Uiteraard niet, het was ook maar een overdreven voorbeeld. Overigens is "Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt." natuurlijk kolder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Obama heeft volgens analisten zoals Nate Silver kans op 303 of 332 kiesmannen, en zal hij 2% meer stemmen krijgen (nationaal) dan Romney (50.5% versus 48.5%, met nog 1% overig zoals Gary Johnson). Mocht Romney toch heel verrassend 60% nationaal halen, dan geldt die hele voorspelling qua kiesmannen ook niet. Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt. Kortom, dan wint hij heel veel staten en dus heel veel kiesmannen. Het is echt niet dat er totaal geen releatie zit tussen de popular vote en het aantal kiesmannen dat je krijgt.
hopelijk val ik niet in slaapquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Om 1.00 uur Nederlandse tijd gaan de eerste stembussen in de VS dicht. Vlak daarna wordt de eerste exitpoll verwacht. Daarna komen elk half uur nieuwe uitslagen binnen.
Als Romney in Ohio en North Carolina (1.30 uur bekend) verliest, kan al vrij snel feest worden gevierd in het Democratische kamp van Obama. Als dat niet zo is, duurt het nog tot vlak na 4.00 uur (als Florida en New Hampshire 'sluiten') voordat kan worden voorspeld wie de verkiezingen gewonnen heeft.
en dipsaus erbijquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Duidelijk. Zo moeilijk is het inderdaad niet. Even chips klaarleggen dan.
Die gast is echt veel te hyper manquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Die man van CNN, Richard Quest, is echt fucking baas![]()
Iemand met een persoonlijkheid
De marge van aantal kiesmannen. Die 365 vs 163 (pin me niet op de exacte getallen) van 4 jaar geleden betekent dat Obama 68% van de kiesmannen kreeg, terwijl hij maar 54% van de stemmen kreeg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uiteraard niet, het was ook maar een overdreven voorbeeld. Overigens is "Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt." natuurlijk kolder.
Maar we dwalen af, want ik begrijp jouw argument tegen de meta-analyse van Princeton niet. Jij zei iets van dat de marge groter is dan de stemmen en ik zie nog steeds niet wat je daar mee bedoelt.
Ik vind hem irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Volgens mij praten we compleet langs elkaar heen. Heb je de link gelezen waar je aanvankelijk op reageerde?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef Montov het volgende:
[..]
De marge van aantal kiesmannen. Die 365 vs 163 (pin me niet op de exacte getallen) van 4 jaar geleden betekent dat Obama 68% van de kiesmannen kreeg, terwijl hij maar 54% van de stemmen kreeg.
Oké Obama wintquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
Fox heeft nu een onderbreking van het nieuws over de verkiezingen voor een update over hoe onze huisdieren steeds ouder worden. Inclusief dierenarts met tips voor een goede gezondheid...
Die was in 1990 al op CNN, toen moesten we al heel erg om 'm lachen als we 's nachts stoned tv zaten te kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Euthanasie voor dieren is zeker verboden bij de Fox News-kijkers?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
Fox heeft nu een onderbreking van het nieuws over de verkiezingen voor een update over hoe onze huisdieren steeds ouder worden. Inclusief dierenarts met tips voor een goede gezondheid...
Ow, bij mij heeft Fox het nu over bevooroordeelde media.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
De dierenarts was vlak daarvoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ow, bij mij heeft Fox het nu over bevooroordeelde media.
Die blonde milf vertelde er wel heel eerlijk bij dat Fox news ook vaak aan de "receiving end" staat als het gaat om mensen die kritiek hebben op de media.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had veel weg van een verkeerd gekalibreerd touchscreen, lijkt me sterk dat daar opzet in het spel was.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:50 schreef RemcoW23 het volgende:
In Pennsylvania is een stemmachine
buiten gebruik gesteld omdat kiezers
daarmee alleen op Mitt Romney konden
stemmen.Als ze de naam van Barack Obama
aanklikten,verscheen er een vinkje voor
de naam van Romney.Een kiezer filmde
het mankement en zette het op YouTube,
meldt televiziezender NBC News.
LOL(TT 128)
Ze hebben al weken een grote 'Bias Alert' knop op hun website staan. Daaronder staan altijd voorbeelden over hoe Obama bevoordeeld wordt door de media. Links ervan staan vaak positieve stukken over Romney.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hij mag er niet eens een biertje bij drinkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:54 schreef Madame_Paon het volgende:
Arme Romney, fastfood eten in plaats van dure gerechten. Zijn maagje is daar vast door van streek geraakt.
Gek hè.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die blonde milf vertelde er wel heel eerlijk bij dat Fox news ook vaak aan de "receiving end" staat als het gaat om mensen die kritiek hebben op de media.
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef David_ het volgende:
[..]
http://nos.nl/dossier/317(...)tab/548/livestreams/
Keuze uit NOS, CNN, CBS en FOX
Eigenlijk wel, het zal hier onhoudbaar druk worden, een echte analyse met vat vlees aan zoals we van rm-fm of maartena krijgen is dan bijna de moeite niet, omdat er ondertussen al drie pagina's bijgekomen zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:21 schreef Niox het volgende:
Eigenlijk is er een live-topic met FAQ nodig.
In NWS?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef 99.999 het volgende:
Als iemand dat livetopic in elkaar wil zetten, graag!
Ik geloof dat Belgen op deredactie.be straks een stream krijgen van CBS.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijken
Ik krijg bij allevier (NOS, CNN, FOX, CBS) een scherm met "NOS De verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Probeer het opnieuw."quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:09 schreef YazooW het volgende:
Wat werkt er dan niet, wees eens wat specifieker. Heb je beeld of niet? Alleen FOX en CNN zijn online nu.
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijken
Probeerde daarstraks dit topic te openen om zo te OP te kunnen editen met wat extra info maar venomsnake was me te snel af.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, het zal hier onhoudbaar druk worden, een echte analyse met vat vlees aan zoals we van rm-fm of maartena krijgen is dan bijna de moeite niet, omdat er ondertussen al drie pagina's bijgekomen zijn.
Kluun wannabe!quote:The Onion is now also calling Oregon, Missouri, Iowa, Wisconsin, Kentucky, and Oklahoma for Edwards, whom members of this editorial board endorsed last month with an elegant piece that highlighted his many accomplishments, most notably his 2007 extramarital affair, which he nobly and bravely conducted while his wife was dying of cancer.
Zal wel aan je locatie liggen dan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik krijg bij allevier (NOS, CNN, FOX, CBS) een scherm met "NOS De verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Probeer het opnieuw."
Nog niet gevonden, jammer genoeg!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Belgen op deredactie.be straks een stream krijgen van CBS.
Ok dat werkt ik zit nu Foxnews te kijken!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.
Tnxquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.
Mja, hoeveel er ook over geschreven en verteld wordt, de polls in Ohio laten nog wel een redelijke overwinning voor Obama zien, idem voor Wisconsin. Dan heb je de swing states ook wel ongeveer gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Beetje vage kaart op de site van het AD... daar lijkt het al zeker dat Obama de president blijft en dat er slechts nog 5 twijfelachtige staten zijn
Hehe, nu al een winnaar uitroepen is inderdaad nogal prematuur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Beetje vage kaart op de site van het AD... daar lijkt het al zeker dat Obama de president blijft en dat er slechts nog 5 twijfelachtige staten zijn
http://ufreetv.com/cnn2.htmlquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom zit ik naar die Amanpour te kijken op CNN Int?![]()
Ik wil Wolf Blitzer en Anderson Cooper.
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Nee inderdaad... en merendeel van de staten zijn al ingekleurd en dan heeft obama 271 votes en dan staat er onder: 270 nodig voor presidentschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.
Alleen weet je niet op welke polls zij hun kaart baseren.
Ach... hij wordt ook een dagje ouder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef bfx het volgende:
[..]
http://ufreetv.com/cnn2.html
Alleen Blitzer is er nog niet
Ze hebben gewoon de gemiddelde van de polls genomen en bij een verschil van meer dan 2% de staat ingekleurd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee inderdaad... en merendeel van de staten zijn al ingekleurd en dan heeft obama 271 votes en dan staat er onder: 270 nodig voor presidentschap
Alle.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.
Alleen weet je niet op welke polls zij hun kaart baseren.
Vier dagen geleden al: http://www.foxnews.com/po(...)tched-votes-in-ohio/quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:36 schreef YazooW het volgende:
Dat filmpje met die votingmachine die Romney koos als je op Obama drukte... stel je voor dat dat andersom was, dan zou je dat filmpje nu om de 5 minuten op Fox News zien.
Niet, maar als je de percentages bekijkt zie je dat ze overeenkomen met die van de Huffington Post...quote:
En ik vond dat stuk behang dat wij moeten uitvouwen al een gedoe.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
CNN International nu: Hoe kan het zijn dat die mensen 4(!) uur lang in de rij moeten staan om te stemmen?
Kunnen ze dat daar echt niet goed regelen? Ik sta hier binnen 5 minuten weer buiten.
edit: Ah, het stemformulier is 12 pagina's lang.
Ah. Sterker nog, ze hebben ook de kaart van hun overgenomen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet, maar als je de percentages bekijkt zie je dat ze overeenkomen met die van de Huffington Post...
Uitvouwen ging wel, terug in elkaar vouwen ging wat moeilijkerquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En ik vond dat stuk behang dat wij moeten uitvouwen al een gedoe.
Ja da's mij toen niet gelukt idd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:48 schreef YazooW het volgende:
[..]
Uitvouwen ging wel, terug in elkaar vouwen ging wat moeilijker
wij stemmen maar over 1 ding tegelijk zij hebben 10 verschillende dingen waarover ze kunnen stemmenquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
CNN US nu: Hoe kan het zijn dat die mensen 4(!) uur lang in de rij moeten staan om te stemmen?
Kunnen ze dat daar echt niet goed regelen? Ik sta hier binnen 5 minuten weer buiten.
edit: Ah, het stemformulier is 12 pagina's lang.
Daar stond ik inderdaad niet bij stil.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:57 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
wij stemmen maar over 1 ding tegelijk zij hebben 10 verschillende dingen waarover ze kunnen stemmen
Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik zo lang in de rij zou staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar stond ik inderdaad niet bij stil.
Maar dan nog.. vier uur wachten hoeft toch niet nodig te zijn in een beetje Westers land.
je gaat er wel van uit ja dat er extra/meer stemlokalen/machines/hokjes zijn want 4 uur wachten slaat inderdaad nergens opquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar dan nog.. vier uur wachten hoeft toch niet nodig te zijn in een beetje Westers land.
Over een paar jaar kan je gewoon via Facebook stemmen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
quote:di 06 nov 2012, 21:56
Vrije dag werknemers Chrysler om te stemmen
WASHINGTON - De Amerikaanse autofabrikant Chrysler heeft niet veel op met de Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney en liet dat dinsdag blijken. „Chrysler heeft al het personeel vrijgegeven om vandaag te gaan stemmen: kom op”, twitterde vicepresident Ralph Gilles van de designafdeling.
Op wie de Chryslermedewerkers zouden moeten stemmen is duidelijk: Barack Obama. De president hielp de Amerikaanse autoindustrie door de crisis
Alleen de jassen en dassen verraden het.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef 99.999 het volgende:
Lijkt wel een Afrikaans land waar ze voor het eerst mogen stemmen
[ afbeelding ]
Of zou je niks voelen voor het systeem dat we tot voor kort in België voor de Senaat hanteerden, een 40-tal rechtstreeks verkozenen, wat afgevaardigden uit deelstaatparlementen, dan nog een aantal gecoöpteerden (die misschien anders geen job hadden) en als kers op de taart wat leden van het koningshuis?:Yquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:13 schreef pfaf het volgende:
Ik zou wel graag zien dat onze Eerste Kamer op dezelfde manier als het Huis of de Senaat gekozen zou worden. Prachtig om te volgen, die individuele wedstrijdjes.
Moeten ze ook met hun vinger in een pot verf?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef 99.999 het volgende:
Lijkt wel een Afrikaans land waar ze voor het eerst mogen stemmen
[ afbeelding ]
Ik heb eerlijk gezegd al de hele tijd het idee dat het eigenlijk niet zo spannend is. Ik bedoel, je zag de betrouwbaarheid van polls wel in de laatste Nederlandse verkiezingen, volgens mij wil heel de media gewoon iets te graag dat het spannend is. Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 'swing state' naar de republikeinen gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef Niox het volgende:
[..]
Hehe, nu al een winnaar uitroepen is inderdaad nogal prematuur.
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpuntenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd al de hele tijd het idee dat het eigenlijk niet zo spannend is. Ik bedoel, je zag de betrouwbaarheid van polls wel in de laatste Nederlandse verkiezingen, volgens mij wil heel de media gewoon iets te graag dat het spannend is. Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 'swing state' naar de republikeinen gaat.
Nog een uurtje dacht ikquote:
De verkiezingen zijn op Ned 2 toch?quote:
Volgens k mij is dat in de politiek enorm gepolariseerde VS zo'n beetje het minimum wat je sowieso krijgt als Republikeinse kandidaat. Als mensen logisch gingen stemmen kreeg inmiddels niemand van de kandidaten meer een stem waarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpunten
Hm, beide zenders blijken iets ermee te doen. Maar Ned1 lijkt me wat 'actueler'.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn op Ned 2 toch?
Zou me niks verbazen als de media van de polls de lagere limieten binnen de marges voor Obama en hogere limieten voor Romney hebben gehouden om het maar als spannend aan te kunnen merken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpunten
Inderdaad, de mening van Erben Wennemars. Daar zitten we op te wachten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hm, beide zenders blijken iets ermee te doen. Maar Ned1 lijkt me wat 'actueler'.
Nee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:06 schreef Rickazio het volgende:
Obama uit The White House is een betere TT
Dit idd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe kunnen ze nou niét stemmen op deze man?
Ned2 is de speciale verkiezingsuitzending, Ned 1 dacht ik gewoon Pauw en Witteman.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hm, beide zenders blijken iets ermee te doen. Maar Ned1 lijkt me wat 'actueler'.
Ja hequote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef Niox het volgende:
[..]
Inderdaad, de mening van Erben Wennemars. Daar zitten we op te wachten.
Gelukkig, dan kan ik P&W vermijden op de NLse zendersquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ned2 is de speciale verkiezingsuitzending, Ned 1 dacht ik gewoon Pauw en Witteman.
Bij Ziggo loopt mijn geluid niet meer synchroon met de beelden van de mensen die geinterviewd wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tof dat CNN, FOX en CBS uitgezonden worden via stream door de NOS
Op Canvas zat daarnet Derkjan Eppink glashard te beweren dat Romney een klinkende overwinning gaat behalen en de polls net de score van Obama omhoog halen om het 'spannend te maken'quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:08 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als de media van de polls de lagere limieten binnen de marges voor Obama en hogere limieten voor Romney hebben gehouden om het maar als spannend aan te kunnen merken.
Ik kijk gewoon op NED 2quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:21 schreef probeer het volgende:
Die Amerikaanse reclameswat geweldig zijn die zeg!
christianmingle.com, for Christian singles. Find God's match for you!
Heb je daar nog een linkje van?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tof dat CNN, FOX en CBS uitgezonden worden via stream door de NOS
http://nos.nl/dossier/317(...)tab/548/livestreams/quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Heb je daar nog een linkje van?
Lekker fair & balanced ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:24 schreef Sloggi het volgende:
Op FOX lekkere countrymuziek terwijl ze filmpjes van Romney tonen.
Grazie mille.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://nos.nl/dossier/317(...)tab/548/livestreams/
En dan bij kanalenkiezer klikken
Het is Fox he... onbegrijpelijk dat zenders zo partijdig kunnen zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lekker fair & balanced ...
Ik ben het zowaar een keer met je eensquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Pinterman het volgende:
Ik erger me op zo'n dag als vandaag zo enorm aan de arrogantie en alwetendheid van de Europeaan. Waar halen we toch het lef vandaan? Obama is de beste. Hier is dat nagenoeg een feit. Als je er hier voor uitkomt dat je Romney wel een toffe peer vindt, en op 'm zou stemmen als het kon, dan wordt je bijna met pek en veren de stad uitgejaagd. Of zet het eens op Facebook en zie de comments binnenstromen. Wij verlichtte Europeanen zullen die Amerikanen wel eens vertellen wat juist is, en op wie ze moeten stemmen. Doen ze dat niet, dan bevestigen ze eens temeer wat een achterlijk volk het is. Dan kijken we nog 4 jaar op ze neer, en mogen ze de volgende keer weer proberen om op ons denkniveau te komen.
Waar halen we die zogenaamde wijsheid vandaan? Gaat het in Europa zo goed, hebben wij het allemaal zo goed begrepen? Last time I checked kwamen de VS beter uit de crisis dan wij. Als we hier mochten kiezen zou het 95% Obama zijn, minimaal. Dát is pas eng. Die tirannie der meerderheid. Dictators in Wit-Rusland worden nog met lagere percentages verkozen.
Wij hebben huizen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Pinterman het volgende:
Waar halen we die zogenaamde wijsheid vandaan? Gaat het in Europa zo goed, hebben wij het allemaal zo goed begrepen?
Niemand is voor iemand omdat hij denkt dat de andere gelijk heeft. Stel je niet zo aan, Europa heeft simpelweg een cultuur waar een Republikein niet bij past, zo mysterieus is dat niet en dat heeft al helemaal niets met zogenaamde arrogantie te maken. Bovendien krijgen we voornamelijk nieuwsberichten te zien waar de kandidaten er negatief uitkomen, Republikeinen maken veel vaker fouten die 'harder' aankomen in Europa.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Pinterman het volgende:
Ik erger me op zo'n dag als vandaag zo enorm aan de arrogantie en alwetendheid van de Europeaan. Waar halen we toch het lef vandaan? Obama is de beste. Hier is dat nagenoeg een feit. Als je er hier voor uitkomt dat je Romney wel een toffe peer vindt, en op 'm zou stemmen als het kon, dan wordt je bijna met pek en veren de stad uitgejaagd. Of zet het eens op Facebook en zie de comments binnenstromen. Wij verlichtte Europeanen zullen die Amerikanen wel eens vertellen wat juist is, en op wie ze moeten stemmen. Doen ze dat niet, dan bevestigen ze eens temeer wat een achterlijk volk het is. Dan kijken we nog 4 jaar op ze neer, en mogen ze de volgende keer weer proberen om op ons denkniveau te komen.
Waar halen we die zogenaamde wijsheid vandaan? Gaat het in Europa zo goed, hebben wij het allemaal zo goed begrepen? Last time I checked kwamen de VS beter uit de crisis dan wij. Als we hier mochten kiezen zou het 95% Obama zijn, minimaal. Dát is pas eng. Die tirannie der meerderheid. Dictators in Wit-Rusland worden nog met lagere percentages verkozen.
Pff, denk aan je hart. Natuurlijk gaat het hier niet perfect, maar gezien de enorme aandacht die wereldwijd is voor deze verkiezingen, is het niet gek dat het gros van de europeanen een mening hebben. Zoals bij de meeste meningen, is die gebaseerd op populariteit, en niet zozeer over diepgaande argumentatie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Pinterman het volgende:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef Pinterman het volgende:
Dat deed Obama wel slim.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef Airforce1 het volgende:
haha stuk uit de debatten tussen obama en romny: obama: the nineteen eighties want their foreing policy back, the cold war is over for 20 years
Wat was het ook al weer? Elderly and babies euthanised zodra er ook maar iets mis ging, toch? D'r was ooit een topic over... Even zoeken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:
En, wat kingmob ook zegt, denk eens over hoe de republikeinen NL neerzetten.
Die opmerking over die bajonetten en paarden, en dat we tegenwoordig dingen hebben als vliegdekschepenquote:
De Republikeinen hebben altijd een "vijand" gezocht. Ooit waren dat de Nazi's , dan de Sovjets , dan de Terrorists/Muslims , ... Maar dat laatste is op militair vlak een behoorlijk fiasco geworden. Wellicht willen ze zich uit dat kruitvat halen door Poetin nog eens als vijand boven te halen ... De schrik voor de Russen zit immers nog altijd wel ergens ingebakken in elke amerikaan ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef Airforce1 het volgende:
haha stuk uit de debatten tussen obama en romny: obama: the nineteen eighties want their foreing policy back, the cold war is over for 20 years
Bejaarden die armbandjes omhebben met do not euthanize en weetikhetwatnogmeer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:34 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat was het ook al weer? Elderly and babies euthanised zodra er ook maar iets mis ging, toch? D'r was ooit een topic over... Even zoeken.
Ik zou dat geen cultuur noemen, maar eerder dat ons politieke spectrum niet breed genoeg is om ruimte te bieden voor een partij zoals de Republikeinen. We vergelijken alles met onze eigen definities van links, midden, en rechts, en zijn dan zo verbaasd over de uitkomst (de Republikeinen vallen dan namelijk van het spectrum af terwijl de Democraten er wel in passen) dat we er niet eens meer over nadenken. Stel je voor dat er meer is dan hetgeen we in Nederland bekend mee zijn?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:30 schreef kingmob het volgende:
[..]
Niemand is voor iemand omdat hij denkt dat de andere gelijk heeft. Stel je niet zo aan, Europa heeft simpelweg een cultuur waar een Republikein niet bij past, zo mysterieus is dat niet en dat heeft al helemaal niets met zogenaamde arrogantie te maken. Bovendien krijgen we voornamelijk nieuwsberichten te zien waar de kandidaten er negatief uitkomen, Republikeinen maken veel vaker fouten die 'harder' aankomen in Europa.
Maar Amerikanen menen zich ook niet bezig te moeten houden met onze verkiezingen.quote:Omgekeerd hebben Amerikanen vaak net zo'n vaag beeld van Europa. Je geeft mensen de schuld dat ze zich gedragen als mensen...
maar romey heeft wel binders full of womenquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef Airforce1 het volgende:
Komt de SGP niet redelijk in de buurt van de Republikeinen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:37 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik zou dat geen cultuur noemen, maar eerder dat ons politieke spectrum niet breed genoeg is om ruimte te bieden voor een partij zoals de Republikeinen. We vergelijken alles met onze eigen definities van links, midden, en rechts, en zijn dan zo verbaasd over de uitkomst (de Republikeinen vallen dan namelijk van het spectrum af terwijl de Democraten er wel in passen) dat we er niet eens meer over nadenken. Stel je voor dat er meer is dan hetgeen we in Nederland bekend mee zijn?
Menselijk? Misschien. Maar ook dat concept verandert met de tijd.
[..]
Maar Amerikanen menen zich ook niet bezig te moeten houden met onze verkiezingen.
Ze menen wel dat de hele wereld zich zou moeten bezig houden met hun verkiezingen natuurlijk ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:37 schreef Pinterman het volgende:
Maar Amerikanen menen zich ook niet bezig te moeten houden met onze verkiezingen.
Wat een prachtige zin, die ga ik ook vaker gebruikenquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:30 schreef kingmob het volgende:
[..] Je geeft mensen de schuld dat ze zich gedragen als mensen...
Omdat de wereld buiten Amerika nonexistent is voor een heel groot deel van Amerika...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:37 schreef Pinterman het volgende:
Dat was geniaal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:37 schreef TheVulture het volgende:
Die speech van Eastwood met die stoel op de Republikeinse conventie was echt het grootste- moment
Nee, dat was die andere kandidaat, ben z'n naam alweer vergeten. Ze hebben allemaal wel eens voorgestaan in de pollsquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:34 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat was het ook al weer? Elderly and babies euthanised zodra er ook maar iets mis ging, toch? D'r was ooit een topic over... Even zoeken.
Oh ja, het was Fox News, niet de GOP. Puriteins Fox News haalt Nederland door het slijk... daaro.
santorumquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:41 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat was die andere kandidaat, ben z'n naam alweer vergeten. Ze hebben allemaal wel eens voorgestaan in de polls
Rick Santorumquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:41 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat was die andere kandidaat, ben z'n naam alweer vergeten. Ze hebben allemaal wel eens voorgestaan in de polls
Zie edit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bejaarden die armbandjes omhebben met do not euthanize en weetikhetwatnogmeer.
Het zoeken naar een 'Other' is inherent aan de mens, niet aan de GOP alleen. Als we Gore als president hadden gehad denk ik niet dat er een verschil was in de reactie op 11 september, hooguit dat Irak misschien wat later was geweest omdat er allicht minder neocon-influences waren op de president. Misschien, mind. 't is lastig om te zien waar de lobby eindigt en het kabinet begint zo af en toe.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Republikeinen hebben altijd een "vijand" gezocht. Ooit waren dat de Nazi's , dan de Sovjets , dan de Terrorists/Muslims , ... Maar dat laatste is op militair vlak een behoorlijk fiasco geworden. Wellicht willen ze zich uit dat kruitvat halen door Poetin nog eens als vijand boven te halen ... De schrik voor de Russen zit immers nog altijd wel ergens ingebakken in elke amerikaan ...
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Omdat de wereld buiten Amerika nonexistent is voor een heel groot deel van Amerika...
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze menen wel dat de hele wereld zich zou moeten bezig houden met hun verkiezingen natuurlijk ...
Ja, die kaart spelen we hier ook graag ja. Dat Amerika zich als het middelpunt van de wereld zou opstellen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Omdat de wereld buiten Amerika nonexistent is voor een heel groot deel van Amerika...
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef TheVulture het volgende:
Paul Ryan als vice-president zou zo mogelijk nog hilarischer zijn dan Mitt Romney als president
Toch is ie ook gewoon een flip-flopper gebleken. Ayn Rand was niet zo tof meer toen bleek dat het nogal atheistische stof was, de ruk naar het midden van Romney heeft ie gewoon gevolgd...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef TheVulture het volgende:
Paul Ryan als vice-president zou zo mogelijk nog hilarischer zijn dan Mitt Romney als president
Niet zo vreemd, een kandidaat als Romney valt bij mij meteen af door zijn denkbeelden en standpunten over de schepping, abortus, homo huwelijk etc.quote:[b]
Waar halen we die zogenaamde wijsheid vandaan? Gaat het in Europa zo goed, hebben wij het allemaal zo goed begrepen? Last time I checked kwamen de VS beter uit de crisis dan wij. Als we hier mochten kiezen zou het 95% Obama zijn, minimaal. Dát is pas eng.
Dat is de enige partij die zaken als abortus, euthanasie, en homohuwelijk op een een dergelijke manier durft te benaderen, klopt. Economisch en qua buitenlandbeleid is het wel verschillend, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komt de SGP niet redelijk in de buurt van de Republikeinen?
Hij doet me altijd denken aan die acteur uit The Office Us.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:44 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, een kandidaat als Romney valt bij mij meteen af door zijn denkbeelden en standpunten over de schepping, abortus, homo huwelijk etc.
Al doet die man verder alles goed, ik stem er niet op en ik denk dat dat voor veel Europeanen geldt.
Totale onzin, partijen in Europa zoals de republikeinen bestaan gewoon, maar zijn simpelweg niet populair. Ons spectrum is simpelweg breder, dat is een feit. Niet perse beter, maar sowieso breder door ons meer-partijen-stelsel. Een streng-gelovige kandidaat heeft al direct een probleem bijvoorbeeld in Nederland. Maar we hebben gewoon de SGP, PVV en diverse randpartijen, die allemaal onderdelen van het huidige republikeinse standpunt uitdragen (daar kan je diverse neocon VVD'ers ook nog bijtellen).quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:37 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik zou dat geen cultuur noemen, maar eerder dat ons politieke spectrum niet breed genoeg is om ruimte te bieden voor een partij zoals de Republikeinen. We vergelijken alles met onze eigen definities van links, midden, en rechts, en zijn dan zo verbaasd over de uitkomst (de Republikeinen vallen dan namelijk van het spectrum af terwijl de Democraten er wel in passen) dat we er niet eens meer over nadenken. Stel je voor dat er meer is dan hetgeen we in Nederland bekend mee zijn?
De president van Amerika gaat ons nou eenmaal ook aan, andersom geldt dat niet.quote:Maar Amerikanen menen zich ook niet bezig te moeten houden met onze verkiezingen.
Eens!quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:44 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, een kandidaat als Romney valt bij mij meteen af door zijn denkbeelden en standpunten over de schepping, abortus, homo huwelijk etc.
Al doet die man verder alles goed, ik stem er niet op en ik denk dat dat voor veel Europeanen geldt.
'Hullie doen het ook' is een slecht argument. Ja, er is hier veel aandacht voor de US verkiezingen. Het is wmb(helaas) de grootste westerse macht. Daar doe je weinig aan. Kortom: ik vind het niet raar dat Obama hier zo populair is, of dat er zo veel aandacht voor is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:43 schreef Pinterman het volgende:
[..]
[..]
Ja, die kaart spelen we hier ook graag ja. Dat Amerika zich als het middelpunt van de wereld zou opstellen.
Dat doen we toch echt zelf. Ik denk niet dat CNN de NOS heeft opgebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek om uitgebreid de Amerikaanse verkiezingen te verslaan.
We zijn er dol op, lusten er wel pap van. Verkiezingsnacht in de Melkweg, live coverage op elke nieuwssite en al weken niets anders in de kranten, behalve af en toe een tussendoortje over onze eigen verkiezingen. Maar als het even kan doen we wel alsof Amerika ons dat allemaal maar opdraagt.
Lijkt mij wel een slimme vent toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef TheVulture het volgende:
Romney past idd niet bij Nederland. Misschien dat hij in Polen wat handen op elkaar zou krijgen, maar voor de rest is Europa te sociaal-democratisch voor hem.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:30 schreef kingmob het volgende:
[..]
Niemand is voor iemand omdat hij denkt dat de andere gelijk heeft. Stel je niet zo aan, Europa heeft simpelweg een cultuur waar een Republikein niet bij past, zo mysterieus is dat niet en dat heeft al helemaal niets met zogenaamde arrogantie te maken. Bovendien krijgen we voornamelijk nieuwsberichten te zien waar de kandidaten er negatief uitkomen, Republikeinen maken veel vaker fouten die 'harder' aankomen in Europa.
Omgekeerd hebben Amerikanen vaak net zo'n vaag beeld van Europa. Je geeft mensen de schuld dat ze zich gedragen als mensen...
Het feit dat ie uit de Tea Party-beweging komt diskwalificeert hem al als slimquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een slimme vent toch?
Het zijn alle vier slimme mensen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een slimme vent toch?
Aha. Hij heeft een anti-overheidsfilosofie als het aankomt op fiscale zaken. Is niet de mijne, maar hij kent zijn stukken wel en baseert een filosofie op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat ie uit de Tea Party-beweging komt diskwalificeert hem al als slim
Mja, zat de wereld maar zo simpel in elkaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat ie uit de Tea Party-beweging komt diskwalificeert hem al als slim
Wij zetten niet onszelf als middelpunt van de wereld neer; wij zetten de VS als middelpunt van de wereld neer. De VS is dat niet zelf geworden, de rest van de wereld heeft dat zo beslist. Net als deze verkiezingen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
'Hullie doen het ook' is een slecht argument.
Joe Biden heb ik deze verkiezingen eigenlijk helemaal niet gezien. Ik vraag me af waarom niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:48 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Het zijn alle vier slimme mensen.
Ik zag toevallig gisteren het filmpje van die jagers in de rocky's terug. Echte obama-haters. Ik moest er zowat om lachen, maar het NOS item was doodserieus dat Obama een gevaar was voor deze mensen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Romney past idd niet bij Nederland. Misschien dat hij in Polen wat handen op elkaar zou krijgen, maar voor de rest is Europa te sociaal-democratisch voor hem.
Wat me wel opvalt, is hoe veel overuren de propagandamachine draait in Nederland. Logisch dat de NOS catert naar de wensen van de kijker, die het liefst Obama ziet winnen, maar het is bijna stuitend om te zien hoe gekleurd de nieuwsvoorziening is.
We zijn toevallig in Nederland, en de verhaaltjes die op de PO en bij de BBC worden getoond, zijn van een bedroevend laag niveau. Niks geen diepgang, simpel uitgekauwde materie waar niet over is nagedacht. Er wordt hier op FOK lacherig gedaan over FOX, maar van die club weet je dat ze enorm gekleurd zijn. De PO, RTL, CNN (reportage van Richard Quest) en ook de BBC (reportage van Andrew Marr) waren dramatisch.
Je gaat je gewoon afvragen of die jongens en meisjes nog wel naar de school voor de journalistiek gaan tegenwoordig.
Nee maar serieus, hij is vast niet dom... maar gebruikt zijn verstand niet op een manier zoals ik het graag ziequote:Op dinsdag 6 november 2012 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. Hij heeft een anti-overheidsfilosofie als het aankomt op fiscale zaken. Is niet de mijne, maar hij kent zijn stukken wel en baseert een filosofie op.
De periode 45-89 heeft daar inderdaad niets mee te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Wij zetten niet onszelf als middelpunt van de wereld neer; wij zetten de VS als middelpunt van de wereld neer. De VS is dat niet zelf geworden, de rest van de wereld heeft dat zo beslist. Net als deze verkiezingen.
In een sterk VP debat wel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Joe Biden heb ik deze verkiezingen eigenlijk helemaal niet gezien. Ik vraag me af waarom niet.
Sociaal-democratisch? *proest* Als geloven in basisrechten voor homo's, vrouwen en niet-christenen sociaal-democratie is, is zelfs Geert Wilders er een.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Romney past idd niet bij Nederland. Misschien dat hij in Polen wat handen op elkaar zou krijgen, maar voor de rest is Europa te sociaal-democratisch voor hem.
Aangezien 90% van de NL bevolking die mening is toegedaan, zie ik het probleem niet echt.quote:Wat me wel opvalt, is hoe veel overuren de propagandamachine draait in Nederland. Logisch dat de NOS catert naar de wensen van de kijker, die het liefst Obama ziet winnen, maar het is bijna stuitend om te zien hoe gekleurd de nieuwsvoorziening is.
Al gaat mijn eigen voorkeur ook uit naar Obama, ik ben het op dit punt met je eens. Obama wordt vaak overpositief belicht, zeker in vergelijking met Romney.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat me wel opvalt, is hoe veel overuren de propagandamachine draait in Nederland. Logisch dat de NOS catert naar de wensen van de kijker, die het liefst Obama ziet winnen, maar het is bijna stuitend om te zien hoe gekleurd de nieuwsvoorziening is.
Biden wordt gezien als de pitbull toch? Die was deze campagne ook niet echt nodig... alleen even op het moment toen Obama het 1e debat verneuktequote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Joe Biden heb ik deze verkiezingen eigenlijk helemaal niet gezien. Ik vraag me af waarom niet.
Biden heeft met wat verbaal hakwerk de president aardig gered anders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de VS toch echt op eigen kracht voor elkaar gekregen in de nasleep van WOII. We geven onze macht natuurlijk niet zomaar weg...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Wij zetten niet onszelf als middelpunt van de wereld neer; wij zetten de VS als middelpunt van de wereld neer. De VS is dat niet zelf geworden, de rest van de wereld heeft dat zo beslist. Net als deze verkiezingen.
1e exit-polls over 10 min (weet even niet welke)quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef R-woud88 het volgende:
Hoe laat komen de eerste uitslagen binnen dan?
Indiana en Kentucky.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:51 schreef probeer het volgende:
[..]
1e exit-polls over 10 min (weet even niet welke)
http://www.stream2watch.me/live-tv/cnn-live-stream CNN
http://www.kijktvonline.nl/#Top Ned2
Wat een onzin. Natuurlijk is de VS dat zelf geworden. Of hebben wij ze die sterkste economie en al die vliegdekschepen kado gedaan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ohio en Florida komen vrij snel binnen, als Obama ze allebei wint dan is het inderdaad al over.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Als Obama Florida pakt lijkt het me al game over voor Romney
http://www.thegreenpapers.com/G12/closing.phtml?format=gcquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je toevallig een lijstje van alle tijden en staten?
RTL:quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je toevallig een lijstje van alle tijden en staten?
Sterker nog, als Obama Florida pakt heeft Romney welgeteld één kans over: alle swing states winnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Als Obama Florida pakt lijkt het me al game over voor Romney
Dank!quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:53 schreef Niox het volgende:
[..]
http://www.thegreenpapers.com/G12/closing.phtml?format=gc
UTC is NL tijd - 1.
Volgens mij sluiten zowel Indiana als Virginia om 0700 ET (0100 hier).quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:53 schreef David_ het volgende:
[..]
RTL:
De belangrijkste momenten op een rij:
00:00 uur: Indiana
01:00 uur: Virginia
01:30 uur: Ohio
02:00 uur: Florida, Pennsylvania
03:00 uur: Colorado
05:00 uur: de westkust
Het zou een wonder zijn als Obama daar had gewonnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:52 schreef Niox het volgende:
[..]
Indiana en Kentucky.
Niet zo interessant overigens, al lang bekend dat beiden naar Romney zullen gaan.
Het verschil tussen McCain en Romney in aantrekkingskracht denk ikquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:56 schreef Bananenman het volgende:
Heeft iemand er trouwens een verklaring voor waarom Romney in Indiana een 11% (!) voorsprong heeft in de laatste polls terwijl die staat in 2008 nog voor Obama stemde? Ik weet dat Indiana over het algemeen Republikeins stemt maar dit is wel een hele grote omslag.
Ja joh we laten voortaan gewoon alleen maar dingen zien die instemmen met de mening van de meerderheid van de NL bevolking, dat is nou echt waar de publieke omroep voor zou moeten zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Aangezien 90% van de NL bevolking die mening is toegedaan, zie ik het probleem niet echt.[/b]
Indiana sluit zo (2 minuten) Virginia over een uur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij sluiten zowel Indiana als Virginia om 0700 ET (0100 hier).
Roosevelt maakt de meeste kans.quote:
Haperde net even bij het gesprek met Eelco BvR.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:58 schreef kurk_droog het volgende:
Bij jullie ook het geluid kut? En ook gewoon in de NL studio af en toe haperingen en schokken in het beeld? Of ligt dat aan het flut weer hier??
Dat gebeurd gewoon niet, ik begrijp deze discussie niet echtquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:58 schreef Thas het volgende:
[..]
Ja joh we laten voortaan gewoon alleen maar dingen zien die instemmen met de mening van de meerderheid van de NL bevolking, dat is nou echt waar de publieke omroep voor zou moeten zijn
Dan doet CNN iets fout of ik ben scheel:quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:58 schreef Niox het volgende:
[..]
Indiana sluit zo (2 minuten) Virginia over een uur.
Teddy dan wel hè.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roosevelt maakt de meeste kans.
Hoezo niet? Opkomst is ongeveer 50%...quote:Op woensdag 7 november 2012 00:00 schreef Travel. het volgende:
Ff vraagje, hoezo maar 120 miljoen stemmers?
Geen kinderen en criminelenquote:Op woensdag 7 november 2012 00:00 schreef Travel. het volgende:
Ff vraagje, hoezo maar 120 miljoen stemmers?
Pino?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef lf2 het volgende:
4 jaar geleden geloofde ik er nog met moeite in.
Respect dat jullie het nog volgen en denken dat het echt een "wedstrijd" is.
Het maakt echt niet uit wie er gekozen wordt mijn goede fok vrienden.
Jullie weten wie de echte baas is.
vind ik laag, NL is altijd rond 75 terwijl de amerikanen het juist zo boeiend vindenquote:Op woensdag 7 november 2012 00:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo niet? Opkomst is ongeveer 50%...
Neeeeeee echt?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef lf2 het volgende:
ey, het komt wel weer goed manquote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef lf2 het volgende:
Siem de Jong?quote:
ron paul twannietwelf!quote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef lf2 het volgende:
Herman Cain.quote:
quote:Op woensdag 7 november 2012 00:02 schreef David_ het volgende:
die vrouw op nos brengt me helemaal rust
quote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef lf2 het volgende:
4 jaar geleden geloofde ik er nog met moeite in
Het is veel minder dicht bevolkt, niet iedereen kan even langs een stemlokaal lopen.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef Travel. het volgende:
[..]
vind ik laag, NL is altijd rond 75 terwijl de amerikanen het juist zo boeiend vinden
Ah, Indiana sluit deels nu en deels pas over een uur. Om het makkelijk te houden natuurlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan doet CNN iets fout of ik ben scheel:
http://edition.cnn.com/el(...)?hpt=elec_flippertkr
En veel amerikanen vinden het ook helemaal niet boeiendquote:Op woensdag 7 november 2012 00:02 schreef Roolio het volgende:
[..]
Het is veel minder dicht bevolkt, niet iedereen kan even langs een stemlokaal lopen.
ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet erg interesseert als je toch niet in een swing state woont.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:03 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
En veel amerikanen vinden het ook helemaal niet boeiend
Da's op zich wel kut... als je in een staat woont waar je nooit het verschil kunt maken met jouw stemquote:Op woensdag 7 november 2012 00:04 schreef noruas_ het volgende:
[..]
ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet erg interesseert als je toch niet in een swing state woont.
Nee inderdaad. En ik kan me ook voorstellen dat je uit irritatie niet gaat stemmen als je in bijvoorbeeld Ohio woont, waar je dood wordt gegooid met campagnemeuk.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:04 schreef noruas_ het volgende:
[..]
ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet erg interesseert als je toch niet in een swing state woont.
75% opkomst in Nederland? Ben je niet in de war met de intocht van Sinterklaas ipv verkiezingen hierquote:Op woensdag 7 november 2012 00:01 schreef Travel. het volgende:
[..]
vind ik laag, NL is altijd rond 75 terwijl de amerikanen het juist zo boeiend vinden
Aldus de Drudge Report en dat zijn nou niet echt Obama fansquote:EXIT POLL BOOM FOR O
R: NC, FL
O: OH, NH, PA, MI, NV
TOSS UP: VA, CO, IA
Daar wint Romney toch 99.9999999% zeker.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:05 schreef TheArt het volgende:
1% binnen in Kentucky en toch al laten zien
En alsof die ooit naar Obama zou gaanquote:Op woensdag 7 november 2012 00:05 schreef TheArt het volgende:
1% binnen in Kentucky en toch al laten zien
Daarom. Heeft 0,0 zin.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En alsof die ooit naar Obama zou gaan
Komen over het algemeen een stuk dichter in de buurt dan polls die voor de verkiezing worden gehouden.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:06 schreef tralalala het volgende:
Exit polls kloppen in Nederland ook nooit toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 00:07:20 ]
Die klopten toch behoorlijk, afgelopen september? Een paar zeteltjes verschuiving achteraf, meen ik.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:06 schreef tralalala het volgende:
Exit polls kloppen in Nederland ook nooit toch?
Ohio staat daar bij de toss ups, niet bij Obama.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:05 schreef Niox het volgende:
[..]
Aldus de Drudge Report en dat zijn nou niet echt Obama fans.
Fried Chicken?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:08 schreef Sloggi het volgende:
Quizvraag: welke president kwam uit Kentucky?
Dat hebben ze gewijzigd dan, heb rechtstreekse c/p gedaan.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Ohio staat daar bij de toss ups, niet bij Obama.
Colonel Sandersquote:Op woensdag 7 november 2012 00:08 schreef Sloggi het volgende:
Lincoln toch ?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:08 schreef Sloggi het volgende:
http://www.google.com/elections/ed/us/resultsquote:Op woensdag 7 november 2012 00:09 schreef Rumille het volgende:
Wat zijn de beste sites voor het liveupdaten?
quote:Op woensdag 7 november 2012 00:10 schreef matthijst het volgende:
Nog genog te eten zo te zien, die vetkop.
Die polls gaven wel de goede richting aan. Uiteindelijk hebben PvdA en VVD een paar extra zetels gewonnen door de strijd om wie de grootste partij zou worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:07 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Die klopten toch behoorlijk, afgelopen september? Een paar zeteltjes verschuiving achteraf, meen ik.
De polls, daar klopte niet veel van
quote:Op woensdag 7 november 2012 00:04 schreef MaJo het volgende:
Vorige keer was ik bij de overwinningsspeech in Chicago en nu volg ik alles vanaf de bank, ik wil niks missen
quote:
http://elections.huffingtonpost.com/2012/results/kentuckyquote:22 percent of African-American adults in Kentucky cannot vote because of felon disenfranchisement laws.
nice die ga ik maar opnemen!quote:Op woensdag 7 november 2012 00:11 schreef Tweek het volgende:
Vier jaar geleden was het nog kutten met streams vinden, maar Stewart en Colbert zijn dit jaar gewoon live te zien vanaf 5 uur: http://www.comedycentral.(...)t-en-stephen-colbert
Haten op Goofyquote:Op woensdag 7 november 2012 00:10 schreef kingmob het volgende:
Een jaar lang Disneyland, ik zou gek worden volgens mij
Ik kan die Colbert echt niet uitstaanquote:Op woensdag 7 november 2012 00:11 schreef Tweek het volgende:
Vier jaar geleden was het nog kutten met streams vinden, maar Stewart en Colbert zijn dit jaar gewoon live te zien vanaf 5 uur: http://www.comedycentral.(...)t-en-stephen-colbert
Mooi hè, zo'n land met zoveel gevangenenquote:Op woensdag 7 november 2012 00:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://elections.huffingtonpost.com/2012/results/kentucky
The Greatest Country in the World.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi hè, zo'n land met zoveel gevangenen.
Oh die vind ik ook wel tof, al haalt ie het niet bij Stewartquote:Op woensdag 7 november 2012 00:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan die Colbert echt niet uitstaan
Home of the free, land of the brave!quote:Op woensdag 7 november 2012 00:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
The Greatest Country in the World.
Als Ohio en/of Florida naar Obama gaan is het een stuk eerder al klaar. Maar waarschijnlijk pas morgenochtend om een uur of 5 ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:13 schreef Caland het volgende:
Maar het wordt dus pas vroeg in de ochtend een beetje interessant om te volgen?
Denk wel dat Obama populairder in de nor is dan Romneyquote:Op woensdag 7 november 2012 00:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
The Greatest Country in the World.
28 tegen 14 en 1 stem voor Johnson. Spannund!quote:
zkersquote:Op woensdag 7 november 2012 00:16 schreef Niox het volgende:
[..]
28 tegen 14 en 1 stem voor Johnson. Spannund!
Waarom mochten die twee gehuchten eigenlijk eerst?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:16 schreef Niox het volgende:
[..]
28 tegen 14 en 1 stem voor Johnson. Spannund!
Traditie. Sinds 1948 geloof ik.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:17 schreef Neroje het volgende:
[..]
Waarom mochten die twee gehuchten eigenlijk eerst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |