abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:12:31 #1
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_118684690


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 31 oktober 2012 @ 21:17:55 #2
163650 Greys
pi_118684951
Doen jullie allemaal mee met jullie hond(en) ter gelegenheid van maar liefst 10 jaar F&F? *O*
Winactie 10 jaar F&F!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:19:18 #3
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_118685052
En dan loop je na 10 jaar opeens zo..



En die arme Pim, vorige maand zn liefste poezenvriendin en nu gewoon zn zus. Maar steun komt zelfs uit hele (heeeeele :') ) onverwachte hoek O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 31 oktober 2012 @ 21:22:25 #4
163650 Greys
pi_118685240
Ahhhhhhh O+

Sterkte Non :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:34:46 #5
387205 Raene
Nerdy & a little dirty :9
pi_118685990


In de herfstzon O+. Blaadjes en alles onwijs interessant O+. Lekker tussen alle blaadjes wroeten :D.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
pi_118687030
Vandaag met Lobbes nog een bezoek aan de DA gebracht aangezien hij de laatste tijd telkens hoestte. :N

Hij is onderzocht en ze hebben vocht ontdekt op z'n longen waar hij nu medicijnen voor krijgt. (Voor een week daarna moeten we op controle). Aan z'n hart was gelukkig niets bijzonders te horen, maar z'n lymfeklieren waren wel licht opgezet.

Hij moet de komende week veel drinken én veel plassen..Ik hoop dat alles goed komt met m'n knuffel :X Hij is al 9 maar verder gewoon gezond en fit (nu nog steeds overigens). Ik merk verder niets aan hem, alleen dat gehoest.

Omdat het vandaag Halloween is:
pi_118687989
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:51 schreef CesarMilan het volgende:
Vandaag met Lobbes nog een bezoek aan de DA gebracht aangezien hij de laatste tijd telkens hoestte. :N

Hij is onderzocht en ze hebben vocht ontdekt op z'n longen waar hij nu medicijnen voor krijgt. (Voor een week daarna moeten we op controle). Aan z'n hart was gelukkig niets bijzonders te horen, maar z'n lymfeklieren waren wel licht opgezet.

Hij moet de komende week veel drinken én veel plassen..Ik hoop dat alles goed komt met m'n knuffel :X Hij is al 9 maar verder gewoon gezond en fit (nu nog steeds overigens). Ik merk verder niets aan hem, alleen dat gehoest.

Omdat het vandaag Halloween is:
[ afbeelding ]
Hopelijk helpen de medicijnen dan :) knappe Lobbes.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:15:07 #8
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_118688460
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:51 schreef CesarMilan het volgende:
Vandaag met Lobbes nog een bezoek aan de DA gebracht aangezien hij de laatste tijd telkens hoestte. :N

Hij is onderzocht en ze hebben vocht ontdekt op z'n longen waar hij nu medicijnen voor krijgt. (Voor een week daarna moeten we op controle). Aan z'n hart was gelukkig niets bijzonders te horen, maar z'n lymfeklieren waren wel licht opgezet.

Hij moet de komende week veel drinken én veel plassen..Ik hoop dat alles goed komt met m'n knuffel :X Hij is al 9 maar verder gewoon gezond en fit (nu nog steeds overigens). Ik merk verder niets aan hem, alleen dat gehoest.

Omdat het vandaag Halloween is:
[ afbeelding ]
Wat een lekker ding zo :P

Ik heb helaas weinig mooie foto's van Koda, onze digitale camera is kaduuk :'( Dus, schrik niet van de kwaliteit en de afwijkende kleuren op beide foto's :@ Hij kijkt trouwens wel weer héél zielig, terwijl die dat nooit is, zo verradelijk die blik soms :P

''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_118690936
Typische Labrador blik.. Ik en die blik maar al te goed..


[

Al valt t hier nog mee. Heb geen goeie op de iPad staan.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:18:46 #10
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_118691858
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Typische Labrador blik.. Ik en die blik maar al te goed..

[ afbeelding ][

Al valt t hier nog mee. Heb geen goeie op de iPad staan.
Valt me nog mee dat je ''typische labrador'' zegt, de meeste mensen vragen tegenwoordig ''wat voor soort hond is het eigenlijk?'' :') Vervolgens zeggen ze wel dat die mooi én lief is gelukkig :P Sommige zeggen zelfs ''wat een kalf'' of ''waarom heb je hem aan de riem, ga er toch boven op zitten en laat hem je rond trekken ofzo''. :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_118691933
Overduidelijk dat er een lab in zit hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 1 november 2012 @ 08:48:39 #12
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118695720
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Typische Labrador blik.. Ik en die blik maar al te goed..
de "ik wil aandacht"blik ;)
mee bekant vangde gin haas.
pi_118699956
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:48 schreef kawa4 het volgende:

[..]

de "ik wil aandacht"blik ;)
Dat willen ze ook allemaal

Zo ligt hij er nu bij.. Alle leed van de wereld rust op zijn schoudertjes...

I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 1 november 2012 @ 11:50:14 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118700123
:D Echt treurig, ik hou van vrolijkerds geloof ik :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118701277
Vrolijk dan

I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 1 november 2012 @ 12:28:39 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118701442
Beter :D
Mijn grapjassen nog maar es:




Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 november 2012 @ 12:35:45 #17
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118701642
hier mijn 2 hunde ook nog maar eensch

Knaus


en dn Dokus




allebei


hier kwam het tot een totale botsing,
knaus is wat dat betreft een beetje lomp aangelegd en die kijkt niet echt uit _O-
mee bekant vangde gin haas.
pi_118701974
Gisteren totaal geen discipline om thuis te werken, dus dan maar een flink stuk wandelen met de hond


Prachtige dag :)

Oh ja, en van afgelopen zondag een paardje bekijken.

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_118702800
Pff mooi weer zeg!

Het plenst hier maar, wat depressieve dag. Eigenlijk de hele dag al... Lobbes ligt beetje versuft op de bank.. (dat doet ie normaal ook wel ) maar het lijkt tot nu toe totaal geen verbetering ten opzichte van gisteren. Ik wilde met em weg gaan (klein stukje maar) maar omdat het zo'n slecht weer is wacht ik nog even af. Hij piept nog steeds wat in z'n ademhaling borstkas gaat redelijk op en neer en neusgaten ver open. Ik denk dat ik straks weer even met de DA bel of zo... als het zo door gaat. Bah...
  donderdag 1 november 2012 @ 13:14:45 #20
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118702880
wat heeft ie dan ????
mee bekant vangde gin haas.
pi_118703253
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:14 schreef kawa4 het volgende:
wat heeft ie dan ????
Staat een paar Posts omhoog..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_118703293
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:14 schreef kawa4 het volgende:
wat heeft ie dan ????
Dat weten ze niet echt. Hij heeft vocht op z'n longen daarom dat ie hoest. En iets opgezette lymfeklieren. Ze konden niets raars horen aan het hart dus dat is het (waarschijnlijk) niet. (Bij hart problemen ontstaat er ook vaak vochtophopingen in de longen schijnbaar). Hij heeft nu pillen om het vocht weg te nemen van z'n longen en al 2x gehad maar ik vind niet dat het beter gaat tot nu toe. Hij moet er wel echt enorm veel van plassen & drinken maar daar waren we voor gewaarschuwd. Als het zo beter weer is eens kijken of ie mee wil en hoe dat gaat. De dierenarts vroeg namelijk nog alsof ie eerder moe was en dat was eerder dus niet. Toen kon hij alles doen ook al moest hij wel eens hoesten en nu lijkt hij mij een beetje versuft. Z'n ademhaling is niet goed dat kan ik zo wel horen.
pi_118703302
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:12 schreef CesarMilan het volgende:
Pff mooi weer zeg!

Het plenst hier maar, wat depressieve dag. Eigenlijk de hele dag al... Lobbes ligt beetje versuft op de bank.. (dat doet ie normaal ook wel ) maar het lijkt tot nu toe totaal geen verbetering ten opzichte van gisteren. Ik wilde met em weg gaan (klein stukje maar) maar omdat het zo'n slecht weer is wacht ik nog even af. Hij piept nog steeds wat in z'n ademhaling borstkas gaat redelijk op en neer en neusgaten ver open. Ik denk dat ik straks weer even met de DA bel of zo... als het zo door gaat. Bah...
Hier is het ook maar grauw.. :( maar na hoe een tijd moet je verbetering merken?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 1 november 2012 @ 13:30:16 #24
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118703524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef CesarMilan het volgende:
ij moet er wel echt enorm veel van plassen & drinken maar daar waren we voor gewaarschuwd. Als het zo beter weer is eens kijken of ie mee wil en hoe dat gaat. De dierenarts vroeg namelijk nog alsof ie eerder moe was en dat was eerder dus niet. Toen kon hij alles doen ook al moest hij wel eens hoesten en nu lijkt hij mij een beetje versuft. Z'n ademhaling is niet goed dat kan ik zo wel horen.
das altijd het ergste, als je weet dat er iets niet goed is, maar dat bijvoorbeeld medicijnen niet werken,
of niet snel genoeg. ;(

hoe oud is het beestje?
mee bekant vangde gin haas.
pi_118704014
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:30 schreef kawa4 het volgende:

[..]

das altijd het ergste, als je weet dat er iets niet goed is, maar dat bijvoorbeeld medicijnen niet werken,
of niet snel genoeg. ;(

hoe oud is het beestje?
Hij is al 9 maar altijd heel fit geweest voor z'n leeftijd.
pi_118704080
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hier is het ook maar grauw.. :( maar na hoe een tijd moet je verbetering merken?
Geen idee... De DA zei kom volgende week maar terug. Dan ging hij opnieuw luisteren om te kijken of het vocht er nu uit was.
pi_118704658
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Geen idee... De DA zei kom volgende week maar terug. Dan ging hij opnieuw luisteren om te kijken of het vocht er nu uit was.
Hm dat is balen. Ik ga duimen voor Lobbes :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_118744425
quote:
En die arme Pim, vorige maand zn liefste poezenvriendin en nu gewoon zn zus. Maar steun komt zelfs uit hele (heeeeele :') ) onverwachte hoek O+
[ afbeelding ]
Heel veel sterkte nog met het verlies.
Wat lief dat de kat er zo bij komt liggen, ze voelt dat vast aan.
pi_118744510
Mihail heeft het maar zwaar de afgelopen week.
Hij mocht niet loslopen want dan doet hij veels te lomp met rennen en springen etc.
Zijn voetzooltje was kapot, en dat geneest zo lastig...
Dus hij had binnen n verbandje erom, nu niet meer gelukkig.
Het is bijna dicht de plek, dus alleen buiten moet hij nog een schoentje aan zodat het niet nat wordt.

Maar ooooh wat issie druk, arm jong, hij wil zo graag rennen.
pi_118745068
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm dat is balen. Ik ga duimen voor Lobbes :)
Heeft al geholpen haha!

Hij is vandaag weer wat levendiger. Gisteren nog eff die medicijnen door Google gehaald. En schijnbaar kun je er nogal duizelig van worden in het begin, omdat de bloeddruk er ook door zakt. Vandaag gaat het weer beter.

Ik begin nu toch weer te twijfelen aan z'n gewichtsverlies, omdat de DA daar naar vroeg. Hij is ca. 5 kg afgevallen sinds een aantal maanden. Maar ik twijfel waar dat door komt.. want hij is namelijk in de afgelopen maanden enorm veel mee geweest aangezien m'n vriend nu ook nog es met em gaat wandelen. Dus het kan dat hij daardoor is afgevallen.. of door z'n leeftijd, of doordat ie iets mankeert. Die laatste twee zijn dus hetgene waar ik bang voor ben. Voorlopig maar even afwachen en de medicijnen laten werken...
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:00:08 #31
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118745151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:57 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Heeft al geholpen haha!

Hij is vandaag weer wat levendiger. Gisteren nog eff die medicijnen door Google gehaald. En schijnbaar kun je er nogal duizelig van worden in het begin, omdat de bloeddruk er ook door zakt. Vandaag gaat het weer beter.

Ik begin nu toch weer te twijfelen aan z'n gewichtsverlies, omdat de DA daar naar vroeg. Hij is ca. 5 kg afgevallen sinds een aantal maanden. Maar ik twijfel waar dat door komt.. want hij is namelijk in de afgelopen maanden enorm veel mee geweest aangezien m'n vriend nu ook nog es met em gaat wandelen. Dus het kan dat hij daardoor is afgevallen.. of door z'n leeftijd, of doordat ie iets mankeert. Die laatste twee zijn dus hetgene waar ik bang voor ben. Voorlopig maar even afwachen en de medicijnen laten werken...
Mooi dat de meds aan lijken te slaan!
Als hij actiever is, geef je hem dan ook vaker eten?
Ik doe dat bij Chico wel, hij krijgt normaal al drie keer per dag een portie, maar als we hele drukke dagen hebben of veel lopen krijgt hij altijd nog wat extra.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118745486
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mooi dat de meds aan lijken te slaan!
Als hij actiever is, geef je hem dan ook vaker eten?
Ik doe dat bij Chico wel, hij krijgt normaal al drie keer per dag een portie, maar als we hele drukke dagen hebben of veel lopen krijgt hij altijd nog wat extra.
Geen complete maaltijd zegmaar maar wel altijd extra's. Grote schep met brokken etc. De dag is hier sowieso nogal gevuld met allerlei tussendoortjes, koekjes of snoepjes. Hij is nooit echt te dik geweest, wel een beetje stevig maar nooit dik. Maar we gaan hem nu meer verspreid eten geven kijken of dat iets gaat uithalen. Hij heeft nu gewoon redelijk los vel door het afvallen, je kunt z'n ribben nog steeds niet zien of meteen voelen maar hij is achter bij z'n heupen smal geworden.

Onze jack russel voerde we op een gegeven moment de hele dag door en daar kwam niets meer bij. Daar ben ik dus bang voor..
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:42:20 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118746457
Ja dat probleem heb ik al een jaar met Chico nu, of langer mss zelfs.
Hij krijgt dan ook echt drie hele maaltijden per dag, vroeger kreeg ie 1 zo een maaltijd.
Maar die ouwe verbrandt ook onwijs energie met warmhouden, dus ik kleed hem ook overdreven goed aan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118750811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:42 schreef oh-oh het volgende:
Ja dat probleem heb ik al een jaar met Chico nu, of langer mss zelfs.
Hij krijgt dan ook echt drie hele maaltijden per dag, vroeger kreeg ie 1 zo een maaltijd.
Maar die ouwe verbrandt ook onwijs energie met warmhouden, dus ik kleed hem ook overdreven goed aan.
Hoe oud is Chico dan?
Toen het gebeurde met onze jack russel was het echt al een oud opaatje. (Rond z'n 16e begon het denk ik).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lobbes is net een kachel altijd issie behoorlijk warm, dus inderdaad misschien raakt ie die warmte gewoon te snel kwijt. Gevoelsmatig is Lady iig minder warm.
pi_118786670
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:18 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Hoe oud is Chico dan?
Toen het gebeurde met onze jack russel was het echt al een oud opaatje. (Rond z'n 16e begon het denk ik).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lobbes is net een kachel altijd issie behoorlijk warm, dus inderdaad misschien raakt ie die warmte gewoon te snel kwijt. Gevoelsmatig is Lady iig minder warm.
Wat een brave lobbes. O+
Leeft hij nu nog of niet? Dat heb ik niet zo goed begrepen uit je post... :@

De Jack Russell van mijn vriend wordt dit jaar 14 (als hij dan nog leeft tenminste, want hij ook versleten). Hij moet al heel lang vochtafdrijvende pilletjes nemen voor zijn longen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:33:42 #36
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_118787020



Milo mocht op bed komen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_118787127
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:33 schreef monsterd. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Milo mocht op bed komen :+
Lief O+

Welk ras is dat? Ik ken dus echt 0 van hondenrassen aangezien ik zelf nog nooit een hond gehad heb... :@ :@
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:42:16 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_118787357
Border collie :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:53:35 #39
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118787899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:18 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Hoe oud is Chico dan?
Toen het gebeurde met onze jack russel was het echt al een oud opaatje. (Rond z'n 16e begon het denk ik).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lobbes is net een kachel altijd issie behoorlijk warm, dus inderdaad misschien raakt ie die warmte gewoon te snel kwijt. Gevoelsmatig is Lady iig minder warm.
Ik hoop dat Chico in januari 15 wordt O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118811663
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat een brave lobbes. O+
Leeft hij nu nog of niet? Dat heb ik niet zo goed begrepen uit je post... :@

De Jack Russell van mijn vriend wordt dit jaar 14 (als hij dan nog leeft tenminste, want hij ook versleten). Hij moet al heel lang vochtafdrijvende pilletjes nemen voor zijn longen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, hij is al zeker een jaar of 7 overleden helaas.. Daarom had ik em maar in de spoiler gezet. Hij had vroeger een mooie donkere band over z'n neus en was inderdaad ook veel donkerder bruin in z'n gezicht. Hij was helemaal vaal geworden..

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik hoop dat Chico in januari 15 wordt O+
Ohh grappig Lady ook, 14 januari (gaat ze zoals het nu is met gemak halen).
pi_118811774
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:27 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Nee, hij is al zeker een jaar of 7 overleden helaas.. Daarom had ik em maar in de spoiler gezet. Hij had vroeger een mooie donkere band over z'n neus en was inderdaad ook veel donkerder bruin in z'n gezicht. Hij was helemaal vaal geworden.
Oh, dat spijt me voor je. ;( Heb je momenteel nog een Jack Russell?
pi_118822621
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Oh, dat spijt me voor je. ;( Heb je momenteel nog een Jack Russell?
Nee, al zou ik der best nog wel ooit één willen. :+

Nu hebben we deze 2 gekkies:




Kleintje (Lady) heeft nog met de Jack Russell geleefd, toen was zij nog het jonge bloempje. Nu is ze zelf het omaatje van de twee (niet dat de grote nog zo jong is, die is ook al 9).
Wat gaat dat toch snel.... ;(
pi_118828583
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Nee, al zou ik der best nog wel ooit één willen. :+

Nu hebben we deze 2 gekkies:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kleintje (Lady) heeft nog met de Jack Russell geleefd, toen was zij nog het jonge bloempje. Nu is ze zelf het omaatje van de twee (niet dat de grote nog zo jong is, die is ook al 9).
Wat gaat dat toch snel.... ;(
Wat schattig; een Golden Retriever is een echte vriend. O+ O+

Is die onderste een poedel? Mijn nonkel had ook nog zo'n hondje die toevallig ook Lady heette. ;)
pi_118835529
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat schattig; een Golden Retriever is een echte vriend. O+ O+

Is die onderste een poedel? Mijn nonkel had ook nog zo'n hondje die toevallig ook Lady heette. ;)
Nee geen poedel... :+
Een westy (west highland white terrier). Alleen ziet ze er scruffy uit daar, net in bad geweest.
  maandag 5 november 2012 @ 10:33:12 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118839676
_O- dat lijkt zelfs voor een blinde niet op een poedel :D
Waar is die poedel?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118872461
Mihail krijgt morgen bezoek van een chihuahua...ben benieuwd :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:02:09 #47
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118880198
Ik ook, meestal zijn het maar kuthondjes :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:57:44 #48
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118892178
vraagje =) Oscar wordt morgenvroeg gecastreerd, en ik ga daar met de bus heen is zo'n 5 min rijden dat is het probleem ook niet. Maar mogen ze wel lopen na de operatie ? lijkt me eigenlijk wel want hoe moet je ze dan mee terug nemen en uitlaten ?
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_118892324
Noukie kon en mocht gelijk lopen. Woonde ongeveer 5 minuten van de DA.
Enige probleem wat ik had, was haar de trap op krijgen (drive-in woning). Ze was natuurlijk nog wat suf van de narcose.
Oja, en zijn dicht bij haar gaan lopen zodat ze niet te veel waggelde. :D :') Arme meid.
Toen in een heerlijke warme deken en kon ze uitrusten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:18:02 #50
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118893027
Ja ze mogen gewoon lopen maar ze zijn soms idd nog goed gammel van de narcose, dus of de bus dan heel handig is vraag ik me af, niemand die ff met de auto met je wil halen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118893175
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:46 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Nee geen poedel... :+
Een westy (west highland white terrier). Alleen ziet ze er scruffy uit daar, net in bad geweest.
Zoals ik al zei; ik ben een amateur als het gaat om hondenrassen. :@ ;( :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:35:45 #52
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118898795
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; ik ben een amateur als het gaat om hondenrassen. :@ ;( :')
We leren je het wel hoor.haha
wat zijn Knaus en dokus voor typen hont?


mee bekant vangde gin haas.
pi_118900533
uhm, Deense doggen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:42:27 #54
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118902172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Bengeltje het volgende:
uhm, Deense doggen.
Ja 10 punten en een kauwgumbal voor jou
mee bekant vangde gin haas.
pi_118902836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Bengeltje het volgende:
uhm, Deense doggen.
Dat was een vraag voor mij! :(
pi_118903639
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat was een vraag voor mij! :(
Sorry, je mag de kauwgombal hebben. :@
pi_118903937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Sorry, je mag de kauwgombal hebben. :@
Ik heb liever koekjes. :9
pi_118904317
Tessa ook.

pi_118904724
-edit-
Ik had een pagina niet ververst denk ik :')

Anyways; met de bus na een operatie/narcose, ik zou het echt niet doen. Ze lopen amper een rechte lijn door de narcose. Of hij moet al uren bij de DA liggen wachten ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:38:15 #60
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_118905139
Mooie foto's weer!!

Tessa O+ wat een lekker bekkie :)
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_118909688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:21 schreef Bengeltje het volgende:
Tessa ook.

[ afbeelding ]
Er is er precies ééntje blij. O+
pi_118919603
Nou ik schrok al hoeveel berichten er de afgelopen dagen van mij opstonden...

Vandaag weer bij de DA geweest en het nieuws is alles waar ik bang voor was. Na het maken van longfoto's om andere dingen uit te sluiten zijn ze erachter gekomen dat Lobbes een flink aantal tumoren in zn longen heeft. Het nieuws viel echt als een baksteen. Er is niets aan te doen.. totaal hopeloos. Na uren huilen maar met em gaan wandelen.... Je merkt al goed dat er iets aan de hand is. Mijn knuffeltje.....
  woensdag 7 november 2012 @ 00:32:57 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118919756
Och jezus dat is echt vreselijk kut....
Ik hoop dat je nog van hem kan genieten een goede poos. Bah, dikke knuffel xxx
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118922861
wat vreselijk. -O- sterkte, wat gaan jullie doen...proberen nog lang van lobbes te genieten of.... :{
pi_118924590
Oh nee.. Arme arme Lobbes en jullie natuurlijk :'(
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 november 2012 @ 08:18:54 #66
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118924705
dat is klote -O- , sterkte ermee
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:15:13 #67
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118925468
:{ Shit wat een vreselijk nieuws :*
an urge to help mankind overcomes me
pi_118925914
;( Hoe oud is Lobbes?
pi_118926972
Neeeeeee, Lobbes :'( Arme jullie! :*
  woensdag 7 november 2012 @ 10:23:23 #70
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_118927041
Och Lobbes....... Wat een vreselijk nieuws om te krijgen. Sterkte.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  woensdag 7 november 2012 @ 10:34:21 #71
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_118927341
Wat een horror CesarMilan :'(
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 7 november 2012 @ 10:47:48 #72
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_118927752
:'( Arme Lobbes....Sterkte CesarMilan
  woensdag 7 november 2012 @ 11:38:02 #73
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118929391
Oscar vanmorgen naar dierenarts gebracht mijn moeder is vrij vandaag dus zei reed mee met de auto, was erbij toen Oscar onder narcose ging ( wat gaat dat snel zeg :o ) toen ben ik weer met de bus naar huis gegaan ( 5 min onderweg ). Mijn moeder is naar Groningen voor een afspraak die is hooguit 2 uur half 3 thuis, dus hoe ik Oscar terug hier krijg weet ik nog niet maar voor hetzelfde geld bellen ze pas rond 5 uur.

Vondt het wel moeilijk om hem achter te laten maar zal wel goedkomen ik ga nu lekker ingestoord de woonkamer poetsen en de rest van de bladeren opvegen zonder dat die lummel me voor de voeten loopt :P
Maar stiekem toch meer een lurker.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:46:46 #74
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118929650
Succes met wachten. Ga hem aub NIET met de bus ophalen, dat gaat echt niet fijn zijn!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 7 november 2012 @ 11:57:25 #75
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118930013
nee dat gebeurt ook niet hoor =) desnoods wacht hij nog maar even totdat ik vervoer heb, een rijbewijs zal wel handig zijn geweest ben er nog mee bezig al bijna een jaar.
Maar stiekem toch meer een lurker.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:01:45 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118930175
Ik laat mn honden nooit wachten bij de da, zo zielig.
Ik haal ze op voor ze goed wakker zijn, zodat ze fijn thuis wakker kunnen worden en niet in een hokje in een enge praktijk zonder mij ergens.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118930219
taxi?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:02:48 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118930228
Vrienden, kennissen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118930510
Ik zou hem ook niet laten wachten. Zo zielig.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 november 2012 @ 12:11:37 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118930573
Ik had t allemaal toch net wat beter geregeld geloof ik. Tis niet dat ie onverwacht onder het mes moet vandaag of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118931846
Hier gaat het ook binnenkort gebeuren. Kitten (Lara) laten steriliseren en rond dezelfde tijd Tessa.
Eerst Lara, want dat "moet" helemaal in Enschede en ik wil Tessa na de operatie die paar dagen niet lang alleen laten.
Dus komt zij daarna en dat is in de buurt bij mijn eigen DA. Dan ben ik zo thuis voor als Lara het moeilijk heeft. :)
Eind deze maand begin volgende, nog even plannen...
pi_118935628
Weer een fotootje van Noa met haar jas voor de winter O+
Alleen nog maar gepast dus hopelijk vind ze het snel iets :D
  woensdag 7 november 2012 @ 14:42:55 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118936318
:D Zoveel haar en dan een jas aan?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118936359
Ze heeft geen (echt dikke) ondervacht alleen gewoon veel haartjes :D en is zooo snel ziek dat we het voor de zekerheid hebben gekocht misschien dat ze het nooit draagt maar gaat koude winter worden dus vond het wel fijner :D
Hou normaal niet heel veel van kleertjes bij honden alleen als het nodig is dus doe het haar ook niet voor mezelf kleertjes aan :D

[ Bericht 8% gewijzigd door hnoa op 07-11-2012 14:52:17 ]
pi_118939719
Heeft iemand hier ervaring met het steriliseren van een reu?
Dus niet castreren, maar steriliseren zoals ook mensen dat doen :+

Ik kan er op internet maar heel weinig over vinden, en ben eigenlijk benieuwd naar hoe de procedure precies verloopt, ook wat betreft verdoving enzo.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 7 november 2012 @ 16:09:38 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118939817
Waarom wil je hem laten helpen?
Gewoon de buisjes door laten knippen ipv echt ballen eraf, volgens mij doen ze dat overal wel zo tegenwoordig toch?
Ik heb geen idee, ik hoop echt met heel mn hart dat ik nooit een van mn reuen moet laten helpen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118940050
Oh ik weet niet of ze dat overal doen, ik ben ook al een jaar niet meer bij de dierenarts geweest, anders had ik het daar gevraagd.
De reden is dat Abu nu bij mijn moeder woont, en die heeft zelf een vrouwtje dat niet gesteriliseerd is. En als ze straks loops is wil ik niet het risico lopen dat hij haar bezwangert :+

Verder is Abu totaal niet lastig ofzo, als hij buiten loopt probeert hij nooit andere honden te versieren/bespringen dus dat is de reden niet :P Daarom heb ik er nooit eerder iets aan gedaan. Het is nu gewoon puur uit voorzorg.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 7 november 2012 @ 16:16:53 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118940152
Teefje laten helpen is geen optie?
Daar kleven tenminste nog grote voordelen aan voor haar gezondheid.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118940551
Ja, dat is de andere optie. Mijn moeder wil dat zelf liever maar mijn broertje ziet het niet zitten, vanwege de mogelijke karakterveranderingen enzo. Daar kan ik me eigenlijk ook wel in vinden, die hormonen cut off lijkt mij ook niet fijn voor de hond zelf.
Ze moeten het wel snel besluiten, want volgens mij kun je dat bij een teefje het best voor een bepaalde leeftijd doen toch?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 7 november 2012 @ 16:28:02 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118940641
Neuh maakt niet zoveel uit, ieg wel NA de eerste loopsheid ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118940713
Ah okee :)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_118942540
Lobbes is nu thuis ik ben vanmiddag met em naar het water geweest waar ie altijd zo graag komt. De hele ronde nog met em gelopen om het meer. Hij heeft er nu nog de conditie voor al duurt het wat langer. Het is nu afwachten en kijken wat we nog met em kunnen doen wat ie leuk vindt. Vooral alles doen wat ie nu nog kan. Een soort bucketlist idee... We hebben geen idee hoelang ie nog heeft. Ik was er ook zo kapot van dat ik daar niet meer aan gedacht heb om te vragen.

Pfff het leek me al erg als ie hartproblemen had en nu dit....

Bedankt trouwens voor alle lieve berichtjes.
pi_118945525
1
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:29 schreef Njosnavelin het volgende:
Ah okee :)


[ Bericht 0% gewijzigd door Bengeltje op 07-11-2012 18:40:27 (Lol, Lara liep over mijn laptop en poste dit. :') ) ]
pi_118978071
Deze fraaie hond keek elke keer dat ik een foto wilde maken weg van de camera.
Wel elke keer dat ik het toestel in de aanslag heb gewoon mij aankijken en als ik
wil vastleggen wegkijken. :(

pi_118980072
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Deze fraaie hond keek elke keer dat ik een foto wilde maken weg van de camera.
Wel elke keer dat ik het toestel in de aanslag heb gewoon mij aankijken en als ik
wil vastleggen wegkijken. :(

[ afbeelding ]
Zit er iets van Akita in?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 8 november 2012 @ 15:11:21 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118980232
:D Dat is echt zo een hond zoals je ze in heel Azië op straat ziet, ik vind ze altijd tof O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 november 2012 @ 15:13:33 #97
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_118980315
Lijkt op een chow chow.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:19:34 #98
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118980529
Oscar update =) we hebben Oscar gister om 2 uur opgehaald met de auto, hij was suf maar wel vrolijk naar ons toe. Hij heeft de rest van de dag liggen suffen en hij wou ook bijna niks eten sinds vandaag speelt hij weer is gewoon zichzelf alleen niet alles lukt met die kap die hij om moest. De wond ziet er ook goed uit over 10 dagen moeten we terugkomen voor controle.
Nog foto van gistermiddag toen hij nog zielig was
http://twitgoo.com/6919jb/img
Maar stiekem toch meer een lurker.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:22:24 #99
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118980631
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 november 2012 @ 15:22:40 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118980641
Ah gos dat is wel heel sneu , beterschap Oscar!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118980845
Je kunt de kap aflaten zolang je er zelf bij bent. Dan kun je immers in de gaten houden of hij er aan zit ja of te nee :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 8 november 2012 @ 15:31:29 #102
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118981004
Vandaag is hij gewoon weer zijn lieve zelfe *; knuffelkont hij wil alleen buiten in de tuin spelen maar dat mag de eerste 5 dagen nog niet wegens infecties dan maar extra grote wandelingen maken met hem nu het nog kan heb als het goed is na volgende week weer werk/school dus dan kan ik niet maar 3 keer per dag grote wandelingen maken =)
Maar stiekem toch meer een lurker.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:37:29 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118981242
Broekje aan is vaak al fijner dan zo een onding van een kap.
En idd, die kap alleen om doen als je hem niet in de gaten kan houden scheelt al een hoop leed.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 november 2012 @ 15:49:38 #104
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118981695
Naar een broekje ben ik naar opzoek heb vanmiddag romper gekocht grootste maat maar paste niet een shirt is ook geen optie want kan hij er nog bij
Maar stiekem toch meer een lurker.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:51:31 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118981776
Kinderonderbroeken / boxershirts, babymaatjes lijken me idd een beetje een fail voor zo een grote hond :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118981856
Een grappige boxershort ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 8 november 2012 @ 15:53:51 #107
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_118981865
Ach wat stom dat ik daar niet aan dacht |:( een oude boxer heb ik nog wel liggen dankje voor tip
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_118983101
Ik hoop dat Lobbes nog een tijdje fijn bij jullie kan zijn, CM! :*

Stampertje: beterschap voor Oscar! Gelukkig zijn reutjes over het algemeen snel weer beter van zo'n ingreep! Is het al gelukt met de boxershort?

Shiva was gisteren behoorlijk zielig ;( Ze was misselijk en moest flink overgeven. Als haar maag leeg is moet ze overgeven. Normaal geef ik haar 's avonds een grote maaltijd en 2x per dag een half plakje brood/wat brokjes, maar gisteren was ik niet op tijd. Ik ga haar maaltijden KVV opdelen, hopelijk blijft haar mag dan wat langer vol dan wanneer ik tussendoor stukjes brood enz. geef.

Volgens de dierenarts ligt het aan het voer en is de KVV is niet goed voor Shiva - ook al glanst haar vacht je tegemoet, is haar huidje lekker zacht, is Shiva lekker actief en zijn haar tanden schoon.
Als ik slim was zou ik overschakelen op een duur, bepaald merk dieetvoer (wat zij toevallig zelf ook verkopen :') ). Dat wilde ik niet, dus ben ik wel érg eigenwijs :{

Maar goed... Nog een paar foto's, om even OT te blijven ;)

Bijzondere foto, want normaal durft ze niet met de katten op hetzelfde plekje te liggen


Poetsen, poetsen, poetsen... (dat is dan weer helemaal niet eng)


En de hele bende (inclusief verlegen Casper :P )
  donderdag 8 november 2012 @ 16:26:49 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118983187
:D Prachtig stel heb je!
Hier ook KVV honden en ook jarenlang conflict daarover gehad met de da :{w
Niks van aantrekken, die van mij krijgen er ook wel altijd brok bij, maar dan wel goede brok.
Lukullus op dit moment.
Chico spuugt ook snel gal als zijn maag leeg is, die geef ik veel tussendoortjes en bv ook echt in bed voor we gaan slapen nog wat lekkers.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118983509
Dank je :D

Trek me er ook niks van aan, ze zijn op de DApraktijk ook niet echt enthousiast over barf en KVV, dus ik neem hun adviezen niet bepaald serieus ;) En als Shiva er slecht uit had gezien had ik ze meer geloofd.

Als extra brok voor bijvoorbeeld trainen heb ik Taste of the Wild, graanvrij en hoog percentage vlees. Ik denk dat ik haar 's morgens OF de helft van haar KVV ga geven of een barfmaaltje ga geven. Ik weet alleen nog niet wat precies, maar heb de tip gekregen dat barf langer in de maag blijft.

Wat voor tussendoortjes geef jij zoal? Brok?
  donderdag 8 november 2012 @ 16:39:59 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118983685
:') Die van mij vreten echt alles!
Ik droog sowieso zelf snacks in de droogmachine, vlees of vis van de markt is dat.
Als ik es veel tijd heb doe ik dan zelfs van die vlees-fruitsnacks maken maar ik moet eerlijk toegeven, dat komt niet zo vaak voor :P
Maar ze eten ook rustig restjes van tafel, pasta en rijs zijn ze dol op, kaas, dat soort dingen. Chico krijgt ook altijd roomkaas / yoghurt / pudding / smeerkaas bakken om uit te likken.
Ik ben er niet streng in, hun hoofdmaal is gezond, Chico mag sowieso eten wat ie wil, als ie maar eet, op zijn oude dag en met zijn ondergewicht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 november 2012 @ 16:42:03 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118983757
Oh ja en dan heb ik als barf meestal ook van de markt, kippennekken, eendennekken, kippenvleugels, dat soort spul in de vriezer liggen. En kippenhartjes en kippenmaagjes doen het ook erg goed in de droger!
Ik zou kijken naar hoe je de dag verdeelt qua energieverbruik ook.
Wanneer maak je de grote wandelingen etc.
Mijnes krijgen als ontbijt een handje brokken, tussen de middag een snackje en 's avonds kvv maar als ik een drukke dag heb of als we op vakantie zijn en elke dag uren gaan wandelen dan krijgen ze gewoon die portie die ze 's avonds krijgen nog eens 's morgens ook hoor, dan mogen ze dubbel eten ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118983979
Hehe, dan zijn we hier wel wat strenger. Brokken, brood, KVV, hondensnoepjes, af en toe honing+yoghurt+pindakaas in de Kong en af en toe wat barf-achtigs en that's it. Weet alleen nooit zo goed waar ik beginnerbarf kan halen :P Hartjes en maagjes zijn wel erg geliefd hier!

Chico O+ is een bofkont! Maar dat mag ook wel met zo'n oudje O+

Meestal maak ik 's morgens voor het werk een lange wandeling, gaan we steppen of naar het losloopterrein.
Nooit over het voeren nagedacht eigenlijk, de grote maaltijd was 's avonds gewoon handiger :o Wel kan Shiva bij lange na niet de 'normale' hoeveelheid eten, dan groeit ze dicht :P
pi_118984068
Ik heb hier eukanuba brok. Ooit wel gedacht aan KVV maar beide oppas adressen niet bepaald enthousiast daarover.. Maar kook wel vaak kippetje met hem dat vind hij heerlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_118985902
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:24 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik hoop dat Lobbes nog een tijdje fijn bij jullie kan zijn, CM! :*

[ afbeelding ]
Vooruitzicht is een week ongeveer.. schat ik vanaf diagose. Als ik kijk hoe het met hem gaat. Er is echt heel weinig tijd...

Vanavond ga ik naar een grotere dierenarts praktijk voor een second opinion. Misschien kunnen ze verlichting bieden of iets anders...Het zal het eerdere vermoeden wel weer opnieuw bevestigen maar ik wil zeker weten dat ik het beste doe voor em en dat ik niet tekort schiet. En dat zal de laatste rit zijn die hij moet maken...

Sorry voor al deze verhalen... ik moet het ergens van me afschrijven. Ik heb al eerder honden verloren maar nooit op deze manier, het maakt het alleen maar erger dat je WEET dat hij nog maar kort te gaan heeft. Dat je de knoop moet gaan doorhakken als het niet meer gaat. En hoe gaar het ook klinkt die andere honden waren stok en stok oud (waardoor je er meer vrede mee hebt) en niet mijn Lobbes. Het is zo verschrikkelijk om s'ochtends wakker te worden en te weten dat het weer slechter zal gaan. Hartverscheurend... dat je maatje zelf besluit dat hij naar huis wil in plaats van een stuk om te lopen door een straat waar hij altijd door wil. (Normaal moet ik em altijd tegenhouden anders komen we nooit thuis). En dat was vorige week...

Sorry voor alle verhalen... het voelt gewoon ook niet ok om niets meer over em te laten horen alsof ie er nu al niet meer is.... :'(
pi_118993287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:47 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Vooruitzicht is een week ongeveer.. schat ik vanaf diagose. Als ik kijk hoe het met hem gaat. Er is echt heel weinig tijd...

Vanavond ga ik naar een grotere dierenarts praktijk voor een second opinion. Misschien kunnen ze verlichting bieden of iets anders...Het zal het eerdere vermoeden wel weer opnieuw bevestigen maar ik wil zeker weten dat ik het beste doe voor em en dat ik niet tekort schiet. En dat zal de laatste rit zijn die hij moet maken...

Sorry voor al deze verhalen... ik moet het ergens van me afschrijven. Ik heb al eerder honden verloren maar nooit op deze manier, het maakt het alleen maar erger dat je WEET dat hij nog maar kort te gaan heeft. Dat je de knoop moet gaan doorhakken als het niet meer gaat. En hoe gaar het ook klinkt die andere honden waren stok en stok oud (waardoor je er meer vrede mee hebt) en niet mijn Lobbes. Het is zo verschrikkelijk om s'ochtends wakker te worden en te weten dat het weer slechter zal gaan. Hartverscheurend... dat je maatje zelf besluit dat hij naar huis wil in plaats van een stuk om te lopen door een straat waar hij altijd door wil. (Normaal moet ik em altijd tegenhouden anders komen we nooit thuis). En dat was vorige week...

Sorry voor alle verhalen... het voelt gewoon ook niet ok om niets meer over em te laten horen alsof ie er nu al niet meer is.... :'(
Schrijf vooral door hoor. Als ik even voor iedereen mag spreken wij vinden het ook fijn om te lezen hoe het nu met Lobbes gaat.

Geniet nog even flink van hem. Arme Lobbes arme jij.. Geef hem een knuffel. Het is echt slikken om dit soort berichten te lezen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_118994675
Helemaal eens met Wat TP zegt, we leven ook met je mee. :{ Sterkte.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:35:33 #118
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_118996502
Wat een kort vooruitzicht ;( Hopelijk krijgt hij dan nu nog een mooie tijd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119004709
Afgelopen avond bij de andere DA geweest. Hij is echt veel grondiger en beter onderzocht. Erg lieve mensen daar met een hart voor dieren. Een heel andere beleving dan de da hier in de buurt. Uiteindelijk opnieuw foto's gemaakt want we hebben niet de moeite genomen om de reeds gemaakte foto's op te halen bij de andere DA. In principe hetzelfde verhaal.. er zit iets in zn beide longen. Maar wel met de kanttekening dat het in zeldzame gevallen ook een zeer ernstige longontsteking kan zijn. Natuurlijk hopen we daar nu heel erg op. Hij heeft een dubbele injectie antibiotica gehad en zal er morgen en overmorgen nog 1 krijgen. Mocht het dat zijn dan moeten we verbetering kunnen zien in 2 a 3 dagen. Het is erop of eronder alles of niets. Hij ligt nu te puffen onder het bureau met de luchtfilter naast em. Omdat ik wel merk dat de lucht binnen hem benauwder maakt dan buiten. En Hopelijk maakt het iets verschil al is het maar een beetje. Het wordt vechten en hopen....
pi_119005424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 01:47 schreef CesarMilan het volgende:
Afgelopen avond bij de andere DA geweest. Hij is echt veel grondiger en beter onderzocht. Erg lieve mensen daar met een hart voor dieren. Een heel andere beleving dan de da hier in de buurt. Uiteindelijk opnieuw foto's gemaakt want we hebben niet de moeite genomen om de reeds gemaakte foto's op te halen bij de andere DA. In principe hetzelfde verhaal.. er zit iets in zn beide longen. Maar wel met de kanttekening dat het in zeldzame gevallen ook een zeer ernstige longontsteking kan zijn. Natuurlijk hopen we daar nu heel erg op. Hij heeft een dubbele injectie antibiotica gehad en zal er morgen en overmorgen nog 1 krijgen. Mocht het dat zijn dan moeten we verbetering kunnen zien in 2 a 3 dagen. Het is erop of eronder alles of niets. Hij ligt nu te puffen onder het bureau met de luchtfilter naast em. Omdat ik wel merk dat de lucht binnen hem benauwder maakt dan buiten. En Hopelijk maakt het iets verschil al is het maar een beetje. Het wordt vechten en hopen....
Ik zal een kaarsje aansteken voor Lobbes!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119006041
Jeetje, dat is wel erg kort, CM :'( Wat erg dat hij zo ligt te puffen, wat vervelend voor hem en voor jullie... Ik ga hard voor jullie lieve Lobbes duimen en hopen op een klein wonder!

En doe niet zo gek, tuurlijk kan en mag je het hier van je afschrijven :*
  vrijdag 9 november 2012 @ 08:52:56 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119006175
CM hou ons aub op de hoogte en schrijf het van je af, ik duim keihard met je mee voor Lobbes :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119021123
Oh-oh: Wat een leuke pakjes O+ Weer zelfgemaakt? O+

Helaas heeft Shiva vandaag besloten een nieuwe opvulling voor haar kussen te willen. Dit trof ik aan na 2,5 uur van huis te zijn geweest (met een "HAIIIII BAASJE JE BENT ER WEER!!! O+ O+ O+" -koppie van de hond):

:')

Ik heb vandaag wat barfspul opgehaald. Shiva heeft al een stuk zalmstaart op, de nekjes worden morgen geleverd en bij de zalmkop zat ze me met een :? -blik aan te kijken... tot ik 'm ging snijden. Toen was het :Y) (maar zelf kapotkauwen wil ze niet). De katten porden een paar keer tegen de zalmkop aan, liepen toen weg en gingen zich verderop wassen alsof ze door een stinkdier waren besproeid :')

En... Shiva heeft vandaag alles haar eten binnengehouden, zonder medicijnen of speciale DA-brokken *O* In your face, dierenarts!
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:46:32 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119021540
Oh my, das wel een klassieker he, dat kussen :') :D
Ja zelfgemaakte truitjes en het pak van Chico ook, of course.
Vandaag weer hele gave stofjes gehaald op de markt. Vergeten kippenhartjes en - maagjes en -nekken te kopen :|W
De honden hadden een mazzeldag, want ik kocht wel een gebakken vissie voor ze op de markt, krijgen ze altijd als we op vrijdag gaan, en ze kregen bij de toko nog een berg kip gevoerd ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119021720
Ja, en dat koppie erbij... Maar het is wel behoorlijk lastig dat ze na maanden weer begint met vernielen :')

Echt geweldig die pakjes O+ Maak je ze toevallig ook op bestelling met badstof, a la een badjas? Die kan Shiva wel gebruiken (en ik dus ook :P ) met haar dagelijkse zwempartijen... En jouw pakjes zijn sowieso O+

Zo, dat ze nog niet met je meerollen, verwende beesten O+
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:56:57 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119022047
:P Badstof is echt een hel om mee te werken, dat pluist als de ziekte en vernaggeld je naaimachine.
Dus helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:57:16 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119022058
Oh en Billy en Kees, die moeten echt op rantsoen, die zijn wel veel te dik :X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119022122
Een badjas zou wel vet zijn.

En Loebes heeft ook laatst zo'n sloop periode gehad.. Misschien hebben meer honden dat een paar maanden ja hun pubertijd.,
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119022329
Geen idee, ze had genoeg te doen en heeft het bij haar vorige baas altijd gedaan. Toen was het een half jaar weg en vandaag begon ze weer :(

Hè, verdorie :P Leek me juist zo handig (en mooi O+ )

Ach, Kees kan het hebben, die gaat er dan nog aandoenlijker uitzien :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:05:01 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119022431
:') Ja dag, met die korte poten van dr, tis net een rolmops _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119024671
AH nee das juist schattig :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119027068
Ik vond nog een foto van Taco op mn mobiel..toen waren we in zeeland voor de reunie van de stichting waar Nacho vandaan komt. Taco komt uit hetzelfde asiel, alleen die heb ik via dat asiel zelf geadopteerd toen. Dus hij ging ook mee, waren ook Spaanse vrijwilligers.
Dit was aan het einde van de dag, lekker slapen op het terrasje in mijn tas.

O+



2,5 week later is hij ingeslapen..
pi_119027323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:52 schreef oh-oh het volgende:
CM hou ons aub op de hoogte en schrijf het van je af, ik duim keihard met je mee voor Lobbes :*
[ afbeelding ]
Wat een leuke pakjes inderdaad! :P Zo leuk dat ze matchen!

Weer allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes!

Nou... update wat betreft Lobbes...

Het gaat vandaag beter hij houdt me weer in de gaten. Dacht dat mijn boterham eigenlijk voor hem was, heeft tijdens het avondeten zitten schooien. ( *O* ). Heeft afgelopen middag goed gegeten en vanavond wel z'n eten laten staan. (Lady ook overigens maar die kleine maf beviel het menu gewoon niet). Hij ademt weer wat rustiger en kan wat bijkomen. Z'n hart gaat minder tekeer.. Hij drinkt wel veel dus dat ga ik morgen voorleggen aan de dierenarts.

Ik ben er vandaag nog geweest voor de injecties, dit keer waren het 3 grote spuiten vol. De dierenarts zei toch positief te zijn over het feit dat er nu al verschil merkbaar was. Maar dit alles is natuurlijk geen enkele garantie dat er niet iets heel goed mis kan en hij misschien gewoon een betere dag had vandaag. (Alsof een longontsteking niet gigantisch mis zou zijn maar dat is waar we natuurlijk op hopen). Komende dagen zullen we het moeten zien. Ik hoop zo erg dat hij door het oog van de naald zal kunnen kruipen...
pi_119059800


Hihi :)
Ze zijn hier alweer aan het knallen...ja nu al.
Gelukkig is Mihail niet bang en loopt stoiicijns voorbij.
(ik vind het enger)
pi_119059831
Goed om te horen dat het ietsje beter gaat met Lobbes!!
Zo volhouden. En extra knuffelen naturlijk
pi_119061686
Hier zijn ze ook aan het knallen idd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119061757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:20 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vond nog een foto van Taco op mn mobiel..toen waren we in zeeland voor de reunie van de stichting waar Nacho vandaan komt. Taco komt uit hetzelfde asiel, alleen die heb ik via dat asiel zelf geadopteerd toen. Dus hij ging ook mee, waren ook Spaanse vrijwilligers.
Dit was aan het einde van de dag, lekker slapen op het terrasje in mijn tas.
[ afbeelding ]
O+

[ afbeelding ]

2,5 week later is hij ingeslapen..
;( O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119062052
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:23 schreef Czarina het volgende:
Goed om te horen dat het ietsje beter gaat met Lobbes!!
Zo volhouden. En extra knuffelen naturlijk
Dat gebeurt zeker!

Hier zijn ze ook al met vuurwerk bezig. Vanmiddag gooide iemand er een vlak op de oprit. Lobbes kwam al bij de voordeur kijken wat er was. Was niet zomaar een rotje trouwens.. maakte echt een pokkeherrie.
Jammer dat dat weer elk jaar eerder lijkt te zijn.
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:39:22 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119062586
Yup hier ook vandaag flinke knallen, fijn he :')
Morgen ga ik met de hondjes naar de fokster van Billy, zij heeft zijn moeder en broer en een kleinzoon van Chico, een andere broer komt ook mee, en als het meezit komt de papa van Billy , kleinzoon van Chico, en zijn moeder, een dochter van Chico ook nog.
Zin an *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:06:41 #140
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_119063568
Oh en ik maar denken dat ik als enige last had van het vuurwerk.. Ze zijn hier ook begin deze week al weer begonnen met die harde knallen. Gelukkig maakt het Koda niet veel meer uit, maar echt prettig zal die het ook wel niet vinden..

Vandaag heeft die met een Kangal gespeeld in het bos, man man man wat een beer was dat zeg. Koda is vaak 1 van de grootste, maar dit was toch wel echt een gigantische beer. Wel hartstikke lief trouwens :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_119075593
Hier knallen ze het hele jaar door..af en toe 's avonds laat. Sukkels.

Weer eens foto's van mn jonge apen
Diaz


Sadie


Jules


Jazz






  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2012 @ 11:56:22 #142
163650 Greys
pi_119079332
Prachtig stel is het toch O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119091633
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:20 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vond nog een foto van Taco op mn mobiel..toen waren we in zeeland voor de reunie van de stichting waar Nacho vandaan komt. Taco komt uit hetzelfde asiel, alleen die heb ik via dat asiel zelf geadopteerd toen. Dus hij ging ook mee, waren ook Spaanse vrijwilligers.
Dit was aan het einde van de dag, lekker slapen op het terrasje in mijn tas.
[ afbeelding ]
O+

[ afbeelding ]

2,5 week later is hij ingeslapen..
:'( Sterkte!
pi_119107608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:20 schreef _Multiply86_ het volgende:
2,5 week later is hij ingeslapen..
Oh nee... :N
Wat mankeerde er aan hem??? (Sorry als ik dat totaal gemist heb).

Het gaat nog steeds elke dag weer wat beter met Lobbes! Ongelofelijk...zeker na al het geluk dat we al gehad hebben met Lady nadat ze 2 jaar geleden der bekken gebroken had. Hij heeft natuurlijk nog steeds een lange weg te gaan. De dierenarts vertelde me dat hij zich beter rustig kan houden dus de wandelingetjes zitten er helaas niet in. Meneer staat wel elke keer sip naar z'n riem te staren. Vorige week pakte ik elke kans die ik had om em nog mee te nemen want toen was hij door de andere dierenarts opgegeven. En wou ik em nog een laatste keer naar al z'n favoriete plekjes brengen.

Zonder second opinion was hij waarschijnlijk deze week ingeslapen zo slecht ging het vorige week hij kreeg echt totaal geen lucht meer. Ik moet er niet aan denken... ik ben ergens zo verschrikkelijk opgelucht en blij en maak me tegelijktijd nog steeds erge zorgen. Als hij hier doorheen komt... Ik ga echt nooit meer naar zo'n kleine (ouderwetsere) dierenartspraktijk dan maar eff een eind rijden. Ik ben benieuwd wat de DA dinsdag gaat zeggen!

[ Bericht 0% gewijzigd door CesarMilan op 11-11-2012 22:54:46 ]
pi_119109217
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:32 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Oh nee... :N
Wat mankeerde er aan hem??? (Sorry als ik dat totaal gemist heb).

Het gaat nog steeds elke dag weer wat beter met Lobbes! Ongelofelijk...zeker na al het geluk dat we al gehad hebben met Lady nadat ze 2 jaar geleden der bekken gebroken had. Hij heeft natuurlijk nog steeds een lange weg te gaan. De dierenarts vertelde me dat hij zich beter rustig kan houden dus de wandelingetjes zitten er helaas niet in. Meneer staat wel elke keer sip naar z'n riem te staren. Vorige week pakte ik elke kans die ik had om em nog mee te nemen want toen was hij door de andere dierenarts opgegeven. En wou ik em nog een laatste keer naar al z'n favoriete plekjes brengen.

Zonder second opinion was hij waarschijnlijk deze week ingeslapen zo slecht ging het vorige week hij kreeg echt totaal geen lucht meer. Ik moet er niet aan denken... ik ben ergens zo verschrikkelijk opgelucht en blij en maak me tegelijktijd nog steeds erge zorgen. Als hij hier doorheen komt... Ik ga echt nooit meer naar zo'n kleine (ouderwetsere) dierenartspraktijk dan maar eff een eind rijden. Ik ben benieuwd wat de DA dinsdag gaat zeggen!
Fijn om te horen dat het nu zo gaat :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 11 november 2012 @ 23:44:46 #146
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119110918
Wat ontzettend fijn idd *O*
Wij hadden zo een gave dag!
Familiereunie, mooi weer, de hondjes hebben uren buiten gespeeld.
Hier alvast een filmpje van Billy die speelt met zijn oma Sara van 12, zo leuk, de laatste keer dat ze elkaar zagen was Billy een pupje van 6 weken, nu is hij bijna 6 jaar, en ze speelden zoooooooo superleuk die twee saampjes O+
Verder zie je in het filmpje ook zijn twee broers Dux en Mucho, zijn papa Beatle en Madam de peruaan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 03:08:44 #147
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119113373
CM, we duimen hier voor Lobbes. O+ Soms gebeuren er gelukkig wondertjes.

Mult, wat een heerlijk stel, en wat een mooie foto van je mobiel. :*

Hier gaat Tashi goed, ondanks het verlies van 3 vriendjes de laatste 9 maanden.
Zelf merk ik nog steeds hoe moeilijk ik het heb met het verlies van Kundun.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_119128449
Lekker met Loebes naar het Phillips de Jongh park geweest. Wordt Hij aangevallen door een Jack Russell. Schrok me rot.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 november 2012 @ 16:17:29 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119128861
Voordeel van een JR is dat je die wel echt zo van je eigen hond afschopt. Ik vertrouw ze in beginsel echt nooit, pas als ik ze ken laat ik mijn honden ermee spelen, ik heb er al te vaak een aan een hond hangen gehad :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119129385
Loebes sprong gelukkig achter me. Was even te verbijsterd om iets anders te doen dan m'n hond wegtrekken. Want die bijt ook niet terug ofzo.

Jackie's kijk ik ook altijd mee uit. Vertrouw ze voor geen meter. Ook al heb ik er zelf een.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 november 2012 @ 16:35:36 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119129502
Ik heb echt al es gehad dat er een in Billy zn hals bleef hangen, en die Bill is ook zo een sukkel, die stond echt alleen maar zo van mama doe iets! Ik moest ff goed schoppen hoor, en die baas had dat ding zelfs aan een flex en die zei dat zn hond nooit beet dus dat mijnes het wel uitgelokt zou hebben :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119129595
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:35 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt al es gehad dat er een in Billy zn hals bleef hangen, en die Bill is ook zo een sukkel, die stond echt alleen maar zo van mama doe iets! Ik moest ff goed schoppen hoor, en die baas had dat ding zelfs aan een flex en die zei dat zn hond nooit beet dus dat mijnes het wel uitgelokt zou hebben :')
Deze hond had ook een flex. Loebes ook trouwens. En Idd in de hals.. Baas van die JR reageerde ook super sloom.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119129951
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes sprong gelukkig achter me. Was even te verbijsterd om iets anders te doen dan m'n hond wegtrekken. Want die bijt ook niet terug ofzo.

Jackie's kijk ik ook altijd mee uit. Vertrouw ze voor geen meter. Ook al heb ik er zelf een.
De ene Jack russell is de andere niet... Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Ik heb er zo'n hekel aan als dat soort honden los lopen. Want je kunt ook niet verwachten dat een veel grotere hond niets terug gaat doen als hij gebeten wordt. Poos geleden toen we met Lobbes naar het water gingen kwam er ook ineens een jack russel kruising woest op Lobbes afgerend. Lobbes reageerde er niet eens op, en liep gewoon verder. M'n vriend loopt gewoon rustig die hond tegenmoet om hem eventueel weg te houden bij Lob, je had die vrouw eens moeten horen schreeuwen: "NEEE niet meee bemoeien!! Laat m'n hond met rust...!!!" en maar roepen op dat beest terwijl hij niet terugkwam. Toen ie eenmaal bij m'n vriend was aangekomen deinsde hij terug en ging ie toch maar naar z'n baas toe.
  maandag 12 november 2012 @ 16:46:55 #154
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119129952
Ik haat flexlijnen, echt.
Gevaarlijk en veel mensen kunnen er niet mee omgaan.
Mijn honden lopen kort aangelijnd of los.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119130070
Ik heb wel een Flex. Maar op het moment dat ik iemand passeer ofzo loopt hij kort naast me.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119130147
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:46 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

De ene Jack russell is de andere niet... Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Ik heb er zo'n hekel aan als dat soort honden los lopen. Want je kunt ook niet verwachten dat een veel grotere hond niets terug gaat doen als hij gebeten wordt. Poos geleden toen we met Lobbes naar het water gingen kwam er ook ineens een jack russel kruising woest op Lobbes afgerend. Lobbes reageerde er niet eens op, en liep gewoon verder. M'n vriend loopt gewoon rustig die hond tegenmoet om hem eventueel weg te houden bij Lob, je had die vrouw eens moeten horen schreeuwen: "NEEE niet meee bemoeien!! Laat m'n hond met rust...!!!" en maar roepen op dat beest terwijl hij niet terugkwam. Toen ie eenmaal bij m'n vriend was aangekomen deinsde hij terug en ging ie toch maar naar z'n baas toe.
Je hebt er wat figuren bij hoor. Loebes luistert ook niet altijd even goed :@ die drang om te spelen met andere hondjes is sterker dan zijn oortjes :@ Maar hoef niet bang te zijn dat hij bijt ofzo. Eerder dat hij mensen verplettert met zijn blijdschap
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119130162
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik haat flexlijnen, echt.
Gevaarlijk en veel mensen kunnen er niet mee omgaan.
Mijn honden lopen kort aangelijnd of los.
Zijn inderdaad rotdingen ook omdat je ze niet goed ziet. Ik ben met de fiets wel eens vaker bijna door zo'n lijn gefietst want ik dacht dat die hond losliep, meestal in de schemer. Lady heeft een flex-lijn en dat werkt ook niet super want als hij niet vastgeklikt staat sjokt ze voor je het weet meteen 10 meter achter je... (Oud hondje he?) Of ben je al overgestoken en dan staat ze nog aan de andere kant van de straat.. :|W
pi_119130328
Bij het oversteken moet meneer eerst naast me gaan zitten en dan staat hij weer op kort en steken we over. Anders krijgen we ook dat soort situaties idd haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 november 2012 @ 17:03:48 #159
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119130661
:') Ik ken een hond die zijn nek brak omdat iemand over zijn flex reed met een auto.
En mensen en honden met vreselijke brandwonden en snijwonden van dat ding.
Chico werd es aangevallen door een hond die aan een flex zat, dat wijf waarvan ie was wist gewoon niet hoe de rem werkte. Ik moet die dingen gewoon echt niet.
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je hebt er wat figuren bij hoor. Loebes luistert ook niet altijd even goed :@ die drang om te spelen met andere hondjes is sterker dan zijn oortjes :@ Maar hoef niet bang te zijn dat hij bijt ofzo. Eerder dat hij mensen verplettert met zijn blijdschap
Ja nou ja, je hoeft niet bang te zijn dat ie bijt, dat is natuurlijk wel handig.
Maar wat als die andere hond juist aan de lijn zit omdat ie wel bijt?
Of wat als ie net verkeerd op een andere hond springt die een stukje kleiner is?
Als mijn honden niet komen als ik ze roep gaan ze aan de lijn en mogen ze pas weer los als ze wel luisteren, en als mijn honden niet zo goed zouden luisteren als ze doen zouden ze gewoon nooit los mogen lopen. Ik ben daar echt nogal simpel in geloof ik, ik wil geen last hebben van niet luisterende honden en mijn honden doen maar gewoon normaal en luisteren en klaar anders hebben ze zelf ook pech. Geen zin om de hele tijd op te moeten letten of op ze te roepen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119130713
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij het oversteken moet meneer eerst naast me gaan zitten en dan staat hij weer op kort en steken we over. Anders krijgen we ook dat soort situaties idd haha.
Haha Lobbes kan dat inderaad ook mooi zo. Maar lady is doof en erg slechtziend.. en niet te vergeten stronteigenwijs. Die doet lekker wat ze wil, moeilijk hondje om mee te wandelen. Maak haar maar eens duidelijk wat je van der wil. Ik voel me altijd schuldig als ik der uit der evenwicht trek als ze mee moet komen. Binnenshuis kun je nog wel iets met gebaren maar buiten niet.
  maandag 12 november 2012 @ 17:05:56 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119130761
Chico let ook niet meer altijd even goed op, dus die loopt gewoon aan de korte lijn naast me, of ik draag hem. Gisteren heeft ie uren gerend, ouwe baas, in de zon, met allemaal leuke hondjes, dikke pret had ie :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 12 november 2012 @ 17:11:43 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119131041
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door oh-oh op 14-11-2012 10:09:57 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119131526
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:03 schreef oh-oh het volgende:
:') Ik ken een hond die zijn nek brak omdat iemand over zijn flex reed met een auto.
En mensen en honden met vreselijke brandwonden en snijwonden van dat ding.
Chico werd es aangevallen door een hond die aan een flex zat, dat wijf waarvan ie was wist gewoon niet hoe de rem werkte. Ik moet die dingen gewoon echt niet.

[..]

Ja nou ja, je hoeft niet bang te zijn dat ie bijt, dat is natuurlijk wel handig.
Maar wat als die andere hond juist aan de lijn zit omdat ie wel bijt?
Of wat als ie net verkeerd op een andere hond springt die een stukje kleiner is?
Als mijn honden niet komen als ik ze roep gaan ze aan de lijn en mogen ze pas weer los als ze wel luisteren, en als mijn honden niet zo goed zouden luisteren als ze doen zouden ze gewoon nooit los mogen lopen. Ik ben daar echt nogal simpel in geloof ik, ik wil geen last hebben van niet luisterende honden en mijn honden doen maar gewoon normaal en luisteren en klaar anders hebben ze zelf ook pech. Geen zin om de hele tijd op te moeten letten of op ze te roepen.
Het is niet zo dat het me niet interesseert dat hij niet luisterde hè. Als hij loopt te mieteren gaat hij terug aan de lijn. Gaat gelukkig wel steeds beter.

Verder vraag ik me af wat figuren je tegen komt dat mensen en dieren brandwonden krijgen van de lijn. Als we mensen passeren moet hij naast me lopen. Die lijn is voor mij ook alleen maar dat ik op de stoep kan lopen en hij door de bosjes kan banjeren. Als ik gewoon naar het losloop terrein loop heb ik meestal m'n leren korte riem bij.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119131591
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:04 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha Lobbes kan dat inderaad ook mooi zo. Maar lady is doof en erg slechtziend.. en niet te vergeten stronteigenwijs. Die doet lekker wat ze wil, moeilijk hondje om mee te wandelen. Maak haar maar eens duidelijk wat je van der wil. Ik voel me altijd schuldig als ik der uit der evenwicht trek als ze mee moet komen. Binnenshuis kun je nog wel iets met gebaren maar buiten niet.
Dat maakt het allemaal inderdaad wat lastiger ja. Agh Loebes doet het op zijn streken na best goed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119132416
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 17:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat maakt het allemaal inderdaad wat lastiger ja. Agh Loebes doet het op zijn streken na best goed.
Hij is ook nog erg jong he? Dus geef em wat tijd! Lobbes was vroeger zo gek als een deur en luisteren dat kende die toen niet. _O- Keihard rennen en dan ineens is er een afgraving waar ie bijna 2 meter naar beneden stort en daarna gewoon weer doorrennen alsof er niets is gebeurd. Ik zag em bijna z'n poten breken :X En terugkomen ho maar... Mis die tijden toch wel, oudere honden hebben vaak toch minder gekke streken.

Als ik em nu mee zou nemen duikt ie het water in om vervolgens wat slokjes te proeven daarna komt ie meteen terug naar de kant. (doet ie echt altijd). -O-
Hij had voordat ie zo ziek werd een hele gekke bui toen ging ie als een gek over het zand rennen en driften (Ik kan het niet anders uitleggen). Zag er idioot uit... Dat soort momenten zijn toch de allerleukste... :D
  maandag 12 november 2012 @ 18:01:10 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119132834
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:49 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Hij is ook nog erg jong he? Dus geef em wat tijd! Lobbes was vroeger zo gek als een deur en luisteren dat kende die toen niet. _O- Keihard rennen en dan ineens is er een afgraving waar ie bijna 2 meter naar beneden stort en daarna gewoon weer doorrennen alsof er niets is gebeurd. Ik zag em bijna z'n poten breken :X En terugkomen ho maar... Mis die tijden toch wel, oudere honden hebben vaak toch minder gekke streken.

Als ik em nu mee zou nemen duikt ie het water in om vervolgens wat slokjes te proeven daarna komt ie meteen terug naar de kant. (doet ie echt altijd). -O-
Hij had voordat ie zo ziek werd een hele gekke bui toen ging ie als een gek over het zand rennen en driften (Ik kan het niet anders uitleggen). Zag er idioot uit... Dat soort momenten zijn toch de allerleukste... :D
Milo doet dat driften ook. Ook van heuvels af etc. Geniaal 8-)

Gisteren hebben we een flinke wandeling in het bos gemaakt met als resultaat:



Deze ook nog gemaakt :9:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119133250
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:49 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Hij is ook nog erg jong he? Dus geef em wat tijd! Lobbes was vroeger zo gek als een deur en luisteren dat kende die toen niet. _O- Keihard rennen en dan ineens is er een afgraving waar ie bijna 2 meter naar beneden stort en daarna gewoon weer doorrennen alsof er niets is gebeurd. Ik zag em bijna z'n poten breken :X En terugkomen ho maar... Mis die tijden toch wel, oudere honden hebben vaak toch minder gekke streken.

Als ik em nu mee zou nemen duikt ie het water in om vervolgens wat slokjes te proeven daarna komt ie meteen terug naar de kant. (doet ie echt altijd). -O-
Hij had voordat ie zo ziek werd een hele gekke bui toen ging ie als een gek over het zand rennen en driften (Ik kan het niet anders uitleggen). Zag er idioot uit... Dat soort momenten zijn toch de allerleukste... :D
Ogh ik geef hem ook de tijd hoor. En die dingen herken ik wel inderdaad. En hij wordt echt met de tijd wat rustiger en luisterd beter. Maak me er niet echt druk om. Hij is niet de meest perfect luisterende hond. Maar het kan nog vele malen slechter.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119171572
En ik dacht dat ik een lief nieuw puppy had, na het overlijden van mijn vorige hondje.
Blijken zowel mijn puppy en de kater aliens te zijn...

pi_119175787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:49 schreef LekkerSimpel het volgende:
En ik dacht dat ik een lief nieuw puppy had, na het overlijden van mijn vorige hondje.
Blijken zowel mijn puppy en de kater aliens te zijn...

[ afbeelding ]
Oooh O+ Wat voor hondje is het? Lijkt wel een kortharige border collie.

Goed om te horen dat het met Lobbes weer beter gaat! :)
pi_119176038
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen jack russells niet vertrouwen, de JR die wij ooit hadden haalde het een keer in zijn hoofd met een duitse herder te gaan vechten. Je kan wel raden wie hem daar uit heeft moeten redden. Suuuuuuuuukkel. :')
pi_119185317
wat fijn dat het beter lijkt te gaan met lobbes.


hier is het even iets minder. niks ernstigs..Noukie kwam vanmorgen hinkend in het bos naar mij toe. waren nog geen 10 min daar.
dus naar huis, later in de middag toch nog even naar de da gebeld. even aanzien tot vrijdag.
hoop dat het morgen toch iets beter is, net liep ze nog mank. als het maar niet erger wordt. :{
pi_119192397
Zo Loebes en Rocky gaan vandaag naar zee.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 november 2012 @ 10:04:51 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119192471
Lekker, tis er weer voor, veel plezier!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119192583
Zeker het is heerlijk! Dankjewel :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119192707
Lekker naar zee O+ , denk je dat ze er ook nog in gaan, of is het te koud.

Merk weer hoe moeilijk het is om te wachten terwijl je je hond ziet hinkelen.
Ze heeft naar mijn idee iets meer pijn, maar dat kan ook zijn omdat ik me meer zorgen maak.
Pff wachten tot vrijdag of eerder gaan. Lastig. Straks maar eerst weer eens kijken hoe ze loopt bij het uitlaten. :{
  woensdag 14 november 2012 @ 10:14:21 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119192748
Als ze alleen maar hinkt en de poot wel belast en verder niet vreselijk piept of zo en je ziet geen wondje ( goed tussen de kussentjes kijken ook, daar zit snel wat tussen, en de nagelaanhechtingen checken of die mss ergens gescheurd zijn, dat doet ook zeer, ff nagel eraf trekken en opgelost :P ) zou ik het wel een paar dagen aankijken, verstuikinkje of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119192902
Ja die gaan er nog wel in. Als t zo koud al is mogen ze wel alleen in de branding van me. Ivm kou en kramp enzo.

En wat naar dat het nog niet beter gaat met het pootje.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119192911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:14 schreef oh-oh het volgende:
Als ze alleen maar hinkt en de poot wel belast en verder niet vreselijk piept of zo en je ziet geen wondje ( goed tussen de kussentjes kijken ook, daar zit snel wat tussen, en de nagelaanhechtingen checken of die mss ergens gescheurd zijn, dat doet ook zeer, ff nagel eraf trekken en opgelost :P ) zou ik het wel een paar dagen aankijken, verstuikinkje of zo.
Ik heb alles goed nagekeken, kan niets vinden, van die nagels wist ik ook en scheurtjes in de kussentjes. Kan gewoon niets zien, verwacht ook wel een verstuiking. Ze kan er wel op staan, maar met lopen is het echt even snel en de andere poot erbij. :{
Mja, zie mijn hondjes niet graag pijn hebben. Ik probeer maar wat geduld te hebben. Ze piept helemaal niet, ook niet als ik haar poot aftast.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:24:02 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119192985
Nou ja als het verstuikt is dan kan ze hooguit pijnstilling krijgen en dat zou ik dan weer niet willen want dan gaan ze weer te snel overbelasten, dus ik zie de toegevoegde waarde van een da dan niet zo.
Als ze pijn had zou ze het wel laten merken toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119192995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja die gaan er nog wel in. Als t zo koud al is mogen ze wel alleen in de branding van me. Ivm kou en kramp enzo.

En wat naar dat het nog niet beter gaat met het pootje.
Ben benieuwd naar de foto's. :+ Ga je toch wel maken?
pi_119193047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja als het verstuikt is dan kan ze hooguit pijnstilling krijgen en dat zou ik dan weer niet willen want dan gaan ze weer te snel overbelasten, dus ik zie de toegevoegde waarde van een da dan niet zo.
Als ze pijn had zou ze het wel laten merken toch?
Ja, dan jankt ze. Dat doet ze niet snel, in het bos heeft ze het de eerste keer wel gedaan. Schrok me wezenloos. :{ Dit keer deed ze dat niet. Misschien moet dat mij wel eigenlijk geruststellen.
Ik hou haar maar rustig en hoop dat het vrijdag minder is. Net als een verstuiking bij een mens.
Moet je ook maar afwachten tot het over is.
pi_119194812
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:24 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de foto's. :+ Ga je toch wel maken?
Uiteraard! Met een beetje geluk hebben we een mooie zonsondergang :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119194826
Vakantie naar Texel volgend jaar staat ook al zo goed als vast trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 november 2012 @ 11:31:16 #184
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119194835
Ik heb nog niks geboekt.
:o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119195492
Ik zit als t goed is van 30 juli tot 6 augustus op Texel. En mn schoonmoeder boekt dus dat is helemaal makkelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 november 2012 @ 11:52:01 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119195564
Nah, ik denk dat als ik ga dat het dan oktober pas word, geen idee nog...
Voorjaar zal wel niet meer lukken, te laat al met boeken :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119195680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Nah, ik denk dat als ik ga dat het dan oktober pas word, geen idee nog...
Voorjaar zal wel niet meer lukken, te laat al met boeken :')
Kunt het altijd proberen. Ik moet nu in het hoog seizoen want schoonvader is leraar.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 november 2012 @ 11:56:02 #188
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119195717
Ik wil sowieso echt niet in het hoogseizoen, voor geen goud :D
Nah, ik kijk nog wel es, mss sla ik wel een jaartje over.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119202302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:55 schreef K.Weenie het volgende:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen jack russells niet vertrouwen, de JR die wij ooit hadden haalde het een keer in zijn hoofd met een duitse herder te gaan vechten. Je kan wel raden wie hem daar uit heeft moeten redden. Suuuuuuuuukkel. :')
Die van ons deed dat ook (met onze Duitse herder jááren geleden). Wel door een domme fout van een vage kennis die toen bij ons kwam. Hij gooide één stuk vlees naar twee honden toe welke idioot doet dat ook. Onze JR was zo ongelofelijk snel dat onze duitse herder niet wist hoe hij het had. Dat is ook de enige keer dat ze ooit ruzie hebben gehad. (Twee reuen). Maar damn dat beest heeft zoveel dingen uitgevreten dat je denkt hoe krijgt een hond van dat formaat het klaar. Hij heeft ook ooit bijna een andere hond verzopen omdat ie haar wou dekken tijdens het zwemmen :|W

Met Lobbes gaat het nog steeds beter! Gisteren bij de dierenarts geweest op controle en meneer negeerde de dierenarts bij binnenkomst volledig om zelf maar alvast te proberen om een koekje te pakken. _O-

De dierenarts was positief over hem. Heeft naar z'n ademhaling en hart geluisterd en vond dat het goed klonk. We moeten nu de kuur afmaken en volgende week staat er een afspraak voor nieuwe foto's. Ben heel erg benieuwd... ! Duimen dat alles goed is!
  woensdag 14 november 2012 @ 15:32:56 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119202474
^O^ Lobbes Wonderhond!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119203330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:12 schreef Bengeltje het volgende:
Lekker naar zee O+ , denk je dat ze er ook nog in gaan, of is het te koud.

Merk weer hoe moeilijk het is om te wachten terwijl je je hond ziet hinkelen.
Ze heeft naar mijn idee iets meer pijn, maar dat kan ook zijn omdat ik me meer zorgen maak.
Pff wachten tot vrijdag of eerder gaan. Lastig. Straks maar eerst weer eens kijken hoe ze loopt bij het uitlaten. :{
Laatst liep lady ook heel slecht, maar volgens mij had ze toen haar voetje verstuikt of zo want er was echt niets aan te zien. Ze ging toen als een gek de tuin in achter een kat aan en overal lagen nog kastanjes en bladeren dus alles is heel ongelijk. Toen kwam ze na een dik half uur pas strompelend terug... De hele avond heeft ze niet normaal gelopen (of eigenlijk niet). Na een dag was het weer over.

Lady is wel een ongelofelijke aansteller als je er dan naar wijst dan is het al te veel. Dus misschien als je er niets aan ziet is er zoiets gebeurd?
pi_119203415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:32 schreef oh-oh het volgende:
^O^ Lobbes Wonderhond!
Hij heeft een engeltje op z'n schouder zitten dat moet wel!
  woensdag 14 november 2012 @ 16:03:36 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119203582
Billy hinkt ook soms wel es een dagje, als ik zie hoe die rent en sjeest vind ik het niet gek.
Ik kijk altijd zelf en het gaat altijd vanzelf weer over, soms duurt het ook wat langer.
Ik heb ook al wespenangels, splinters, kastanjestekels en loshangende nagels verwijderd. Gewoon ff ontsmetten en klaar ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119204315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:57 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Laatst liep lady ook heel slecht, maar volgens mij had ze toen haar voetje verstuikt of zo want er was echt niets aan te zien. Ze ging toen als een gek de tuin in achter een kat aan en overal lagen nog kastanjes en bladeren dus alles is heel ongelijk. Toen kwam ze na een dik half uur pas strompelend terug... De hele avond heeft ze niet normaal gelopen (of eigenlijk niet). Na een dag was het weer over.

Lady is wel een ongelofelijke aansteller als je er dan naar wijst dan is het al te veel. Dus misschien als je er niets aan ziet is er zoiets gebeurd?
Ik heb niet gezien wat er is gebeurd, we liepen in het bos en ik was al een hoek om.
Toen kwam ze aangestrompeld, dus aan de riem gedaan en rustig naar huis.
Ze loopt nu nog steeds zo. Kijk het wel nog even aan, rustig uitlaten en weer gelijk terug naar huis.
Vrijdag anders naar de DA als het nog steeds zo erg is. (zoals afgesproken met de da).
  woensdag 14 november 2012 @ 16:28:05 #195
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119204457
Heeft ze geen spier verrekt ofzo?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119206037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:28 schreef monsterd. het volgende:
Heeft ze geen spier verrekt ofzo?
Weet ik niet. :) Denk het, verstuikt, verrekt, verstapt. Hoop dat het morgen toch ietsje minder is, vandaag was nog geen verandering.
  woensdag 14 november 2012 @ 17:20:55 #197
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_119206139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:17 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Weet ik niet. :) Denk het, verstuikt, verrekt, verstapt. Hoop dat het morgen toch ietsje minder is, vandaag was nog geen verandering.
Ik duim voor je! :) Koda hinkte gister ook ff, maar dat komt omdat iemand in het winkelcentrum op zijn pootje is gaan staan. Mijn zusje van 10 was heel boos op die man haha :D
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_119259221
Alfa heeft diarree. Lekker, zo'n langharige hond met diarree ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119262527
Loebes is al heel de dag mee op touw. Ben toch blij dat hij nergens meer echt van onder de indruk is.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:57:04 #200
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119266067
:D Ik kan met die vier van mij ook echt overal heen.
Sjon's gedrag laat nog wel behoorlijk wat te wensen over maar dat is denk ik ook erg relatief, ik denk dat ie vergeleken met de gemiddelde hond toch best keurig is.
Denk ik _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:47:29 #201
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119282799
Oh-oh, wat ik me nou al die tijd afvraag; hoe doe je dat met wandelen met je honden? Alle 4 aan de lijn? Gaat dat nooit in de knup ofzo? :+

:D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:55:10 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119285320
Yups. alle vier aan de lijn, drie rechts en Sjon links want Sjon knupt en de rest wil dr niet naast lopen ook :')
Karel liep altijd los, nu laat ik Billy in de stad en zo wel vaak los lopen.
En in het veld en zo lopen ze allemaal los, behalve Chico, want die loopt toch op mijn hielen, dus die laat ik vaak gewoon aan de lijn, raakt ie me niet kwijt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119296013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:55 schreef oh-oh het volgende:
Yups. alle vier aan de lijn, drie rechts en Sjon links want Sjon knupt en de rest wil dr niet naast lopen ook :')
Karel liep altijd los, nu laat ik Billy in de stad en zo wel vaak los lopen.
En in het veld en zo lopen ze allemaal los, behalve Chico, want die loopt toch op mijn hielen, dus die laat ik vaak gewoon aan de lijn, raakt ie me niet kwijt.
Haha knap!

Lady en Lobbes die lopen al vaak in de knoop met hun lijnen. Ook heeft Lobbes al vaak over Lady's hoofd heengepist. _O- Omdat hij dan ergens iets ruikt, besluit er overheen te pissen en op dat moment denkt Lady: "Heey daar moet ik ook eens ruiken!!!" En dan duikt ze daar snel onder... meestal kan ik het te voorkomen maar soms ben je even afgeleid en dan is het al snel gebeurd. :|W
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:02:50 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119297810
:') Oh dat pisgebeuren, dat hou ik heel goed in de gaten hier, met drie reuen.
Sowieso maakt Sjon er een hobby van om de rest midden in t bakkes te pissen, maar ik let dus wel heel goed op ~O>
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119298220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:47 schreef monsterd. het volgende:
Oh-oh, wat ik me nou al die tijd afvraag; hoe doe je dat met wandelen met je honden? Alle 4 aan de lijn? Gaat dat nooit in de knup ofzo? :+

:D
[ afbeelding ]
:D lief
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:45:13 #206
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119308988
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119309525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:47 schreef monsterd. het volgende:
Oh-oh, wat ik me nou al die tijd afvraag; hoe doe je dat met wandelen met je honden? Alle 4 aan de lijn? Gaat dat nooit in de knup ofzo? :+

:D
[ afbeelding ]
Lief, dat die daar niet overheen springt. :D
pi_119348459
Ik ben dit weekend bij mijn ouders en Punkie heeft ineens een soort Nel Veerkamp-hoest gekregen, alsof er een hoop slijm vast zit of ze een hele muis heeft ingeslikt. Kan het door het weer komen of moet ik aan iets anders denken? Ik kijk het in ieder geval nog even aan.

Daarnaast had ik een vraagje: aangezien ik studeer en op kamers zit heb ik mijn hond het grootste deel van de tijd niet in de buurt (wat ik natuurlijk erg jammer vind), het uitlaten e.d. mis ik erg en door mijn collegerooster heb ik redelijk wat vrije tijd. Ik zat er dus aan te denken of ik niet een paar keer per week een hond kan uitlaten van iemand die het te druk heeft om dat zelf te doen of slecht ter been is, en hiervoor een advertentie te plaatsen.
Mijn vraag is dus of jullie daar op in zouden gaan als jullie zo'n dienst zouden kunnen gebruiken, zo ja, tegen welke prijs (als je er uberhaupt voor wil betalen), en welke voorwaarden je verder hebt, en waar ik nu nog meer aan moet denken als ik dit plan wil uitvoeren. :)
pi_119368869
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
  maandag 19 november 2012 @ 00:02:16 #210
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_119370310
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
Heel veel sterkte CM :*
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  maandag 19 november 2012 @ 00:07:06 #211
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_119370474
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
oh shit :'(
heel veel sterkte :*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_119372994
lobbes -O-
heel veel sterkte cm. :{
  maandag 19 november 2012 @ 09:04:08 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119374504
Wat rot.. Sterkte :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 19 november 2012 @ 09:22:46 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119374826
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
Och jezus, die zag ik niet aankomen.
Heel veel sterkte ;( :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 19 november 2012 @ 09:23:38 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119374838
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:22 schreef K.Weenie het volgende:
Ik ben dit weekend bij mijn ouders en Punkie heeft ineens een soort Nel Veerkamp-hoest gekregen, alsof er een hoop slijm vast zit of ze een hele muis heeft ingeslikt. Kan het door het weer komen of moet ik aan iets anders denken? Ik kijk het in ieder geval nog even aan.

Daarnaast had ik een vraagje: aangezien ik studeer en op kamers zit heb ik mijn hond het grootste deel van de tijd niet in de buurt (wat ik natuurlijk erg jammer vind), het uitlaten e.d. mis ik erg en door mijn collegerooster heb ik redelijk wat vrije tijd. Ik zat er dus aan te denken of ik niet een paar keer per week een hond kan uitlaten van iemand die het te druk heeft om dat zelf te doen of slecht ter been is, en hiervoor een advertentie te plaatsen.
Mijn vraag is dus of jullie daar op in zouden gaan als jullie zo'n dienst zouden kunnen gebruiken, zo ja, tegen welke prijs (als je er uberhaupt voor wil betalen), en welke voorwaarden je verder hebt, en waar ik nu nog meer aan moet denken als ik dit plan wil uitvoeren. :)
Kuchjes altijd naar de da. Het kan zelfs hartfalen zijn, dus nooit te lang mee blijven lopen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119375077
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:22 schreef K.Weenie het volgende:
.

Daarnaast had ik een vraagje: aangezien ik studeer en op kamers zit heb ik mijn hond het grootste deel van de tijd niet in de buurt (wat ik natuurlijk erg jammer vind), het uitlaten e.d. mis ik erg en door mijn collegerooster heb ik redelijk wat vrije tijd. Ik zat er dus aan te denken of ik niet een paar keer per week een hond kan uitlaten van iemand die het te druk heeft om dat zelf te doen of slecht ter been is, en hiervoor een advertentie te plaatsen.
Mijn vraag is dus of jullie daar op in zouden gaan als jullie zo'n dienst zouden kunnen gebruiken, zo ja, tegen welke prijs (als je er uberhaupt voor wil betalen), en welke voorwaarden je verder hebt, en waar ik nu nog meer aan moet denken als ik dit plan wil uitvoeren. :)
Prijs afhankelijk van de hond >tijd afstand .
20 minuten met een mops of 2 uur met een Saluki maakt nogal een verschil
Poepzakken ,tel.nrs van dierenambulance,dierenartsen,politie en eigenaren in je te telefoon.
Goed schoeisel ,extra lijn ,verantwoorde beloning,sleutelhanger met 06 aan zijn halsband of een waterdichte GPS tracker indien loslopend .
Wees vernieuwend qua tocht ,en ga eens naar bos of zee (indien toegestaan )
Getekende overeenkomst dat je er alles aan zal doen om de tocht goed af te leggen ,maar niet aansprakelijk bent voor schade aan derden of hond .
Loop eerst een route met hond/eigenaar dan zie je hoe zij met elkaar optrekken ,en krijg je een indruk van afstand en karakter .

Bij slecht weer is het wel handig een handdoek in je rugzak te doen (jaja),eigenaren zijn soms niet thuis en dan kan je ze alvast wat droger maken (is ook goed voor de relatie tot die hond )

Mocht je huissleutels krijgen ,kopiëren origineel thuis bewaren .
bij verlies scheelt dat een hoop problemen .

hou emotioneel afstand ,er zijn een hoop standaarden om een hond te houden.
probeer goede afspraken te maken wat betreft beschikbaarheid (24 uur van te voren bv.) voor zowel beschikbaarheid als annulering

be nice :)

[ Bericht 9% gewijzigd door JerryLee op 19-11-2012 10:03:44 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 19 november 2012 @ 09:48:10 #217
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119375290
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
:'(

Sterkte! *knuf*
pi_119376229
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
Ogh Lobbes.. :'( sterkte CM. Jullie hebben juist gehandeld voor Lobbes en hem zo een hoop bespaard.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119376314
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef CesarMilan het volgende:
@ K.Weenie ga met em naar de dierenarts.

Afgelopen zaterdag is Lobbes na anderhalve week herstel volledig ingestort binnen 1 uur na zn avondeten. Zijn met em naar de da geweest en tot de conclusie gekomen dat hij echt niet meer te redden was. Het was of nog een flinke dosis medicijnen voor een week leven onder slechte omstandigheden of afscheid van hem nemen. We hebben voor het laatste gekozen omdat we niet wilde dat hij erg zou gaan lijden..
Heel veel sterkte toegewenst ;( :*
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_119381164
Bedankt voor de tips! Afspraak voor de dierenarts is gemaakt. :)

Och ik lees het nu pas van Lobbes. Wat erg, sterkte!

[ Bericht 16% gewijzigd door K.Weenie op 19-11-2012 13:31:15 ]
  maandag 19 november 2012 @ 14:15:06 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119383144

Meneer de Baby is alweer 3 jaar!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 19 november 2012 @ 16:09:29 #222
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_119387908
We hebben vannacht bezoek gehad :P

Sylver dr schoentjes, ze had ze alleen pas gepast :'(



uitpakkennn

jaja haren, overal haren, Faas doet nog even snel een nieuwe jas aan voor de winter :')

Dank u Sinterklaaaaasjeee

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 19 november 2012 @ 16:20:24 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119388426
Oh wat leuk O+
En wat een kekke schoenen ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 19 november 2012 @ 16:37:24 #224
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_119389279
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat leuk O+
En wat een kekke schoenen ook!
Pim was zo blij ermee O+ hij loopt de hele dag al met zn Pietje rond te zeulen O+
Ja die schoentjes rulen hard, ze stonden dr zo stoer :D
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 19 november 2012 @ 16:57:50 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119390270
:D Waar heb je die weg?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 19 november 2012 @ 17:28:21 #226
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_119391560
bij de Wibra :D gewone babyboots kleinste maatje wat ze hadden, we hadden ook echte hondenschoentjes voor dr maar daarvan werkte de antislip niet voldoende, en daar ging het nou net om :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 19 november 2012 @ 18:52:51 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119395000
:D Cool dat die werken zeg :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119425999
Oh wat geweldig die cadeautjes, Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat doet :@

We hebben pas toch maar jasjes aangeschaft voor Toby en Dexter, Dit op aanraden van de dierenarts, Ze krijgen last van de buikjes van de regen, wind en kou! En dat is niet de bedoeling, dus ze hebben nu hele stoere jasjes aan, En ik vind het superlief!

Nog even wat foto's :









Ze zijn alweer 10 maanden oud! Volop aan het puberen dus!
S. 2014
J. 2016
pi_119428314
Wat een schatjes!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119430086
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:44:19 #231
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119430721
Die pakjes <O) *O*

Die laatste foto is ook heel erg mooi, eric O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119431547
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh wat geweldig die cadeautjes, Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat doet :@

We hebben pas toch maar jasjes aangeschaft voor Toby en Dexter, Dit op aanraden van de dierenarts, Ze krijgen last van de buikjes van de regen, wind en kou! En dat is niet de bedoeling, dus ze hebben nu hele stoere jasjes aan, En ik vind het superlief!

Nog even wat foto's :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zijn alweer 10 maanden oud! Volop aan het puberen dus!
Jack Russell of iets in die aard?
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:22:45 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119432328
quote:
Nice pic O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119435511
Dank! :)


Had eigenlijk gehoopt dat ze nog minder op zou vallen tussen de bladeren. Ze was alleen te enthousiast om te blijven liggen en er nog eens 'n bult bladeren overheen te kieperen :D
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_119435675
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh wat geweldig die cadeautjes, Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat doet :@

We hebben pas toch maar jasjes aangeschaft voor Toby en Dexter, Dit op aanraden van de dierenarts, Ze krijgen last van de buikjes van de regen, wind en kou! En dat is niet de bedoeling, dus ze hebben nu hele stoere jasjes aan, En ik vind het superlief!

Nog even wat foto's :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zijn alweer 10 maanden oud! Volop aan het puberen dus!
Wat zijn ze leuk samen! Erg druk zeker?
quote:
Mooie foto O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119436437
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Jack Russell of iets in die aard?
2 mini jack russels :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:44 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat zijn ze leuk samen! Erg druk zeker?

[..]

Mooie foto O+
Ze kunnen samen heel druk zijn, maar het grote voordeel vind ik wel dat ze elkaar uitputten! Ze spelen en ravotten met elkaar zelfs als wij al een tijd met ze in het bos hebben gerend. En nu ze aan het puberen zijn is het nog gezellig in huis!
Ik zou nooit meer 2 pups van dezelfde leeftijd in huis nemen, maar nu zou ik ze ook nooit meer willen missen! Het zijn echt mijn kleine mannetjes O+
S. 2014
J. 2016
pi_119436911
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

2 mini jack russels :Y
Wat een ongelooflijk mooie honden zijn dat toch... O+
pi_119437122
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:11 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk mooie honden zijn dat toch... O+
Ik ben bevooroordeeld :P Maar het valt mij wel op dat ze hier de show stelen in de buurt, iedereen wil ze aaien, en knuffelen, en ze vinden het ook allemaal lekker!

Dexter is wel een beetje een luie jack, Die laat liever zijn broer rennen achter de bal, hij pakt hem wel af als Toby voorbij komt :')

Toby die moeten we af en toe flink afremmen, en echt plat leggen want die kent zijn eigen grenzen niet, en gaat maar door en door, soms tot spugen aan toe...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:48:45 #239
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_119445125
Jarige en Sinterklaas-vierende hondjes O+ en de Jack pups zijn ook zooeet!!

Kwam deze foto van Schnaps net tegen, hij heeft een kist bij het raam waar hij op kan zitten om naar buiten te kijken, daar zit hij dus ook de halve dag onze straat in de gaten te houden :')

is hij bij jullie ook op zn kant? raar want het origineel is wel rechtop, zo even controleren

En arme Lobbes ;( heb aan hem gedacht hoor van de week!
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:11:23 #240
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119446509
Onze hond heeft ook zo'n plekje op de bank. :') (Zal ik morgen eens fotootje van posten.) Zit ze als een paard over de armleuning, voorpoten over de rugleuning. Naar de vogeltjes/bomen/planten/rook uit schoorstenen en al het andere te kijken! :D

@gewoonmezelf: Dat hebben we met onze puber ook! Soms wordt ze ineens zo boos (als ze bijvoorbeeld nee te horen krijgt op een moment dat het haar niet zint! :') ). Dan drukken/leggen we haar even een tijdje plat op de grond en is het vaak ook in een paar minuten weer over.
pi_119495686
Hoihoi, iemand ervaring met de orbiloc safety light?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119496423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:48 schreef saaw het volgende:
Jarige en Sinterklaas-vierende hondjes O+ en de Jack pups zijn ook zooeet!!

Kwam deze foto van Schnaps net tegen, hij heeft een kist bij het raam waar hij op kan zitten om naar buiten te kijken, daar zit hij dus ook de halve dag onze straat in de gaten te houden :')
[ afbeelding ]
is hij bij jullie ook op zn kant? raar want het origineel is wel rechtop, zo even controleren

En arme Lobbes ;( heb aan hem gedacht hoor van de week!
Ja hier ook op zijn kant :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 22 november 2012 @ 10:59:40 #243
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119496640
Billy en Sjon zijn er doooooooodsbang voor, maar Chico is dikke vriendjes met Oscar, die vogel mag wat de andere honden niet eens mogen van hem :D



En als we thuiskomen zit Oscar tegenwoordig eerst bij Chico, dan pas bij mij _O- O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 22 november 2012 @ 11:18:27 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119497149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
orbiloc safety light
Ik wist niet wat het was dus ik heb t maar ff opgezocht, wat zou er mis mee kunnen zijn?
Ik had voor Karel altijd van die cheap ass bungeldingen van een euro van de hema of zo, voldoen ook prima! Verder loopt de rest in het donker niet los dus hoeven ze ook geen lichtje.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 22 november 2012 @ 11:20:25 #245
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119497202
Photobucket is compleet veranderd, moest even alles opnieuw uitvogelen! :D Maar hier een lading nieuwe foto's van onze Jacky. (Even in spoiler gedaan, anders werd dit bericht wel erg lang!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119499083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik wist niet wat het was dus ik heb t maar ff opgezocht, wat zou er mis mee kunnen zijn?
Ik had voor Karel altijd van die cheap ass bungeldingen van een euro van de hema of zo, voldoen ook prima! Verder loopt de rest in het donker niet los dus hoeven ze ook geen lichtje.
Was benieuwd naar gebruikservaringen. Die dingen van de Hema zin. Bij mij altijd met een dag kapot. Ben vooral benieuwd naar wat ze zeggen van het 100% waterdicht. Loebes loopt in het donker wel los. Wel op een afgesloten stuk hoor daar niet van. Maar dat is ook nog best wel groot :) dus zie graag waar hij is haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 22 november 2012 @ 13:33:40 #247
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119500938
hier ook nog wat foto'tjes van onze dokus en knaus

Swiebertje (rip) en dokus in de katten hangplekken


dokus in zn prive zetel ( ook in zn jongere jaren)


een heel zielige knaus :{


en dokus aan het slapen O+
mee bekant vangde gin haas.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:38:10 #248
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119501085
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh wat geweldig die cadeautjes, Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat doet :@

We hebben pas toch maar jasjes aangeschaft voor Toby en Dexter, Dit op aanraden van de dierenarts, Ze krijgen last van de buikjes van de regen, wind en kou! En dat is niet de bedoeling, dus ze hebben nu hele stoere jasjes aan, En ik vind het superlief!

Nog even wat foto's :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zijn alweer 10 maanden oud! Volop aan het puberen dus!
mooie schattige en vrolijke hondjes zijn dat toch ook altijd hé die russeltjes *O* O+
mee bekant vangde gin haas.
  donderdag 22 november 2012 @ 14:04:07 #249
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119501980
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was benieuwd naar gebruikservaringen. Die dingen van de Hema zin. Bij mij altijd met een dag kapot. Ben vooral benieuwd naar wat ze zeggen van het 100% waterdicht. Loebes loopt in het donker wel los. Wel op een afgesloten stuk hoor daar niet van. Maar dat is ook nog best wel groot :) dus zie graag waar hij is haha.
Karel heeft die knipperlichtjes zijn hele leven gehad, ondanks dat ie er zowat over struikelde en dat die dingen altijd tegen de grond bonkten als ie liep te snuffelen. En hij had ook zo een band die je over een gewone halsband heen kon schuiven, met een hele rits knipperlichten erin, maar die vond ik niet zo fijn want die lichtjes zaten snel onder zijn haren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119502058
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Karel heeft die knipperlichtjes zijn hele leven gehad, ondanks dat ie er zowat over struikelde en dat die dingen altijd tegen de grond bonkten als ie liep te snuffelen. En hij had ook zo een band die je over een gewone halsband heen kon schuiven, met een hele rits knipperlichten erin, maar die vond ik niet zo fijn want die lichtjes zaten snel onder zijn haren.
Loebes heeft ook een halsband met knipperlampjes.. Alleen dat ding is zo ontworpen dat als een hond hem omheeft de lampjes onder zijn kop zitten dus bijna niet zichtbaar.

En wat bij de een werkt werkt bij de ander niet :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 22 november 2012 @ 14:08:51 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119502117
Oh die van Karel was helemaal rond met lichtjes maar bij een langharige hond werkt dat dus niet :')
Lunchtijd vandaag!

:Y)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119502387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:08 schreef oh-oh het volgende:
Oh die van Karel was helemaal rond met lichtjes maar bij een langharige hond werkt dat dus niet :')
Lunchtijd vandaag!
[ afbeelding ]
:Y)
Ben jij dat?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119502443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben bevooroordeeld :P Maar het valt mij wel op dat ze hier de show stelen in de buurt, iedereen wil ze aaien, en knuffelen, en ze vinden het ook allemaal lekker!
Ik vind dat gewoon de schattigste honden ooit. O+
  donderdag 22 november 2012 @ 14:32:19 #254
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119502847
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben jij dat?
:') Nee!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119506771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Nee!
Had gekunnen ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119506871
Was Loebes aan t uitlaten, staat er een meisje van een jaar of 15 met zo'n grote boerboel of zo'n soort ras. En iedere keer meppen met de riem. Dus ik zeg er wat van krijg ik meteen een grote smoel terug van ja moet hij bijten dan.. Niet heel gek dat ze gaan bijten als je een hond blijft meppen he... Krijg nog de opmerking van het is geen labrador... Njah dan nog... En ik trok Loebes mee want die gaat als hij een andere hond ziet altijd liggen en dan als een blok beton zeg maar.. En krijg je een opmerking je moet je hond niet meetrekken :')
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 22 november 2012 @ 16:39:07 #257
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119506956
Ik heb net zitten janken om dit verhaal van Fiona Apple, die haar tour uitgesteld heeft vanwege haar hond O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119550468
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben jij dat?
:+

quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net zitten janken om dit verhaal van Fiona Apple, die haar tour uitgesteld heeft vanwege haar hond O+
[ afbeelding ]
Ontzettend herkenbaar helaas....(Vooral de laatste paar zinnen.. :'( ) ik heb mijn werk afgelopen weken ook min of meer op hold gezet.Gelukkig had ik de luxe om dat te kunnen doen. Je hebt maar één keer de kans om nog iets te gaan doen met je hond en nog denk je nu terug met de gedachte van "Had ik maar meer voor em gedaan". Voor je het weet is het afgelopen en is de situatie te slecht om nog iets te kunnen doen. Kan me er alles bij voorstellen... 14 jaar is wel echt een mooie leeftijd voor zo'n hond. Maarja zelfs dan wil je ze niet kwijt.

Lijkt me wel verschrikkelijk om zo ver van te voren te weten dat je hond een tumor heeft. Als ik het eerder had geweten had ik mezelf helemaal gek gemaakt denk ik.
pi_119551308
Het is maar goed dat je niet alles van tevoren weet, denk ik dan maar. Als ik nu zou weten dat ik over 1 jaar mijn boys zou moeten afstaan zou ik nu met ze in bed gaan liggen en alleen maar samen zijn! Ik zou ze niet meer willen missen.

We zijn 2 dagen bij mijn ouders geweest, en daar hebben ze zo ontzettend druk gespeeld met de hond van mijn ouders dat Dex nu naast mij ligt te slapen, en ligt te rillen van de moeheid, en Toby heeft zijn eten alweer uitgekotst door oververmoeidheid!

En dan doe je zo je best om ze een beetje te temperen :')
S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2012 @ 22:44:11 #260
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119585675


Vandaag op kraamvisite geweest.
Dit is Ravi geboren 5 november, 24 december komt hij bij ons wonen! *O* *O* *O*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2012 @ 22:45:36 #261
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119585724


We zijn beide helemaal verliefd. *;
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2012 @ 22:47:52 #262
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119585785


En het was gelijk helemaal goed. Hele lieve moeder, prachtig nest.
Dat word dagen tellen tot 24 december, gelukkig gaan we tussentijds nog weer kijken!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:55:25 #263
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119586018
LIEV! O+ PUPPPYYYYY!

Is dat een Sharpei? Of zie ik het helemaal verkeerd. (Ben niet zo top met rassen raden :D )

Was de onze nog maar zo klein! Gaat zo snel!
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:03:10 #264
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119586298
Lief joh! Welk ras is het? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2012 @ 23:14:01 #265
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119586691
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Bienelientjee het volgende:
LIEV! O+ PUPPPYYYYY!

Is dat een Sharpei? Of zie ik het helemaal verkeerd. (Ben niet zo top met rassen raden :D )

Was de onze nog maar zo klein! Gaat zo snel!
Ja, het is een Shar-Pei. Onze laatste Pei, Kundun, is een paar maanden geleden op 14jarige leeftijd overleden. Tashi, onze Franse Bull word 23 december 3 jaar en heeft echt behoefte weer aan een vriendje. Een Shar-Pei pup was toch wat we graag er weer bij wilden, het huis voelt wat leeg.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_119591080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:47 schreef Strega het volgende:
[ afbeelding ]

En het was gelijk helemaal goed. Hele lieve moeder, prachtig nest.
Dat word dagen tellen tot 24 december, gelukkig gaan we tussentijds nog weer kijken!
Oh wat super tof! Echt gaaf dat er nog een vriendje bij jullie komt wonen *;
pi_119646498
Heeft iemand hier ervaring met een gebitsrenovatie voor de hond? Tandsteen verwijderen e.d. De dierenarts zei dat het nodig was, maar is dat het waard voor een hondje van bijna 15, gezien de pijn en stress? Ik neem aan dat dit niet onder narcose gebeurt, aangezien dat op die leeftijd een hoop risico's met zich mee brengt.
  maandag 26 november 2012 @ 18:55:45 #268
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_119647114
Lees dit topic eens door en plaats daar anders je vraag als die dat dan nog niet beantwoord is.
F&F / Het honden en katten op leeftijd topic.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_119657532
quote:
5s.gif Op maandag 26 november 2012 18:40 schreef K.Weenie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een gebitsrenovatie voor de hond? Tandsteen verwijderen e.d. De dierenarts zei dat het nodig was, maar is dat het waard voor een hondje van bijna 15, gezien de pijn en stress? Ik neem aan dat dit niet onder narcose gebeurt, aangezien dat op die leeftijd een hoop risico's met zich mee brengt.
Voor zover ik weet doen ze zulke dingen altijd onder narcose (correct me if i'm wrong).

Geen ervaring mee... maar laatst wel over een soort gebitscontrole nagedacht voor onze Lady(ook bijna 15). Omdat ze niet graag meer harde dingen kauwt.

Bij haar zou het echt onder narcose moeten omdat ze zeer zeker niet door een vreemde aan haar gebit laat sleutelen. Niet onder narcose zie ik bij haar als onmogelijk.. dat zou zo enorm stressvol zijn en onmogelijk voor de dierenarts i.v.m. bijten. Vanwege haar leeftijd is daar niet meer aan te beginnen.
En zou het niet durven zo'n omaatje onder narcose brengen.. die komt er niet meer uit joh. Als ze ziet hoe vast die soms al slaapt smiddags. We houden er al rekening mee door haar dieet wat aan te passen. Wat meer zachtere dingetjes geven.

De trimster heeft haar "programma" ook al aangepast voor Lady, zodat het wat minder stressvol is voor der. Ze is sowieso een hond die snel in de stress schiet van dat soort situaties maar dat zal natuurlijk per hond verschillen.
  maandag 26 november 2012 @ 23:07:03 #270
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119659346
Gebeurt altijd onder narcose ja. Chico zou ook moeten maar met zijn hartruis doen we dat dus niet meer :{w
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119661310
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net zitten janken om dit verhaal van Fiona Apple, die haar tour uitgesteld heeft vanwege haar hond O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Oh ;( ze beschrijft het heel erg mooi, haar relatie met haar hond. Is voor mij ook heel herkenbaar, al is mijn hond gelukkig nog niet oud en ook niet ziek..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 26 november 2012 @ 23:50:53 #272
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119661516
Gisteren



Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:42:15 #273
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119693413
Zijn dat beenpootwarmers op de laatste foto? :9

Trouwens misschien een gekke vraag maar ik heb het eerder nooit echt op die manier meegemaakt, maar Milo wordt als hij aandacht krijgt ontzettend opgewonden (ja inclusief een lange sjanus). Is dit normaal? Het gebeurt echt iedere keer als hij langer dan 10 seconden de aandacht krijgt :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:23:08 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119777246
Koud he?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119777497
Leuke foto :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef monsterd. het volgende:
Zijn dat beenpootwarmers op de laatste foto? :9

Trouwens misschien een gekke vraag maar ik heb het eerder nooit echt op die manier meegemaakt, maar Milo wordt als hij aandacht krijgt ontzettend opgewonden (ja inclusief een lange sjanus). Is dit normaal? Het gebeurt echt iedere keer als hij langer dan 10 seconden de aandacht krijgt :o
Hm dat heeft mijn hond nog nooit gehad, bij aandacht van mensen iig niet :P
Maar volgens mij is dat wel normaal hoor. Hoe oud is hij nu?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:51:13 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119780997
Oh ja, dat zou wel es pubergedrag kunnen zijn, gewoon negeren :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:58:12 #277
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_119781202
Hebben jullie honden wel eens last gehad van een kaakholte ontsteking? Koda is de laatste tijd erg goed te pas, en het roggelen hebben we geaccepteerd aangezien hij verder gewoon prima te pas is.

2 weken terug zijn we voor een second opinion toch even naar een andere dierenarts geweest, een iets bekendere, en die vond het vreemd dat er bij Koda altijd maar uit 1 neusgat snot kwam. Ze hebben hem toen iets beter bekeken en dachten dat het wel eens een kaakholte ontsteking kon zijn. Aangezien de snotneus soms heel erg is, en soms gewoon 3-4 weken niet, moesten we het nog even 2 weken aanzien. Nu gaan ze dus waarschijnlijk iets op kweek zetten zodat ze die bacterie eventueel kunnen bestrijden met een specifieke antibiotica. Dit zou volgens de dierenarts al een hele boel kunnen schelen voor Koda's ademhaling en geroggel. Dit wou ik eigenlijk wel graag even kwijt, dus ja, dan maar hier.. :@

Verder is die prima te pas! Het is zo'n lieve sukkel, dat die zich omver laat duwen door de kleinste hondjes, en het maakt hem geen donder uit :P Hij heeft voor sociaal gedrag tov mens en dier dan ook een zeer goed gekregen op zijn diploma. Volgend jaar ga ik denk ik verder met de A-cursus, want hij geniet er van om samen bezig te zijn, en ik ook. Ongelofelijk hoe Koda mijn leven in 1 jaar tijd zo heeft kunnen veranderen, dat wou ik toch wel even melden :D
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_119781337
Jammer maus dat je zo ver weg loopt. Denk dat Koda en Loebes goed samen kunnen spelen.

Verder heb ik geen idee hoe het met die kaakholte zit :)
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:09:30 #279
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_119781571
Als Lobbes net zo gek op water is als Koda, en ook net zo onbenullig is, denk ik dat ze het zeker prima kunnen vinden ja :P Als ik volgend jaar zelf mijn rijbewijs heb gehaald was ik ook van plan af en toe in het weekend een enkele keer wat verder weg te gaan met Koda. Mijn moeder kan dat niet ivm haar rugklachten, en mijn vader vindt het bos hier prima.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_119784354
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:09 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Als Lobbes net zo gek op water is als Koda, en ook net zo onbenullig is, denk ik dat ze het zeker prima kunnen vinden ja :P Als ik volgend jaar zelf mijn rijbewijs heb gehaald was ik ook van plan af en toe in het weekend een enkele keer wat verder weg te gaan met Koda. Mijn moeder kan dat niet ivm haar rugklachten, en mijn vader vindt het bos hier prima.
Loebes is inderdaad net zo onbenullig en.verzot op water haha.

Draaide me net 2 seconde om lag hij in de vijver in t park..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119792906
De twee die binnenkort geholpen worden, ze slapen zo lief saampjes. O+

Tessa en Lara
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:59:01 #282
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119796255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:32 schreef Njosnavelin het volgende:
Leuke foto :D

[..]

Hm dat heeft mijn hond nog nooit gehad, bij aandacht van mensen iig niet :P
Maar volgens mij is dat wel normaal hoor. Hoe oud is hij nu?
Vandaag 7 maanden geworden :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:59:26 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119796277
Oh, pubertijd >:)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:54:48 #284
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119798964
Ja dat blijkt ook. Hij weigert nu om af te gaan tenzij hij verleidnwordt met echt iets heeeeeul lekkers, en meneer is dan verdomd kieskeurig :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:14:47 #285
246614 KingsCrown
The opposite of Faith is Fear!
pi_119821180
Meet Buddy!



Onze West Highland White Terrier, deze foto is 3 weken geleden genomen, hier 13 weken oud. Ik zal voortaan lekker meespammen in dit topic. :)
pi_119821224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:14 schreef KingsCrown het volgende:
Meet Buddy!

[ afbeelding ]

Onze West Highland White Terrier, deze foto is 3 weken geleden genomen, hier 13 weken oud. Ik zal voortaan lekker meespammen in dit topic. :)
Waar hij heeft ingezeten? :o _O-
pi_119821377
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef monsterd. het volgende:
Zijn dat beenpootwarmers op de laatste foto? :9

Trouwens misschien een gekke vraag maar ik heb het eerder nooit echt op die manier meegemaakt, maar Milo wordt als hij aandacht krijgt ontzettend opgewonden (ja inclusief een lange sjanus). Is dit normaal? Het gebeurt echt iedere keer als hij langer dan 10 seconden de aandacht krijgt :o
Ik lees verder beneden dat Milo 7 maanden is, In dit geval kan ik zeggen, herkenbaar, en gaat vanzelf weer voorbij! Onze boys zijn nu 10 maanden, en het is al veel minder gelukkig!

Strega wat een schatje!!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:21:28 #288
246614 KingsCrown
The opposite of Faith is Fear!
pi_119821387
Meneer heeft genoten van de modder in het bos.

Eergisteren is deze chick-magnet ;) naar de puppypluk geweest ziet er weer top uit. Morgen meer foto's :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:28:20 #289
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119821618
:D MuddyBuddy :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119822570
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:14 schreef KingsCrown het volgende:
Meet Buddy!

[ afbeelding ]

Onze West Highland White Terrier, deze foto is 3 weken geleden genomen, hier 13 weken oud. Ik zal voortaan lekker meespammen in dit topic. :)
Wat een schatje. O+ :D
pi_119939670
Ik ga zaterdag naar een pup kijken *O* Hopelijk kan ik binnenkort dus ook foto's plaatsen ipv meekijken :s)
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:54:53 #292
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119939805
Leuk dragonberry, naar wat voor soort pup ga je kijken? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119940188
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:54 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dragonberry, naar wat voor soort pup ga je kijken? :)
kruising stafford/border collie. Die vond mijn vriend leuk :P
  woensdag 5 december 2012 @ 00:56:56 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119944083
Die heb ik volgens mij op mp voorbij zien komen. Wel een gekke combo wat betreft raseigenschappen dus ik zou het gedrag van de pups en ouders (mits aanwezig) goed observeren. Iig veel succes toe met het uitzoeken :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119948176
Gaan we zeker doen, vooral met het deel stafford moeten we goed opletten. Vader en moeder zijn als het goed is beide aanwezig.
Nog tips waar ik precies op moet letten?
  woensdag 5 december 2012 @ 10:39:32 #296
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119948433
stafford deel hoef je niet extra op te letten hoor, ( je moet je hond gewoon normaal opvoeden ern er is nix aan de hand)
zijn super lieve honden,

tips waar je op moet letten:
kijken hoe het huis eruit ziet (als het een tering bende is waar de puppys verblijven zou ik ze laten zitten)
paspoorten en entingen ( natuurlijk )
kijk ook even naar het gedrag van de paps en mams, aangezien ze er toch zitten ( kan een kleine blik geven van hoe de puppies gaan worden).
zijn het echt huis honden, of honden voor achter in de schuur ( paps en mams dan hé)

en hoe is je indruk van de mensen waar je ze haalt, nette honden liefhebbers of puur en alleen (brood)fokkers.
ga op je gevoel af, en neem ze alstublieft niet mee omdat ze daar zo zielig zijn ( mocht dit het geval zijn)
als het goed voelt zal het wel goed zitten.

suc6 met de aankoop van de pup.
en we zien de foto's wel verschijnen hier op FOK!
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 5 december 2012 @ 12:17:00 #297
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119951396
Haar eerste kerstmis! O+ Ze is wat onder de indruk, nu we zo lekker bezig zijn, maar voorlopig laat ze de boom nog staan! :')

pi_119959413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:29 schreef Dragonberry het volgende:
Gaan we zeker doen, vooral met het deel stafford moeten we goed opletten. Vader en moeder zijn als het goed is beide aanwezig.
Nog tips waar ik precies op moet letten?
Had een hele reactie getypt, en toen weg... Nog maar eens dan.

De strekking was als volgt:

Koop alsjeblieft geen pup via marktplaats maar zoek een goede fokker! Je hebt een prachtige gezonde raskat aangeschaft bij een goede fokker/Fok!ker, doe dat alsjeblieft ook met een hond! Een hond haal je voor 15 jaar in huis, dat is echt de moeite waard om in te investeren. Goede fokkers gooien geen nestje op marktplaats, die benader je via de puppy-bemiddeling van hun rasvereniging. Dan weet je zeker dat de ouderdieren getest zijn op erfelijke afwijkingen en (bij rassen zoals de stafford) op karakter, en dat de pups doelbewust gefokt zijn uit een zo gezond mogelijke combinatie met bepaalde wenselijke raseigenschappen.

Een goede fokker kan je helpen met het kiezen van een pup die bij je past: niet te dominant, niet te teruggetrokken, niet te druk, niet te fel. Daarnaast weet je zeker dat zo'n pup fatsoenlijk is ontwormd (met 2, 4, 6 en 8 weken) en ingeënt (met 6 weken) en dat hij/zij genetisch gezien een zo goed mogelijke start heeft omdat de ouders zijn getest op van alles en nog wat. Een hond kan een hele grote impact op je leven hebben, veel meer nog dan een kat. Je hebt het over een huisgenoot waar je nog 15 jaar mee moet samen leven op een comfortabele manier. Dan maakt het wel verschil of hij zich ontpopt als kattenvreter, marathonloper, banksloper, burenbijter of ruziemaker om maar eens wat minder aantrekkelijke mogelijkheden op te noemen. Natuurlijk kun je dingen aanleren of afleren, maar bepaalde eigenschappen zitten nou eenmaal in een ras verankert. Zo heeft een bordercollie een ontzettende behoefte aan uitdaging en beweging en een drang tot bij elkaar drijven (van bv je katten), en heeft een stafford (oorspronkelijk gefokt als vechthond) de neiging nogal zelfverzekerd te zijn en kan zo'n hond zich bij minder ervaren baasjes makkelijk ontpoppen als ruziemaker met buurthonden. Als je die eigenschappen combineert weet je al helemaal nooit wat er uit komt natuurlijk.

Daarom: kies alsjeblieft een pup van een fokker via de rasvereniging. Zo'n fokker licht je voor over het ras, vraagt ook aan jou dingen over je situatie (hoeveel ben je thuis? hoe vaak kun/wil je wandelen? heb of wil je kinderen? andere dieren? hoe ben je van plan de pup op te voeden?), nodigt je meerdere keren uit om kennis te maken en zodat je de pups leert kennen, en helpt je na aanschaf met raad en daad bij al je vragen over je pup. Ik heb met de fokkers van allebei mijn (ras)honden nog contact, vooral omdat ik graag opschep over hoe leuk ze zijn en hoe goed ze het doen, maar als ik vragen zou hebben kan ik ook altijd bij hen terecht. Dat is echt zo waardevol, vooral als je niet zo veel ervaring hebt met het opvoeden van honden.

Dus, mijn tip is: denk er nog eens heel goed over na en kies alsjeblieft voor een fokker die net als de fokker van je kat gaat voor lieve, mooie, gezonde raspups met een goed stabiel karakter. En niet voor iemand die zomaar twee rassen bij elkaar gooit en het resultaat vervolgens op marktplaats zet. Doe jezelf en de pup dat plezier.

/stokpaardjesmodus
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119959727
Bedankt voor je reactie! Zo heerlijk relativerd, de mening van een ander.
Ik heb er zeker over nagedacht en eigenlijk was het de bedoeling om van de zomer voor een raspup te gaan.
Ik heb alleen ook nog mijn vriend die het er ook mee eens moet zijn en die wil opeens niet meer wachten op en raspup. Deels vanwege de prijs, die hoger is dan wat we voor onze kat hebben betaald.
Ik heb ook nog de optie voor een mix herder pup uit spanje, wat eigenlijk nu mijn voorkeur heeft naast een ras. Ik moet alleen het geluk hebben dat die snel genoeg kan komen en eigenlijk wil mijn vriend geen formaat herder.
Pff ik vind het maar lastig eigenlijk.. Zou er bijna ruzie om krijgen.
pi_119960713
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:04 schreef Dragonberry het volgende:
Bedankt voor je reactie! Zo heerlijk relativerd, de mening van een ander.
Ik heb er zeker over nagedacht en eigenlijk was het de bedoeling om van de zomer voor een raspup te gaan.
Ik heb alleen ook nog mijn vriend die het er ook mee eens moet zijn en die wil opeens niet meer wachten op en raspup. Deels vanwege de prijs, die hoger is dan wat we voor onze kat hebben betaald.
Ik heb ook nog de optie voor een mix herder pup uit spanje, wat eigenlijk nu mijn voorkeur heeft naast een ras. Ik moet alleen het geluk hebben dat die snel genoeg kan komen en eigenlijk wil mijn vriend geen formaat herder.
Pff ik vind het maar lastig eigenlijk.. Zou er bijna ruzie om krijgen.
Als het mijn vriend was zou ik er zeker weten ruzie om maken ;)

Voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten gaat soms goed, maar lang niet altijd. Het is met honden helaas vaak zo dat goedkoop duurkoop is. En alle pups zijn schattig, lief, knuffelig, etc. maar niet allemaal zijn ze ook gezond en ontwikkelen ze een prettig stabiel karakter. Helaas kom je daar pas na een tijdje achter vaak, bijvoorbeeld als hij/zij in de puberteit zit en dat leuke speels-pittige karakter zich ontwikkeld tot vervelende dominantie waardoor hij steeds de baas probeert te worden en misschien wel bijt. Of als je leuke lieve pup een jaar of 6 is en ondertussen ernstige HD heeft ontwikkelt en na heel veel medische kosten alsnog afgemaakt moet worden. Daar sta je niet bij stil als je een lieve pup uitzoekt maar dat is helaas wel een reëel risico. Met een hond loop je imo wat dat betreft nog meer risico op nare dingen dan met een kat. Katten zijn sowieso wat makkelijker qua karakter (je hebt er minder 'last' van zou ik haast zeggen); dat is waarom wij wel 2 asielkatten en een 'gratis af te halen' kat hebben maar alle drie onze honden rashonden zijn van een goede fokker. Veel minder risico op nare medische problemen, en redelijke garantie op een bepaald type karakter (dat we uiteraard van tevoren uit hebben gezocht zodat we weten dat het in onze situatie past).

En ja, een rashond is duur om precies dezelfde reden dat een raskat duur is. Een fokker betaalt namelijk voor diverse shows, algemene medische keuringen/onderhoud, specialistische medische keuringen (die worden niet door zomaar elke DA gedaan) en eventueel DNA onderzoek, het zoeken en vervolgens betalen van een goede dekreu, medische begeleiding tijdens de dracht en bevalling als dat nodig is, socialisatie en verzorging van de pups, extra voeding voor de teef en de pups, het ontvangen van potentiële kopers, ontworming van de pups, medische keuring van de pups, inenting van de pups, de chip en stamboom voor alle pups, en vaak ook nog een puppypakket. Dat is behalve (meestal) heel erg leuk helaas ook best duur, wat dus doorberekent wordt aan de nieuwe eigenaars. Maar voor die prijs koop je dan wel een gezond hondje met een redelijk voorspelbaar en stabiel karakter dat bij jouw situatie past, dat een goede socialisatie heeft gehad de eerste weken en daarnaast krijg je de expertise en begeleiding van de fokker er bij. Voor mij absoluut 100% een reden om altijd voor een rashond van een goede fokker te gaan :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119987689
...en waar haal je een herplaatser vandaan ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')