Het is ook meer een oosters gebruik, waarbij men de boeddha in anderen ziet en men zonder waardeoordeel dankbaar kan zijn. De gever en ontvanger zijn ongelijk, maar gelijkwaardig, welvarende of zwerver. Maar de twee maken alleen samen de relatie op van gever en ontvanger, net als yin yang.quote:Op zondag 4 november 2012 20:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar daarbij bedank je woordelijk die persoon? Voor het feit dat jouw omstandigheden het jou toelaten hem een aalmoes te geven.
Dat vind ik dus neerbuigend overkomen.
Houd je dat dankbare bij jezelf, kan ik me er meer in vinden.
Als ik de daklozenkrant koop bedankt de man mij altijd.quote:Op zondag 4 november 2012 20:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is ook meer een oosters gebruik, waarbij men de boeddha in anderen ziet en men zonder waardeoordeel dankbaar kan zijn. De gever en ontvanger zijn ongelijk, maar gelijkwaardig, welvarende of zwerver. Maar de twee maken alleen samen de relatie op van gever en ontvanger, net als yin yang.
De meeste mensen valt het trouwens niet eens op wanneer je hen bedankt als ontvanger. Eén keer kwam het voor, maar die meneer snapte het na een enkele uitleg wel en voelde niet op zich neergekeken. Dat, of het boeide 'm simpelweg niet genoeg.![]()
Snap ik. Ik geef je slechts mijn Westerse visiequote:Op zondag 4 november 2012 20:46 schreef Gray het volgende:
Het is ook meer een oosters gebruik, waarbij men de boeddha in anderen ziet en men zonder waardeoordeel dankbaar kan zijn. De gever en ontvanger zijn ongelijk, maar gelijkwaardig, welvarende of zwerver. Maar de twee maken alleen samen de relatie op van gever en ontvanger, net als yin yang.
De meeste mensen valt het trouwens niet eens op wanneer je hen bedankt als ontvanger. Eén keer kwam het voor, maar die meneer snapte het na een enkele uitleg wel en voelde niet op zich neergekeken. Dat, of het boeide 'm simpelweg niet genoeg.![]()
Het is dan ook heel normaal. Zo doen we dat al heel lang in het westen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik de daklozenkrant koop bedankt de man mij altijd.
Als ik de accordeonspeler-die overigens erbarmelijk vals speelt-wat geef lacht hij naar me en bedankt me.
Dat vind ik eigenlijk ook best logisch. Zou ik omgekeerd ook doen.
En ik gaf een ander perspectief.quote:Op zondag 4 november 2012 21:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Snap ik. Ik geef je slechts mijn Westerse visie.
je moet het je niet persoonlijk aantrekken , we zien het gewoon anders .quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Toch blijf je er wel lekker in omdat het buiten dat systeem te zwaar voor je is.
Hypocriet heet dat.
Waarom is dat hypocriet?quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Toch blijf je er wel lekker in omdat het buiten dat systeem te zwaar voor je is.
Hypocriet heet dat.
Misschien bedoelt hij dat het tamelijk hypocriet is om te schoppen tegen een systeem maar er wel gebruik van te maken als het zo uitkomt.quote:
Waarom mag je geen gebruik maken van iets en het tegelijkertijd voor verbetering vatbaar vinden? Ik wil dat graag uitgelegd krijgen.quote:Op zondag 4 november 2012 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij dat het tamelijk hypocriet is om te schoppen tegen een systeem maar er wel gebruik van te maken als het zo uitkomt.
Maar goed, misschien heb ik het mis hoor. Kan heel goed.
Dat kun je het beste vragen aan diegenen die er gebruik van maken.quote:Op zondag 4 november 2012 23:08 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Waarom mag je geen gebruik maken van iets en het tegelijkertijd voor verbetering vatbaar vinden? Ik wil dat graag uitgelegd krijgen.
Je ontsnapt.quote:Op zondag 4 november 2012 23:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat kun je het beste vragen aan diegenen die er gebruik van maken.
Ik zal wel moetenquote:Op zondag 4 november 2012 23:13 schreef Kiyoaki het volgende:
Bovendien kan je hetzelfde zeggen tegen de volgevreten rechtse figuren die nu klagen dat ze meer moeten betalen voor hun gezondheidszorg. Ga dan niet meer naar het ziekenhuis.
Ik moest het een paar keer doorlezen (het is al laat) maar geloof dat ik je begrijp en het in zekere zin met je eens ben.quote:Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Kiyoaki het volgende:
Dus kan je concluderen dat het protesteren tegen een systeem waar je desondanks "gebruik van maakt" ofwel niet hypocriet is, of een legitieme vorm van hypocrisie omvat (ik vind het laatste eigenlijk een betere, lekker Maoistische uitleg). Ik zie het in opstand komen van de werkende klasse tegen de heersende klasse ironisch genoeg juist als een prima uitleg van het VVD-principe van assertiviteit, namelijk collectieve assertiviteit.
Omdat je spuugt in de put waaruit je drinkt.quote:Op zondag 4 november 2012 23:08 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Waarom mag je geen gebruik maken van iets en het tegelijkertijd voor verbetering vatbaar vinden? Ik wil dat graag uitgelegd krijgen.
Dat is geen uitleg. Waarom mag dat niet, en waarom gaat dat in dit geval uberhaubt op?quote:Op maandag 5 november 2012 01:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat je spuugt in de put waaruit je drinkt.
Bedankt voor de uitleg Gray. Ik kan de logica trouwens prima volgen hoor. Leuk dat van de film Avatar, dat wist ik niet, nu wil ik hem nog eens kijken, maar dan met deze kennis erbij.quote:Op zondag 4 november 2012 20:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat je die persoon dankbaar bent, maar dat je dankbaar bent voor je omstandigheden.
[..]
In het verre oosten is het ook een traditie bij in ieder geval monniken. Die vragen om almen, maar danken niet. In plaats daarvan is het gebruikelijk om hen te bedanken. De gever zou dankbaar moeten zijn; het leven heeft hem zoveel gegund dat hij de plaats van de gever kan bezetten. Bovendien is zonder ontvanger geen gever mogelijk. Zou je kunnen kiezen dan koos je de positie van de gever. Maar je kan niet kiezen en dus moet je dankbaar zijn voor je positie. En die dank geef je aan de ontvanger, zonder wie jij niet een gever kon zijn.
In het westen dankt men God voor hun bevoorrechte positie, middels het tafelgebed. Ook al werk je hard voor je eten, zonder de omstandigheden die het eten en jouw harde werk mogelijk maken was er geen eten.
Het is een net wat ander perspectief, best lastig te begrijpen als je daar niet bekend mee bent. Wie Avatar gekeken heeft snapt het misschien al een beetje. Die blauwe units hun tradities zijn immers gebaseerd op hindoeïstische en boeddhistische leefwijzen.
In dit geval kun je anders, of Summers dan, maar doe je niet.quote:Op maandag 5 november 2012 02:08 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat is geen uitleg. Waarom mag dat niet, en waarom gaat dat in dit geval uberhaubt op?
Het probleem met occupy is niet het kritisch zijn, het gebrek aan kritiek is de klacht die ik het meest hoor. Waar staan ze voor? Wat zijn hun plannen? Mensen zien niet meer dan een paar stinkende zwervers met gele tanden en een Euroshopper biertje. Dat is voornamelijk het probleem van occupy, dit ligt niet geheel aan de occupy-ers maar ze hebben er wel een groot aandeel in.quote:Op maandag 5 november 2012 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je mag dus gewoon niet kritisch zijn. Slikken en glimlachen, kritiekloos meedoen. En zeker niet protesteren en al helemaal niet in de vorm van een Occupy beweging.
Het heeft weinig zin om Fox-"news" propaganda te herhalen. Wat hun klachten zijn was vanaf het begin duidelijk. En roepen om complete oplossingen voor een wereld waarin financiële instituten geld maken met constructies die ze zelf niet meer begrijpen is gewoon lachwekkend.quote:Op maandag 5 november 2012 10:15 schreef HyperViper het volgende:
Waar staan ze voor? Wat zijn hun plannen?
Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat die redenering tot volkomen idiote (en racistische) conclusies leidt. Je lokaliseert de oorzaak van een bepaalde gebeurtenis en beslissing volledig bij een enkeling, alsof determinisme ophoudt bij iemands' schedel.quote:Op maandag 5 november 2012 09:50 schreef Terecht het volgende:
Woon je naast een leerlooierij? Verhuis.
Vind je je baan niet meer leuk? Zoek wat anders.
Voel je je geslachtofferd omdat je vier keer zoveel moet gaan betalen voor je zorgverzekering? Emigreer!
Alles is een keuze <---- vrije markt beginsel. Er is dus geen excuus. Niemand heeft het recht om te klagen want eigen verantwoordelijkheid, het is een morele kwestie (het ligt aan jou).
In Drente heb je zon club die "achteraf" woont in leemhutten en volledig zelf voorzienend zijn. Geen idee of ze er nog wonen maar die mensen krijgen mijn duim omhoog. Die mogen dan ook het systeem afschieten.quote:Op maandag 5 november 2012 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een catch 22. Je weet pas in wat voor systeem je leeft als je onderwijs hebt gehad en naar een bibliotheek of op internet kan. Maar daarvoor ben je afhankelijk van overheden en commerciële bedrijven. Je kan dus pas met hulp van het systeem een geïnformeerde keuze maken.
Maar wat valt er te kiezen? Zelfs als je je terug trekt in de rimboe zullen er mensen blijven klagen dat je al gebruik hebt gemaakt van het systeem waar je tegen bent en dat nóg doet. Want die rimboe is er dankzij milieu beleid en beheer van natuurreservaten.
Het enige wat je kan doen om aan het systeem te ontsnappen is emigreren naar mars, maar de enige mogelijkheid daartoe bestaat uit een commercieel Big Brother TV programma.
Je mag dus gewoon niet kritisch zijn. Slikken en glimlachen, kritiekloos meedoen. En zeker niet protesteren en al helemaal niet in de vorm van een Occupy beweging.
Het enige wat dus overbleef van deze geweldige strategie was een klein aantal echte demonstranten, zonder gezamenlijke agenda en een groot aantal zwaan-kleef-aan-ers die zich vooral met drank, drugs en niks bezighielden.quote:Op maandag 5 november 2012 10:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heeft weinig zin om Fox-"news" propaganda te herhalen. Wat hun klachten zijn was vanaf het begin duidelijk. En roepen om complete oplossingen voor een wereld waarin financiële instituten geld maken met constructies die ze zelf niet meer begrijpen is gewoon lachwekkend.
Die verhoudingen mag je bewijzen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het enige wat dus overbleef van deze geweldige strategie was een klein aantal echte demonstranten, zonder gezamenlijke agenda en een groot aantal zwaan-kleef-aan-ers die zich vooral met drank, drugs en niks bezighielden.
Waarom?quote:Op maandag 5 november 2012 10:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In Drente heb je zon club die "achteraf" woont in leemhutten en volledig zelf voorzienend zijn. Geen idee of ze er nog wonen maar die mensen krijgen mijn duim omhoog. Die mogen dan ook het systeem afschieten.
Generalisaties zonder bewijs.quote:Die internet-occupiers hier willen dat niet. Die blijven liever zitten achter hun computer bij de verwarming met Aldi-cola zodat ze lekker the easy way kunnen afgeven. Niet wetende, of willen weten/toegeven, dat ze dat vanuit de meest luxe positie doen in dat systeem waar ze zo op afgeven.
Ik zie jullie al steigeren als pappa's lieveling, die het bedrijf van pappa overneemt en een leven kent vol gouden serveerplaatjes, de arme sloebers wel even gaat vertellen hoe ze hun huishoudboekje op orde kunnen krijgen en meent dat ze maar moeten gaan werken. Beetje zelfde idee, maar dan andersom. Alleen is dat pappa-knul uiteraard veel erger omdat ie niet zielig is.
Want het zielig zijn speelt een grote rol in deze occupy kermis. En de meest zielige, die waarschijnlijk nog echt de grootste pechvogel ook is, wordt dan naar voren geschoven als mascotte voor de hele club.
Beetje dezelfde tactiek als de grootgraaiers en lijkenpikkers, maar dan anders. Enige overeenkomst tussen deze 2 groepen is gebrek aan zelfreflectie.
Dat was ook mijn gedachte, te laten zien dat het een absurde redeneertrant is...quote:Op maandag 5 november 2012 10:23 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat die redenering tot volkomen idiote (en racistische) conclusies leidt. Je lokaliseert de oorzaak van een bepaalde gebeurtenis en beslissing volledig bij een enkeling, alsof determinisme ophoudt bij iemands' schedel.
Bovendien kan je ook redeneren: alles is je eigen verantwoordelijkheid, ook de samenleving waarin je leeft, dus pak gezamenlijk de wapens op en doe er iets aan.
Dank je dat ik dat mag.quote:Op maandag 5 november 2012 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die verhoudingen mag je bewijzen.
Dan is occupy per direct voorbij. Die generaliseren nog veel erger zonder bewijs.quote:
Dat is dus precies de huidige wereld. En dit is het resultaat.quote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Chahna het volgende:
Gisterenavond op AT5 was een mooi overzicht over Occupy, de opkomst, de assemblies (zelf gefilmd) inclusief het herhalen van elke zin en de witte lepel, de onderlinge ruzies en verschillen in inzicht en beleving en de ondergang. Was een mooie reportage waaruit wederom bleek, dat Occupy in Nederland bestaat uit domme mensen. Er waren een paar die verder dachten als 'het moet anders' en die lieten ze niet uitpraten en die gaven het dan ook op en gingen weg.
Ik raad iedereen aan even de herhaling te kijken, is werkelijk genieten en spreekt zo'n beetje alles tegen wat bepaalde mensen hier in het topic trachten te doen geloven. Een leuk voorbeeld is 'de vrijheid' waarover wordt gesproken hier. Op het pleintje kwamen ze er al niet eens uit of de assembly wel goed was, immers hadden een paar mensen besloten dat op de assembly dingen worden besproken en voorgesteld, maar er waren zat mensen die het hier niet mee eens waren en dit een schijndemocratie vonden. Dan heb je het dus over mensen die hetzelfde doel nastreven maar zelfs op microniveau niet met elkaar eens willen en kunnen worden.
Dan moet je het eens proberen met 6 miljard mensen
Die wil ik ook graag zien.quote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Chahna het volgende:
Gisterenavond op AT5 was een mooi overzicht over Occupy, de opkomst, de assemblies (zelf gefilmd) inclusief het herhalen van elke zin en de witte lepel, de onderlinge ruzies en verschillen in inzicht en beleving en de ondergang. Was een mooie reportage waaruit wederom bleek, dat Occupy in Nederland bestaat uit domme mensen. Er waren een paar die verder dachten als 'het moet anders' en die lieten ze niet uitpraten en die gaven het dan ook op en gingen weg.
Ik raad iedereen aan even de herhaling te kijken, is werkelijk genieten en spreekt zo'n beetje alles tegen wat bepaalde mensen hier in het topic trachten te doen geloven. Een leuk voorbeeld is 'de vrijheid' waarover wordt gesproken hier. Op het pleintje kwamen ze er al niet eens uit of de assembly wel goed was, immers hadden een paar mensen besloten dat op de assembly dingen worden besproken en voorgesteld, maar er waren zat mensen die het hier niet mee eens waren en dit een schijndemocratie vonden. Dan heb je het dus over mensen die hetzelfde doel nastreven maar zelfs op microniveau niet met elkaar eens willen en kunnen worden.
Dan moet je het eens proberen met 6 miljard mensen
Bedankt Chahnaquote:Op maandag 5 november 2012 11:14 schreef Chahna het volgende:
Of de uitzending ook online terug te vinden is weet ik niet maar hier staat het op de site. Denk dat het vandaag nog wel een keer herhaald zal worden (AT5 kennende)
http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10828
http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10829
Ja heel veel. We hebben het in Nederland te goed om te protesteren, en te druk. Wat aan de ene kant natuurlijk een goed teken is, maar aan de andere kant, mensen laten zich nu niet horen, dat is wel jammer.quote:Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef Copycat het volgende:
Weet je hoeveel mensen er in Griekenland en Spanje thuisblijven?
En dat zijn allemaal apathische lui of zouden zij wel begrip hebben voor de magere jaren die volgen op de vette?quote:
Waarom? Wie beweert dat?quote:Op maandag 5 november 2012 10:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan is occupy per direct voorbij. Die generaliseren nog veel erger zonder bewijs.
Leuk dat je zelf zo de zaak om zeep helpt.
Hoe zou ik dat moeten weten? feit is wel dat er als er een protest is in Spanje of Griekenland en de bond roept op om mee te doen, staan er zo 100.000 man als het niet meer is. Er zijn protesten geweest volgens mij met ong 1 miljoen mensen verspreid over het hele land Spanje.quote:Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat zijn allemaal apathische lui of zouden zij wel begrip hebben voor de magere jaren die volgen op de vette?
Logica.quote:
Feit is wel dat het merendeel thuisblijft. Ik denk een deel omdat ze het de moeite niet vinden, zich niet kunnen/willen vereenzelvigen met de demonstreerders. Daarnaast denk ik dat een aanzienlijk deel wél snapt dat fikse bezuinigingen niet leuk, wel noodzakelijk zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef StephanL het volgende:
Hoe zou ik dat moeten weten? feit is wel dat er als er een protest is in Spanje of Griekenland en de bond roept op om mee te doen, staan er zo 100.000 man als het niet meer is. Er zijn protesten geweest volgens mij met ong 1 miljoen mensen verspreid over het hele land Spanje.
"obeservatie vandaan halen"??quote:Op maandag 5 november 2012 12:46 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Nee. Waar haal je die observatie vandaan dat occupy afhankelijk is van generaliseren?
Je gebruikt mooie woorden om te zeggen dat je het er niet mee eens bent en dat je het anders ziet?quote:Op maandag 5 november 2012 12:47 schreef Kiyoaki het volgende:
Waar ik heen wil is: je ziet wat je wilt zien. Jij en anderen hier vertegenwoordigen geen objectiviteit, maar (rechtse) subjectiviteit gebaseerd op arbitraire keuzes.
Objectiviteit bestaat dan ook niet. Alles wordt bekeken vanuit een subjectiviteit. Of die nu rechts, links of midden is.quote:Op maandag 5 november 2012 12:47 schreef Kiyoaki het volgende:
Waar ik heen wil is: je ziet wat je wilt zien. Jij en anderen hier vertegenwoordigen geen objectiviteit, maar (rechtse) subjectiviteit gebaseerd op arbitraire keuzes.
'rechtse subjectiviteit gebaseerd op arbitraire keuzes'quote:Op maandag 5 november 2012 12:47 schreef Kiyoaki het volgende:
Dat klopt tot op zekere hoogte (hoewel ik denk dat er weldegelijk zoiets bestaat als "waarheid", maar dat ligt ingewikkelder). De vraag is dus niet: waarom zou je om reden a b en c tegen Occupy zijn, maar van wat voor soort subjectiviteit is sprake bij iemand die tegen occupy is.quote:Op maandag 5 november 2012 12:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Objectiviteit bestaat dan ook niet. Alles wordt bekeken vanuit een subjectiviteit. Of die nu rechts, links of midden is.
Ik snap hier geen reet van je bedoelingen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat klopt tot op zekere hoogte (hoewel ik denk dat er weldegelijk zoiets bestaat als "waarheid", maar dat ligt ingewikkelder). De vraag is dus niet: waarom zou je om reden a b en c tegen Occupy zijn, maar van wat voor soort subjectiviteit is sprake bij iemand die tegen occupy is.
Die vraag durf ik alvast te beantwoorden met dit citaat:
"Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?" - Amil Ramdas
Ik denk dat hij wil aantonen dat generaliseren en subjectiviteit van alle mensen en tijden is. Of niet, maar dat is wel het effect van dat citaat.quote:Op maandag 5 november 2012 13:18 schreef 3-voud het volgende:
Ik snap hier geen reet van je bedoelingen.
Ik ben een Tokkie , ik voldoe aan een paar omschrijvingenquote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat klopt tot op zekere hoogte (hoewel ik denk dat er weldegelijk zoiets bestaat als "waarheid", maar dat ligt ingewikkelder). De vraag is dus niet: waarom zou je om reden a b en c tegen Occupy zijn, maar van wat voor soort subjectiviteit is sprake bij iemand die tegen occupy is.
"Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?" - Amil Ramdas
Of... dat mensen die niets geven om occupy, allemaal egoisten zijn. Of je doet mee, of je bent de vijand.quote:Op maandag 5 november 2012 13:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wil aantonen dat generaliseren en subjectiviteit van alle mensen en tijden is. Of niet, maar dat is wel het effect van dat citaat.
Amil Ramdas quoten om je gelijk te halen? Het maakt het een en ander er niet sterker opquote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat is ook vrije-markt-kapitalistisch denken: als het niet genoeg winst behaalt, dan moet het geelimineerd worden, alszijnde (on)natuurlijke selectie.quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen Occupy, ik ben tegen de mensen die in Nederland doen alsof Occupy bestaansrecht heeft. Als Occupy Wallstreet hier zou kijken zouden ze in tranen uitbarsten.
Precies mijn punt. Waarom zou Occupy hier geen bestaansrecht hebben? Wat zijn de voorwaarden voor bestaansrecht?quote:Op maandag 5 november 2012 14:37 schreef Copycat het volgende:
Bestaansrecht is natuurlijk niet hetzelfde als winst maken.
Omdat het hier allemaal heel netjes is geregeld mbt armoede, dit itt Amerika waar je voor je eigen inkomen moet zorgen als je geen geld hebt. Waar je cash moet betalen voordat je in het ziekenhuis geholpen wordt etc. Dit itt Nederland, waarbij een ieder RECHT heeft op hulp bij ziekenhuis en het RECHT op inkomen (uitkering) dus als je hier dan in een tentje gaat zitten roepen dat het allemaal zo oneerlijk is, dan wordt je uitgelachen door mensen met echte problemen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Waarom zou Occupy hier geen bestaansrecht hebben? Wat zijn de voorwaarden voor bestaansrecht?
Het is natuurlijk een beetje flauw, maar het magere draagvlak zou boekdelen moeten spreken.quote:Op maandag 5 november 2012 14:42 schreef Gray het volgende:
Precies mijn punt. Waarom zou Occupy hier geen bestaansrecht hebben? Wat zijn de voorwaarden voor bestaansrecht?
Je bevestigd dus eigenlijk dat er zoveel idioten rondlopen op aarde dat er voor elke (krankzinnige) demonstratie wel volgelingen te vinden zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 14:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar Occupy stond toch op tegen veel meer dan armoede, zoals een krom systeem waarin burgers meer moeten lijden dankzij risicovolle investeringen van banken en fondsen waar niemand voor bestraft is?quote:Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Chahna het volgende:
[..]
Omdat het hier allemaal heel netjes is geregeld mbt armoede, dit itt Amerika waar je voor je eigen inkomen moet zorgen als je geen geld hebt. Waar je cash moet betalen voordat je in het ziekenhuis geholpen wordt etc. Dit itt Nederland, waarbij een ieder RECHT heeft op hulp bij ziekenhuis en het RECHT op inkomen (uitkering) dus als je hier dan in een tentje gaat zitten roepen dat het allemaal zo oneerlijk is, dan wordt je uitgelachen door mensen met echte problemen.
Omdat het niet succesvol genoeg was qua aanwinst van supporters had het geen bestaansrecht?quote:Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje flauw, maar het magere draagvlak zou boekdelen moeten spreken.
Geheel niet. Ik vraag wat de voorwaarden zijn om een groep van demonstranten te laten bestaan volgens Chahna.quote:Op maandag 5 november 2012 14:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bevestigd dus eigenlijk dat er zoveel idioten rondlopen op aarde dat er voor elke (krankzinnige) demonstratie wel volgelingen te vinden zijn.
Nee, blijkbaar niet. Iets heeft pas bestaansrecht als er vraag naar is. Stokt die vraag of is die vraag er niet of nauwelijks, dan is ook het bestaansrecht weg. Niet dat ik daarmee zeg dat het allemaal verboden moet worden, verre van zelfs.quote:Op maandag 5 november 2012 14:55 schreef Gray het volgende:
Omdat het niet succesvol genoeg was qua aanwinst van supporters had het geen bestaansrecht?
Mooi voorbeeld van hoe vrijemarktdenken voortouw krijgt bij sociale dilemma's.quote:Op maandag 5 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar niet. Iets heeft pas bestaansrecht als er vraag naar is. Stokt die vraag of is die vraag er niet of nauwelijks, dan is ook het bestaansrecht weg. Niet dat ik daarmee zeg dat het allemaal verboden moet worden, verre van zelfs.
Maar om met droge ogen te beweren dat Occupy in Nederland echt bestaansrecht heeft. Neuh.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 5 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar niet. Iets heeft pas bestaansrecht als er vraag naar is. Stokt die vraag of is die vraag er niet of nauwelijks, dan is ook het bestaansrecht weg. Niet dat ik daarmee zeg dat het allemaal verboden moet worden, verre van zelfs.
Maar om met droge ogen te beweren dat Occupy in Nederland echt bestaansrecht heeft. Neuh.
Voortouw? Het is toch gewoon gebleken dat er in Nederland geen voldoende draagvlak voor is? Is gewoon simpel deductiewerk waar de vrije markt geen sikkepit mee te maken heeft. Maar draai het vooral zoals jij het wil. Bedankt.quote:Op maandag 5 november 2012 15:01 schreef Gray het volgende:
Mooi voorbeeld van hoe vrijemarktdenken voortouw krijgt bij sociale dilemma's.
Maar dan mag het toch wel bestaan? Wat is het probleem?quote:Op maandag 5 november 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voortouw? Het is toch gewoon gebleken dat er in Nederland geen voldoende draagvlak voor is? Is gewoon simpel deductiewerk waar de vrije markt geen sikkepit mee te maken heeft. Maar draai het vooral zoals jij het wil. Bedankt.
Mag. Geen probleem.quote:Op maandag 5 november 2012 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar dan mag het toch wel bestaan? Wat is het probleem?
Het hoeft ook niet verboden te worden, in dat opzicht mogen ze wel bestaan. Echter, in Nederland schiet het zijn doel volledig voorbij en heeft het geen bestaansrecht.quote:Op maandag 5 november 2012 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is de afleidingstactiek. Zie ik in dit topic vaker.quote:Op maandag 5 november 2012 15:17 schreef Copycat het volgende:
Maar ik snap dat je, terwijl je weet wat er wordt gezegd, graag blijft hameren op het woordje recht in bestaansrecht.
En het heeft dus ook bestaan.quote:Op maandag 5 november 2012 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Klopt, itt Amerika en Spanje hebben wij hier niet zoveel werklozen, dat blijkt wel uit de demonstraties die altijd diezelfde paar protesterende mensen trekt. Diezelfde mensen die volgende week weer ergens anders 'tegen' zijn. Hadden wij hier dezelfde problemen gehad als in Spanje en Amerika dan hadden de straten hier ook vol gestaan, maar ja, wij hebben het nu eenmaal goed.quote:Op maandag 5 november 2012 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En het heeft dus ook bestaan.
Zelfs nog met steun van diverse gemeentes die voorzieningen troffen.
Maar het is zoals meer mensen hier zeggen: uiteindelijk was er niet echt een draagvlak.
Daarvoor hebben we het hier in Nederland te goed.
En binnenkort kwam er nog iets aan zag ik, wereldwijd.....quote:Op maandag 5 november 2012 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, helemaal over is het nog niet. In oktober was er nog een lawaaidemonstratie
http://www.occupyamsterdam.nl/2012/10/14/geslaagde-actiedag/
Afleiden van wat?quote:Op maandag 5 november 2012 15:18 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dat is de afleidingstactiek. Zie ik in dit topic vaker.
Ik ben het eigenlijk nooit eens met 3-voud maar van dit soort flower-power laten-we-allemaal-lief-voor-elkaar-zijn iedereen-schijt-regenbogen slogans en plaatjes krijg ik ook last van acute jeuk. Mocht je aan het trollen zijn: well played sir.quote:Op maandag 5 november 2012 16:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar gaan we weer 3-voud !
Case in point.quote:Op maandag 5 november 2012 15:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
De kern van de zaak; geen bestaansrecht.
Agreed.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Thank you Sir !
Buiten dat allemaal. Laten we eerlijk zijn, zoveel voegen we niet toe met z'n allen en dat zullen we op deze manier ook nooit gaan doen. Ik wou zeggen leuk tijdverdrijf, maar zelf dat is het eigenlijk niet.
Het is zinloos op en neer kwekken zonder doel of richting.
Sorry voor deze uitlatingen, maar het is nu eenmaal waar.
Het leest alsof je meent dat sommige users denken dat er een concreet doel of richting achter al dit gekwebbel zou moeten steken. Voor sommige aanwezigen klopt dat wel een beetje geloof ik.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Thank you Sir !
Buiten dat allemaal. Laten we eerlijk zijn, zoveel voegen we niet toe met z'n allen en dat zullen we op deze manier ook nooit gaan doen. Ik wou zeggen leuk tijdverdrijf, maar zelf dat is het eigenlijk niet.
Het is zinloos op en neer kwekken zonder doel of richting.
Sorry voor deze uitlatingen, maar het is nu eenmaal waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:SmileAndSubvert twitterde op maandag 05-11-2012 om 19:56:05There's a good 200 - 300 people in Trafalgar Square for #opvendetta #opjubilee
http://t.co/CGfyW7PJ reageer retweet
Omdat ik ook altijd het partijblad van de SP lees weet ik dat ze hard aan het werk zijn en goede dingen doen. Maar ik kan het me wel voorstellen als mensen zeggen geen vertrouwen meer te hebben in de politiek.quote:Op zondag 4 november 2012 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik stemde eerst ook op de SP maar ik geloof niet meer in het politiek bestel , niemand houd zich meer aan de regels , ze roepen crisis en alles is geoorloofd , de EU heeft zich overal ingedekt en mag in een crisis de macht overnemen , zie Griekenland en Italie , dat betekend dat wij ook de lul zijn . We denken dat we de politiek van onderaf kiezen maar het word gewoon van bovenaf geregeld , we betalen onze volksvertegenwoordigers om ons te vertegenwoordigen en niet de banken of de EU en al helemaal niet om achter onze rug onze stem voorgoed weg te geven aan de EU dictator WTF .
We kiezen dus de tussenpersoon voortaan . Het was al maanden bekend wie de twee grootste partijen zouden worden en de media heeft zich bijna alleen maar op de gevestigde partijen gefocussed , mocht er een nieuwe partij zijn met goede ideeen komt die niet aan bod en kan niet met de gevestigde orde een publiekelijk debat aangaan , ze mochten ff 30 sec snel hun verhaaltje afraffelen . Afspraken met de EU hoeven niet besproken te worden met de tweede kamer . Ik geloof er niks meer van dat verkiezingen eerlijk verlopen . Na de verkiezingen komen de echte kiezers waar het allemaal om draait en dat zijn de lobbyisten , kom maar binnen en koop ze lekker om alsof dat normaal is . we zijn gezakt in de keten en bedrijven komen nu voor de mens , alles draait om geld , geld is belangrijker dan mensenlevens , dat zijn niet mijn normen en waarden . Dankzij de media had de Sp al geen enkele kans want maandenlang waren de VVD en de PVDA kop aan kop terwijl er nog niet 1 stem was ingediend van het volk , ik vind het zo knap
Hmmm... ik snap de verdeeldheid van dit soort bewegingen nooit zo. Als Occupy had samengewerkt met de SP hadden ze misschien meer bekendheid kunnen krijgen. Tenminste, dat denk ik dan.quote:Op zondag 4 november 2012 13:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De SP was in de eerste weken irritant aanwezig bij Occupy-Amsterdam. Zelfs de occupiers waren daar niet blij mee en vreesden dat de SP Occupy ten bate van hun eigen politieke doel zou ge/misbruiken dus hebben ze ze vriendelijk verzocht niet zo prominent aanwezig te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |