quote:
Op zaterdag 10 januari 2026 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:Mijn puber jat de hele dag allerlei spullen die hij niet mag, komt eerst voorbij zodat je weet dat hij iets heeft en maakt dan een spelletje van het heroveren

De buit varieert van schoenen tot afstandsbediening of zoals gister een nieuwe nepplant, en nee hij mag het niet doen, maar die zelfvoldane kop als het weer gelukt is...
[
link |
afbeelding ]
En vanmorgen zat meneer zijn land te overzien op de bevroren tuintafel
[
link |
afbeelding ]
Mooi is dat

als ze uit zichzelf al weten dat ze iets gedaan hebben wat niet mag

Ik heb van kleins af aan altijd honden om mij heen gehad, ik kan me eigenlijk geen leven voorstellen zonder hond

En ik heb altijd gehad dat mijn hond perfect moet luisteren naar de belangrijkste commando's (zit, af, blijf, hier, volg, nee/foei), zodat anderen geen last hebben van mijn hond en zodat haar veiligheid gewaarborgd is.
Maar verder heb ik ze altijd vrij gelaten en ze alle ruimte gegeven om hun eigen karakter te kunnen zijn en volgen.
Ondeugend zijn terwijl ze weten dat ze iets doen wat niet mag (tot op zekere hoogte, zolang het niet schadelijk of zo is), of een stronteigenwijze bui hebben, en dat soort dingen, dat vind ik alleen maar leuk
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.