ja we moeten wat opbrengen voor onze Europese vriendenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:14 schreef kawotski het volgende:
Ik wil niet weten hoeveel ik er op achteruit ga met wat ze tegenwoordig allemaal verzinnen. Als de zorgpremie nu het enige was.. Nee, ook nog de huur verhogen, btw, gas, electra, mrb, brandstofaccijnzen.. En terugdraaien, no way.
En natuurlijk voor mensen als jij.....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we moeten wat opbrengen voor onze Europese vrienden
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En natuurlijk voor mensen als jij.....
nou ik ben 1,5 modaal, zonder hypootheeksubsidie of huursubsidie dus ik draag fors bijquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En natuurlijk voor mensen als jij.....
Lijkt me wel, het is zo volstrekt zinloos dat ook Pvda mensen dit absoluut niet snappenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop inderdaad ook dat men in de eerste kamer inzet dat dit plan echt niet door de beugel kan, dit onderdeel MOET uit het regeeraccoord geschrapt worden.
Het huidige systeem van vaste zorgpremie en toeslag via de belastingvoor diegenen die het nodig hebben is prima, er moet alleen iets gedaan worden aan de kostenkant!! Die "andere" verdeling leidt tot zoveel kosten dat je behalve een zeer oneerlijke nivellering(vind ik) niets bereikt, ja alleen maar negatieve effecten. Maar je kunt ook meer nivelleren met de zorgtoeslag als je dat pers;e zou willen.. waarom in vredesnaam het systeem veranderen... Ik snap het niet!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lijkt me wel, het is zo volstrekt zinloos dat ook Pvda mensen dit absoluut niet snappen
Daarom komt het ook niet door de eerste kamer, Samsom zal dit moeten inslikkenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het huidige systeem van vaste zorgpremie en toeslag via de belastingvoor diegenen die het nodig hebben is prima, er moet alleen iets gedaan worden aan de kostenkant!! Die "andere" verdeling leidt tot zoveel kosten dat je behalve een zeer oneerlijke nivellering(vind ik) niets bereikt, ja alleen maar negatieve effecten. Maar je kunt ook meer nivelleren met de zorgtoeslag als je dat pers;e zou willen.. waarom in vredesnaam het systeem veranderen... Ik snap het niet!
als men dan persé meer wil nivelleren verhogen ze gewoon de basispremie én de zorgtoeslag, dan hoef je helemaal het systeem niet te veranderen. Kost ook geen geld om het hele systeem om te gooien en al die andere nadelen van die inkomensafhankelijke premie die men nu uit de hoge hoed heeft getoverd..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt het ook niet door de eerste kamer, Samsom zal dit moeten inslikken
juist. het inkomensafhankelijk maken van een verzekering die voor iedereen hetzelfde is, is belachelijk. iedereen moet gewoon hezelfde betalen voor dezelfde zorg, dat is pas sociaal en eerlijk. je moet mensen helpen die het nodig hebben, maar dit soort foute cadeautjes verminderen juist solidariteit en zal er voor zorgen dat de zorgkosten straks nog verder uit de hand gaan lopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:12 schreef DaMayan het volgende:
Opzich is inkomensafhankelijkheid voor kosten geen probleem maar daar heb je 1 plek voor: de inkomstenbelasting.
Dat wordt nu al naar 2 plekken opgeschoven: huurverhoging en zorgverzekering. Wat is de volgende plek? Vekeersboetes? Collegegeld? Kosten voor rijbewijs en paspoort? En waar houdt het op? Gechargeerd: Wordt straks een pak melk inkomensafhankelijk?
Omdat werken niet meer loont. Obviously.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:11 schreef Arcee het volgende:
Waarom komen er eigenlijk 120.000 werklozen bij door de inkomensafhankelijke zorgpremie? Althans, ik meen dat ik zoiets hoorde.
nee , er is een basispremie en de rest zou via de jaaropgaaf gaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:07 schreef kawotski het volgende:
Je zou voor de lol elk kwartaal van baan moeten veranderen. Met verschillende inkomens natuurlijkzal ze leren, het ene kwartaal wel huursubsidie en maar 20 euri zorgpremie, kwartaal daarop geen subsidie en een paar honderd euro zorgpremie..
Vertel. Wat denk je over me te weten?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:14 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
is niet moeilijk te zien in welke categorie jij valt he
Kortom: wie geld heeft, blijft leven, Wie (door wat voor omstandigheden dan ook) minder of geen geld heeft, mag dood creperen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat moet niet het uitgaanspunt zijn. Het woord dat ik opvallend vaak heb gehoord de afgelopen dagen is 'eerlijk'. Laten we dat eens als uitgangspunt nemen. We kunnen niet eindeloos de prijs blijven verhogen van wat een leven mag kosten. Zeker niet als je de rekening ervan bij een ander legt.
Overdrijf niet zo, alsof dat nu wel gebeurt en met invoering van inkomensafhankelijke premies niet. Nee dus, want dat zou zo zijn als er helemaal geen zorgstelsel zou zijn, en dat bedoelt hij niet. Ik ben het wel eens met wat hij zegt, we kunnen niet eeuwig blijven betalen voor iemand, hoe graag we dat ook zouden willen. Solidariteit heeft z'n grenzen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kortom: wie geld heeft, blijft leven, Wie (door wat voor omstandigheden dan ook) minder of geen geld heeft, mag dood creperen.
Ik werp dit soort ziekelijk gedachtegoed verre van me.
Lol. Waarom loont werken niet dan ten opzicht van werkloos en bijstand? En wees concreet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Omdat werken niet meer loont. Obviously.
Dat was deels sarcastisch, maar om een concreet voorbeeld te laten zien:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lol. Waarom loont werken niet dan ten opzicht van werkloos en bijstand? En wees concreet.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Dat zijn volgens mij geen werklozen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Omdat werken niet meer loont. Obviously.
Het ging niet om een vergelijking tussen de situatie nu en de situatie zodadelijk. Het ging om de libertarische plannen die Paper_Tiger erop nahoudt, waarbij mensen in hun eigen sop mogen gaarkoken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:37 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo, alsof dat nu wel gebeurt en met invoering van inkomensafhankelijke premies niet. Nee dus, want dat zou zo zijn als er helemaal geen zorgstelsel zou zijn, en dat bedoelt hij niet. Ik ben het wel eens met wat hij zegt, we kunnen niet eeuwig blijven betalen voor iemand, hoe graag we dat ook zouden willen. Solidariteit heeft z'n grenzen.
Zou jij je broer of zuster niet bijstaan? Je vader of moeder? Je kinderen? Vrienden, buren? Dat is zo'n beetje de grens van mijn solidariteit. De een wil de Grieken helpen, de Italianen en de Spanjaarden. Volgens jou moeten alle Nederlands jou bijstaan. Ik denk; laat je die de zaken ook eens oplossen in eigen kring.quote:Op donderdag 1 november 2012 01:14 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het ging niet om een vergelijking tussen de situatie nu en de situatie zodadelijk. Het ging om de libertarische plannen die Paper_Tiger erop nahoudt, waarbij mensen in hun eigen sop mogen gaarkoken.
Dat er grenzen zitten aan solidariteit heb ik nooit bestreden, maar dat is wat anders dan wat Paper_Tiger voorstaat. Die wil het liefst nul overheid, wat automatisch betekent dat mensen aan hun lot worden overgelaten, hun zorg niet meer kunnen betalen en daar aan doodgaan.
Ik kan het niet anders maken dan het is; dat is gewoon wat het libertarisme op dit terrein zou uithalen. Gelukkig is het libertarisme - zijn toepasselijke username zegt het al - slechts een papieren tijger en geen werkelijkheid.
Ik leg de grens bij de Nederlandse grens. En als het geld naar Griekenland ook bij de Grieken aan zou komen zou dat een stuk positiever zijn. Wat er nu gebeurd is gewoon via Griekenland geld pompen naar noordelijke financiële instellingen. Bah, en dan opgestookt door de media ook nog klagen over mensen die 30% van hun loon moeten inleveren.quote:Op donderdag 1 november 2012 06:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zou jij je broer of zuster niet bijstaan? Je vader of moeder? Je kinderen? Vrienden, buren? Dat is zo'n beetje de grens van mijn solidariteit. De een wil de Grieken helpen, de Italianen en de Spanjaarden. Ik denk; laat die de zaken ook eens oplossen in eigen kring.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik ben 1,5 modaal, zonder hypootheeksubsidie of huursubsidie dus ik draag fors bij
Wat klopt er niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga 50 euro netto vooruit heb ik gezien
Dat is mooi. Ik kan ook wel wat missen maar wil het niet betalen.quote:Op donderdag 1 november 2012 06:46 schreef Devv het volgende:
Ik vind het niet erg om extra bij te dragen. Ik kan het wel missen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |