abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118839224
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je mag dus gewoon niet kritisch zijn. Slikken en glimlachen, kritiekloos meedoen. En zeker niet protesteren en al helemaal niet in de vorm van een Occupy beweging.
Het probleem met occupy is niet het kritisch zijn, het gebrek aan kritiek is de klacht die ik het meest hoor. Waar staan ze voor? Wat zijn hun plannen? Mensen zien niet meer dan een paar stinkende zwervers met gele tanden en een Euroshopper biertje. Dat is voornamelijk het probleem van occupy, dit ligt niet geheel aan de occupy-ers maar ze hebben er wel een groot aandeel in.
  maandag 5 november 2012 @ 10:16:54 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118839248
Dankjewel en alsjeblieft, HV!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 5 november 2012 @ 10:22:03 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118839365
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:15 schreef HyperViper het volgende:

Waar staan ze voor? Wat zijn hun plannen?
Het heeft weinig zin om Fox-"news" propaganda te herhalen. Wat hun klachten zijn was vanaf het begin duidelijk. En roepen om complete oplossingen voor een wereld waarin financiële instituten geld maken met constructies die ze zelf niet meer begrijpen is gewoon lachwekkend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_118839402
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:50 schreef Terecht het volgende:
Woon je naast een leerlooierij? Verhuis.
Vind je je baan niet meer leuk? Zoek wat anders.
Voel je je geslachtofferd omdat je vier keer zoveel moet gaan betalen voor je zorgverzekering? Emigreer!

Alles is een keuze <---- vrije markt beginsel. Er is dus geen excuus. Niemand heeft het recht om te klagen want eigen verantwoordelijkheid, het is een morele kwestie (het ligt aan jou).
Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat die redenering tot volkomen idiote (en racistische) conclusies leidt. Je lokaliseert de oorzaak van een bepaalde gebeurtenis en beslissing volledig bij een enkeling, alsof determinisme ophoudt bij iemands' schedel.

Bovendien kan je ook redeneren: alles is je eigen verantwoordelijkheid, ook de samenleving waarin je leeft, dus pak gezamenlijk de wapens op en doe er iets aan.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 10:25:55 #130
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118839467
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een catch 22. Je weet pas in wat voor systeem je leeft als je onderwijs hebt gehad en naar een bibliotheek of op internet kan. Maar daarvoor ben je afhankelijk van overheden en commerciële bedrijven. Je kan dus pas met hulp van het systeem een geïnformeerde keuze maken.

Maar wat valt er te kiezen? Zelfs als je je terug trekt in de rimboe zullen er mensen blijven klagen dat je al gebruik hebt gemaakt van het systeem waar je tegen bent en dat nóg doet. Want die rimboe is er dankzij milieu beleid en beheer van natuurreservaten.

Het enige wat je kan doen om aan het systeem te ontsnappen is emigreren naar mars, maar de enige mogelijkheid daartoe bestaat uit een commercieel Big Brother TV programma.

Je mag dus gewoon niet kritisch zijn. Slikken en glimlachen, kritiekloos meedoen. En zeker niet protesteren en al helemaal niet in de vorm van een Occupy beweging.
In Drente heb je zon club die "achteraf" woont in leemhutten en volledig zelf voorzienend zijn. Geen idee of ze er nog wonen maar die mensen krijgen mijn duim omhoog. Die mogen dan ook het systeem afschieten.
Die internet-occupiers hier willen dat niet. Die blijven liever zitten achter hun computer bij de verwarming met Aldi-cola zodat ze lekker the easy way kunnen afgeven. Niet wetende, of willen weten/toegeven, dat ze dat vanuit de meest luxe positie doen in dat systeem waar ze zo op afgeven.

Ik zie jullie al steigeren als pappa's lieveling, die het bedrijf van pappa overneemt en een leven kent vol gouden serveerplaatjes, de arme sloebers wel even gaat vertellen hoe ze hun huishoudboekje op orde kunnen krijgen en meent dat ze maar moeten gaan werken. Beetje zelfde idee, maar dan andersom. Alleen is dat pappa-knul uiteraard veel erger omdat ie niet zielig is.
Want het zielig zijn speelt een grote rol in deze occupy kermis. En de meest zielige, die waarschijnlijk nog echt de grootste pechvogel ook is, wordt dan naar voren geschoven als mascotte voor de hele club.

Beetje dezelfde tactiek als de grootgraaiers en lijkenpikkers, maar dan anders. Enige overeenkomst tussen deze 2 groepen is gebrek aan zelfreflectie.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 5 november 2012 @ 10:26:24 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118839486
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heeft weinig zin om Fox-"news" propaganda te herhalen. Wat hun klachten zijn was vanaf het begin duidelijk. En roepen om complete oplossingen voor een wereld waarin financiële instituten geld maken met constructies die ze zelf niet meer begrijpen is gewoon lachwekkend.
Het enige wat dus overbleef van deze geweldige strategie was een klein aantal echte demonstranten, zonder gezamenlijke agenda en een groot aantal zwaan-kleef-aan-ers die zich vooral met drank, drugs en niks bezighielden.
  maandag 5 november 2012 @ 10:27:30 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118839520
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het enige wat dus overbleef van deze geweldige strategie was een klein aantal echte demonstranten, zonder gezamenlijke agenda en een groot aantal zwaan-kleef-aan-ers die zich vooral met drank, drugs en niks bezighielden.
Die verhoudingen mag je bewijzen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_118839541
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

In Drente heb je zon club die "achteraf" woont in leemhutten en volledig zelf voorzienend zijn. Geen idee of ze er nog wonen maar die mensen krijgen mijn duim omhoog. Die mogen dan ook het systeem afschieten.
Waarom?

quote:
Die internet-occupiers hier willen dat niet. Die blijven liever zitten achter hun computer bij de verwarming met Aldi-cola zodat ze lekker the easy way kunnen afgeven. Niet wetende, of willen weten/toegeven, dat ze dat vanuit de meest luxe positie doen in dat systeem waar ze zo op afgeven.

Ik zie jullie al steigeren als pappa's lieveling, die het bedrijf van pappa overneemt en een leven kent vol gouden serveerplaatjes, de arme sloebers wel even gaat vertellen hoe ze hun huishoudboekje op orde kunnen krijgen en meent dat ze maar moeten gaan werken. Beetje zelfde idee, maar dan andersom. Alleen is dat pappa-knul uiteraard veel erger omdat ie niet zielig is.
Want het zielig zijn speelt een grote rol in deze occupy kermis. En de meest zielige, die waarschijnlijk nog echt de grootste pechvogel ook is, wordt dan naar voren geschoven als mascotte voor de hele club.

Beetje dezelfde tactiek als de grootgraaiers en lijkenpikkers, maar dan anders. Enige overeenkomst tussen deze 2 groepen is gebrek aan zelfreflectie.
Generalisaties zonder bewijs.
  maandag 5 november 2012 @ 10:30:02 #134
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_118839589
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:23 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat die redenering tot volkomen idiote (en racistische) conclusies leidt. Je lokaliseert de oorzaak van een bepaalde gebeurtenis en beslissing volledig bij een enkeling, alsof determinisme ophoudt bij iemands' schedel.

Bovendien kan je ook redeneren: alles is je eigen verantwoordelijkheid, ook de samenleving waarin je leeft, dus pak gezamenlijk de wapens op en doe er iets aan.
Dat was ook mijn gedachte, te laten zien dat het een absurde redeneertrant is...
Het is helaas erg populair: The Secret, prosperity theology, vrije markt fundamentalisme, om maar wat te noemen.
  maandag 5 november 2012 @ 10:30:46 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118839612
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Die verhoudingen mag je bewijzen.
Dank je dat ik dat mag.
Ik ga af op wat ik heb gelezen en gezien.
Lavenderr heeft er regelmatig rondgelopen en dat was toch echt het geschetste beeld. Hetzelfde geldt voor de beelden van Arnhem. Hoog aantal psychisch niet helemaal in orde zijnde figuren.

Het is natuurlijk ook niet voor niets dat ze voor het nieuwe Occupy strikte regels over drank en drugs hebben.
pi_118839711
Overigens leef ik "zelfvoorzienend" in de zin die je lijkt te bedoelen. Een valse term natuurlijk, want waarom beschik ik over de middelen waarmee ik zelfvoorzienend ben? En houdt zelfvoorzienendheid ineens op als je bijvoorbeeld kanker krijgt en naar het ziekenhuis moet? Mag je je het leed van anderen niet aantrekken, zelfs als je "zelfvoorzienend" bent?
pi_118840165
Gisterenavond op AT5 was een mooi overzicht over Occupy, de opkomst, de assemblies (zelf gefilmd) inclusief het herhalen van elke zin en de witte lepel, de onderlinge ruzies en verschillen in inzicht en beleving en de ondergang. Was een mooie reportage waaruit wederom bleek, dat Occupy in Nederland bestaat uit domme mensen. Er waren een paar die verder dachten als 'het moet anders' en die lieten ze niet uitpraten en die gaven het dan ook op en gingen weg.

Ik raad iedereen aan even de herhaling te kijken, is werkelijk genieten en spreekt zo'n beetje alles tegen wat bepaalde mensen hier in het topic trachten te doen geloven. Een leuk voorbeeld is 'de vrijheid' waarover wordt gesproken hier. Op het pleintje kwamen ze er al niet eens uit of de assembly wel goed was, immers hadden een paar mensen besloten dat op de assembly dingen worden besproken en voorgesteld, maar er waren zat mensen die het hier niet mee eens waren en dit een schijndemocratie vonden. Dan heb je het dus over mensen die hetzelfde doel nastreven maar zelfs op microniveau niet met elkaar eens willen en kunnen worden.

Dan moet je het eens proberen met 6 miljard mensen :)
  maandag 5 november 2012 @ 10:52:24 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118840253
Heb je een linkje? Kan het zo snel niet vinden op de site.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 10:54:40 #139
341203 3-voud
pi_118840304
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:28 schreef Kiyoaki het volgende:

Generalisaties zonder bewijs.
Dan is occupy per direct voorbij. Die generaliseren nog veel erger zonder bewijs.
Leuk dat je zelf zo de zaak om zeep helpt.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 10:58:30 #140
341203 3-voud
pi_118840409
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Chahna het volgende:
Gisterenavond op AT5 was een mooi overzicht over Occupy, de opkomst, de assemblies (zelf gefilmd) inclusief het herhalen van elke zin en de witte lepel, de onderlinge ruzies en verschillen in inzicht en beleving en de ondergang. Was een mooie reportage waaruit wederom bleek, dat Occupy in Nederland bestaat uit domme mensen. Er waren een paar die verder dachten als 'het moet anders' en die lieten ze niet uitpraten en die gaven het dan ook op en gingen weg.

Ik raad iedereen aan even de herhaling te kijken, is werkelijk genieten en spreekt zo'n beetje alles tegen wat bepaalde mensen hier in het topic trachten te doen geloven. Een leuk voorbeeld is 'de vrijheid' waarover wordt gesproken hier. Op het pleintje kwamen ze er al niet eens uit of de assembly wel goed was, immers hadden een paar mensen besloten dat op de assembly dingen worden besproken en voorgesteld, maar er waren zat mensen die het hier niet mee eens waren en dit een schijndemocratie vonden. Dan heb je het dus over mensen die hetzelfde doel nastreven maar zelfs op microniveau niet met elkaar eens willen en kunnen worden.

Dat is dus precies de huidige wereld. En dit is het resultaat.
Enkel heb je altijd mensen die zich er niet bij neer kunnen leggen en de hele rit nogmaals over willen doen. Enkel om erachter te komen dat de uitkomst hetzelfde is.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 10:59:33 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_118840434
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Chahna het volgende:

Die wil ik ook graag zien.
pi_118840839
Of de uitzending ook online terug te vinden is weet ik niet maar hier staat het op de site. Denk dat het vandaag nog wel een keer herhaald zal worden (AT5 kennende)

http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10828
http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10829
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 11:22:18 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_118841071
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:14 schreef Chahna het volgende:
Of de uitzending ook online terug te vinden is weet ik niet maar hier staat het op de site. Denk dat het vandaag nog wel een keer herhaald zal worden (AT5 kennende)

http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10828
http://www.at5.nl/tv/at5-specials/aflevering/10829
Bedankt Chahna :)
  maandag 5 november 2012 @ 11:41:26 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118841704
Als mensen in Spanje of Griekenland zo dachten zouden ze nooit gezamenlijk met een miljoen op straat staan als 1 volk , waar gaat het over zeg .... jij bent een zwerver , jij hebt gele tanden , ik ben blij dat de rest van de wereld wel al wakker is geworden en gewoon medemensen ziet _O_ .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 5 november 2012 @ 11:42:51 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841760
Weet je hoeveel mensen er in Griekenland en Spanje thuisblijven?
pi_118842083
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef Copycat het volgende:
Weet je hoeveel mensen er in Griekenland en Spanje thuisblijven?
Ja heel veel. We hebben het in Nederland te goed om te protesteren, en te druk. Wat aan de ene kant natuurlijk een goed teken is, maar aan de andere kant, mensen laten zich nu niet horen, dat is wel jammer.
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:09 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842200
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef StephanL het volgende:

Ja heel veel.
En dat zijn allemaal apathische lui of zouden zij wel begrip hebben voor de magere jaren die volgen op de vette?
pi_118842255
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan is occupy per direct voorbij. Die generaliseren nog veel erger zonder bewijs.
Leuk dat je zelf zo de zaak om zeep helpt.
Waarom? Wie beweert dat?

Ik ben het niet per definitie met je oneens, ik wil alleen dat je erkent dat dat wat je vindt dus gebaseerd is op een bepaald selectief uitgangspunt.
pi_118842659
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat zijn allemaal apathische lui of zouden zij wel begrip hebben voor de magere jaren die volgen op de vette?
Hoe zou ik dat moeten weten? feit is wel dat er als er een protest is in Spanje of Griekenland en de bond roept op om mee te doen, staan er zo 100.000 man als het niet meer is. Er zijn protesten geweest volgens mij met ong 1 miljoen mensen verspreid over het hele land Spanje.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 12:15:29 #150
341203 3-voud
pi_118842982
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Waarom? Wie Wat beweert dat?

Logica.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo