abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118933348
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Aha. Ik had niet door dat mijn sarcastische antwoord op die vraag daadwerkelijk jouw antwoord zou zijn. Goed, je bent dus niet onverschillig, maar je hebt er ook geen mening over. Hypocriet.
:')____!!!

Dit moet wel een digitale versie van Bananensplit zijn.
Dit, dus.
pi_118933516
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:')____!!!

Dit moet wel een digitale versie van Bananensplit zijn.
Laat maar. Blijf vooral jezelf voorliegen dat je er geen mening over hebt en dat je ook niet onverschillig bent. :')
pi_118933598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Laat maar. Blijf vooral jezelf voorliegen dat je er geen mening over hebt en dat je ook niet onverschillig bent. :')
Dingen die je boven je pet gaan moet je ook niet proberen te veroordelen, vind ik.
Dit, dus.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:46:07 #124
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_118933828
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat justitie nu doet is heel wat anders. Dan heb je bijvoorbeeld dat een 13-jarige jongen wordt gepest met zijn bril in de bus naar school ergens in de provincie, die jongen slaat meteen de grootste pestkop op zijn neus en daarna durven zijn vriendjes ook niet meer. Zoals velen uit ervaring weten een erg effectieve aanpak van pestgedrag. Maar dan heeft de buschauffeur dat gezien en moet hij bureau Halt erbij halen, en krijgt die jongen niet alleen straf maar komt ook bureau jeugdzorg langs voor een indringend gesprek met de ouders.

Zo help je potentiele slachtoffers natuurlijk ook niet.
Dit gebeurt gewoonweg niet, dus hoeven we het ook niet op te lossen. Dat is ook helemaal niet de functie van HALT.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_118936159
quote:
19s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dit gebeurt gewoonweg niet, dus hoeven we het ook niet op te lossen. Dat is ook helemaal niet de functie van HALT.
Is het beleid alweer veranderd? Ik dacht dat het beleid om er jong al bovenop te zitten juist was aangescherpt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:41:46 #126
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118960435
Op wat voor manier heeft hij eigenlijk zelfmoord gepleegd?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_120464547
Met de zelfmoord van het meisje in Staphorst wordt weer aangetond dat het tijd is voor maatregelen. Die discussie moet een keer op gang komen. Jongeren die pesten mogen er niet meer ongestraft mee wegkomen. Ik ben voor werkstraffen. Maar als er dit soort gevolgen zijn mag het ook harder zijn zoals celstraffen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:37:33 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120464629
Ik ben voor keihard aanpakken van Trollen zoals TS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 16:39:50 #129
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120464709
Arolsen pest ons met zijn gare topics.
Carpe Libertatem
pi_120469557
Iedereen onder de 12 (al het pesten op de basisschool dus) kun je sowieso al niet aanpakken met zo'n wet.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:02:23 #131
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120470189
Een vriendin van me geeft les op een MBO/HBO en vertelde me dat de aanpak van pesten op scholen niet gaat werken omdat de leerkracht werkelijk geen enkel mandaat heeft. Ze mag nog niet haar stem verheffen. Als een leerling ergens op wordt aangesproken dan doet ie huilie en de leerkracht krijgt een preek bij de directie. Ze worden namelojk per leerling betaald dus die zijn heilig. Pas als een leerkracht weer op mag treden kan er ook wat aan pestgedrag worden gedaan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120470654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een vriendin van me geeft les op een MBO/HBO en vertelde me dat de aanpak van pesten op scholen niet gaat werken omdat de leerkracht werkelijk geen enkel mandaat heeft. Ze mag nog niet haar stem verheffen. Als een leerling ergens op wordt aangesproken dan doet ie huilie en de leerkracht krijgt een preek bij de directie. Ze worden namelojk per leerling betaald dus die zijn heilig. Pas als een leerkracht weer op mag treden kan er ook wat aan pestgedrag worden gedaan.
Dat verhaal is in het geval van het meisje uit Staphorst eigenlijk totaal niet van toepassing. Dat gaat om een kleinschalige school (pakweg 500 leerlingen) met juist veel individuele aandacht en ook best veel aandacht tegen pesten. Scholen in die categorie hebben juist baat bij een goed imago op dat gebied om zo leerlingen aan te trekken. En daar slaagden ze ook best goed in, tot vorige week...
pi_120470714
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden :')
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg _O-
Dit dus.

En trouwens de pestkoppen zijn juist het slachtoffer, het pestgedrag slecht een gevolg van hun situatie :')
pi_120471178
Pesten kan soms bizar ver gaan, maar ik denk dat een wet hiertegen niet handhaven is.
Waar ligt de grens? De ene persoon voelt zich al gepest als je een enkele keer stiekem de muis van zijn computer loskoppelt, de andere wanneer je zijn tas op het dak gooit.
pi_120471653
Het verschil tussen plagen, een grapje en pesten is volstrekt duidelijk voor iedereen die een klein beetje normaal. In het geval van plagen is de ander misschien even verlegen maar het is duidelijk dat het niet de bedoeling is om de ander te kwetsen. Met een geslaagde grap kan het slachtoffer ook lachen. In het geval van pesten is het de bedoeling om de ander te kwetsen.

Mijn ervaring binnen het onderwijs is dat Nederlandse leraren erg weinig aandacht hebben voor pestgedrag en dat ze totaal niet in staat zijn om hier mee om te gaan. Ik erger mij daarom aan zo'n campagne en die bijeenkomstjes op school die totaal geen zin hebben, het fundamentele probleem is dat de leraar moet leren hoe hiermee om te gaan. Misschien is dit probleem slechts een illustratie van het grotere probleem, dat de leraar in Nederland geen controle heeft over het gedrag van de leerlingen. Zie het zeer slechte vermogen van de Nederlandse leraren om orde te bewaren tijdens de les, in bepaalde andere landen treden ze veel effectiever op, in Nederland gebeurde dat vroeger (ergens voor de jaren 80) ook veel effectiever.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120471851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
Inderdaad. De leraar moet gewoon simpelweg kunnen optreden wanneer hij pestgedrag ziet, of dat het nu in het klaslokaal, op de gang, of buiten is. Dat houdt in dat hij moet kunnen straffen als het nodig is en dat in ernstigere gevallen de politie moet worden ingeschakeld, op het moment dat er fysiek geweld gebruikt wordt bijv.
Momenteel durven die leraren niet op te treden, ik laat in het midden waardoor het komt maar het is een slechte zaak voor de kwaliteit van het onderwijs.
#NoDAPL
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:23 #137
177885 JoaC
Het is patat
pi_120473218
Het is juridisch onmogelijk vast te stellen wat pesten is. Daarnaast zijn kinderen geen volwassenen, ze kunnen gevolgen van hun acties vaak nog niet inzien
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:07:24 #138
379943 Paper_Tiger
pi_120473872
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat verhaal is in het geval van het meisje uit Staphorst eigenlijk totaal niet van toepassing. Dat gaat om een kleinschalige school (pakweg 500 leerlingen) met juist veel individuele aandacht en ook best veel aandacht tegen pesten. Scholen in die categorie hebben juist baat bij een goed imago op dat gebied om zo leerlingen aan te trekken. En daar slaagden ze ook best goed in, tot vorige week...
Nee. De media duikt er nu steeds vaker op. Het is een hot item. Het is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Leerkrachten kunnen er geen rol in spelen omdat ze bij het minste of geringste boze ouders over zich heen krijgen.
pi_120474445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. De media duikt er nu steeds vaker op. Het is een hot item. Het is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Leerkrachten kunnen er geen rol in spelen omdat ze bij het minste of geringste boze ouders over zich heen krijgen.
Dan niet :).
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:16:38 #140
379943 Paper_Tiger
pi_120474533
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan niet :).
Zo ken ik je niet. ;)
pi_120478223
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zo ken ik je niet. ;)
Je neemt toch niks aan terwijl ik uit eerste hand weet dat ik hier weer gelijk heb. Het houdt een keer op ;).
pi_120479747
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Arolsen het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_in_je_gezicht.html
Een rouwadvertentie van een jongen die na pesten zelfmoord heeft gepleegd zorgt voor opschudding. Vreselijk maar eigenlijk niets nieuws.

Wordt het niet eens tijd om dit probleem met zwaarder geschut aan te pakken. Waarom worden pestkoppen niet gewoon vervolgd door justitie? Voor bedreiging en intimidatie wordt je immers ook strafrechtelijk aangepakt.Dus gewoon ook voor pesten inschakelen. Dus pesten = hup naar de jeugdrechter en straf.
Ah weer een hersenscheet van Arolsen, ben heel benieuwd of je nu wel nog een keer in je eigen topic gaat reageren. Overigens is dit al vaak genoeg door juristen als onmogelijk bestempeld omdat het vrijwel onmogelijk is om de beschuldigingen hard te maken en de feiten boven tafel te halen. Daarnaast zou je dan ook nog een keer moeten gaan bewijzen dat er sprake is van opzet. Het is eigenlijk alleen maar haalbaar als de pester zelf alles toegeeft, wat natuurlijk niet gaat gebeuren.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer. Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt, waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Daar heb je het over iets heel anders. Als er daadwerkelijk fysiek geweld aan te pas komt dan kan je dat uiteraard wel gewoon aanpakken. Zelfde verhaal als iemand naaktfoto's aan het verspreiden is van een minderjarige, dat zijn gewoon strafbare feiten. Maar pesterijen, dus bewust iemand kleineren en bewust alles op die persoon gericht gooien, dus de hele onderliggende gedachte van pesten, dat valt niet te bewijzen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_120491577
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef JoaC het volgende:
Het is juridisch onmogelijk vast te stellen wat pesten is. Daarnaast zijn kinderen geen volwassenen, ze kunnen gevolgen van hun acties vaak nog niet inzien
Dat is nu precies de reden dat het de leraren hun verantwoordelijkheid is om in te grijpen, desnoods met forse middelen. Helaas zijn de Nederlandse leraren hier niet toe in staat, hiermee schaden ze veel kinderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In de jaren 80 was het al zo dat er enorm veel gepest werd en dat er nagenoeg niet tegen werd opgetreden op scholen. Ik denk dat je gelijk hebt dat het enige relevante verschil sinds die tijd is dat de middelen wat zijn veranderd (digitaal pesten) en dat het nu vaker de media haalt. Ik wil niet weten hoeveel kinderen mede t.g.v. het pesten al zelfmoord hebben gepleegd. Over de betreffende school doe ik geen uitspraak.
#NoDAPL
  woensdag 19 december 2012 @ 02:30:48 #144
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_120494149
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef JoaC het volgende:
Ik denk dat er helaas niet echt een leeftijdsgrens is waarin mensen de gevolgen van hun acties beginnen in te zien, even los van de wettelijke beschrijvingen gezien. :')
pi_120510677
Ik vind het vreemd dat het juridisch niet vast te stellen zou zijn. Er worden toch wel meet arbitraire vergrijpen bestraft? Wat is bijvoorbeeld iemand bedreigen? Dat is toch ook strafbaar en toch behoorlijk subjectief. Dus ik zie niet waarom het bij het een wel kan en het andere niet.
pi_120510887
Misschien juist de gepeste mensen beter begeleiden. Zulke mensen kunnen niet voor zichzelf opkomen en zien zichzelf vaak als heeel erg zielig slash slachtoffer, ook in 't verdere leven.
pi_120511089
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:45 schreef Arolsen het volgende:
Ik vind het vreemd dat het juridisch niet vast te stellen zou zijn. Er worden toch wel meet arbitraire vergrijpen bestraft? Wat is bijvoorbeeld iemand bedreigen? Dat is toch ook strafbaar en toch behoorlijk subjectief. Dus ik zie niet waarom het bij het een wel kan en het andere niet.
Pesten en bedreigen hebben ook een beetje hetzelfde probleem. Wanneer is het een echte serieuze bedreiging? Hoe hard moet iemand gepest worden voordat het strafbaar is?

Ik kan me best voorstellen dat onschuldige kantoorgrapjes oid een keer verkeerd worden opgevat en dat mensen gestraft worden/banen verliezen omdat iemand veels te snel beledigd is en zich 'gepest' voelt.
Conscience do cost.
pi_120513545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:51 schreef Ziba het volgende:
Misschien juist de gepeste mensen beter begeleiden. Zulke mensen kunnen niet voor zichzelf opkomen en zien zichzelf vaak als heeel erg zielig slash slachtoffer, ook in 't verdere leven.
Dat moet zeker gebeuren. Iedereen, echt iedereen, is wel eens het doelwit van een geintje en de meeste mensen weten hoe ze daarop moeten reageren. (Of ze het nu daadwerkelijk konden waarderen of niet). Degene die wegkruipen / gaan huilen / compleet door het lint gaan / een zielige toespraak gaan houden zijn langdurig de lul.
pi_120513740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het verschil tussen plagen, een grapje en pesten is volstrekt duidelijk voor iedereen die een klein beetje normaal. In het geval van plagen is de ander misschien even verlegen maar het is duidelijk dat het niet de bedoeling is om de ander te kwetsen. Met een geslaagde grap kan het slachtoffer ook lachen. In het geval van pesten is het de bedoeling om de ander te kwetsen.

Mijn ervaring binnen het onderwijs is dat Nederlandse leraren erg weinig aandacht hebben voor pestgedrag en dat ze totaal niet in staat zijn om hier mee om te gaan. Ik erger mij daarom aan zo'n campagne en die bijeenkomstjes op school die totaal geen zin hebben, het fundamentele probleem is dat de leraar moet leren hoe hiermee om te gaan. Misschien is dit probleem slechts een illustratie van het grotere probleem, dat de leraar in Nederland geen controle heeft over het gedrag van de leerlingen. Zie het zeer slechte vermogen van de Nederlandse leraren om orde te bewaren tijdens de les, in bepaalde andere landen treden ze veel effectiever op, in Nederland gebeurde dat vroeger (ergens voor de jaren 80) ook veel effectiever.
Wat een onzin dat eerste gedeelte. Wat voor de een als pesten wordt gezien kan voor de ander als plagen overkomen.
pi_120513828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:45 schreef Arolsen het volgende:
Dat is inderdaad subjectief, maar daarom beslist het slachtoffer daar ook over. Als iemand zich bedreigd voelt, dan kan diegene contact opnemen met de politie.

Bij pesten gaat dat stukken moeilijker. Omdat pesten vaker voorkomt dat bedreigingen, daarbij zijn bij pesten vaker meerdere mensen betrokken enz.

Maar ook het bewijzen dat je gepest bent, lijkt mij vrijwel onmogelijk. Zolang er geen fysieke schade is toegebracht aan iemand, is het sowieso moeilijk te bewijzen.
pi_120519856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:35 schreef Arolsen het volgende:
Met de zelfmoord van het meisje in Staphorst wordt weer aangetond dat het tijd is voor maatregelen. Die discussie moet een keer op gang komen. Jongeren die pesten mogen er niet meer ongestraft mee wegkomen. Ik ben voor werkstraffen. Maar als er dit soort gevolgen zijn mag het ook harder zijn zoals celstraffen.
blaaaaaaaaaaat, blaaaaaaaahaaaaaahaaaaaaaaaaaat. Ga ergens anders de troll uithangen, er is je al een paar keer gewezen op het feit dat dit gewoon niet mogelijk is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_120537080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een onzin dat eerste gedeelte. Wat voor de een als pesten wordt gezien kan voor de ander als plagen overkomen.
Jij denkt dat jij jouw woorden kracht bijzet door een woord als onzin te gebruiken? :')
Ik hoop dat jij niet op school hebt geleerd dat je op die manier argumenteert. :)
Het verschil tussen een grapje, plagen en pesten is volstrekt duidelijk voor iemand die sociaal gezien of verbaal gezien niet dom is. Sowieso doe je pesten met heel andere intenties dan plagen of het maken van een grapje, pesten doe je per definitie met de ander te kwetsen. Het verschil tussen plagen en een grapje is vager.
#NoDAPL
pi_120537126
Wat een onzin.
pi_120537246
Grappig is dat scholen tegenwoordig de kinderen aanpakken die gepest worden.
Zij moeten zich aanpassen aan dat tuigschorum, ipv dat men dat tuigschorum eens leert hoe het hoort bv?
Maar denk dat de scholen te bang zijn voor de ouders van zo een tuigschorum kind.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 20 december 2012 @ 01:25:17 #155
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537330
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Arolsen het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_in_je_gezicht.html
Een rouwadvertentie van een jongen die na pesten zelfmoord heeft gepleegd zorgt voor opschudding. Vreselijk maar eigenlijk niets nieuws.

Wordt het niet eens tijd om dit probleem met zwaarder geschut aan te pakken. Waarom worden pestkoppen niet gewoon vervolgd door justitie? Voor bedreiging en intimidatie wordt je immers ook strafrechtelijk aangepakt.Dus gewoon ook voor pesten inschakelen. Dus pesten = hup naar de jeugdrechter en straf.
20 jaar. En dan zelfmoord plegen omdat je gepest wordt :')
Kom op, heeft iemand zijn dubbeldikke roterende dildo ingevet met boter en peper?
Plagen, jennen, pesten, treiteren: het hoort er allemaal bij. Dat is de aard van het beestje dat opgroeit in een groep. Pikorde enzo.
De schuld van de zelfmoord ligt niet bij het slachtoffer en niet bij de pesters. De schuld ligt bij de ouders die het goed vonden dat hun kind ziek zwak en misselijk opgevoed werd tot een mietje.
pi_120537356
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:25 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Kom op, heeft iemand zijn dubbeldikke roterende dildo ingevet met boter en peper?
Plagen, jennen, pesten, treiteren: het hoort er allemaal bij. Dat is de aard van het beestje dat opgroeit in een groep. Pikorde enzo.
De schuld van de zelfmoord ligt niet bij het slachtoffer en niet bij de pesters. De schuld ligt bij de ouders die het goed vonden dat hun kind ziek zwak en misselijk opgevoed werd tot een mietje.
Of jij bent kankerdom, of je doet het erom.
pi_120537358
Strafrecht moet je als het laatste redmiddel blijven beschouwen en dus niet inzetten voor dit soort dingen. Los van het feit dat het waarschijnlijk pesten niet zal stoppen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120537390
quote:

[..]

:') Het is dan wel puur toeval dat de meeste ouders van kinderen die pesten hartstikke laks zijn met de opvoeding.
  donderdag 20 december 2012 @ 01:28:07 #159
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of jij bent kankerdom, of je doet het erom.
Ah je haalt het woord kanker erbij. Toch wel fijn he, sociaal zorgstelsel. Ook jij kan wat betekenen in de maatschappij :Y
Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden om pesten te omzeilen. Als je er voor kiest om in de zogenaamde slachtoffer rol te zitten, vooral op die leeftijd, dan kies je er gewoon bewust voor.
  donderdag 20 december 2012 @ 01:29:30 #160
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120537441
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:27 schreef Xetran het volgende:

[..]

:') Het is dan wel puur toeval dat de meeste ouders van kinderen die pesten hartstikke laks zijn met de opvoeding.
Laks wil ik niet zeggen. Geitenwollensokken wel. Wanneer je opgroeit in een groep heb je automatisch te maken met een rangorde. Van alfa tot grafkneus. Als je de grafkneus niet wil zijn moet je een andere groep opzoeken. Doe je dit niet dan wordt je dagelijks met je neus op de feiten gedrukt. Je bent niet welkom. Klaar.
pi_120537834
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Laks wil ik niet zeggen. Geitenwollensokken wel. Wanneer je opgroeit in een groep heb je automatisch te maken met een rangorde. Van alfa tot grafkneus. Als je de grafkneus niet wil zijn moet je een andere groep opzoeken. Doe je dit niet dan wordt je dagelijks met je neus op de feiten gedrukt. Je bent niet welkom. Klaar.
Dus je wil zeggen dat omdat zij blijkbaar slechte normen en waarden bijgebracht zijn dat iedereen maar zo moet zijn om respect af te dwingen? Wat een zooi krijg je dan, sowieso als je bedenkt dat de meeste die ik gekend heb in mijn schoolperiode niet hoger kwamen dan een mbo-2 lassen of iets in die trant.
pi_120537868
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ah je haalt het woord kanker erbij. Toch wel fijn he, sociaal zorgstelsel. Ook jij kan wat betekenen in de maatschappij :Y
Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden om pesten te omzeilen. Als je er voor kiest om in de zogenaamde slachtoffer rol te zitten, vooral op die leeftijd, dan kies je er gewoon bewust voor.
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Mogen die dan gelijk niet meer leven? Hebben zij geen recht om naar school te gaan?
pi_120538352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Grappig is dat scholen tegenwoordig de kinderen aanpakken die gepest worden.
Zij moeten zich aanpassen aan dat tuigschorum, ipv dat men dat tuigschorum eens leert hoe het hoort bv?
Maar denk dat de scholen te bang zijn voor de ouders van zo een tuigschorum kind.
Ik heb verhalen gehoord waaruit blijkt dat in de jaren 80 en 90 scholen al niets deden om de slachtoffers te helpen. In het beste geval probeerde een leraar uit zichzelf iets te doen maar niets van structureel beleid. In België bega jij een overtreding wanneer jij je auto niet op slot doet. Reden? JIj maakt het een potentiële dief te gemakkelijk om een misdrijf te plegen. Zou dit een parallel zijn? Teveel de dader als een slachtoffer zien en de echte slachtoffer beschermen?
#NoDAPL
pi_120538398
quote:

[..]

Zo simpel werkt het niet. Trouwens, in de natuur kan je je onttrekken aan die pikord, probeer dat maar eens als je gedwongen wordt om steeds weer naar diezelfde school te gaan in dezelfde klas. ;)
Wij hebben het vermogen om pesten uit te bannen dus moeten wij dat doen. Gewoon een kwestie van pesters schorsen en van school sturen. Dan los je nog niet alles op maar je haalt de scherpe kantjes ervan af.
Mijn advies voor slachtoffers van pesten en voor de betreffende scholen: cursussen sociale vaardigheden organiseren (inclusief assertiviteit) en de slachtoffers naar een anderre school laten gaan.
#NoDAPL
pi_120538495
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Een deel van de mensen is nog zo primitief maar gelukkig een ander deel van de mensen niet. Je moet naar school toegaan dus moet de school een veilige omgeving zijn. Dus moeten de pesters worden aangepakt, desnoods door ze van school te sturen.
#NoDAPL
  donderdag 20 december 2012 @ 02:57:09 #166
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120539123
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:43 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat omdat zij blijkbaar slechte normen en waarden bijgebracht zijn dat iedereen maar zo moet zijn om respect af te dwingen? Wat een zooi krijg je dan, sowieso als je bedenkt dat de meeste die ik gekend heb in mijn schoolperiode niet hoger kwamen dan een mbo-2 lassen of iets in die trant.
Er zijn meer manieren om niet de pispaal te zijn. Jij bent het schijnbaar ook ontgroeid.

quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:45 schreef Xetran het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Mogen die dan gelijk niet meer leven? Hebben zij geen recht om naar school te gaan?
Zie hierboven. En als iemand zich niet kan aanpassen aan de huidige maatschappij zal diegene maar moeten verhuizen. De hardheid in pesten is een gevolg, geen oorzaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet. Trouwens, in de natuur kan je je onttrekken aan die pikord, probeer dat maar eens als je gedwongen wordt om steeds weer naar diezelfde school te gaan in dezelfde klas. ;)
Wij hebben het vermogen om pesten uit te bannen dus moeten wij dat doen. Gewoon een kwestie van pesters schorsen en van school sturen. Dan los je nog niet alles op maar je haalt de scherpe kantjes ervan af.
Mijn advies voor slachtoffers van pesten en voor de betreffende scholen: cursussen sociale vaardigheden organiseren (inclusief assertiviteit) en de slachtoffers naar een anderre school laten gaan.
Je bent niet gedwongen om naar diezelfde school te gaan. Je kan naar elke school binnen Nederland gaan, en daarnaast naar ongeveer 95% van de scholen in de rest van de wereld.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een deel van de mensen is nog zo primitief maar gelukkig een ander deel van de mensen niet. Je moet naar school toegaan dus moet de school een veilige omgeving zijn. Dus moeten de pesters worden aangepakt, desnoods door ze van school te sturen.
Een school is in de gehele geschiedenis nog nooit een veilige omgeving geweest. Het stoomt je klaar voor de maatschappij. Inclusief de pikorde die erbij hoort.
Tot voor een 25 jaar geleden werd je mishandeld door je leraar. Die taak is daarna overgenomen door de klas. Normale mensen komen daar overheen en stappen de maatschappij in. De zwakkeren houden momenteel hun handjes op bij het station. Dit zal nooit veranderen. De omgeving en manier misschien, maar de zwakkeren blijven de zwakkeren.
pi_120542278
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

1: Het schelden met kanker, is niet in verband te brengen met intelligentie.

2: Dat mensen er bewust voor kiezen om gepest te worden, is echt te belachelijk voor woorden. Maar goed, je bent natuurlijk gewoon aan het trollen. Als je serieus bent, dan ben je echt een of andere woonwagenbewoner ofzo.
pi_120542320
TheThirdMark, denkt dat kinderen wakker worden met de gedachte * hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vandaag weer eens lekker gepest word*. _O-
  donderdag 20 december 2012 @ 10:20:34 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120543156
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er zijn meer manieren om niet de pispaal te zijn. Jij bent het schijnbaar ook ontgroeid.

[..]

Zie hierboven. En als iemand zich niet kan aanpassen aan de huidige maatschappij zal diegene maar moeten verhuizen. De hardheid in pesten is een gevolg, geen oorzaak.

[..]

Je bent niet gedwongen om naar diezelfde school te gaan. Je kan naar elke school binnen Nederland gaan, en daarnaast naar ongeveer 95% van de scholen in de rest van de wereld.

[..]

Een school is in de gehele geschiedenis nog nooit een veilige omgeving geweest. Het stoomt je klaar voor de maatschappij. Inclusief de pikorde die erbij hoort.
Tot voor een 25 jaar geleden werd je mishandeld door je leraar. Die taak is daarna overgenomen door de klas. Normale mensen komen daar overheen en stappen de maatschappij in. De zwakkeren houden momenteel hun handjes op bij het station. Dit zal nooit veranderen. De omgeving en manier misschien, maar de zwakkeren blijven de zwakkeren.
Blaiming the victim
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:55:33 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120544247
Lekkere mentaliteit a la: The weak are meat and the strong do eat.

(matige films trouwens)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 20 december 2012 @ 15:16:08 #171
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120553072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blaiming the victim
Je kan niet van een slachtoffer spreken als diegene herhaaldelijk het probleem opzoekt.
pi_120554757

Die kan straks wel tegen een stootje.

Maar niet heus. Mentale eelt moet gewoon gecreëert worden.
pi_120563943
quote:
Gelukkig heeft de mens tot op zekere hoogte het vermogen om zijn natuurlijke driften te ontgroeien en zijn ratio te gebruiken. Leraren moeten pesters aanpakken. Eerst waarschuwen het niet te doen, vervolgens schorsen en de keer daarop van school sturen. Probleem opgelost.
#NoDAPL
pi_120566980
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:58 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]

Die kan straks wel tegen een stootje.

Mentale eelt bestaat niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120567740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mentale eelt bestaat niet.
Disagree.

Zonder nu aan blame the victim te doen. Ik ben overtuigt dat gepest worden een teken kan zijn dat er iets niet helemaal lekker gaat. Pestcultuur is natuurlijk ook lelijk en schadelijk. Maar toch is het niet ver gezocht dat gepest worden een signaal is dat iemand hulp nodig heeft. Al was het maar om het pesten te stoppen, dat kan men vaak ook niet alleen.
De 1 op 1 verbanden met zelfmoord lijken mij ook wat ver gezocht. Er moet uiteindelijk meer spelen.
pi_120567809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de mens tot op zekere hoogte het vermogen om zijn natuurlijke driften te ontgroeien en zijn ratio te gebruiken. Leraren moeten pesters aanpakken. Eerst waarschuwen het niet te doen, vervolgens schorsen en de keer daarop van school sturen. Probleem opgelost.
Nee, daarmee is het niet opgelost. Het slachtoffer heeft dan nog steeds niet geleerd om voor zichzelf te knokken. Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren met rangordes. Noem het primitief maar zo werkt het helaas wel.
Ik ben als kind ook ontzettend gepest. Daarover heb ik mezelf lang zielig gevoelt tot ik besloot om die shit niet langer te pikken en heb ik uitgezocht hoe ik mezelf 'sterker' kon maken.
Resultaat: Ik ben niet langer het lulletje. En voor mezelf opkomen geeft zoooo veel meer voldoening dan er een leraar op af sturen.
pi_120568120
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:51 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Disagree.

Zonder nu aan blame the victim te doen. Ik ben overtuigt dat gepest worden een teken kan zijn dat er iets niet helemaal lekker gaat. Pestcultuur is natuurlijk ook lelijk en schadelijk. Maar toch is het niet ver gezocht dat gepest worden een signaal is dat iemand hulp nodig heeft. Al was het maar om het pesten te stoppen, dat kan men vaak ook niet alleen.
De 1 op 1 verbanden met zelfmoord lijken mij ook wat ver gezocht. Er moet uiteindelijk meer spelen.
Nee, dat hoeft niet. Zelfmoord is één van de wat ernstigere gevolgen van pesten, want pesten veroorzaakt altijd iets (angsten, stoornissen, laag zelfbeeld, etc).
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:52 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nee, daarmee is het niet opgelost. Het slachtoffer heeft dan nog steeds niet geleerd om voor zichzelf te knokken. Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren met rangordes. Noem het primitief maar zo werkt het helaas wel.
Ik ben als kind ook ontzettend gepest. Daarover heb ik mezelf lang zielig gevoelt tot ik besloot om die shit niet langer te pikken en heb ik uitgezocht hoe ik mezelf 'sterker' kon maken.
Resultaat: Ik ben niet langer het lulletje. En voor mezelf opkomen geeft zoooo veel meer voldoening dan er een leraar op af sturen.
Aan die abstracte shit heeft niemand iets. Mensen hebben baat bij concrete oplossingen, zoals bijvoorbeeld de pester het ziekenhuis in rammen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120568309
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:52 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ook gepest. Na lange tijd verkocht ik eens een tik. Einde pesten.
pi_120568357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is meestal dus niet zo gemakkelijk, jammer genoeg (soms wel overigens).
pi_120568511
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook gepest. Na lange tijd verkocht ik eens een tik. Einde pesten.
Dat was het enige moment op de middelbare school dat ik van de hele aula een boks kreeg ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')