abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118886671
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:33 schreef taxibabe het volgende:
daar heb je op zich gelijk in, maar als niet je weet waar je mee bezig (het uiteindelijk doel) bent hoe kun je dan iets toepassen en implementeren als je die kennis (van excel) ook niet hebt.
Dit behoort niet meer tot de basiskennis van excel.

Daarbij vraag ik mij of dergelijke taken en ontwikkelen van een multifunctioneel excel-bestand wel bij een managementassistent, gewaardeerd op MBO-niveau, hoort (een wat simpeler bestand bijwerken is een ander verhaal).
voor mij iets soortgelijks..aangenomen als ict medewerker en ben nu 3 jaar later de enige systeembeheerder over 10 servers,350 desktops en 100 laptops en 1100 gebruikers
zonder papieren(mavo en vapro-a) wel al 10 jaar ict ervaring
pi_118887037
Onverwachtse uitnodiging voor een gesprek aankomende maandag.
Zin in! *O*
pi_118887242
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:18 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

De helft omdat ik ze echt leuk vind, de andere helft omdat het MOET. Eind januari loopt mijn WW af, en ik heb geen recht op bijstand, omdat mijn man genoeg verdient.

Van het salaris van mijn man kunnen wij onze vaste lasten betalen. (ben al bezig met veel onnodige dingen aan het opzeggen, loterijen, pathe passen, etc etc) Dus we hebben wel een dak boven ons hoofd. Maar geld voor eten is er dan niet. Dus ik moet zeker een parttime baan hebben voor eind januari ;) (liefst fulltime, maar ik solliciteer op parttime en fulltime)

Edit: ik had op nog meer vacatures kunnen solliciteren, maar niet gedaan omdat de tekst mij niet aansprak. Of het bedrijf TE groot was :) Dus eigenlijk zijn de meeste vacatures die ik echt leuk vind :)
Oke dat klinkt duidelijk. Gelukkig dus niet te gefrustreerd te zoeken.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 november 2012 @ 14:05:20 #154
148247 taxibabe
pi_118887714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:33 schreef marcosta het volgende:

[..]

voor mij iets soortgelijks..aangenomen als ict medewerker en ben nu 3 jaar later de enige systeembeheerder over 10 servers,350 desktops en 100 laptops en 1100 gebruikers
zonder papieren(mavo en vapro-a) wel al 10 jaar ict ervaring
Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.

Bij mijn vorige baan als Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad ben ik zelfs aangenomen zonder enige ervaring in notuleren, na 3-4 vergaderingen had ik het onder de knie. Alleen hier is het notuleren in technisch Engels en dat valt vies tegen. Plus o.a. die excel-dingen.

Bijleren en nieuwe dingen leren, prima. Maar er zit op een gegeven moment wel een grens in het kunnen, tenminste dat gevoel heb ik. Dan is de vraag, blijf je doormodderen hopend dat het beter gaat worden en uiteindelijk misschien met tegenzin naar het werk gaan of wordt het dan toch misschien op zoek naar iets anders. En dat is wel een moeilijke keuze..zeker in deze tijd.
pi_118888287
Ik weet niet of dit verteld is.

Maar probeer de Albert Heijn, McDonalds, Burgerking of KFC.

Je hoort van de 4 bedrijven hopelijk wel wat terug.
I worked hard for this, I need nobody.
pi_118888524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:

ook 30 plussers :?
pi_118888664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef QuatroForma het volgende:

Ja, als je 17 bent misschien. 8)7
pi_118888773
Vorige week erg positief kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf alleen door een vlaag van enthousiasme vergeten af te spreken wanneer we weer contact op zouden nemen :P wat is verstandig, wachten of even mailen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118889592
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vorige week erg positief kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf alleen door een vlaag van enthousiasme vergeten af te spreken wanneer we weer contact op zouden nemen :P wat is verstandig, wachten of even mailen?
Mailen! :)
Enthousiast overkomen enzo ;)
pi_118889599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Op zich heb ik ook geen probleem met onbekende taken oppakken en nieuwe dingen leren. Graag zelfs.

Bij mijn vorige baan als Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad ben ik zelfs aangenomen zonder enige ervaring in notuleren, na 3-4 vergaderingen had ik het onder de knie. Alleen hier is het notuleren in technisch Engels en dat valt vies tegen. Plus o.a. die excel-dingen.

Bijleren en nieuwe dingen leren, prima. Maar er zit op een gegeven moment wel een grens in het kunnen, tenminste dat gevoel heb ik. Dan is de vraag, blijf je doormodderen hopend dat het beter gaat worden en uiteindelijk misschien met tegenzin naar het werk gaan of wordt het dan toch misschien op zoek naar iets anders. En dat is wel een moeilijke keuze..zeker in deze tijd.
Ik begreep dat je via een uzb daar aan het werk bent?
advies is lastig in deze.
Bij mij is het altijd zo geweest dat zodra je verder gaat kijken je jezelf niet meer voor de volle 100% kunt inzetten bij de huidige klus.
motivatie zakt verder.
je zegt verder dat je al bezig bent met een cursus advanced excel..
Dan nog een cursus business english en you're good to go :Y
pi_118889715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan gewoon mailen of ze al meer weten? :P
pi_118889981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.

Ik zou bellen :P
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:06:58 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890076
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dan moeten afwachten wanneer ze weer terugmailen? (in het geval dat de betrokken medewerker morgen z'n papadag heeft, is er op z'n vroegst met een beetje pech pas donderdag antwoord. Zit je zenuwachtig te zijn, omdat je misschien denkt dat je het hebt verkloot door te gaan mailen.

Ik zou bellen :P
In dat geval gewoon mailen met leesbevestiging :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118890104
Tja voorafgaand aan het gesprek had ik ook al gemaild met een vraag maar daar kreeg ik destijds geen reactie op. Naderhand wel besproken, maar toch.
pi_118890109
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In dat geval gewoon mailen met leesbevestiging :D
Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvanger :) Ik lees het op het moment dat het me uitkomt.)
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:10:05 #166
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118890185
Ik heb morgen mijn gesprek... Ben erg benieuwd!! :) Alles ligt al klaar. Ik moest namelijk een formulier etc. invullen. Heb ook even naar de CAO's gekeken en qua salaris ligt het een beetje hetzelfde als mijn vorige HBO functie. Een WO functie zit er voorlopig toch niet in, dus ik vind het even prima :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:10:12 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890188
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zijn er nog mensen die dat gebruiken? (ik klik er nooit op als mensen dat vragen. Dat is nu net het voordeel van e-mail voor de ontvanger :) Ik lees het op het moment dat het me uitkomt.)
Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen. Ik vind lees bevestiging wel fijn... Dat je het leest op het moment dat je uitkomt is sowieso het voordeel van mail en inderdaad het nadeel van bellen. Daarom bel ik niet graag, veel te 'invasief'.
pi_118890310
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je hebt ook ontvangstbevestiging daar kun je sowieso niet iets aan doen.
Ja, dat het correct is ontvangen door de server. :)

Da's hooguit handig als je een tikfout in het mailadres hebt gemaakt. Het zegt je verder niets. In het geval van ZwartMetSuiker heeft ze eerder ook al iets gestuurd, maar geen antwoord. Als dat nu niet gebeurt, is een belletje daarna misschien weer 'opdringerig'. :)
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 15:14:21 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118890367
Bellen vind ik altijd opdringerig en doe ik zelf alleen op afspraak... maar de meeste mensen denken daar heel anders over.
pi_118890465
Ik haat bellen :P tijdens een mail kun je goed nadenken over je woorden en zinnen en tijdens een gesprek ook, daarbij is bellen inderdaad redelijk invasief.
pi_118890747
Een beller is sneller en proactiviteit wordt over het algemeen gewaardeerd.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118891107
Nou dan zal ik zo even mailen (ja, mailen, niet bellen) met de vrag of er al meer bekend is en dat ik benieuwd ben. Of wacht, ik doe het morgen, dan is het 8 dagen geleden :)
pi_118891144
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik haat bellen :P tijdens een mail kun je goed nadenken over je woorden en zinnen en tijdens een gesprek ook, daarbij is bellen inderdaad redelijk invasief.
Ik ben ook helemaal geen beller. :P Ik haat bellen en met bellen struikel ik altijd over mijn woorden. Ik praat van mezelf al vrij snel en daarom vind ik bellen al niet echt leuk. Mailen vind ik inderdaad ook beter, omdat je dan ook rustig kan nadenken wat je wilt zeggen. Met bellen kan dat ook hoor, maar na een paar seconden ratel ik al over van alles en nog wat :@
pi_118891285
Punt is, bellen is met dit soort dingen lastig. Vergaderen en dat soort dingen is geen probleem via de telefoon, ik kan makkelijk een uur lang lullen over bepaalde zaken, zelfs in het Engels. Maar mbt sollicitaties enzo vind ik het lastiger. Qua werk loop ik ook liever langs iemand dan om dingen te vragen via de telefoon, kun je meteen zien of het gelegen is.
pi_118892662
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 02:19 schreef Staal het volgende:
Ik vind het eigenlijk al ruk om hier te posten omdat ene ClaudiaX zich even kwam melden om te zeggen dat ze mensen mag aannemen en dan zgn. tips gaat geven.

Zo'n bakfiets.
:?

Ik zoek zelf werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')