Ik vind het altijd ontzettend fijn en leuk om nieuwe kleding te kopen want het is nieuw, ruikt nieuw en het is nog zacht.
Dan draag ik het een paar dagen en gaat het de was in waar ik al ontzettend tegenop zie. Want, het wordt altijd hard.
Nu koop ik vrijwel nooit dure kleding aangezien ik toch wel weet dat ik na drie maanden iets nieuws moet kopen. Want na elke wasbeurt wordt het harder en harder.
zo heb ik vorige week voor het eerst een voor mijn doen duur vest gekocht. Aangezien de winter eraan komt en al mijn kleding van vorig jaar niet meer lekker zit, moest ik ook gewoon iets hebben. Nou dat heb ik deze week gedragen en het zat allemaal heel fijn. Totdat het de was in ging en ik het weer aan deed.
Kei en keihard. Ik vind het zo ontzettend zonde want als ik het nu draag, zit het gewoon niet zo lekker meer.
Het gebeurt altijd bij katoen en ook bij spijkerbroeken. Maar bij spijkerbroeken is het zo dat die juist weer zacht worden terwijl spijkerbroeken van zichzelf vrij hard zijn. Na x aantal wassen is het net als mijn spijkerbroek als fluweel om mijn benen zit.
Nu zeggen mijn ouders dat het ligt aan de hardheid van het water maar ik geloof daar natuurlijk geen knars van. Aangezien vrienden en kennissen hier in de buurt geen last hebben van kleding dat hard wordt en die kunnen wel 5 jaar hun kleding goed houden.
Wij gebruiken nu Omo als wasmiddel waar we daarvoor altijd een of ander ecologisch huismerk hebben gebruikt. Ze willen geen andere wasmiddelen gebruiken want dat is slecht voor de natuur maar nu ben ik in zo'n staat dat ik voortaan maar mijn eigen was ga doen en zelf mijn wasmiddel ga kopen.
Wat gebruiken jullie om je kleding net zo mooi en zacht te houden als dat je het uit de winkel kocht?