Succes! Laat maar weten hoe het is bevallen - of nietquote:Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Dimens het volgende:
Ik ga het allemaal eens proberen. Bedankt allemaal.
Poederquote:
1300 toeren.quote:op hoeveel toeren laat je de was centrifuceren?
Een LG WD-13481TP. Zou toen een goede koop zijn en hij heeft dit label wat mijn ouders belangrijk vinden;quote:ik weet niet wat voor wasmachine je hebt maar er kunnen zoveel dingen een rol spelen bij dit probleem...
Verwarmen en watertoevoer lijken mij goed. Het kan zijn dat hij inderdaad teveel toeren maakt maar dit willen mijn ouders graag omdat anders het huis bij het drogen zo vochtig wordt.quote:misschien kan je machine het water niet meer goed verwarmen, of verwamt het juist te hoog..
misschien tapt ie niet genoeg water waardoor je was niet goed schoon wordt of hij maakt teveel toeren waar kleding ook stuk van kan worden...
een wasdroger kan ook veel schelen trouwens.
Zal ik ook eens doen.quote:hoe ruikt je was? test anders eens een was ZONDER wasmiddel en verzachter en ruik dan ook eens.
leuk he, er achter komen dat hoe je ouders "het" deden uiteindelijk gewoon de verkeerde manier wasquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:32 schreef Dimens het volgende:
Mijn eerste was is eruit. Het is net opgehangen maar ruikt ontzettend fris en voelt ontzettend zacht aan.![]()
Nog even laten drogen en strijken en dan het uiteindelijke resultaat, maar voor nu ziet het er goed uit.
Ja. Ik was dan ook alleen nog maar mijn eigen kleren. Ik heb zelfs een eigen wasmand gekocht.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
leuk he, er achter komen dat hoe je ouders "het" deden uiteindelijk gewoon de verkeerde manier was
Ik heb eerst de wasmachine voor twee uur lang met een flinke scheut azijn gedraaid voor twee uur en ook nog eens met soda. Daarna was gedaan met Robijn klein en krachtig zoals die vriend van mij dat ook doet en dan ook nog half om half Robijn wasverzachter en azijn. Het kwam er echt ontzettend fris en zacht uit, zo heb ik het nog nooit gehad. Heb nog even het internet afgezocht en dit bleek de beste resultaten te geven en volgens mij is dat dus ook zo.quote:
linkje naar website anders dan deze waar dit als beste wasmethode staat (ik heb er nog nooit van gehoord nmlquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb eerst de wasmachine voor twee uur lang met een flinke scheut azijn gedraaid voor twee uur en ook nog eens met soda. Daarna was gedaan met Robijn klein en krachtig zoals die vriend van mij dat ook doet en dan ook nog half om half Robijn wasverzachter en azijn. Het kwam er echt ontzettend fris en zacht uit, zo heb ik het nog nooit gehad. Heb nog even het internet afgezocht en dit bleek de beste resultaten te geven en volgens mij is dat dus ook zo.
Dan moet ik weer zoeken. Kwam dit in elk geval veel tegen. Om de twee weken was op 95 graden met soda of azijn. En azijn met wasverzachter is om wasverzachter te besparen en het nare geurtje wat azijn achter laat ook kwijt te raken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
linkje naar website anders dan deze waar dit als beste wasmethode staat (ik heb er nog nooit van gehoord nml)
ow kay ik dacht van dreft en wasverzachter en azijn. prima ik begrijp umquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan moet ik weer zoeken. Kwam dit in elk geval veel tegen. Om de twee weken was op 95 graden met soda of azijn. En azijn met wasverzachter is om wasverzachter te besparen en het nare geurtje wat azijn achter laat ook kwijt te raken.
Nouja wasmiddel kan best iets anders zijn maar die vriend van mij gebruik klein en krachtig van Robijn dus dat gebruik ik dan ook maar.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow kay ik dacht van dreft en wasverzachter en azijn. prima ik begrijp um
slim bedacht. is de was al droog (voor de finale check)?quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nouja wasmiddel kan best iets anders zijn maar die vriend van mij gebruik klein en krachtig van Robijn dus dat gebruik ik dan ook maar.
Nog niet. Die is net opgehangen dus ik zal morgen het resultaat weten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
slim bedacht. is de was al droog (voor de finale check)?
Nee, Alleen mijn kleren zaten erin en niet zoveel kleren. Ook maar op 800 toeren gezet en niet op 1300 toeren om pullen en beschadiging te voorkomen. Ik was ook voortaan alleen mijn kleren dus ik bepaal zelf hoeveel erin gaat.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:58 schreef matthijst het volgende:
Zat de machine nu wel vol?
Die nieuwe LG machines gebruiken nauwelijks water. Kan me zo voorstellen dat een volle machine minder goed wast dan een minder volle machine?
Oftewel: misschien moeten je ouders die machine gewoon minder vol doen.
lijkt mij sterkquote:Op zondag 11 november 2012 00:05 schreef Dimens het volgende:
Ik kreeg ook als tip van de Sting, waar ik het vest heb gekocht, om binnen en buiten te strijken. Dit zou ook voor meer verzachting zorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |