Die zet ik altijd in de hoek, tot ik voldoende heb om een was te draaien.quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Devvie het volgende:
Volgespoten sokken apart van de rest wassen..
Dit ja.quote:Op zondag 4 november 2012 15:51 schreef trovey het volgende:
Wasverzachter is het toverwoord voor jou.
Wasverzachter heb ik mijn ouders ooit eens zover gekregen om te gebruiken maar dit had geen effect. Het werd alsnog hard.quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Devil010 het volgende:
www.google.nl en dan 'wasverzachter' intikken.
Als dat zou helpen. Heeft die er ook nog invloed op?quote:
Het water moet toch verwarmd worden en je was bewogen? Als het één of ander of beiden niet goed gaan, bestaat de kans dat je was er niet zo prettig uitkomt. Hoe droog je het?quote:Op zondag 4 november 2012 16:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als dat zou helpen. Heeft die er ook nog invloed op?
Het wordt zomers buiten opgehangen en 's winters binnen.quote:Op zondag 4 november 2012 16:15 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het water moet toch verwarmd worden en je was bewogen? Als het één of ander of beiden niet goed gaan, bestaat de kans dat je was er niet zo prettig uitkomt. Hoe droog je het?
Witte was voor was dat wit gekleurd is en bonte was voor de was met kleren in allerlei kleuren. Beide van Omo.quote:
Wat van Robijn gebruik jij? Jij hangt je was dus ook op en hebt geen last van kleding dat hard wordt?quote:Op zondag 4 november 2012 16:17 schreef Jussi het volgende:
Ik klop het altijd een paar keer uit voordat ik het ophang + robijntje.
Dan zou het nog steeds een mysterie zijn waarom vrijwel dezelfde kleding van een vriend welke 2 straten verder woont met waarschijnlijk precies hetzelfde water, zijn kleding 5 jaar lang goed kan houden zonder dat zijn kleding keihard wordt en zoveel kleur verliest.quote:Op zondag 4 november 2012 16:18 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je niet heel veel kalk in je water zitten?
Omdat hij misschien een betere filter heeft ofzo. Je hebt ook garantie op je wasmachine he, volgens mij kun je best even de winkel opbellen om te vragen of ze iemand ernaar laten kijken.quote:Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan zou het nog steeds een mysterie zijn waarom vrijwel dezelfde kleding van een vriend welke 2 straten verder woont met waarschijnlijk precies hetzelfde water, zijn kleding 5 jaar lang goed kan houden zonder dat zijn kleding keihard wordt en zoveel kleur verliest.
Een filter tegen waterhardheid? Is er iemand die hier meer over kan vertellen?quote:Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Omdat hij misschien een betere filter heeft ofzo. Je hebt ook garantie op je wasmachine he, volgens mij kun je best even de winkel opbellen om te vragen of ze iemand ernaar laten kijken.
Maar daar staat niets over machines die kalkaanslag tegengaan.quote:Op zondag 4 november 2012 16:27 schreef Franknfurter het volgende:
http://www.wasmachinespot(...)asmachine-voorkomen/
Dit vind ik op google, ik weet niet of er wat nuttigs tussenzit. (Van die filter weet ik niet of het bestaat haha, ik ben ook maar een leek op wasgebied)
filter is onzin. goed wasmiddel moet voldoende zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 16:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een filter tegen waterhardheid? Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
Ik hoop eigenlijk op een verklaring waarom mijn kleding altijd hard wordt en kleuren vervagen. Misschien is het inderdaad de wasmachine en heeft het helemaal geen zin om andere kleding te kopen.quote:Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
filter is onzin. goed wasmiddel moet voldoende zijn.
vraag die vriend van een paar straten verderop hoe hij wast en met welke middelen, en hoe hij droogt. ga hetzelfde doen. klaar.
je wast alles op 90 graden?quote:Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk op een verklaring waarom mijn kleding altijd hard wordt en kleuren vervagen. Misschien is het inderdaad de wasmachine en heeft het helemaal geen zin om andere kleding te kopen.
Ik trek net ook nog even dat vest aan, en hij is ook gekrompen. Het zit voor geen meter en ik heb echt niet meer de behoefte om dat ding nog aan te doen. ¤70,- voor een vest wat ik een week gedragen heb en nu waarschijnlijk de kast in gaat en nooit meer gedragen gaat worden. En nu heb ik weer een synthetisch vest van 3 jaar geleden aan want dat is het enige wat niet hardt wordt en nog lekker zit.
Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.quote:
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom de kleding van een vriend twee straten verderop wel goed blijft terwijl die hetzelfde water gebruikt. Zijn er ook wasmiddelen die hier op inspelen?quote:Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef relativity het volgende:
Meestal komt dit door kalkaanslag die zich aan je kleren gaat hechten, waardoor sommige kledingstukken net een plank lijken.
Een beetje azijn bij de wasbeurt doet wonderen! Ook goed voor kleurbehoud overigens.
welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?quote:Op zondag 4 november 2012 16:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee zoals je misschien al kunt raden, moet het zo besparend als mogelijk zijn en wordt het allemaal op lage temperatuur gewassen.
quote:Op zondag 4 november 2012 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
welk merk wasmiddel en hoeveel gebruik je?
De hoeveelheid varieert hoe vies de was is en ik heb daar niet altijd kijk op hoeveel erin gaat.quote:Op zondag 4 november 2012 16:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Witte was voor was dat wit gekleurd is en bonte was voor de was met kleren in allerlei kleuren. Beide van Omo.
Dus een andere wasmachine kan wel degelijk uitmaken?quote:Op zondag 4 november 2012 16:54 schreef relativity het volgende:
isschien gebruikt hij andere wasmiddelen en wellicht gebruikt hij ook een scheutje azijn bij de was. Daarnaast zijn er grote verschillen in wasmachines/droogtrommels/etc...
Daarom azijn toevoegen!quote:Hard water heeft bijna drie maar zoveel waspoeder nodig. Hard water gebruikt zeep om kalkdeeltjes te neutraliseren. Het verbruik van de vaatwasser en wasmachine stijgt, hetzelfde geldt bij verzorgings- en schoonmaakproducten.
quote:Op zondag 4 november 2012 16:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.goeievraag.nl/(...)del-gebruiken.287736
quote:Je was wordt niet zozeer ‘harder’ van hard water trouwens ; dat heeft er meer mee te maken of je wasverzachter gebruikt, dat verder geen enkel echt nut heeft, buitengewoon milieuonvriendelijk is en er voor zorgt dat je hand- en theedoeken minder goed absorberen. Gebruik dat dus liever niet ; het is echt op geen enkele manier te verdedigen.
Nee. Ik weet nog heel goed dat ik in 2007 samen met hem precies hetzelfde vest hadden gekocht op het printje na. Hij draagt dat vest nu nog steeds terwijl ik het na een paar keer dragen heb weggegooid omdat het keihard was en niet te dragen. Als ik dan zijn vest aan doe, voelt het nog steeds alsof het net nieuw is en de kleuren zijn nog gewoon goed. Tevens was er van dat printje ook niet zoveel meer te zien omdat de kleuren helemaal vaal waren geworden.quote:Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het kan ook zijn dat hij dezelfde resultaten heeft als jij maar het als normaal ziet en er geen probleem mee heeft natuurlijk.
Gebeurd ook niet.quote:Op zondag 4 november 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
voor theedoeken / handdoeken enzo moet je dan ook nooit wasverzachter gebruiken.
Voeg jij azijn toe aan je was?quote:Op zondag 4 november 2012 16:56 schreef relativity het volgende:
Ik heb hier een waterhardheid van 9,4 dH.* (vrij hard) en nergens problemen mee...
[..]
Daarom azijn toevoegen!
Stop je dat dan ook gewoon in het bakje waar je wasmiddel toevoegt? Wat gebruik je verder voor wasmiddelen?quote:Op zondag 4 november 2012 17:04 schreef relativity het volgende:
IK voeg bij elke wasbeurt een scheut azijn toe ja. Voor kleurbehoud, het oplossen van kalk in kleding (waardoor kleren hard worden) en voor onderhoud van de wasmachine.
Zoek het maar eens op op google.
Als wasmiddel gebruik ik robijn klein en krachtig en wasverzachter robijn sensation. Ik hang het altijd op en heb nooit last van harde kleren.quote:Op zondag 4 november 2012 16:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat van Robijn gebruik jij? Jij hangt je was dus ook op en hebt geen last van kleding dat hard wordt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |