijd met een voorliefde voor classic rock en sigaren weer luistertquote:Op woensdag 21 november 2012 16:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
.
Weet jij de motivatie waarom Radio 2 het zo doet?
Volgens mij is de doelgroep met name de radio 2 luisteraars, in elk geval is het zo begonnen,quote:Op donderdag 22 november 2012 00:07 schreef IAmKloot het volgende:
zodat de doelgroep van mannen van middelbare leeftijd met een voorliefde voor classic rock en sigaren weer luistert
dat zeg ikquote:Op donderdag 22 november 2012 00:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is de doelgroep met name de radio 2 luisteraars, in elk geval is het zo begonnen,
En dan bedoel ik de mensen die het hele jaar radio 2 luisteren, niet alleen de laatste week van het jaar.
Uuuh?quote:Op donderdag 22 november 2012 00:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, de eerste paar jaar stond er veel minder classic rock in dan nu...
Nou ja, van die jaren 70 fm rock (en wat daar op lijkt) bedoel ik dan, ik neem aan Iamkloot ookquote:
Die Milez zit wel snor bij mij. (beste hidden track award ever) Ben met de lijst bezig. Pak het wat grondiger aan dan de LP lijst. Die draaide ik in no time uit m'n mouw.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Veel punten voor Miles iz Ded dit jaar
Hopen dat WeezerButler ook nog een lijstje inlevert
Overgens hebben The Shins geen nieuwe sling.
En Stay Useless in iets te recent.
coldplay in het zelfde rijtje plaatsen als Led Zeppelin is echt misdadigquote:Op donderdag 22 november 2012 00:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, van die jaren 70 fm rock (en wat daar op lijkt) bedoel ik dan, ik neem aan Iamkloot ook
en wat mij betreft horen daar bands als coldplay, keane, radiohead, snow patrol, mumford and sons ook bij, passen prima tussen de pink floyds en eagles en supertramps en led zeppelins...
Daar staat toch aanzienlijk meer classic rock in, of ligt het aan mij?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:50 schreef ranja het volgende:
[..]
http://www.hitsallertijde(...)000%20van%201999.htm
volgens mij staat er vooral veel meer pop, soul, rock'n'roll, disco inquote:Op donderdag 22 november 2012 10:02 schreef Norrage het volgende:
Daar staat toch aanzienlijk meer classic rock in, of ligt het aan mij?
Zou ook gek zijn als er toen al iets van de 21e eeuw in stond.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij staat er vooral veel meer pop, soul, rock'n'roll, disco inmet name de plaatsen 2000-1000.
en sowieso niks van de 21e eeuwgeen Coldplay, geen Radiohead
Je wordt ouder, ranjaquote:Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij staat er vooral veel meer pop, soul, rock'n'roll, disco inmet name de plaatsen 2000-1000.
Dat is natuurlijk wel waar. 100% van de muziek die kut is in de top 2000 is de muziek uit de jaren '00. Maar dat maakt de lijst er niet minder oubollig opquote:Op donderdag 22 november 2012 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel een beetje met ranja eens.
Zeker als je een blauwdruk van de aanwas ziet
http://www.bol.com/nl/p/t(...)09/1000004010906858/
Ik denk dat ik al snel héél agressief zou worden van die cd-box.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel een beetje met ranja eens.
Zeker als je een blauwdruk van de aanwas ziet
http://www.bol.com/nl/p/t(...)09/1000004010906858/
Als Sherryhuisvrouwen het boegbeeld voor politieke correctheid zijn, ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:22 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al snel héél agressief zou worden van die cd-box.
Al vind ik sommige nummers afzonderlijk wel mooi. Maar in combinatie met het mindere deel van deze box gaat er een irritatie-opwekkende politieke correctheid van het geheel uit.
Krijg de indruk dat je niet echt van 80s wave&pop houd.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:03 schreef keeeez het volgende:
Dit is mijn rijtje. Hoewel, als ik hem morgen zou moeten maken, zou de volgorde waarschijnlijk weer anders zijn...
Iedere artiest komt maximaal 2 keer voor in deze lijst.
1. The Smiths – How soon is now?
2. Heaven 17 – How men are
3. De Div –Als lemmingen
4. Luc van Acker – Zanna
5. The Waterboys – Don’t bang the drum
6. The the – Uncertain smile
7. Aztec Camera – Knife
8. Thomas Dolby – Hyperactive!
9. The Icicle Works – Lovers’ day
10. De Div – Hart
11. Carter USM – The impossible dream
12. Sugarcubes – Deus
13. The Smiths – Meat is murder
14. The Mission – Tower of strength
15. Hazell O’Connor – Will you?
16. The Fall – Hey Luciani
17. Robert Wyatt – Shipbuilding
18. dEUS – WCS (first draft)
19. Japan – Nightporter
....
96. Nina Hagen – Fish im wasser
97. Fiction Factory – (Feels like) heaven
98. Propaganda – Jewel
99. Joe Jackson – Kinda cute
100. Grauzone – Eisbär
Nee he? Niet echt. Ik ben maar een klein beetje in de muziek van die tijd blijven hangen...quote:Op donderdag 22 november 2012 16:30 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Krijg de indruk dat je niet echt van 80s wave&pop houd.
Deze cover vorig jaar nog meegekregen? Voor de Belgische Serieus Request.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:31 schreef keeeez het volgende:
[..]
Nee he? Niet echt. Ik ben maar een klein beetje in de muziek van die tijd blijven hangen...
Had ik niet gehoord, nee. Maar wat mij betreft haalt deze het niet bij het origineel. Anna Domino die zo mooi mogelijk zingt, en dan Luc van Acker die er maar wat doorheen bromt. Kippe(n)vel!quote:Op donderdag 22 november 2012 16:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Deze cover vorig jaar nog meegekregen? Voor de Belgische Serieus Request.
niet helemaal maar dat maakt niet uitquote:Op donderdag 22 november 2012 16:03 schreef keeeez het volgende:
Iedere artiest komt maximaal 2 keer voor in deze lijst.
Ik vind met Coldplay en Radiohead niet zoveel mis hoor. Met mate. En er staat ook geen Nirvana in. Ik vind de lijst in de top overigens wel beter, maar daaronder zeker niet. Al mogen ze de Lady Gagas van deze wereld filteren.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Met Coldplay is weinig mis, en hoewel ik Adele haat is daar ook niks mis mee....maar die staan echt veel en veels te hoog en met veels te veel nummers...dat is het probleem. 2x top 10 van Coldplay....dit jaar zal het wel 5x Adele in de top 20 worden ofzo...quote:Op donderdag 22 november 2012 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind met Coldplay en Radiohead niet zoveel mis hoor. Met mate. En er staat ook geen Nirvana in. Ik vind de lijst in de top overigens wel beter, maar daaronder zeker niet. Al mogen ze de Lady Gagas van deze wereld filteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |