quote:Pittsburgh - In de dierentuin van de Amerikaanse stad Pittsburgh is een 3-jarig jongetje op gruwelijke wijze omgekomen toen hij werd verscheurd door een roedel van 11 Afrikaanse wilde honden. Dat gebeurde nadat hij vanaf een platform in het verblijf was gevallen.
Het slachtoffertje viel over de railing in het vier meter lager gelegen hondenverblijf. Dat gebeurde onder het oog van zijn moeder en veel andere dierentuinbezoekers. Vervolgens stortte de honden zich op het jongetje. Oppassers probeerden de beesten weg te jagen, maar vier honden reageerden daar niet op.
De verzorgers probeerden de honden vervolgens bij de peuter weg te halen door verdovingspijlen op hen af te vuren. De beesten vertoonden echter agressief kuddegedrag en waren niet tot bedaren te brengen.
De toegesnelde politie heeft uiteindelijk één hond doodgeschoten, melden Amerikaanse media. Die hulp kwam te laat voor het kind. Het is nog onduidelijk of het jongetje nog leefde toen de honden hem aanvielen. Niet uitgesloten wordt dat hij al was omgekomen door zijn val.
Afrikaanse wilde honden zijn roofdieren en zeer zeldzaam: er leven er nog maar 3.000 in het wild. Ze zijn niet verwand aan onze huishonden. De dierentuin van Pittsburgh heeft een fokprogramma. Het park is voor onbepaalde tijd gesloten.
Afrikaanse wilde hond
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)scheuren_kind__.html
Was al bang dat die lui van de Telegraaf de onderste foto ook in het nieuwsbericht hadden gezetquote:
Om een impressie te geven hoe die honden hun maal verscheuren.quote:Op zondag 4 november 2012 22:01 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Was al bang dat die lui van de Telegraaf de onderste foto ook in het nieuwsbericht hadden gezet
Denk dat het er in die dierentuin niet zo ruig aan toe was gegaan als op die foto. Dierentuin-dieren zijn volgens mij vaak wel wat rustiger dan wilde dieren.quote:Op zondag 4 november 2012 22:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Om een impressie te geven hoe die honden hun maal verscheuren.
Slechte beveiliging. De dierentuin mag eerst de veiligheid van hun zoo op orde gaan brengen.quote:Op zondag 4 november 2012 22:03 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Denk dat het er in die dierentuin niet zo ruig aan toe was gegaan als op die foto. Dierentuin-dieren zijn volgens mij vaak wel wat rustiger dan wilde dieren.
Was het in Emmen dat een olifant door te slechte omheining overleed ?quote:Op zondag 4 november 2012 22:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Slechte beveiliging. De dierentuin mag eerst de veiligheid van hun zoo op orde gaan brengen.
Hier moest ik even over nadenken, maar denk dat ik het nu begrijp. Die ouders kunnen, zal hun minste zorg zijn, waarschijnlijk een fikse schadevergoeding eisen.quote:Op zondag 4 november 2012 22:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was het in Emmen dat een olifant door te slechte omheining overleed ?
Mwah dan moet je als ouder in eerste instantie wel naar je kind kijken, en dat lijkt me niet het geval als die zo over het hek klimt.quote:Op zondag 4 november 2012 22:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
Oh my. Je zou als ouders je zoontje verscheurd zien worden door die beesten!
Ja, vind je? We kunnen ze ook aanklagen voor moord subsidiair doodslag.quote:Op maandag 5 november 2012 04:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
tja ouder die slecht op kinderen letter, it happens. die honden kun je niets kwalijk nemen, is gewoon hun instinct.
nou ja als dat kan moeten we dat maar doenquote:Op maandag 5 november 2012 04:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, vind je? We kunnen ze ook aanklagen voor moord subsidiair doodslag.
Zijn moeder stond er nota bene bij!!!!!quote:Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef starla het volgende:
Ja, want een kind van 3 kan goed situaties inschatten. Daarom zitten er ook zoveel kinderen bij de luchtverkeersleiding.
Ja, die zal zichzelf ook nooit meer vergeven dat ze niet eerder ingreepquote:Op maandag 5 november 2012 08:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zijn moeder stond er nota bene bij!!!!!
Maar het leverde van een leuke foto op, dat ventje op het hek zo dicht bij die wilde beesten.
Tsja..op zich nog niet eens zo'n slecht idee..kinderen zijn watervlug, en met een tuigje om heb je een kind wat niet meer in een buggy zit of gedragen wordt, of gedragen wil worden, toch nog een beetje onder controle..mijn moeder deed mij als peuter ook altijd een tuigje om, want ik was ook altijd foetsie..niks mis mee..quote:Op maandag 5 november 2012 08:33 schreef Scorpie het volgende:
Zo zie je maar weer, kinderen moet je gewoon aan de riem houden.
Als grapje bedoeld denk ik. Maar is soms geen slecht idee.quote:Op maandag 5 november 2012 08:33 schreef Scorpie het volgende:
Zo zie je maar weer, kinderen moet je gewoon aan de riem houden.
quote:The mother had picked the child up and put him on top of a railing at the edge of a viewing deck at the Pittsburgh Zoo late Sunday morning, Lt. Kevin Kraus of the Pittsburgh police said.
"Almost immediately after that he lost his balance, fell down off the railing into the pit, and he was immediately attacked by 11 dogs," Kraus said. "It was very horrific."
Ik denk veilig vanachter de pc dat ik erachteraan zou springen, maar in real life ?quote:Op zondag 4 november 2012 22:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
Oh my. Je zou als ouders je zoontje verscheurd zien worden door die beesten!
Tegen de tijd dat jij die bij elkaar hebt ligt het kindje al in vier stukken zo niet meer verspreid over het hele terrein.quote:Op maandag 5 november 2012 20:19 schreef KatyM het volgende:
Gewoon met zn allen er achteraan springen. Stuk of 3, 4 volwassenen moeten toch wel die beesten afschrikken?
Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan...
Al die beesten zouden neergeschoten moeten worden.quote:Op maandag 5 november 2012 20:29 schreef ShaoliN het volgende:
Fijn dat de politie nog even zo'n beest overhoop knalt. Ach er zijn er toch nog 3000, kan mij het verrotten.
Mens gaat toch echt boven dier. Als ze hulp willen verlenen en die dieren vormen nog steeds een bedreiging, dan is schieten een rechtvaardige handeling.quote:Op maandag 5 november 2012 20:29 schreef ShaoliN het volgende:
Fijn dat de politie nog even zo'n beest overhoop knalt. Ach er zijn er toch nog 3000, kan mij het verrotten.
En ik vraag me inderdaad af of en hoeveel het uitgemaakt zou hebben als volwassenen (ookal is het er maar 1) er achteraan zouden springen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:19 schreef KatyM het volgende:
Gewoon met zn allen er achteraan springen. Stuk of 3, 4 volwassenen moeten toch wel die beesten afschrikken?
Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan...
Moeder had kind op het hek gezet dus.quote:Op maandag 5 november 2012 22:22 schreef probeer het volgende:
Een klein kind dat over een hek valt?
Zal vast een puik hek zijn geweest ..
Ow en ik hoop dat het ventje al door de val om het leven kwam .. Brr, verscheurd door wilde honden ..
Tien van die kaken in je been en je bent zo neer.quote:Op maandag 5 november 2012 22:23 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik vraag me inderdaad af of en hoeveel het uitgemaakt zou hebben als volwassenen (ookal is het er maar 1) er achteraan zouden springen.
Een klein kind is natuurlijk lunch, maar een normaal volwassen mens die nog op 2 benen staat .. ?
Wat een domme actie maar wat vreselijk om dit mee te maken en te zien bij je kind.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
Moeder wilde het kind waarschijnlijk idd op die omheining zetten zodat ie het beter kon zien ofzo.
Dat zie je wel vaker in dierentuinen, dat je denkt 'allemachtig idioot, zet dat kind neer, dat hek is er niet voor niets'.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
Moeder wilde het kind waarschijnlijk idd op die omheining zetten zodat ie het beter kon zien ofzo.
Dat zie je wel vaker in dierentuinen, dat je denkt 'allemachtig idioot, zet dat kind neer, dat hek is er niet voor niets'.
Ai... ja, ik bedoel maarquote:
Dat snap je toch niet...quote:
Flikker op joh, tis je kind.. Dan zou ik sowieso springen..quote:Op maandag 5 november 2012 20:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik denk veilig vanachter de pc dat ik erachteraan zou springen, maar in real life ?
Gaat waarschijnlijk heel snel, verlamd van schrik e.d.
Misschien was het wel een heel vervelend kind.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Flikker op joh, tis je kind.. Dan zou ik sowieso springen..
Als er maar een kleine kans is dat je je kroost zou kunnen redden dan doe je dat toch?
Het is en blijft je kind. Ik zou liever doodgaan omdat in een poging om mijn kind/vrouw te redden dan dat ik mezelf nooit kan vergeven omdat ik niks gedaan heb.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Equites het volgende:
[..]
Misschien was het wel een heel vervelend kind.
... tsja fuck it dan ook maar .. Eigen schuld, opgegeten kind.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moeder had kind op het hek gezet dus.
Dit hangt er op het dak van het Empire State:quote:
Dat die moeder het maar tot in de lengte van dagen mag blijven herbeleven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een domme actie maar wat vreselijk om dit mee te maken en te zien bij je kind.
Ja, want normaliter eten ze alleen spinazie en boerenkoolquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:44 schreef Piye het volgende:
Ik zeg spuitje, als ze eenmaal bloed hebben geroken zijn ze niet meer te houden die beesten.
Wie wordt daar precies beter van?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat die moeder het maar tot in de lengte van dagen mag blijven herbeleven.
Het volgende kindje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wie wordt daar precies beter van?
We sluiten ze op en gebruiken ze voor ons plezier. En nog steeds raar opkijken als die beesten hun instinct volgen, donder maar op je moet onderscheid kunnen maken.quote:Op maandag 5 november 2012 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Al die beesten zouden neergeschoten moeten worden.
Het was dan ook een grapje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, want normaliter eten ze alleen spinazie en boerenkool
Dader en slachtoffer tegelijk zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Greys het volgende:
Laten we ons ''instinct'' dan ook gewoon volgen? ''Dood ieder beest dat een van ons dood''quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:12 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
We sluiten ze op en gebruiken ze voor ons plezier. En nog steeds raar opkijken als die beesten hun instinct volgen, donder maar op je moet onderscheid kunnen maken.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laten we ons ''instinct'' dan ook gewoon volgen? ''Dood ieder beest dat een van ons dood''
Oh ben jij het, de man van Marianne Thieme. Sorry dan.quote:
Dat denk ik ook niet. Veel dieren in dierentuinen staan ook onder behoorlijke stress he. Misschien vielen ze dat kind wel aan omdat ze het als bedreiging zagen, niet eens als prooi/voedsel.quote:Op zondag 11 november 2012 14:25 schreef Baktaart het volgende:
Heb ze wel eens gezien in een dierentuin. Meest aggressief aandoende dieren daar (naast een beer met een slecht humeur). Zelfs de wolven bemoeiden zich met hun eigen zaken, maar deze stonden constant met de hele club bij het hek naar prooi (ons) te loeren.
Daarna heb ik ze opgezocht en het werd duidelijk dat het dus helemaal geen hond is (maar een hondachtige). Ik denk ook niet dat een volwassene enige kans maakt tegen twee, laat staan meer van die dieren. Ze staan behoorlijk hoog op de poten en werken dodelijk in troepen.
Ouders die niet op hun kinderen passen en geen enkel gevaar kunnen inschatten. En inderdaad, de Zoo/park krijgt weer te maken met allerlei onderzoeken.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:07 schreef Jerruh het volgende:
In een discussie op een pretparksite staan veel berichten uit de media aldaar dat de moeder het kind op/over de railing had gehangen zodat het kind schijnbaar beter zou kunnen zien waarna het vervolgens begon te spartelen en de moeder het kind niet meer hield. het kind is toen eerst in een net gevallen dat eigenlijk alleen bedoeld is om klein puin tegen te houden, waarna het na twee keer stuiteren het verblijf in viel. het kind is niet door de val zelf om het leven gekomen.
http://www.themeparkrevie(...)f=2&t=64003&start=80
Ik vind die discussie daar vrij interessant, omdat er waarschijnlijk weer gevolgen zullen zijn voor het dierenpark. Ik snap niet, ook al is het erg voor de ouders, dat je geen risicoinschatting kan maken van een actie die je doet. het doet mij denken aan meerdere ongelukken in parken in de afgelopen tientallen jaren, waarbij personen een behoorlijk risico nemen, er iets gebeurt en vervolgens het park zelf op de blaren kan zitten, attracties die veilig zijn uit de running worden genomen of wekenlang stil liggen voor onderzoek met als gevolg schade voor het park zelf...
Wat voor beest is dat dan?quote:Op maandag 16 september 2013 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen in Nederland
[ afbeelding ]
Sinds wanneer ben jij van de eigen verantwoording?quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moeder had kind op het hek gezet dus.
Everzwijn, kunnen zeer agressief zijn en gevaarlijkquote:
Inderdaad, ik vroeg me af of het echt een everzwijn was.quote:Op maandag 16 september 2013 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Everzwijn, kunnen zeer agressief zijn en gevaarlijk
Omdat het in Nederland is, en om te laten zien dat mensen hier in NL net zulke idioten zijn als eldersquote:Op maandag 16 september 2013 15:50 schreef MarkBroflovski het volgende:
Waarom moet ondertussen in Nederland erbij 😠
Het zou ook wat zijn als mensen enkel dom zijn in het buitenland héquote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland is, en om te laten zien dat mensen hier in NL net zulke idioten zijn als elders
Wij komen regelmatig bij Radio Kootwijk en daar zie je ze ook wel eens lopen.... ik ga daar aan het eind van de dag niet eens wandelen met onze peuter erbij, omdat de kans dan groot is dat je een troep zwijnen tegenkomt.quote:Op maandag 16 september 2013 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen in Nederland
[ afbeelding ]
Jij zit zeker niet zo vaak op FOK?quote:Op maandag 16 september 2013 15:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zou ook wat zijn als mensen enkel dom zijn in het buitenland hé
oww zo misschien moet ik binnenkort ook even dierentuin bezoeken als er net zo volk rondhangt als een gemiddelde kermis kan het nog lachen worden.quote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland is, en om te laten zien dat mensen hier in NL net zulke idioten zijn als elders
Waarom ? Weten die beesten veel, ik zou eerder de moeder aanbevelen voor een dergelijke behandeling...quote:Op maandag 5 november 2012 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Al die beesten zouden neergeschoten moeten worden.
Niet te geloven ze wil ook geld verdienen aan haar eigen onverantwoordelijke, zeg maar ronduit achterlijke, gedragquote:Op maandag 16 september 2013 15:39 schreef Nepthys het volgende:
Update
Parents sue Pittsburgh Zoo over boy's fatal mauling after falling into exhibit of dogs
Zoals wel te verwachten was hebben de ouders van de jongen de Pittsburgh Zoo aangeklaagd. Ze claimen onder andere dat de dierentuin de bezoekers onvoldoende heeft beschermd, aangezien het bekend was dat mensen daar toch constant hun kinderen optilden. Bovendien zouden dierentuinmedewerkers het probleem al eerder hebben aangekaart en is daar niks mee gedaan.
De dierentuin heeft nu ook officieel gereageerd op de beschuldigingen en stelt dat het park geen veiligheidsproblemen had en de verantwoordelijkheid volledig bij de moeder van de jongen ligt. Grote kans dat het eindigt in een schikking.
Pittsburgh Zoo blames mother for boy's fatal mauling
Het verblijf is overigens gesloten en de wilde honden zijn in andere dierentuinen ondergebracht.
Mij is altijd geleerd om niet in de schemering je hond uit te laten in het bos want dan ben je hem kwijt. En uitkijken want die krengen lopen ook langs de weg. En zij gooien hun baby er zowat naartoequote:Op maandag 16 september 2013 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen in Nederland
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook met kattenquote:Op maandag 16 september 2013 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarom is het ook zo gevaarlijk als mensen wilde dieren (apen, everzwijnen, etc) voeren, de beesten blijven dan niet weg bij mensen.
Mijn hond loopt in het bos altijd aan de lijn.quote:Op maandag 16 september 2013 16:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mij is altijd geleerd om niet in de schemering je hond uit te laten in het bos want dan ben je hem kwijt. En uitkijken want die krengen lopen ook langs de weg. En zij gooien hun baby er zowat naartoe
Tot je in het hok valt en ze net zo wild zijn als in de natuur.quote:Op zondag 4 november 2012 22:03 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Denk dat het er in die dierentuin niet zo ruig aan toe was gegaan als op die foto. Dierentuin-dieren zijn volgens mij vaak wel wat rustiger dan wilde dieren.
O ja, daar schrikt een zwijn van, klopt.quote:Op maandag 16 september 2013 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn hond loopt in het bos altijd aan de lijn.
Je zou schrikken hoe vaak ik zoiets zie in een dierentuin.quote:Op maandag 16 september 2013 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom ? Weten die beesten veel, ik zou eerder de moeder aanbevelen voor een dergelijke behandeling...
Welke idioot zet nu een klein kind op een hek in de dierentuin.
De ouders hebben het kind op de rand getild....quote:Op maandag 16 september 2013 16:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Tot je in het hok valt en ze net zo wild zijn als in de natuur.Hoe komt dat kind trouwens over dat hek heen en waar waren de ouders op dat moment?
Beetje opletten hè, zo'n kind is net zo onbetrouwbaar als die wilde honden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |