SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Peasant heeft inderdaad een mooi album gemaaktquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:28 schreef cafca het volgende:
Laatste weken veel geluisterd naar:
Ken Stringfellow - Danzig in the moonlight
Susanna Hofs - Someday
Black Prairie - a tear in the eye is a wound in the heart
Snowgoose - Harmony Springs
Andy Burrows - Company
Verder Bound for Glory van Peasant herontdekt, deze gaat heel hoog eindigen in mijn jaarlijst
Bedankt voor de tip. Die plaat klinkt op het eerste gehoor heel aardig, eens kijken of ie blijft hangen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:28 schreef cafca het volgende:
Verder Bound for Glory van Peasant herontdekt, deze gaat heel hoog eindigen in mijn jaarlijst
Zeker weten. Maar Isla uit 2009 is wel iets beter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik was eerst niet zo heel positief over de laatste plaat van Portico Quartet. Heb 'm de afgelopen dagen echter weer een paar keer opgezet, en begin volledig te draaien: wat een plaat! Als 'ie zo blijft doorgroeien, kan 'ie best wel eens in het jaarlijstje komen.
En terecht. Mijn nederige excuses.quote:
Polar Bear is echt geniaal, mijn favoriete band van die nieuwe britse wat pop en electro geinspirieerde jazzbandjes zoals Portico Quartet, Hidden Orchestra, Cinematic Orchestra, Acoustic Ladyland en Neil Cowley. Zeker een aanrader hier voor iedereen. Maar ze hebben geen 2012 album, dus weer even ontopic:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Polar Bear is tof! Wat nog toffer is, is dat de naam op Spotify wordt gedeeld met een of andere foute rapper.
Erevan Tusk, wat is dat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Moody het volgende:
[..]
En terecht. Mijn nederige excuses.
Om het goed te maken, hier alvast de albums die het meeste indruk hebben gemaakt tot nu toe. Het mag raar lopen als daar nog verandering in komt de komende 2 maand....
Asaf Avidan - Different Pulses
Ramona Falls - Prophet
Right Away, Great Captain! - The Church Of The Good Thief
The Irrepressibles - Nude
Mark Lanegan Band - Blues Funeral
Heartless Bastards - Arrow
Perfume Genius - Put Your Back N 2 It
Erevan Tusk - Fortify Your Innocence
Dave Matthews Band - Away from the World
Animal Kingdom - The Looking Way
Alt-J - An Awesome Wave
Ik had een tekstuele uitleg verwacht maar ik zal de filmpjes kijkenquote:
Google weet iets meer dan wat ik je kan vertellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had een tekstuele uitleg verwacht maar ik zal de filmpjes kijken
Weer zo'n "hipster rap" plaat, gehyped door P4k? Of is dit iets anders? Ik ga het eens luisterenquote:Op zaterdag 3 november 2012 01:17 schreef DO2 het volgende:
Luister alleen nog maar naar die Kendrick Lamar. Kom niet meer toe aan andere albums.
Kolere, het is echt lang geleden dat ik zo verliefd ben geweest op 'n album, zeg.
Plaat van het jaar. Kan niet meer kapot.
Ik kon het niet latenquote:Op zaterdag 3 november 2012 12:23 schreef DO2 het volgende:
Gewoon luisteren, Norrage. Zonder vooroordelen, graag.
Roosbeef, spinvis, eefje,PJ, bon iver, antlers, Jonathan wilson, feist, wilco, Nicolaas jaar,destroyer, Radiohead...Jezus, 2011 was echt te mal voor woorden zo goed. En ik vergeet nog een heleboel! Dit hele lijstje gewoon even uit mijn hoofd genoemd is alle 10 al beter dan wat ik in 2012 heb gehoord. Dan moet er nog wat bezinken hoor van 2012 maar 2011 vind ik persoonlijk echt een bizar goed jaar.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:57 schreef DO2 het volgende:
2011? Viel wel mee, toch? PJ Harvey heeft dat jaar de beste plaat afgeleverd.
- Briljante plaat, trouwens. Heeft nog steeds niets aan kracht ingeboet. -
( En, nee, niet Bon Iver.. )
Ik vind het niets, het spijt me. Wel fijne beats, en instrumentaal is het wel aardig, maar dit is dus hiphop waar ik niet zoveel mee kan..die stem van die vent bah.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:23 schreef DO2 het volgende:
Gewoon luisteren, Norrage. Zonder vooroordelen, graag.
Ik hoor dat echt links en rechts gehyped worden, maar het is toch gewoon weer trash metal of iets dergelijks waar ik mij nooit in verdiep?quote:Op maandag 26 november 2012 03:13 schreef An_awesome_wave het volgende:
Met grote afstand, wat een energie, wat een vocals, wat een riffsSerieus, vergeet white pony.
[ afbeelding ]
Ik vind het echt een dijk van een album, dat van akelig hoog niveau is en alle torenhoge verwachtingen dik heeft ingelos. Dit album klopt echt aan alle kanten. Wat deze plaat in mijn optiek zo speciaal maakt is het contrast tussen de zware riffs en de wat hogere stem van zanger Chino. Geeft het geheel een mooie dromerige sfeer.quote:Op maandag 26 november 2012 08:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoor dat echt links en rechts gehyped worden, maar het is toch gewoon weer trash metal of iets dergelijks waar ik mij nooit in verdiep?
Ik heb er totaal geen verstand van en gooi het allemaal op 1 hoop, als het in het post-hardcore en metal straatje ligt laat ik het lekker links liggenquote:Op maandag 26 november 2012 09:07 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik vind het echt een dijk van een album, dat van akelig hoog niveau is en alle torenhoge verwachtingen dik heeft ingelos. Dit album klopt echt aan alle kanten. Wat deze plaat in mijn optiek zo speciaal maakt is het contrast tussen de zware riffs en de wat hogere stem van zanger Chino. Geeft het geheel een mooie dromerige sfeer.
Ik weet niet hoe je de stijl omschrijft, het is alternatievere metal dat richting de post hardcore op gaat. Het is iig zéker geen trash.
Oké. Bizar dat mensen zo met muziek om kunnen gaan, maar dat is dan jouw keuzequote:Op maandag 26 november 2012 09:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen verstand van en gooi het allemaal op 1 hoop, als het in het post-hardcore en metal straatje ligt laat ik het lekker links liggen
Haha, ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben wat dat betreft erg veelzijdig. Er is echter 1 genre dat mij niet kan bekoren en dat is de té harde muziek dat de kant op gaat van dat hokje. Maar ik zal het maar eens proberen te luisteren, maar ik gok dat ik er niet echt blij van zal wordenquote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Oké. Bizar dat mensen zo met muziek om kunnen gaan, maar dat is dan jouw keuzeBen zelf nooit zo bezig met hokjes, het gaat erom of muziek iets bij je losmaakt, en dat is voor mij persoonlijk niet gebonden aan een specifiek genre.
Als je het nummer tempest niet kan waarderen dat ik gepost had dan kan je het album liever links laten liggen denk ik. En ja het album is blij vlagen snoeihardquote:Op maandag 26 november 2012 09:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben wat dat betreft erg veelzijdig. Er is echter 1 genre dat mij niet kan bekoren en dat is de té harde muziek dat de kant op gaat van dat hokje. Maar ik zal het maar eens proberen te luisteren, maar ik gok dat ik er niet echt blij van zal worden
Ok, ik heb hem even opgezet, en heb het 2 minuten volgehouden. Toen hard uitgezetquote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Oké. Bizar dat mensen zo met muziek om kunnen gaan, maar dat is dan jouw keuzeBen zelf nooit zo bezig met hokjes, het gaat erom of muziek iets bij je losmaakt, en dat is voor mij persoonlijk niet gebonden aan een specifiek genre.
Ik drukte heel erg snel/hard op de stop knop van mijn toetsenbordquote:Op maandag 26 november 2012 09:33 schreef An_awesome_wave het volgende:
Hoet zet je iets 'hard' uit trouwens
Dat lijkt er meer op, klinkt wel aardigquote:Op maandag 26 november 2012 09:45 schreef An_awesome_wave het volgende:
Maserati - VII verdient ook een vermelding hier btw.
[ afbeelding ]
Maserati - San tropea
Is ook zo, je kan die albums eigenlijk niet echt met elkaar vergelijken. Ik vind het persoonlijk de beste deftones plaat tot nu toe though, en met grote afstand mijn favoriete plaat van 2012. Het kopje numetal kan ik niet echt serieus nemen eerlijk gezegd. Dan denk ik eerder aan bands als limp biscuit, daar doe je Deftones zwaar mee tekort.quote:Op maandag 26 november 2012 09:47 schreef On het volgende:
Die nieuwe Deftones is inderdaad een ijzersterke plaat. Ook al vind ik 'vergeet White Pony' wat overdreven - die was progressiever en gebruikte meer ambienttechnieken, zoals bij Digital Bath en Change. Jammer dat ze altijd zo in het numetal-hoekje geduwd zijn.
Ik zou er niet bij kunnen slapen hoorquote:Op maandag 26 november 2012 15:25 schreef trebremmit het volgende:
Vind die nieuwe Deftones maar slaapverwekkend eigenlijk, net zo saai als Diamond Eyes.
Meestal midden december dacht ik.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:07 schreef cafca het volgende:
Wanneer komt pfaf met zijn eindejaarstopic? Dit weekend?
Nou, ik verwacht nog wat albums dus mijn lijst plaats ik sowieso niet voor Kerst.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:07 schreef cafca het volgende:
Wanneer komt pfaf met zijn eindejaarstopic? Dit weekend?
Oeh, goeie tip!quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:06 schreef methodmich het volgende:
Eigenlijk zou ik updates opsparen tot de eindlijst. Maar voor Gert Vlok Nel wil ik toch een uitzondering maken, want Onherroeplik verdient een paar luisterbeurten!
Dat dacht ik. Inspiratie voor dit album kreeg hij overigens in Nederland. Dat uit zich bijvoorbeeld in het nummer Nijmegen Deur My Trane.quote:
ZIt hem nu te luisteren op de luisterpaalquote:Op vrijdag 30 november 2012 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat dacht ik. Inspiratie voor dit album kreeg hij overigens in Nederland. Dat uit zich bijvoorbeeld in het nummer Nijmegen Deur My Trane.
Er staat wel een song op die we al kennen trouwens, Tuesday.
Mooi. Denk dat we die dan wel gaan dubbelen in onze jaarlijsten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:16 schreef cafca het volgende:
[..]
ZIt hem nu te luisteren op de luisterpaal
Ik denk het ook.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mooi. Denk dat we die dan wel gaan dubbelen in onze jaarlijsten.
En het is nog een voetballer ook, moet jou ook aansprekenquote:Op maandag 3 december 2012 18:44 schreef methodmich het volgende:
Ga ik noteren, de titel is al veelbelovend.
Oeh spannend, een teaserquote:Op woensdag 5 december 2012 19:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk, dat ik mijn album top 5 van 2012 weet.
Ja, ik dacht laat ik niet gelijk vertellen dat het om 1.Bill Fay 2.The Kik 3.Tame Impala 4.Django Django en 5.Toy gaat, da's zo'n dooddoener.quote:
Alleen die One Day redelijk vaak geluisterd, niet het sterkste nummer ooitquote:Op woensdag 5 december 2012 20:02 schreef Moody het volgende:
Mensen, vergeet de nieuwe plaat van Asaf Avidan niet te beluisteren voordat je je top-10 maakt
Mijn nr. 1 van 2012. Rest volgt
Andere plaat. Reckoning Song is 4 jaar oudquote:Op woensdag 5 december 2012 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen die One Day redelijk vaak geluisterd, niet het sterkste nummer ooitNou weet ik dat de leadsingle vrijwel nooit de sterkste schakel is, maar toch.
Oh! Dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 december 2012 21:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Andere plaat. Reckoning Song is 4 jaar oud
Die brakke remix moet je vergeten als je de nieuwe plaat luistert.
Oorspronkelijke nummer:quote:Op woensdag 5 december 2012 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh! Dat wist ik nietEn nee, de remix is helemaal een drama
Ja, ik ken het origineel welquote:
Een nieuwe Bill Fay gemist? Moet ik ook nog ff luisteren....quote:Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, ik dacht laat ik niet gelijk vertellen dat het om 1.Bill Fay 2.The Kik 3.Tame Impala 4.Django Django en 5.Toy gaat, da's zo'n dooddoener.
Valt tegen.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Een nieuwe Bill Fay gemist? Moet ik ook nog ff luisteren....
Nog een nummertje om kracht bij te zettenquote:Op woensdag 5 december 2012 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Goed, het gaat om de nieuwe plaat. Gewoon luisteren. Meesterwerkje
Wordt het een top 200?quote:Op woensdag 5 december 2012 21:03 schreef On het volgende:
Ik heb mijn jaarlijst klaar, maar ik zit wel een beetje met die nieuwe My Bloody Valentine in mijn maag. Zou hij nog uitkomen.
Zou wel vet zijn hèquote:Op woensdag 5 december 2012 21:03 schreef On het volgende:
Ik heb mijn jaarlijst klaar, maar ik zit wel een beetje met die nieuwe My Bloody Valentine in mijn maag. Zou hij nog uitkomen.
Staan leuke albums tussen die ik nog niet kende! Bedankt voor het delenquote:Op donderdag 6 december 2012 16:01 schreef IAmKloot het volgende:
Best of 2012, a playlist by Dennis Zielstra on Spotify.
soort van shortlist voor mijn definitieve top 10
zo moeilijk als dit jaar heb ik het ook nog nimmer gehadquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:56 schreef kciR het volgende:
[..]
Staan leuke albums tussen die ik nog niet kende! Bedankt voor het delen
Zal je nog een taaie klus aankrijgen, 2/3 zal moeten afvallen voor een top 10.
Is het goed ja? Als je Kindred kon waarderen en dit aanraadt ga ik ook luisterenquote:Op maandag 10 december 2012 20:50 schreef Gillingham het volgende:
Vond dit jaar tot voor kort geen echte uitschieters hebben. Enkel de EP Kindred van Burial.
Gelukkig is die uitschieter er in de elfde maand toch nog gekomen!
[ afbeelding ]
Met mijn lijst wacht ik tot het eindejaarstopic, we zijn nu immers zo dicht bij.
Geluisterd omdat ik vond dat iets wat WIXIW heette minstens één luisterbeurt verdiende. Doodsaaiquote:Op maandag 10 december 2012 23:04 schreef tim. het volgende:
Tchock en andere Radiohead-liefhebbers kunnen misschien "WIXIW" van Liars waarderen.
Liars staat tot doodsaai als water tot kurkdroog. Maar vooruit.quote:Op maandag 10 december 2012 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geluisterd omdat ik vond dat iets wat WIXIW heette minstens één luisterbeurt verdiende. Doodsaai
Smaak, twistenquote:Op maandag 10 december 2012 23:34 schreef DO2 het volgende:
[..]
Liars staat tot doodsaai als water tot kurkdroog. Maar vooruit.
quote:Op maandag 10 december 2012 23:38 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, de jongens van Liars zijn i.i.g. behoorlijk avontuurlijk. Dat kan je uiteraard ontkennen.
Maar dan zit je er wel naast.
quote:Op maandag 10 december 2012 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geluisterd omdat ik vond dat iets wat WIXIW heette minstens één luisterbeurt verdiende. Doodsaai
quote:Op maandag 10 december 2012 23:38 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, de jongens van Liars zijn i.i.g. behoorlijk avontuurlijk. Dat kan je uiteraard ontkennen.
Maar dan zit je er wel naast.
Alt-J ook hoog zeker?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:46 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Hier ook. In mijn top 5 zelfs.
In zekere zin wel. Iets meer elektronica. Vond hem ook net iets meer een geheel dan The Brothel.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe Susanne Sundfør moet ik nog luisteren, is het weer dezelfde stijl als het vorige album?
Bedankt voor deze post. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die remix ook nog best wel kan horen.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:02 schreef Moody het volgende:
Mensen, vergeet de nieuwe plaat van Asaf Avidan niet te beluisteren voordat je je top-10 maakt
Mijn nr. 1 van 2012. Rest volgt
Klopt, mijn nr. 1 t/m 4 is vreemd genoeg niet op Spotify te vinden. Er staat maar een fractie van de wat onbekendere platen op Spotify. Als je alleen daar rondsnuffelt, mis je een boelquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:09 schreef kciR het volgende:
[..]
Bedankt voor deze post. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die remix ook nog best wel kan horen.
Maar erg goede plaat, stond niet op Spotify, dus had hem gemist![]()
Heb hem de afgelopen dagen veelvuldig gedraaid, komt zeker in mijn top 10.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |