abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 17:40:43 #102
335452 cricket
cricket from space
pi_118855831
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Breathtaking het volgende:
Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten?
Er zijn genoeg buren die elkaar het leven zuur maken. Daar zitten ook bejaarden tussen die dat doen.
pi_118855850
quote:

[..]

Natuurlijk, dat zie ik wel in. Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten? Zulke dingen horen voornamelijk bij je jeugd, kinderen/pubers.. En als hij een betere langtermijn visie had gehad (niet zijn schuld, ligt gewoon aan de ontwikkeling van je hersenen) had hij in kunnen zien dat er zoveel manieren waren om die situatie te verbeteren en de rest (namelijk driekwart) van zijn leven gelukkig had kunnen zijn..
Oh, hell yeah, er wordt in verpleegtehuizen ook gepest. En op de werkvloer. Van kinderen praten we het alleen goed en een volwassene die gepest wordt zal denk ik nog moeilijker zijn mond opentrekken dan een kind, want dat is een nog groter taboe denk ik.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_118855860
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef leeell het volgende:

[..]

hij koos de weg van de minste weerstand, zonder ooit echt terug te vechten.
De meeste weerstand krijg je nog als je jezelf om het leven wil brengen. Dan moet je namelijk de onderbewuste overlevingsinstincten negeren.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_118855861
quote:

[..]

Natuurlijk, dat zie ik wel in. Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten? Zulke dingen horen voornamelijk bij je jeugd, kinderen/pubers.. En als hij een betere langtermijn visie had gehad (niet zijn schuld, ligt gewoon aan de ontwikkeling van je hersenen) had hij in kunnen zien dat er zoveel manieren waren om die situatie te verbeteren en de rest (namelijk driekwart) van zijn leven gelukkig had kunnen zijn..
Je moet eens een bejaardentehuis bezoeken, je zal schrikken van het pestgedrag die die "brave" oudjes op elkaar botvieren.
pi_118855880
quote:

[..]

Pesten is van alle tijden. Dat komt omdat psychopathische mensen altijd psychopathisch blijven.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118855907
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:37 schreef cricket het volgende:

[..]

Het belang van het verschil tussen dat tijdelijke en de rest van je leven is een beoordelingskwestie. Hoe lang dat tijdelijke gaat duren is de vraag, evenals of de last die je van het tijdelijke hebt opweegt tegen het positieve dat je mogelijk in de periode daarna kunt krijgen (wat niet zo hoeft te zijn - niet iedereen heeft een superleuk leven).

[..]

Zijn gekozen oplossing kan hem ook prima geholpen hebben. Zijn probleem is nu toch ook weg? Daarnaast zijn niet alle problemen op te lossen door erover te praten.
Ja maar zoals ik in de post hierna ook zei, hij is pas op een kwart van zijn leven.. En met de juiste hulpverlening en in de juiste omgeving hoeft iemand echt niet voor zijn leven 'verpest' te zijn..

En ja de oplossing werkt uiteraard, het probleem is weg, maar zie je zelfmoord echt als een oplossing..?
  maandag 5 november 2012 @ 17:42:50 #108
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118855917
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Pesten is van alle tijden. Dat komt omdat psychopathische mensen altijd psychopathisch blijven.
vind het niet raar dat jij gepest ben.
de schuld schuiven op de mensen die alphagedrag vertonen en dominant zijn. want die zijn ziek.

en de weerlozen, ja die kunnen er niets aan doen.

mensen zijn nou eenmaal niet gelijk
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_118855974
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt zal een easy target dus ook altijd een easy target blijven.
Zwelgen heet dat.
  maandag 5 november 2012 @ 17:44:17 #110
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118855981
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is allemaal uitvoerig onderzocht. Hetzelfde zie je terug bij mensen die aan PTSS lijden. Niet iedere traumatische ervaring lijdt tot PTSS, dat is enkel het geval wanneer de juiste opvang ontbreekt.
Ok, geen idee ben geen deskundige op dat gebied. Kijk meer naar eigen ervaring.

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:
Ik weet niet of ik het juist opvat, maar wat Ieeel volgens mij bedoeld is dat als die jongen niet nu zelfmoord had gepleegd, zijn problemen niet veranderd waren en dat hij het over 20 jaar waarschijnlijk alsnog had gedaan, maar dan ook nog eens 20 jaar een kutleven had geleid.

Wat automatisch maar doet denken dat het misschien beter voor die jongen zelf is zo.
Is natuurlijk speculeren maar zonder die pesters had de kans waarschijnlijk een stuk lager gelegen.

quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef leeell het volgende:

[..]

de schuld schuiven op de mensen die alphagedrag vertonen en dominant zijn. want die zijn ziek.

Sorry hoor, maar het is niet alsof je gedwongen wordt dat soort dingen te doen. Iets met keuze enzo.
pi_118856013
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik heb alphagedrag en dominantie niet genoemd. Pesten is niet de enige manier om een leiderschapspositie te verkrijgen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 5 november 2012 @ 17:45:11 #112
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856025
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb alphagedrag en dominantie niet genoemd. Pesten is niet de enige manier om een leiderschapspositie te verkrijgen.
als je opgroeid wel.
pi_118856048
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Kluts het volgende:

[..]

Oh, hell yeah, er wordt in verpleegtehuizen ook gepest. En op de werkvloer. Van kinderen praten we het alleen goed en een volwassene die gepest wordt zal denk ik nog moeilijker zijn mond opentrekken dan een kind, want dat is een nog groter taboe denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je moet eens een bejaardentehuis bezoeken, je zal schrikken van het pestgedrag die die "brave" oudjes op elkaar botvieren.
Ik snap wat jullie bedoelen, maar het is niet op de manier zoals kinderen dat kunnen doen. Maar ik zie in dat het inderdaad zo zou kunnen zijn dat dat op latere leeftijd ook nog voorkomt, maar ik denk dat er veel manieren zijn om dat te 'voorkomen'.
pi_118856081
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:45 schreef leeell het volgende:

[..]

als je opgroeid wel.
Niet waar.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:27 #115
335452 cricket
cricket from space
pi_118856082
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef Breathtaking het volgende:
Ja maar zoals ik in de post hierna ook zei, hij is pas op een kwart van zijn leven.. En met de juiste hulpverlening en in de juiste omgeving hoeft iemand echt niet voor zijn leven 'verpest' te zijn..
Een kwart van een leven is maar een getalletje. Stel dat tijdelijke duurt nog 5 jaar, hoe druk je precies die 5 jaar uit in een verhouding tot de jaren daarna? Hoe gelukkig moet je precies zijn wil dat compenseren voor nog eens 5 jaar ellende uit moeten zitten?

quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef Breathtaking het volgende:
En ja de oplossing werkt uiteraard, het probleem is weg, maar zie je zelfmoord echt als een oplossing..?
Het kan een oplossing zijn, ja. Niet voor iedereen, maar voor sommigen wel.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:33 #116
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856086
quote:

[..]

als je opgroeid wel.
Jammer dat dat soort personen juist dat punt van leiderschap mist.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:59 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856109
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:
Ik weet niet of ik het juist opvat, maar wat Ieeel volgens mij bedoeld is dat als die jongen niet nu zelfmoord had gepleegd, zijn problemen niet veranderd waren en dat hij het over 20 jaar waarschijnlijk alsnog had gedaan, maar dan ook nog eens 20 jaar een kutleven had geleid.

Wat automatisch maar doet denken dat het misschien beter voor die jongen zelf is zo.
en daarmee natuurlijk iedereen die een poging heeft gedaan voor het leven wegzetten als uitschot van de mensheid... Losers dat het zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 17:47:06 #118
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856114
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Jammer dat dat soort personen juist dat punt van leiderschap mist.
tuurlijk, het is een zeer primitieve vorm van leiderschap, een echte leider doet het immers niet met zijn vuisten, maar met zn intellect.

maar als je zo jong ben is dat nog niet zo
pi_118856145
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nja moeilijk te zeggen, zal per persoon ook verschillen verwacht ik.

[..]

Hij kon het waarschijnlijk prima aan ware het niet voor het feit dat zoiets je langzaam afbreekt tot het punt waarop je dus niet meer kan. Of je dat nou wil of niet.

Als die pesters er niet waren geweest had het waarschijnlijk nooit zo geëindigd.
Dat laatste is zo'n typische 'als als als' waar je niks aan hebt. Men zoekt altijd de zwakste schakel, dat hoort gewoon bij ons gedrag. Hij zou ook niet gepest zijn als hij sterker in zijn schoenen stond. Als hij zich niet kan verweren, dan is hij een makkelijk slachtoffer voor de pesters.

Ik probeer het gedrag niet goed te praten, het blijft natuurlijk een triest verhaal. Maar iemand die gepest wordt is vaak iemand die zich niet weet te verzetten, iemand met weinig zelfvertrouwen. Daardoor is zo iemand een makkelijk slachtoffer.
pi_118856157
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef cricket het volgende:

[..]

Een kwart van een leven is maar een getalletje. Stel dat tijdelijke duurt nog 5 jaar, hoe druk je precies die 5 jaar uit in een verhouding tot de jaren daarna? Hoe gelukkig moet je precies zijn wil dat compenseren voor nog eens 5 jaar ellende uit moeten zitten?

Als je zelfmoord pleegt heb je de hoop niet dat het de komende jaren ineens anders zal zijn.
Ook niet als het gepest maar een kwart van je leven behelst, zelfmoord pleeg je niet bepaald omdat je een maandje niet lekker in je vel zit.
pi_118856179
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:44 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt zal een easy target dus ook altijd een easy target blijven.
Zwelgen heet dat.
Onweerbaarheid en psychopathie zijn twee hele aparte zaken.
quote:

[..]

als je opgroeid wel.
Nee
pi_118856189
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef Re het volgende:

[..]

en daarmee natuurlijk iedereen die een poging heeft gedaan voor het leven wegzetten als uitschot van de mensheid... Losers dat het zijn
Dat zeg ik helemaal niet. Waar haal je dat nou weer vandaan?
  maandag 5 november 2012 @ 17:49:29 #123
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856231
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.

de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
pi_118856232
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Onweerbaarheid en psychopathie zijn twee hele aparte zaken.

[..]

Nee
Maar onweerbaarheid kan je wel aan werken, en als pesters psychopaat zijn, zoals jij zegt, dan zijn ze zo geboren en gaat dat niet over.

Dus kan je dan niet beter gaan werken aan iets waar je wel invloed op hebt? :)
  maandag 5 november 2012 @ 17:49:55 #125
335452 cricket
cricket from space
pi_118856244
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef Kluts het volgende:

[..]

Als je zelfmoord pleegt heb je de hoop niet dat het de komende jaren ineens anders zal zijn.
Ook niet als het gepest maar een kwart van je leven behelst, zelfmoord pleeg je niet bepaald omdat je een maandje niet lekker in je vel zit.
En dus kan het een prima keuze zijn als de potentiele voordelen/positieve dingen niet opwegen tegen de potentiele nadelen/negatieve dingen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 17:50:14 #126
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118856256
quote:
Rouwbegeleider verklaart rouwadvertentie
TILLIGTE - Rouwbegeleider en pastor Marinus van den Berg leest dinsdagmiddag in het gemeentehuis van Dinkelland (Overijssel) een verklaring voor namens de ouders van de 20-jarige Tim Ribberink uit de buurtschap Tilligte. Deze jongen pleegde vorige week donderdag zelfmoord omdat hij „zijn hele leven is bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten”. Dat schreef hij in een afscheidsbrief, waaruit zijn ouders maandag in een rouwadvertentie citeerden.

De opvallende advertentie in Twentsche Courant Tubantia zorgde voor „overweldigende media-aandacht”, aldus een woordvoerster van de familie. Door een verklaring voor te laten lezen, willen de ouders uitleggen waarom zij voor deze rouwtekst hebben gekozen.

Op de bijeenkomst op het gemeentehuis zal geen familie aanwezig zijn. Ook zullen er geen vragen worden beantwoord. Dinsdagavond is een afscheidsbijeenkomst voor de jongen in de katholieke kerk in Tilligte. Tot die tijd willen de ouders volgens hun woordvoerster geen contact met de media.

Vooral op internet en via Twitter werd maandag hevig gediscussieerd over de aanleiding voor de zelfmoord en vooral over het feit dat de ouders de reden bij de advertentie plaatsten. Waarom de gemeente Dinkelland het gemeentehuis beschikbaar stelt voor het voorlezen van een verklaring, wilde een zegsvrouw van de gemeente maandag niet zeggen.

Op de hogeschool Windesheim in Zwolle, waar de jongen de lerarenopleiding geschiedenis volgde, is een stilteplek ingericht. Een woordvoerster van de school benadrukt dat het pesten niet gebeurde op Windesheim: „Daar ging het juist goed. Hij zat hier op zijn plek, vonden ook zijn ouders.” Ook op zijn middelbare school in Oldenzaal heeft niemand opgemerkt dat de jongen blijkbaar zo heftig werd gepest.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_118856257
Kortom, gepest worden roep je echt niet op jezelf af, maar je hele leven daardoor laten beheersen, er zijn tools om dat te voorkomen.
  maandag 5 november 2012 @ 17:51:22 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856311
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:48 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Waar haal je dat nou weer vandaan?
nou ja, het had toch niets met hem geworden als hij niet succesvol zichzelf had beroofd van het leven... Ergo ... Uitschot/loser van de maatschappij
pi_118856359
Langetermijn visie is niet iedereen gegeven.
Durf ik te zeggen uit ervaring. Ware het niet dat mijn broer overleden was en ik het mijn ouders niet wilde aandoen een tweede kwijt te raken weet ik niet wat ik gedaan had toen. Ik zag het ook niet meer zitten. En nu ik 52 ben kan ik alsnog bepaald niet terugkijken op een glad, leuk en zorgeloos leven (van een andere orde).
Maw, niemand kent zijn/haar toekomst en sommige mensen kunnen nu eenmaal het door anderen opgelegde minderwaardigheidsgevoel niet aan.
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 5 november 2012 @ 17:52:19 #130
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856363
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef leeell het volgende:

[..]

tuurlijk, het is een zeer primitieve vorm van leiderschap, een echte leider doet het immers niet met zijn vuisten, maar met zn intellect.

maar als je zo jong ben is dat nog niet zo
Daar kies je zelf voor.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Kluts het volgende:
Kortom, gepest worden roep je echt niet op jezelf af, maar je hele leven daardoor laten beheersen, er zijn tools om dat te voorkomen.
Soms moeten die helaas wel aangereikt worden.
pi_118856384
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:51 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, het had toch niets met hem geworden als hij niet succesvol zichzelf had beroofd van het leven... Ergo ... Uitschot/loser van de maatschappij
Nou, zoals ik het formuleerde, daar kan ik absoluut die ondertoon niet in vinden en dat bedoelde ik ook totaal niet.

Ik dacht trouwens dat jij mod-af was? :')
  maandag 5 november 2012 @ 17:53:13 #132
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856412
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:51 schreef Re het volgende:

[..]

daar was een aardige kans op, je zet het nu zo sarcastisch neer, maar er is een goede kans dat deze jongen de maatschappij alleen maar geld had gekost.

dus potentieel beter kwijt dan rijk ja
  maandag 5 november 2012 @ 17:53:48 #133
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856431
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Dat laatste is zo'n typische 'als als als' waar je niks aan hebt. Men zoekt altijd de zwakste schakel, dat hoort gewoon bij ons gedrag. Hij zou ook niet gepest zijn als hij sterker in zijn schoenen stond. Als hij zich niet kan verweren, dan is hij een makkelijk slachtoffer voor de pesters.

Ik probeer het gedrag niet goed te praten, het blijft natuurlijk een triest verhaal. Maar iemand die gepest wordt is vaak iemand die zich niet weet te verzetten, iemand met weinig zelfvertrouwen. Daardoor is zo iemand een makkelijk slachtoffer.
Blijft uiteraard speculeren inderdaad.

Verder wat je zegt ook gewoon mee eens hoor.
pi_118856435
Denkt hij mooi stilletjes er vandoor te gaan, wordt hij beroemd :')
Noot noot.
pi_118856438
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef S95Sedan het volgende:

Soms moeten die helaas wel aangereikt worden.
Nee dus. Je kan slachtoffer van iets zijn, maar dat neemt niet weg dat er niemand bij jou aanbelt om jou eens even uit zichzelf te gaan helpen. Als je hulp wil, moet je dat zelf zoeken en doen.

En zo moeilijk is het opbellen van een psych om een afspraak te maken nou ook weer niet.
pi_118856462
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef leeell het volgende:

[..]

daar was een aardige kans op, je zet het nu zo sarcastisch neer, maar er is een goede kans dat deze jongen de maatschappij alleen maar geld had gekost.

:r
  maandag 5 november 2012 @ 17:54:44 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856474
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Kluts het volgende:
Als het heel jong begint dan beheerst het ook je hele leven....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118856506
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het heel jong begint dan beheerst het ook je hele leven....
Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
pi_118856507
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nee dus. Je kan slachtoffer van iets zijn, maar dat neemt niet weg dat er niemand bij jou aanbelt om jou eens even uit zichzelf te gaan helpen. Als je hulp wil, moet je dat zelf zoeken en doen.

En zo moeilijk is het opbellen van een psych om een afspraak te maken nou ook weer niet.
In mijn optiek hebben de pesters heel hard het telefoonnummer van een psych nodig en zijn zij juist het uitschot wat maatschappelijk gezien zichzelf zou mogen uitroeien. :r
pi_118856510
quote:

[..]

Als je een mensenleven op die manier op waarde schat ben je erg ver heen.
pi_118856528
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

:r
Ja t gaat hier om geld he.... Is belangrijker dan mensenlevens enzo tegenwoordig.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 5 november 2012 @ 17:56:25 #142
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856540
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dan had hij dat toch wel gedaan? Als je ergens zo diep in zit is er soms gewoon iets van een zet nodig.
  maandag 5 november 2012 @ 17:56:28 #143
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856542
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je een mensenleven op die manier op waarde schat ben je erg ver heen.
ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.

ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
pi_118856553
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

In mijn optiek hebben de pesters heel hard het telefoonnummer van een psych nodig en zijn zij juist het uitschot wat maatschappelijk gezien zichzelf zou mogen uitroeien. :r
Afgezien van mensen die echt op zieke wijze stelselmatig, in hun eentje, zonder meelopers, mensen pesten, denk ik dat de gemiddelde pester een doodnormaal persoon is met een minderwaardigheidscomplex of compensatiedrang.
  maandag 5 november 2012 @ 17:56:45 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856557
quote:

[..]

Wat ben jij een walgelijk figuur....
De maatschappij zal ook prima zonder jou kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118856596
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef leeell het volgende:
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.

de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
Kwaliteiten hebben waar andere mensen tegen op kijken.
  maandag 5 november 2012 @ 17:57:32 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856603
quote:

[..]

toon dat eens aan met een bron dan... En dan niet je superieure onderbuik

Je zet deze mensen onterecht weg als mislukten...
pi_118856606
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dan had hij dat toch wel gedaan? Als je ergens zo diep in zit is er soms gewoon iets van een zet nodig.
Been there, done that, maar die telefoon heb ik toch echt zelf ter hand moeten nemen hoor.
Niet alles wordt je voorgekauwd in het grote mensen leven. Of moet je tot je 80ste bij de hand genomen worden bij alles wat je doet?
pi_118856608
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Heeft niets maar ook niets te maken met zelfmedelijden maar het afbreken van je gevoel van eigenwaarde.
  maandag 5 november 2012 @ 17:57:43 #150
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856615
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat ben jij een walgelijk figuur....
De maatschappij zal ook prima zonder jou kunnen.
klopt, ik zie mezelf ook als perfect vervangbaar.

echter werk ik hard, leer ik, krijg geen uitkering, geen extra stufi, niks.

dus mijn bijdrage aan de samenleving is toch noch toe meer dan de gemiddelde WW"er
  maandag 5 november 2012 @ 17:57:54 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856626
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.

Juist als het zo jong begint blijft het vaak heel lang doorgaan, omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten ontsnappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118856656
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:

[..]

ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
Jij drukt het uit in geld, 'kosten voor de maatschappij'. Volgens mij heb je dan de emotionele diepgang van een baksteen.
pi_118856666
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Heeft niets maar ook niets te maken met zelfmedelijden maar het afbreken van je gevoel van eigenwaarde.
Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar er zijn ook zat mensen die gepest zijn die hier niet hun hele leven last van houden in die mate.
  maandag 5 november 2012 @ 17:58:58 #154
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856667
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

toon dat eens aan met een bron dan... En dan niet je superieure onderbuik

Je zet deze mensen onterecht weg als mislukten...
stel;

iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)

zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt

dat kost geld
en levert niks op qua materiele zaken.

is gewoon logisch nadenken
pi_118856677
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat is exact wat je dus wel zei:

quote:
  maandag 5 november 2012 @ 17:59:15 #156
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856679
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Kluts het volgende:

[..]

Been there, done that, maar die telefoon heb ik toch echt zelf ter hand moeten nemen hoor.
Niet alles wordt je voorgekauwd in het grote mensen leven. Of moet je tot je 80ste bij de hand genomen worden bij alles wat je doet?
Had het meer over dit specifieke geval.

Uiteindelijk zal je altijd zelf de stap moeten nemen ja. Maar helaas zullen er altijd zijn die dat niet kunnen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:00:12 #157
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856727
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is exact wat je dus wel zei:

[..]

nee, STEL dat de rest van zijn leven zo'n treurgang had geweest, dan had hij er beter NU al een einde aan kunnen maken.

ik zeg niet dat deze jongen al opgegeven was, als hij geen zelfmoord had gepleegd had hij met zorg eventueel gewoon weer in de maatschappij kunnen meedraaien.

maar dat weet niemand nu
pi_118856742
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef leeell het volgende:

[..]

stel;

iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)

zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt

dat kost geld

Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 5 november 2012 @ 18:00:37 #159
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856754
quote:

[..]

stel;

dat kost geld

Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?
pi_118856763
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.

Juist als het zo jong begint blijft het vaak heel lang doorgaan, omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten ontsnappen.
Sorry hoor, maar iedereen weet dat je voor dit soort zaken naar een psych kan.
En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:03 #161
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856782
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?
wat als half nederland zo had geweest ?

juist
pi_118856796
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Had het meer over dit specifieke geval.

Uiteindelijk zal je altijd zelf de stap moeten nemen ja. Maar helaas zullen er altijd zijn die dat niet kunnen.
Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:25 #163
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856799
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...
ik zeg niet dat economische waarde alles is, maar ergens moet je een grens trekken.

sommigen zijn nu eenmaal een bodemloze put
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:43 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856813
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef leeell het volgende:

[..]

klopt, ik zie mezelf ook als perfect vervangbaar.

echter werk ik hard, leer ik, krijg geen uitkering, geen extra stufi, niks.

dus mijn bijdrage aan de samenleving is toch noch toe meer dan de gemiddelde WW"er
De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 18:02:21 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856840
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
Verwijt je nou in principe een 5-jarige dat hij een easy target is? |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118856873
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.. De mensen die het zo lang door laten gaan verwijt ze er van.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 5 november 2012 @ 18:03:13 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856880
quote:

[..]

stel;

dat kost geld

stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.

Jij zet per definitie iedereen die gepest is weg als de losers van de maatschappij die je beter kwijt kunt zijn...

Een ding neem je niet mee in je survival of the fittest verhaal, en dat is het hebben van een bewustzijn/geweten. Dus dat maakt jou als alfamannetje eigenlijk degene die zo aan het kortste evolutie-eind trekt
pi_118856890
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar wel iemand van 21 die al 16 jaar gepest wordt en niet doorheeft dat de enige constante factor in dat gepest hijzelf is.

Wat het niet goedmaakt dat iemand gepest wordt, maar je zal toch een keer een dikke huid moeten kweken als je het wil redden in de grotemensenwereld. :)
pi_118856923
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef leeell het volgende:

[..]

wat als half nederland zo had geweest ?

juist
Jij zegt dat je de maatschappij geen geld kost terwijl je studie voorlopig toch veel meer kost dan wat jij betaalt... Geeft niet, maar als iedereen zou studeren zou er ook geen geld op de plank komen.

Misschien zou je iets meer over de oorzaak kunnen nadenken, en een mening vormen over hoe de maatschappij beter ingericht zou kunnen worden, dan jezelf dieper ingraven in de gedachte dat dit wel een schappelijke uitsortering van de maatschappij is...

Anders misschien ook vuurwapens toestaan in Nederland, en iedereen die dan in verkeerde buurten loopt ook als colleteral damage beschouwen, hadden ze kunnen voorkomen...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 5 november 2012 @ 18:05:02 #170
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856967
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:03 schreef Re het volgende:

[..]

stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.

Jij zet per definitie iedereen die gepest is weg als de losers van de maatschappij die je beter kwijt kunt zijn...

Een ding neem je niet mee in je survival of the fittest verhaal, en dat is het hebben van een bewustzijn/geweten. Dus dat maakt jou als alfamannetje eigenlijk degene die zo aan het kortste evolutie-eind trekt
mijn hele punt is dat mensen die het pesten overwinnen, sterker worden dan ooit.
ik zeg alleen dat er tussen de gepesten ALTIJD een groep(je) zit die het niet of nooit aankan, dat is echt de onderklasse.

en ik ben mij ervan bewust dan filantropie en compassie een belangrijk element zijn in het leven en vooral overleven op lange termijn.
pi_118857001
quote:

[..]

Daar denk je erg licht over. Er zijn nog altijd mensen die een enorme drempelvrees hebben om een psycholoog te bezoeken. Er zijn ook ouders, die hun kinderen dat zullen beletten. Dat heeft te maken met een diep geworteld taboe. Alleen op internet wordt daar over gesproken alsof het de normaalste zaak is, maar in het dagelijkse leven, is dat niet het geval. Mensen schamen zich daar vaak nog voor, en hebben angst voor negatieve reacties uit hun naaste omgeving.
pi_118857007
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar er zijn ook zat mensen die gepest zijn die hier niet hun hele leven last van houden in die mate.
Hé, ik ben een jaar of 9 slachtoffer geweest van pesterijen waar niemand iets aan deed.
Ik ben op zich een sterk mens maar dat gevoel van "minderwaardig" zijn blijft toch echt hangen puur omdat dat pesten onderdeel van mijn jeugd was en dat gewoon in je gestel blijft hangen.
Dat heeft niets te maken met een zwak karakter maar wel met hoe je karakter in dat opzicht mede gevormd is in je jonge jaren.
Als je een jonge hond elke dag slaat en schopt kan het later wel een lieve hond worden maar die blijft onzeker.
  maandag 5 november 2012 @ 18:05:47 #173
335452 cricket
cricket from space
pi_118857011
quote:
Een behandeling daaraan is ook niet zaligmakend en lost ook niet alles op. Als het probleem was dat het niet echt pesten was maar vooral dat hij het zwaarder opvatte dan de bedoeling was, dan kan zoiets hem wel erbij helpen. Als hij structureel door verschillende groepen mensen en in verschillende situaties steeds het bokje was, dan is de kans klein dat het op zo'n manier opgelost kan worden dat hij er wel gelukkig van wordt.
pi_118857023
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.
Zo simpel is dat niet.
  maandag 5 november 2012 @ 18:06:01 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118857025
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Leandra het volgende:

De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.
Geweldig toch, zo'n scholiertje die zich heel wat waant, ook economisch. Schattig bijna.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 5 november 2012 @ 18:06:02 #176
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857026
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef leeell het volgende:

[..]

mijn hele punt is dat mensen die het pesten overwinnen, sterker worden dan ooit.
ik zeg alleen dat er tussen de gepesten ALTIJD een groep(je) zit die het niet of nooit aankan, dat is echt de onderklasse.

en ik ben mij ervan bewust dan filantropie en compassie een belangrijk element zijn in het leven en vooral overleven op lange termijn.
Als je die kant op gaat dan kan je overal wel gaan beginnen en is het eind zoek.
pi_118857086
Schijnt dat zijn ouders hem vanwege de pesterijen op de basisschool op judo hebben gedaan, maar dat heeft geen verschil gemaakt, aldus het RTL nieuws.
pi_118857101
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar denk je erg licht over. Er zijn nog altijd mensen die een enorme drempelvrees hebben om een psycholoog te bezoeken. Er zijn ook ouders, die hun kinderen dat zullen beletten. Dat heeft te maken met een diep geworteld taboe. Alleen op internet wordt daar over gesproken alsof het de normaalste zaak is, maar in het dagelijkse leven, is dat niet het geval. Mensen schamen zich daar vaak nog voor, en hebben angst voor negatieve reacties uit hun naaste omgeving.
Ik weet waar ik over praat, ik heb er zelf jaren tegenaan lopen hikken voor ik naar een psych ging.
Zodra ik daar de eerste keer vandaan kwam had ik zoiets van "DIT had ik 100 jaar eerder moeten doen".

En dat van dat taboe valt heel erg mee juist. Toen ik vertelde aan vrienden, collega's en familie dat ik bij een psych liep was ik eerst bang voor de reacties, maar het blijkt juist dat heel veel mensen er ervaring mee hebben of er zelf zijn geweest.

En als je angst voor wat een ander zegt over jouw bezoek aan een psych, belangrijker voor je is dan kijken hoe je je weer tof kan gaan voelen, dan kies je ervoor om te zwelgen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:08:19 #179
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857122
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

ik ben druk bezig.
  maandag 5 november 2012 @ 18:09:00 #180
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857142
Reacties zijn ook allemaal verwijderd nu op die site :')
  maandag 5 november 2012 @ 18:09:10 #181
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857148
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 18:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Geweldig toch, zo'n scholiertje die zich heel wat waant, ook economisch. Schattig bijna.
was een idiote aanname, nergens in mijn hele relaas heb ik mijzelf weggezet als "elite" of "alpha"
sterker nog, ik beaamde dat in de maatschappij , ook zeker in vervangbaar ben
pi_118857162
quote:

[..]

Je kan naar een psych, maar of dat helpt moet dan nog maar blijken.
  maandag 5 november 2012 @ 18:09:43 #183
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_118857170
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Schijnt dat zijn ouders hem vanwege de pesterijen op de basisschool op judo hebben gedaan, maar dat heeft geen verschil gemaakt, aldus het RTL nieuws.
Klinkt een beetje raar zo, wilde dat kind zelf op judo of werd hij verplicht?
pi_118857192
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef cricket het volgende:

[..]

Een behandeling daaraan is ook niet zaligmakend en lost ook niet alles op. Als het probleem was dat het niet echt pesten was maar vooral dat hij het zwaarder opvatte dan de bedoeling was, dan kan zoiets hem wel erbij helpen. Als hij structureel door verschillende groepen mensen en in verschillende situaties steeds het bokje was, dan is de kans klein dat het op zo'n manier opgelost kan worden dat hij er wel gelukkig van wordt.
Want? Het zou niet kunnen dat iemand die gepest wordt zelf ook maar een bijdrage kan leveren om dat te minderen? Weerbaarheidstraining en dergelijke?

Zoals ik eerder al aanhaalde, voor mijn broertje heeft dat perfect gewerkt, die veranderde puur doordat hij hulp daarvoor kreeg en leerde om weerbaarder te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Hé, ik ben een jaar of 9 slachtoffer geweest van pesterijen waar niemand iets aan deed.
Ik ben op zich een sterk mens maar dat gevoel van "minderwaardig" zijn blijft toch echt hangen puur omdat dat pesten onderdeel van mijn jeugd was en dat gewoon in je gestel blijft hangen.
Dat heeft niets te maken met een zwak karakter maar wel met hoe je karakter in dat opzicht mede gevormd is in je jonge jaren.
Als je een jonge hond elke dag slaat en schopt kan het later wel een lieve hond worden maar die blijft onzeker.
True, maar je kan wel leren hoe je ermee om kan gaan zonder dat je iedere keer compleet uit het veld geslagen bent.
pi_118857210
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:07 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik weet waar ik over praat, ik heb er zelf jaren tegenaan lopen hikken voor ik naar een psych ging.
Zodra ik daar de eerste keer vandaan kwam had ik zoiets van "DIT had ik 100 jaar eerder moeten doen".

En dat van dat taboe valt heel erg mee juist. Toen ik vertelde aan vrienden, collega's en familie dat ik bij een psych liep was ik eerst bang voor de reacties, maar het blijkt juist dat heel veel mensen er ervaring mee hebben of er zelf zijn geweest.

En als je angst voor wat een ander zegt over jouw bezoek aan een psych, belangrijker voor je is dan kijken hoe je je weer tof kan gaan voelen, dan kies je ervoor om te zwelgen.
Het is overigens "zwijgen".

Dan heb jij geluk met je sociale omgeving, vele anderen hebben dat niet. Jouw persoonlijke ervaring geldt niet automatisch voor ieder ander.
  maandag 5 november 2012 @ 18:10:52 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857219
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef leeell het volgende:

[..]

duidelijk hoor

Iemand die succesvol zelfmoord pleegt is een loser van de maatschappij, tenzij de poging mislukt maar dan is het uitschot die volgens jou geen recht hebben op een bestaan in jouw wereld
pi_118857220
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan naar een psych, maar of dat helpt moet dan nog maar blijken.
Maar niets doen lost helemaal geen reet op.
pi_118857228
quote:
Hoe zou hem dat überhaupt moeten helpen tegen de pesterijen?
  maandag 5 november 2012 @ 18:11:38 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118857250
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:09 schreef leeell het volgende:

was een idiote aanname, nergens in mijn hele relaas heb ik mijzelf weggezet als "elite" of "alpha"
sterker nog, ik beaamde dat in de maatschappij , ook zeker in vervangbaar ben
Knul, je claimt net al meer aan de maatschappij bij te hebben gedragen dan iemand die in de WW zit. Dan snap je of het principe van de WW niet of overschat je jezelf enorm. Of beiden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118857252
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:09 schreef YazooW het volgende:

[..]

Klinkt een beetje raar zo, wilde dat kind zelf op judo of werd hij verplicht?
Oh dat komt door mijn manier van neerzetten dan, ik haalde er niet uit dat hij ertoe gedwongen werd.
pi_118857260
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef Rodawa het volgende:

[..]

de pesters helemaal overhoop trappen leer je daar niet nee. die ouders haddne hem beter op mma kunnen doen
  maandag 5 november 2012 @ 18:11:49 #192
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857261
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Re het volgende:

[..]

duidelijk hoor

Iemand die succesvol zelfmoord pleegt is een loser van de maatschappij, tenzij de poging mislukt maar dan is het uitschot die volgens jou geen recht hebben op een bestaan in jouw wereld
ik heb meer respect voor iemand die zelfmoord pleegt dat iemand die 40 jaar blijft wegkwijnen in een mensonwaardig bestaan
pi_118857262
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het is overigens "zwijgen".

Dan heb jij geluk met je sociale omgeving, vele anderen hebben dat niet. Jouw persoonlijke ervaring geldt niet automatisch voor ieder ander.
Waar maakte ik die taalfout dan?

Laat mensen die je veroordelen omdat jij wel aan jezelf wil werken lekker de tering krijgen.
Dat was mijn voornemen en echt NIEMAND heeft naar gereageerd.
pi_118857276
quote:

[..]

Weerbaarheid, van je af leren bijten.
  maandag 5 november 2012 @ 18:12:37 #195
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857297
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Knul, je claimt net al meer aan de maatschappij bij te hebben gedragen dan iemand die in de WW zit. Dan snap je of het principe van de WW niet of overschat je jezelf enorm. Of beiden.
om het even ontopic te maken : Wajong dan
pi_118857312
quote:

[..]

Het gevoel hebben dat je de ander fysiek aankan als je dat zou willen, kan ervoor zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt. En misschien is het ook niet altijd verkeerd om het in de praktijk te brengen, maar die intentie zal het wel niet hebben gehad.
pi_118857315
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef Kluts het volgende:

[..]

Waar maakte ik die taalfout dan?

Laat mensen die je veroordelen omdat jij wel aan jezelf wil werken lekker de tering krijgen.
Dat was mijn voornemen en echt NIEMAND heeft naar gereageerd.
Nogmaals, jouw persoonlijke ervaringen gelden niet automatisch als standaard voor de rest van de mensheid.
pi_118857339
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef leeell het volgende:

[..]

ik heb meer respect voor iemand die zelfmoord pleegt dat iemand die 40 jaar blijft wegkwijnen in een mensonwaardig bestaan
Voor beide keuzes valt respect op te brengen. Die persoon heeft het in ieder geval 40 jaar volgehouden, geprobeerd.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 18:13:54 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_118857341
quote:
Met judo win je geen gevechten.

Probleem is vaak dat gepeste kinderen op het moment dat ze echt met grof geweld willen terugslaan -klap met een honkbalknuppel uitdelen, in het zwembad van de kant op iemands rug een bommetje maken, dat soort werk- ze vaak de steun van hun omgeving verliezen. Terwijl juist dat de methode is om snel aan pesten een eind te maken. Een pestkop in een rolstoel zal wel twe keer nadenken of hij nog een keer gaat treiteren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118857354
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Kluts het volgende:

[..]

Weerbaarheid, van je af leren bijten.
Ik zal voorop stellen dat ik niet precies weet wat er bij judo wordt geleerd. Als klein kind heb ik er een paar lessen gevolgd, meer niet. Maar ik vraag me af of je daar leert om op de juiste manier van je af te bijten, door sterk in je schoenen te staan, verbaal sterk te zijn en zelfvertrouwen te hebben.
pi_118857362
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nogmaals, jouw persoonlijke ervaringen gelden niet automatisch als standaard voor de rest van de mensheid.
Nee, maar wat ik zeg over dat je echt schijt moet hebben aan mensen die je veroordelen voor zoiets, daar heb ik gewoon gelijk in.

En wat dat zwijgen betreft, ik doelde op zwelgen. In zelfmedelijden.
  maandag 5 november 2012 @ 18:14:21 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857365
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef leeell het volgende:

[..]

alleen weet jij niet hoe iemand zal worden na een poging, succesvol of niet (hypothetisch dan want succesvol lijkt me wel duidelijk want die is verworden tot niets)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')