Tja vanwege de kansloosheid is dat natuurlijk ook totaal niet boeiend. Mensen moeten straks over veel onderwerpen stemmen, dan is pakweg de senaat boeienderdan een op voorhand kansloze splinter.quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:18 schreef PKRChamp het volgende:
Mijn punt word hier wel gemaakt moet ik zeggen, er zitten gewoon mensen bij die geen idee hebben dat er andere kandidaten zijn waar je op kan stemmen.
quote:a 03 nov 2012, 14:40
Peiling: Obama voor in Ohio en Florida
WASHINGTON - Enkele dagen voor de Amerikaanse verkiezingen dinsdag ligt president Barack Obama voor in de peilingen in twee belangrijke staten, Ohio en Florida. De winnaar in deze zogenoemde swingstates maakt een goede kans de verkiezingswinst naar zich toe te trekken.
In Nederland is de binnenkooi van beton, die kan niet breken, er de tweede muur is van baksteen een die zit met spouwankers vast aan de binnenkooiquote:Op vrijdag 2 november 2012 23:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Als jij denkt dat een stenen huis onaangetast blijft bij een joekel van een storm dan heb je het goed mis. Er hoeft maar iets kapot te gaan en de hele structuur is onbetrouwbaar met als gevolg dat je het zal moeten afbreken. Het blijft appels met peren vergelijken: Ik heb in Michigan in zes jaar tijd veel heftiger natuurgeweld meegemaakt dan dertig jaar in Nederland.
Maar goed, back to buying votes.
"He has to deal with another treat that can be seen from space"quote:Wednesday October 31, 2012
Hurricane Sandy & Election Day
Mitt Romney hosts a storm relief not-campaign event in Ohio, and President Obama tours New Jersey's hurricane damage.
Colbert is altijd geweldigquote:Op zaterdag 3 november 2012 15:35 schreef pberends het volgende:
http://www.colbertnation.(...)sandy---election-day
[..]
"He has to deal with another treat that can be seen from space".
"To New Jersey".
Het was niet zozeer een domme opmerking, als in niet zeggen zoals je het bedoeld, want zijn opmerking wordt gedeeld door een groot deel van de Republikeinen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:48 schreef RM-rf het volgende:
http://www.realclearpolit(...)map_no_toss_ups.html
Interessante ontwikkeling bij de polls voor de Senaat, twee staten die als Republikeinse winst golden zijn in de laatste polls omgeslagen naar de Democraten, een ervan is Indiana waar De republikein Mourdock onder vuur was gekomen wegens domme opmerkingen over het verbieden van abortus voor verkrachtte vrouwen..
Ik denk dat dat iets te optimistich is voor de Democraten.quote:De kiezers straffen hem daarvoor en de huidige no-tossup prognose zou zijn dat de Democraten 54 zetels halen... Én een duidelijke meerderheid, maar tov 2010 ook een zetel winst
in een verkiezingsstrijd een opvallende uitspraak doen die misschien door je kern-stemmers zeer gedeeld wordt kan erg dom zijn omdat die je sowieso kiezen, maar juist de centrum-stemmers die overwegen te kiezen op hem óf zn concurenten schrikken er wél van af...quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Het was niet zozeer een domme opmerking, als in niet zeggen zoals je het bedoeld, want zijn opmerking wordt gedeeld door een groot deel van de Republikeinen.
ook 52 zetels voor de democraten blijft een prima uitslag, ook al verliezen ze dan een zetel, de meerderheid blijft en dat was het doel.quote:Ik denk dat dat iets te optimistich is voor de Democraten.
De senaatsverwachting van Nate Silver geeft een verwachting van 52.5 zetels, waarbij de Republikein Rehberg nog de favoriet is in Montana, ondanks dat de Democraat volgens 2 polls een minieme voorsprong heeft. Die wordt in ieder geval erg spannend.
Best interessant, die groene kleur in Maine viel me direct op (Angus King is onafhankelijk?)quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:48 schreef RM-rf het volgende:
http://www.realclearpolit(...)map_no_toss_ups.html
Interessante ontwikkeling bij de polls voor de Senaat, twee staten die als Republikeinse winst golden zijn in de laatste polls omgeslagen naar de Democraten, een ervan is Indiana waar De republikein Mourdock onder vuur was gekomen wegens domme opmerkingen over het verbieden van abortus voor verkrachtte vrouwen..
Die Chris Christie is ook zo'n figuur, ik hoop alleen al voor de humor dat hij in 2016 gaat runnen.quote:
Je mist mijn punt volledig.quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja vanwege de kansloosheid is dat natuurlijk ook totaal niet boeiend. Mensen moeten straks over veel onderwerpen stemmen, dan is pakweg de senaat boeienderdan een op voorhand kansloze splinter.
Leuk die mensen die het totaal niet volgen en er dan toch iets zinnigs over willen zeggen. En al die politici die overduidelijk dichter bij Romney dan bij Obama zitten (ik kijk naar N-VA), en dan toch voor Obama kiezen.quote:Op zondag 4 november 2012 09:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Barack Obama verdient tweede zittijd volgens Belgische politici
op wie zou Wilders eigenlijk stemmen voor president?
2018quote:‘Barack Obama, maar in 2018 is het aan Hillary Clinton!’
Ja want die staat daarna echt het dichtst bij Ron Paulquote:‘Aangezien Ron Paul het niet haalde: Barack Obama’
Ze leggen het toch zelf uit? De VS zit zo ver naar rechts dat bijna heel politiek Europa dichter bij Obama staat.quote:Op zondag 4 november 2012 11:55 schreef MilaNL het volgende:
En al die politici die overduidelijk dichter bij Romney dan bij Obama zitten (ik kijk naar N-VA), en dan toch voor Obama kiezen.
Je weet hoe het Amerikaanse kiesstelsel werkt?quote:Op zondag 4 november 2012 14:52 schreef VacaLoca het volgende:
Mag hopen dat het Obama niet het presidentschap gaat kosten dat in het noord-oosten nu zoveel stemkantoren niet functioneel zijn of niet goed bereikbaar. Een hoge opkomst lijkt me voor Obama juist in die staten belangrijk, die zijn toch vanouds democratisch.
Als de meerderheid per staat maar op hem stemt daar (en dat is wel de verwachting) is er niet zo veel aan de hand wat dat betreft. De spanning ligt hooguit bij de 'swing states'.quote:Op zondag 4 november 2012 14:52 schreef VacaLoca het volgende:
Mag hopen dat het Obama niet het presidentschap gaat kosten dat in het noord-oosten nu zoveel stemkantoren niet functioneel zijn of niet goed bereikbaar. Een hoge opkomst lijkt me voor Obama juist in die staten belangrijk, die zijn toch vanouds democratisch.
Ja oké, zolang het de verhoudingen maar niet beïnvloedt maakt het idd niet uit. Popular vote telt uiteindelijk toch niet (al heb je die als gekozen president liever ook in je voordeel).quote:Op zondag 4 november 2012 15:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de meerderheid per staat maar op hem stemt daar (en dat is wel de verwachting) is er niet zo veel aan de hand wat dat betreft. De spanning ligt hooguit bij de 'swing states'.
Allicht maar uiteindelijk zouden zowel Romney als Obama maar al te blij zijn met doormazzelen met net een kiesmannetje meer en veel minder stemmenquote:Op zondag 4 november 2012 15:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja oké, zolang het de verhoudingen maar niet beïnvloedt maakt het idd niet uit. Popular vote telt uiteindelijk toch niet (al heb je die als gekozen president liever ook in je voordeel).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |