abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118812563
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je wast alles op 90 graden?
Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.
pi_118812591
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef relativity het volgende:
Meestal komt dit door kalkaanslag die zich aan je kleren gaat hechten, waardoor sommige kledingstukken net een plank lijken.

Een beetje azijn bij de wasbeurt doet wonderen! Ook goed voor kleurbehoud overigens.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom de kleding van een vriend twee straten verderop wel goed blijft terwijl die hetzelfde water gebruikt. Zijn er ook wasmiddelen die hier op inspelen?
pi_118812600
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.
welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?
pi_118812640
Misschien gebruikt hij andere wasmiddelen en wellicht gebruikt hij ook een scheutje azijn bij de was. Daarnaast zijn er grote verschillen in wasmachines/droogtrommels/etc...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_118812644
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:20 schreef Dimens het volgende:

[..]

Witte was voor was dat wit gekleurd is en bonte was voor de was met kleren in allerlei kleuren. Beide van Omo.
De hoeveelheid varieert hoe vies de was is en ik heb daar niet altijd kijk op hoeveel erin gaat.
pi_118812682
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:54 schreef relativity het volgende:
isschien gebruikt hij andere wasmiddelen en wellicht gebruikt hij ook een scheutje azijn bij de was. Daarnaast zijn er grote verschillen in wasmachines/droogtrommels/etc...
Dus een andere wasmachine kan wel degelijk uitmaken?
pi_118812732
Ik heb hier een waterhardheid van 9,4 dH.* (vrij hard) en nergens problemen mee...

quote:
Hard water heeft bijna drie maar zoveel waspoeder nodig. Hard water gebruikt zeep om kalkdeeltjes te neutraliseren. Het verbruik van de vaatwasser en wasmachine stijgt, hetzelfde geldt bij verzorgings- en schoonmaakproducten.
Daarom azijn toevoegen!
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_118812750
het kan ook zijn dat hij dezelfde resultaten heeft als jij maar het als normaal ziet en er geen probleem mee heeft natuurlijk.
pi_118812755
quote:
quote:
Je was wordt niet zozeer ‘harder’ van hard water trouwens ; dat heeft er meer mee te maken of je wasverzachter gebruikt, dat verder geen enkel echt nut heeft, buitengewoon milieuonvriendelijk is en er voor zorgt dat je hand- en theedoeken minder goed absorberen. Gebruik dat dus liever niet ; het is echt op geen enkele manier te verdedigen.
pi_118812788
voor theedoeken / handdoeken enzo moet je dan ook nooit wasverzachter gebruiken.
pi_118812846
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het kan ook zijn dat hij dezelfde resultaten heeft als jij maar het als normaal ziet en er geen probleem mee heeft natuurlijk.
Nee. Ik weet nog heel goed dat ik in 2007 samen met hem precies hetzelfde vest hadden gekocht op het printje na. Hij draagt dat vest nu nog steeds terwijl ik het na een paar keer dragen heb weggegooid omdat het keihard was en niet te dragen. Als ik dan zijn vest aan doe, voelt het nog steeds alsof het net nieuw is en de kleuren zijn nog gewoon goed. Tevens was er van dat printje ook niet zoveel meer te zien omdat de kleuren helemaal vaal waren geworden.
pi_118812876
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
voor theedoeken / handdoeken enzo moet je dan ook nooit wasverzachter gebruiken.
Gebeurd ook niet.
pi_118812901
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:56 schreef relativity het volgende:
Ik heb hier een waterhardheid van 9,4 dH.* (vrij hard) en nergens problemen mee...

[..]

Daarom azijn toevoegen!
Voeg jij azijn toe aan je was?
  zondag 4 november 2012 @ 17:01:53 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118812922
Trek de bak eens eruit waar het wasmiddel/wasverzachter in gaat en maak die goed schoon. Terugzetten, alle vakjes vullen met Soda en dan een kookprogramma erachteraan.

Wasverzachter wil nog al eens klonteren en dat gaat verstoppen waardoor de wasverzachter niet bij de was komt.
And so is the past
pi_118813020
IK voeg bij elke wasbeurt een scheut azijn toe ja. Voor kleurbehoud, het oplossen van kalk in kleding (waardoor kleren hard worden) en voor onderhoud van de wasmachine.

Zoek het maar eens op op google.
pi_118813299
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:04 schreef relativity het volgende:
IK voeg bij elke wasbeurt een scheut azijn toe ja. Voor kleurbehoud, het oplossen van kalk in kleding (waardoor kleren hard worden) en voor onderhoud van de wasmachine.

Zoek het maar eens op op google.
Stop je dat dan ook gewoon in het bakje waar je wasmiddel toevoegt? Wat gebruik je verder voor wasmiddelen?
pi_118813334
Nee in het bakje voor de wasverzachter een paar dopjes... Gebruik gewoon goedkope wasmiddelen van de lidl e.d.
pi_118813399
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat van Robijn gebruik jij? Jij hangt je was dus ook op en hebt geen last van kleding dat hard wordt?
Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
pi_118813493
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voeg jij azijn toe aan je was?
Ik iig.
  zondag 4 november 2012 @ 17:19:23 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813535
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Dimens het volgende:

Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.
Een theelepeltje helpt ook niet. Je moet er meteen een hele dop in doen. Wellicht zelfs meer afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed.

quote:
Tevens verliest mijn kleding ook snel kleur. Vooral zwart wordt snel grijs wat nu ook al het geval is bij dat vest.
Dat ligt niet niet aan het gebruik van eventuele wasverwachter.
Gebruik voor donkere kleuren een speciaal wasmiddel voor donkere of zwarte was, en daarnaast een wasverwachter voor donkere was. Dat komt 't goed.
Harde kleding lijkt me niet fijn :N
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 november 2012 @ 17:21:01 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813593
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:22:58 #53
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118813655
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:21 schreef Natalie het volgende:
Draai ook even de wasmachine, zonder dat er iets in zit, op een programma van 90 graden voor een uurtje of 1,5 a 2. Om even de zeepresten uit de machine te halen.
Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
And so is the past
pi_118813719
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik iig.
ik dacht altijd dat azijn wasmiddel deels onwerkzaam maakt eigenlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 17:25:19 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813740
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit doe ik standaard 1 keer per maand. De ene maand met Soda voor alle zeepresten inderdaad en de andere maand met azijn voor de kalk.

Maar als ik TS zo hoor is een kookprogramma alles behalve gewenst in zijn/haar huis. :P.
Mja, je zou de TS haast adviseren om eigen wasmiddel/wasverzachter te komen en niet meer samen te wassen met was van anderen. Kan hij/zij tenminste zelf bepalen wat er gebruikt wordt.
pi_118813940
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
  zondag 4 november 2012 @ 17:32:11 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118813971
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:31 schreef erikkll het volgende:
Ik vind het echt heel gek, dit. Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb alle wasmiddelen wel een x gebruikt, op elke mogelijke manier wel toegediend en het water is hier werkelijk keihard. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan 1 van die dingen ligt, dus moet het wel aan de machine liggen. :{
Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
pi_118813992
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Laat je was eens wassen bij een familielid of vriend. Kijken hoe het daar uit de machine komt.
Ik ben dus niet TS he. :+
pi_118814024
Net nog even na gevraagd en ons water blijkt helemaal niet hard te zijn. }:|

quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 17:15 schreef Jussi het volgende:

[..]

Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.
Moet ik misschien ook maar gaan kopen dan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet testen als ik geen nieuwe kleding heb waar ik het op kan testen.
  zondag 4 november 2012 @ 17:35:20 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118814069
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik ben dus niet TS he. :+
Dat had ik gespot :)
Maar je post lijkt vanuit jezelf geschreven, dus ik denk: ook even erik helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')