abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 10:13:43 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86702686
Lezend in het memoriam topic vond ik eigenlijk dat dat ook een eigen topic verdiend. Er valt genoeg te delen over senioren dieren immers, buiten de kwaaltjes en gebreken zijn er onderwerpen als voedingssuplementen, seniorenvoeding, wat doe je extra bij warmte of juist in de winter. Is een nieuw jong vriendje een goed idee of juist niet? Kortom alles wat je bezig houd over jouw "oudje".

Zelf ben ik in het bezit van een 11 jarige Duitse herder.
Buiten dat hij stram, (oostindisch) doof is en staar heeft heeft hij ook een verminderde werking van zijn schildklier, een allergie en een hartprobleem.
En als ik het nu zo opschrijf klinkt het enorm veel maar hij lijkt met de medicijnen toch nog lekker door te keutelen. De dierenarts bereid ons al 1,5 voor op het einde maar gelukkig bleef hij gewoon nog even bij ons.

Elco:
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_86702755
Wat een oud beest :D! Lief O+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 10:16:33 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86702761
En ik neem Trovey heel brutaal gewoon met me mee :@

quote:
Op zondag 19 september 2010 06:39 schreef trovey het volgende:
Sterkte iedereen. Hier loopt ook een kandidaat (Palle, Noorse Boskatkater)rond waarmee het eigenlijk elk moment afgelopen kan zijn, nierfalen (althans dat nemen we aan a.d.h. van de bloedonderzoeken, we kunnen verder geen oorzaak vinden ondanks alle onderzoeken) in de laatste fase.....broodmager (alleen nog botten met een mottig en hier en daar kaal velletje er omheen) maar hij blijft maar doorgaan met eten, zeer actief zijn en gewoon lol hebben in het leven. :') Elke keer als ik thuiskom of 's morgens naar beneden ga verwacht ik hem stervend of dood aan te treffen maar hij weigert :P . 2 november zal hij 13 jaar oud worden mocht het lukken.....we wachten af. Zolang meneertje aangeeft dat hij er nog zin in heeft gaan we gewoon door ondanks zijn behoorlijk enge uiterlijk (en de voortdurende uitleg die ik moet geven aan bezoekers dat de kat niet verwaarloosd is }:| )
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 01:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Zolang hij zelf niet aangeeft dat hij er genoeg van heeft gaan we gewoon door. :s) Helaas heeft hij nu zijn hak opengestoten (de huid)...zijn achterpoten zijn kaal en helaas daardoor nogal gevoelig...hechten zit er op die plek niet in en ook als het wel kon dan zou hij de narcose niet overleven doordat hij zo mager is. Nu zit ik tig keer per dag zijn hak in te smeren met een speciale zalf om ontstekingen voor te zijn en het genezingsproces te bevorderen, gelukkig geneest hij nog steeds behoorlijk snel (hij heeft ook al een abces gehad aan zijn wang dat ook redelijk vlot weer dicht zat) maar nu naar zijn hak kijken is eng....je kijkt nu letterlijk op het witte gewricht en dat is meer dan je van je kat wilt zien bij leven. ;( Echter meneertje heeft nergens last van :o ...loopt normaal en zit er ook niet aan, net of er niets aan de hand is :P . Ik maak me er drukker om dan hem, als hij zijn hapje en drankje maar krijgt en een lekkere slaapplek vindt hij alles prima, ook dat insmeren van die hak. O+ Gelukkig is hij heel erg makkelijk in de omgang.
Sterkte nogmaals met je verlies, weet helaas maar al te goed hoe het voelt en het went nooit hoe vaak je die gang ook moet maken. :*
  woensdag 22 september 2010 @ 10:24:01 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_86702972
Goed idee Senes! ^O^
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 22 september 2010 @ 10:24:35 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_86702992
Ik had 2 Burmezen, overgenomen van de vorige eigenaren toen ze 9,5 jaar waren. De afgelopen jaren hadden ze beide al verminderde nier-functionaliteit, gecompenseerd met een dieet, en overactieve schildklieren, opgelost met een pilletje.

Caesar heeft er vorig jaar "iets" bijgekregen waardoor hij wel at, maar dat niet meer in vlees en vet omzette, nooit uitgevonden wat het was, en begin dit jaar heb ik hem moeten laten inslapen. Hij was van 4,5 kg afgevallen tot 2,7 kg.

Julius is ondertussen 18 jaar geworden, en heeft er ondertussen wat probleempjes bij. Zijn gehoor is nog hoogstens een derde van wat het was, hij heeft beginnende staar, en pijn in zijn rug omdat zijn rugwervels versleten zijn. Desondanks heeft hij een maandje geleden nog 2 spitsmuizen te pakken gehad.

Ik verwacht eigenlijk niet dat hij het einde van het jaar haalt, maar dan heeft hij een mooi leven gehad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:25:35 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_86703013
^O^ Hier is ons oude wijffie afgelopen winter in de achtertuin! ^O^

Beessie is al bijna 16 jaar oud en dat begin je goed te merken. Staar (en al gedeeltelijk blind aan het worden), doof worden (ze schrikt hedendaags van elk miniem geluid al enorm), ze heeft de bekende ouderdoms wratjes, vetbulten, traagheid, etc. Gek genoeg wordt ze weer helemaal jong en hyper als ze Pepper tegenkomt, één van haar hondenvriendjes! Ze is mijn moppie en mijn alles, want 15 van mijn 22 jaartjes jong heb ik met haar doorgebracht! Maar ja, het kan nu elk moment natuurlijk ineens over zijn dus geniet ik nog van de tijd die ik met haar heb! O+
pi_86703051
Goed topic. ^O^
Op dit moment ben ik in het bezit van jonge goden van katten (de oudste is 6) maar ik wil dit wel volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86703326
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:

[ afbeelding ]

Beessie is al bijna 16 jaar oud en dat begin je goed te merken. Staar (en al gedeeltelijk blind aan het worden), doof worden (ze schrikt hedendaags van elk miniem geluid al enorm), ze heeft de bekende ouderdoms wratjes, vetbulten, traagheid, etc. Gek genoeg wordt ze weer helemaal jong en hyper als ze Pepper tegenkomt, één van haar hondenvriendjes! Ze is mijn moppie en mijn alles, want 15 van mijn 22 jaartjes jong heb ik met haar doorgebracht! Maar ja, het kan nu elk moment natuurlijk ineens over zijn dus geniet ik nog van de tijd die ik met haar heb! O+
Awww wat een lieve snoet! ^^ O+

Proberen te genieten van de tijd die haar nog rest, moet je zeker doen! NIet alleen voor jou, maar ook voor je hond zelf. Zo voelen ze dat ze na al die jaren nog steeds zo geliefd zijn en er altijd bij zullen horen...

Een dikke maand voor mijn hondje stierf, wou ik de hele tijd bij haar zijn. Mijn vriend begreep dat niet zo goed (en dat nam ik hem wel een beetje kwalijk), maar toch vond ik dat ik dat moest doen! Ik wist natuurlijk niet op voorhand dat zij toen zou sterven, maar ik had wel 'n voorgevoel... (de prognose voor dieren met leverziektes is nooit erg goed + ik zag dat haar energie elke dag een beetje slonk). Achteraf ben ik dan ook superblij dat ik nog zoveel tijd bij haar heb doorgebracht :)

Veel plezier nog met je hondje! :)
Enjoy the time you're given
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 10:37:46 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86703331
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:

[ afbeelding ]

Och wat een leukerd. En een hele kwieke blik nog :D

Elco heeft al heel lang staar maar kon vanwege zijn hartkwaal niet meer geopereerd worden. Het heeft heel lang stil gestaan maar ik heb nu het idee dat het sneller achteruit gaat.
Elco word soms ook wat kribbiger naar andere honden, ik heb het idee dat dat ook komt omdat hij vooral in de schemer niet zo goed meer ziet wat er op hem afkomt.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 10:40:13 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86703407
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:24 schreef mvdejong het volgende:
Ik had 2 Burmezen, overgenomen van de vorige eigenaren toen ze 9,5 jaar waren. De afgelopen jaren hadden ze beide al verminderde nier-functionaliteit, gecompenseerd met een dieet, en overactieve schildklieren, opgelost met een pilletje.

Caesar heeft er vorig jaar "iets" bijgekregen waardoor hij wel at, maar dat niet meer in vlees en vet omzette, nooit uitgevonden wat het was, en begin dit jaar heb ik hem moeten laten inslapen. Hij was van 4,5 kg afgevallen tot 2,7 kg.

Julius is ondertussen 18 jaar geworden, en heeft er ondertussen wat probleempjes bij. Zijn gehoor is nog hoogstens een derde van wat het was, hij heeft beginnende staar, en pijn in zijn rug omdat zijn rugwervels versleten zijn. Desondanks heeft hij een maandje geleden nog 2 spitsmuizen te pakken gehad.

Ik verwacht eigenlijk niet dat hij het einde van het jaar haalt, maar dan heeft hij een mooi leven gehad.
Nog jachtinstinct genoeg dus :D Klinkt alsof hij het inderdaad nog erg goed heeft. Heb je ook foto's? Ben wel benieuwd naar Julius :Y
pi_86703689
Goed topic ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_86703994
Mooi topic.
Geniet van jullie oude beestjes. :)
  woensdag 22 september 2010 @ 11:24:08 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_86704813
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Nog jachtinstinct genoeg dus :D Klinkt alsof hij het inderdaad nog erg goed heeft. Heb je ook foto's? Ben wel benieuwd naar Julius :Y
Geen hele recente, wel een paar rond 15 jaar, maar aan zijn uiterlijk is nog weinig te zien :

Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_86705074
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:13 schreef senesta het volgende:
Lezend in het memoriam topic vond ik eigenlijk dat dat ook een eigen topic verdiend. Er valt genoeg te delen over senioren dieren immers, buiten de kwaaltjes en gebreken zijn er onderwerpen als voedingssuplementen, seniorenvoeding, wat doe je extra bij warmte of juist in de winter. Is een nieuw jong vriendje een goed idee of juist niet? Kortom alles wat je bezig houd over jouw "oudje".

Zelf ben ik in het bezit van een 11 jarige Duitse herder.
Buiten dat hij stram, (oostindisch) doof is en staar heeft heeft hij ook een verminderde werking van zijn schildklier, een allergie en een hartprobleem.
En als ik het nu zo opschrijf klinkt het enorm veel maar hij lijkt met de medicijnen toch nog lekker door te keutelen. De dierenarts bereid ons al 1,5 voor op het einde maar gelukkig bleef hij gewoon nog even bij ons.

Elco: [ afbeelding ]
:o Hij is ook echt oud geworden in de afgelopen jaren. Toen ik foto's van hem zag toen ik net hier kwam was ie echt veeeeeel jonger van uiterlijk ook.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 22 september 2010 @ 11:51:28 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86705725
:P Ik heb alleen maar jonkies.
Chico is pas 12.5 en rent elke dag nog uren met de meute mee, en Karel is met 10 jaar nog pup van jewelste, dus dit topic is voor mij gelukkig niet van toepassing.
Maar ik ben verliefd op Beessie O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 22 september 2010 @ 11:57:33 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86705938

Meet Baloe. 10 jaar, artrose, schildklier aandoening, hd (lichte vorm) in de heupen, geopereerd aan de kruisbanden, voedselallergie, chronisch druipende oog, prostaat problemen (die verholpen zijn na een castratie *O*) en algeheel knuffelslet :D

Als je hem ziet spelen en ouwehoeren, issie geen 10 :D Hij is heerlijk fit, en heerlijk speels.

Omdat hij met zijn poten zit, voerde ik eerst primeval. Nu heb ik hills j/d eens kijken hoe dat bevalt. Ik geef hem daarnaast groenlipmossel en omega 3 vetzuren *O*. Hij staat op een heel carprodyl nu O+ en daar doet hij het prima op.

Hij is helemaal gek van zwemmen O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 september 2010 @ 12:10:38 #17
176471 oh-oh
pi_86706350
Tssssss Qwea, das ook een jonge god, net als de mijnes :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 22 september 2010 @ 12:14:41 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86706482
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:10 schreef oh-oh het volgende:
Tssssss Qwea, das ook een jonge god, net als de mijnes :P
Ik ben wel blij dattie nog zo speels e.d is :D. Hij staat nu rijst te eten... en het is echt een flikker hoor. Hij probeert me nog steeds uit. Komt ie aan met rijst in zn waffel en laat ie het zo vallen. En dat 3x :) :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 september 2010 @ 12:23:07 #19
176471 oh-oh
pi_86706743
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dattie nog zo speels e.d is :D. Hij staat nu rijst te eten... en het is echt een flikker hoor. Hij probeert me nog steeds uit. Komt ie aan met rijst in zn waffel en laat ie het zo vallen. En dat 3x :) :D
Mijn ouwe baas O+
Dat gedoe met die pup hoeft niet meer zo van hem, maar hij laat ze wel nog elke dag even duidelijk zien wie de baas is B-)
( Groucho Marx )
pi_86706876
Wunna(spreek uit woena) is nu een ruime 12 jaar, ze is niet zo vlot meer, kampt met een nare vlooienallergie en wenst niet meer aan de lijn te lopen, ze accepteerd nog net aan dat ze voor het oversteken aan de lijn moet, maar wat al niet zo vlot meer ging vergaat dan tot enorme traagheid, met een eigewijs hoofd erbij omdat het mevrouw niet zint.

Afgezien van wat langzamer worden en soms wat stijfjes zijn in het begin is ze zeer gezond, ze is wel een ergere joeltroel geworden.
Laatst werd ze "gebeten" door een boxer, er zat nog geen haar verkeerd na de "aanval", maar mevrouw heeft er een ruime 5 minuten over lopen joelen, tot grote schrik van de eigenaar van de boxer, die bang was dat dat schattige oudje verwond was.

Ze is nogsteeds speels, alhoewel ze wilde spelletjes niet meer red, gelukkig hebben we ook een jonge kat in huis en kan de jack russel daar de wilde spelletjes mee doen(sterker nog, de jack russel vindt de kat soms te wild ;) ).

Hoelang ze nog meegaat, ik weet het niet, dus genieten we maar van elke dag die we hebben, moeten we wel mee oppassen, want mevrouw heeft een eigen wil, een sterke, alhoewel ze altijd lief en beleefd is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_86709959
O+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 14:09:30 #22
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_86710007
Goed idee dit topic, Senesta.

Wij hebben ook al heel wat oudere heren.
Othello (Jack Russel) 16 jaar, wat doof en altijd koud. Hij heeft nu dus een sweater, jas had hij al. Rent buiten nog als de jongste. O+
Kundun (Shar-Pei) is 11. Mist 1 oog de andere is zo goed als blind door staar. Behalve wat wratjes is hij in prima conditie en topdog.
Bullie, vorig jaar uit asiel gehaald, Franse Bulldog, zou nu 12 zijn, Jonger is hij zeker niet, ouder waarschijnlijk., Is nu bij ons aan z'n tweede jeugd begonnen.

Tashi, onze andere Franse Bull word komende kerst 2 jaar, is dus nog een baby.

Bij onze katten (6 totaal) is Djinni de oudste momenteel, zij is 11 jaar en van ijzer.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_86710076
Ik heb een 11-jarige kat die zich meestal gedraagt als een kitten en niet moe te krijgen is! :D
pi_86710169
Ivory die net onder de douche vandaan komt:

Ze wordt in januari 16 (ongeveer, volgens mij heeft het asiel haar leeftijd geschat toen ze mij 11 jaar geleden uitkoos). Ze heeft nierfalen, dus het is maar afwachten hoe lang ze nog bij me blijft, maar ze is nog energiek genoeg om bij me op schoot te springen en stevig knorrend aaitjes in ontvangst te nemen. Eten doet ze meestal nog als een bootwerker. En ja, ze doucht.. Al gauw een paar keer per dag staat ze luid schreeuwend bij de badkamer deur dat ik de kraan open moet draaien O+
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 14:15:21 #25
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_86710243
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef anboni het volgende:
Ivory die net onder de douche vandaan komt:

[ afbeelding ]

Ze wordt in januari 16 (ongeveer, volgens mij heeft het asiel haar leeftijd geschat toen ze mij 11 jaar geleden uitkoos). Ze heeft nierfalen, dus het is maar afwachten hoe lang ze nog bij me blijft, maar ze is nog energiek genoeg om bij me op schoot te springen en stevig knorrend aaitjes in ontvangst te nemen. Eten doet ze meestal nog als een bootwerker. En ja, ze doucht.. Al gauw een paar keer per dag staat ze luid schreeuwend bij de badkamer deur dat ik de kraan open moet draaien O+
Wat een beauty! O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')