abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118809745
Ik vind het altijd ontzettend fijn en leuk om nieuwe kleding te kopen want het is nieuw, ruikt nieuw en het is nog zacht.
Dan draag ik het een paar dagen en gaat het de was in waar ik al ontzettend tegenop zie. Want, het wordt altijd hard.

Nu koop ik vrijwel nooit dure kleding aangezien ik toch wel weet dat ik na drie maanden iets nieuws moet kopen. Want na elke wasbeurt wordt het harder en harder.
zo heb ik vorige week voor het eerst een voor mijn doen duur vest gekocht. Aangezien de winter eraan komt en al mijn kleding van vorig jaar niet meer lekker zit, moest ik ook gewoon iets hebben. Nou dat heb ik deze week gedragen en het zat allemaal heel fijn. Totdat het de was in ging en ik het weer aan deed.

Kei en keihard. Ik vind het zo ontzettend zonde want als ik het nu draag, zit het gewoon niet zo lekker meer.

Het gebeurt altijd bij katoen en ook bij spijkerbroeken. Maar bij spijkerbroeken is het zo dat die juist weer zacht worden terwijl spijkerbroeken van zichzelf vrij hard zijn. Na x aantal wassen is het net als mijn spijkerbroek als fluweel om mijn benen zit.

Nu zeggen mijn ouders dat het ligt aan de hardheid van het water maar ik geloof daar natuurlijk geen knars van. Aangezien vrienden en kennissen hier in de buurt geen last hebben van kleding dat hard wordt en die kunnen wel 5 jaar hun kleding goed houden.

Wij gebruiken nu Omo als wasmiddel waar we daarvoor altijd een of ander ecologisch huismerk hebben gebruikt. Ze willen geen andere wasmiddelen gebruiken want dat is slecht voor de natuur maar nu ben ik in zo'n staat dat ik voortaan maar mijn eigen was ga doen en zelf mijn wasmiddel ga kopen.

Wat gebruiken jullie om je kleding net zo mooi en zacht te houden als dat je het uit de winkel kocht?
  zondag 4 november 2012 @ 15:50:04 #2
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_118809854
www.google.nl en dan 'wasverzachter' intikken.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_118809876
Buiten ophangen en/of wasverzachter.
pi_118809889
Volgespoten sokken apart van de rest wassen..
pi_118809962
Wasverzachter is het toverwoord voor jou. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118810016
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Devvie het volgende:
Volgespoten sokken apart van de rest wassen..
Die zet ik altijd in de hoek, tot ik voldoende heb om een was te draaien.
  Redactie Frontpage zondag 4 november 2012 @ 15:57:29 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_118810235
Wasdroger gebruiken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 4 november 2012 @ 16:01:42 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118810428
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:51 schreef trovey het volgende:
Wasverzachter is het toverwoord voor jou. :P
Dit ja.
pi_118810813
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Devil010 het volgende:
www.google.nl en dan 'wasverzachter' intikken.
Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.

Tevens verliest mijn kleding ook snel kleur. Vooral zwart wordt snel grijs wat nu ook al het geval is bij dat vest.
  zondag 4 november 2012 @ 16:10:46 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_118810897
Nieuwe wasmachine?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_118810930
Wasverzachter, droger, ander wasprogramma?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_118810988
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:10 schreef eNaSnI het volgende:
Nieuwe wasmachine?
Als dat zou helpen. Heeft die er ook nog invloed op?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 16:12:49 ]
  zondag 4 november 2012 @ 16:13:25 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118811018
Omo voor bonte was, hoop ik?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118811077
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Omo voor bonte was, hoop ik?
Beide. Bonte en witte was.
  zondag 4 november 2012 @ 16:15:19 #15
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_118811088
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als dat zou helpen. Heeft die er ook nog invloed op?
Het water moet toch verwarmd worden en je was bewogen? Als het één of ander of beiden niet goed gaan, bestaat de kans dat je was er niet zo prettig uitkomt. Hoe droog je het?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_118811118
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:15 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het water moet toch verwarmd worden en je was bewogen? Als het één of ander of beiden niet goed gaan, bestaat de kans dat je was er niet zo prettig uitkomt. Hoe droog je het?
Het wordt zomers buiten opgehangen en 's winters binnen.
  zondag 4 november 2012 @ 16:16:25 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118811133
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef Dimens het volgende:

[..]

Beide. Bonte en witte was.
Voor je kleren?
pi_118811187
Ik klop het altijd een paar keer uit voordat ik het ophang + robijntje.
pi_118811237
Heb je niet heel veel kalk in je water zitten?
pi_118811317
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor je kleren?
Witte was voor was dat wit gekleurd is en bonte was voor de was met kleren in allerlei kleuren. Beide van Omo.
pi_118811363
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:17 schreef Jussi het volgende:
Ik klop het altijd een paar keer uit voordat ik het ophang + robijntje.
Wat van Robijn gebruik jij? Jij hangt je was dus ook op en hebt geen last van kleding dat hard wordt?
pi_118811422
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:18 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je niet heel veel kalk in je water zitten?
Dan zou het nog steeds een mysterie zijn waarom vrijwel dezelfde kleding van een vriend welke 2 straten verder woont met waarschijnlijk precies hetzelfde water, zijn kleding 5 jaar lang goed kan houden zonder dat zijn kleding keihard wordt en zoveel kleur verliest.
pi_118811467
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan zou het nog steeds een mysterie zijn waarom vrijwel dezelfde kleding van een vriend welke 2 straten verder woont met waarschijnlijk precies hetzelfde water, zijn kleding 5 jaar lang goed kan houden zonder dat zijn kleding keihard wordt en zoveel kleur verliest.
Omdat hij misschien een betere filter heeft ofzo. Je hebt ook garantie op je wasmachine he, volgens mij kun je best even de winkel opbellen om te vragen of ze iemand ernaar laten kijken.
pi_118811571
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Omdat hij misschien een betere filter heeft ofzo. Je hebt ook garantie op je wasmachine he, volgens mij kun je best even de winkel opbellen om te vragen of ze iemand ernaar laten kijken.
Een filter tegen waterhardheid? Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
pi_118811662
http://www.wasmachinespot(...)asmachine-voorkomen/

Dit vind ik op google, ik weet niet of er wat nuttigs tussenzit. (Van die filter weet ik niet of het bestaat haha, ik ben ook maar een leek op wasgebied :') )
pi_118811822
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:27 schreef Franknfurter het volgende:
http://www.wasmachinespot(...)asmachine-voorkomen/

Dit vind ik op google, ik weet niet of er wat nuttigs tussenzit. (Van die filter weet ik niet of het bestaat haha, ik ben ook maar een leek op wasgebied :') )
Maar daar staat niets over machines die kalkaanslag tegengaan.
En als er zo'n machine is, dan zou ik alsnog mijn ouders moeten overhalen er een aan te schaffen. Op dat gebied zijn het echt ontzettend gierige mensen terwijl ze geld zat hebben. Ze hebben twee weken geleden nog even een zeilboot gekocht want er stond er een te koop die ze wel graag wilde hebben.

Oh en het moet allemaal energiezuinig zijn. Want als het dat niet is, komt het niet het huis in.
pi_118811968
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:25 schreef Dimens het volgende:

[..]

Een filter tegen waterhardheid? Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
filter is onzin. goed wasmiddel moet voldoende zijn.

vraag die vriend van een paar straten verderop hoe hij wast en met welke middelen, en hoe hij droogt. ga hetzelfde doen. klaar.
pi_118812397
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

filter is onzin. goed wasmiddel moet voldoende zijn.

vraag die vriend van een paar straten verderop hoe hij wast en met welke middelen, en hoe hij droogt. ga hetzelfde doen. klaar.
Ik hoop eigenlijk op een verklaring waarom mijn kleding altijd hard wordt en kleuren vervagen. Misschien is het inderdaad de wasmachine en heeft het helemaal geen zin om andere kleding te kopen.

Ik trek net ook nog even dat vest aan, en hij is ook gekrompen. Het zit voor geen meter en ik heb echt niet meer de behoefte om dat ding nog aan te doen. ¤70,- voor een vest wat ik een week gedragen heb en nu waarschijnlijk de kast in gaat en nooit meer gedragen gaat worden. En nu heb ik weer een synthetisch vest van 3 jaar geleden aan want dat is het enige wat niet hardt wordt en nog lekker zit.
pi_118812505
Meestal komt dit door kalkaanslag die zich aan je kleren gaat hechten, waardoor sommige kledingstukken net een plank lijken.

Een beetje azijn bij de wasbeurt doet wonderen! Ook goed voor kleurbehoud overigens.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_118812511
quote:
13s.gif Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk op een verklaring waarom mijn kleding altijd hard wordt en kleuren vervagen. Misschien is het inderdaad de wasmachine en heeft het helemaal geen zin om andere kleding te kopen.

Ik trek net ook nog even dat vest aan, en hij is ook gekrompen. Het zit voor geen meter en ik heb echt niet meer de behoefte om dat ding nog aan te doen. ¤70,- voor een vest wat ik een week gedragen heb en nu waarschijnlijk de kast in gaat en nooit meer gedragen gaat worden. En nu heb ik weer een synthetisch vest van 3 jaar geleden aan want dat is het enige wat niet hardt wordt en nog lekker zit.
je wast alles op 90 graden?
pi_118812563
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je wast alles op 90 graden?
Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.
pi_118812591
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef relativity het volgende:
Meestal komt dit door kalkaanslag die zich aan je kleren gaat hechten, waardoor sommige kledingstukken net een plank lijken.

Een beetje azijn bij de wasbeurt doet wonderen! Ook goed voor kleurbehoud overigens.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom de kleding van een vriend twee straten verderop wel goed blijft terwijl die hetzelfde water gebruikt. Zijn er ook wasmiddelen die hier op inspelen?
pi_118812600
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.
welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?
pi_118812640
Misschien gebruikt hij andere wasmiddelen en wellicht gebruikt hij ook een scheutje azijn bij de was. Daarnaast zijn er grote verschillen in wasmachines/droogtrommels/etc...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_118812644
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:20 schreef Dimens het volgende:

[..]

Witte was voor was dat wit gekleurd is en bonte was voor de was met kleren in allerlei kleuren. Beide van Omo.
De hoeveelheid varieert hoe vies de was is en ik heb daar niet altijd kijk op hoeveel erin gaat.
pi_118812682
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:54 schreef relativity het volgende:
isschien gebruikt hij andere wasmiddelen en wellicht gebruikt hij ook een scheutje azijn bij de was. Daarnaast zijn er grote verschillen in wasmachines/droogtrommels/etc...
Dus een andere wasmachine kan wel degelijk uitmaken?
pi_118812732
Ik heb hier een waterhardheid van 9,4 dH.* (vrij hard) en nergens problemen mee...

quote:
Hard water heeft bijna drie maar zoveel waspoeder nodig. Hard water gebruikt zeep om kalkdeeltjes te neutraliseren. Het verbruik van de vaatwasser en wasmachine stijgt, hetzelfde geldt bij verzorgings- en schoonmaakproducten.
Daarom azijn toevoegen!
pi_118812750
het kan ook zijn dat hij dezelfde resultaten heeft als jij maar het als normaal ziet en er geen probleem mee heeft natuurlijk.
pi_118812755
quote:
quote:
Je was wordt niet zozeer ‘harder’ van hard water trouwens ; dat heeft er meer mee te maken of je wasverzachter gebruikt, dat verder geen enkel echt nut heeft, buitengewoon milieuonvriendelijk is en er voor zorgt dat je hand- en theedoeken minder goed absorberen. Gebruik dat dus liever niet ; het is echt op geen enkele manier te verdedigen.
pi_118812788
voor theedoeken / handdoeken enzo moet je dan ook nooit wasverzachter gebruiken.
pi_118812846
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het kan ook zijn dat hij dezelfde resultaten heeft als jij maar het als normaal ziet en er geen probleem mee heeft natuurlijk.
Nee. Ik weet nog heel goed dat ik in 2007 samen met hem precies hetzelfde vest hadden gekocht op het printje na. Hij draagt dat vest nu nog steeds terwijl ik het na een paar keer dragen heb weggegooid omdat het keihard was en niet te dragen. Als ik dan zijn vest aan doe, voelt het nog steeds alsof het net nieuw is en de kleuren zijn nog gewoon goed. Tevens was er van dat printje ook niet zoveel meer te zien omdat de kleuren helemaal vaal waren geworden.
pi_118812876
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
voor theedoeken / handdoeken enzo moet je dan ook nooit wasverzachter gebruiken.
Gebeurd ook niet.
pi_118812901
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:56 schreef relativity het volgende:
Ik heb hier een waterhardheid van 9,4 dH.* (vrij hard) en nergens problemen mee...

[..]

Daarom azijn toevoegen!
Voeg jij azijn toe aan je was?
  zondag 4 november 2012 @ 17:01:53 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118812922
Trek de bak eens eruit waar het wasmiddel/wasverzachter in gaat en maak die goed schoon. Terugzetten, alle vakjes vullen met Soda en dan een kookprogramma erachteraan.

Wasverzachter wil nog al eens klonteren en dat gaat verstoppen waardoor de wasverzachter niet bij de was komt.
And so is the past
pi_118813020
IK voeg bij elke wasbeurt een scheut azijn toe ja. Voor kleurbehoud, het oplossen van kalk in kleding (waardoor kleren hard worden) en voor onderhoud van de wasmachine.

Zoek het maar eens op op google.
pi_118813299
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:04 schreef relativity het volgende:
IK voeg bij elke wasbeurt een scheut azijn toe ja. Voor kleurbehoud, het oplossen van kalk in kleding (waardoor kleren hard worden) en voor onderhoud van de wasmachine.

Zoek het maar eens op op google.
Stop je dat dan ook gewoon in het bakje waar je wasmiddel toevoegt? Wat gebruik je verder voor wasmiddelen?
pi_118813334
Nee in het bakje voor de wasverzachter een paar dopjes... Gebruik gewoon goedkope wasmiddelen van de lidl e.d.
pi_118813399
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat van Robijn gebruik jij? Jij hangt je was dus ook op en hebt geen last van kleding dat hard wordt?
Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
pi_118813493
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voeg jij azijn toe aan je was?
Ik iig.
  zondag 4 november 2012 @ 17:19:23 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813535
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Dimens het volgende:

Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.
Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.

quote:
Tevens verliest mijn kleding ook snel kleur. Vooral zwart wordt snel grijs wat nu ook al het geval is bij dat vest.
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn :N
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 november 2012 @ 17:21:01 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813593
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:22:58 #53
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118813655
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:21 schreef Natalie het volgende:
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
And so is the past
pi_118813719
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik iig.
ik dacht altijd dat azijn wasmiddel deels onwerkzaam maakt eigenlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 17:25:19 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813740
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
Mja, je zou de TS haast adviseren om eigen wasmiddel/wasverzachter te komen en niet meer samen te wassen met was van anderen. Kan hij/zij tenminste zelf bepalen wat er gebruikt wordt.
pi_118813940
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
  zondag 4 november 2012 @ 17:32:11 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813971
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:31 schreef erikkll het volgende:
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
pi_118813992
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
Ik ben dus niet TS he. :+
pi_118814024
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn. }:|

quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:15 schreef Jussi het volgende:

[..]

Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:35:20 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814069
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik ben dus niet TS he. :+
Dat had ik gespot :)
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
pi_118814072
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:33 schreef Dimens het volgende:
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn. }:|

[..]

Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118814096
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat had ik gespot :)
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassen :P
pi_118814155
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.

Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.
quote:
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn :N
Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?
pi_118814252
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.
Wat is een vol programma? Is dat 2 uur, is dat 5 uur? Ik weet het niet want ik was vrijwel nooit en het staat allemaal voor ingesteld.
  zondag 4 november 2012 @ 17:42:58 #65
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814302
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassen :P
Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...
Vergeef me. Het is zondag. Daar moet ik het maar op gooien. De TS kan het misschien alsnog gebruiken :)

Heb zelf overigens ook nooit last van harde was.
pi_118814390
Kan ik mijn was er ook zachter uit laten komen nadat het dan is gewassen als de wasmachine lang heeft gedraaid zonder was erin, met azijn en op 90 graden? Dan valt het vest tenminste nog te redden.
pi_118814392
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...
Vergeef me. Het is zondag. Daar moet ik het maar op gooien. De TS kan het misschien alsnog gebruiken :)

Heb zelf overigens ook nooit last van harde was.
Hahaha. Toch was het lief van je hoor *;
  zondag 4 november 2012 @ 17:46:20 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814408
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Dimens het volgende:

Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.
Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.

quote:
Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?
In de gekleurde was + een wasmiddel/wasverzachter met kleurbeschermer.
  zondag 4 november 2012 @ 17:47:31 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814434
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:45 schreef erikkll het volgende:

[..]

Hahaha. Toch was het lief van je hoor *;
Ik deed m'n best.
Maar 't is wel een blunder hoor. Hahaha!
  zondag 4 november 2012 @ 17:48:26 #70
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118814463
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:

Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.
And so is the past
pi_118814524
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.

[..]

Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.

Maar oké. Hoe lang moet ik dan de wasmachine op 90 graden laten draaien?
pi_118814604
Gewoon een normaal bontwasprogramma.
  zondag 4 november 2012 @ 17:53:59 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814632
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.
Ik ken ze, idd.
Zit er soms aan te denken om dat er ook in de gooien. Maar 't heeft dus wel effect. Dat is goed te lezen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:55:50 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814699
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:50 schreef Dimens het volgende:

Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.
't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waard :Y

quote:
Maar oké. Hoe lang moet ik dan de wasmachine op 90 graden laten draaien?
Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.
pi_118814749
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waard :Y

[..]

Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.
beetje soda erbij en weg is alle vette zeeptroep ^O^ niet doen als je een veel te dure machine hebt, aluminium kan er niet tegen nml.
pi_118817803
Ik ga het allemaal eens proberen. Bedankt allemaal.
  zondag 4 november 2012 @ 19:27:37 #77
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118817877
Succes :Y
pi_118818694
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Dimens het volgende:
Ik ga het allemaal eens proberen. Bedankt allemaal.
Succes! Laat maar weten hoe het is bevallen - of niet :D
pi_118819424
gebruik je waspoeder of vloeibaar?
op hoeveel toeren laat je de was centrifuceren?
ik weet niet wat voor wasmachine je hebt maar er kunnen zoveel dingen een rol spelen bij dit probleem...
misschien kan je machine het water niet meer goed verwarmen, of verwamt het juist te hoog..
misschien tapt ie niet genoeg water waardoor je was niet goed schoon wordt of hij maakt teveel toeren waar kleding ook stuk van kan worden...
een wasdroger kan ook veel schelen trouwens.

ik zou eerst eens beginnen zoals al eerder genoemd, 1 of 2maal de machine aanzetten op warmste stand met soda in de trommel EN in je zeepbakje.
ik las op de vorige pagina dat je bij dure machines geen soda kan gebruiken maar daar heb ik nog nooit van gehoord..

hoe ruikt je was? test anders eens een was ZONDER wasmiddel en verzachter en ruik dan ook eens.
pi_118820079
Azijn gebruiken als wasverzachter. Was na her wassen flink uitkloppen en dit tijdens het drogen een paar keer herhalen?
Azijn ook ook nog eens milieu vriendelijk en als je je donkere en bonte kleding eerst een nachtje in azijn water zet verkleurt het minder snel.
pi_118840587
Ik ben nu de wasmachine met azijn op 95 graden aan het wassen. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Nu zie ik verschillende verhalen over azijn en soda, gebruiken jullie het beide. De een gebruikt alleen azijn, de ander alleen soda en weer een ander gebruikt beide.

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:03 schreef deadly_kiss het volgende:
gebruik je waspoeder of vloeibaar?
Poeder
quote:
op hoeveel toeren laat je de was centrifuceren?
1300 toeren.
quote:
ik weet niet wat voor wasmachine je hebt maar er kunnen zoveel dingen een rol spelen bij dit probleem...
Een LG WD-13481TP. Zou toen een goede koop zijn en hij heeft dit label wat mijn ouders belangrijk vinden;

quote:
misschien kan je machine het water niet meer goed verwarmen, of verwamt het juist te hoog..
misschien tapt ie niet genoeg water waardoor je was niet goed schoon wordt of hij maakt teveel toeren waar kleding ook stuk van kan worden...
een wasdroger kan ook veel schelen trouwens.
Verwarmen en watertoevoer lijken mij goed. Het kan zijn dat hij inderdaad teveel toeren maakt maar dit willen mijn ouders graag omdat anders het huis bij het drogen zo vochtig wordt.
quote:
hoe ruikt je was? test anders eens een was ZONDER wasmiddel en verzachter en ruik dan ook eens.
Zal ik ook eens doen.
pi_119072142
Mijn eerste was is eruit. Het is net opgehangen maar ruikt ontzettend fris en voelt ontzettend zacht aan. _O_

Nog even laten drogen en strijken en dan het uiteindelijke resultaat, maar voor nu ziet het er goed uit.
  zaterdag 10 november 2012 @ 23:37:47 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119072329
Ik was mijn kleren juist als ze zacht zijn :@
  zaterdag 10 november 2012 @ 23:39:07 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119072373
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:32 schreef Dimens het volgende:
Mijn eerste was is eruit. Het is net opgehangen maar ruikt ontzettend fris en voelt ontzettend zacht aan. _O_

Nog even laten drogen en strijken en dan het uiteindelijke resultaat, maar voor nu ziet het er goed uit.
leuk he, er achter komen dat hoe je ouders "het" deden uiteindelijk gewoon de verkeerde manier was ;(
pi_119072400
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

leuk he, er achter komen dat hoe je ouders "het" deden uiteindelijk gewoon de verkeerde manier was ;(
Ja. Ik was dan ook alleen nog maar mijn eigen kleren. Ik heb zelfs een eigen wasmand gekocht.
pi_119072632
En wat was nu de oplossing?
pi_119072719
ja ik begrijp ook niets van de oplossing. waarom is het nu opeens goed.
pi_119072746
ow ja azijn lost kalk op, soda lost zeeptroep op enzo. denk ik :7 en volgens mij reageren ze met elkaar dus of tegelijk gebruiken zin heeft weet ik niet.
pi_119072774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:45 schreef deadly_kiss het volgende:
En wat was nu de oplossing?
Ik heb eerst de wasmachine voor twee uur lang met een flinke scheut azijn gedraaid voor twee uur en ook nog eens met soda. Daarna was gedaan met Robijn klein en krachtig zoals die vriend van mij dat ook doet en dan ook nog half om half Robijn wasverzachter en azijn. Het kwam er echt ontzettend fris en zacht uit, zo heb ik het nog nooit gehad. Heb nog even het internet afgezocht en dit bleek de beste resultaten te geven en volgens mij is dat dus ook zo.
pi_119072820
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb eerst de wasmachine voor twee uur lang met een flinke scheut azijn gedraaid voor twee uur en ook nog eens met soda. Daarna was gedaan met Robijn klein en krachtig zoals die vriend van mij dat ook doet en dan ook nog half om half Robijn wasverzachter en azijn. Het kwam er echt ontzettend fris en zacht uit, zo heb ik het nog nooit gehad. Heb nog even het internet afgezocht en dit bleek de beste resultaten te geven en volgens mij is dat dus ook zo.
linkje naar website anders dan deze waar dit als beste wasmethode staat (ik heb er nog nooit van gehoord nml :@)
pi_119072921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

linkje naar website anders dan deze waar dit als beste wasmethode staat (ik heb er nog nooit van gehoord nml :@)
Dan moet ik weer zoeken. Kwam dit in elk geval veel tegen. Om de twee weken was op 95 graden met soda of azijn. En azijn met wasverzachter is om wasverzachter te besparen en het nare geurtje wat azijn achter laat ook kwijt te raken.
pi_119072946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:53 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan moet ik weer zoeken. Kwam dit in elk geval veel tegen. Om de twee weken was op 95 graden met soda of azijn. En azijn met wasverzachter is om wasverzachter te besparen en het nare geurtje wat azijn achter laat ook kwijt te raken.
ow kay ik dacht van dreft en wasverzachter en azijn. prima ik begrijp um ^O^
pi_119072971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow kay ik dacht van dreft en wasverzachter en azijn. prima ik begrijp um ^O^
Nouja wasmiddel kan best iets anders zijn maar die vriend van mij gebruik klein en krachtig van Robijn dus dat gebruik ik dan ook maar.
pi_119073005
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nouja wasmiddel kan best iets anders zijn maar die vriend van mij gebruik klein en krachtig van Robijn dus dat gebruik ik dan ook maar.
slim bedacht. is de was al droog (voor de finale check)?
  zaterdag 10 november 2012 @ 23:58:38 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119073113
Zat de machine nu wel vol?
Die nieuwe LG machines gebruiken nauwelijks water. Kan me zo voorstellen dat een volle machine minder goed wast dan een minder volle machine?

Oftewel: misschien moeten je ouders die machine gewoon minder vol doen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119073254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

slim bedacht. is de was al droog (voor de finale check)?
Nog niet. Die is net opgehangen dus ik zal morgen het resultaat weten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:58 schreef matthijst het volgende:
Zat de machine nu wel vol?
Die nieuwe LG machines gebruiken nauwelijks water. Kan me zo voorstellen dat een volle machine minder goed wast dan een minder volle machine?

Oftewel: misschien moeten je ouders die machine gewoon minder vol doen.
Nee, Alleen mijn kleren zaten erin en niet zoveel kleren. Ook maar op 800 toeren gezet en niet op 1300 toeren om pullen en beschadiging te voorkomen. Ik was ook voortaan alleen mijn kleren dus ik bepaal zelf hoeveel erin gaat.
pi_119073382
Ik kreeg ook als tip van de Sting, waar ik het vest heb gekocht, om binnen en buiten te strijken. Dit zou ook voor meer verzachting zorgen.
  zondag 11 november 2012 @ 17:39:17 #98
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119091830
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 00:05 schreef Dimens het volgende:
Ik kreeg ook als tip van de Sting, waar ik het vest heb gekocht, om binnen en buiten te strijken. Dit zou ook voor meer verzachting zorgen.
lijkt mij sterk :?
pi_119091846
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

lijkt mij sterk :?
Hoezo?
  zondag 11 november 2012 @ 17:41:39 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119091915
als je iets strijkt wordt het niet zachter, maar ik ben geen vrouw dus ik strijk nooit
  zondag 11 november 2012 @ 17:45:16 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119092064
Ik kan me voorstellen dat het wat soepeler wordt, maar het ligt er echt aan wat het is. Meeste strijk je aan de binnenkant omdat strijken aan de buitenkant een glimmend effect kan geven.
pi_119092435
ok omdat hier toch al veel tips staan nog een paar die bij mij bekend zijn:

wasgoed dat snel gaat stinken als het nat wordt -> heter wassen. helpt dit niet -> wasmachine eens goed reinigen met soda (kan niet bij alle wasmachines :P) op hoge temperatuur. helpt dit niet -> kleding een uurtje laten weken in soda (voor wol: azijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')