Uiteraard niet, het was ook maar een overdreven voorbeeld. Overigens is "Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt." natuurlijk kolder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Obama heeft volgens analisten zoals Nate Silver kans op 303 of 332 kiesmannen, en zal hij 2% meer stemmen krijgen (nationaal) dan Romney (50.5% versus 48.5%, met nog 1% overig zoals Gary Johnson). Mocht Romney toch heel verrassend 60% nationaal halen, dan geldt die hele voorspelling qua kiesmannen ook niet. Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt. Kortom, dan wint hij heel veel staten en dus heel veel kiesmannen. Het is echt niet dat er totaal geen releatie zit tussen de popular vote en het aantal kiesmannen dat je krijgt.
hopelijk val ik niet in slaapquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Om 1.00 uur Nederlandse tijd gaan de eerste stembussen in de VS dicht. Vlak daarna wordt de eerste exitpoll verwacht. Daarna komen elk half uur nieuwe uitslagen binnen.
Als Romney in Ohio en North Carolina (1.30 uur bekend) verliest, kan al vrij snel feest worden gevierd in het Democratische kamp van Obama. Als dat niet zo is, duurt het nog tot vlak na 4.00 uur (als Florida en New Hampshire 'sluiten') voordat kan worden voorspeld wie de verkiezingen gewonnen heeft.
en dipsaus erbijquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Duidelijk. Zo moeilijk is het inderdaad niet. Even chips klaarleggen dan.
Die gast is echt veel te hyper manquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Die man van CNN, Richard Quest, is echt fucking baas![]()
Iemand met een persoonlijkheid
De marge van aantal kiesmannen. Die 365 vs 163 (pin me niet op de exacte getallen) van 4 jaar geleden betekent dat Obama 68% van de kiesmannen kreeg, terwijl hij maar 54% van de stemmen kreeg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uiteraard niet, het was ook maar een overdreven voorbeeld. Overigens is "Wil Romney 60% halen, dan betekent dat hij het in elke staat beter moet doen dat nu voorspelt." natuurlijk kolder.
Maar we dwalen af, want ik begrijp jouw argument tegen de meta-analyse van Princeton niet. Jij zei iets van dat de marge groter is dan de stemmen en ik zie nog steeds niet wat je daar mee bedoelt.
Ik vind hem irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Volgens mij praten we compleet langs elkaar heen. Heb je de link gelezen waar je aanvankelijk op reageerde?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef Montov het volgende:
[..]
De marge van aantal kiesmannen. Die 365 vs 163 (pin me niet op de exacte getallen) van 4 jaar geleden betekent dat Obama 68% van de kiesmannen kreeg, terwijl hij maar 54% van de stemmen kreeg.
Oké Obama wintquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
Fox heeft nu een onderbreking van het nieuws over de verkiezingen voor een update over hoe onze huisdieren steeds ouder worden. Inclusief dierenarts met tips voor een goede gezondheid...
Die was in 1990 al op CNN, toen moesten we al heel erg om 'm lachen als we 's nachts stoned tv zaten te kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef David_ het volgende:
Euthanasie voor dieren is zeker verboden bij de Fox News-kijkers?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
Fox heeft nu een onderbreking van het nieuws over de verkiezingen voor een update over hoe onze huisdieren steeds ouder worden. Inclusief dierenarts met tips voor een goede gezondheid...
Ow, bij mij heeft Fox het nu over bevooroordeelde media.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Bbs29 het volgende:
De dierenarts was vlak daarvoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ow, bij mij heeft Fox het nu over bevooroordeelde media.
Die blonde milf vertelde er wel heel eerlijk bij dat Fox news ook vaak aan de "receiving end" staat als het gaat om mensen die kritiek hebben op de media.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had veel weg van een verkeerd gekalibreerd touchscreen, lijkt me sterk dat daar opzet in het spel was.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:50 schreef RemcoW23 het volgende:
In Pennsylvania is een stemmachine
buiten gebruik gesteld omdat kiezers
daarmee alleen op Mitt Romney konden
stemmen.Als ze de naam van Barack Obama
aanklikten,verscheen er een vinkje voor
de naam van Romney.Een kiezer filmde
het mankement en zette het op YouTube,
meldt televiziezender NBC News.
LOL(TT 128)
Ze hebben al weken een grote 'Bias Alert' knop op hun website staan. Daaronder staan altijd voorbeelden over hoe Obama bevoordeeld wordt door de media. Links ervan staan vaak positieve stukken over Romney.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hij mag er niet eens een biertje bij drinkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:54 schreef Madame_Paon het volgende:
Arme Romney, fastfood eten in plaats van dure gerechten. Zijn maagje is daar vast door van streek geraakt.
Gek hè.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die blonde milf vertelde er wel heel eerlijk bij dat Fox news ook vaak aan de "receiving end" staat als het gaat om mensen die kritiek hebben op de media.
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef David_ het volgende:
[..]
http://nos.nl/dossier/317(...)tab/548/livestreams/
Keuze uit NOS, CNN, CBS en FOX
Eigenlijk wel, het zal hier onhoudbaar druk worden, een echte analyse met vat vlees aan zoals we van rm-fm of maartena krijgen is dan bijna de moeite niet, omdat er ondertussen al drie pagina's bijgekomen zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:21 schreef Niox het volgende:
Eigenlijk is er een live-topic met FAQ nodig.
In NWS?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef 99.999 het volgende:
Als iemand dat livetopic in elkaar wil zetten, graag!
Ik geloof dat Belgen op deredactie.be straks een stream krijgen van CBS.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijken
Ik krijg bij allevier (NOS, CNN, FOX, CBS) een scherm met "NOS De verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Probeer het opnieuw."quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:09 schreef YazooW het volgende:
Wat werkt er dan niet, wees eens wat specifieker. Heb je beeld of niet? Alleen FOX en CNN zijn online nu.
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het werkt niet, zeg me aub dat dat is omdat het nog geen tijd is, en niet omdat ik vanuit België zit te kijken
Probeerde daarstraks dit topic te openen om zo te OP te kunnen editen met wat extra info maar venomsnake was me te snel af.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, het zal hier onhoudbaar druk worden, een echte analyse met vat vlees aan zoals we van rm-fm of maartena krijgen is dan bijna de moeite niet, omdat er ondertussen al drie pagina's bijgekomen zijn.
Kluun wannabe!quote:The Onion is now also calling Oregon, Missouri, Iowa, Wisconsin, Kentucky, and Oklahoma for Edwards, whom members of this editorial board endorsed last month with an elegant piece that highlighted his many accomplishments, most notably his 2007 extramarital affair, which he nobly and bravely conducted while his wife was dying of cancer.
Zal wel aan je locatie liggen dan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik krijg bij allevier (NOS, CNN, FOX, CBS) een scherm met "NOS De verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Probeer het opnieuw."
Nog niet gevonden, jammer genoeg!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Belgen op deredactie.be straks een stream krijgen van CBS.
Ok dat werkt ik zit nu Foxnews te kijken!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.
Tnxquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, probeer www.ufreetv.com voor Amerikaanse zenders.
Mja, hoeveel er ook over geschreven en verteld wordt, de polls in Ohio laten nog wel een redelijke overwinning voor Obama zien, idem voor Wisconsin. Dan heb je de swing states ook wel ongeveer gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Beetje vage kaart op de site van het AD... daar lijkt het al zeker dat Obama de president blijft en dat er slechts nog 5 twijfelachtige staten zijn
Hehe, nu al een winnaar uitroepen is inderdaad nogal prematuur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Beetje vage kaart op de site van het AD... daar lijkt het al zeker dat Obama de president blijft en dat er slechts nog 5 twijfelachtige staten zijn
http://ufreetv.com/cnn2.htmlquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom zit ik naar die Amanpour te kijken op CNN Int?![]()
Ik wil Wolf Blitzer en Anderson Cooper.
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Nee inderdaad... en merendeel van de staten zijn al ingekleurd en dan heeft obama 271 votes en dan staat er onder: 270 nodig voor presidentschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.
Alleen weet je niet op welke polls zij hun kaart baseren.
Ach... hij wordt ook een dagje ouder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef bfx het volgende:
[..]
http://ufreetv.com/cnn2.html
Alleen Blitzer is er nog niet
Ze hebben gewoon de gemiddelde van de polls genomen en bij een verschil van meer dan 2% de staat ingekleurd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee inderdaad... en merendeel van de staten zijn al ingekleurd en dan heeft obama 271 votes en dan staat er onder: 270 nodig voor presidentschap
Alle.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Er staat een beetje vaag in de hoek: Polls.
Alleen weet je niet op welke polls zij hun kaart baseren.
Vier dagen geleden al: http://www.foxnews.com/po(...)tched-votes-in-ohio/quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:36 schreef YazooW het volgende:
Dat filmpje met die votingmachine die Romney koos als je op Obama drukte... stel je voor dat dat andersom was, dan zou je dat filmpje nu om de 5 minuten op Fox News zien.
Niet, maar als je de percentages bekijkt zie je dat ze overeenkomen met die van de Huffington Post...quote:
En ik vond dat stuk behang dat wij moeten uitvouwen al een gedoe.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
CNN International nu: Hoe kan het zijn dat die mensen 4(!) uur lang in de rij moeten staan om te stemmen?
Kunnen ze dat daar echt niet goed regelen? Ik sta hier binnen 5 minuten weer buiten.
edit: Ah, het stemformulier is 12 pagina's lang.
Ah. Sterker nog, ze hebben ook de kaart van hun overgenomen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet, maar als je de percentages bekijkt zie je dat ze overeenkomen met die van de Huffington Post...
Uitvouwen ging wel, terug in elkaar vouwen ging wat moeilijkerquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En ik vond dat stuk behang dat wij moeten uitvouwen al een gedoe.
Ja da's mij toen niet gelukt idd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:48 schreef YazooW het volgende:
[..]
Uitvouwen ging wel, terug in elkaar vouwen ging wat moeilijker
wij stemmen maar over 1 ding tegelijk zij hebben 10 verschillende dingen waarover ze kunnen stemmenquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
CNN US nu: Hoe kan het zijn dat die mensen 4(!) uur lang in de rij moeten staan om te stemmen?
Kunnen ze dat daar echt niet goed regelen? Ik sta hier binnen 5 minuten weer buiten.
edit: Ah, het stemformulier is 12 pagina's lang.
Daar stond ik inderdaad niet bij stil.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:57 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
wij stemmen maar over 1 ding tegelijk zij hebben 10 verschillende dingen waarover ze kunnen stemmen
Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik zo lang in de rij zou staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar stond ik inderdaad niet bij stil.
Maar dan nog.. vier uur wachten hoeft toch niet nodig te zijn in een beetje Westers land.
je gaat er wel van uit ja dat er extra/meer stemlokalen/machines/hokjes zijn want 4 uur wachten slaat inderdaad nergens opquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar dan nog.. vier uur wachten hoeft toch niet nodig te zijn in een beetje Westers land.
Over een paar jaar kan je gewoon via Facebook stemmen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
quote:di 06 nov 2012, 21:56
Vrije dag werknemers Chrysler om te stemmen
WASHINGTON - De Amerikaanse autofabrikant Chrysler heeft niet veel op met de Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney en liet dat dinsdag blijken. „Chrysler heeft al het personeel vrijgegeven om vandaag te gaan stemmen: kom op”, twitterde vicepresident Ralph Gilles van de designafdeling.
Op wie de Chryslermedewerkers zouden moeten stemmen is duidelijk: Barack Obama. De president hielp de Amerikaanse autoindustrie door de crisis
Alleen de jassen en dassen verraden het.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef 99.999 het volgende:
Lijkt wel een Afrikaans land waar ze voor het eerst mogen stemmen
[ afbeelding ]
Of zou je niks voelen voor het systeem dat we tot voor kort in België voor de Senaat hanteerden, een 40-tal rechtstreeks verkozenen, wat afgevaardigden uit deelstaatparlementen, dan nog een aantal gecoöpteerden (die misschien anders geen job hadden) en als kers op de taart wat leden van het koningshuis?:Yquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:13 schreef pfaf het volgende:
Ik zou wel graag zien dat onze Eerste Kamer op dezelfde manier als het Huis of de Senaat gekozen zou worden. Prachtig om te volgen, die individuele wedstrijdjes.
Moeten ze ook met hun vinger in een pot verf?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef 99.999 het volgende:
Lijkt wel een Afrikaans land waar ze voor het eerst mogen stemmen
[ afbeelding ]
Ik heb eerlijk gezegd al de hele tijd het idee dat het eigenlijk niet zo spannend is. Ik bedoel, je zag de betrouwbaarheid van polls wel in de laatste Nederlandse verkiezingen, volgens mij wil heel de media gewoon iets te graag dat het spannend is. Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 'swing state' naar de republikeinen gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef Niox het volgende:
[..]
Hehe, nu al een winnaar uitroepen is inderdaad nogal prematuur.
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpuntenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd al de hele tijd het idee dat het eigenlijk niet zo spannend is. Ik bedoel, je zag de betrouwbaarheid van polls wel in de laatste Nederlandse verkiezingen, volgens mij wil heel de media gewoon iets te graag dat het spannend is. Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 'swing state' naar de republikeinen gaat.
Nog een uurtje dacht ikquote:
De verkiezingen zijn op Ned 2 toch?quote:
Volgens k mij is dat in de politiek enorm gepolariseerde VS zo'n beetje het minimum wat je sowieso krijgt als Republikeinse kandidaat. Als mensen logisch gingen stemmen kreeg inmiddels niemand van de kandidaten meer een stem waarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpunten
Hm, beide zenders blijken iets ermee te doen. Maar Ned1 lijkt me wat 'actueler'.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn op Ned 2 toch?
Zou me niks verbazen als de media van de polls de lagere limieten binnen de marges voor Obama en hogere limieten voor Romney hebben gehouden om het maar als spannend aan te kunnen merken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Romney Obama echt voorbij was... ik verbaas me er wel over hoe close hij er nog bij is gekomen, gezien die talloze blunders en gedraai over standpunten
Inderdaad, de mening van Erben Wennemars. Daar zitten we op te wachten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hm, beide zenders blijken iets ermee te doen. Maar Ned1 lijkt me wat 'actueler'.
Nee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:06 schreef Rickazio het volgende:
Obama uit The White House is een betere TT
Dit idd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe kunnen ze nou niét stemmen op deze man?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |