abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 17:57:54 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856626
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.

Juist als het zo jong begint blijft het vaak heel lang doorgaan, omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten ontsnappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118856656
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:

[..]

ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.

ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
Jij drukt het uit in geld, 'kosten voor de maatschappij'. Volgens mij heb je dan de emotionele diepgang van een baksteen.
pi_118856666
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Heeft niets maar ook niets te maken met zelfmedelijden maar het afbreken van je gevoel van eigenwaarde.
Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar er zijn ook zat mensen die gepest zijn die hier niet hun hele leven last van houden in die mate.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 5 november 2012 @ 17:58:58 #154
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856667
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

toon dat eens aan met een bron dan... En dan niet je superieure onderbuik

Je zet deze mensen onterecht weg als mislukten...
stel;

iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)

zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt

dat kost geld
en levert niks op qua materiele zaken.

is gewoon logisch nadenken
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_118856677
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:

[..]

ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.

ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
Dat is exact wat je dus wel zei:

quote:
dus potentieel beter kwijt dan rijk ja
  maandag 5 november 2012 @ 17:59:15 #156
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856679
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Kluts het volgende:

[..]

Been there, done that, maar die telefoon heb ik toch echt zelf ter hand moeten nemen hoor.
Niet alles wordt je voorgekauwd in het grote mensen leven. Of moet je tot je 80ste bij de hand genomen worden bij alles wat je doet?
Had het meer over dit specifieke geval.

Uiteindelijk zal je altijd zelf de stap moeten nemen ja. Maar helaas zullen er altijd zijn die dat niet kunnen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:00:12 #157
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856727
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is exact wat je dus wel zei:

[..]

nee, STEL dat de rest van zijn leven zo'n treurgang had geweest, dan had hij er beter NU al een einde aan kunnen maken.

ik zeg niet dat deze jongen al opgegeven was, als hij geen zelfmoord had gepleegd had hij met zorg eventueel gewoon weer in de maatschappij kunnen meedraaien.

maar dat weet niemand nu
pi_118856742
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef leeell het volgende:

[..]

stel;

iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)

zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt

dat kost geld

Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 5 november 2012 @ 18:00:37 #159
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856754
quote:

[..]

stel;

dat kost geld

Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?
pi_118856763
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.

Juist als het zo jong begint blijft het vaak heel lang doorgaan, omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten ontsnappen.
Sorry hoor, maar iedereen weet dat je voor dit soort zaken naar een psych kan.
En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:03 #161
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856782
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?
wat als half nederland zo had geweest ?

juist
pi_118856796
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Had het meer over dit specifieke geval.

Uiteindelijk zal je altijd zelf de stap moeten nemen ja. Maar helaas zullen er altijd zijn die dat niet kunnen.
Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:25 #163
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856799
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...
ik zeg niet dat economische waarde alles is, maar ergens moet je een grens trekken.

sommigen zijn nu eenmaal een bodemloze put
  maandag 5 november 2012 @ 18:01:43 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856813
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef leeell het volgende:

[..]

klopt, ik zie mezelf ook als perfect vervangbaar.

echter werk ik hard, leer ik, krijg geen uitkering, geen extra stufi, niks.

dus mijn bijdrage aan de samenleving is toch noch toe meer dan de gemiddelde WW"er
De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 18:02:21 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856840
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
Verwijt je nou in principe een 5-jarige dat hij een easy target is? |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118856873
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.. De mensen die het zo lang door laten gaan verwijt ze er van.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 5 november 2012 @ 18:03:13 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856880
quote:

[..]

stel;

dat kost geld

stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.

Jij zet per definitie iedereen die gepest is weg als de losers van de maatschappij die je beter kwijt kunt zijn...

Een ding neem je niet mee in je survival of the fittest verhaal, en dat is het hebben van een bewustzijn/geweten. Dus dat maakt jou als alfamannetje eigenlijk degene die zo aan het kortste evolutie-eind trekt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118856890
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar wel iemand van 21 die al 16 jaar gepest wordt en niet doorheeft dat de enige constante factor in dat gepest hijzelf is.

Wat het niet goedmaakt dat iemand gepest wordt, maar je zal toch een keer een dikke huid moeten kweken als je het wil redden in de grotemensenwereld. :)
pi_118856923
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef leeell het volgende:

[..]

wat als half nederland zo had geweest ?

juist
Jij zegt dat je de maatschappij geen geld kost terwijl je studie voorlopig toch veel meer kost dan wat jij betaalt... Geeft niet, maar als iedereen zou studeren zou er ook geen geld op de plank komen.

Misschien zou je iets meer over de oorzaak kunnen nadenken, en een mening vormen over hoe de maatschappij beter ingericht zou kunnen worden, dan jezelf dieper ingraven in de gedachte dat dit wel een schappelijke uitsortering van de maatschappij is...

Anders misschien ook vuurwapens toestaan in Nederland, en iedereen die dan in verkeerde buurten loopt ook als colleteral damage beschouwen, hadden ze kunnen voorkomen...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 5 november 2012 @ 18:05:02 #170
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856967
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:03 schreef Re het volgende:

[..]

stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.

Jij zet per definitie iedereen die gepest is weg als de losers van de maatschappij die je beter kwijt kunt zijn...

Een ding neem je niet mee in je survival of the fittest verhaal, en dat is het hebben van een bewustzijn/geweten. Dus dat maakt jou als alfamannetje eigenlijk degene die zo aan het kortste evolutie-eind trekt
mijn hele punt is dat mensen die het pesten overwinnen, sterker worden dan ooit.
ik zeg alleen dat er tussen de gepesten ALTIJD een groep(je) zit die het niet of nooit aankan, dat is echt de onderklasse.

en ik ben mij ervan bewust dan filantropie en compassie een belangrijk element zijn in het leven en vooral overleven op lange termijn.
pi_118857001
quote:

[..]

Daar denk je erg licht over. Er zijn nog altijd mensen die een enorme drempelvrees hebben om een psycholoog te bezoeken. Er zijn ook ouders, die hun kinderen dat zullen beletten. Dat heeft te maken met een diep geworteld taboe. Alleen op internet wordt daar over gesproken alsof het de normaalste zaak is, maar in het dagelijkse leven, is dat niet het geval. Mensen schamen zich daar vaak nog voor, en hebben angst voor negatieve reacties uit hun naaste omgeving.
pi_118857007
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar er zijn ook zat mensen die gepest zijn die hier niet hun hele leven last van houden in die mate.
Hé, ik ben een jaar of 9 slachtoffer geweest van pesterijen waar niemand iets aan deed.
Ik ben op zich een sterk mens maar dat gevoel van "minderwaardig" zijn blijft toch echt hangen puur omdat dat pesten onderdeel van mijn jeugd was en dat gewoon in je gestel blijft hangen.
Dat heeft niets te maken met een zwak karakter maar wel met hoe je karakter in dat opzicht mede gevormd is in je jonge jaren.
Als je een jonge hond elke dag slaat en schopt kan het later wel een lieve hond worden maar die blijft onzeker.
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 5 november 2012 @ 18:05:47 #173
335452 cricket
cricket from space
pi_118857011
quote:
Een behandeling daaraan is ook niet zaligmakend en lost ook niet alles op. Als het probleem was dat het niet echt pesten was maar vooral dat hij het zwaarder opvatte dan de bedoeling was, dan kan zoiets hem wel erbij helpen. Als hij structureel door verschillende groepen mensen en in verschillende situaties steeds het bokje was, dan is de kans klein dat het op zo'n manier opgelost kan worden dat hij er wel gelukkig van wordt.
pi_118857023
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.
Zo simpel is dat niet.
  maandag 5 november 2012 @ 18:06:01 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118857025
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Leandra het volgende:

De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.
Geweldig toch, zo'n scholiertje die zich heel wat waant, ook economisch. Schattig bijna.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')