Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.quote:Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Dimens het volgende:
Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.quote:Tevens verliest mijn kleding ook snel kleur. Vooral zwart wordt snel grijs wat nu ook al het geval is bij dat vest.
Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.quote:Op zondag 4 november 2012 17:21 schreef Natalie het volgende:
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
Mja, je zou de TS haast adviseren om eigen wasmiddel/wasverzachter te komen en niet meer samen te wassen met was van anderen. Kan hij/zij tenminste zelf bepalen wat er gebruikt wordt.quote:Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.
Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis..
Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.quote:Op zondag 4 november 2012 17:31 schreef erikkll het volgende:
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen.
Ik ben dus niet TS he.quote:Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.quote:Op zondag 4 november 2012 17:15 schreef Jussi het volgende:
[..]
Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
Dat had ik gespotquote:
Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.quote:Op zondag 4 november 2012 17:33 schreef Dimens het volgende:
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn.
[..]
Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassenquote:Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat had ik gespot
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.quote:Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef Natalie het volgende:
[..]
Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.
Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?quote:Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn
Wat is een vol programma? Is dat 2 uur, is dat 5 uur? Ik weet het niet want ik was vrijwel nooit en het staat allemaal voor ingesteld.quote:Op zondag 4 november 2012 17:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Gooi nou eerst eens een scheut azijn in die machine en laat 'm een vol programma op 90 graden draaien.
Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...quote:Op zondag 4 november 2012 17:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Maar ik zeg juist dat ik hier nog nooit last van gehad heb en dat ik op allerlei verschillende manieren heb gewassen
Hahaha. Toch was het lief van je hoorquote:Op zondag 4 november 2012 17:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer vandaag dat ik over iets heen lees...
Vergeef me. Het is zondag. Daar moet ik het maar op gooien. De TS kan het misschien alsnog gebruiken
Heb zelf overigens ook nooit last van harde was.
Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.quote:Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Dimens het volgende:
Het moet altijd een volle was zijn want dat bespaard weer natuurlijk. Dat hele natuur gedoe kan mij echt gestolen worden. Kost mij op deze manier echt klauwen met geld wat ik niet eens heb. Dat vest kan ik net zo goed ook meteen weggooien want ik zie het mijzelf niet eens meer dragen.
In de gekleurde was + een wasmiddel/wasverzachter met kleurbeschermer.quote:Hoe doe jij dat als je was ook donkere delen heeft mar voor de rest heel kleurrijk is? Waar gooi je het dan bij?
Ik deed m'n best.quote:Op zondag 4 november 2012 17:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hahaha. Toch was het lief van je hoor
Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.quote:Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:
In de gekleurde was + een wasmiddel/wasverzachter met kleurbeschermer.
Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.quote:Op zondag 4 november 2012 17:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Teveel was en te weinig wasmiddel/wasverzachter kan ervoor zorgen dat niet alle was genoeg water/wasmiddel/wasverzachter krijgt. Zou me kunnen voorstellen dat dat harde was tot gevolg kan hebben. Prop zo'n machine nooit helemaal vol. Met nadruk op 'proppen', want zodra je dat moet doen om al je was in de machine te krijgen, dan zit er teveel in.
[..]
In de gekleurde was + een wasmiddel/wasverzachter met kleurbeschermer.
Ik ken ze, idd.quote:Op zondag 4 november 2012 17:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat, zelf doen wij er dan nog van die kleurvangdoekjes bij die je bij de Action etc. krijgt. Je schrikt je soms de pleuris als je ziet hoeveel kleur je was af kan geven, zelfs na tig beurten nog.
't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waardquote:Op zondag 4 november 2012 17:50 schreef Dimens het volgende:
Misschien dat dat er wel mee te maken heeft maar ik ga vanaf nu dan ook mijn was gewoon zelf doen. Dan is het maar drie kledingstukken dat het moet wassen maar om nou elke drie maanden weer een maandsalaris aan nieuwe kleding uit te geven, is ook zo zonde.
Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.quote:Maar oké. Hoe lang moet ik dan de wasmachine op 90 graden laten draaien?
beetje soda erbij en weg is alle vette zeeptroepquote:Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Is allicht een goed idee om het eens voor jezelf te testen. Zachte was is idd ook wat waard
[..]
Als ik de machine leeg draai om de zeepresten eruit te krijgen, dan doe ik hem op een volledig programma. Die duurt iets van 2 uur, zo uit mijn hoofd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |