Why? Volgens mij ken ik dat nummer helemaa niet. Onze nummersmaak loopt veel meer uit een dan die van albums.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
Zozo...Ik had niet verwacht mijn lijstje al klaar te hebben. Maar het is toch wel makkelijk als je je shortlist het hele jaar door een beetje bijhoudt1 nummer per artiest. Dat was uiteraard bij sommige lastig, en daar heb ik geprobeerd het meest representatieve nummer te nemen...meestal...maar ook dat was moeilijk...dus dan was het ook vaak op nostalgie geprobeerd. Nou, ik ben er in ieder geval wel weer blij mee. Deze lijst is echt fantastisch leuk, want deze kan je namelijk lekker goed luisteren en in playlists stoppen.
Zoals zo:
Spotify lijstje (hoe maak je dit? Doe dat hier! http://www.ivyishere.org/ivy/ )
Spotify top 100 2012
-------------------------------
36 18 24 ::: Andrew Bird ::: Why?
Dit vind ik de meest opvallende keus. Dat zou bij mij niet eens in de top 20 van beste nummers van The National staan.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
72 73 -- ::: The National ::: Afraid of Everyone
quote:88 50 44 ::: Marco Borsato ::: Margherita
quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit vind ik de meest opvallende keus. Dat zou bij mij niet eens in de top 20 van beste nummers van The National staan.
[..]
Mijn nummer-smaak is denk ik ook erg specifiekquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Why? Volgens mij ken ik dat nummer helemaa niet. Onze nummersmaak loopt veel meer uit een dan die van albums.
Bij Andrew Birds Bowl of Hour ken ik sowieso geen specifieke nummers, denk dat het daar aan ligt. Swimming hour, het album waar het nummer op staat, ken ik natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn nummer-smaak is denk ik ook erg specifiekEn Why? (is eigenljk van Andrew Bird's Bowl of Fire) niet kennen vind ik wel raar, dat is bij uitstek het bekendste Bird nummer. Doet ie ook bijna altijd als toegift
in mijn shortlist heb ik al hetzelfde nummer van radiohead en van deus staan, opvallend want beiden toch niet de meest populaire (maar wel de beste)quote:Op donderdag 8 november 2012 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Van Silver Jews staat er elke jaar wel een andere in geloof ik, maar ik denk dat Random Rules wel de meeste eeuwigheids-waarde heeft nuMaar zo zijn er wel meer met eeuwige wisselingen van nummers. Dat is het nadeel (en het voordeel
) van maar 1 nummer per artiest.
Vooral bij Radiohead is het echt onmogelijk om de 1 nummer per artiest te handhaven. Zij hebben zoveel verschillende werkquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
in mijn shortlist heb ik al hetzelfde nummer van radiohead en van deus staan, opvallend want beiden toch niet de meest populaire (maar wel de beste)
Ik zou dan eerder naar Vanderlyle Crybaby Geeks neigenquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:05 schreef Norrage het volgende:
[..]die blijft wel dalen elk jaar....maar vind ik toch stiekem wel een heel mooi nummer
en die haat naar die Nederlandse artiesten van de meesten kan ik nooit begrijpen, Marco heeft echt veel goede nummers gemaakt. Tot een bepaald moment, daarna is alles crap.
en wb the National...tsja, als je dat nummer eens live meemaakt
dEUS heeft inderdaad 3 of 4 nummers die er echt bovenuit steken. (vind ik dan ook erg jammer) Fell of the Floor vind ik dan ook een logische keuze. De Radiohead-keuze vind ik wel een verrassende om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vooral bij Radiohead is het echt onmogelijk om de 1 nummer per artiest te handhaven. Zij hebben zoveel verschillende werkDan maar het meest uptempo nummer gekozen dat ik altijd kan opzetten, en niet alleen maar als je in de goede mood bent
Maar zeker de beste nummers. Vooral bij dEUS steekt deze er met kop en schouder bovenuit.
Ik heb dus There There ook gekozen vanwege het "wegluister-gehalte". Het is gewoon mijn meest geluisterde Radiohead nummer dat altijd lekker blijft, maar niet per definitie het beste Radiohead nummer. Als ik mijn favoriete beste nummer in de lijst had willen zetten was dat denk ik Life in a Glasshouse geweest, maar die vind ik weer te specifiek (niet direct representatief voor Radiohead ofzo) genoeg en kan ik niet altijd luisteren...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder naar Vanderlyle Crybaby Geeks neigendat is mijn favoriet van de 'trage' nummers van The National, ook door de live-ervaring. Wel opvallend dat het ook betekent dat het ook betekent dat je England niet het beste nummer van High Violet vindt, wat ik toch érg vaak hoor.
[..]
dEUS heeft inderdaad 3 of 4 nummers die er echt bovenuit steken. (vind ik dan ook erg jammer) Fell of the Floor vind ik dan ook een logische keuze. De Radiohead-keuze vind ik wel een verrassende om eerlijk te zijnThere There vind ik geen bijzonder slecht liedje, maar ik zou er niet aan denken bij een toplijstje. Maar misschien mis ik er net dat beetje extra in wat jij er wel in hoort
Ah, op die manier. Moet wel toekennen dat als ik bij Radiohead werkelijk voor de gemene deler zou kiezen ik ook op Hail To The Thief/In Rainbows uit zo komen maar dan zou ik nog niet aan There There denken, dat nummer valt me gewoon écht niet opquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb dus There There ook gekozen vanwege het "wegluister-gehalte". Het is gewoon mijn meest geluisterde Radiohead nummer dat altijd lekker blijft, maar niet per definitie het beste Radiohead nummer. Als ik mijn favoriete beste nummer in de lijst had willen zetten was dat denk ik Life in a Glasshouse geweest, maar die vind ik weer te specifiek (niet direct representatief voor Radiohead ofzo) genoeg en kan ik niet altijd luisteren...
Met de bedoeling om een seks/sex discussie op te laten komen?quote:27 | Cansei de ser Sexy - Music is my hot hot seks
There There is natuurlijk wel een crowd-favoriete bij radiohead concerten (maar goed, eigenlijk al hun nummers welquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Moet wel toekennen dat als ik bij Radiohead werkelijk voor de gemene deler zou kiezen ik ook op Hail To The Thief/In Rainbows uit zo komen maar dan zou ik nog niet aan There There denken, dat nummer valt me gewoon écht niet op
Maar ik kies gewoon voor het beste nummer van de beste artiest, want anders moet ik ook nog gaan denken aan strategisch stemmen en wat past en dat is moeilijk
[..]
Met de bedoeling om een seks/sex discussie op te laten komen?
Mij nooit echt opgevallen eigenlijk. Ik weet het vooral van Myxomatosis en Where I End And You Begin (The Sky Is Falling In). Die springen er bij mij ook wel uit samen met 2+2=5quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
There There is natuurlijk wel een crowd-favoriete bij radiohead concerten (maar goed, eigenlijk al hun nummers wel). Zit wel echt heel vaak in de set. Een van hun betere "rocknummers".
Heb 'm FOK!specifiek nog nooit meegemaakt (maar kan me niet voorstellen dat die nog nooit hier is geweest), maar ik heb de issue wel vaker meegemaakt met vrienden die er een hekel aan hebben als je in het Nederlands 'sex' spelt.quote:
Ik had trouwens voorgaande jaren (behalve vorig jaar, maar daarvoor) juist Punchup at A Wedding in mijn top 10 staan zelfs....Mijn Radiohead smaak is sowieso vrij uniek als ik dat vergelijk met de rest in dit forum geloof ik. Ik waardeer Radiohead echt doorgaans om volstrekt andere redenen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mij nooit echt opgevallen eigenlijk. Ik weet het vooral van Myxomatosis en Where I End And You Begin (The Sky Is Falling In). Die springen er bij mij ook wel uit samen met 2+2=5
[..]
Heb 'm FOK!specifiek nog nooit meegemaakt (maar kan me niet voorstellen dat die nog nooit hier is geweest), maar ik heb de issue wel vaker meegemaakt met vrienden die er een hekel aan hebben als je in het Nederlands 'sex' spelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |