abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118887037
Onverwachtse uitnodiging voor een gesprek aankomende maandag.
Zin in! *O*
pi_118887242
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:18 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

De helft omdat ik ze echt leuk vind, de andere helft omdat het MOET. Eind januari loopt mijn WW af, en ik heb geen recht op bijstand, omdat mijn man genoeg verdient.

Van het salaris van mijn man kunnen wij onze vaste lasten betalen. (ben al bezig met veel onnodige dingen aan het opzeggen, loterijen, pathe passen, etc etc) Dus we hebben wel een dak boven ons hoofd. Maar geld voor eten is er dan niet. Dus ik moet zeker een parttime baan hebben voor eind januari ;) (liefst fulltime, maar ik solliciteer op parttime en fulltime)

Edit: ik had op nog meer vacatures kunnen solliciteren, maar niet gedaan omdat de tekst mij niet aansprak. Of het bedrijf TE groot was :) Dus eigenlijk zijn de meeste vacatures die ik echt leuk vind :)
Oke dat klinkt duidelijk. Gelukkig dus niet te gefrustreerd te zoeken.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 november 2012 @ 14:05:20 #154
148247 taxibabe
pi_118887714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:33 schreef marcosta het volgende:

[..]

voor mij iets soortgelijks..aangenomen als ict medewerker en ben nu 3 jaar later de enige systeembeheerder over 10 servers,350 desktops en 100 laptops en 1100 gebruikers
zonder papieren(mavo en vapro-a) wel al 10 jaar ict ervaring
Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.

Bij mijn vorige baan als Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad ben ik zelfs aangenomen zonder enige ervaring in notuleren, na 3-4 vergaderingen had ik het onder de knie. Alleen hier is het notuleren in technisch Engels en dat valt vies tegen. Plus o.a. die excel-dingen.

Bijleren en nieuwe dingen leren, prima. Maar er zit op een gegeven moment wel een grens in het kunnen, tenminste dat gevoel heb ik. Dan is de vraag, blijf je doormodderen hopend dat het beter gaat worden en uiteindelijk misschien met tegenzin naar het werk gaan of wordt het dan toch misschien op zoek naar iets anders. En dat is wel een moeilijke keuze..zeker in deze tijd.
pi_118888287
Ik weet niet of dit verteld is.

Maar probeer de Albert Heijn, McDonalds, Burgerking of KFC.

Je hoort van de 4 bedrijven hopelijk wel wat terug.
I worked hard for this, I need nobody.
pi_118888524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:

ook 30 plussers :?
pi_118888664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:

Ja, als je 17 bent misschien. 8)7
pi_118888773
Vorige week erg positief kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf alleen door een vlaag van enthousiasme vergeten af te spreken wanneer we weer contact op zouden nemen :P wat is verstandig, wachten of even mailen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118889592
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vorige week erg positief kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf alleen door een vlaag van enthousiasme vergeten af te spreken wanneer we weer contact op zouden nemen :P wat is verstandig, wachten of even mailen?
Mailen! :)
Enthousiast overkomen enzo ;)
pi_118889599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.

Bij mijn vorige baan als Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad ben ik zelfs aangenomen zonder enige ervaring in notuleren, na 3-4 vergaderingen had ik het onder de knie. Alleen hier is het notuleren in technisch Engels en dat valt vies tegen. Plus o.a. die excel-dingen.

Bijleren en nieuwe dingen leren, prima. Maar er zit op een gegeven moment wel een grens in het kunnen, tenminste dat gevoel heb ik. Dan is de vraag, blijf je doormodderen hopend dat het beter gaat worden en uiteindelijk misschien met tegenzin naar het werk gaan of wordt het dan toch misschien op zoek naar iets anders. En dat is wel een moeilijke keuze..zeker in deze tijd.
Ik begreep dat je via een uzb daar aan het werk bent?
advies is lastig in deze.
Bij mij is het altijd zo geweest dat zodra je verder gaat kijken je jezelf niet meer voor de volle 100% kunt inzetten bij de huidige klus.
motivatie zakt verder.
je zegt verder dat je al bezig bent met een cursus advanced excel..
Dan nog een cursus business english en you're good to go :Y
pi_118889715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan gewoon mailen of ze al meer weten? :P
pi_118889981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.

Ik zou bellen :P
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:06:58 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890076
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.

Ik zou bellen :P
In dat geval gewoon mailen met leesbevestiging :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118890104
Tja voorafgaand aan het gesprek had ik ook al gemaild met een vraag maar daar kreeg ik destijds geen reactie op. Naderhand wel besproken, maar toch.
pi_118890109
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In dat geval gewoon mailen met leesbevestiging :D
Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvanger :) Ik lees het op het moment dat het me uitkomt.)
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:10:05 #166
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118890185
Ik heb morgen mijn gesprek... Ben erg benieuwd!! :) Alles ligt al klaar. Ik moest namelijk een formulier etc. invullen. Heb ook even naar de CAO's gekeken en qua salaris ligt het een beetje hetzelfde als mijn vorige HBO functie. Een WO functie zit er voorlopig toch niet in, dus ik vind het even prima :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:10:12 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890188
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvanger :) Ik lees het op het moment dat het me uitkomt.)
Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen. Ik vind lees bevestiging wel fijn... Dat je het leest op het moment dat je uitkomt is sowieso het voordeel van mail en inderdaad het nadeel van bellen. Daarom bel ik niet graag, veel te 'invasief'.
pi_118890310
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen.
Ja, dat het correct is ontvangen door de server. :)

Da's hooguit handig als je een tikfout in het mailadres hebt gemaakt. Het zegt je verder niets. In het geval van ZwartMetSuiker heeft ze eerder ook al iets gestuurd, maar geen antwoord. Als dat nu niet gebeurt, is een belletje daarna misschien weer 'opdringerig'. :)
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:14:21 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890367
Bellen vind ik altijd opdringerig en doe ik zelf alleen op afspraak... maar de meeste mensen denken daar heel anders over.
pi_118890465
Ik haat bellen :P tijdens een mail kun je goed nadenken over je woorden en zinnen en tijdens een gesprek ook, daarbij is bellen inderdaad redelijk invasief.
pi_118890747
Een beller is sneller en proactiviteit wordt over het algemeen gewaardeerd.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118891107
Nou dan zal ik zo even mailen (ja, mailen, niet bellen) met de vrag of er al meer bekend is en dat ik benieuwd ben. Of wacht, ik doe het morgen, dan is het 8 dagen geleden :)
pi_118891144
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik haat bellen :P tijdens een mail kun je goed nadenken over je woorden en zinnen en tijdens een gesprek ook, daarbij is bellen inderdaad redelijk invasief.
Ik ben ook helemaal geen beller. :P Ik haat bellen en met bellen struikel ik altijd over mijn woorden. Ik praat van mezelf al vrij snel en daarom vind ik bellen al niet echt leuk. Mailen vind ik inderdaad ook beter, omdat je dan ook rustig kan nadenken wat je wilt zeggen. Met bellen kan dat ook hoor, maar na een paar seconden ratel ik al over van alles en nog wat :@
pi_118891285
Punt is, bellen is met dit soort dingen lastig. Vergaderen en dat soort dingen is geen probleem via de telefoon, ik kan makkelijk een uur lang lullen over bepaalde zaken, zelfs in het Engels. Maar mbt sollicitaties enzo vind ik het lastiger. Qua werk loop ik ook liever langs iemand dan om dingen te vragen via de telefoon, kun je meteen zien of het gelegen is.
pi_118892662
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 02:19 schreef Staal het volgende:
Ik vind het eigenlijk al ruk om hier te posten omdat ene ClaudiaX zich even kwam melden om te zeggen dat ze mensen mag aannemen en dan zgn. tips gaat geven.

Zo'n bakfiets.
:?

Ik zoek zelf werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:58:23 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118894918
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Bellen vind ik altijd opdringerig en doe ik zelf alleen op afspraak... maar de meeste mensen denken daar heel anders over.
mja als jij iets moet regelen dan moet dat soms ook via de telefoon ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118895046
Mag ik hier even kotsen over de UWV site ?

:r :r :r

15 minuten time out .....
pi_118895338
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Mag ik hier even kotsen over de UWV site ?

:r :r :r

15 minuten time out .....
Mail ze en bied aan ze te helpen met het bouwen van een betere en meer stabiele website :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118895458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mail ze en bied aan ze te helpen met het bouwen van een betere en meer stabiele website :7
Voor geld, uiteraard.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:12:39 #180
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118895611
Ik krijg net een mail of ik interesse heb nav een eerdere vacature (en afwijzing). Heb maar even meer informatie gevraagd :)
pi_118895940
quote:

[..]

Dat overweeg ik ook wel eens als ik brieven of websites tegenkom met spelfouten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118896268
quote:

[..]

Ik weet niet of ik zo'n opdracht wel wil aanvaarden...
Je moet dan namelijk met mensen samenwerken die er echt de ballen verstand van hebben...

Daarom gaat het ook altijd mis met overheid en ICT.

* Aan de andere kant omdat het altijd fout gaat is het wel een banen generator voor de ICT.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 november 2012 @ 18:06:08 #183
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118897731
Nou, Sogeti kan ook van de lijst af. Gesprek is op niets uitgelopen. Verder zoeken dan maar.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:40:28 #184
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118902051
Het probleem is al wat minder geworden. Heb vandaag een goed gesprek gehad met mijn huidige baas en ze was het met me eens dat mijn baan een beetje eentonig was geworden en niet echt een uitdaging meer geeft.

We gaan dus in de komende tijd samen kijken wat we daar aan kunnen doen en welke mogelijkheden er zijn. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.

Ondertussen blijf ik natuurlijk wel de vacaturesites e.d. in de gaten houden, maar dat is op dit moment echt prut....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 november 2012 @ 19:47:19 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118902458
Zo, eerste werkweek zit erop. Ik heb netjes aan UWV doorgegeven dat ik voor 2 dagen (15.2 uur) werk heb. Nu krijg ik het verzoek het contract in te sturen :?

Is dat een normaal patroon?
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:49:48 #186
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118902617
Ja, dat is een normale gang van zaken als je een uitkering ontvangt voor de overige uren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:33:20 #187
57497 happyme28
I'm so happy
pi_118913552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:06 schreef El_Thijs het volgende:
Nou, Sogeti kan ook van de lijst af. Gesprek is op niets uitgelopen. Verder zoeken dan maar.
Regio Den Haag is te ver voor je toch? Bij ons zoeken ze nog een (beginnend) ontwikkelaar.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 november 2012 @ 23:21:34 #188
Brabo Bastard
pi_118916763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:33 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Regio Den Haag is te ver voor je toch? Bij ons zoeken ze nog een (beginnend) ontwikkelaar.
Helaas, idd te ver. Zoek iets in Brabant. Wat is de taal waarin ze de ontwikkelaar zoeken?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:25:54 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118917027
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, eerste werkweek zit erop. Ik heb netjes aan UWV doorgegeven dat ik voor 2 dagen (15.2 uur) werk heb. Nu krijg ik het verzoek het contract in te sturen :?

Is dat een normaal patroon?
Ja, want ze verrekenen het. Als jij nu meer krijgt bij je baan dan bij UWV, dan verrekenen ze dat ook :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:59:41 #190
57497 happyme28
I'm so happy
pi_118918719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Helaas, idd te ver. Zoek iets in Brabant. Wat is de taal waarin ze de ontwikkelaar zoeken?
.Net (c#) maar leergierigheid is erg belangrijk. Als je snel bijleert, kan het zijn dat minder ervaring geen belemmering vormt.
pi_118919381
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, want ze verrekenen het. Als jij nu meer krijgt bij je baan dan bij UWV, dan verrekenen ze dat ook :)
Nee, dat geldt pas als je langer dan een jaar werkloos bent. Nu verrekenen ze het aantal uren. Voor het resterende aantal uren behoudt hij z'n uitkering.
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 november 2012 @ 00:23:51 #192
Brabo Bastard
pi_118919490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:59 schreef happyme28 het volgende:

[..]

.Net (c#) maar leergierigheid is erg belangrijk. Als je snel bijleert, kan het zijn dat minder ervaring geen belemmering vormt.
Heb je PM ontvangen, zal eens kijken.
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 november 2012 @ 07:55:52 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118924502
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat ze het verrekenen begrijp ik, waarom ze het contract willen zien begrijp ik niet. En dat laatste klopt niet, ze verrekenen alleen de uren.
pi_118926573
Waarschijnlijk omdat ze willen zien om hoeveel uren het gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 november 2012 @ 10:09:46 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118926644
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarschijnlijk omdat ze willen zien om hoeveel uren het gaat.
Ja die heb ik uiteraard ook doorgegeven :) Maar goed, het zal wel om bewijs gaan. Lullige is weer dat dat blijkbaar alleen via papieren post kan. straks maar eens bellen of een digitale weergave niet voldoende is.

-edit- nee dus, moet via snailmail :') Welkom in 2012.

[ Bericht 9% gewijzigd door Swetsenegger op 07-11-2012 11:06:09 ]
pi_118927455
Zitten hier mensen die iets van ww-aanvragen weten? Ik kom iets raars tegen bij mijn aanvraag namelijk.
pi_118927644
Ola, Ik ben nieuw hier en zit sinds een maandje ook in de WW. Ben heel erg hard op zoek naar werk, maar jullie kennen het verhaal denk ik: Weinig vacatures te veel medesollicitanten.
Ik vroeg me eigenlijk af of jullie allemaal in de richting van de ICT werken/werk zoeken?
Zelf zoek ik werk als (neuro-) psycholoog en heb ik ook het idee dat mijn bronnen zo langzamerhand op raken. Zijn er hier mensen die ook werk in dezelfde richting zoeken en misschien goede tips hebben?
En ondertussen dus ook enige ervaring (helaas) met het aanvragen van een WW-uitkering.. misschien kan ik je helpen?
pi_118928048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:44 schreef Enna85 het volgende:
Ola, Ik ben nieuw hier en zit sinds een maandje ook in de WW. Ben heel erg hard op zoek naar werk, maar jullie kennen het verhaal denk ik: Weinig vacatures te veel medesollicitanten.
Ik vroeg me eigenlijk af of jullie allemaal in de richting van de ICT werken/werk zoeken?
Zelf zoek ik werk als (neuro-) psycholoog en heb ik ook het idee dat mijn bronnen zo langzamerhand op raken. Zijn er hier mensen die ook werk in dezelfde richting zoeken en misschien goede tips hebben?
En ondertussen dus ook enige ervaring (helaas) met het aanvragen van een WW-uitkering.. misschien kan ik je helpen?
Dan zijn we samen nieuw hier. In welke regio ben je op zoek? Ik heb namelijk in mijn jobhoppende verleden bij een grote organisatie in de (geestelijke) gezondheidszorg gewerkt, dus ik wil wel met je meedenken!

Bij mijn ww-aanvraag moet ik aangeven wat ik aan uren heb gewerkt in 2 weken. De eerste week daarvan is de laatste week van mijn contract, en dan heb ik vakantie. Maar ik gok dat ik daar gewoon mijn contracturen in moet vullen. De tweede week wordt lastiger: Dat is de eerste week dat ik werkloos zal zijn. Is het daar echt de bedoeling dat je bij iedere dag 0 uren invult?
pi_118928321
Volgens mij is het zo dat je eigenlijk je WW moet aanvragen voordat je echt werkeloos bent, dus dat ze bij deze vraag uitgaan van twee 'normale' werkweken.
Bij mij was het zo dat ik vanaf juli al de helft van de tijd thuis zat omdat ik alleen opgeroepen werd voor werk als er werk was. Ik heb bij die vraag toch ingevuld dat ik twee weken 32 uur (mijn contracturen) heb gewerkt. Daar kreeg ik immers voor betaald. Zo heb ik het opgevat..

Qua regio wil ik mezelf zo min mogelijk beperken en ben ik bereid in de toekomst te verhuizen mocht dat nodig zijn. Op deze manier probeer ik mijn kansen op het vinden van werk zo groot mogelijk te maken. Het liefst zou ik werken in de regio van Tilburg (aangezien ik daar op dit moment woon). Maar ik kijk ook voor de regio's Utrecht en Den Haag (randstad) omdat dat steden zijn waar ik mezelf ook nog wel zie wonen in de toekomst en die nog wel te bereizen zijn vanuit Tilburg. Daarnaast is regio Nijmegen ook nog te bereizen, dus zou voor tijdelijk werk ook prima zijn.
Ik ga er toch vanuit dat ik geluk moet hebben en ergens binnen moet komen door het opvangen van een zwangerschapsverlof. Of dat ik op deze manier iig mijn ervaring weer kan uitbreiden om m'n CV op peil te houden.
pi_118928831
UWV maar even gebeld... Ik moest maar creatief zijn bij het invullen en mijn verhaal doen in het opmerkingenvakje. :{ Anders gezegd: ze wisten het zelf ook niet.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:14:31 #201
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118930664
Vandaag 7 sollicitatiemails versturen, de vacaturepagina's heb ik al 'vastgelegd'. Van twee sollicitatieprocedures hoor ik deze week of ze wel of niet doorgaan, en volgende week dinsdag voor de 2e maal een gesprek bij PostNL. Zal ze benadrukken mijn sollicitatieprocedure ditmaal NIET te vergeten :')
pi_118930818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:14 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag 7 sollicitatiemails versturen, de vacaturepagina's heb ik al 'vastgelegd'. Van twee sollicitatieprocedures hoor ik deze week of ze wel of niet doorgaan, en volgende week dinsdag voor de 2e maal een gesprek bij PostNL. Zal ze benadrukken mijn sollicitatieprocedure ditmaal NIET te vergeten :')
Teamleider bij PostNL?
  woensdag 7 november 2012 @ 12:37:42 #203
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118931419
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:18 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Teamleider bij PostNL?
Neen, postbezorger (zaterdag)
pi_118931655
quote:
4s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:37 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Neen, postbezorger (zaterdag)
Daar word je wel aangenomen :P
pi_118932839
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:21 schreef _Arual_ het volgende:
UWV maar even gebeld... Ik moest maar creatief zijn bij het invullen en mijn verhaal doen in het opmerkingenvakje. :{ Anders gezegd: ze wisten het zelf ook niet.
Ja, heel stom. Ik heb gewoon 0 ingevuld toen. Je wordt toch nog gebeld over je aanvraag. Heb dat toen ook aangegeven. Was verder geen probleem. Ze bellen toch ook met je 'oude' werkgever en komen zo wel op het aantal uren.
pi_118932889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja die heb ik uiteraard ook doorgegeven :) Maar goed, het zal wel om bewijs gaan. Lullige is weer dat dat blijkbaar alleen via papieren post kan. straks maar eens bellen of een digitale weergave niet voldoende is.

-edit- nee dus, moet via snailmail :') Welkom in 2012.
Stom. En verder willen ze graag dat je alles via internet doet...
  woensdag 7 november 2012 @ 13:35:35 #207
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118933304
;( ik ga nu zo solliciteren op iets in de zorg waar ik de functie geeneensch van weet. Wel de richting (zorg, kids, ouders opvoeding). Komt omdat ik via via ben doorverwezen vanuit een andere sollicitatie.

Ben benieuwd..

Hoe doen jullie dat trouwens als die smurfen gaan vragen: "wat is je droombaan?" Als ik dat eerlijk ga zeggen dan zou ik acteur zeggen, maar dat heeft ook weinig zin in de zorg. Zou ik dan moeten zeggen: "Een baan waar ik met plezier heen ga met leuke collega's?"

Al weet ik dat niet zeker of ik dat aan jullie moet vragen, aangezien jullie allemaal ook geen baan hebben :') (steekje onderwater ieeeeeeh :@ :D )
pi_118933574
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef RickoKun het volgende:
;( ik ga nu zo solliciteren op iets in de zorg waar ik de functie geeneensch van weet. Wel de richting (zorg, kids, ouders opvoeding). Komt omdat ik via via ben doorverwezen vanuit een andere sollicitatie.

Ben benieuwd..

Hoe doen jullie dat trouwens als die smurfen gaan vragen: "wat is je droombaan?" Als ik dat eerlijk ga zeggen dan zou ik acteur zeggen, maar dat heeft ook weinig zin in de zorg. Zou ik dan moeten zeggen: "Een baan waar ik met plezier heen ga met leuke collega's?"

Al weet ik dat niet zeker of ik dat aan jullie moet vragen, aangezien jullie allemaal ook geen baan hebben :') (steekje onderwater ieeeeeeh :@ :D )
Acteur :') je bent toch geen tien meer.

Iets specifieker mag wel, qua taken. Dat je bijvoorbeeld graag patientcontact hebt.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:46:46 #209
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118933857
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Daar word je wel aangenomen :P
Dacht ik de vorige keer ook toen ik er een sollicitatiegesprek had op 16 oktober. Men zou binnen 2 dagen uitsluitsel geven, maar toen ik na 2 weken niets vernomen had, heb ik maar opnieuw gesolliciteerd. :+
  woensdag 7 november 2012 @ 13:59:25 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118934418
quote:

En dan denk je niet "kom, laat ik eens even bellen met de verantwoordelijke afdeling om het even voor te bespreken?" Als je het goed aanpakt kan de brief achterwege blijven omdat het gesprekje op zich al genoeg reden is om je uit te nodigen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:06:40 #211
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118934734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:46 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dacht ik de vorige keer ook toen ik er een sollicitatiegesprek had op 16 oktober. Men zou binnen 2 dagen uitsluitsel geven, maar toen ik na 2 weken niets vernomen had, heb ik maar opnieuw gesolliciteerd. :+
En nu krijg ik plompverloren een afwijzing gemaild van PostNL omdat ik niet voldoe aan het profiel. :') Even contact opgenomen met PostNL en ze snappen er zelf ook niet veel van. Sollicitatiegesprek volgende week dinsdag blijft voorlopig op het programma staan, maar da's ook de laatste moeite die ik ervoor doe. Die hele soap duurt al sinds 8 oktober :6
  woensdag 7 november 2012 @ 14:36:50 #212
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118936075
En zojuist weer een telefoon van een uitzendbureau voor een betrekking als administratief operator, kennismakingsgesprek morgen. De laatste tijd zóveel sollicitaties verzonden dat ik niet eens weet n.a.v welke sollicitatie dat ook alweer was :o

EDIT: en 10 minuten na een sollicitatiemail een afwijzing ontvangen; een nieuw snelheidsrecord, het oude record stond op 11 minuten ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door MissionPhailed op 07-11-2012 14:45:10 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 november 2012 @ 14:56:38 #213
Brabo Bastard
pi_118936809
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:36 schreef MissionPhailed het volgende:
En zojuist weer een telefoon van een uitzendbureau voor een betrekking als administratief operator, kennismakingsgesprek morgen. De laatste tijd zóveel sollicitaties verzonden dat ik niet eens weet n.a.v welke sollicitatie dat ook alweer was :o

EDIT: en 10 minuten na een sollicitatiemail een afwijzing ontvangen; een nieuw snelheidsrecord, het oude record stond op 11 minuten ^O^
Das rap :P

Waarvoor?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118936817
Zucht....

pi_118936919
quote:
Ik heb nergens last van :)
  woensdag 7 november 2012 @ 15:00:03 #216
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118936948
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Das rap :P

Waarvoor?
Administratief Logistiek Medewerker. Quote: "Na vergelijk van alle binnengekomen sollicitaties moeten we helaas concluderen dat u niet in het profiel past". Eerlijk is eerlijk, ze werken er rap ... !
pi_118936956
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik heb nergens last van :)
Zouden ze me bewust tegenwerken ?
pi_118936984
quote:
15s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Zouden ze me bewust tegenwerken ?
Ik heb chrome, misschien ligt het daar aan?
pi_118937015
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

-verkeerd gelezen-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118937058
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee Apache server kan het niet aan het is waarschijnlijk te druk.. of mijn zoekstring is te moeilijk/bewerkelijk voor het systeem.
pi_118937090
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik hier geloof ik al meer gezegd.
Niet met Chrome naar werk.nl gaan.
Ja maar ik heb Chrome en ik kom erop :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nee Apache server kan het niet aan het is waarschijnlijk te druk.. of mijn zoekstring is te moeilijk/bewerkelijk voor het systeem.
Geen idee :D Maar ik heb geen problemen met inloggen in ieder geval :P
pi_118937170
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:03 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja maar ik heb Chrome en ik kom erop :P

[..]

Geen idee :D Maar ik heb geen problemen met inloggen in ieder geval :P
Later nog maar eens proberen.

Er was toch niet veel soeps in de aanbieding helaas.
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 november 2012 @ 15:21:37 #223
Brabo Bastard
pi_118937818
Hier werkt werk,nl wel. Net even de CV aangepast en bijgewerkt... een hele hoop was ineens verdwenen :{
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 7 november 2012 @ 16:43:03 #224
Brabo Bastard
pi_118941332
En de volgende afwijzing. Gaat lekker zo.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 7 november 2012 @ 16:48:44 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118941631
quote:
Wat voor iets?
  woensdag 7 november 2012 @ 17:55:55 #226
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118943960

[ Bericht 100% gewijzigd door Rickocum op 07-11-2012 17:59:02 (zie volgende :')) ]
  woensdag 7 november 2012 @ 17:58:49 #227
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118944066
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:48 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wat voor iets?
Hoogstwaarschijnlijk kids met psychiatrische problematiek in een ambulante omgeving begeleiden en steunen, ook in groepsverband. Dit kan in combinatie gaan met slaapdiensten, maar zo kan ik goed ervaring op doen en verder groeien. Dat komt wel goed daar ik leergierig ben als ik eenmaal in een bedrijf zit. Ik heb mijzelf goed kunnen profileren en nu ben ik hoogstwaarschijnlijk met mijn 2de sollicitatie binnen.

@Tink, het was een oriënterend gesprek, er waren blijkbaar meerdere vacatures, en diegene wilde kijken waar ik het beste bij zou passen.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:00:36 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118944128
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:58 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk kids met psychiatrische problematiek in een ambulante omgeving begeleiden en steunen, ook in groepsverband. Dit kan in combinatie gaan met slaapdiensten, maar zo kan ik goed ervaring op doen en verder groeien. Dat komt wel goed daar ik leergierig ben als ik eenmaal in een bedrijf zit. Ik heb mijzelf goed kunnen profileren en nu ben ik hoogstwaarschijnlijk met mijn 2de sollicitatie binnen.
Leuk!! Heb ik ook gedaan :)
Waar is het ergens en wat voor studie doe je nu nog dan?
  woensdag 7 november 2012 @ 22:12:41 #229
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118958240
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk!! Heb ik ook gedaan :)
Waar is het ergens en wat voor studie doe je nu nog dan?
Uit privacy zeg ik niet waar t is, maar ik heb de studie mwd gedaan, bachelor gehaald! :)
pi_118961517
Grootste reden dat ik werkloos ben is vanwege het feit dat ik waardeloos ben in het schrijven van aantrekkelijke sollicitatiebrieven.

Who's with me :{
  woensdag 7 november 2012 @ 23:22:28 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118962529
quote:
9s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:02 schreef TwyLight het volgende:
Grootste reden dat ik werkloos ben is vanwege het feit dat ik waardeloos ben in het schrijven van aantrekkelijke sollicitatiebrieven.

Zet hier maar neer waarop je wilt reageren en post je CV maar, dan kunnen wij wel helpen met de brief :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 7 november 2012 @ 23:25:30 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118962668
edit: nee. Oproepjes doen we niet aan :)

[ Bericht 47% gewijzigd door Five_Horizons op 07-11-2012 23:28:00 ]
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 8 november 2012 @ 00:08:14 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118964318
Jongens, je mag hier geen vacatures meer posten voor je mede-FOK!kers, ook niet uit niet-commercieel oogpunt. Dat jullie het even weten :).
Een gedicht over Maanvis
pi_118964591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:08 schreef Maanvis het volgende:
Jongens, je mag hier geen vacatures meer posten voor je mede-FOK!kers, ook niet uit niet-commercieel oogpunt. Dat jullie het even weten :).
waarom mag dat eigenlijk niet???

Zo kunnen we elkaar toch helpen?
  donderdag 8 november 2012 @ 00:19:05 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118964642
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:17 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

waarom mag dat eigenlijk niet???

Zo kunnen we elkaar toch helpen?
geen idee,de uitleg is dat het dan slechts een kwestie van tijd is voordat intercedenten zich registreren en hier gaan posten. Mag blijkbaar al tijden niet, maar ik merk het pas voor het eerst.
Een gedicht over Maanvis
pi_118964652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:08 schreef Maanvis het volgende:
Stel je niet zo aan zeg.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 november 2012 @ 00:24:25 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118964802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg.
Niemand stelt zich aan, maak je geen zorgen.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 november 2012 @ 00:35:53 #238
Brabo Bastard
pi_118965124
quote:
9s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:02 schreef TwyLight het volgende:

Goede motivatie kan ik meestal wel schrijven. Sollicitatiebrief is toch ongeveer net zo iets?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118972027
Even een vraag.. Wat niet zo zeer met werk zoeken te maken heeft maar wel met werkloos zijn.

Ik word echt gek, heel mijn ritme is weg. Ik blijf lang in bed liggen. Schuif dingen voor me uit. Hebben jullie tips om dit misschien tegen te gaan?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:33:31 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118972114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een vraag.. Wat niet zo zeer met werk zoeken te maken heeft maar wel met werkloos zijn.

Ik word echt gek, heel mijn ritme is weg. Ik blijf lang in bed liggen. Schuif dingen voor me uit. Hebben jullie tips om dit misschien tegen te gaan?
Wat ik zelf deed was een reden zoeken om op te staan. Op maandag ging ik daarom naar de markt om het eten voor die dag te halen. Die markt is maar tot 12 uur.
En ik ging naar de Hema en at daar een ontbijt voor 1,-. dat ontbijt was maar tot 10 uur.
Misschien kun jij iets soortgelijks bedenken :).
Een gedicht over Maanvis
pi_118972475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat ik zelf deed was een reden zoeken om op te staan. Op maandag ging ik daarom naar de markt om het eten voor die dag te halen. Die markt is maar tot 12 uur.
En ik ging naar de Hema en at daar een ontbijt voor 1,-. dat ontbijt was maar tot 10 uur.
Misschien kun jij iets soortgelijks bedenken :).
Ja dat zijn wel opties, afspraken probeer ik altijd zo vroeg mogelijk te plannen zodat ik iig uit bed ben. De markt is hier helaas pas smiddags ;)

Ik ga het toch maar eens proberen, want de structuur is weg!
pi_118972926
Ik had maandag een gesprek voor de opleiding tot verzorgende, een combinatie werken en leren. Ze waren al erg enthousiast en vertelden dat ik voor aankomende maandag wat zal horen. Bellen ze dinsdag al dat ze mij graag willen en dat ik aangenomen ben als ik door de taal en rekentoets door kom *O*

Ik heb blijkbaar indruk gemaakt bij de vrouwen :+

Ik heb wel al gemerkt dat ik alle regeltjes wat betreft taal, even door moet nemen, is toch nog lastiger dan het lijkt :P
  donderdag 8 november 2012 @ 11:55:48 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118973027
een voorzichtige gefeliciteerd :)
Een gedicht over Maanvis
pi_118973106
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:55 schreef Maanvis het volgende:
een voorzichtige gefeliciteerd :)
Dankjewel. Ben er wel wel blij mee, uitzicht op vast loon per maand.

De toetsen zijn op zich het probleem niet, wel dat ik er jaren niet mee bezig heb gehouden :+
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 november 2012 @ 13:37:58 #245
Brabo Bastard
pi_118976585
quote:

Heb ik ook last van, en Maanvis zijn tips helpen wel enigszins. Misschien strakker aan gaan houden. al ben ik nu wel zo misselijk als wat :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ik had maandag een gesprek voor de opleiding tot verzorgende, een combinatie werken en leren. Ze waren al erg enthousiast en vertelden dat ik voor aankomende maandag wat zal horen. Bellen ze dinsdag al dat ze mij graag willen en dat ik aangenomen ben als ik door de taal en rekentoets door kom *O*

Ik heb blijkbaar indruk gemaakt bij de vrouwen :+

Ik heb wel al gemerkt dat ik alle regeltjes wat betreft taal, even door moet nemen, is toch nog lastiger dan het lijkt :P
Heel goed, en ook een voorzichtig gefeliciteerd! Nog wel spannend en alles natuurlijk ;)

Ik heb iig een terugkoppeling van een bedrijf uit Den Bosch die me gaan helpen. Als ik wordt voorgesteld bij een klant krijg ik opleidingen en cursussen aangeboden en wordt ik binnen korte tijd klaargestoomd voor het werk.

Nu nog hopen dat ze een klant vinden :P
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 8 november 2012 @ 13:39:06 #246
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118976633
quote:

Heb ook een ietwat verschoven ritme; meestal 1:30 - 2:00 uur pitten, rondom 9:30 uur opstaan. Ochtendspits en werkstress zijn voor mij inmiddels onbekende begrippen. :+
pi_118976771
Naja bij mij verschilt het zo.. De ene dag ben ik wakker tot een uur of 12 en het andere moment wil ik om 9 uur het liefst al naar bed. Mijn bed uitkomen is het grootste drama soms nog. Als mijn vriend thuis is niet. Dan ga ik er mee uit.. Maar hij is er sowieso 2 nachten al niet dus dan heb ik ook niets om voor uit bed te gaan..
  donderdag 8 november 2012 @ 13:45:37 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118976916
Ik herken het wel hoor :)
Ik plan ook expres dingen op de ochtend (enkele cliënten of sporten), zodat ik er wel uit moet.
pi_118977102
Belt net iemand die ik al heel lang niet gezien had, of ik nog een baan zocht en of ik zin had om koffie te drinken. Koffie is altijd prima ^O^
pi_118977368
Naja heb ook een beetje de pech dat ik nadat mijn vorige contract afliep ik meteen ben gaan samenwonen. Niet dat dat pech is, want dat is juist hartstikke leuk en gaan super. Maar ik zit nu wel een een "onbekende" omgeving. Waarbij ik ook niet veel mensen ken..

En dat maakt het ook lastig solliciteren vind ik omdat ik hier niet echt bekend ben.
pi_118977664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heb ook een ietwat verschoven ritme; meestal 1:30 - 2:00 uur pitten, rondom 9:30 uur opstaan. Ochtendspits en werkstress zijn voor mij inmiddels onbekende begrippen. :+
Lol vind nog knap dat je om 9:30 er alweer uit bent. Toen ik werkloos was ging het echt nergens meer over. Tussen 2:00 en 3:00 naar bed en om 11:00 a 12:00 weer eruit :') :')
pi_118977695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik herken het wel hoor :)
Ik plan ook expres dingen op de ochtend (enkele cliënten of sporten), zodat ik er wel uit moet.
Dat ken ik ook heel goed. Anders weet ik gewoon dat ik in bed blijf liggen :')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 november 2012 @ 14:56:34 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118979711
Gezin met kinderen is blijkbaar de beste remedie om je in het ritme te houden ;)
pi_118979744
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Gezin met kinderen is blijkbaar de beste remedie om je in het ritme te houden ;)
Je had je partner kostwinner moeten laten worden. Lekker een beetje huishouden en zo :s)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 november 2012 @ 14:58:42 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118979767
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:57 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je had je partner kostwinner moeten laten worden. Lekker een beetje huishouden en zo :s)
Mijn partner werkt nu ook bijna 40 uur per week. Maar helaas op basis van een 0 uren contract en in een iets ander salarisniveau dan ikzelf voorheen.
pi_118979828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn partner werkt nu ook bijna 40 uur per week. Maar helaas op basis van een 0 uren contract en in een iets ander salarisniveau dan ikzelf voorheen.
Je hebt er dus geen goede selectiecriteria op na gehouden
  donderdag 8 november 2012 @ 15:00:41 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118979831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ze kan uiteindelijk (na 3 maanden) wel uren eisen op basis van een 'vermoeden van arbeidsomvang'.
http://www.uitzendbureau.(...)moeden-arbeidsomvang
Dus dat is op zich wel positief :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 8 november 2012 @ 15:16:31 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_118980421
Helaas ben ik 'uitzendkracht' en heb de uitsluiting loonbetaling' in mijn arbeidsovereenkomst :{

;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:35:40 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118981170
quote:

Een hobby zoeken om je tijd mee te vullen? Ga bijvoorbeeld sporten of een nieuwe taal leren :Y. Planning maken van tevoren en je daar ook daadwerkelijk aan houden :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 8 november 2012 @ 15:37:03 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118981228
quote:
12s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:16 schreef E.T. het volgende:
Helaas ben ik 'uitzendkracht' en heb de uitsluiting loonbetaling' in mijn arbeidsovereenkomst :{
Sund!
Een gedicht over Maanvis
pi_119006853
Oei, zelfs bij ICT detacheerders wordt ik afgewimpeld na het sturen van mijn CV. Daar had ik toch wel een beetje mijn hoop op gevestigd. Paar jaar geleden was er altijd wel wat te doen in die sector. Zelfs met mijn niet passende vooropleiding,
Hope is the first step on the road to dissapointment
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:45:22 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119007089
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:34 schreef Bittere_Bal het volgende:
Oei, zelfs bij ICT detacheerders wordt ik afgewimpeld na het sturen van mijn CV. Daar had ik toch wel een beetje mijn hoop op gevestigd. Paar jaar geleden was er altijd wel wat te doen in die sector. Zelfs met mijn niet passende vooropleiding,
Welke ICT?
Een gedicht over Maanvis
pi_119007151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke ICT?
soort werk of detacheerder bedoel je?
Hope is the first step on the road to dissapointment
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:01:20 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119007472
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:48 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

soort werk of detacheerder bedoel je?
soort werk
Een gedicht over Maanvis
pi_119009674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:34 schreef Bittere_Bal het volgende:
Wat kun je en wat wil je?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119011242
Ik ben afgestudeerd, maar ik heb nog 0% ervaring. Ik word dan ook overal afgewezen.
Begin deze week leek ik geluk te hebben, want ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Het is gesprek is wel pas over twee weken.

Vandaag was ik nog even op een vacaturesite aan het kijken en nu zie ik dat de vacature, waar ik op had gereageerd en wat resulteerde in het sollicitatiegesprek, in de spotlights staat. Daar maak ik me eerlijk gezegd een beetje zorgen over, want dit betekent dat ze nog niet tevreden zijn met de sollicitanten (en dus ook niet met mij).

Ik ben bang dat het gesprek op niks zal uitlopen of dat ze het gesprek misschien zelfs nog afzeggen de komende week.

;(
Copthorne 2.0
pi_119011488
Ik heb een vraagje. Zelf heb ik een diploma SPW-4 en werkervaring in de kinderopvang. Maar zoals algemeen bekend is zijn daar amper vacatures in te vinden.

En ik vind het moeilijk om alternatieven te bedenken. Hebben jullie ideeen?
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:06:53 #268
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119011825
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb een vraagje. Zelf heb ik een diploma SPW-4 en werkervaring in de kinderopvang. Maar zoals algemeen bekend is zijn daar amper vacatures in te vinden.

Gehandicaptenzorg? Activiteitenbegeleiding in bejaardentehuis? Je zou je aan kunnen bieden als zelfstandige om op basis van PGB te werken met jongeren (ASS en ADHD)?
pi_119011895
Is hier ook allemaal heel weinig vraag naar.. PGB kan ik nog proberen.. Maar sowieso een vacature die aansluit op mijn opleiding is bijna niet te vinden.. Tenminste ik vind ze niet..
  Moderator / Redactie FP vrijdag 9 november 2012 @ 12:49:07 #270
Brabo Bastard
pi_119013180
Vind het leuk dat sommige bedrijven of instanties best verschillende meningen hebben over mijn werkervaring. De een vind het best interessant dat ik verschillende takken van sport heb gedaan, terwijl de ander me dan ziet als een beginner zonder enige ervaring.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119013644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben afgestudeerd, maar ik heb nog 0% ervaring. Ik word dan ook overal afgewezen.
Begin deze week leek ik geluk te hebben, want ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Het is gesprek is wel pas over twee weken.

Vandaag was ik nog even op een vacaturesite aan het kijken en nu zie ik dat de vacature, waar ik op had gereageerd en wat resulteerde in het sollicitatiegesprek, in de spotlights staat. Daar maak ik me eerlijk gezegd een beetje zorgen over, want dit betekent dat ze nog niet tevreden zijn met de sollicitanten (en dus ook niet met mij).

Ik ben bang dat het gesprek op niks zal uitlopen of dat ze het gesprek misschien zelfs nog afzeggen de komende week.

;(
Je moet er niet over in zitten dat de vacature in spotlights staan. Ze gaan echt wel uit van het gesprek. Afzeggen zullen ze denk ik niet zo snel doen.

Ik ben inmiddels wel ervaren in sollicitatie gesprekken (helaas) en soms denk ik ook echt van what the F.. Heb ik dan voor niets mijn hbo papiertje gehaald in 4 jaar ?

Bekende van mij is via een werving&selectie bureau bij 2 bedrijven voorgesteld, bij beide mocht ze op gesprek komen en nu hebben ze haar alle twee een baan aangeboden, zonder relevante werkervaring (1 jaar werkervaring in het algemeen) en met een flut opleiding. Dan begin ik toch te denken dat bedrijven liever blonde dames aannemen dan mij :)
pi_119013847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:

Je kunt ook nog gastouder worden eventueel. Of misschien bemiddelingsmedewerker bij een gastouder bureau.

De vacatures worden inderdaad steeds minder, omdat er bezuinigd wordt.. en mensen die hun baan kwijtraken halen de kinderen van de opvang... dus weer minder mensen nodig.
pi_119013889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:06 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Gehandicaptenzorg? Activiteitenbegeleiding in bejaardentehuis? Je zou je aan kunnen bieden als zelfstandige om op basis van PGB te werken met jongeren (ASS en ADHD)?
jongerenwerk, werken met vluchtelingen ect

er is wel veel keuze maar er is verdomd weinig werk :r (sph'er hier )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119014293
Veel keuze weinig werk ja en ik moet echt nog 2 sollicitaties versturen..

Gastouder is geen optie bij mij thuis.. appartementje..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 november 2012 @ 13:24:12 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119014353
En dat waren weer 2 afwijzingen. 1 komt binnen op mail (nav een 2e gesprek, te zwaar profiel voor de functie.) en de ander komt met de post.

-zucht-

Niets meer in gesprekfase nu. Nog potentieel een stuk of 4 interessante sollicitaties uitstaan in 'brief-fase'

60 sollicitaties, 9 eerste gesprekken, 4 tweede gesprekken... En nog steeds niet verder dan een functie voor 2 dagen.
pi_119014411
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat waren weer 2 afwijzingen. 1 komt binnen op mail (nav een 2e gesprek, te zwaar profiel voor de functie.) en de ander komt met de post.

-zucht-

Niets meer in gesprekfase nu. Nog potentieel een stuk of 4 interessante sollicitaties uitstaan in 'brief-fase'

60 sollicitaties, 9 eerste gesprekken, 4 tweede gesprekken... En nog steeds niet verder dan een functie voor 2 dagen.
sucks :* je kunt jezelf iig niet verwijten dat je er niet alles aan hebt gedaan
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:29:01 #277
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119014508
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

jongerenwerk, werken met vluchtelingen ect

er is wel veel keuze maar er is verdomd weinig werk :r (sph'er hier )
En ook teveel concurrentie, denk ik.

Als sph'er moet je niet alleen met de spw'ers concurreren, maar ook met maatschappelijk werk, sociaal juridische diensverlening, pedagogiek, Pabo (zoals ikzelf) en in tijden van crisis ook nog met orthopedagogen en psychologen (al dan niet nog in opleiding).
pi_119014608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

En ook teveel concurrentie, denk ik.

Als sph'er moet je niet alleen met de spw'ers concurreren, maar ook met maatschappelijk werk, sociaal juridische diensverlening, pedagogiek, Pabo (zoals ikzelf) en in tijden van crisis ook nog met orthopedagogen en psychologen (al dan niet nog in opleiding).
ja de opties zijn vaak genoegen nemen met mbo niv3 werk bijvoorbeeld, of afgewezen worden omdat je te hoog opgeleid bent :')

heb vandaag toevallig gesolliciteerd op een leuke hbo functie, was een fijn positief gesprek, dus met n beetje mazzel heb ik die wel in.mn zak :@
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:32:04 #279
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119014620
Ben vandaag gestopt met mijn 2e hbo studie. Goede nieuws is dat ik nu wel mijn propedeuse heb maar ik ben wel 2 1/4 jaar stufi kwijt en kan pas in september naar de universiteit. Dus nu maar een fulltime baan gaan zoeken. Dan heb ik in september hopelijk genoeg geld zodat ik die 2 jaar stufi zelf kan compenseren.

Ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren voordat ik een fulltime baan vind (ben 20)
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:35:50 #280
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119014738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:32 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ben vandaag gestopt met mijn 2e hbo studie. Goede nieuws is dat ik nu wel mijn propedeuse heb maar ik ben wel 2 1/4 jaar stufi kwijt en kan pas in september naar de universiteit. Dus nu maar een fulltime baan gaan zoeken. Dan heb ik in september hopelijk genoeg geld zodat ik die 2 jaar stufi zelf kan compenseren.

Ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren voordat ik een fulltime baan vind (ben 20)
Waarom ben je gestopt met je studie?
En waarom denk je dat na twee afgebroken studies je wel na 4 jaar op de Universiteit slaagt?
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:50:39 #281
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_119015254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:35 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Waarom ben je gestopt met je studie?
En waarom denk je dat na twee afgebroken studies je wel na 4 jaar op de Universiteit slaagt?
Ik kon het werken in projecten echt niet nog langer aan. Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplicht

Tentamens waren allemaal erg simpel en heb nog niks hoeven te herkansen. Struikelblok waren echt de projecten

Universiteit heb je geen projecten en is er een veel individualistische cultuur en ik kies nu eindelijk weer een studie wat ik ook echt leuk vind in plaats van waar ik denk later geld mee te kunnen verdienen
pi_119015374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:50 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik kon het werken in projecten echt niet nog langer aan. Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplicht

Tentamens waren allemaal erg simpel en heb nog niks hoeven te herkansen. Struikelblok waren echt de projecten

Universiteit heb je geen projecten en is er een veel individualistische cultuur en ik kies nu eindelijk weer een studie wat ik ook echt leuk vind in plaats van waar ik denk later geld mee te kunnen verdienen
Ook op de universiteit moet je, helaas steeds vaker, in projectgroepen werken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:55:22 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119015402
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:54 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

in he tbedrijfsleven ook.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 november 2012 @ 13:57:05 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119015451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in he tbedrijfsleven ook.
Dit...
pi_119015488
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:54 schreef Jesse_ het volgende:

Ik moest zeker 3x per week in projectgroepen werken :D En allemaal met aanwezigheidsplicht. Universiteit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 14:03:11 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119015659
Mijn gesprek gisteren ging goed. Het was een erg prettig gesprek, ben daar fijner uitgekomen dat ik er in ging. Ik moet wel zeggen dat ik de kans klein acht dat ik het krijg vanwege de specifieke vaardigheden die ze verwachtten.

Het gesprek was heerlijk inhoudelijk met af en toe een zijgedachte (heb naast inhoudelijk over de plek gepraat over fotoshoppen, de waarde van een foto als bewijsmateriaal, programmeren en dat studenten dat steeds minder goed kunnen, over waarom er weinig post-doc plekken worden aangeboden) Met andere woorden iemand met wie ik goed van gedachten kon wisselen.

Ik heb nu wel het rare gevoel dat als ze mij niet kiezen ik het wel jammer vind maar het eigenlijk ook heel goed begrijp.

In ieder geval op naar de volgende, en mn vingers gekruist houden dat het gesprek aan de andere kant net zo over kwam als aan mijn kant.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:09:35 #287
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119015847
quote:
Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplicht

Tja, één van de criteria om door je medestudenten positief te worden beoordeeld, is natuurlijk dat je aanwezig bent en een bijdrage levert. ;)
pi_119016509
Geen vacatures bijgekomen deze week. Dus geen enkele sollicitatie verstuurd. :{
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 14:54:32 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119017541
Blijkbaar is het gesprek goed gevallen ik krijg net bericht dat ik door ben naar de 2de ronde en een presentatie mag geven. :D
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:55:04 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119017563
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is het gesprek goed gevallen ik krijg net bericht dat ik door ben naar de 2de ronde en een presentatie mag geven. :D
tof! O+
Een gedicht over Maanvis
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 14:56:06 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119017607
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tof! O+
En dat met mijn negatieve zeurende zeikende onzekere persoonlijkheid, en afwijkende uiterlijk ;)
pi_119017828
quote:
Yes *O*

Enne, dat je bang was dat ze je niet namen vanwege de specifieke eisen die ze hadden. Dat zagen ze natuurlijk al in je brief en ze hebben je toch uitgenodigd :P Succes nu in de 2e ronde!
  Moderator / Redactie FP vrijdag 9 november 2012 @ 15:10:37 #293
Brabo Bastard
pi_119018111
quote:
Way to go man!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119018173
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Krijg je een uitkering?
Zo ja dan moet je toch 1 sollicitatie per week doen.

Zijn er geen vacatures? Dan een open sollicitatie schrijven ;)
Anders kan je problemen krijgen met je uitkering ;)
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:15:04 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119018268
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Zoek je op omgeving Rottumerplaat?
Een gedicht over Maanvis
pi_119018886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zoek je op omgeving Rottumerplaat?
Nee. Laat ik het wat duidelijker formuleren: er zijn geen vacatures in mijn omgeving waarvoor ik in aanmerking kom en waarop ik niet al eerder heb gesolliciteerd.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:43:12 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119019339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:31 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee. Laat ik het wat duidelijker formuleren: er zijn geen vacatures in mijn omgeving waarvoor ik in aanmerking kom en waarop ik niet al eerder heb gesolliciteerd.
En waar moeten we dus niet naar toe verhuizen als we kans willen hebben op een baan?
Een gedicht over Maanvis
pi_119019424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En waar moeten we dus niet naar toe verhuizen als we kans willen hebben op een baan?
Het noorden des lands.
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 15:47:08 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119019449
grappig ik moet juist naar het (zuid)westen voor banen :D
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:57:24 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119019792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:46 schreef Balisto het volgende:

[..]

Het noorden des lands.
quote:
Uw kans op werk is berekend met de volgende gegevens:
Functie: Administratief medewerker secretariaat | Provincie: Groningen, Friesland, Drenthe | Leeftijd: 27 tot 45 jaar | Werkloos: 0 tot 6 maanden
quote:
De kans op werk in deze functie is beperkt. Vergroot het gebied waarin u werk zoekt. Kijk ook naar andere functies die bij uw kwaliteiten passen.
quote:
U zoekt werk als administratief medewerker secretariaat. De volgende functies kunnen ook interessant voor u zijn: administratief medewerker uitkeringsinstantie (sociale verzekeringen), datatypist, medewerker crediteurenadministratie, medewerker debiteurenadministratie, medewerker salarisadministratie, polismaker, -controleur, typist / tekstverwerker.
zoies dus?
Een gedicht over Maanvis
pi_119019940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

zoies dus?
dat wil ik ook berekenen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: