Oke dat klinkt duidelijk. Gelukkig dus niet te gefrustreerd te zoeken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
De helft omdat ik ze echt leuk vind, de andere helft omdat het MOET. Eind januari loopt mijn WW af, en ik heb geen recht op bijstand, omdat mijn man genoeg verdient.
Van het salaris van mijn man kunnen wij onze vaste lasten betalen. (ben al bezig met veel onnodige dingen aan het opzeggen, loterijen, pathe passen, etc etc) Dus we hebben wel een dak boven ons hoofd. Maar geld voor eten is er dan niet. Dus ik moet zeker een parttime baan hebben voor eind januari(liefst fulltime, maar ik solliciteer op parttime en fulltime)
Edit: ik had op nog meer vacatures kunnen solliciteren, maar niet gedaan omdat de tekst mij niet aansprak. Of het bedrijf TE groot wasDus eigenlijk zijn de meeste vacatures die ik echt leuk vind
Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:33 schreef marcosta het volgende:
[..]
voor mij iets soortgelijks..aangenomen als ict medewerker en ben nu 3 jaar later de enige systeembeheerder over 10 servers,350 desktops en 100 laptops en 1100 gebruikers
zonder papieren(mavo en vapro-a) wel al 10 jaar ict ervaring
ook 30 plussersquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:
Ik weet niet of dit verteld is.
Maar probeer de Albert Heijn, McDonalds, Burgerking of KFC.
Je hoort van de 4 bedrijven hopelijk wel wat terug.
Ja, als je 17 bent misschien.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:
Ik weet niet of dit verteld is.
Maar probeer de Albert Heijn, McDonalds, Burgerking of KFC.
Je hoort van de 4 bedrijven hopelijk wel wat terug.
Mailen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vorige week erg positief kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf alleen door een vlaag van enthousiasme vergeten af te spreken wanneer we weer contact op zouden nemenwat is verstandig, wachten of even mailen?
Ik begreep dat je via een uzb daar aan het werk bent?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.
Bij mijn vorige baan als Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad ben ik zelfs aangenomen zonder enige ervaring in notuleren, na 3-4 vergaderingen had ik het onder de knie. Alleen hier is het notuleren in technisch Engels en dat valt vies tegen. Plus o.a. die excel-dingen.
Bijleren en nieuwe dingen leren, prima. Maar er zit op een gegeven moment wel een grens in het kunnen, tenminste dat gevoel heb ik. Dan is de vraag, blijf je doormodderen hopend dat het beter gaat worden en uiteindelijk misschien met tegenzin naar het werk gaan of wordt het dan toch misschien op zoek naar iets anders. En dat is wel een moeilijke keuze..zeker in deze tijd.
En dan gewoon mailen of ze al meer weten?quote:
En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.quote:
In dat geval gewoon mailen met leesbevestigingquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.
Ik zou bellen
Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvangerquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In dat geval gewoon mailen met leesbevestiging
Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen. Ik vind lees bevestiging wel fijn... Dat je het leest op het moment dat je uitkomt is sowieso het voordeel van mail en inderdaad het nadeel van bellen. Daarom bel ik niet graag, veel te 'invasief'.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvangerIk lees het op het moment dat het me uitkomt.)
Ja, dat het correct is ontvangen door de server.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen.
Ik ben ook helemaal geen beller.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik haat bellentijdens een mail kun je goed nadenken over je woorden en zinnen en tijdens een gesprek ook, daarbij is bellen inderdaad redelijk invasief.
quote:Op maandag 5 november 2012 02:19 schreef Staal het volgende:
Ik vind het eigenlijk al ruk om hier te posten omdat ene ClaudiaX zich even kwam melden om te zeggen dat ze mensen mag aannemen en dan zgn. tips gaat geven.
Zo'n bakfiets.
mja als jij iets moet regelen dan moet dat soms ook via de telefoonquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Bellen vind ik altijd opdringerig en doe ik zelf alleen op afspraak... maar de meeste mensen denken daar heel anders over.
Mail ze en bied aan ze te helpen met het bouwen van een betere en meer stabiele websitequote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Mag ik hier even kotsen over de UWV site ?![]()
![]()
![]()
15 minuten time out .....
Voor geld, uiteraard.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mail ze en bied aan ze te helpen met het bouwen van een betere en meer stabiele website
Dat overweeg ik ook wel eens als ik brieven of websites tegenkom met spelfouten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mail ze en bied aan ze te helpen met het bouwen van een betere en meer stabiele website
Ik weet niet of ik zo'n opdracht wel wil aanvaarden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Regio Den Haag is te ver voor je toch? Bij ons zoeken ze nog een (beginnend) ontwikkelaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:06 schreef El_Thijs het volgende:
Nou, Sogeti kan ook van de lijst af. Gesprek is op niets uitgelopen. Verder zoeken dan maar.
Helaas, idd te ver. Zoek iets in Brabant. Wat is de taal waarin ze de ontwikkelaar zoeken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:33 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Regio Den Haag is te ver voor je toch? Bij ons zoeken ze nog een (beginnend) ontwikkelaar.
Ja, want ze verrekenen het. Als jij nu meer krijgt bij je baan dan bij UWV, dan verrekenen ze dat ookquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, eerste werkweek zit erop. Ik heb netjes aan UWV doorgegeven dat ik voor 2 dagen (15.2 uur) werk heb. Nu krijg ik het verzoek het contract in te sturen
Is dat een normaal patroon?
.Net (c#) maar leergierigheid is erg belangrijk. Als je snel bijleert, kan het zijn dat minder ervaring geen belemmering vormt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Helaas, idd te ver. Zoek iets in Brabant. Wat is de taal waarin ze de ontwikkelaar zoeken?
Nee, dat geldt pas als je langer dan een jaar werkloos bent. Nu verrekenen ze het aantal uren. Voor het resterende aantal uren behoudt hij z'n uitkering.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, want ze verrekenen het. Als jij nu meer krijgt bij je baan dan bij UWV, dan verrekenen ze dat ook
Heb je PM ontvangen, zal eens kijken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:59 schreef happyme28 het volgende:
[..]
.Net (c#) maar leergierigheid is erg belangrijk. Als je snel bijleert, kan het zijn dat minder ervaring geen belemmering vormt.
Dat ze het verrekenen begrijp ik, waarom ze het contract willen zien begrijp ik niet. En dat laatste klopt niet, ze verrekenen alleen de uren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, want ze verrekenen het. Als jij nu meer krijgt bij je baan dan bij UWV, dan verrekenen ze dat ook
Ja die heb ik uiteraard ook doorgegevenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarschijnlijk omdat ze willen zien om hoeveel uren het gaat.
Dan zijn we samen nieuw hier. In welke regio ben je op zoek? Ik heb namelijk in mijn jobhoppende verleden bij een grote organisatie in de (geestelijke) gezondheidszorg gewerkt, dus ik wil wel met je meedenken!quote:Op woensdag 7 november 2012 10:44 schreef Enna85 het volgende:
Ola, Ik ben nieuw hier en zit sinds een maandje ook in de WW. Ben heel erg hard op zoek naar werk, maar jullie kennen het verhaal denk ik: Weinig vacatures te veel medesollicitanten.
Ik vroeg me eigenlijk af of jullie allemaal in de richting van de ICT werken/werk zoeken?
Zelf zoek ik werk als (neuro-) psycholoog en heb ik ook het idee dat mijn bronnen zo langzamerhand op raken. Zijn er hier mensen die ook werk in dezelfde richting zoeken en misschien goede tips hebben?
En ondertussen dus ook enige ervaring (helaas) met het aanvragen van een WW-uitkering.. misschien kan ik je helpen?
Teamleider bij PostNL?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:14 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag 7 sollicitatiemails versturen, de vacaturepagina's heb ik al 'vastgelegd'. Van twee sollicitatieprocedures hoor ik deze week of ze wel of niet doorgaan, en volgende week dinsdag voor de 2e maal een gesprek bij PostNL. Zal ze benadrukken mijn sollicitatieprocedure ditmaal NIET te vergeten
Daar word je wel aangenomenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Neen, postbezorger (zaterdag)
Ja, heel stom. Ik heb gewoon 0 ingevuld toen. Je wordt toch nog gebeld over je aanvraag. Heb dat toen ook aangegeven. Was verder geen probleem. Ze bellen toch ook met je 'oude' werkgever en komen zo wel op het aantal uren.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:21 schreef _Arual_ het volgende:
UWV maar even gebeld... Ik moest maar creatief zijn bij het invullen en mijn verhaal doen in het opmerkingenvakje.Anders gezegd: ze wisten het zelf ook niet.
Stom. En verder willen ze graag dat je alles via internet doet...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die heb ik uiteraard ook doorgegevenMaar goed, het zal wel om bewijs gaan. Lullige is weer dat dat blijkbaar alleen via papieren post kan. straks maar eens bellen of een digitale weergave niet voldoende is.
-edit- nee dus, moet via snailmailWelkom in 2012.
Acteurquote:Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef RickoKun het volgende:
ik ga nu zo solliciteren op iets in de zorg waar ik de functie geeneensch van weet. Wel de richting (zorg, kids, ouders opvoeding). Komt omdat ik via via ben doorverwezen vanuit een andere sollicitatie.
Ben benieuwd..
Hoe doen jullie dat trouwens als die smurfen gaan vragen: "wat is je droombaan?" Als ik dat eerlijk ga zeggen dan zou ik acteur zeggen, maar dat heeft ook weinig zin in de zorg. Zou ik dan moeten zeggen: "Een baan waar ik met plezier heen ga met leuke collega's?"
Al weet ik dat niet zeker of ik dat aan jullie moet vragen, aangezien jullie allemaal ook geen baan hebben(steekje onderwater ieeeeeeh
![]()
)
Dacht ik de vorige keer ook toen ik er een sollicitatiegesprek had op 16 oktober. Men zou binnen 2 dagen uitsluitsel geven, maar toen ik na 2 weken niets vernomen had, heb ik maar opnieuw gesolliciteerd.quote:
En dan denk je niet "kom, laat ik eens even bellen met de verantwoordelijke afdeling om het even voor te bespreken?" Als je het goed aanpakt kan de brief achterwege blijven omdat het gesprekje op zich al genoeg reden is om je uit te nodigen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef RickoKun het volgende:
ik ga nu zo solliciteren op iets in de zorg waar ik de functie geeneensch van weet. Wel de richting (zorg, kids, ouders opvoeding). Komt omdat ik via via ben doorverwezen vanuit een andere sollicitatie.
En nu krijg ik plompverloren een afwijzing gemaild van PostNL omdat ik niet voldoe aan het profiel.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:46 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dacht ik de vorige keer ook toen ik er een sollicitatiegesprek had op 16 oktober. Men zou binnen 2 dagen uitsluitsel geven, maar toen ik na 2 weken niets vernomen had, heb ik maar opnieuw gesolliciteerd.
Das rapquote:Op woensdag 7 november 2012 14:36 schreef MissionPhailed het volgende:
En zojuist weer een telefoon van een uitzendbureau voor een betrekking als administratief operator, kennismakingsgesprek morgen. De laatste tijd zóveel sollicitaties verzonden dat ik niet eens weet n.a.v welke sollicitatie dat ook alweer was
EDIT: en 10 minuten na een sollicitatiemail een afwijzing ontvangen; een nieuw snelheidsrecord, het oude record stond op 11 minuten![]()
Ik heb nergens last vanquote:Op woensdag 7 november 2012 14:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zucht....
[ afbeelding ]
Administratief Logistiek Medewerker. Quote: "Na vergelijk van alle binnengekomen sollicitaties moeten we helaas concluderen dat u niet in het profiel past". Eerlijk is eerlijk, ze werken er rap ... !quote:
Ik heb chrome, misschien ligt het daar aan?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Zouden ze me bewust tegenwerken ?
-verkeerd gelezen-quote:Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb chrome, misschien ligt het daar aan?
Nee Apache server kan het niet aan het is waarschijnlijk te druk.. of mijn zoekstring is te moeilijk/bewerkelijk voor het systeem.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb chrome, misschien ligt het daar aan?
Ja maar ik heb Chrome en ik kom eropquote:Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik hier geloof ik al meer gezegd.
Niet met Chrome naar werk.nl gaan.
Geen ideequote:Op woensdag 7 november 2012 15:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee Apache server kan het niet aan het is waarschijnlijk te druk.. of mijn zoekstring is te moeilijk/bewerkelijk voor het systeem.
Later nog maar eens proberen.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:03 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja maar ik heb Chrome en ik kom erop
[..]
Geen ideeMaar ik heb geen problemen met inloggen in ieder geval
Wat voor iets?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:35 schreef RickoKun het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk kids met psychiatrische problematiek in een ambulante omgeving begeleiden en steunen, ook in groepsverband. Dit kan in combinatie gaan met slaapdiensten, maar zo kan ik goed ervaring op doen en verder groeien. Dat komt wel goed daar ik leergierig ben als ik eenmaal in een bedrijf zit. Ik heb mijzelf goed kunnen profileren en nu ben ik hoogstwaarschijnlijk met mijn 2de sollicitatie binnen.quote:
Leuk!! Heb ik ook gedaanquote:Op woensdag 7 november 2012 17:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk kids met psychiatrische problematiek in een ambulante omgeving begeleiden en steunen, ook in groepsverband. Dit kan in combinatie gaan met slaapdiensten, maar zo kan ik goed ervaring op doen en verder groeien. Dat komt wel goed daar ik leergierig ben als ik eenmaal in een bedrijf zit. Ik heb mijzelf goed kunnen profileren en nu ben ik hoogstwaarschijnlijk met mijn 2de sollicitatie binnen.
Uit privacy zeg ik niet waar t is, maar ik heb de studie mwd gedaan, bachelor gehaald!quote:Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Leuk!! Heb ik ook gedaan
Waar is het ergens en wat voor studie doe je nu nog dan?
Zet hier maar neer waarop je wilt reageren en post je CV maar, dan kunnen wij wel helpen met de briefquote:Op woensdag 7 november 2012 23:02 schreef TwyLight het volgende:
Grootste reden dat ik werkloos ben is vanwege het feit dat ik waardeloos ben in het schrijven van aantrekkelijke sollicitatiebrieven.
Who's with me
waarom mag dat eigenlijk niet???quote:Op donderdag 8 november 2012 00:08 schreef Maanvis het volgende:
Jongens, je mag hier geen vacatures meer posten voor je mede-FOK!kers, ook niet uit niet-commercieel oogpunt. Dat jullie het even weten.
geen idee,de uitleg is dat het dan slechts een kwestie van tijd is voordat intercedenten zich registreren en hier gaan posten. Mag blijkbaar al tijden niet, maar ik merk het pas voor het eerst.quote:Op donderdag 8 november 2012 00:17 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
waarom mag dat eigenlijk niet???
Zo kunnen we elkaar toch helpen?
Stel je niet zo aan zeg.quote:Op donderdag 8 november 2012 00:08 schreef Maanvis het volgende:
Jongens, je mag hier geen vacatures meer posten voor je mede-FOK!kers, ook niet uit niet-commercieel oogpunt. Dat jullie het even weten.
Niemand stelt zich aan, maak je geen zorgen.quote:
Goede motivatie kan ik meestal wel schrijven. Sollicitatiebrief is toch ongeveer net zo iets?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:02 schreef TwyLight het volgende:
Grootste reden dat ik werkloos ben is vanwege het feit dat ik waardeloos ben in het schrijven van aantrekkelijke sollicitatiebrieven.
Who's with me
Wat ik zelf deed was een reden zoeken om op te staan. Op maandag ging ik daarom naar de markt om het eten voor die dag te halen. Die markt is maar tot 12 uur.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een vraag.. Wat niet zo zeer met werk zoeken te maken heeft maar wel met werkloos zijn.
Ik word echt gek, heel mijn ritme is weg. Ik blijf lang in bed liggen. Schuif dingen voor me uit. Hebben jullie tips om dit misschien tegen te gaan?
Ja dat zijn wel opties, afspraken probeer ik altijd zo vroeg mogelijk te plannen zodat ik iig uit bed ben. De markt is hier helaas pas smiddagsquote:Op donderdag 8 november 2012 11:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat ik zelf deed was een reden zoeken om op te staan. Op maandag ging ik daarom naar de markt om het eten voor die dag te halen. Die markt is maar tot 12 uur.
En ik ging naar de Hema en at daar een ontbijt voor 1,-. dat ontbijt was maar tot 10 uur.
Misschien kun jij iets soortgelijks bedenken.
Dankjewel. Ben er wel wel blij mee, uitzicht op vast loon per maand.quote:
Heb ik ook last van, en Maanvis zijn tips helpen wel enigszins. Misschien strakker aan gaan houden. al ben ik nu wel zo misselijk als watquote:Op donderdag 8 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een vraag.. Wat niet zo zeer met werk zoeken te maken heeft maar wel met werkloos zijn.
Ik word echt gek, heel mijn ritme is weg. Ik blijf lang in bed liggen. Schuif dingen voor me uit. Hebben jullie tips om dit misschien tegen te gaan?
Heel goed, en ook een voorzichtig gefeliciteerd! Nog wel spannend en alles natuurlijkquote:Op donderdag 8 november 2012 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ik had maandag een gesprek voor de opleiding tot verzorgende, een combinatie werken en leren. Ze waren al erg enthousiast en vertelden dat ik voor aankomende maandag wat zal horen. Bellen ze dinsdag al dat ze mij graag willen en dat ik aangenomen ben als ik door de taal en rekentoets door kom![]()
Ik heb blijkbaar indruk gemaakt bij de vrouwen![]()
Ik heb wel al gemerkt dat ik alle regeltjes wat betreft taal, even door moet nemen, is toch nog lastiger dan het lijkt
Heb ook een ietwat verschoven ritme; meestal 1:30 - 2:00 uur pitten, rondom 9:30 uur opstaan. Ochtendspits en werkstress zijn voor mij inmiddels onbekende begrippen.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Lol vind nog knap dat je om 9:30 er alweer uit bent. Toen ik werkloos was ging het echt nergens meer over. Tussen 2:00 en 3:00 naar bed en om 11:00 a 12:00 weer eruitquote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Heb ook een ietwat verschoven ritme; meestal 1:30 - 2:00 uur pitten, rondom 9:30 uur opstaan. Ochtendspits en werkstress zijn voor mij inmiddels onbekende begrippen.
Dat ken ik ook heel goed. Anders weet ik gewoon dat ik in bed blijf liggenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik herken het wel hoor![]()
Ik plan ook expres dingen op de ochtend (enkele cliënten of sporten), zodat ik er wel uit moet.
Je had je partner kostwinner moeten laten worden. Lekker een beetje huishouden en zoquote:Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Gezin met kinderen is blijkbaar de beste remedie om je in het ritme te houden
Mijn partner werkt nu ook bijna 40 uur per week. Maar helaas op basis van een 0 uren contract en in een iets ander salarisniveau dan ikzelf voorheen.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je had je partner kostwinner moeten laten worden. Lekker een beetje huishouden en zo
Je hebt er dus geen goede selectiecriteria op na gehoudenquote:Op donderdag 8 november 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn partner werkt nu ook bijna 40 uur per week. Maar helaas op basis van een 0 uren contract en in een iets ander salarisniveau dan ikzelf voorheen.
Ze kan uiteindelijk (na 3 maanden) wel uren eisen op basis van een 'vermoeden van arbeidsomvang'.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn partner werkt nu ook bijna 40 uur per week. Maar helaas op basis van een 0 uren contract en in een iets ander salarisniveau dan ikzelf voorheen.
Een hobby zoeken om je tijd mee te vullen? Ga bijvoorbeeld sporten of een nieuwe taal lerenquote:Op donderdag 8 november 2012 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Sund!quote:Op donderdag 8 november 2012 15:16 schreef E.T. het volgende:
Helaas ben ik 'uitzendkracht' en heb de uitsluiting loonbetaling' in mijn arbeidsovereenkomst
Welke ICT?quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:34 schreef Bittere_Bal het volgende:
Oei, zelfs bij ICT detacheerders wordt ik afgewimpeld na het sturen van mijn CV. Daar had ik toch wel een beetje mijn hoop op gevestigd. Paar jaar geleden was er altijd wel wat te doen in die sector. Zelfs met mijn niet passende vooropleiding,
soort werkquote:Op vrijdag 9 november 2012 09:48 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
soort werk of detacheerder bedoel je?
Wat kun je en wat wil je?quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:34 schreef Bittere_Bal het volgende:
Oei, zelfs bij ICT detacheerders wordt ik afgewimpeld na het sturen van mijn CV. Daar had ik toch wel een beetje mijn hoop op gevestigd. Paar jaar geleden was er altijd wel wat te doen in die sector. Zelfs met mijn niet passende vooropleiding,
Gehandicaptenzorg? Activiteitenbegeleiding in bejaardentehuis? Je zou je aan kunnen bieden als zelfstandige om op basis van PGB te werken met jongeren (ASS en ADHD)?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb een vraagje. Zelf heb ik een diploma SPW-4 en werkervaring in de kinderopvang. Maar zoals algemeen bekend is zijn daar amper vacatures in te vinden.
En ik vind het moeilijk om alternatieven te bedenken. Hebben jullie ideeen?
Je moet er niet over in zitten dat de vacature in spotlights staan. Ze gaan echt wel uit van het gesprek. Afzeggen zullen ze denk ik niet zo snel doen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben afgestudeerd, maar ik heb nog 0% ervaring. Ik word dan ook overal afgewezen.
Begin deze week leek ik geluk te hebben, want ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Het is gesprek is wel pas over twee weken.
Vandaag was ik nog even op een vacaturesite aan het kijken en nu zie ik dat de vacature, waar ik op had gereageerd en wat resulteerde in het sollicitatiegesprek, in de spotlights staat. Daar maak ik me eerlijk gezegd een beetje zorgen over, want dit betekent dat ze nog niet tevreden zijn met de sollicitanten (en dus ook niet met mij).
Ik ben bang dat het gesprek op niks zal uitlopen of dat ze het gesprek misschien zelfs nog afzeggen de komende week.
Je kunt ook nog gastouder worden eventueel. Of misschien bemiddelingsmedewerker bij een gastouder bureau.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb een vraagje. Zelf heb ik een diploma SPW-4 en werkervaring in de kinderopvang. Maar zoals algemeen bekend is zijn daar amper vacatures in te vinden.
En ik vind het moeilijk om alternatieven te bedenken. Hebben jullie ideeen?
jongerenwerk, werken met vluchtelingen ectquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:06 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Gehandicaptenzorg? Activiteitenbegeleiding in bejaardentehuis? Je zou je aan kunnen bieden als zelfstandige om op basis van PGB te werken met jongeren (ASS en ADHD)?
sucksquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat waren weer 2 afwijzingen. 1 komt binnen op mail (nav een 2e gesprek, te zwaar profiel voor de functie.) en de ander komt met de post.
-zucht-
Niets meer in gesprekfase nu. Nog potentieel een stuk of 4 interessante sollicitaties uitstaan in 'brief-fase'
60 sollicitaties, 9 eerste gesprekken, 4 tweede gesprekken... En nog steeds niet verder dan een functie voor 2 dagen.
En ook teveel concurrentie, denk ik.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jongerenwerk, werken met vluchtelingen ect
er is wel veel keuze maar er is verdomd weinig werk(sph'er hier )
ja de opties zijn vaak genoegen nemen met mbo niv3 werk bijvoorbeeld, of afgewezen worden omdat je te hoog opgeleid bentquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
En ook teveel concurrentie, denk ik.
Als sph'er moet je niet alleen met de spw'ers concurreren, maar ook met maatschappelijk werk, sociaal juridische diensverlening, pedagogiek, Pabo (zoals ikzelf) en in tijden van crisis ook nog met orthopedagogen en psychologen (al dan niet nog in opleiding).
Waarom ben je gestopt met je studie?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:32 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ben vandaag gestopt met mijn 2e hbo studie. Goede nieuws is dat ik nu wel mijn propedeuse heb maar ik ben wel 2 1/4 jaar stufi kwijt en kan pas in september naar de universiteit. Dus nu maar een fulltime baan gaan zoeken. Dan heb ik in september hopelijk genoeg geld zodat ik die 2 jaar stufi zelf kan compenseren.
Ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren voordat ik een fulltime baan vind (ben 20)
Ik kon het werken in projecten echt niet nog langer aan. Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplichtquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:35 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Waarom ben je gestopt met je studie?
En waarom denk je dat na twee afgebroken studies je wel na 4 jaar op de Universiteit slaagt?
Ook op de universiteit moet je, helaas steeds vaker, in projectgroepen werken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:50 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik kon het werken in projecten echt niet nog langer aan. Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplicht
Tentamens waren allemaal erg simpel en heb nog niks hoeven te herkansen. Struikelblok waren echt de projecten
Universiteit heb je geen projecten en is er een veel individualistische cultuur en ik kies nu eindelijk weer een studie wat ik ook echt leuk vind in plaats van waar ik denk later geld mee te kunnen verdienen
in he tbedrijfsleven ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:54 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ook op de universiteit moet je, helaas steeds vaker, in projectgroepen werken.
Ik moest zeker 3x per week in projectgroepen werkenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:54 schreef Jesse_ het volgende:
Ook op de universiteit moet je, helaas steeds vaker, in projectgroepen werken.
Tja, één van de criteria om door je medestudenten positief te worden beoordeeld, is natuurlijk dat je aanwezig bent en een bijdrage levert.quote:Je moet constant een masker opzetten omdat je cijfer afhangt van de beoordeling die je groepsleden je geven. Ook had mijn opleiding een aanwezigheidsplicht
tof!quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is het gesprek goed gevallen ik krijg net bericht dat ik door ben naar de 2de ronde en een presentatie mag geven.
En dat met mijn negatieve zeurende zeikende onzekere persoonlijkheid, en afwijkende uiterlijkquote:
Yesquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is het gesprek goed gevallen ik krijg net bericht dat ik door ben naar de 2de ronde en een presentatie mag geven.
Way to go man!quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Krijg je een uitkering?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Geen vacatures bijgekomen deze week. Dus geen enkele sollicitatie verstuurd.
Zoek je op omgeving Rottumerplaat?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Geen vacatures bijgekomen deze week. Dus geen enkele sollicitatie verstuurd.
Nee. Laat ik het wat duidelijker formuleren: er zijn geen vacatures in mijn omgeving waarvoor ik in aanmerking kom en waarop ik niet al eerder heb gesolliciteerd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoek je op omgeving Rottumerplaat?
En waar moeten we dus niet naar toe verhuizen als we kans willen hebben op een baan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Nee. Laat ik het wat duidelijker formuleren: er zijn geen vacatures in mijn omgeving waarvoor ik in aanmerking kom en waarop ik niet al eerder heb gesolliciteerd.
Het noorden des lands.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En waar moeten we dus niet naar toe verhuizen als we kans willen hebben op een baan?
quote:
quote:Uw kans op werk is berekend met de volgende gegevens:
Functie: Administratief medewerker secretariaat | Provincie: Groningen, Friesland, Drenthe | Leeftijd: 27 tot 45 jaar | Werkloos: 0 tot 6 maanden
quote:De kans op werk in deze functie is beperkt. Vergroot het gebied waarin u werk zoekt. Kijk ook naar andere functies die bij uw kwaliteiten passen.
zoies dus?quote:U zoekt werk als administratief medewerker secretariaat. De volgende functies kunnen ook interessant voor u zijn: administratief medewerker uitkeringsinstantie (sociale verzekeringen), datatypist, medewerker crediteurenadministratie, medewerker debiteurenadministratie, medewerker salarisadministratie, polismaker, -controleur, typist / tekstverwerker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |