Daarom staat dat ook in een bijzin.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat je (op dit moment) geen zorg gebruikt, is geen argument. Ik gebruik ook geen zorg, maar je betaalt gewoon je premie. Solidariteit heet dat.
En natuurlijk moet je oog blijven houden voor de precieze verhoudingen. Zoals Samsom vandaag al zei: naar de precieze uitwerking kan nog worden gekeken. Maar dat mensen met een ruim inkomen meer betalen aan deze collectieve voorzieningen, met het doel om het niveau van die voorziening op peil te houden, vind ik prima.
Nee. Ik sta nog bij m'n ouders in de zorgverzekeringquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij gaat ook 50 euro vooruit als je aan max ZVW zit
[..]
jij ook
O, maar goed, het vervallen van de bijtelling ZVW over twee maanden, heeft een positief effect op de strook van 50 euroquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee. Ik sta nog bij m'n ouders in de zorgverzekering
Nee gewoon een kleinere overheid. Als niemand meer met de KLM wil vliegen dan kunnen die ook niet even de prijzen verhogen voor de overgebleven passagiers. Die red zich alleen door in eigen vlees te snijden. Waarom zou dat voor de overheid niet gelden?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:35 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Inderdaad, en het wordt ook weleens tijd. Gewoon weer even bijdragen iedereen (en flink) en over tien jaar kan iedereen weer lekker alleen aan zichzelf denken.
Is de inkomstenbelasting niet verlaagd (vlaktax)? Dat lijkt mij dan eerder een 1-1 uitslag.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:52 schreef Morendo het volgende:
De PvdA heeft de onderhandelingen gewonnen. Met medewerking van de VVD wordt gewoon een tweede inkomstenbelasting ingevoerd. Ronduit schandalig.
Dikke 800quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:00 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan er 300 per maand op achteruit zo te zien
gezamenlijk gezinsinkomen 150.000 bruto ??quote:
ja we moeten wat opbrengen voor onze Europese vriendenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:14 schreef kawotski het volgende:
Ik wil niet weten hoeveel ik er op achteruit ga met wat ze tegenwoordig allemaal verzinnen. Als de zorgpremie nu het enige was.. Nee, ook nog de huur verhogen, btw, gas, electra, mrb, brandstofaccijnzen.. En terugdraaien, no way.
En natuurlijk voor mensen als jij.....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we moeten wat opbrengen voor onze Europese vrienden
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En natuurlijk voor mensen als jij.....
nou ik ben 1,5 modaal, zonder hypootheeksubsidie of huursubsidie dus ik draag fors bijquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En natuurlijk voor mensen als jij.....
Lijkt me wel, het is zo volstrekt zinloos dat ook Pvda mensen dit absoluut niet snappenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop inderdaad ook dat men in de eerste kamer inzet dat dit plan echt niet door de beugel kan, dit onderdeel MOET uit het regeeraccoord geschrapt worden.
Het huidige systeem van vaste zorgpremie en toeslag via de belastingvoor diegenen die het nodig hebben is prima, er moet alleen iets gedaan worden aan de kostenkant!! Die "andere" verdeling leidt tot zoveel kosten dat je behalve een zeer oneerlijke nivellering(vind ik) niets bereikt, ja alleen maar negatieve effecten. Maar je kunt ook meer nivelleren met de zorgtoeslag als je dat pers;e zou willen.. waarom in vredesnaam het systeem veranderen... Ik snap het niet!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lijkt me wel, het is zo volstrekt zinloos dat ook Pvda mensen dit absoluut niet snappen
Daarom komt het ook niet door de eerste kamer, Samsom zal dit moeten inslikkenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het huidige systeem van vaste zorgpremie en toeslag via de belastingvoor diegenen die het nodig hebben is prima, er moet alleen iets gedaan worden aan de kostenkant!! Die "andere" verdeling leidt tot zoveel kosten dat je behalve een zeer oneerlijke nivellering(vind ik) niets bereikt, ja alleen maar negatieve effecten. Maar je kunt ook meer nivelleren met de zorgtoeslag als je dat pers;e zou willen.. waarom in vredesnaam het systeem veranderen... Ik snap het niet!
als men dan persé meer wil nivelleren verhogen ze gewoon de basispremie én de zorgtoeslag, dan hoef je helemaal het systeem niet te veranderen. Kost ook geen geld om het hele systeem om te gooien en al die andere nadelen van die inkomensafhankelijke premie die men nu uit de hoge hoed heeft getoverd..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt het ook niet door de eerste kamer, Samsom zal dit moeten inslikken
juist. het inkomensafhankelijk maken van een verzekering die voor iedereen hetzelfde is, is belachelijk. iedereen moet gewoon hezelfde betalen voor dezelfde zorg, dat is pas sociaal en eerlijk. je moet mensen helpen die het nodig hebben, maar dit soort foute cadeautjes verminderen juist solidariteit en zal er voor zorgen dat de zorgkosten straks nog verder uit de hand gaan lopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:12 schreef DaMayan het volgende:
Opzich is inkomensafhankelijkheid voor kosten geen probleem maar daar heb je 1 plek voor: de inkomstenbelasting.
Dat wordt nu al naar 2 plekken opgeschoven: huurverhoging en zorgverzekering. Wat is de volgende plek? Vekeersboetes? Collegegeld? Kosten voor rijbewijs en paspoort? En waar houdt het op? Gechargeerd: Wordt straks een pak melk inkomensafhankelijk?
Omdat werken niet meer loont. Obviously.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:11 schreef Arcee het volgende:
Waarom komen er eigenlijk 120.000 werklozen bij door de inkomensafhankelijke zorgpremie? Althans, ik meen dat ik zoiets hoorde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |