abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120519856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:35 schreef Arolsen het volgende:
Met de zelfmoord van het meisje in Staphorst wordt weer aangetond dat het tijd is voor maatregelen. Die discussie moet een keer op gang komen. Jongeren die pesten mogen er niet meer ongestraft mee wegkomen. Ik ben voor werkstraffen. Maar als er dit soort gevolgen zijn mag het ook harder zijn zoals celstraffen.
blaaaaaaaaaaat, blaaaaaaaahaaaaaahaaaaaaaaaaaat. Ga ergens anders de troll uithangen, er is je al een paar keer gewezen op het feit dat dit gewoon niet mogelijk is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_120537080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een onzin dat eerste gedeelte. Wat voor de een als pesten wordt gezien kan voor de ander als plagen overkomen.
Jij denkt dat jij jouw woorden kracht bijzet door een woord als onzin te gebruiken? :')
Ik hoop dat jij niet op school hebt geleerd dat je op die manier argumenteert. :)
Het verschil tussen een grapje, plagen en pesten is volstrekt duidelijk voor iemand die sociaal gezien of verbaal gezien niet dom is. Sowieso doe je pesten met heel andere intenties dan plagen of het maken van een grapje, pesten doe je per definitie met de ander te kwetsen. Het verschil tussen plagen en een grapje is vager.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120537126
Wat een onzin.
pi_120537246
Grappig is dat scholen tegenwoordig de kinderen aanpakken die gepest worden.
Zij moeten zich aanpassen aan dat tuigschorum, ipv dat men dat tuigschorum eens leert hoe het hoort bv?
Maar denk dat de scholen te bang zijn voor de ouders van zo een tuigschorum kind.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 20 december 2012 @ 01:25:17 #155
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537330
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Arolsen het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_in_je_gezicht.html
Een rouwadvertentie van een jongen die na pesten zelfmoord heeft gepleegd zorgt voor opschudding. Vreselijk maar eigenlijk niets nieuws.

Wordt het niet eens tijd om dit probleem met zwaarder geschut aan te pakken. Waarom worden pestkoppen niet gewoon vervolgd door justitie? Voor bedreiging en intimidatie wordt je immers ook strafrechtelijk aangepakt.Dus gewoon ook voor pesten inschakelen. Dus pesten = hup naar de jeugdrechter en straf.
20 jaar. En dan zelfmoord plegen omdat je gepest wordt :')
Kom op, heeft iemand zijn dubbeldikke roterende dildo ingevet met boter en peper?
Plagen, jennen, pesten, treiteren: het hoort er allemaal bij. Dat is de aard van het beestje dat opgroeit in een groep. Pikorde enzo.
De schuld van de zelfmoord ligt niet bij het slachtoffer en niet bij de pesters. De schuld ligt bij de ouders die het goed vonden dat hun kind ziek zwak en misselijk opgevoed werd tot een mietje.
pi_120537356
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:25 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Kom op, heeft iemand zijn dubbeldikke roterende dildo ingevet met boter en peper?
Plagen, jennen, pesten, treiteren: het hoort er allemaal bij. Dat is de aard van het beestje dat opgroeit in een groep. Pikorde enzo.
De schuld van de zelfmoord ligt niet bij het slachtoffer en niet bij de pesters. De schuld ligt bij de ouders die het goed vonden dat hun kind ziek zwak en misselijk opgevoed werd tot een mietje.
Of jij bent kankerdom, of je doet het erom.
pi_120537358
Strafrecht moet je als het laatste redmiddel blijven beschouwen en dus niet inzetten voor dit soort dingen. Los van het feit dat het waarschijnlijk pesten niet zal stoppen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120537390
quote:

[..]

:') Het is dan wel puur toeval dat de meeste ouders van kinderen die pesten hartstikke laks zijn met de opvoeding.
  donderdag 20 december 2012 @ 01:28:07 #159
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of jij bent kankerdom, of je doet het erom.
Ah je haalt het woord kanker erbij. Toch wel fijn he, sociaal zorgstelsel. Ook jij kan wat betekenen in de maatschappij :Y
Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden om pesten te omzeilen. Als je er voor kiest om in de zogenaamde slachtoffer rol te zitten, vooral op die leeftijd, dan kies je er gewoon bewust voor.
  donderdag 20 december 2012 @ 01:29:30 #160
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537441
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:27 schreef Xetran het volgende:

[..]

:') Het is dan wel puur toeval dat de meeste ouders van kinderen die pesten hartstikke laks zijn met de opvoeding.
Laks wil ik niet zeggen. Geitenwollensokken wel. Wanneer je opgroeit in een groep heb je automatisch te maken met een rangorde. Van alfa tot grafkneus. Als je de grafkneus niet wil zijn moet je een andere groep opzoeken. Doe je dit niet dan wordt je dagelijks met je neus op de feiten gedrukt. Je bent niet welkom. Klaar.
pi_120537834
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Laks wil ik niet zeggen. Geitenwollensokken wel. Wanneer je opgroeit in een groep heb je automatisch te maken met een rangorde. Van alfa tot grafkneus. Als je de grafkneus niet wil zijn moet je een andere groep opzoeken. Doe je dit niet dan wordt je dagelijks met je neus op de feiten gedrukt. Je bent niet welkom. Klaar.
Dus je wil zeggen dat omdat zij blijkbaar slechte normen en waarden bijgebracht zijn dat iedereen maar zo moet zijn om respect af te dwingen? Wat een zooi krijg je dan, sowieso als je bedenkt dat de meeste die ik gekend heb in mijn schoolperiode niet hoger kwamen dan een mbo-2 lassen of iets in die trant.
pi_120537868
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ah je haalt het woord kanker erbij. Toch wel fijn he, sociaal zorgstelsel. Ook jij kan wat betekenen in de maatschappij :Y
Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden om pesten te omzeilen. Als je er voor kiest om in de zogenaamde slachtoffer rol te zitten, vooral op die leeftijd, dan kies je er gewoon bewust voor.
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Mogen die dan gelijk niet meer leven? Hebben zij geen recht om naar school te gaan?
pi_120538352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Grappig is dat scholen tegenwoordig de kinderen aanpakken die gepest worden.
Zij moeten zich aanpassen aan dat tuigschorum, ipv dat men dat tuigschorum eens leert hoe het hoort bv?
Maar denk dat de scholen te bang zijn voor de ouders van zo een tuigschorum kind.
Ik heb verhalen gehoord waaruit blijkt dat in de jaren 80 en 90 scholen al niets deden om de slachtoffers te helpen. In het beste geval probeerde een leraar uit zichzelf iets te doen maar niets van structureel beleid. In België bega jij een overtreding wanneer jij je auto niet op slot doet. Reden? JIj maakt het een potentiële dief te gemakkelijk om een misdrijf te plegen. Zou dit een parallel zijn? Teveel de dader als een slachtoffer zien en de echte slachtoffer beschermen?
#NoDAPL
pi_120538398
quote:

[..]

Zo simpel werkt het niet. Trouwens, in de natuur kan je je onttrekken aan die pikord, probeer dat maar eens als je gedwongen wordt om steeds weer naar diezelfde school te gaan in dezelfde klas. ;)
Wij hebben het vermogen om pesten uit te bannen dus moeten wij dat doen. Gewoon een kwestie van pesters schorsen en van school sturen. Dan los je nog niet alles op maar je haalt de scherpe kantjes ervan af.
Mijn advies voor slachtoffers van pesten en voor de betreffende scholen: cursussen sociale vaardigheden organiseren (inclusief assertiviteit) en de slachtoffers naar een anderre school laten gaan.
#NoDAPL
pi_120538495
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Een deel van de mensen is nog zo primitief maar gelukkig een ander deel van de mensen niet. Je moet naar school toegaan dus moet de school een veilige omgeving zijn. Dus moeten de pesters worden aangepakt, desnoods door ze van school te sturen.
#NoDAPL
  donderdag 20 december 2012 @ 02:57:09 #166
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120539123
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:43 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat omdat zij blijkbaar slechte normen en waarden bijgebracht zijn dat iedereen maar zo moet zijn om respect af te dwingen? Wat een zooi krijg je dan, sowieso als je bedenkt dat de meeste die ik gekend heb in mijn schoolperiode niet hoger kwamen dan een mbo-2 lassen of iets in die trant.
Er zijn meer manieren om niet de pispaal te zijn. Jij bent het schijnbaar ook ontgroeid.

quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:45 schreef Xetran het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Mogen die dan gelijk niet meer leven? Hebben zij geen recht om naar school te gaan?
Zie hierboven. En als iemand zich niet kan aanpassen aan de huidige maatschappij zal diegene maar moeten verhuizen. De hardheid in pesten is een gevolg, geen oorzaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet. Trouwens, in de natuur kan je je onttrekken aan die pikord, probeer dat maar eens als je gedwongen wordt om steeds weer naar diezelfde school te gaan in dezelfde klas. ;)
Wij hebben het vermogen om pesten uit te bannen dus moeten wij dat doen. Gewoon een kwestie van pesters schorsen en van school sturen. Dan los je nog niet alles op maar je haalt de scherpe kantjes ervan af.
Mijn advies voor slachtoffers van pesten en voor de betreffende scholen: cursussen sociale vaardigheden organiseren (inclusief assertiviteit) en de slachtoffers naar een anderre school laten gaan.
Je bent niet gedwongen om naar diezelfde school te gaan. Je kan naar elke school binnen Nederland gaan, en daarnaast naar ongeveer 95% van de scholen in de rest van de wereld.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een deel van de mensen is nog zo primitief maar gelukkig een ander deel van de mensen niet. Je moet naar school toegaan dus moet de school een veilige omgeving zijn. Dus moeten de pesters worden aangepakt, desnoods door ze van school te sturen.
Een school is in de gehele geschiedenis nog nooit een veilige omgeving geweest. Het stoomt je klaar voor de maatschappij. Inclusief de pikorde die erbij hoort.
Tot voor een 25 jaar geleden werd je mishandeld door je leraar. Die taak is daarna overgenomen door de klas. Normale mensen komen daar overheen en stappen de maatschappij in. De zwakkeren houden momenteel hun handjes op bij het station. Dit zal nooit veranderen. De omgeving en manier misschien, maar de zwakkeren blijven de zwakkeren.
pi_120542278
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

1: Het schelden met kanker, is niet in verband te brengen met intelligentie.

2: Dat mensen er bewust voor kiezen om gepest te worden, is echt te belachelijk voor woorden. Maar goed, je bent natuurlijk gewoon aan het trollen. Als je serieus bent, dan ben je echt een of andere woonwagenbewoner ofzo.
pi_120542320
TheThirdMark, denkt dat kinderen wakker worden met de gedachte * hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vandaag weer eens lekker gepest word*. _O-
  donderdag 20 december 2012 @ 10:20:34 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120543156
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er zijn meer manieren om niet de pispaal te zijn. Jij bent het schijnbaar ook ontgroeid.

[..]

Zie hierboven. En als iemand zich niet kan aanpassen aan de huidige maatschappij zal diegene maar moeten verhuizen. De hardheid in pesten is een gevolg, geen oorzaak.

[..]

Je bent niet gedwongen om naar diezelfde school te gaan. Je kan naar elke school binnen Nederland gaan, en daarnaast naar ongeveer 95% van de scholen in de rest van de wereld.

[..]

Een school is in de gehele geschiedenis nog nooit een veilige omgeving geweest. Het stoomt je klaar voor de maatschappij. Inclusief de pikorde die erbij hoort.
Tot voor een 25 jaar geleden werd je mishandeld door je leraar. Die taak is daarna overgenomen door de klas. Normale mensen komen daar overheen en stappen de maatschappij in. De zwakkeren houden momenteel hun handjes op bij het station. Dit zal nooit veranderen. De omgeving en manier misschien, maar de zwakkeren blijven de zwakkeren.
Blaiming the victim
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:55:33 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120544247
Lekkere mentaliteit a la: The weak are meat and the strong do eat.

(matige films trouwens)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 20 december 2012 @ 15:16:08 #171
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120553072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blaiming the victim
Je kan niet van een slachtoffer spreken als diegene herhaaldelijk het probleem opzoekt.
pi_120554757

Die kan straks wel tegen een stootje.

Maar niet heus. Mentale eelt moet gewoon gecreëert worden.
pi_120563943
quote:
Gelukkig heeft de mens tot op zekere hoogte het vermogen om zijn natuurlijke driften te ontgroeien en zijn ratio te gebruiken. Leraren moeten pesters aanpakken. Eerst waarschuwen het niet te doen, vervolgens schorsen en de keer daarop van school sturen. Probleem opgelost.
#NoDAPL
pi_120566980
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:58 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]

Die kan straks wel tegen een stootje.

Mentale eelt bestaat niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120567740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mentale eelt bestaat niet.
Disagree.

Zonder nu aan blame the victim te doen. Ik ben overtuigt dat gepest worden een teken kan zijn dat er iets niet helemaal lekker gaat. Pestcultuur is natuurlijk ook lelijk en schadelijk. Maar toch is het niet ver gezocht dat gepest worden een signaal is dat iemand hulp nodig heeft. Al was het maar om het pesten te stoppen, dat kan men vaak ook niet alleen.
De 1 op 1 verbanden met zelfmoord lijken mij ook wat ver gezocht. Er moet uiteindelijk meer spelen.
pi_120567809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de mens tot op zekere hoogte het vermogen om zijn natuurlijke driften te ontgroeien en zijn ratio te gebruiken. Leraren moeten pesters aanpakken. Eerst waarschuwen het niet te doen, vervolgens schorsen en de keer daarop van school sturen. Probleem opgelost.
Nee, daarmee is het niet opgelost. Het slachtoffer heeft dan nog steeds niet geleerd om voor zichzelf te knokken. Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren met rangordes. Noem het primitief maar zo werkt het helaas wel.
Ik ben als kind ook ontzettend gepest. Daarover heb ik mezelf lang zielig gevoelt tot ik besloot om die shit niet langer te pikken en heb ik uitgezocht hoe ik mezelf 'sterker' kon maken.
Resultaat: Ik ben niet langer het lulletje. En voor mezelf opkomen geeft zoooo veel meer voldoening dan er een leraar op af sturen.
pi_120568120
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:51 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Disagree.

Zonder nu aan blame the victim te doen. Ik ben overtuigt dat gepest worden een teken kan zijn dat er iets niet helemaal lekker gaat. Pestcultuur is natuurlijk ook lelijk en schadelijk. Maar toch is het niet ver gezocht dat gepest worden een signaal is dat iemand hulp nodig heeft. Al was het maar om het pesten te stoppen, dat kan men vaak ook niet alleen.
De 1 op 1 verbanden met zelfmoord lijken mij ook wat ver gezocht. Er moet uiteindelijk meer spelen.
Nee, dat hoeft niet. Zelfmoord is één van de wat ernstigere gevolgen van pesten, want pesten veroorzaakt altijd iets (angsten, stoornissen, laag zelfbeeld, etc).
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:52 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nee, daarmee is het niet opgelost. Het slachtoffer heeft dan nog steeds niet geleerd om voor zichzelf te knokken. Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren met rangordes. Noem het primitief maar zo werkt het helaas wel.
Ik ben als kind ook ontzettend gepest. Daarover heb ik mezelf lang zielig gevoelt tot ik besloot om die shit niet langer te pikken en heb ik uitgezocht hoe ik mezelf 'sterker' kon maken.
Resultaat: Ik ben niet langer het lulletje. En voor mezelf opkomen geeft zoooo veel meer voldoening dan er een leraar op af sturen.
Aan die abstracte shit heeft niemand iets. Mensen hebben baat bij concrete oplossingen, zoals bijvoorbeeld de pester het ziekenhuis in rammen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120568309
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:52 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ook gepest. Na lange tijd verkocht ik eens een tik. Einde pesten.
pi_120568357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is meestal dus niet zo gemakkelijk, jammer genoeg (soms wel overigens).
pi_120568511
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook gepest. Na lange tijd verkocht ik eens een tik. Einde pesten.
Dat was het enige moment op de middelbare school dat ik van de hele aula een boks kreeg ;)
pi_120568550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Zelfmoord is één van de wat ernstigere gevolgen van pesten, want pesten veroorzaakt altijd iets (angsten, stoornissen, laag zelfbeeld, etc).
Naar een pestomgeving blijven terugkeren lijkt me een teken dat bijvoorbeeld een laag zelfbeeld al aanwezig is. Moeilijke materie geef ik meteen toe. Zeker als kind.
Maar toch zal het kind geholpen moeten worden. De pesters zijn in die zin niet zo belangrijk.
pi_120569227
quote:
Dat is meestal dus niet zo gemakkelijk, jammer genoeg (soms wel overigens).
Kwestie van goed bestuur. Als de bestuurders de leraren hierin steunen dan wordt het wel gemakkelijk.
#NoDAPL
pi_120569245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat was het enige moment op de middelbare school dat ik van de hele aula een boks kreeg ;)
Je hebt een unieke situatie meegemaakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:03 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Naar een pestomgeving blijven terugkeren lijkt me een teken dat bijvoorbeeld een laag zelfbeeld al aanwezig is. Moeilijke materie geef ik meteen toe. Zeker als kind.
Maar toch zal het kind geholpen moeten worden. De pesters zijn in die zin niet zo belangrijk.
Beide groepen zijn even belangrijk aangezien de oorzaken aan beide kanten kunnen liggen. Als je de pesters buiten beschouwing laat, dan zul je mogelijk heel vaak met conflicten te maken kunnen krijgen.
pi_120569416
De eerste prioriteit moet zijn om korte metten te maken met het pesten zodat iedereen weer een veilige schoolomgeving heeft. Daarna kan je kijken hoe je aan het gedrag kan werken, het slachtoffer kan begeiding krijgen bij zijn sociale ontwikkeling en de pester kan de consequenties van zijn daden worden uitgelegd en zo nodig van school worden gestuurd als hij volhardt in het pesten.
#NoDAPL
pi_120569480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:13 schreef Comp_Lex het volgende:

Beide groepen zijn even belangrijk aangezien de oorzaken aan beide kanten kunnen liggen. Als je de pesters buiten beschouwing laat, dan zul je mogelijk heel vaak met conflicten te maken kunnen krijgen.
Juist maar dat laatste vat ik onder het bijbrengen van fatsoen. Dat zou vanzelfsprekend zijn. Waar het helpen van de gepeste dat wellicht niet altijd is.
pi_120569704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:17 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Juist maar dat laatste vat ik onder het bijbrengen van fatsoen. Dat zou vanzelfsprekend zijn. Waar het helpen van de gepeste dat wellicht niet altijd is.
Mensen die serieus een probleem hebben zijn niet vatbaar voor redenatie. Gewoon praten helpt dan niet ongeacht wat er zal worden gezegd. Dreigementen, zoals voorgelegd door Bram, is de eerste echte serieuze stap in pestpreventie.
pi_120570245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mensen die serieus een probleem hebben zijn niet vatbaar voor redenatie. Gewoon praten helpt dan niet ongeacht wat er zal worden gezegd. Dreigementen, zoals voorgelegd door Bram, is de eerste echte serieuze stap in pestpreventie.
Ik denk dat ik de stap mis waar men het gewoon over het opvoeden van fatsoenlijke mensen heeft. De hele fixatie op pesten staat me niet echt aan. Het lijkt me niet meer als normaal dat er gecorrigeerd wordt. Daar heb je geen wetten voor nodig gewoon een beetje gezond verstand.
Ik denk dat het probleem voornamelijk is dat men opvoeden niet altijd serieus neemt. De rest is gevolg en daar kun je dan niet achteraf met vingertjes gaan wijzen.
pi_120570756
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:28 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ik denk dat het probleem voornamelijk is dat men opvoeden niet altijd serieus neemt.
Dat zou best kunnen maar dat vind ik niet echt relevant. Op het moment dat dat kind blijft pesten ondanks dat je als school waarschuwt ermee op te houden en uitlegt wat de consequenties van dat pesten voor het slachtoffer zijn en wat de consequenties voor hem kunnen zijn dan wordt het tijd om de pester van school te sturen. Vervolgens kan er een begeleiding worden opgestart van de pester en mag hij het 1 of 2 jaar later op een andere school opnieuw proberen.

Sowieso krijgen natuurlijk veel mensen kinderen die beter geen kinderen zouden krijgen.
#NoDAPL
pi_120571241
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen maar dat vind ik niet echt relevant. Op het moment dat dat kind blijft pesten ondanks dat je als school waarschuwt ermee op te houden en uitlegt wat de consequenties van dat pesten voor het slachtoffer zijn en wat de consequenties voor hem kunnen zijn dan wordt het tijd om de pester van school te sturen. Vervolgens kan er een begeleiding worden opgestart van de pester en mag hij het 1 of 2 jaar later op een andere school opnieuw proberen.

Sowieso krijgen natuurlijk veel mensen kinderen die beter geen kinderen zouden krijgen.
Juist maar dan nog vind ik de focus op pesten gewoon een slappe afleidingsmanoeuvre van het echte probleem van zelfdoding. Het is meer sexy om over het onderwerp pesten te praten. Iedereen heeft daar ervaringen mee en het is makkelijker om dan met vingertjes te wijzen. Maar het echte taboe is zelfdoding: doodsoorzaak nummer 1 in Nederland onder de 30 jaar.
pi_120571722
Niet alleen in Nederland, ook in België bijv. is het doodsoorzaak nummer 1 of 2 bij kinderen en jongeren, de strijd gaat tussen suïcide en het verkeer. ;)

Ik denk dat het pesten en het sociale isolement belangrijke redenen zijn voor suïcide (niet de enige redenen!). Ik zou dus inzetten op het opsporen welke jongeren sociaal geïsoleerd zijn en hier iets aan te doen via het aanleren van sociale vaardigheden, het starten met hobby's enz.
Juist door een sociaal isolement zijn er weinig mensen die dit probleem in de gaten hebben en het is een taboe om hierover te spreken dus de jongere of het kind zelf zal niet snel hulp hierbij zoeken, ik heb trouwens niet de indruk dat hier echt hulp voor is georganiseed in Nederland.

Het aanpakken van pesters lost het probleem niet volledig op maar het geeft wel wat lucht waardoor er meer ruimte ontstaat om het probleem op te lossen.
#NoDAPL
  donderdag 20 december 2012 @ 23:32:17 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120578192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet alleen in Nederland, ook in België bijv. is het doodsoorzaak nummer 1 of 2 bij kinderen en jongeren, de strijd gaat tussen suïcide en het verkeer. ;)
Maakt het natuurlijk nog steeds geen epic disaster, met een sterfte van drie keer niks per 100.000 inwoners ;).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_120586611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik denk dat het pesten en het sociale isolement belangrijke redenen zijn voor suïcide (niet de enige redenen!). Ik zou dus inzetten op het opsporen welke jongeren sociaal geïsoleerd zijn en hier iets aan te doen via het aanleren van sociale vaardigheden, het starten met hobby's enz.
Juist door een sociaal isolement zijn er weinig mensen die dit probleem in de gaten hebben en het is een taboe om hierover te spreken dus de jongere of het kind zelf zal niet snel hulp hierbij zoeken, ik heb trouwens niet de indruk dat hier echt hulp voor is georganiseed in Nederland.

Het aanpakken van pesters lost het probleem niet volledig op maar het geeft wel wat lucht waardoor er meer ruimte ontstaat om het probleem op te lossen.
Maar zo los je het pesten niet op.
pi_120592520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is inderdaad subjectief, maar daarom beslist het slachtoffer daar ook over. Als iemand zich bedreigd voelt, dan kan diegene contact opnemen met de politie.

Bij pesten gaat dat stukken moeilijker. Omdat pesten vaker voorkomt dat bedreigingen, daarbij zijn bij pesten vaker meerdere mensen betrokken enz.

Maar ook het bewijzen dat je gepest bent, lijkt mij vrijwel onmogelijk. Zolang er geen fysieke schade is toegebracht aan iemand, is het sowieso moeilijk te bewijzen.
Het bewijzen is uiteraard lastig. Maar vaak zijn er wel getuigen. En in een tijd waarom iedere telefoon een camera heeft is het gemakkelijker bewijsmateriaal te verzamelen.
pi_120592593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

blaaaaaaaaaaat, blaaaaaaaahaaaaaahaaaaaaaaaaaat. Ga ergens anders de troll uithangen, er is je al een paar keer gewezen op het feit dat dit gewoon niet mogelijk is.
Ben je al een troll als je discussies begint die buiten de standaard van de gemiddelde user hier gaan? . Makkelijke manier om iemand de mond te snoeren.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:17:13 #195
45206 Pietverdriet
pi_120592736
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:13 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ben je al een troll als je discussies begint die buiten de standaard van de gemiddelde user hier gaan? . Makkelijke manier om iemand de mond te snoeren.
Nee, als je een user bent die proefballontjes met onderbuikscheet gevuld oplaat en dan niets zinnig meer meldt
pi_120592887
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je kan niet van een slachtoffer spreken als diegene herhaaldelijk het probleem opzoekt.
Walgelijk zeg. Iemand de schuld geven dat anderen zijn leven kapot aan het maken zijn. Daar kiezen de mensen die het doen zelf voor en het slachtoffer niet.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:25:16 #197
45206 Pietverdriet
pi_120592993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:21 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Walgelijk zeg. Iemand de schuld geven dat anderen zijn leven kapot aan het maken zijn. Daar kiezen de mensen die het doen zelf voor en het slachtoffer niet.
Doe jij toch ook als je vind dat Rijken niet moeten zeuren.
pi_120593113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe jij toch ook als je vind dat Rijken niet moeten zeuren.
Appels en Peren
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:33:09 #199
45206 Pietverdriet
pi_120593263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:29 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Appels en Peren
Nee, dat is heel wat anders, niet?
LOL
Het zijn de anderen waar je geen empathie voor toont, want ze verdienen het gepakt te worden.
Precies hoe jij denkt.
pi_120593294
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Het zijn de anderen waar je geen empathie voor toont, want ze verdienen het gepakt te worden.
Precies hoe jij denkt.
Wil je aub kappen met op de man te spelen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:34:29 #201
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_120593309
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Precies hoe jij denkt.
Pesten kan nogal geweldadig zijn. Een mening over gezeur is dat niet. Je loopt gewoon te zeuren Piet.
pi_120593339
Piet vindt dus dat Arolsen de rijken pest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:36:57 #203
45206 Pietverdriet
pi_120593383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
Piet vindt dus dat Arolsen de rijken pest?
Nee, dat hij zijn politieke overtuiging met blaiming the victim rechtvaardigd
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:38:34 #204
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_120593435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De rijken zijn in dat perspectief "the victim"? :D
Oh boy.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:48:16 #205
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120593732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:21 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Het slachtoffer kiest er zelf voor om telkens terug te keren in die situatie. Dan ben je echt niet geheel vrij van schuld.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:51:27 #206
45206 Pietverdriet
pi_120593859
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:48 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het slachtoffer kiest er zelf voor om telkens terug te keren in die situatie. Dan ben je echt niet geheel vrij van schuld.
Heb je echt zo een plaat voor je kop?
pi_120594352
quote:

[..]

/care
Pesten kan gewoon niet ongeacht wie de schuld heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je echt zo een plaat voor je kop?
Hij is een trolletje.
pi_120594466
quote:

[..]

Hoezo kiest het slachtoffer daarvoor dan? Het slachtoffer wil gewoon een rustig leven kunnen leiden zondre dat er agressie naar hem toekomt?

Wat is er mis met van mensen eisen dat ze elkaar respectvol behandelen?
pi_120594860
Hetderdemerk, je kletst uit je nek. Je kiest er niet voor om dagelijks terug naar school te gaan, je moet dagelijks terug naar school gaan.
#NoDAPL
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:27:00 #210
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_120594941
quote:

[..]

Ik zei ook iets van gelijke strekking maar daarmee bedoelde ik juist dat het slachtoffer hulp nodig heeft. Als kind kun je zulke situaties vaak niet alleen oplossen.

Pesten is gewoon een soort onfatsoenlijk groepsgedrag dat uiteraard gecorrigeerd dient te worden.
Maar waar het bijvoorbeeld gaat over zelfdoding. Daar denk ik dat het gepest worden juist ook eerder een teken is dat er iets niet helemaal goed loopt. (over schuld wil ik het al helemaal niet hebben) Dus lijkt het me juist dat er meer aandacht voor het slachtoffer moet zijn. De tekenen lezen, vroeg ingrijpen, hulp bieden.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 13:28:56 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120594996
Pesten is iets van alle tijden. De enige die dat kan oplossen is de pester zelf.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:31:02 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120595058
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef Odysseuzzz het volgende:

Uiteraard. Kijk naar Depardieu.
Die wordt eveneens gepest.
pi_120595065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Pesten is iets van alle tijden. De enige die dat kan oplossen is de pester zelf.
Als autoriteiten hem daarbij een handje helpen dan is dat wel wenselijk.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:31:35 #214
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120595078
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:31 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Nee.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 13:32:55 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_120595127
quote:

[..]

Niet echt, tenzij die autoriteiten hem 24/7 beveiligen. Zodra er een gaatje is gebeurd er wel wat. Daarnaast bouwt het slachtoffer ook geen weerstand op. Je zult toch om moeten gaan met dat je een keer gepest wordt. Als altijd maar de kastanjes voor je uit het vuur worden gehaald leer je dat nooit, en op je 40e kun je er nog steeds niet mee omgaan.
pi_120595413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet echt, tenzij die autoriteiten hem 24/7 beveiligen. Zodra er een gaatje is gebeurd er wel wat. Daarnaast bouwt het slachtoffer ook geen weerstand op. Je zult toch om moeten gaan met dat je een keer gepest wordt. Als altijd maar de kastanjes voor je uit het vuur worden gehaald leer je dat nooit, en op je 40e kun je er nog steeds niet mee omgaan.
Het boeit de pesters helemaal geen flikker hoe je ermee om gaat.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 13:42:12 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_120595449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee doh. Dus?
pi_120595457
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:11 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Het bewijzen is uiteraard lastig. Maar vaak zijn er wel getuigen. En in een tijd waarom iedere telefoon een camera heeft is het gemakkelijker bewijsmateriaal te verzamelen.
Jaja, mensen gaan de pester er even bij naaien. Geloof jij het daadwerkelijk zelf?

Die getuigen zullen eerder zeggen dat het slachtoffer het zelf heeft uitgedaagd, dan dat hij het *onschuldige* slachtoffer was.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:42:32 #219
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120595458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Want?
pi_120595480
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee doh. Dus?
Dus die kappen niet automatisch omdat je er op een bepaalde manier mee omgaat.
pi_120595489
quote:

[..]

Welnee. Protecting the weak instead of the weak protecting themselfes.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 13:45:57 #222
16180 crew  CoolGuy
pi_120595579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dus die kappen niet automatisch omdat je er op een bepaalde manier mee omgaat.
dat ligt er maar helemaal aan. zolang jij met je woorden dan wel je gedrag aantoont dat je er last van hebt zullen ze niet ophouden nee. En de enige die je eigen gedrag kan beinvloeden ben je zelf. Als je alleen maar zwelgt in zelfmedelijden dan kom je later bij dat RTL4 programma Gepest, waarin mensen die je ooit 15 jaar geleden gepest hebben daar niet eens meer altijd van weten, en gewoon verder zijn gegaan met hun leven.

De enige die nog elke dag huilie doet is de gepeste die er nooit mee heeft leren omgaan. Nou, hoeveel mensen denk je dat je daarmee hebt? Volgens mij alleen jezelf.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:47:46 #223
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_120595645
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteraard. Kijk naar Depardieu.
Die wordt eveneens gepest.
Ja, dat is van z'n glossy niveau. Ik denk niet dat deze man zichzelf in slaapt huilt.
Ik dacht dat juist jij wellicht zou aansnijden hoe belastingen met dwang worden verkregen en dus geweldadig zijn.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:48:16 #224
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120595666
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:47 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, dat is van z'n glossy niveau. Ik denk niet dat deze man zichzelf in slaapt huilt.
Ik dacht dat juist jij wellicht zou aansnijden hoe belastingen met dwang worden verkregen en dus geweldadig zijn.
Te gemakkelijk ;).
pi_120595707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat ligt er maar helemaal aan. zolang jij met je woorden dan wel je gedrag aantoont dat je er last van hebt zullen ze niet ophouden nee. En de enige die je eigen gedrag kan beinvloeden ben je zelf. Als je alleen maar zwelgt in zelfmedelijden dan kom je later bij dat RTL4 programma Gepest, waarin mensen die je ooit 15 jaar geleden gepest hebben daar niet eens meer altijd van weten, en gewoon verder zijn gegaan met hun leven.

De enige die nog elke dag huilie doet is de gepeste die er nooit mee heeft leren omgaan. Nou, hoeveel mensen denk je dat je daarmee hebt? Volgens mij alleen jezelf.
Nee, het boeit niet of je laat merken of je er last van hebt of niet. Zelfmedelijden is een gevolg, dat is niet iets waar de pester je origineel voor pakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')