abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 17:19:23 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813535
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Dimens het volgende:

Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.
Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.

quote:
Tevens verliest mijn kleding ook snel kleur. Vooral zwart wordt snel grijs wat nu ook al het geval is bij dat vest.
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn :N
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 november 2012 @ 17:21:01 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813593
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:22:58 #53
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118813655
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:21 schreef Natalie het volgende:
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
And so is the past
pi_118813719
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik iig.
ik dacht altijd dat azijn wasmiddel deels onwerkzaam maakt eigenlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 17:25:19 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813740
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
Mja, je zou de TS haast adviseren om eigen wasmiddel/wasverzachter te komen en niet meer samen te wassen met was van anderen. Kan hij/zij tenminste zelf bepalen wat er gebruikt wordt.
pi_118813940
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
  zondag 4 november 2012 @ 17:32:11 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813971
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:31 schreef erikkll het volgende:
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
pi_118813992
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
Ik ben dus niet TS he. :+
pi_118814024
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn. }:|

quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:15 schreef Jussi het volgende:

[..]

Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:35:20 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814069
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik ben dus niet TS he. :+
Dat had ik gespot :)
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
pi_118814072
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:33 schreef Dimens het volgende:
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn. }:|

[..]

Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118814096
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat had ik gespot :)
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassen :P
pi_118814155
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.

Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.
quote:
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn :N
Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?
pi_118814252
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.
Wat is een vol programma? Is dat 2 uur, is dat 5 uur? Ik weet het niet want ik was vrijwel nooit en het staat allemaal voor ingesteld.
  zondag 4 november 2012 @ 17:42:58 #65
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814302
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassen :P
Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...
Vergeef me. Het is zondag. Daar moet ik het maar op gooien. De TS kan het misschien alsnog gebruiken :)

Heb zelf overigens ook nooit last van harde was.
pi_118814390
Kan ik mijn was er ook zachter uit laten komen nadat het dan is gewassen als de wasmachine lang heeft gedraaid zonder was erin, met azijn en op 90 graden? Dan valt het vest tenminste nog te redden.
pi_118814392
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...
Vergeef me. Het is zondag. Daar moet ik het maar op gooien. De TS kan het misschien alsnog gebruiken :)

Heb zelf overigens ook nooit last van harde was.
Hahaha. Toch was het lief van je hoor *;
  zondag 4 november 2012 @ 17:46:20 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814408
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Dimens het volgende:

Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.
Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.

quote:
Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?
In de gekleurde was + een wasmiddel/wasverzachter met kleurbeschermer.
  zondag 4 november 2012 @ 17:47:31 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814434
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:45 schreef erikkll het volgende:

[..]

Hahaha. Toch was het lief van je hoor *;
Ik deed m'n best.
Maar 't is wel een blunder hoor. Hahaha!
  zondag 4 november 2012 @ 17:48:26 #70
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118814463
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:

Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.
And so is the past
pi_118814524
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.

[..]

Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.

Maar oké. Hoe lang moet ik dan de wasmachine op 90 graden laten draaien?
pi_118814604
Gewoon een normaal bontwasprogramma.
  zondag 4 november 2012 @ 17:53:59 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814632
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.
Ik ken ze, idd.
Zit er soms aan te denken om dat er ook in de gooien. Maar 't heeft dus wel effect. Dat is goed te lezen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:55:50 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814699
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:50 schreef Dimens het volgende:

Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.
't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waard :Y

quote:
Maar oké. Hoe lang moet ik dan de wasmachine op 90 graden laten draaien?
Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.
pi_118814749
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waard :Y

[..]

Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.
beetje soda erbij en weg is alle vette zeeptroep ^O^ niet doen als je een veel te dure machine hebt, aluminium kan er niet tegen nml.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')