Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.quote:Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
Jij drukt het uit in geld, 'kosten voor de maatschappij'. Volgens mij heb je dan de emotionele diepgang van een baksteen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:
[..]
ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.
ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Heeft niets maar ook niets te maken met zelfmedelijden maar het afbreken van je gevoel van eigenwaarde.
stel;quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
toon dat eens aan met een bron dan... En dan niet je superieure onderbuik
Je zet deze mensen onterecht weg als mislukten...
Dat is exact wat je dus wel zei:quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef leeell het volgende:
[..]
ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.
ik zeg niet dat de jongen beter dood had kunnen zijn, maar dat hij ook niet veel toegevoegd zou hebben MOCHT HIJ na een tijd nog steeds niet kunnen functioneren.
quote:dus potentieel beter kwijt dan rijk ja
Had het meer over dit specifieke geval.quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Been there, done that, maar die telefoon heb ik toch echt zelf ter hand moeten nemen hoor.
Niet alles wordt je voorgekauwd in het grote mensen leven. Of moet je tot je 80ste bij de hand genomen worden bij alles wat je doet?
nee, STEL dat de rest van zijn leven zo'n treurgang had geweest, dan had hij er beter NU al een einde aan kunnen maken.quote:
Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...quote:Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef leeell het volgende:
[..]
stel;
iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)
zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt
dat kost geld
en levert niks op qua materiele zaken.
is gewoon logisch nadenken
Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?quote:Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef leeell het volgende:
[..]
stel;
iemand is 40 jaar, is 40 jaar lang gepest, heeft geen zelfvertrouwen, is sociaal gemankeerd (uit angst kan hij amper communiceren)
zo iemand kan nooit in het bedrijfsleven aan de slag, zal vaak thuis zitten en uitkering trekken, waarnaast hij veel (betaalde) steun en therapie krijgt
dat kost geld
Sorry hoor, maar iedereen weet dat je voor dit soort zaken naar een psych kan.quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het op je 5de begon en pas na je 21ste ophield dan is het geen kwestie van zwelgen, maar van niet beter weten.
Juist als het zo jong begint blijft het vaak heel lang doorgaan, omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten ontsnappen.
wat als half nederland zo had geweest ?quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat die persoon minder 'waard' maakt?
Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.quote:Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Had het meer over dit specifieke geval.
Uiteindelijk zal je altijd zelf de stap moeten nemen ja. Maar helaas zullen er altijd zijn die dat niet kunnen.
ik zeg niet dat economische waarde alles is, maar ergens moet je een grens trekken.quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Zolang je niet naar oplossingen kijkt en het leven verder alleen maar statistisch in economische waarde wilt uitdrukken heb je wel gelijk... Maar de meeste mensen kijken toch net iets verder...
De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef leeell het volgende:
[..]
klopt, ik zie mezelf ook als perfect vervangbaar.
echter werk ik hard, leer ik, krijg geen uitkering, geen extra stufi, niks.
dus mijn bijdrage aan de samenleving is toch noch toe meer dan de gemiddelde WW"er
Verwijt je nou in principe een 5-jarige dat hij een easy target is?quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar iedereen weet dat je voor dit soort zaken naar een psych kan.
En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
Nee.. De mensen die het zo lang door laten gaan verwijt ze er van.quote:Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verwijt je nou in principe een 5-jarige dat hij een easy target is?
stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.quote:Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef leeell het volgende:
[..]
stel;
dat kost geld
Nee, maar wel iemand van 21 die al 16 jaar gepest wordt en niet doorheeft dat de enige constante factor in dat gepest hijzelf is.quote:Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verwijt je nou in principe een 5-jarige dat hij een easy target is?
Jij zegt dat je de maatschappij geen geld kost terwijl je studie voorlopig toch veel meer kost dan wat jij betaalt... Geeft niet, maar als iedereen zou studeren zou er ook geen geld op de plank komen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef leeell het volgende:
[..]
wat als half nederland zo had geweest ?
juist
mijn hele punt is dat mensen die het pesten overwinnen, sterker worden dan ooit.quote:Op maandag 5 november 2012 18:03 schreef Re het volgende:
[..]
stel deze jongen had wel het licht gezien op zijn 21ste verjaardag zoals er vele mensen zijn die vroeger zijn gepest en nu gewoon functioneren.
Jij zet per definitie iedereen die gepest is weg als de losers van de maatschappij die je beter kwijt kunt zijn...
Een ding neem je niet mee in je survival of the fittest verhaal, en dat is het hebben van een bewustzijn/geweten. Dus dat maakt jou als alfamannetje eigenlijk degene die zo aan het kortste evolutie-eind trekt
Daar denk je erg licht over. Er zijn nog altijd mensen die een enorme drempelvrees hebben om een psycholoog te bezoeken. Er zijn ook ouders, die hun kinderen dat zullen beletten. Dat heeft te maken met een diep geworteld taboe. Alleen op internet wordt daar over gesproken alsof het de normaalste zaak is, maar in het dagelijkse leven, is dat niet het geval. Mensen schamen zich daar vaak nog voor, en hebben angst voor negatieve reacties uit hun naaste omgeving.quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
En als je van je 5e tot je 21ste maar aan blijft kloten, wat ik al eerder zei, gepest worden heeft ook te maken met een easy target zijn. Doe daar dan iets aan.
Hé, ik ben een jaar of 9 slachtoffer geweest van pesterijen waar niemand iets aan deed.quote:Op maandag 5 november 2012 17:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat laatste heeft te maken met pesten. Je leven laten verpesten door iemand die 1 jaar in je leven verziekt heeft ( bijvoorbeeld), daar kies je op een gegeven moment wel zelf voor.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar er zijn ook zat mensen die gepest zijn die hier niet hun hele leven last van houden in die mate.
Een behandeling daaraan is ook niet zaligmakend en lost ook niet alles op. Als het probleem was dat het niet echt pesten was maar vooral dat hij het zwaarder opvatte dan de bedoeling was, dan kan zoiets hem wel erbij helpen. Als hij structureel door verschillende groepen mensen en in verschillende situaties steeds het bokje was, dan is de kans klein dat het op zo'n manier opgelost kan worden dat hij er wel gelukkig van wordt.quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef Kluts het volgende:
Zo simpel is dat niet.quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, en dat maakt het een eigen keuze om geen hulp te zoeken.
Geweldig toch, zo'n scholiertje die zich heel wat waant, ook economisch. Schattig bijna.quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef Leandra het volgende:
De gemiddelde WW'er heeft al beduidend meer bijgedragen aan de maatschappij dan jij, die tot nu toe vooral geld gekost heeft, en je moet nog maar zien dat je idd ook gaat bijdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |